Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

Tks

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 29.11.12 - klo:18:13näin olen myös tehnyt vaikka hiukan harmittaakin kun olisi ollut tarjolla sopiva neliveto-automaatti V70.

Ja sit ajat skeidalla? Ei järkii....
Volvo.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Tks - 29.11.12 - klo:20:11
Ja sit ajat skeidalla? Ei järkii....

Mieluummin skodalla kuin jollain vaihteistovikaisella volgalla ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

jti

Lainaus käyttäjältä: user - 29.11.12 - klo:11:44
Joku kaipaili ZF:n upeaa kasivaihteista Volvoon, mutta eihän se ole mahdollista, kun se on tehty pitkittäismoottorisille ja takavetoisille. Volvon tuleva uutuus on siis joku muu loota, oisko Aisin edelleen.

Ilonpilaaja  ;)
Lähinnä siis hain kahta ominaisuutta jotka parantaisivat nykyistä kohtuullisen hyvää geartroniccia:
- pehmeämpi vaihtotapahtuma
- polttoainetaloudellisuus

Asiakkaana voi esittää toiveita seuraaviin versioihin ja tuosta ZF:n laatikosta oli hyviä kokemuksia 530xda:n voimalinjassa kesällä 1000km:n verran.
Toisaalta työkaverilta laukesi vastaava laatikko X3:sta 30tkm:n kohdalla, en ole kysellyt mitä sieltä oikein meni ja menikö vaihtoon.

Kuka muuten toimittaa automaattilaatikot LandRovereihin? Freelanderissa ainakin on poikittain kone haldexin kanssa. Eipä kyllä sekään automaatti ole sieltä taloudellisimmasta päästä nykymittapuun mukaan.
Volvo XC60 T8 Twin Engine vm -19

JeanC


Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 29.11.12 - klo:20:12
Mieluummin skodalla kuin jollain vaihteistovikaisella volgalla ::)

No olishan siinä vaihteistovikasessa 70:ssa Volgassa kuitenkin hieman eri kyyti sillon kun se liikkuis  ;).
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 29.11.12 - klo:20:21
No olishan siinä vaihteistovikasessa 70:ssa Volgassa kuitenkin hieman eri kyyti sillon kun se liikkuis  ;).
Kyllä, mut sitä ei voi myöntää  :P

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 29.11.12 - klo:20:21
No olishan siinä vaihteistovikasessa 70:ssa Volgassa kuitenkin hieman eri kyyti sillon kun se liikkuis  ;).

Epäilemättä se olisi ollut ihan mukava peli, manuaalina olisin sen todennäköisesti ostanutkin.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Seppo

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 29.11.12 - klo:18:13
Ja minä kun olen saanut käsityksen että käytetystä geartronicista on syytä pysyä erillään, näin olen myös tehnyt vaikka hiukan harmittaakin kun olisi ollut tarjolla sopiva neliveto-automaatti V70.
Sanoisinpa, että tuo käsitys on jokseenkin aiheeton. Aikoinaan kyllä Volvon automaatit 2000-luvun alkupuolella saivat huonoa mainetta - mutta paljoltikin siksi, kun niissä ei ollut huolto-ohjelmassa öljynvaihtoa ollenkaan ja niitä sitten hajoili 200.000 km ajettuina vaihtokuntoon. Jos on öljyt vaihdettu ajallaan (80000 sopiva vaihtoväli), ei tuo vanhempikaan 5-portainen ole kestoltaan lainkaan huono.

Minusta autofoorumit antavat hyvää osviittaa tyyppivioista, sillä ihmisillä on tunnetusti tapana rutista netissä erityisesti huonoista kokemuksista ja jättää hyvät maininnoitta. Jos joku osa on tavallista herkempi hajoamaan, se kyllä näkyy foorumiviesteissä. 6-v Geartronicien ongelmista ei vrcf:ssä ole ollut kovinkaan montaa mainintaa miesmuistiin. Olettaisin, että kun merkin autoista huomattava osa myydään automaatilla ja Geartronic on ollut pitkään Volvon vallitseva automaattiaski ja lisäksi Volvoilla ajetaan ehkä keskimääräistä enemmän kilometrejä per vuosi, niin pitäisi olla paljon juttua hajoamisista, jos aski olisi erityisen herkkä rikkoutumaan. Lisäksi tuon laatikon vikaantumisprofiili käsittääkseni on sellainen, että jos vikaantuu, niin vikaantuu huoltamattomuuden, käytön ja kilometrien myötä, eikä tyypillisesti hajoa omine aikoineen uutena tai vähän ajettuna. Tietenkin jos alkaa kilometrejä olla vaikka 300tkm ja ylöspäin niin tokihan siinä ostaja jo jonkinlaisen riskin ottaa jo vaihteiston iän puolesta. Vanhaa taksia en ostaisi myöskään - tolpalla P päällä tyhjäkäynnillä seisominen ei tee automaattivaihteistolle hyvää.

Aisinin 5-v vaihteistoissa ainakin moni vika korjaantuu solenoidipöydän uusimisella, kunhan homman hoitaa ajoissa. Se on ehkä 1500 euron tikki - kallista, mutta ei tolkutonta. En tiedä olisiko 6-vaihteisessa sama operaatio mahdollinen.

Kun olin ostattelemassa käytettyä yhtä Volvoa ja oli autoista laajemmin juttua, myyjä sanoi ettei heillä liikkeessä ole ollut ongelmia myytyjen käytettyjen Volvojen automaattilaatikoiden kanssa. Niistä ei ollut tullut asiakkailta siis kuluttajansuojavaateita, mutta yllätyksekseni jotain BMW:n lootaa piti suurena riskinä 250000 km:n jälkeen ja MB:ssäkin oli jotain häikkää ollut ajan saatossa. Oli Laakkosella tämä. Kauppoja ei siitä Volvosta silloin tullut kun löytyi tämä nykyinen, joka oli mieluisampi.

Mutta näiden seikkojen perusteella uskalsin itse ostaa jo toisen automaattivaihteisen Volvon käytettynä ja ihan reiluilla kilometreillä vaikka ajatus vaihteistoviasta onkin sinällään hirvittävä. Eka Volvo meni 5-v Aisinilla 225000 kilometriin asti ongelmitta ja toisella (6-v Geartronic) on kohta 190000 ajettuna ilman murheita. Tämähän on alkupään 6-vaihteisia Geartroniceja ja sen puolesta riskiryhmää kun mahdollisia tyyppivikoja ei tuon auton valmistusajankohtana vielä liene ollut tiedossa ja korjattu. Seuraavat pari vuotta ja 60000 km näyttänevät, oliko luottamukseni vaihteiston kestoon perusteeton. Sitten auto alkaa ollakin jo vaihtoiässä :)

Natte

#2258
Luulis että jos laatikot poksuu kovasti niin taksarit karttais noita Volleja. Toisaalta kun omaan autoon kyselin vaihteistoremonttia niin sanoi esim. RAM-autossa että heillä oli tulossa eräänä viikkona 7 Volvoa ventiilikoneiston vaihtoon. Käsitääkseni juuri tuo 6-v laatikko. Koneistoon ei saa korjaussarjaa niin kuin näihin ZF vehkeisiin. Aiheuttaa Volvoissa ainakin kierrosten humppausta. Näyttää netistä löytyvän ohjeita koneiston vaihtoon ihan tee-se-itse miehellekkin.
Myös Autogear Oy:ssä todettiin että Volvon laatikoissa eniten vikoja. Taksit varmaan tekee piikkiä "tilastoon".

Seppo

Lainaus käyttäjältä: Natte - 30.11.12 - klo:10:31
Luulis että jos laatikot poksuu kovasti niin taksarit karttais noita Volleja. Toisaalta kun omaan autoon kyselin vaihteistoremonttia niin sanoi esim. RAM-autossa että heillä oli tulossa eräänä viikkona 7 Volvoa ventiilikoneiston vaihtoon. Käsitääkseni juuri tuo 6-v laatikko. Koneistoon ei saa korjaussarjaa niin kuin näihin ZF vehkeisiin. Aiheuttaa Volvoissa ainakin kierrosten humppausta. Näyttää netistä löytyvän ohjeita koneiston vaihtoon ihan tee-se-itse miehellekkin.
Myös Autogear Oy:ssä todettiin että Volvon laatikoissa eniten vikoja. Taksit varmaan tekee piikkiä "tilastoon".

Taksit varmaan, kun tosiaan ei nettifoorumeilla rutista. Tietysti Volvoa myydään suunnilleen yhtä paljon kuin kahta muuta vahvaa mehumaija-automaattiautomerkkiä BMW:tä ja MB:tä, joten suhteellisesti ottaen olis luonnollista että olisi enemmän vikojakin. Luulen kyllä, että MB:n automaatit ovat parhaita mitä löytyy. BMW:n automaatteihin en luota kestävyysmielessä - voi olla mielikuvaongelma sekin.

Markku J

Minä olen luullut, että Mersun ja Bemun automaatit tulevat ZF:ltä molemmat ja ovat lähes samoja tuotteita. Olisko sitten kummankin oma suunnittelu kyseessä, eikä sama vaihteisto. Volvo taas on pitänyt linjansa Aisin-Warnerin kanssa ja ilmeisin hyvin tuloksin kestävyyden suhteen.

Natte

Bemussa ja VAGineissa samoja ZF laatikoita. Marsussa tietääkseni ei käytetä näitä.

http://www.prima-car.cz/userfiles/file/KALATALOG_ZF.xls

Turbodog

Taitaa olla turha toivo, että Volvolla tällä hetkellä mietittäisi siirtymistä nykyistä kalliimpiin kilkkeisiin. Yksi viimeisimmistä muutoksista, josta täälläkin aiemmin puhuttiin, on siirtyminen MY2013:lla Haldex gen V:n, joka on valmistajansakin mukaan "halvempi ja kevyempi", ei siis parempi  :D
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

vasara

Lainaus käyttäjältä: Natte - 01.12.12 - klo:12:44
Bemussa ja VAGineissa samoja ZF laatikoita. Marsussa tietääkseni ei käytetä näitä.
...
Mersun 7G-Tronic on Mercedeksen oma.
Wikipedia: The 7G-Tronic transmission is built at the Mercedes-Benz Stuttgart-Untertuerkheim plant in Germany, the site of Daimler-Benz's original production facility.

Volvon Geartronic valmistaja on japanilainen Aisin AW (Markku J tuossa aiemmin tämän mainitsikin)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 01.12.12 - klo:15:38
Volvon Geartronic valmistaja on japanilainen Aisin AW (Markku J tuossa aiemmin tämän mainitsikin)

Aisinin suurin omistaja on Toyota eli Volvon Geartronic onkin oikeastaan Tojotan vaihteisto.  ;)

tuRboman

Ja samaa laatikkoa käyttää hurja määrä autonvalmistajia. Wiki kertoo lisää. Yksi parhaista sovelluksista mun kokemalla löytyy Citroenilta. Hyvä laatikkohan se on vaikka tiettyjä puutteita/ongelmia siinäkin. Välillä vaihtaa kolahtamalla (harvoin tosin) ja mutkissa tekee mitä huvittaa vs BMW:n laatikot joissa on jotain logiikkaa kesken kurvin. Huollettunahan nuo kestää, mutta jos ei ole huollettu niin 200tkm jälkeen alkaa ongelmat. Kahdessa V70:ssä ('99 & 02) tutuilla samat oireet, välillä ei kylmänä suostunut vaihtamaan kovassa kiihdytyksessä ja D:llä paikallaan ollessa tärinä&jyrinä. Ja nuo molemmat tuontiautoja joiden huoltohistoriasta ei tietoa. Ajettu mittarin mukaan reilu 200tkm. Mutta tuosta laatikot on hieman muuttuneet ja voishan niitä välillä huoltaakin.
"All 4 The Driver"

Turbodog

Wikin mukaan aw:n väännönkesto 440nm... Eli D5 menee rajoilla mutta polestarin kanssa yli. No, alle 10% ylitys taitaa olla toleransseissa  :D
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

MoFFe

joo tuota olen itsekkin miettinyt... Yksi syy lisää miksi ei ehkäpä kannata pistää sisään muuta softaa kun Polestar.

arskas_s

WSJ: Volvo ei myy - "liian kiinalainen"
Kiinalaisomisteinen Volvo ei ole saavuttanut Kiinassa odotettua suosiota. Wall Street Journalin mukaan syynä on mielikuva auton kiinalaisuudesta.

Mitä tapahtuu, kun kiinalainen autovalmistaja ostaa eurooppalaisen vakiintuneen merkin, kysyy Wall Street Journal. Lehden mukaan ainakin Volvon ollessa kyseessä eurooppalainen merkki joutuu vaikeuksiin.

Volvon vuonna 2009 ostaneen Geelyn tavoitteena oli päästä käsiksi moderniin autoteknologiaan ja esitellä ruotsalaismerkki kiinalaismarkkinoille.

â€" Mielestäni Volvo on kuin tiikeri: Se kuuluu metsään eikä sen pitäisi olla eläintarhassa, sanoi Geelyn johtaja Li Shufu vuonna 2010.

WSJ:n mukaan Li tarkoitti, että merkin pitäisi hyödyntää potentiaalinsa Kiinan markkinoilla.

WSJ:n mukaan Volvo on kuitenkin joutunut ojasta allikkoon. Yhtiön tulos heikkeni 84 prosenttia tämän vuoden ensimmäisellä puoliskolla. Volvon Kiinan myynti yltää tänä vuonna hädin tuskin viime vuoden tasolle eli maltilliseen 47 000 autoon.

Korkeat tuotantokustannukset ja heikko kysyntä ovatkin pakottaneet Volvon karsimaan työvoimaansa.

WSJ:n mukaan taustalla oli pattitilanne. Jos Volvo olisi rynnännyt valmistamaan autojaan Kiinassa, sen kustannukset olisivat pudonneet, mutta merkin arvo olisi kärsinyt. Mutta ilman kustannusten leikkausta Volvo on heikosti kannattava.

Kiinalaisilla luksusautojen markkinoilla Volvo ei ole saanut odotettua suosiota. WSJ:n mukaan syynä on se, että osa kiinalaisostajista pitää Volvoa nykyisin kiinalaisena merkkinä.
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

Seppo

Ruotsissa valmistetut Volvot eivät kelpaa kiinalaisille, kun ovat liian kiinalaisia autoja, mutta Kiinassa valmistetut Volkkarit yms. (ilmeisesti) kelpaavat. Erikoinen on kommunistimaan kansalaisen ajatusmaailma. :P

Teutonic

Lainaus käyttäjältä: Seppo - 05.12.12 - klo:07:44
Ruotsissa valmistetut Volvot eivät kelpaa kiinalaisille, kun ovat liian kiinalaisia autoja, mutta Kiinassa valmistetut Volkkarit yms. (ilmeisesti) kelpaavat. Erikoinen on kommunistimaan kansalaisen ajatusmaailma. :P

Mutta Volkkarin omistus mielletään saksalaiseksi. Myös brändin vahvuus tässä mielessä tasoittaa asiaa. Volvon kohtalo voi olla myös muiden, vrt. esim. toinen samassa vaarassa oleva merkki eli Jaguar/Land Rover/Range Rover, joka on nauttinut curryä vuodesta 2008 lähtien. Sekä intialaiset että kiinalaiset ovat olleet perinteisesti kovia kopioimaan ja tekemään lisenssillä, ja voi olla että nämä perinteet, muiden asioiden ohella, eivät sitten iskekään samalla tavalla kuluttajiin jotta tuottaisivat "haluttavia" tuotteita (ovat liian kotimaisia kielteisessä merkityksessä).

Saa nähdä muuten miten VCC saa rahoitettua tällä viikolla julkaisemansa suuren (päivitetyn) investointiohjelmansa jos kauppa ei käy riittävän kannattavasti ja laajasti.

jalkkis

Hei Volleilijat,

Kysymys, ajelin juuri S60 D3 automaatilla. Auto tuntui vastaavan kaasupolkimen asentoon suorastaan äkäisesti ja laatikkokin kelasi tosi hanakasti pienempää vaihdetta sisään. Fiilis on enempi jo levottoman puolella. Ajelin joku aika sitten V40:llä vastaavalla voimalinjalla ja se (muistaakseni) käyttäytyi rauhallisemmin. Onko näissä jossain valikkojen syövereissä asetuksia, joilla pystyy vaikuttamaan asiaan? En pikaisesti löytänyt sport moodia tms. D oli taulussa koko ajan ja Eco drive tms nappula pois päältä.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 05.12.12 - klo:16:36
Hei Volleilijat,

Kysymys, ajelin juuri S60 D3 automaatilla. Auto tuntui vastaavan kaasupolkimen asentoon suorastaan äkäisesti ja laatikkokin kelasi tosi hanakasti pienempää vaihdetta sisään. Fiilis on enempi jo levottoman puolella. Ajelin joku aika sitten V40:llä vastaavalla voimalinjalla ja se (muistaakseni) käyttäytyi rauhallisemmin. Onko näissä jossain valikkojen syövereissä asetuksia, joilla pystyy vaikuttamaan asiaan? En pikaisesti löytänyt sport moodia tms. D oli taulussa koko ajan ja Eco drive tms nappula pois päältä.
Mikäli S60 on vm. -12, niin siinä on 163hv. V40 ymmärrettävästi taas -13, jolloin D3:ssa on "ainoastaan" 150 hv. Voisiko selittää ainakin osan erosta? Tokihan välityksetkin on varmaankin erilaiset, jo autojen erilaisesta koosta johtuen.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Ishvan

Tuo D3 tuntuu turhan huökkäävältä myös koneen luonteen vuoksi. Huipputehohan on jo 3000rpm:ssä, joka tekee vetoalueen dieseliksikin todella kapeaksi. Alhaalla esiintyvä huipputeho yhdistettynä kaasupolkimen herkkään reakointiin tekee ajamisesta hieman rauhatonta. Kapean vetoalueen takia laatikkokin joutuu työskentelemään kiihkeämmin.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Nipademu

Puoliso kävi katsomassa ensimmäistä V50, mitä tarkastelulistalla on. Tietääkseni autossa pitäisi olla Bi-Xenonit, mutta myyjä oli tarkistanut ja sanonut olevan Xenonien vain lyhyiden polttimossa. Aikoinaan oli ainakin V40:ssä ns. lisäpitkät umpioiden sisälaidassa, joiden lisäksi pääpolttimoissa eri langat pitkille. Onko nuo V50:n (FL 2008) Xenonit toteutettu ns. liikkuvalla polttimolla? Jolloin myyjä olisi vain erehdyksissä katsonut "lisäpitkiä", eikä olisi huomannut xenonien liikettä.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Ishvan

#2275
Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 05.12.12 - klo:16:59
Puoliso kävi katsomassa ensimmäistä V50, mitä tarkastelulistalla on. Tietääkseni autossa pitäisi olla Bi-Xenonit, mutta myyjä oli tarkistanut ja sanonut olevan Xenonien vain lyhyiden polttimossa. Aikoinaan oli ainakin V40:ssä ns. lisäpitkät umpioiden sisälaidassa, joiden lisäksi pääpolttimoissa eri langat pitkille. Onko nuo V50:n (FL 2008) Xenonit toteutettu ns. liikkuvalla polttimolla? Jolloin myyjä olisi vain erehdyksissä katsonut "lisäpitkiä", eikä olisi huomannut xenonien liikettä.

Ainakin uudemmissa Volvoissa Xenon "kääntyy" pitkiksi ja lisäpitkät syttyvät vielä rinnalle. Olettaisin tuossa olevan samalla tavalla toteutetut.

EDIT: Volvon sivuilla kun käy vilkaisemassa -08 käyttöohjekirjaa niin edellä mainitusti se näyttäisi toimivan.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Quality

LainaaEn pikaisesti löytänyt sport moodia tms.

S-moodi löytyy Volvossa heilauttamalla keppi manuaalipuolelle ja jättämällä se siihen.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Volvoheepo

Quality: oletkos muuten huomannut että DSTC:n vaihtaminen sport moodiin muuttaa myös vaihteiston toimintaa sporttisemmaksi? Kokeilin ko. moodia ensimmäistä kertaa tänään ja yllätyin tästä. En nyt ehtinyt syvällisemmin vertailemaan eroaako tuo moodi juuri yhtään tuosta vaihteiston S-tilasta mutta voisin pikaperstuntumalta heittää että jotain siltä väliltä eli aivan niin kovia kierroksia ja äkäistä toimintaa. Kyseessä siis XC60 D5 AWD vm. 12.

Ja muuten: kaikesta Geartronic mussutuksesta huolimatta olen edelleen sitä mieltä että loota on varsin miellyttävä ainakin tässä konfiguraatiossa. Samaa en voi sanoa vaimon DSG7:sta mikä on aloittanut surullisen nykimisilmiön nyt 39tkm ajettuna...
Volle ja volsu

Quality

LainaaQuality: oletkos muuten huomannut että DSTC:n vaihtaminen sport moodiin muuttaa myös vaihteiston toimintaa sporttisemmaksi?

Kiitos vihjeestä - enpä ole tullut tuota kokeilleeksi. Pitääkin testata, voi olla hyvinkin sopiva joissain olosuhteissa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

topias

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 05.12.12 - klo:16:52
Tuo D3 tuntuu turhan huökkäävältä myös koneen luonteen vuoksi. Huipputehohan on jo 3000rpm:ssä, joka tekee vetoalueen dieseliksikin todella kapeaksi. Alhaalla esiintyvä huipputeho yhdistettynä kaasupolkimen herkkään reakointiin tekee ajamisesta hieman rauhatonta. Kapean vetoalueen takia laatikkokin joutuu työskentelemään kiihkeämmin.

itsellä takana n. 5tkm vm-11 D3 automaatilla ja tuo hyökkäävys tuntui vain hetken ennen kuin oppi painamaan kaasupoljinta oikein. ero minun vanhaan 1.4 tsi dsg:hen oli niin iso. sanoisin, että tuohon oppii alle päivässä. tuolla pitää ajaa normaalisti aivan pintakaasulla, hieman isompi painallus antaakin voimaa ulos kunnolla. täyskaasu kiihdytyksellä heittää isompaa 3500rpm kohdalla, joten hyvin on alueella. nykyään tuota vastava on D4, koska uudessa D3:ssa on 136hv ja 350nm.
sport-moodia ei D3:ssa ole.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy