Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Bobinage - 14.01.13 - klo:17:13
Minkä vuoksi ulkopuolisia arvosteluja autoista tehdään, jos niiden perusteella ei saa tehdä johtopäätöksiä? Ja pitääkö tuonne alas allekirjoitukseen siis lisätä kaikki istumansa autot, niin kanssakirjoittajat näkevät onko henkilön tekstit valideja milloin mitäkin automallia koskien?

Enitenhän minua nauratti tuossa arvostelun videolla näkyvä selkeä penkin pienuus. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

Jopa tekniikanmaailmassa Volvon, joka oli kyllä V60, etutilat saivat huonommat arvosanat kuin vaikkapa Audin tai BMW:n. Ennenhän Volvo oli täysin omaa luokkaa etenkin kuskin paikan suhteen ja Volvo sai täysiä kymppejä, silloinkin kun ne olivat vielä laatikkojen muotoisia.

Aikoinaan omistamassani Volvon XC90:ssä oli kyllä hiton hyvät oltavat kuskille. Kudos to that.

Harva penkki 190cm pitkän ja yli 100kg miehen alla isolta näyttää.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

topias

kuinkahan pitkä tuo liinpää on? tuossa kuvassa penkki melko edessä , koska polvet ovat kunnolla koukussa, eikä b- pilarikaan näy kuvassa. olen muutenkin ihmetellyt ko. koeajajan ajoasentoja, kun hän mahtuu jokaisen pikkuautonkin takapenkille oman ajoasentonsa taakse.
itse olen 195/95 ja mahdun volvon (S60) etupenkille erinomaisesti, mutta ongelma on takapenkillä mihin en voisi kuvitellakaan istuvani itseni taakse. en myöskään havinnut V40 etupenkiltä kovin ahtaaksi, kun sen syksyllä koeajoin. ainakaan kun istuin siihen suoraan golf 6:sta.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: topias - 14.01.13 - klo:18:16
kuinkahan pitkä tuo liinpää on? tuossa kuvassa penkki melko edessä , koska polvet ovat kunnolla koukussa, eikä b- pilarikaan näy kuvassa. olen muutenkin ihmetellyt ko. koeajajan ajoasentoja, kun hän mahtuu jokaisen pikkuautonkin takapenkille oman ajoasentonsa taakse.
itse olen 195/95 ja mahdun volvon (S60) etupenkille erinomaisesti, mutta ongelma on takapenkillä mihin en voisi kuvitellakaan istuvani itseni taakse. en myöskään havinnut V40 etupenkiltä kovin ahtaaksi, kun sen syksyllä koeajoin. ainakaan kun istuin siihen suoraan golf 6:sta.

Juurihan sen pituuden edellä mainitsin.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D5A Summum

topias

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 14.01.13 - klo:18:27
Juurihan sen pituuden edellä mainitsin.
ai, sullahan on antin specsit hallussa.

Peeveli

Volvistit, joilla on polttoainelisälämmitin autossanne: kuuluuko lämmitin ajon aikana päällä ollessa sellainen sisätiloihin asti kuuluva naputtava ääni? Ihmettelin alussa onko autoon pukannut jälleen joku uusi pikkuvika, mutta naputus lakkaa kun lämmittimen merkkivalo sammuu eli itse lämmitin sammuu. Ã,,äni tuntuisi kuuluvan takaa oikealta, eli veikkaisin että rele tai pumppu ääntelee.

Korjaamoaika onkin tilattuna ensi viikolle muiden juttujen takia, joten ajattelin ajoissa kysellä tuosta äänestä onko ominaisuus vai vika.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 16.01.13 - klo:07:36
Volvistit, joilla on polttoainelisälämmitin autossanne: kuuluuko lämmitin ajon aikana päällä ollessa sellainen sisätiloihin asti kuuluva naputtava ääni? Ihmettelin alussa onko autoon pukannut jälleen joku uusi pikkuvika, mutta naputus lakkaa kun lämmittimen merkkivalo sammuu eli itse lämmitin sammuu. Ã,,äni tuntuisi kuuluvan takaa oikealta, eli veikkaisin että rele tai pumppu ääntelee.

Korjaamoaika onkin tilattuna ensi viikolle muiden juttujen takia, joten ajattelin ajoissa kysellä tuosta äänestä onko ominaisuus vai vika.

Eiköhän kyseessä ole normaali polttoainepumpun ääni, firman pakussa ääni kuuluu varsin selvästi kun lämppäri on siinä kuskin penkin alapuolella.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

newhouse

Minä en ainakaan ole huomannut naputusta omassa Volvossa, en seisontalämmityksen enkä ajon aikana. Ehkä se sitten on niin vaimeaa, että siihen ei osaa kiinnittää huomiota varsinkin, kun musiikki soi autossa lähes aina. Tai sitten lapset huutavat niin kovaa, että naputus ei kuulu  :).

Vieläkö Peeveli konepeiton sulkeutuminen häiritsee? Itse sain hyvän vinkin sen sulkemiseen: sitä ei kuulu pudottaa samalla lailla kuin olen tottunut volkkarin konepeiton pudottamaan. Se lasketaan hallitusti alas asti ja sitten painetaan sormenpäillä molempien "kiinnityslenkkien" kohdalta niin, että ne naksahtavat pohjaan.

vagsam

Luultavasti pumppu siellä naputtaa..

Antza

Omissa vanhemmissa pikku-Volvoissa (30 & 50) olen kiinnittänyt samaan naputukseen huomiota mutta en ole osannut sitä minään vikana pitää. Taitaa se tässä nelikymppisessäkin kuulua.

Kuuluu erityisen hyvin auton ulkopuolella silloin kun lisälämmitin on vasta käynnistymässä (ei vielä humise) ja auto ei ole käynnissä.
Skoda

Markku J

Kyllä tuo lisälämmittimen polttoainepumpun naksutus kuuluu kaikissa autoissa (joissa lisälämppäri on) jonkin vahvuisena äänenä - ei siitä kannata huolestua. Omassa A6:ssa sitä ei ajon aikana erota muun melun joukosta. Lämppärin käynnistysvaiheessa kylläkin.

JeanC

Et oo vittu tosissas

optio

Olen tässä pää punaisena miettinyt V40:sen kokoonpanoa. Haluan toiminnallisia/mukavuusvarusteita, en niinkään ulkonäkojuttuja.

- T3 Momentum (tärkeä sadetunnistin kuuluu varusteluun)

- Powersift, kunhan on saatavana

- Metalliväri

- Nastarenkaat ja suorasovitteiset tarvike alut 16"

- Tehdasasenteinen webasto (kauko-ohjauksen koodaus omaan avaimeen)

- Automaattisesti himmenevä taustapeili

- Keskikyynärnoja edessä, säädettävä

- Tavaratilan lattia kaksitasoinen sekä ostoskassinpidin

- Verkkotasku tavaratilan sivupaneelissa

VARUSTEPAKETTI DRIVER SUPPORT
• Mukautuva vakionopeudensäädin ACC jonoaputoiminnolla
• Törmäysvaroitin automaattisella jarrutuksella
• Etäisyysvahti (DA)
• Jalankulkijan havaitsemistoiminto
• Driver alert system
• Kaistavahti/ Lane Departure Warning (LDW)
• Driver alert control (DAC)
• Blis järjestelmä, risteävän liikenteen varoituksella
• Liikennemerkkien tunnistustoiminto
• Varustepaketti vaatii myös pysäköintiavun taakse sekä Digital mittariston tai vaihtoehtoisesti varustepaketti High Techin/

Haluan ACC:n ja koska DRIVE SUPPORT vaatii myös pysäköintiavun taakse ja digitaalisen mittariston niin sama ottaa HIGT TECH paketti.

VARUSTEPAKETTI HIGH TECH
• Digital mittaristo kolmella näyttögrafiikalla
• Pysäköintiapu taakse
• Pysäköintikamera
• Vaihdekepinnuppi valaistu

Lisäksi harkinnassa vielä pari varustetta, vaikka budjetti paukkuu jo edellisillä ja kovaa!

- Kannettava jälkiasenteinen Navigaattori vasempaan A-pilariin. Volvon oma jälkiasenteinen  Carmin asennussarjoineen maksaisi 900 euroo, aika suolainen hinta, saa varmaankin jossakin asennettua halvemmalla.

- Sähkötoiminen kuljettajanistuin muistilla.

Kommentteja ko. kokoonpanosta.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 16.01.13 - klo:12:04
Et oo vittu tosissas

Sulla sitä riittää rakentavia kommentteja.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 16.01.13 - klo:11:40
Kyllä tuo lisälämmittimen polttoainepumpun naksutus kuuluu kaikissa autoissa (joissa lisälämppäri on) jonkin vahvuisena äänenä - ei siitä kannata huolestua. Omassa A6:ssa sitä ei ajon aikana erota muun melun joukosta. Lämppärin käynnistysvaiheessa kylläkin.

Kiitos Markku fiksusta asiallisesta vastauksesta.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 16.01.13 - klo:13:02
Sulla sitä riittää rakentavia kommentteja.
Ja sulla valittamista. Oletko kuullut laitteesta mikä liikuttaa ainetta, ilman minkään sortin ääntä? Minä en ainakaan ole...

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 16.01.13 - klo:13:36
Ja sulla valittamista. Oletko kuullut laitteesta mikä liikuttaa ainetta, ilman minkään sortin ääntä? Minä en ainakaan ole...

Itsellä kuuuluu pieni vaimea naputus auton ulkopuolella. Sisälle se ei kuulu. Tuntuisi tulevan pelkääjänpuolelta, jostakin takarenkaan paikkeilta.
ex.Volvo V60 D5A Summum

Passatti

Polttoaine pumppu taitaa olla asennettuna aika lähelle polttoaine tankkia.Itsellä on Passatissa niin.Pieni naputus kuuluu kun käynnistää ja pumppu työntää polttoainetta palopesään.
Always lead, never follow

-TimoS-

Kyllä tässä bensahärvelissäkin napsee kuuluu, parkissakin kuuluu monen metrin päähän autosta.

jti

Lainaus käyttäjältä: jti - 10.01.13 - klo:17:13
Ensi viikolla on asiaa huoltoon jolloin asia selviää siellä kysymällä.

Itseasiassa itse volvolta tietona että vm11 on hyväksyntäkierroksella ja pitäisi tulla polestarin softat saataville kevään aikana myös xc60 D3 awd:lle. Vm12 oli jo hyväksytty ja vm 10 myös. Prosessi on suomenmaalla mutkikkaampi kuin monissa muissa maissa mukaanlukien naapurimme.
Volvo XC60 T8 Twin Engine vm -19

Quality

option kokoonpanosta:
Lainaatärkeä sadetunnistin kuuluu varusteluun

Omassa Vollessani on ensimmäinen sadetunnistin, ja olen siitä koettanut hankkia kokemuksia. Hyvin harvoin, jos koskaan, se toimii omien ajatusteni mukaisesti, joten yleensä valitsen säännöllisen jaksotoiminnon. Erityisesti tihkusateessa tunnistin on rasittava, kun vettä kertyy lasille niin, ettei siitä enää läpi näe. Mutta jokaisella on omat "must"-varusteensa. Toinen turha ovat kääntyvät sivupeilit. Toki ahtaalla parkkipaikalla ne mahdollistavat jalankulkijoille esteettömämmän kulun, mutta auton parkkeerauksen kannalta kääntymistoiminnolla ei ole mitään merkitystä.

Muuten pidän kokoonpanoa asiallisena. DriverSupport sisältää sekä tarpeellisia että vähemmän tarpeellisia komponentteja, mutta High Techiin liitettynä saat kyllä rahoillesi vastineen.

Ja varuste, jonka puuttumisesta olen kiittänyt aina lukiessani esim. Markku J:n kommentteja, on Start-Stop -toiminto :o.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Seppo

Kieltämättä sadetunnistin on aika usein vähän sama kuin tyytyisi vaan käyttämään ns. tihkukytkintä eli jaksotoimintoa. Kun sadetunnistimen kanssa saa aika usein sitten kuitenkin säätää sen herkkyyttä, eli ihan sama kuin säätäisi vaan jaksotoiminnon frekvenssiä. :) Silloin tällöin tihkukytkin kuitenkin hoitaa homman ihan kelvollisesti, joten on siitä jotain hyötyä minulle ollut eikä perinteistä tihkukytkintä kuitenkaan tule käytettyä, vaikka sekin on vaihtoehtona.

Kesäaikana olen auton pesun yhteydessä laittanut Turtle Waxin 5 sateesta -käsittelyn lasiin. Pariin viikkoon ei pyyhkijöitä tarvitse maantienopeuksilla sen ansiosta käyttää lainkaan, sitten alkaa vaikutus hiipua ja pitäisi tehdä uusi käsittely.

Ocu_P

Oman pikkuvolvoni jälkeen ja muutenkin olen kaivannut tuota toiminnallisuutta, että on sekä sadetunnistin että tihku. Molemmissa Ocuissani oli surkeasti toimiva sadetunnistin, joten tihkua kaipasi usein. Nyt seiskassakaan tätä toiminnallisuutta ei ole, mutta sadetunnistin näyttää aiempaa kehittyneemmältä.

Seppo

Se on kyllä hieman kehnohkon puoleinen systeemi, jos on sadetunnistin ilman tihkua. Tai no, en tosiaan tihkua käytä itsekään kuin hyvin harvoin, samahan se on ruuvata sadetunnistimen herkkyyttä tarvittaessa sopivaan suuntaan jos ei sadetunnistimen aivoitukset kohtaa omia aivoituksiani. Yllättävän suuri on tunnistimen herkkyyden ero täyden höökin ja hissuimmalle laitetun asetuksen välillä ainakin tuollaisessa peruskouluikäisessä Volvossa. Jo reippaammassa tihkusateessa täysille laitettu tihkukytkin saattaa veivata laseja ihan taukoamatta, kun taas minimiherkkyydellä se pyyhkii vain jaksottain.

-TimoS-

Lainaus käyttäjältä: Quality - 16.01.13 - klo:19:08
option kokoonpanosta:
sadetunnistin, ja olen siitä koettanut hankkia kokemuksia. Hyvin harvoin, jos koskaan, se toimii omien ajatusteni mukaisesti

Aika jännä, ettei toimi.
Toki itselläkin tarvitsee vain ne pienimmät pykälät 1-3. Ainakin V50:ssä toimi täydellisesti, nykyisestä vähän kokemuksia.
Räntäsade lienee vaikein tunnistimelle.

Newman

Lainaus käyttäjältä: -TimoS- - 16.01.13 - klo:19:59
Aika jännä, ettei toimi.
Toki itselläkin tarvitsee vain ne pienimmät pykälät 1-3. Ainakin V50:ssä toimi täydellisesti, nykyisestä vähän kokemuksia.
Räntäsade lienee vaikein tunnistimelle.
Räntäsade on yksi ongelma. Kyse on myös siitä, että tunnistin ei tietenkään osaa huomioida kaikkia muuttujia. Esimerkiksi tuulilasille usein kertyvä suolamönjä aiheuttaa pyyhkimille ongelmia, jättäen helposti rantua, jos sadetunnistimen mielestä pitäisi pyyhkiä tiuhaan tahtiin. Pelkkä sinänsä puhdas sadevesi on tunnistimelle helppo nakki. 

Litton

Mielestäni Volvon sadetunnistin toimii ihan mallikkaasti ja tulee aktiivisesti käytettyä. Pieni harmi on oikeastaan se, että pitää aktivoida joka kerta erikseen. Muistaakseni kaikissa aikaisemmissa autoissa on asetus pysynyt muistissa.

Niin ja terve vaan kaikille. Hetken aikaa tullut sivusta seurattua keskusteluja täällä, vaikka edellisesestä VAG-konsernin autosta onkin useampi vuosi. Volvolla menty kohta pari vuotta.
Volvo V70 D3 A Momentum -12
Volvo V70 Drive Momentum -11

topias

Lainaus käyttäjältä: Quality - 16.01.13 - klo:19:08
option kokoonpanosta:
Toinen turha ovat kääntyvät sivupeilit. Toki ahtaalla parkkipaikalla ne mahdollistavat jalankulkijoille esteettömämmän kulun, mutta auton parkkeerauksen kannalta kääntymistoiminnolla ei ole mitään merkitystä.
minun mielestä nuo kääntyvät peilit ovat tarpeelliset, koska autotallini oviaukko on tehty aikana jolloin autot olivat kuplan ja fiat 600:sen kokoisia. varsinkin kun nuo saa kätevästi käännettyä auton käydessä. jos peilit ovat ulkona ei jää montaa senttiä väliä oviin, vaimonkin mielestä hyvä ominaisuus.

Quality

Tervetuloa, Litton, Arenalle! Onhan meitä eri Volvo-malleilla ajavia täällä aika monta, kuten tuosta gallupistakin voi päätellä. Pitää vaan pysytellä tässä yhdessä ketjussa + autotallin esittelyissä, ettei ärsytetä VAG-kansaa ;).

Itselläkin melkoinen VAG-tausta. Kotona kloppina oli Kupla, eka oma oli VW K70 (-73), jonka hankin v. 1979, ja siitä lähtien aina viime vuoden tammikuuhun asti ajoin VAGeilla. On se vaan hyvä kokeilla vaihteeksi muitakin; XC60 on eka Volvoni, eikä isompaa moitetta ole. Yksivuotisraporttini löytyy tuolta.

topias: Ymmärrän hyvin kääntyvien peilien hyödyllisyyden. Myös kadunvarsipysäköinnissä ne kannattaa kääntää, mutta itsellä noita tilanteita sattuu kovin harovin.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

-TimoS-

Lainaus käyttäjältä: Litton - 16.01.13 - klo:20:03
Mielestäni Volvon sadetunnistin toimii ihan mallikkaasti ja tulee aktiivisesti käytettyä. Pieni harmi on oikeastaan se, että pitää aktivoida joka kerta erikseen.

Oli mulla joku kärry, joka tuon muisti. Silloin hirvitti kun jäätyneet pyyhkijät lähtivät väkisin liikkeelle....

Hjeltma

Ja varuste, jonka puuttumisesta olen kiittänyt aina lukiessani esim. Markku J:n kommentteja, on Start-Stop -toiminto :o.
[/quote]
Start-Stop-toimintoa ei ole nelivetoisessa XC60:ssä kuulemma alamäkihidastimen takia.

Minulla se start-stop on ollut neljässä autossa ja hyötyä on ainoastan pitkäänkestävissä liikennevaloissa. Kieltämättä ärsyttää joskus kun pysähtyy esim. Peruuttaakseen pihaan, niin auto ehtii sammuttaa itsensä, jos ei ole sitä muistanut painaa napista pois. ;D
Audi A4 2.0Tdi Avant land of quattro Spo-16
BMW 520d Sedan TwinPower Turbo A xDrive Business Exclusive -15

Ex: BMW 518 Touring Business Exclusive-15/ AUDI A6 Avant 2.0Tdi -14/Volvo XC60 D4 AWD Geartronic Summum -13,/BMW 520DA sport-12/BMW 520d-11/Volvo V70 D3-11/Volvo V70drive-11/Audi A4 2.0Tdi-10

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy