Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

Peeveli

Onnittelut Timo S:lle!  :) Musta väri sopii hyvin R-designin kanssa, ja peittää mainiosti korimallin usean vuoden malli-iän. Huolettomia kilsoja toivottelen.

-TimoS-

Kiitosta, Peevelille samoin yhtälailla uusien pirssien myötä !

johansa

Onnittelut -TimoS-. Hienolta näyttää tuokin!
Auto: Porsche Macan 2017

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 07.03.13 - klo:20:10
Kinuskien kannattaisi istua hetkeksi alas ja palata perusteisiin: miksi ostimme Volvon?

Tuon viimeisimmän kommentin perusteella tuntuu siltä, että vastaus on "koska se oli siinä". Toisaalta kyllähän tuon kiinalaisten näkökannankin ymmärtää; jos haluaa perustaa kotimarkkinoille monipuolisen malliston tarjoavan automerkin, on kaikista helpointa ostaa taloudellisesti huonossa jamassa oleva valmis automerkki ja vain muokata muotoilu kohdemarkkinoille sopivaksi. Siinä säästää paljon R&D-kuluissa ja osa vanhasta imagostakin siirtyy mukana, kun pohjalla oleva auto on kuitenkin turvallisena ja laadukkaana ympäri maailman tunnettu. "Otimme maailman turvallisimman auton ja teimme siitä teidän näköisenne." Harmi vain, että länsimaissa kiinnostus Volvoa kohtaan varmaan romahtaa, mutta Kiinan ja muun Aasian myyntipotentiaali taitaa kuitata tuon reilusti.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

optio

Geely oli avautunut jotain skandinaavisesta muotoilusta, no se on pienempi paha kunhan eivät puutu loistavaan ajettavuuteen. Eilisessä iltasanomissa oli V40 testissä ja kehuttiin loistavaa ajettavuutta. Kuinka moni on valmis vaihtamaan loistavan ajettavuuden johonkin ulkonäköseikkoihin, ja aika paljon pitää alemmas vajota, että vajotaan johonkin esim. Golfin tasolle!

Turbodog

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 08.03.13 - klo:12:58
Tuon viimeisimmän kommentin perusteella tuntuu siltä, että vastaus on "koska se oli siinä". Toisaalta kyllähän tuon kiinalaisten näkökannankin ymmärtää; jos haluaa perustaa kotimarkkinoille monipuolisen malliston tarjoavan automerkin, on kaikista helpointa ostaa taloudellisesti huonossa jamassa oleva valmis automerkki ja vain muokata muotoilu kohdemarkkinoille sopivaksi. Siinä säästää paljon R&D-kuluissa ja osa vanhasta imagostakin siirtyy mukana, kun pohjalla oleva auto on kuitenkin turvallisena ja laadukkaana ympäri maailman tunnettu. "Otimme maailman turvallisimman auton ja teimme siitä teidän näköisenne." Harmi vain, että länsimaissa kiinnostus Volvoa kohtaan varmaan romahtaa, mutta Kiinan ja muun Aasian myyntipotentiaali taitaa kuitata tuon reilusti.
Mielenkiinnosta vilkaisin ja v.2011 Volvo myi 10% autoista Kiinaan eikä muita Aasian maita top-10:ssä ollut. Toki on selvää missäpäin kasvupotentiaali on, mutta silti Volvon kiinalaistaminen on aika kova peli 10%:n puolesta. Ehkä kannattaisi vain lyödä vähän erilaista peltiä auton pintaan riippuen siitä, myydäänkö autoa eurooppaan vai aasiaan, niin ei näytä täällä liian kiinalaiselta eikä siellä liian skandinaavilta? Noh, bottom line on, että Geely ja Volvo on kohta kolme vuotta harjoitelleet yhdessäoloa, ja nyt hra. Geely on huomannut, että lompakosta virtaa aivan liikaa rimpuloita Ruotsin suuntaan. Skandinaavinen design on vain pehmeä ilmaisu ruotsalaiselle palkkatasolle. :)
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Turbodog - 12.03.13 - klo:17:29
Geely on huomannut, että lompakosta virtaa aivan liikaa rimpuloita Ruotsin suuntaan. Skandinaavinen design on vain pehmeä ilmaisu ruotsalaiselle palkkatasolle. :)
Niinpä. Samaa tietä menee, kuin kännyköiden kasaaminen Suomessa. Ei noita kannata Ruotsissa koota, vaikka siellä on ollutkin melkoisen hyvä ekosysteemi tähän asti. Volle on kuitenkin liian "halpa" länsimaissa rakennettavaksi.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

-Velmu-

Volvon ekahuolto takana. Softaa tunkivat seitsemän päivitystä, uudet pyyhkijät ja normi määräaikaishuolto yhteensä 380e. Orastavaa ruosteen alkua puskevat pyöränpultitkin lupasivat uusia takuuseen, ei vaan löytynyt hyllystä tarpeeksi.

Taky

V60 ja BT + Samsung SIII, pitäisikö sopia yhteen?
Koeajoautossa testattuna, ei löydä luuria, eikä tietty luurikaan autoa.
Onkohan noissa koeajoayksilöissä jotain off ettei kaikkia laitteita pariteta niiden kanssa tms...?

Toinen mikä, D2:ssa ainakin, hämmästytti, ei moottorinlämpömittaria - tai sitten en vain saa sitä haettua näyttöön.

Kolmas, on penkin korkeus, se jää varsin korkealle.

Positiivistä että D2 automaattinakin jaksaa normiliikenteessä yllättävän hyvin, maantiellä menee kuin juna - ainakin hoppaan verrattuna.

"Voisihan tuollaista oikeastikin harkita" - fiilis jäi.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Quality

#2829
Lainaus käyttäjältä: Taky - 13.03.13 - klo:17:05
V60 ja BT + Samsung SIII, pitäisikö sopia yhteen?
Koeajoautossa testattuna, ei löydä luuria, eikä tietty luurikaan autoa.
Onkohan noissa koeajoayksilöissä jotain off ettei kaikkia laitteita pariteta niiden kanssa tms...?

Toinen mikä, D2:ssa ainakin, hämmästytti, ei moottorinlämpömittaria - tai sitten en vain saa sitä haettua näyttöön.

Kolmas, on penkin korkeus, se jää varsin korkealle.

Positiivistä että D2 automaattinakin jaksaa normiliikenteessä yllättävän hyvin, maantiellä menee kuin juna - ainakin hoppaan verrattuna.

"Voisihan tuollaista oikeastikin harkita" - fiilis jäi.

Tietoa ei ole, mutta veikkaan, että juuri tuosta on kysymys, ettei jokainen koeajaja parittaisi omaa luuriaan.

Moottorinlämpömittarin puuttuminen on valitettasti vakiovaruste  :( - omassanikaan ei sellaista (enää) ole.

Penkin korkeutta ihmettelen, näyttäähän V60 ulospäin melko matalalta. Miten pääntila riittää?

Ainakin nyky-Volvoja on yleisesti kehuttu hyvästä ajettavuudesta varsinkin suoralla tiellä. Tuon voin hyvillä mielin allekirjoittaa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

V-O

Laskeutuukohän sähköpenkki alemmaksi kun manuaalipenkki?

Eräässä merkissä noin oli, mekaanisen penkin rakenne oli korkeempi. Saattaisiko tuo vaikuttaa tuntumaan ?

FroDoZu

V60:stä tuli syksyllä tosissaan testattua. Sähköpenkki liikkuu sekä alemmas että enempi taakse. Itse en mekaanisella saanut edes hyvää asentoa.

Nim. Yli 190cm



Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

topias

Lainaus käyttäjältä: Taky - 13.03.13 - klo:17:05
V60 ja BT + Samsung SIII, pitäisikö sopia yhteen?
Koeajoautossa testattuna, ei löydä luuria, eikä tietty luurikaan autoa.
Onkohan noissa koeajoayksilöissä jotain off ettei kaikkia laitteita pariteta niiden kanssa tms...?

Kolmas, on penkin korkeus, se jää varsin korkealle.


eikös tuo luuri pidä ensimmäisellä kerralla asentaa "manuaalisesti"(luoda yhteys), sen jälkkeen se on autossa muistissa. halppis lumialla ainakin meni suunnilleen näin. ::)

minun mielestäni tuo penkki ei ole mitenkään erityisen ylhäällä verrattuna muihin, itsellä penkki on sekä ala- että taka-asennossa. kyllä sinne "laskeutua" pitää, tämän huomasin hyvin potiessani välilevytyrää. pään- ja jalkatila riittää (195cm) hyvin ja myös reisitukea on riittävästi, kun säätää penkin etureunaa ylöspäin.
penkki on mekaaninen.




Ishvan

Lainaus käyttäjältä: FroDoZu - 13.03.13 - klo:18:04
V60:stä tuli syksyllä tosissaan testattua. Sähköpenkki liikkuu sekä alemmas että enempi taakse. Itse en mekaanisella saanut edes hyvää asentoa.

Nim. Yli 190cm

Itse en ole säätövaroissa huomannut kyllä mitään eroa ?. Edellinen oli sähköillä, nykyinen ei. Molemmissa aivan samanlainen ajo-asento. Itsellä pituutta 187cm ja penkki aina ala-asennossa, vaikka ei todellakaan tilojen puolesta tarvitsisi. Toisaalta en ole itse pitkäselkäinen hylkeenpyyntäjä vaan pituus on keskittynyt kinttuihin.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Taky

 :-\
Lainaus käyttäjältä: Quality - 13.03.13 - klo:17:36
Tietoa ei ole, mutta veikkaan, että juuri tuosta on kysymys, ettei jokainen koeajaja parittaisi omaa luuriaan.

Niin, mutta siksihän koeajoja/ testiä tehdään jotta toiminnallisuus selviää.

Juniorin V40:ssa kyl Galaxy Y ja SII toimii, mutta hän ei ole nyt jeesaamassa.


Lainaus käyttäjältä: Quality - 13.03.13 - klo:17:36
Moottorinlämpömittarin puuttuminen on valitettasti vakiovaruste  :( - omassanikaan ei sellaista (enää) ole.

No höh, kummallista säästö politiikkaa - milläs nyt seuraa kuin kylmä pirssi aamulla lämpiää ilman webaa...
Olisi mahdollista saksan tuontia ajatellen tietoa kuinka pärjää ilman webaa vai pitääkö etsikellä weban sisältävä yksilö tai asentaa se aftermarkettina.


Lainaus käyttäjältä: Quality - 13.03.13 - klo:17:36
Penkin korkeutta ihmettelen, näyttäähän V60 ulospäin melko matalalta. Miten pääntila riittää?

Kyl tällä pätkällä(175cm) pää tila riittä, mutta onnettomat kyynärpäät ei saa kunnollista tukea ovelta/konsolista, siksi olisi istuinta alemmas halunnut.


Lainaus käyttäjältä: Quality - 13.03.13 - klo:17:36
Ainakin nyky-Volvoja on yleisesti kehuttu hyvästä ajettavuudesta varsinkin suoralla tiellä.

Kyllä, sekin kun pitkää matkaa kulkee - 110km/sivu/työpäivä - ajettavuus on hiljaisuuden lisäksi yksi tulevan valintaperuste taloudellisuuden lisäksi.

Yksilöllä menty vaille kolme tonnia ja keskikulutusmittari näytti ajoon lähtiessä edellisten kosajajien jäljiltä 5.5 l/100km eikä 1. sadalla km muuttunut miksikään ja lapikasta tuli avattuakin kun katsannossa kuin oikeasti liikkuu.
Motarilla sitten nollasin mittarin ja viimeinen 50 km meni 4,6l/100km tasoon normiajolla.

Paljonko sitten Volvon tietsikka on optimistinen on sitten arvoitus, mutta ei se pahalta noiden perusteella vaikuta.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Taky

Lainaus käyttäjältä: topias - 13.03.13 - klo:18:12
eikös tuo luuri pidä ensimmäisellä kerralla asentaa "manuaalisesti"(luoda yhteys), sen jälkkeen se on autossa muistissa.

Manuaalisesti?
Soittimen valikoista "hae BT laite" ( tai mikä se tarkka teksti muoto olikaan) ja sama luurista - ei löytäneet mitään.

Näin on kaikki matkan varralla käyttämäni BT laitteet - kymmeniä eri laitteita - pääsääntöisesti toimineet.
Sen jälkeen automaatti päälle ja yhteys automaattisesti käynnistyksessä päälle.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

JeanC

Taky laitoithan puhelimen "näkyväksi".

rambleri

Lainaus käyttäjältä: Taky - 13.03.13 - klo:19:25

Manuaalisesti?
Soittimen valikoista "hae BT laite" ( tai mikä se tarkka teksti muoto olikaan) ja sama luurista - ei löytäneet mitään.

Näin on kaikki matkan varralla käyttämäni BT laitteet - kymmeniä eri laitteita - pääsääntöisesti toimineet.
Sen jälkeen automaatti päälle ja yhteys automaattisesti käynnistyksessä päälle.

Olihan luuri varmasti siinä tilassa että näkyy kaikille laitteille?

Edit: JeanC ehtikin ensin

Taky

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 13.03.13 - klo:19:28
Taky laitoithan puhelimen "näkyväksi".

Kyllä, se näkyy "Kaikille"

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Antza

Lainaus käyttäjältä: Taky - 13.03.13 - klo:17:05
V60 ja BT + Samsung SIII, pitäisikö sopia yhteen?
Koeajoautossa testattuna, ei löydä luuria, eikä tietty luurikaan autoa.
Onkohan noissa koeajoayksilöissä jotain off ettei kaikkia laitteita pariteta niiden kanssa tms...?
En usko että on mitään disabloituna. Muistaakseni auton kanssa voi parittaa rajallisen määrän puhelimia (olisikohan ollut 3kpl). Jos lista on täynnä niin pitää joku laite poistaa että uusia voi lisätä. Tai sitten - jos olet puhelimesi kertaalleen jo johonkin Volvoon parittanut, niin jossain tilanteessa puhelimen luotettujen BT-laitteiden listasta on pitänyt poistaa edellinen "Volvo Car" tjsp että uuden samannimisen voi yhdistää.

Tämä siis vajaan 10 erilaisen Volvon (omia, essareita, vuokra-autoja) ja WP7, Symbian^3 ja iOS-puhelimien kokemuksella. Aina olen vieraaseen autoon saanut oman puhelimen kytkettyä mutta tapauskohtaisesti on saattanut joutua ym. tavalla säätämään.
Skoda

Taky

#2840
Lainaus käyttäjältä: Antza - 13.03.13 - klo:19:30
Jos lista on täynnä niin pitää joku laite poistaa että uusia voi lisätä.

Tuo lista homma tuttu ja pikaisesti yritin löytää asetuksista kohtaa millä päästä lista nollaamaan mutta eipä löytynyt.
Muissa Volvoissa luuri ei ole paritettuna.

edit: Volvon yhteensopivuuslistan makaan SIII:n pitäisi toimia paria toimintoa lukuunottamatta.

Usein kysyttyä sivulla:

"Kuinka moneen puhelimeen voin luoda pariliitoksen?
Järjestelmä tukee enintään kymmentä eri puhelinta. Jos yrität lisätä yhdennentoista puhelimen, järjestelmä pyytää sinua poistamaan yhden puhelimen. "

Eipä pyydellyt poistojakaan.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Antza

Lainaus käyttäjältä: Taky - 13.03.13 - klo:19:22
Paljonko sitten Volvon tietsikka on optimistinen on sitten arvoitus, mutta ei se pahalta noiden perusteella vaikuta.
Oma kuluttaa vajaan puolisen litraa ajotietokoneen näyttämää enemmän eli varmaankin aika tarkasti sen mitä lisälämmitin kuluttaa. Kesäajalta ei vielä kokemusta ja lisälämmitintä en talvella disabloi tämän selvittämiseksi ;D
Skoda

Antza

Lainaus käyttäjältä: Taky - 13.03.13 - klo:19:33
Tuo lista homma tuttu ja pikaisesti yritin löytää asetuksista kohtaa millä päästä lista nollaamaan mutta eipä löytynyt.
V40:n ohjeista: ensin kojelaudan TEL-napista puhelintila keskinäytölle, sitten "Phone Menu" ja "Remove Bluetooth device"
Skoda

topias

Lainaus käyttäjältä: Taky - 13.03.13 - klo:19:22
:-\ 

Olisi mahdollista saksan tuontia ajatellen tietoa kuinka pärjää ilman webaa vai pitääkö etsikellä weban sisältävä yksilö tai asentaa se aftermarkettina.

minulla on saksantuonti, jossa on talvipaketti. tuo pitää sisällään peilien-, takaikkunan- ja penkkien lämmittimet ja ptc- vastuksen lämmityskanavissa. tuota pakettia ei ole läheskään kaikissa saksanversioissa. lisäksi laitoin letkulämppärin ja sisäpistokkeen, sekä maskin suojan. hyvin riittää kabiinissa lämpö, vaikka pakkasta on reilumminkin. webaa ei ole, eikä ole tarvetta ollut.

Quality

LainaaMotarilla sitten nollasin mittarin ja viimeinen 50 km meni 4,6l/100km tasoon normiajolla.

Paljonko sitten Volvon tietsikka on optimistinen on sitten arvoitus, mutta ei se pahalta noiden perusteella vaikuta.

Omassa tietsikka näyttää 7,4, kun tankkauksista laskettu on 8,25, eli onhan tuossa vähintään 0,5 l:n ero Webastokin huomioon ottaen. Pikkuisen on kyllä janoisempi tämä  ::).

LainaaOlisi mahdollista saksan tuontia ajatellen tietoa kuinka pärjää ilman webaa vai pitääkö etsikellä weban sisältävä yksilö tai asentaa se aftermarkettina.

Vuosi sitten Webasto kuului vakiovarusteisiin, joten viittaa vahvasti siihen, että sellainen on tarpeen. Jonkun kerran olen pakkasessa lähtenyt liikkeelle vain lyhyen lämmityksen jälkeen, tosin hyvin varoen, mutta ei auto mikään varsinainen jääkaappi ole ollut silloinkaan, jäykkä toki.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

topias

#2845
Lainaus käyttäjältä: Taky - 13.03.13 - klo:19:25

Manuaalisesti?
Soittimen valikoista "hae BT laite" ( tai mikä se tarkka teksti muoto olikaan) ja sama luurista - ei löytäneet mitään.


eikö tuo ensimmäisen kontaktin luominen laitteiden välillä ole "manuaalinen", kun joutuu laitteita näppäilemään?
sen jälkeen kyllä automaattinen.

Antza

^ jep. Mutta ihan oikealla tavalla Taky on mielestäni kuvauksensa perusteella toiminut.
Skoda

FroDoZu

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 13.03.13 - klo:18:34
Itse en ole säätövaroissa huomannut kyllä mitään eroa ?. Edellinen oli sähköillä, nykyinen ei. Molemmissa aivan samanlainen ajo-asento. Itsellä pituutta 187cm ja penkki aina ala-asennossa, vaikka ei todellakaan tilojen puolesta tarvitsisi. Toisaalta en ole itse pitkäselkäinen hylkeenpyyntäjä vaan pituus on keskittynyt kinttuihin.

Voi olla sitten omaa harjakuvitelmaa. Itellä on kans 170cm jalkoja  ::) Tuntu vaan että sähköpenkin sai niin kauas ettei yltänyt rattiin kun taas koeajossa olleessa mekaanisessa penkissä ei penkkia saanut millään siihen asenton ettei polvet olis ollu sykkyrällä.
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

Taky

Lainaus käyttäjältä: Antza - 13.03.13 - klo:19:55
^ jep. Mutta ihan oikealla tavalla Taky on mielestäni kuvauksensa perusteella toiminut.

Kiitos kannustuksesta - lähti BT höpisemään (juur tehtynä konnektointi) kun löysin liitettyjen laitteiden poiston valikoista - kaikki pois, puhelinen uudelleen käynnistys ja aikaisemmin kuvatulla tavalla BT haku ja vot löytyihän se yhteys laitteiden välille.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Taky

Lainaus käyttäjältä: Antza - 13.03.13 - klo:19:35
Oma kuluttaa vajaan puolisen litraa ajotietokoneen näyttämää enemmän eli varmaankin aika tarkasti sen mitä lisälämmitin kuluttaa.

Silloin ollaan about reilun vitosen tasossa - ei sekään paha.

http://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/1213-V60.html?fueltype=1&power_e=120&powerunit=2

Löytyy havaintoja ja alkavat realistiset liikkuu em tasolla.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy