Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

jti

Saisivat ottaa volvolla huomioon automaattien kulutuksen kun muutenkin markkinoivat että heidän mallistonsa on alentanut kulutusta niin ja niin paljon. Valitettavasti kulutuksen tiputus ei koske perinteisiä automaatteja. No markkinat ratkaisevat ja eiköhän sielläkin ole painetta tutkia vaihtoehtoja.

Toiveita seuraavalla XC60-versiolle:
- ZF:n 8-lovinen laatikko momentinmuuntimella
- start-stop toiminnallisuus
- radioihin TA-tallennusmahdollisuus (joissain VAG:n radioissa tämä oli vakiona) eli radio kuuntelee onko tullut liikennetiedotteita kun auto ollut parkissa ja niitä pystyy kuuntelemaan kuten vastaajaviestejä

Volvo XC60 T8 Twin Engine vm -19

tuRboman

ZF kävis vaikka kuusilovisena jos softaus ja sovellus muuten onnistuu. Tuo TA viestien jälkikuuntelu oli mulle ihan uusi juttu. Kuulostaa äkikseltään helkatin fiksulta. Onko sulla käytännön kokemusta siitä, eli vaikuttiko hyödylliseltä?

"All 4 The Driver"

jti

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 28.11.12 - klo:14:19
Tuo TA viestien jälkikuuntelu oli mulle ihan uusi juttu. Kuulostaa äkikseltään helkatin fiksulta. Onko sulla käytännön kokemusta siitä, eli vaikuttiko hyödylliseltä?

Sellainen feature oli sekä Passatin (vm 05) tehdasradiossa että hiukan edistyneempänä versiona Tiguanin (vm08) RCD-500 radiossa. Niissä asetettiin tietyt aikavälit joina aikoina radio "kuunteli" TA-kanavia ja -lähetyksiä. Jos sellaisia sattui tulemaan niin ne tallennettiin radion muistiin josta niitä pystyi kuuntelemaan.

Useaan otteeseen kävi niin että aamulla töihin lähtiessä tai töistä lähtiessä siellä oli tallenne joka kertoi että esim kehä I tukossa. Joten sen avulla pystyi suunnittelemaan kiertotien tai ilmoittamaan mahdollisesta myöhästymisestä.
Volvo XC60 T8 Twin Engine vm -19

Seppo

Volvohan visioi tulevaisuutta niin, että jatkossa
- keskityttäisiin 4-sylinterisiin tehokkaisiin moottoreihin =  :( >:( :'( :-\. Ei neljä sylinteriä ole oikein mikään määrä, mutta minkäs teet koska ekologinen pitää olla.
- tulisi uudet 8-portaiset automaattilaatikot - ja mikä parasta, momentinmuuntimella =  :) :D 8) :-* Kulutusero kaksoiskytkin vs. momentinmuunnin on nykyaikaisissa lootissa kuitenkin jo pieni jos ei jopa olematon.

Ocu_P

Niinpä. Tuollainen uusi laatikko viitosdiiselillä olisi kyllä  ;D  ;D Mutta turha siis odotella sellaista.  :(

jti

Viitosdiiselissä messevää on äänet ja vääntö. Jos neloskoneisiin saa tupla-ahtimilla vastaavan väännön niin ok. Onhan Landroverilla 2.2l dieseleissä 400Nm:n väännöt.
Mieluummin hieman pienempi kulutus ja sitäkautta pienempi hankintahinta eli verotus kuin äänet. Niitä saa esim cd:llä (nimim traktorien ja maamoottorien ääniä cd:llä omaava  ;D)

Volvo XC60 T8 Twin Engine vm -19

Vee40

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 28.11.12 - klo:07:42
Perskules näitä veenelikymppisiä rupeaa tulemaan nyt aivan liikaa foorumille. Melkein kaikki vielä ärrä tesikninä. Isoilla komioilla vanteilla. Ja oma jää vuoden vanhaksi tammikuun eka. Nyyh. :-\

No ei vainenkaan. Onnittelut Vee40:lle valinnasta! :) Tässä on suurin osa asioista hyvässä balanssissa, toki muutamat asiat nyppii mutta niinhän ne kaikissa automalleissa. Kulutus on varmasti pienempi kuin 2.0T:ssä mutta superpihiä tästä D4:sta ei saa.

Kiitokset vaan Peeveli, Quality ja -TimoS-! Joo, todellinen kulutus D4:sessa tuskin on mitä tehdas lupailee (varsinkin kun omat ajot 90% kaupunkiajoa), mutta kyllä se tuon 2.0T:n 11 l/100km kulutuksen vielä hakkaa...  :D Eihän V40 mikään "unelmien" auto ole, mutta vajaavaisuuksia löytyy kaikilta automerkeiltä ja malleilta. Onneksi lisävarustelulla sai vähän paikattua  ;) Selvittelin tuota tuulilasin (ja takalaisin) pesuriongelmaa, niin automyyjä tiesi kertoa että tosiaan tehtaalla oltaisiin nyt herätty ongelmaan ja ratkaisuja siihen haetaan. Vakuutteli, että helmikuussa saapuvassa autossani ei varmasti tuota ongelmaa ei enää ole....? Kävin tuossa vielä eilen heittämässä Herttoniemen Bilian esittelyauto V40:sellä lenkin, ja sama vika oli siinäkin (autolla oli ajettu n. 2800 km).
Alla nyt: 2011 Volvo V60 2.0T Summum man. sekä 2009 Mazda2 1.3 man.
Tulossa: 2013 Volvo V40 D4 R-Design Geartronic
VAG-historia: 2009 VW Golf GTI DSG sekä 2008 Seat Leon 1.8 TSI Stylance man.

Seppo

Lainaus käyttäjältä: jti - 28.11.12 - klo:15:13
Viitosdiiselissä messevää on äänet ja vääntö. Jos neloskoneisiin saa tupla-ahtimilla vastaavan väännön niin ok. Onhan Landroverilla 2.2l dieseleissä 400Nm:n väännöt.
Mieluummin hieman pienempi kulutus ja sitäkautta pienempi hankintahinta eli verotus kuin äänet. Niitä saa esim cd:llä (nimim traktorien ja maamoottorien ääniä cd:llä omaava  ;D)

Mercedeksellä 4-syl. 250 CDI:ssä jo yli 200 hv ja vääntöäkin 500 Nm. Uudet nelosdieselit ovat hyviä kyllä, vaikka vähän valjuahan se nelipyttyisyys sinällään on ihan fiilispohjalta ajateltuna.

Mistä tuollaisia cd-levyjä saa?!!?  ;D

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Seppo - 28.11.12 - klo:16:10
Mercedeksellä 4-syl. 250 CDI:ssä jo yli 200 hv ja vääntöäkin 500 Nm. Uudet nelosdieselit ovat hyviä kyllä, vaikka vähän valjuahan se nelipyttyisyys sinällään on ihan fiilispohjalta ajateltuna.

Mistä tuollaisia cd-levyjä saa?!!?  ;D

Tuo marsun max. vääntö on vain suhteellisen pienellä alueella --> 1600-1800rpm.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

tuRboman

Saabilla oli 1.9:ssä 180hv/400Nm ja vääntöä aika laajalla alueella. Ihan mukavasti tilavuuteen nähden. Näin off topiccina.

Onko tuosta Volvon tulevaisuuden kasilovisesta enempää tietoa? Valmistaja?
"All 4 The Driver"

Quality

LainaaSaabilla oli 1.9:ssä 180hv/400Nm ja vääntöä aika laajalla alueella. Ihan mukavasti tilavuuteen nähden. Näin off topiccina.

Saabissahan ei ole mitään muuta vikaa kuin tuo imperfekti ... :'(
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

jti

Lainaus käyttäjältä: Seppo - 28.11.12 - klo:16:10
Mistä tuollaisia cd-levyjä saa?!!?  ;D

Esim: Rämsöö, Kowan teknolokian Päivät - koneet
http://www.sinivire.fi/DowebEasyCMS/?Page=levyramsoo

Kun tätä kuuntelee volvossa niin muistaa aina liikkeellelähdössä tarkistaa että nostolaite on ylhäällä ;)
Volvo XC60 T8 Twin Engine vm -19

Seppo

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 28.11.12 - klo:16:36
Saabilla oli 1.9:ssä 180hv/400Nm ja vääntöä aika laajalla alueella. Ihan mukavasti tilavuuteen nähden. Näin off topiccina.

Onko tuosta Volvon tulevaisuuden kasilovisesta enempää tietoa? Valmistaja?

Ei tuosta kasilovisesta askista taida vielä mitään tarkempaa olla.
Täältä luin muinoin: http://www.automerkit.fi/uutiset/automerkit/artikkelit/volvo-keskittyy-yksinomaan-nelisylinterisiin.html?SC=1

"VEA-malliston lisäksi Volvo esittelee uuden 8-vaihteisen automaattivaihteiston."

Seppo

Lainaus käyttäjältä: jti - 28.11.12 - klo:18:17
Esim: Rämsöö, Kowan teknolokian Päivät - koneet
http://www.sinivire.fi/DowebEasyCMS/?Page=levyramsoo

Kun tätä kuuntelee volvossa niin muistaa aina liikkeellelähdössä tarkistaa että nostolaite on ylhäällä ;)


Täytyypä vaikka Digeliuksesta joskus käydä etsiskelemässä.  :D

MoFFe

Jos tuo laattikko ja sitten vielä hieman päivitetty ja väkevämpi(tai taloudellisempi, up to date) dieselikone volvoihin. Sitten olisi melkein perfecto  :)
Kun just vertaa saksalaisiin niin volvon koneet ja laatikot tuntuvat hieman vanhahtavalta.
Ei silleen että ne olisi huonoja mutta ei oikeen herätä minkäänlaista tunnetta...

Peeveli

Itse kyllä todella tykkään Vollen geartronicista. Mukava, riittävän nopsa ja viivaltakin irtoaa yllättävän rivakasti. S-moodilla D4:nkin hyökkää hyvin gee tee ii mäisesti. Liikkeelleähdöistä puuttuu kuitenkin se älytön on off-meininki mikä oli dsg7:ssa eli joko lähtee liian hitaasti tai sitten renkaat sutien. Geartronicin s-moodi on ainakin tässä mallissa ohjelmoitu fiksusti eli ei huudata tarpeettomasti osakaasulla maksimikierroksia vaan vaihtaa jo 2500:n kieppeillä niin halutessa. Pakki kytkeytyy myös heti eikä vasta viidestoista päivä.

Noiden vastapainona jos on lisääntynyt kulutus, niin ei paljoa harmita. ;)

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 29.11.12 - klo:08:40
Jos tuo laattikko ja sitten vielä hieman päivitetty ja väkevämpi(tai taloudellisempi, up to date) dieselikone volvoihin. Sitten olisi melkein perfecto  :)
Kun just vertaa saksalaisiin niin volvon koneet ja laatikot tuntuvat hieman vanhahtavalta.
Ei silleen että ne olisi huonoja mutta ei oikeen herätä minkäänlaista tunnetta...

Volvon koneet tuntuu vanhoilta ainoastaan Geartronicin yhteydessä. Manuaalina paljon terävemmän ja vahvemman oloisia laitoksia.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

MoFFe

Niin...voihan se olla sillenkin... yritän muistaa miltä D5 manuska oli ajaa (oli koeajossa).
Muistaakseni ei sekään mikään vahva laitos ollut... omasta mielestä Audin 3.0 tdi oli kyllä paljon vahvemman tuntuinen ja äänimaailmakin on "kivempi" siinä. Ja sitäpaitsi sekin kulutti about litran vähemmän mitä tämä nykyinen D5 kuluttaa minun ajossa. Toisaalta isoin syy on varmaan tuo Geartronic. Audissa taas oli manuaali mutta oli torsenin neliveto.

user

V60 D5 kulutesero man vs aut on tosiaan hurjat 1,6l/100km. Kun taas V40 D4 man vs aut kulutusero on "vain" 0,9l ja automaatin yhdistetty arvona 5,2l/100km. Uskoisin tuolla perusteella ja V40:n tomaatin käytöksen perusteella jotain kehitystä parempaan kuitenkin tapahtuneen aivan viimeaikoina.

Joku kaipaili ZF:n upeaa kasivaihteista Volvoon, mutta eihän se ole mahdollista, kun se on tehty pitkittäismoottorisille ja takavetoisille. Volvon tuleva uutuus on siis joku muu loota, oisko Aisin edelleen.
MB 200 A (w205) 2015
VW Golf 1.2 TSI DSG Comfortline 2013

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 29.11.12 - klo:08:40
Kun just vertaa saksalaisiin niin volvon koneet ja laatikot tuntuvat hieman vanhahtavalta.
Ei silleen että ne olisi huonoja mutta ei oikeen herätä minkäänlaista tunnetta...

No Mersun mikälie-kaksoiskytkinautomaatti A200 bensahärvelissä oli kaikkea muuta kuin vakuuttava. Tosi uninen lähtemään liikkeelle ja vähänkään äkäsemmin käskettäessä vaihdot tuntuivat selvästi. Täyskaasukiihdytys on aika mielenkiintoinen, kaasu pohjaan, sitten odotellaan, sitten alkaa vaihteiden arpominen, kunnes kone huutaa punarajalla. Niin joissain ajotilanteissa laatikko jää isommalle vaihteelle huudattamaan just siksi aikaa, että asiaan alkaa kiinnittää huomiota. Rauhallisessa ajossa laatikko on ihan ok.

Ehkä aski olisi parempi tehokkaamman diisselin kanssa mutta ei tuossa bensapadassa. V40 D3 automaattina oli paljon sivistyneempi ja loogisempi kokemus.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 29.11.12 - klo:10:41
Muistaakseni ei sekään mikään vahva laitos ollut... omasta mielestä Audin 3.0 tdi oli kyllä paljon vahvemman tuntuinen ja äänimaailmakin on "kivempi" siinä.

245hv & 580Nm V6 manuaalina on tehokkaamman tuntuinen kuin 215hv & 440Nm R5 mehumaijalla? Mistäköhän se johtuu?

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 29.11.12 - klo:12:26
245hv & 580Nm V6 manuaalina on tehokkaamman tuntuinen kuin 215hv & 440Nm R5 mehumaijalla? Mistäköhän se johtuu?


Eikös tuo 580 Nm tullut tarjolle vasta tänä vuonna 3.0 TDI:hin?

MoFFe

Hmm...ei ihan mutta melkeen... 240hp ja oliko 450nm tai 500nm.
Mutta joo 215hp ja 440nm onhan siinä eroa mutta ei nyt ihan hirveästi.
Viehän se Torsenikin tehoja jos vertaa volvoon etuvetoseen.

Voihan nyt tuota jotenkin verrata toisiin.

Seppo

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 29.11.12 - klo:12:55
Hmm...ei ihan mutta melkeen... 240hp ja oliko 450nm tai 500nm.
Mutta joo 215hp ja 440nm onhan siinä eroa mutta ei nyt ihan hirveästi.
Viehän se Torsenikin tehoja jos vertaa volvoon etuvetoseen.

Voihan nyt tuota jotenkin verrata toisiin.


Totta kai voi verrata, eri asia miten järkevää se on.  :P

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: Seppo - 29.11.12 - klo:13:15
Totta kai voi verrata, eri asia miten järkevää se on.  :P

Näinpä. Olipa Volvon vaihteisto variaatio mikä tahansa, "tuhnu" se on verrattaessa 245hv:n 3,0dsl audiin...

 

MoFFe

Niin...tuota mä just tarkoitin.  8)
Tuhnu dieseli... ja kuluttaa enemmän kuin tuo 3.0tdi.

Ei se huono ole mutta ei "hyväkään" =)

Olisin kiva kokeilla V60 D5 awd geartronic Polestar (230hp 470nm) vs audi a4 3.0 tdiq tiptronic missä on 240hp ja 500nm.
Miten iso ero noissa olisi?

Ehkäpä nytten minun vertailu ei ollut ihan hyvä mutta sehän on silti volvon "paras"/vahvin dieseli moottori.

Ishvan

#2246
Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 29.11.12 - klo:15:24
Niin...tuota mä just tarkoitin.  8)
Tuhnu dieseli... ja kuluttaa enemmän kuin tuo 3.0tdi.

Ei se huono ole mutta ei "hyväkään" =)

Olisin kiva kokeilla V60 D5 awd geartronic Polestar (230hp 470nm) vs audi a4 3.0 tdiq tiptronic missä on 240hp ja 500nm.
Miten iso ero noissa olisi?

Ehkäpä nytten minun vertailu ei ollut ihan hyvä mutta sehän on silti volvon "paras"/vahvin dieseli moottori.

Geartronicci hukkaa heti sen lähemmäs 10% öljyn lämmittämiseen. Väitän vahvasti että jos Volvoa saisi manuaalina tuollla yhdistelmällä niin niillä ero olisi pienempi, kuin automaateilla.

D5 215hp Geartronicilla kulkee aika tasavertaisest D5 185hp manuaalin kanssa. Kyllä tuo mehumaija hukkaa luvattoman paljon voimaa parhaisiin verrokkeihin nähtynä.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Seppo

No se on selvä, ettei Geartronic mikään moderniuden huippu ole ja vanha värkkihän se onkin.

Onneksi se kuitenkin asiallisesti huollettuna myös vaikuttaisi kestävän. Automaattivaihteistojen hajoamisista omine aikoineen en montakaan viestiä vrcf.fi-foorumilla muista nähneeni, etenkään Geartroniceista. Se on käytettyjen autojen ystävälle iloinen asia. :-*

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Seppo - 29.11.12 - klo:16:57
No se on selvä, ettei Geartronic mikään moderniuden huippu ole ja vanha värkkihän se onkin.

Onneksi se kuitenkin asiallisesti huollettuna myös vaikuttaisi kestävän. Automaattivaihteistojen hajoamisista omine aikoineen en montakaan viestiä vrcf.fi-foorumilla muista nähneeni, etenkään Geartroniceista. Se on käytettyjen autojen ystävälle iloinen asia. :-*

Ja minä kun olen saanut käsityksen että käytetystä geartronicista on syytä pysyä erillään, näin olen myös tehnyt vaikka hiukan harmittaakin kun olisi ollut tarjolla sopiva neliveto-automaatti V70.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

-TimoS-

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 29.11.12 - klo:18:13
geartronicista on syytä pysyä erillään.

Sanoisin, että ko. vaihteisto on luotettavimmasta päästä. Kokemusta laajasti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy