Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

autofanaatikko

Tossa vielä yksi tuoreehko vertailu jossa mm. XC60 on mukana.
Muistaakseni keväällä ilmestynyt juttu.

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/vertailussa-keskikokoiset-katumaasturit

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 02.10.11 - klo:13:12
Vähän ihmetyttää tuo testi; pujottelu ja ratakierros ajat on Volvolla nopeammat, silti X3:ea sanotaan ketterämmäksi. Lisäksi Volvon moottoritieajettavuutta kehuttin. Edellä mainitusta huolimatta ajettavuus pisteet menee bemulle.
Vähän tunnen tuota porukkaa jotka tuota lehteä tekevät ja julkaisevat. Subjektiivisuus ei ehkä ole se ensimmäinen piirre joka tulee porukasta mieleen. BMW:n kolahteleva alusta ja karkea-ääninen moottori mainittiin, silti laatuvaikutelmaa kiitellään. Volvo on radalla absoluuttisesti parempi, kuitenkin penaria kehutaan juuri näistä ominaisuuksista. Ei jarrutustestissäkään voita se auto jossa on parempi poljintuntuma. Voittaja on se joka pysähtyy nopeammin.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 02.10.11 - klo:20:32
Vähän tunnen tuota porukkaa jotka tuota lehteä tekevät ja julkaisevat. Subjektiivisuus ei ehkä ole se ensimmäinen piirre joka tulee porukasta mieleen. BMW:n kolahteleva alusta ja karkea-ääninen moottori mainittiin, silti laatuvaikutelmaa kiitellään. Volvo on radalla absoluuttisesti parempi, kuitenkin penaria kehutaan juuri näistä ominaisuuksista. Ei jarrutustestissäkään voita se auto jossa on parempi poljintuntuma. Voittaja on se joka pysähtyy nopeammin.

Onhan se käyntiääni ja alustan kolahtelu töyssyissä (joka johtuu osittain jäykästä renkaasta) mainittu siellä loppukohdassa jossa on kummankin auton tähditys ja hyvää&huonoa kommentit.

BMW

Hyvää

- ajettavuus
- moottori&vaihteisto
- alhainen kulutus
- laatuvaikutelma

Huonoa

- moottorin äänet
- alustan kolahtelu

Volvossa vastaavat:

Hyvää

- ajettavuus
- ulkonäkö
- nelivedon toimnta

Huonoa

- tilat
- vaihteisto&moottori
- laatuvaikutelma

Pisteissä oli jonkin verran eroa mutta lopputähdityksessä Volvo sai kuitenkin 4 tähteä ja BMW vain puolikkaan enemmän eli 4,5 tähteä. Maksimi oli viisi tähteä. Tämän perusteella ihan ok kumpikin.

Quality


Eivät korvani sitten aivan omiaan kuulleet, kun olin pariin otteeseen aistivinani jonkin sortin kolahteluita X3n alustasta  ;D.

Mikähän on, kun ei avaudu tuo TL:n artikkeli, jää vain sotkemaan tuollaiseen: Connecting to populus.relevant.fi...
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ranssi

LainaaPisteissä oli jonkin verran eroa mutta lopputähdityksessä Volvo sai kuitenkin 4 tähteä ja BMW vain puolikkaan enemmän eli 4,5 tähteä. Maksimi oli viisi tähteä.

Jos tarkoitat Tuulilasin vertailua, niin mitä kumman tekemistä tähdillä on sen kanssa??? Tuulilasi ei koskaan käytä tähtiä vertailumenestyksen ilmaisemiseen.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 02.10.11 - klo:20:51
Jos tarkoitat Tuulilasin vertailua, niin mitä kumman tekemistä tähdillä on sen kanssa??? Tuulilasi ei koskaan käytä tähtiä vertailumenestyksen ilmaisemiseen.

Teknarissa jossa oli vastakkain X3 ja XC60  käytettiin arvotselussa pisteytystä ja lopussa  oli vielä vikalla sivulla kummankin auton hyvät&huonot puolet sekä tähditys.
Teknarilla ei tarkoiteta Tekniikan maailmaa.

Tuulilasissa ei ollut tosiaan mitään tähdillä arvostelua. Tuulilasissa X3 tappeli myös XC60:stä vastaan ja muita kilpakumppaneita oli mm. Q5.

411E


autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Quality - 02.10.11 - klo:20:50
Eivät korvani sitten aivan omiaan kuulleet, kun olin pariin otteeseen aistivinani jonkin sortin kolahteluita X3n alustasta  ;D.

Mikähän on, kun ei avaudu tuo TL:n artikkeli, jää vain sotkemaan tuollaiseen: Connecting to populus.relevant.fi...

Tossa jotain juttua siitä testistä. Volvo oli kolmas, X3 ensimmäinen ja GLK toinen.



1. BMW X3

X3:n toinen sukupolvi on kaikin puolin parannettu painos edeltäjästään. Bemari on edelleen luokkansa sporttisin ja aktiivisessa ajossa omimmillaan. Jousitusmukavuus on hyvä ainakin lisävarusteisen säädettävän alustan kera. Ohjaus on nelikon paras. Auto reagoi etenkin Sport-asetuksilla ohjauspyörän kääntelyihin nopeasti ja tarkasti, mutta vetely urissa on melkoista. Etutilat ovat muuten mallikkaat, mutta urheiluistuin on hivenen liian piukka tanakammille vartaloille. Takapenkki on kova ja sijoitettu turhan alas. Tavaratila on VDA-litroiltaan tilavin ja nostokorkeus maasta matalin. Moottori-vaihteistopaketti on erittäin sivistynyt ja kulutuskin porukan maltillisin.

Auton perushinta 55 247 e, vertailuauton hinta 80 007 e.



2. Mercedes-Benz GLK

Mersun valttikortti on riemastuttavan suorituskykyinen moottori ja sen kanssa hyvin yhteen sopiva automaattivaihteisto. GLK ei ole niin katumaasturimaisen oloinen kuin muut, ja se hyötyy kompaktiudestaan etenkin kaupunkipyörityksessä. Mersu on ketterä, ja sen sovittaminen parkkiruutuihin tuntuu muita helpommalta. Jousitus on liiankin mukavuuspainotteinen. Etujousitus pohjaa herkästi hidastetöyssyissä ja epätasaisilla teillä vauhdikkaammin ajettaessa. Ohjaus palauttaa merkille ominaiseen tapaan laiskasti hitaissa nopeuksissa, ja on turhan kevyt aktiiviseen ajoon. Rauhallisille, mukavuutta korostaville kuljettajille Mercedes on luontevin valinta. Tiloiltaan MB on muita ahtaampi. Kulutus on hyvin linjassa suorituskykyyn nähden.

Auton perushinta 58 360 e, vertailuauton hinta 65 504 e.

3. Volvo XC60

Volvo vetoaa skandinaavisuudellaan ja edistyksellisellä turvavarustelullaan. Lisävarusteisen R-Design-paketin urheilualusta nakertaa jousitusmukavuutta, mutta nostaa samalla kaarrekäytöksen viihdyttävämmälle tasolle. Viisipyttyinen moottori tuo sisälle muista poikkeavan äänimaailman. Suurimmasta huipputehosta huolimatta Volvo ei tunnu erityisen pirteältä. Bemaria ja Mersua luistavampi ja hitaampi vaihteisto nakertaa suorituskykyä. Ohjaus ansaitsee pyyhkeitä liiallisen raskauden ja epäloogisen vasteen vuoksi. Urheiluistuin ei tue vartaloa kovin vakuuttavasti. Takapenkki on mukavan pehmeä, mutta polvitiloiltaan napakka. Tavaratilasta löytyy fiksuja ideoita, mutta takaluukku saisi avautua korkeammalle.

Auton perushinta 55 523 e, vertailuauton hinta 71 479 e.

4. Audi Q5

Audin sijoitusta painaa muita vaisumpi moottori-vaihteistopaketti. Etenkin kaksoiskytkinlaatikon toiminta on yllättävän viipyilevää. Muilta osin Q5:n ei tarvitse tässä seurassa hävetä. Kuljettajalla on viihtyisät oltavat: tilaa on hyvin ja lisävarusteinen urheiluistuin on sekä mukava että tukeva. Takatilatkin rankattiin väljimmiksi. Business-varusteluun sisältyvä kolmiosaisen takapenkki säätyy matkustajien ja tavaratilan tarpeiden mukaan. Audin ohjaus on mukavan kepeä parkkihallipyörityksessä, mutta jäykistyy tarpeettoman raskaaksi nopeuden noustessa. Jarrut ovat nelikon tehokkaimmat. Rengasmelu kantautuu sisälle muita äänekkäämmin.

Auton perushinta 52 894 e, vertailuauton hinta 71 321 e.

Silmiinpistävää oli se, että kaikissa muissa autoissa oli aivan tolkuttomillla summilla lisäherkkuja mutta GLK oli "melkein" karvalakki.


VAG!

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 03.10.11 - klo:16:53
Tossa jotain juttua siitä testistä.

Samassa testissä taidetaan mainita myös siitä uraherkkyydestä näin:

"Kaikista pahin vikuroija on kuitenkin BMW. ... Baijerilaisella on ainakin näillä kumeilla (245/50 R18) taipumusta kimpoilla urista ylös milloin mihinkin suuntaan. ... Hyväpintaisilla väylillä Bemukin kulkee suoraan.

Mutta kaikkea muuta ajettavuuteen ja ajamiseen liittyvää kehuttiin, joten jos koeajon aikana kokee, että vetely ei ole omaan makuun liian voimakasta, niin mitään ongelmaahan tästä ei tule. Tässä koeajossa X3 oli varusteltu kaikilla ajettavuuteen liittyvillä herkuilla, eli automaattinen iskunvaimennusjärjestelmä, Servotronic ja Perfomance Control löytyi.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 03.10.11 - klo:17:39
Samassa testissä taidetaan mainita myös siitä uraherkkyydestä näin:

"Kaikista pahin vikuroija on kuitenkin BMW. ... Baijerilaisella on ainakin näillä kumeilla (245/50 R18) taipumusta kimpoilla urista ylös milloin mihinkin suuntaan. ... Hyväpintaisilla väylillä Bemukin kulkee suoraan.

Mutta kaikkea muuta ajettavuuteen ja ajamiseen liittyvää kehuttiin, joten jos koeajon aikana kokee, että vetely ei ole omaan makuun liian voimakasta, niin mitään ongelmaahan tästä ei tule. Tässä koeajossa X3 oli varusteltu kaikilla ajettavuuteen liittyvillä herkuilla, eli automaattinen iskunvaimennusjärjestelmä, Servotronic ja Perfomance Control löytyi.


Vakiokoko on onneksi 225/60 R 17 H (niillä tuo mopodiesel toimitetaan normaalisti) ja samaten se taitaa olla järkevällä tasolla noissa muissakin autoissa.

tet

Yleisön pyynnöstä hiukan kokemuksia Volvo XC60 -katumaasturista, jolla tuli pyörittyä viikon verran Iso-Britanniassa.

Vuokraamosta oli varattu viikon reissulle "VW Passat Estate Automatic or similar", mutta löysinkin sitten itseni Volvo XC60 D5 AWD -katumaasturin puikoista. Mitään papereita en autosta löytänyt (en tiedä onko normaalia tuolla päin maailmaa vai ei) enkä pellin allekaan tullut vilkaisseeksi, mutta Volvon sivuston mukaan kyseessä on 2.4-litrainen turbodiesel (215 hp ja 440 Nm) nelivedolla. Varustelu oli kohtuullisen hyvä - automaattivaihteisto, nahkapenkit, kääntyvät Xenon-valot, peruutustutka ja jonkinmoinen törmäysvaroitin, joitakin mainitakseni. En tiedä osasiko laite jarruttaakin itsestään törmäyksen uhatessa, kun ei sattunut tuollaista tilannetta eteen. Rengaskoko oli 18 tuumaa leveydellä 235, profiilia en muista.

Auton mittariin kertyi kahdeksan päivän aikana noin 1100 mailia, josta noin puolet itselleni lankomiehen toimiessa kakkoskuskina. Maasto-ominaisuuksia ei varsinaisesti tullut testattua, koska alla oli koko ajan asfalttia (tosin välillä vain nippa nappa Volvon leveydeltä). Mutkia riitti kuitenkin kiitettävästi, kuin myös ylä- ja alamäkeä. Viimeisenä päivänä tuli ajeltua Cumbrian järvialueen kautta, Ullswater-järven rantaa kiemurtelevaa pikkutietä. Tie nousee korkeimmillaan lähes 500:n metrin korkeuteen merenpinnasta Kirkstone Pass -solassa, sinne kiivetessä joutui dieselikin tekemään töitä kohtuullisen tosissaan. Skotlannin maaseudun kapeilla pikkuteillä auto tuntui välillä vähän turhan suurelta, mutta ilman kolhuja selvittiin.

Tuon kokoluokan kulkineella ei ole aiemmin tullut juurikaan ajeltua joten autoa en osaa verrata oman kokoluokkansa kilpailijoihin - vertaan siis vain omaan Golfiin. Nahkaverhoilu oli toki ylellisyyttä, mutta muuten sisustus ei herättänyt kummempia premium-fiiliksiä Golfiin verrattuna. Ei se huonompikaan ollut, mutta ei huomattavasti parempikaan. Nippeleiden ja vipujen tuntuma oli mielestäni joiltakin osin jopa huonompi kuin Golfissa, mutta ei silläkään saralla mitään suurta eroa huomannut. Ajettavuus oli erinomainen ja suuntavakavuus hyvä. Ohjaus oli hivenen kevyen oloinen Golfiin verrattuna, mikä hiukan häiritsi mutta tämä lienee tottumuskysymys - ei ohjaus mitenkään ylitehostettu ollut mutta maantieajossa ei kuitenkaan ihan niin jämäkkä kuin Golfissa. Kaupunkipyörityksessä herkkyys toki oli sitten plussaa, auto oli todella kevyt käsitellä ahtaissakin paikoissa. Jousituskin hoiti hommansa mielestäni oikein hyvin, mitään kummempaa moitittavaa ei jäänyt mieleen.

Ã,,änimaailma oli Golfiin tottuneelle todella sivistynyt, kautta linjan hiljaisempi asfaltin laadusta riippumatta. Uudella sileällä asfaltilla auto kulki kuin sukkasillaan, eikä vanhalla karkeallakaan pinnalla päästy Golfin patarumpumaisiin desibeleihin. Dieselin ronksotus toki kuului ohjaamoon asti rajummissa kiihdytyksissä ja jyrkkää ylämäkeä jurnuttaessa, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Tasamaalla ja -kaasulla moottorin ääntä ei erottanut lainkaan.

Ajomatkasta oli moottoritietä ehkä noin 300-350 mailia, loput eri tasoisia maanteitä ja paikallisteitä sekä aika paljon myös taajama-ajoa. Naftaa paloi pikaisten laskelmien mukaan noin 7 litraa sadalla, mikä tiesi jonkin verran suurempia polttoainekuluja kotoiseen bensa-Golfiin verrattuna (Britanniassa diesel maksaa tällä hetkellä kutakuinkin saman verran kuin bensa meillä). Toki noin painavalle autolle kulutuslukema on aivan kohtuullinen.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Jeppe

Kiitoksia tet hyvästä yhteenvedosta XC60:tä.

Itsellekin on tulossa vastaava kulkine, joten kaikki autoon liittyvät kokemukset ovat ihan mielenkiintoista luettavaa. Oman lisänsä asiaan tuo vielä tällä palstalla se, että vertailukohtana on todennäköisesti enemmän tai vähemmän VAG-konsernin ajokit.

Itsellä on tällä hetkellä seitsemäs VAG:n auto peräkkäin, joista kaksi viimeistä Audin A4 b8:ja ja aikaisemmat viisi on olleet erilaisia volkkareita. Edellisestä omasta Volvosta on aikaa noin 25 vuotta ja autot on hivenen muuttuneet. Kokemukset muista merkeitä on jäänyt hyvin satunnaisten koeajojen varaan.

Quality

Hieno raportti, tet, kiitos. Kyllähän tuolla matkalla jo aika paljon kokemusta kertyy. Itse asiassa olin yllättynyt kulutuslukemasta, kun tehtaan ilmoittama yhdistetty on 6,8. Eli ihan kohtuullinen.

Volvon perinteistä automaattia on arvosteltu, joten siitä haluaisin vielä kuulla jonkin kommentin. Tuntuiko ykkönen mielestäsi laiskalta? Itse olin havaitsevinani jotain tuollaista, mutta voinee mennä maasto-ominaisuuden piikkiin. Muutoin en pitänyt vaihteiston toimintaa lainkaan huonona, mutta pitää muistaa, että vertaan sitä Audin Multitronicciin.

Ihan positiivisella mielellä odotan tuota.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

tet

Lainaus käyttäjältä: Quality - 19.10.11 - klo:18:26
Volvon perinteistä automaattia on arvosteltu, joten siitä haluaisin vielä kuulla jonkin kommentin. Tuntuiko ykkönen mielestäsi laiskalta? Itse olin havaitsevinani jotain tuollaista, mutta voinee mennä maasto-ominaisuuden piikkiin. Muutoin en pitänyt vaihteiston toimintaa lainkaan huonona, mutta pitää muistaa, että vertaan sitä Audin Multitronicciin.

En asiaan kiinnittänyt ajaessa huomiota, mutta nyt kun mainitsit niin kyllä siinä pientä laiskuutta ehkä oli havaittavissa. Montaa kertaa ei tullut mitään pikakiihdytyksiä otettua, mutta kenties se paikaltaan lähtö olisi voinut vähän ripeämminkin tapahtua. Pienen alkuvauhdin saatuaan auton kiihtyvyys parani huomattavasti. Vaihteen vaihdot eivät aina olleet ihan niin huomaamattomia kuin DSG:llä, mutta toisaalta ei se DSG:kään aina ihan sataprosenttisesti onnistu. Omat kokemukseni momentinmuunnin-automaateista rajoittuvat lähinnä työpaikan Hiaceen ja taannoin omistamani Chrysler Neonin 3-vaihteiseen museolaatikkoon, niihen verrattuna loota toki oli huomattavasti parempi mutta DSG:hen tottuneelle kumilankamaisuus häiritsi hiukan. Momentinmuuntimella on tietysti omat vahvuutensa, erityisesti liikkeelle lähdön ja pysähtymisen pehmeys.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jf

Lainaus käyttäjältä: Quality - 19.10.11 - klo:18:26
Volvon perinteistä automaattia on arvosteltu, joten siitä haluaisin vielä kuulla jonkin kommentin. Tuntuiko ykkönen mielestäsi laiskalta? Itse olin havaitsevinani jotain tuollaista, mutta voinee mennä maasto-ominaisuuden piikkiin.
Oisko ykkösellä tehoa rajoitettu? Ihan normi juttu, että ykkösellä tehoa rajoitettu ja voimansiirtoa ajateltu (helpottaa myös luistoneston toimintaa liukkaalla). Ainoa tappiohan tuossa on 0-100km/h hävityt kymmenykset...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

JeanC

Isännällä on sijaisautona V70 2.4D geartronicilla, vajaa 170hv ja 420nm liikuttavat Volvoa vähintäänkin ripeästi. Tosin paikaltaan lähdöt tuottavat hieman ongelmia, kun tuo on vajaavetoinen

Maunus

Lainaus käyttäjältä: jf - 20.10.11 - klo:12:17
Oisko ykkösellä tehoa rajoitettu? Ihan normi juttu, että ykkösellä tehoa rajoitettu ja voimansiirtoa ajateltu (helpottaa myös luistoneston toimintaa liukkaalla). Ainoa tappiohan tuossa on 0-100km/h hävityt kymmenykset...
Ykkösellä ja vielä kakkosellakin on rajotettu tehoja, vasta kolmosella tulee kaikki taatelit mukaan. Mutta siitä huolimatta lähdöt varmastikkin tarpeeksi ripeitä.

Markku J

Tänään näin todella hienon Volvo -taksin. XC60 R-Design kirkkaan punaisena ja uutuuttaan hohtavan näköisenä. Kelpaisi moinen taksikyyti minullekin.

pokkus

#348
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.11.11 - klo:19:41
Tänään näin todella hienon Volvo -taksin. XC60 R-Design kirkkaan punaisena ja uutuuttaan hohtavan näköisenä. Kelpaisi moinen taksikyyti minullekin.

Tuollaista R-design pakettia olen itsekin täällä hiukan kuolannut. Kuvissa näyttää ainakin todella hyvältä, mutta livenä en ole päässyt vielä näkemään. Ainakaan siten että olisin tietoisesti sitä sillä silmällä katsonut. Uudempia Volvoja kun täällä muutenkaan ei ihan hirveästi näy, vanhempia kylläkin jonkin verran.

Edit: Aijjai, Markku J sinua :) Tuli taas katsottua Volvon sivuja ja T6 koneisena (325hp ja 480Nm), R-design paketilla ja riittävillä varusteilla hinta jäisi karvan alle 50k$. Omaan korvaan tuo kuulostaa liiankin houkuttelevalta. Kulutus tuolla koneella on vaan aika huikea.

Ton-1

Iso Volvo jatkossa enemmän A5:n näköinen kun itse A5 ?

Member of a A(udi) & A(prilia) club

M0gstis

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 06.11.11 - klo:10:23
Iso Volvo jatkossa enemmän A5:n näköinen kun itse A5 ?

Jos keulan mekki piilotaan niin ei tuota kyllä Volvoksi tunnista, A5 siitä kyllä aika helposti mieleen tulee...

Volvo V70 R-Design on kyllä pirun kaunis auto, sellainen jos joskus pihasta löytyisi :P Tahtovat vaan olla aika hinnakkaita.

Ton-1

Omaan silmään tuo on sivulta katsottuna nätempi kuin A5 (jossa eniten mua mättää se takapikkusivuikkunan muoto), oisko tuossa perässä vielä tiraus Meseratia ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Quality

#352
Piti käydä vielä varta vasten liikkeessä katsastamassa Ocean Race väri ihan vierestä. Ja kylläpä se olikin upea, ei yhtään liian tumma eikä vaalea, vaan juuri sellainen kuin pitääkin: sähäkkä, mutta elegantti. Harmi vaan, että takapuskurin alaosan ja maskin metallinväriset osat eivät tule vakiona, vaan niistä pitää maksaa lisähinta. Tuovat kyllä aika lailla lisää näyttävyyttä, vaikkei niillä mitään käyttöarvoa olekaan.



A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Markku J

Ocean Race on todella hieno väri. Raikas, ei liian tumma. Sopii nimelleen oikein hyvin, merelliseen henkeen. Tuohon sopisi kyllä aivan oivallisesti ne hopeanväriset osat, diffuusori ja mitä niitä onkaan, joita R-design -mallissa ihailin.

Kvee

LainaaKirjoittanut: Quality 
Lainaus
Piti käydä vielä varta vasten liikkeessä katsastamassa Ocean Race väri ihan vierestä. Ja kylläpä se olikin upea, ei yhtään liian tumma eikä vaalea, vaan juuri sellainen kuin pitääkin: sähäkkä, mutta elegantti

Hehee...kuume melko korkealla näköjään  ;). Mun mielestä se taas on sellainen sähäkän raikas. Elegantin liitän ehkä tummempiin väreihin. Työkaveri myös tilasi tuollaisen. D3:lla tosin.

Quality

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 14.11.11 - klo:20:35
Hehee...kuume melko korkealla näköjään  ;). Mun mielestä se taas on sellainen sähäkän raikas. Elegantin liitän ehkä tummempiin väreihin. Työkaveri myös tilasi tuollaisen. D3:lla tosin.

Noh, kuume toki lääkintävaiheessa ;). Itse asiassa, kuvassa näyttää oleellisesti vaaleammalta kuin liikkeessä. Tietysti riippuu valon määrästä, mikä on pelkästään positiivista.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Flat

Tänään tuli ajettua XC60:stä, ja jäi positiivinen mielikuva autosta. Autossa oli jonkin verran lisähärpäkettä ja moottorina tietysti diiseli tomaatti, mallia D5. Olisin luullut menohaluja olevan enemmänkin, mutta kai se massa tekee tehtävänsä kun aika tuhnulta vaikutti. Olen aina pitänyt tämän auton ulkonäöstä, se on luokkansa parhammistoa ( parempi kuin esim Q5, IMO). Voisin omistaa....vaikka volvoilu on sairaus josta ei voi parantua.

XUE

XC60 on omasta mielestä ainoa Volvo mitä voisin harkita  ;D

kaikki muut volvot ovat....noh, V60 on kivannäköinen mutta pieni ku mikä
V70 taasen on so last season...

Muuten, taksissa kerran istuin XC60 D3:ssa, siis se pikku diiselissä
ja kyselin kulkupuolta kun peli tuntui menevän mehevästi.
Kaveri tokaisin että on lastutettu +200heppainen ja kertoi että
"kaikkihan" lastuttaa ne pikku dieselit
VW Passat Sedan 1.4TSI DSG R-line vm2013

VW Passat Variant 1.8TSI DSG R-line vm2010
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6097.0

Quality

Lainaakai se massa tekee tehtävänsä kun aika tuhnulta vaikutti

Niinkö? No omaansahan sitä vertaa, mutta omat kokemukset olivat aivan muuta. Ja samoilla huitteilla tuli kokeiltua mm. MB GLKta, BMW X3a ja mitäs vielä... Eikä mielestäni hävinnyt tehoissa noista millekään. Eikä numeroiden valossa pitäisikään.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Flat - 15.11.11 - klo:19:14
Olisin luullut menohaluja olevan enemmänkin, mutta kai se massa tekee tehtävänsä kun aika tuhnulta vaikutti.

Tuota samaa olen itsekin hiukan ihmetellyt kun olen arvosteluja autosta lukenut. Moottorin tehoihin ja vääntöihin nähden auton suorituskyky ei minusta ole aivan parhaimmistoa. Edes isoin V6 bensaturbo ei liikuta autoa kovinkaan rakettimaisesti, vaikka niin voisi teholukemien perusteella kuvitella. Varmastikin paino ja automaattivaihteisto vie terävimmän kärjen suorituskyvystä. Tietenkin jos sinä olet itse vielä tottunut bensaturboon, niin dieseli saattaa tuntua sen takia laiskalta. Sinulla on kuitenkin omassa autossa suurinpiirtein saman verran bensahevosia konepellin alla ja autolla on painoa aika paljon vähemmän.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy