Sakot ja muut rangaistukset liikennerikkomuksista

Aloittaja Quality, 23.08.10 - klo:22:15

« edellinen - seuraava »

Olen saanut rangaistuksena liikennerikkomuksesta

Rikesakon 1-3 kertaa
122 (38.1%)
Rikesakon 4-6 kertaa
13 (4.1%)
Rikesakon vähintään 7 kertaa
6 (1.9%)
Päiväsakkoja 1-3 kertaa
122 (38.1%)
Päiväsakkoja 4-6 kertaa
23 (7.2%)
Päiväsakkoja vähintään 7 kertaa
17 (5.3%)
Minulta on otettu kortti pois määräajaksi
59 (18.4%)
Olen saanut muun rangaistuksen liikennerikkomuksesta
9 (2.8%)
Rangaistuksen syy on ollut ylinopeus
155 (48.4%)
Rangaistuksen syy on ollut muu kuin ylinopeus
50 (15.6%)
En ole kertaakaan saanut rangaistusta liikennerikkomuksesta
78 (24.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 320

Karvis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 09.11.11 - klo:16:25
Toukokuussa kortin menetettyäni sain luonnollisesti sakkoja. Niitä kun ei viitsi heti maksaa kun saa maksaa korottomana ulosottoon. Päästin sakot ulosottoon, hullua muuten ei tullut yhtään huomautusta maksamattomasta sakosta, heti ilmoitus ulosotosta. Sovin maksavani ne kuukausierällä. Pari viikkoa sitten tuli ilmoitus, että veronpalautuksestanne ulosmitataan jäljellä oleva sakko. Erikoista käytöstä viranomaisilta kun ei pysytä siinä mitä on sovittu.

Se on tuo vouti sellainen kaveri että se ottaa rahat silloin kun se on saatavissa, kaiken maailman persaukiset rumpalit on heitä vedättäneet aivan riittävästi katteettomilla lupauksilla kuukausilyhennyksistä.

Olisit maksanut sakot kuten ne kuuluukin maksaa ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

skriko

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 09.11.11 - klo:17:33
Se on tuo vouti sellainen kaveri että se ottaa rahat silloin kun se on saatavissa, kaiken maailman persaukiset rumpalit on heitä vedättäneet aivan riittävästi katteettomilla lupauksilla kuukausilyhennyksistä.

Olisit maksanut sakot kuten ne kuuluukin maksaa ::)

Otin mieluummin ne veronpalautukset ja jatkan kuukausieriä.

RoccoScientist

Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 16.11.11 - klo:12:16
Vähän kummaa, jos ennen käyttöönottoa ei selvitetä miten lakipykäliä oikeasti pitäisi tulkita.

http://www.iltasanomat.fi/autot/ts-poliisin-uusi-ase-voikin-olla-kielletty---tuhansia-laittomia-ylinopeussakkoja/art-1288428573881.html?ref=hs-tf-promo10

Mä itse en tuota niin tajua. Eihän normi ratsioistakaan tarvitse olla mitään kylttiä tienvarressa (okei se kuvaaminen oli tossa se pointti mut kuitenkin). No mut hyvä et on jotain mistä vääntää :P

Guest-172939

Toisaalta valokuvaaminen on perustuslaissa määrätty oikeus, kuka tahansa saa kuvata ketä tahansa julkisella paikalla. Olisiko se sitten väärin että poliisisetä 2 ottaa normaalin valokuvan poliisisetä 1:stä joka osottaa tutkalla autoa, ja tutkassa ois ylinopeuslukema? Ihme vänkäystä oikeusoppineilta... :)

qsla

Välillä tulee viranomaisten kommenteista sellainen kuva mieleen että autoilija on suomen suurin rikollinen >:(
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: qsla - 16.11.11 - klo:12:29
Välillä tulee viranomaisten kommenteista sellainen kuva mieleen että autoilija on suomen suurin rikollinen >:(

No noi kommentoijat voi joskus olla innokkaita, mutta normi pollarit jotka ajelee liikenteessä on ihan lutusia. Itsekin kun mietin ajattuja ylinopeuksia suhteessa maksettuihin sakkoihin, niin ylinopeuden ajaminen on hel**tin halpaa lystiä.

HAL9000

Eilen oli taas alkuillasta spedet virittäneet takuuvarman tuloautomaattinsa tulille. Turun moottoritien lopussa, munkkiniemessä seisoi kaveri pistoolitutka kädessä ja tähtäsi kohtaan jossa rajoitus muuttuu 80 => 60. Sen jälkeen kerättiin kaikki suurrikolliset talteen tien laitaan ja lappu kouraan. Milläköhän tavalla tässä nyt edistettiin suomalaisen kansakunnan liikenneturvallisuutta ja oikeustajua?  ??? ???
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 16.11.11 - klo:12:38
Eilen oli taas alkuillasta spedet virittäneet takuuvarman tuloautomaattinsa tulille. Turun moottoritien lopussa, munkkiniemessä seisoi kaveri pistoolitutka kädessä ja tähtäsi kohtaan jossa rajoitus muuttuu 80 => 60. Sen jälkeen kerättiin kaikki suurrikolliset talteen tien laitaan ja lappu kouraan. Milläköhän tavalla tässä nyt edistettiin suomalaisen kansakunnan liikenneturvallisuutta ja oikeustajua?  ??? ???

Miten jengi onnistuu mokata noissa. Siellähän palaa kilsan matkan verran aina edelläolevilla jarruvalot punaisina, kun ekat hidastaa huomattuaan tutkan. En oo noista ikinä ottanut matkamuistoa kyytiin.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 16.11.11 - klo:12:25
Mä itse en tuota niin tajua. Eihän normi ratsioistakaan tarvitse olla mitään kylttiä tienvarressa (okei se kuvaaminen oli tossa se pointti mut kuitenkin). No mut hyvä et on jotain mistä vääntää :P

Normiratsioissa poliisin pitää kuitenkin olla näkyvillä, eikä puskassa saa piilotella. Miten on kamerapakujen kanssa? Itse olen nähnyt tasan yhden ja sen tunnisti poliisin autoksi vasta kun sen ohitti kyljessä olevasta tekstistä. Itse näkisin, että enemmän tässä on kyse poliisin harjoittaman piilovalvonnan suitsemisesta. Onhan liikenteessä tietysti siviilikyttiä mm. kamera-autoineen, jotka kuvaavat liikennettä ja tarvittaessa mittaavat nopeutta, eikä niitä todellakaan merkitä poliisin kulkuneuvoiksi mitenkään, joten lienee joka kantilta pientä hiusten halkomista.

Omasta mielestäni kansalaisten oikeusturvan tähden poliisin pitäisi ensin hoitaa tulkinnanvaraisuus pois tavalla tai toisella ennen kuin lähtee sakottamaan. Nyt kaikilla tuollaisen sakon saaneilla on sauma valittaa sakosta, mikä taas rasittaa oikeusjärjestelmää ja jos valitukset menevät läpi, rapsahtavat oikeuskulut veronmaksajien niskaan.

Ktk

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 16.11.11 - klo:12:53
Normiratsioissa poliisin pitää kuitenkin olla näkyvillä, eikä puskassa saa piilotella.

Tutkamies saa kyllä olla ihan niin piilossa kuin lystää.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 16.11.11 - klo:12:38
Eilen oli taas alkuillasta spedet virittäneet takuuvarman tuloautomaattinsa tulille. Turun moottoritien lopussa, munkkiniemessä seisoi kaveri pistoolitutka kädessä ja tähtäsi kohtaan jossa rajoitus muuttuu 80 => 60. Sen jälkeen kerättiin kaikki suurrikolliset talteen tien laitaan ja lappu kouraan. Milläköhän tavalla tässä nyt edistettiin suomalaisen kansakunnan liikenneturvallisuutta ja oikeustajua?  ??? ???

No, onhan se hyvä ehkä muistuttaa ihmisiä siitä, että rajoitus alkaa merkistä. Aika moni kuitenkin nostaa nopeutta melkein saman tien kun korkeamman nopeusrajoituksen merkki ilmestyy horisonttiin ja nopeuden lasku rajoituksen muututtua taas suoritetaan nostamalla vähän kaasua sata metriä merkin jälkeen. "Vähän" karrikoiden. ;)

Itse näkisin, että melkein parempi paikka tuollekin partiolle olisi ollut vaikkapa Munkkiniemen Neste. Sieltä kun liitytään monta kertaa päivässä liikennevirtaan kiellettyyn ajosuuntaan (bensiksen pihasta saa poistua vain Paciuksenkadun puolelle) ja Huopalahdentien ja bensiksen väliin jäävää yksisuuntaista kadunpätkää ajetaan säännöllisesti väärään suuntaan bensikselle ja sen viereisen talon pihaan, että säästetään liikenneympyrän kautta kiertäminen. Tuon lyhyen yksisuuntaisen pätkän toisessa päässä on myös ilmeisen vaikeaa noudattaa liikennesääntöjä valojen ja kääntymiskieltojen suhteen.

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 16.11.11 - klo:12:53
Normiratsioissa poliisin pitää kuitenkin olla näkyvillä, eikä puskassa saa piilotella.

OT: tuosta tulikin "hauska" juttu mieleen pari kesää sitten olimme kaveri porukalla Jyskälän rallia katsomassa ja ajoimme sakko rysään. Kaverin mennessä "konttoriin" niin jututin samalla toista poliisia ja kysyin missä mahtoi teillä tutka olla. Hän vastasi että 40m tien sivussa, kallion päällä.. Voe voe.

RoccoScientist

Minua on sitten informoitu väärin. Olin mielestäni jostain lukenut, että tutkamieskään ei saisi olla piilossa.

qsla

Itsellä on epämiellyttävä muistikuva sinilakeista, kun tuossa reilut vuosi takaperin olin ajelemassa kotiin ja lähestyin kylätien risteystä kun n.about 100m risteyksestä eteenpäin näin punaisen kartion heiluvan ilmassa ja huomasin että siellä on jonkinsortin pysäytykset otettu tienlevennyksen reunaan. No ajattelin että ei minun kai sinne tarvitse ajaa kun olen muutenkin kääntymässä  kotikyläni tielle ja vilkkukin oli jo päällä.   Autostani noustuani ja savukkeen sytytettyäni kurvasi kotipihaani poliisin transportteri ja siitä vasta myrsky yltyikin.  Puhalluspilliä pääsi puhaltamaan kahteenkin otteeseen ja kylläpä p-setä mukavasti tarkisti uusien talvirenkaiden urasyvyydenkin cc:stä . Kun mitään ei löytynyt alkoi Poikien todellinen kiukkuisuuden syykin selvitä. Olin kuulemma jättänyt noudattamatta Poliisin pysäytysmerkkiä. Luulin hetken että olisin ajanut ylinopeutta yms mutta tästä asiasta olikin sedät suuttuneet.  Väittivät minun tehneen U-Käännöksen ja minä sitten väitin heidän tarvitsevansa uudet silmälasit ja poliisikoiran vaihtamista opaskoiraan. Tämänjälkeen sainkin paparillisen huomautuksen, mutta asia saatiin kuitenkin sovittua jälkikäteen , oikeusvaltio toimii. Oli siinä minunkin pääniaukomisella vaikutusta , Anteeksi, olin se minäkin kiukkuinen. ;D
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Quality

Jostain sedimentistä pullahti pinnalle tällainen topicci. "Valitettavasti" ei ole omakohtaista uutta raportoitavaa, mutta voihan olla, että jollakulla toisella on. (Ja omallakin kohdalla sitä voi jo huomenissa ilmaantua ::).)
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

exari

Viimeisin sakko on varmaan 90 luvun lopulta...102/80 rajalla. rysä se oli. 80 merkki oli puskien suojassa,en nähny ???

Taskukeke

Mutsi poimi juuri rikesakon kehä 3:sen kameratolpasta. Vauhtia oli 94/80 eli 14 km/h yli, onneksi selvisi rikesakolla. Missä muuten yleensä menee tuo raja rikesakon ja päiväsakkojen välillä? Jostain olen joskus kuullut, että sakkoihin vaikuttaisi jotenkin prosentuaalinen ylitys? Eli siis selkokielellä 100km/h 80 alueella olisi suurempi rikos kuin 120 km/h 100 alueella? En tiedä onko tuossa perää mutta korjatkaa ihmeessä jos joku tietää toisin. Jos tuosta sepityksestä ylipäätänsä kukaan saa mitään selvää. :D

Quality

Vähän ihmettelen, että joku onnistuu Kehä III:lla tolpan kohdalla ajamaan ylinopeutta, sen verran harvassa ovat tolpat ja niiden kohdalla kaikki tuntuvat ajavan säällisesti.

Tuosta prosentuaalisesta nopeusylityksestä. Olen pitänyt 10 %:n ylitystä rajana, jota en tieten tahtoen riko. Varmaan menee joskus senkin yli,  mutta 90 km/h 80n alueella ja 132 km/h 120n alueella saavat olla normikatto. Toki 55 km/h 50n alueella tai 110 satasen alueella saattavat ylittyä aika helposti. Minullakin on sellainen käsitys, että prosentuaalisesti noita ylityksiä tarkastellaan.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

apo

Lainaus käyttäjältä: Taskukeke - 21.11.12 - klo:00:31
Mutsi poimi juuri rikesakon kehä 3:sen kameratolpasta. Vauhtia oli 94/80 eli 14 km/h yli, onneksi selvisi rikesakolla. Missä muuten yleensä menee tuo raja rikesakon ja päiväsakkojen välillä? Jostain olen joskus kuullut, että sakkoihin vaikuttaisi jotenkin prosentuaalinen ylitys? Eli siis selkokielellä 100km/h 80 alueella olisi suurempi rikos kuin 120 km/h 100 alueella? En tiedä onko tuossa perää mutta korjatkaa ihmeessä jos joku tietää toisin. Jos tuosta sepityksestä ylipäätänsä kukaan saa mitään selvää. :D
Alla on listaa rikesakoista.
RIKKOMUS JA RIKESAKON MÃ,,Ã,,RÃ,,

Tieliikenne- ja ajoneuvorikkomukset

* Moottorikäyttöisen ajoneuvon asiakirjoja koskevat rikkomukset 20 euroa
* Moottoriajoneuvon rakennetta, varusteita tai kuntoa koskeva rikkomus 35 euroa
* Turvavyön käyttämättä jättäminen (koskee sekä kuljettajaa että matkustajaa) 35 euroa
* Nopeusrajoituksen rikkominen enintään 60 km/h alueella:
· ylinopeus enintään 15 km/h 85 euroa
· ylinopeus yli 15 km/h ja enintään 20 km/h 115 euroa
* Nopeusrajoituksen rikkominen yli 60 km/h alueella:
· ylinopeus enintään 15 km/h 70 euroa
· ylinopeus yli 15 km/h ja enintään 20 km/h 100 euroa
* Mopoilijan ylinopeus enintään 15 km/h 50 euroa
* Liikennesääntöjen tai -merkkien vastaiset rikkomukset
· autoilijat ja muut moottoriajoneuvon kuljettajat 50 euroa
· mopoilijat 35 euroa
* Moottorikäyttöisen ajoneuvon häiritsevä ja tarpeeton ajo 35 euroa
* Katsastamattoman tai rekisteröimättömän ajoneuvon käyttö 35 euroa
* Ajoneuvon henkilökuljetusta ja matkustajien sijoittamista koskevien säännösten rikkominen 50 euroa
* Moottoripyörän, mopon tai moottorikelkan kuljettajat ja matkustajat
. Kypärän käyttämättä jättäminen (myös yli 15-vuotiaat matkustajat) 35 euroa
. Mopon rakennetta, varusteita tai kuntoa koskeva rikkomus 20 euroa
* Polkupyöräilijät tai muut moottorittoman ajoneuvon kuljettajat
. Tieliikennerikkomukset 20 euroa
* Jalankulkijan tieliikennerikkomukset 10 euroa

http://www.oikeus.fi/58160.htm

Myhky

Kannattaa muistaa että monista teoista VOIDAAN määrätä rikesakko mutta usein käytetään kuitenkin rangaistusvaatimusmenettelyä eli päiväsakoille menee. Esim turha kuvitella että jos et katsasta autoasi niin selviät 35 euron rikesakolla. Omistaja/haltija saa päiväsakkoja, muut rikesakon.

Myös ylinopeustapauksissa ei tuijoteta aina taulukoita vaan kokonaisuus ratkaisee selviääkö siitä rikesakolla vai meneekö päiväsakoille.
Golf Variant 1.5TSI 8.5 R-Line

teemur

Mopoauton ohittaminen 100km/h nopeurajoitusalueella keltaisen viivan yli - 10 päiväsakkoa. Minulla on ollut harhakuva, että ohitus olisi jollakin lailla hyväksyttyä muuta liikennettä vaarantamatta myös keltaisella viivalla merkityllä ohituskieltoalueella. Tekoon nähden rangaistusvaatimus on mielestäni kova (  ;D ) ja ajattelin valittaa päätöksestä. Kellään kokemusta valituksesta / käsittelystä, kirjallisena käsittelynähän tätä voi pyytää?

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Kopsu

Lainaus käyttäjältä: teemur - 27.06.13 - klo:13:26
Mopoauton ohittaminen 100km/h nopeurajoitusalueella keltaisen viivan yli - 10 päiväsakkoa. Minulla on ollut harhakuva, että ohitus olisi jollakin lailla hyväksyttyä muuta liikennettä vaarantamatta myös keltaisella viivalla merkityllä ohituskieltoalueella. Tekoon nähden rangaistusvaatimus on mielestäni kova (  ;D ) ja ajattelin valittaa päätöksestä. Kellään kokemusta valituksesta / käsittelystä, kirjallisena käsittelynähän tätä voi pyytää?

Saa kai keltaisella viivallakin ohittaa kunhan ei ylitä viivaa? Ja valittaminenkin toki on mahdollista, tosin ilmeisesti 99% tapauksista siitä ei ole mitään muuta hyötyä kuin pidempi maksuaika sakolle. Kerran olen valittanut kun sain sakon linja-autokaistalta kääntymisestä, lähdin kadun laidasta parkkiruudusta ja käännyin oikeanpuolimmaiselta kaistalta vasemmalle. Tämä kaista on siis tarkoitettu linja-autoille ja oikealle kääntyville. Viranomaisen tulkinta oli että olisi pitänyt vaan koittaa ängetä sille vasemmalle kaistalle (sulkuviivan yli) ja tukkia koko katu. Niin ja päätös ei sitten muuttunut valittamallakaan mutta eipä tuosta lisäkustannuksiakaan tullut kun ei todistajia tarvittu.

Amazonmies

Lainaus käyttäjältä: Kopsu - 27.06.13 - klo:14:05
Saa kai keltaisella viivallakin ohittaa kunhan ei ylitä viivaa?
Keltaisen sulkukuviivan alueellakin saa ohittaa edelltyksillä, että ei ylitä sulkuviivaa ja ettei ohittamista ole kielletty liikennemerkillä. Jos on tuo ohituskieltoliikennemerkki, niin sen alueella saa ohittaa vain kaksipyöräisen ajoneuvon.
Subaru Forester MY13 CVT XS

livejungle

Eilen pätkähti melkein 500â,¬ sakkoa stna. Ohituskaistalla 100km/h rajoitus ja tuli ohitettua musta saab ja rekkoja nopeudella 130km/h.. Noh saabbi seuraili 15min tekosiani ja vilkutti sivuun..
Heidän mukaan 1200m nopeudella 130km/h.
Hyvä ettei lähtenyt kortti ja tuli muuten matkalle hintaa, kun lentokentälle oltiin menossa.
Jos jotain positiivista niin pari ohituskaistaa aikasemmin olisi todnäk kortti lähtenyt.
Noh aiheestahan se tuli ja syypää löytyy peilistä. Mut jumalauta niitä rekkoja kun ylmämäkeen mennään 70km/h ja alamäkeen nippanappa 100km/h. Vituttaa se köröttely..

b1mpo

Rekat hyytyy mäkiin, ei niin tehokasta myllyä oo joka jaksaisi kantavuuskuormalla pitkiä tai jyrkkiä nousuja hyytymättä. Liian myöhään oot lähteny! ;)
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Vankka

Liian monta kertaa on ohituskaista päätteeksi löytyny tutka, ettei enään uskalla kovn polkee niissä ohi. Nappaan vakkarin päälle ja katotaan mihin riittää :D
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Amazonmies - 27.06.13 - klo:14:16
Keltaisen sulkukuviivan alueellakin saa ohittaa edelltyksillä, että ei ylitä sulkuviivaa ja ettei ohittamista ole kielletty liikennemerkillä. Jos on tuo ohituskieltoliikennemerkki, niin sen alueella saa ohittaa vain kaksipyöräisen ajoneuvon.

Mites sit tilanne, jossa sulkuviivan kohdalla kaivinkoneesta tehty niittokone siistii etanavauhtia tien piennarta, mutta vaatii niin suuren leveyden, että ohi ei pääse sulkuviivaa ylittämättä? Kuinkahan moni jää odottelemaan siihen niittokoneen taakse kunnes matka on edennyt sen verran, että sulkuviiva päättyy? Itse olen jäänyt tuollaisten taakse odottelemaan, mutta bussit ja rekat menevät kyllä ohi.

vasara

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 07.08.13 - klo:11:57
Eilen pätkähti melkein 500â,¬ sakkoa stna. Ohituskaistalla 100km/h rajoitus ja tuli ohitettua musta saab ja rekkoja nopeudella 130km/h.. Noh saabbi seuraili 15min tekosiani ja vilkutti sivuun..
Heidän mukaan 1200m nopeudella 130km/h.
Hyvä ettei lähtenyt kortti ja tuli muuten matkalle hintaa, kun lentokentälle oltiin menossa.
Jos jotain positiivista niin pari ohituskaistaa aikasemmin olisi todnäk kortti lähtenyt.
Noh aiheestahan se tuli ja syypää löytyy peilistä. Mut jumalauta niitä rekkoja kun ylmämäkeen mennään 70km/h ja alamäkeen nippanappa 100km/h. Vituttaa se köröttely..
Onhan tuo hanurista. Ohituskaista on tarkoitettu ohittamiseen ja sellaisella nopeudella, että joku muukin ehtii rekasta ohi kuin itse. Jos ohituskaistalla yrittää ohittaa nopeusrajoitusta ylittämättä, niin kyllä takanatulevia kyrsii. Sypää tälläisiin sakkoihin löytyy miliisin peilistä. Ei kohtuullinen sallitun ajonopeuden ylitys ohituskaistalla ole mitään liikenteen vaarantamista, vaan sen sujuvoittamista.
Joidenkin pikku seriffien tapoihin kun vielä kuuluu, että muuten körötellään alinopeutta, mutta kaasu löytyy aina ohituskaistan kohdalla?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 07.08.13 - klo:12:40
Joidenkin pikku seriffien tapoihin kun vielä kuuluu, että muuten körötellään alinopeutta, mutta kaasu löytyy aina ohituskaistan kohdalla?

Joidenkin??? JOKAINEN henkilöautolla jonoa vetävä kuski tuntuu toimivan Suomessa näin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy