Volvo

Aloittaja Ironic32, 01.12.09 - klo:17:44

« edellinen - seuraava »

Millä Volvolla ajat?

V70
22 (13.8%)
S80
12 (7.5%)
V60
27 (16.9%)
S60
13 (8.1%)
V50/V40
23 (14.4%)
S40
4 (2.5%)
XC60
28 (17.5%)
XC70
6 (3.8%)
XC90
7 (4.4%)
C30
1 (0.6%)
muu
29 (18.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 160

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: exlex - 03.05.15 - klo:22:08
Onnittelut vaihdosta. Mielenkiinnolla odotan kokemuksiasi autosta. Itse kyseistä autoa ajaneena olin ihan tyytyväinen. Hyvin erillainen, kuin VAG:it. Ainakin istutaan korkealla. Laatukin oli ihan ok.

Kiitos kiitos. :) Raportoidaan taas kokemuksia kun alle saan. Näillä näkymin tosiaan aikaistuu luovutus kesäkuun ekalle viikolle. Uskomattoman vähän aikaa, verrattuna RS:n 6 kk:een...

heifetz

Lainaus käyttäjältä: europe - 04.05.15 - klo:16:57
Tollanen "Meren Raivo"-malli olisi aika pähee, kun itsekin asuu meren rannalla...

http://www.voima.fi/tiedostot/volve_vastam.pdf Wanha, myönnetään.
;D

Juuri tätä hainkin  8)  ;)
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

heifetz

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 04.05.15 - klo:19:24
Nooh älä nyt minun tyytyväisyyden takia ota 17" vanteita, jos et itse tykkää / välitä. ;) Ja toisaalta mustassa värissä ne vakiot 16" näyttävät hopeisen lisäksi kaikkein siedettävimmiltä (pyydä liikettä tasapainottamaan ne veloituksetta ennen luovutusta siten että liimapainot vanteen sisäkehälle siististi ja nykyaikaisesti).

Voisi ehkäpä olla kuitenkin viisainta tilata MY16 koska kone uutta sarjaa ja kaksilitrainen ja tosiaan "ikikestävä" mehumaijatomaatti. Jos siis Volvoon päätyisit, etkä nelivetorinkulaan.

Tänään näin työmatkaliikenteessä kaksi rebel blue V40:stä, uskomaton sattuma. Livenä kun liikenteen seassa näin, olen valintaani aivan tyytyväinen. :)

Hyvä vinkki tuo tasapainopalikoiden liimaaminen sisälle, en edes tajunnut että ne ärsyttää kunnes asiasta mainittiin  8)

Kaikissa autoissa on hyvät ja huono puolet, mutta kaikkien huonojen kanssa ei pysty elämään. Ocussa se oli rengasmelu. Siksi alkoi nyt jänistää volvon suhteen.
MB W246 B200 -12
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

heifetz

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 04.05.15 - klo:19:24
N

Tänään näin työmatkaliikenteessä kaksi rebel blue V40:stä, uskomaton sattuma. Livenä kun liikenteen seassa näin, olen valintaani aivan tyytyväinen. :)

V40 on kyllä huomattavasti tyylikkäämpi kuin tuiki-yleinen A3 Sportback. Kun oikein muistelen A3 Quattro koeajoa niin en muista itse ajokäyttäytymisestä mitään muuta kuin että suoraan meni lumipöperössä. V40:llä sen sijaan oli todella hauska ajaa mutkatietä. Sulla Peeveli muistaakseni oli etuveto Sedan joskus? Oliko se mielestäsi V40:sen vertainen kaarreajossa? Kerro nyt totuus äläkä autoonsa rakastuneena, kuten eräs forumilainen asian luonnehti :D
MB W246 B200 -12
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 05.05.15 - klo:12:12
V40 on kyllä huomattavasti tyylikkäämpi kuin tuiki-yleinen A3 Sportback.

Ai on vai?

A-Mesen Volvo kyllä ulkonäössä pieksee, jos aivan vakiovarusteisista yksilöistä puhutaan. Ennen fl:ä oleva 1-Bemari jää myös taakse, mutta kyllä Audi tässä skabassa suhteellisen vahvoilla on.

Kun Mese varustellaan AMG-paketilla ja led-valoilla, niin sen osakkeet nousevat huomattavasti 1-sarjan MSportista puhumattakaan. Mikäli mennään tällaisiin huippumalleihin, niin sanoisin kyllä Volvon jopa häviävän tämän mittelön. Hinta-laatusuhde on sitten taas asia erikseen.

bustedi

Vaikken itse kumpaakaan fanita niin minun silmääni v40 on keulasta hyvä, mutta perä on niin rumasti veistetty ettei sitä voi verrata "kilpailijoihinsa". Myös sisätilat ovat volvossa ankeat.

edit. siltikin itse luultavasti päätyisin v40 ostamaan jos vastassa olisi a3, 1-sarja ja A-mese
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

heifetz

Kauneus on katsojan silmissä, jonkun mielestä Hummer on hyvännäköinen, toisen mielestä taas Porsche 944 S2 vm. '90  on ruma. Omasta mielestä V40 on kaunihimpi kuin laatikkomainen A3. Deal with it  8)
MB W246 B200 -12
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

exlex

V40 on kyllä huomattavasti tyylikkäämpi kuin tuiki-yleinen A3 Sportback. Kun oikein muistelen A3 Quattro koeajoa niin en muista itse ajokäyttäytymisestä mitään muuta kuin että suoraan meni lumipöperössä. V40:llä sen sijaan oli todella hauska ajaa mutkatietä. Sulla Peeveli muistaakseni oli etuveto Sedan joskus? Oliko se mielestäsi V40:sen vertainen kaarreajossa? Kerro nyt totuus äläkä autoonsa rakastuneena, kuten eräs forumilainen asian luonnehti :D

En tiedä uskaltaako tätä kommentoida, kun en ole peeveli, mutta haluan jakaa oman kokemukseni.  ;D

Omasta mielestäni A3:nen on enemmän rälläily auto ja pinnat yms. tuntee ehkä hieman herkemmin. V40 on enemmän herrasmiesauto. Esim. jos menee mutkaiselle tielle revittään, niin A3:nen on kaarteissa tarkempi eikä kallistele. Volvo on hieman miellyttävempi, joten jousitus antaa vähän enemmän periksi, eli auto kallistelee. Volvo on mielestäni suoraan ajaessa enemmän stabiili, eli tuuli ei tunnu läpi, niin helposti. Mutta ehdottomasti jos haluaa kaahailla, niin A3:nen. Siis tämä omakohtainen kokemus molemmista. Tietenkin A3:sesta on 30 000km kokemusta ja toisesta huomattavasti vähemmän. Haluan kuitenkin korostaa, että Volvo ei ole mikään lötkö kuten vanhat edelliset mallit, vaan auto on dynaaminen verrattuna niihin.

Autot ovat mielestäni niin erillaisia, että niiden suora vertaaminen on ehkä vaikeaa. Omasta mielestäni molemmat ovat kokoluokan parhaat autot. Siis tämä on oma mielipiteeni. Nyt kun Volvo uusi vihdoin automaattivaihteiston sekä toi uudet moottorit auto on erittäin hyvä. Aikaisempi vaihteisto v.2012 oli ihan hirveä V40:ssä, onneksi uusivat sen. Huh!  ::)

Tässä on hyvä testi V40:sestä ja auto testataan myös radalla: https://www.youtube.com/watch?v=pe9DSK9nphg
Vastaavaa A3:nen: https://www.youtube.com/watch?v=5Ao4tE8i3ug

Totevat samat asiat testeissä, mitä itsekkin olen havainnut eli A3:nen sporttinen ja V40:nen mukavuuspainotteinen. Tietenkin jos Volvossa on R-design alusta ja Audissa S-line alusta, niin luulen että noi alkaa olemaan jo lähempänä tosiaan.

heifetz

Lainaus käyttäjältä: exlex - 05.05.15 - klo:16:17
En tiedä uskaltaako tätä kommentoida, kun en ole peeveli, mutta haluan jakaa oman kokemukseni.  ;D

Omasta mielestäni A3:nen on enemmän rälläily auto ja pinnat yms. tuntee ehkä hieman herkemmin. V40 on enemmän herrasmiesauto. Esim. jos menee mutkaiselle tielle revittään, niin A3:nen on kaarteissa tarkempi eikä kallistele. Volvo on hieman miellyttävempi, joten jousitus antaa vähän enemmän periksi, eli auto kallistelee. Volvo on mielestäni suoraan ajaessa enemmän stabiili, eli tuuli ei tunnu läpi, niin helposti. Mutta ehdottomasti jos haluaa kaahailla, niin A3:nen. Siis tämä omakohtainen kokemus molemmista. Tietenkin A3:sesta on 30 000km kokemusta ja toisesta huomattavasti vähemmän. Haluan kuitenkin korostaa, että Volvo ei ole mikään lötkö kuten vanhat edelliset mallit, vaan auto on dynaaminen verrattuna niihin.

Autot ovat mielestäni niin erillaisia, että niiden suora vertaaminen on ehkä vaikeaa. Omasta mielestäni molemmat ovat kokoluokan parhaat autot. Siis tämä on oma mielipiteeni. Nyt kun Volvo uusi vihdoin automaattivaihteiston sekä toi uudet moottorit auto on erittäin hyvä. Aikaisempi vaihteisto v.2012 oli ihan hirveä V40:ssä, onneksi uusivat sen. Huh!  ::)

Tässä on hyvä testi V40:sestä ja auto testataan myös radalla: https://www.youtube.com/watch?v=pe9DSK9nphg
Vastaavaa A3:nen: https://www.youtube.com/watch?v=5Ao4tE8i3ug

Totevat samat asiat testeissä, mitä itsekkin olen havainnut eli A3:nen sporttinen ja V40:nen mukavuuspainotteinen. Tietenkin jos Volvossa on R-design alusta ja Audissa S-line alusta, niin luulen että noi alkaa olemaan jo lähempänä tosiaan.

Kiitoksia kommenteista! Tuo V40 teknari-video oli jo tuttu, mutta A3 ei. Ulkomaisissa testeissä taas kerrotaan päinvastaista: eli V40 on meluisa ja A3:n tylsä ajettava. Ota siitä sitten selvää. Autolla tullaan kuitenkin lähinnä ajamaan pelkkää maantietä joten siinä V40 olisi mieluisampi. Mutta samalla rahalla saisi quattro-A3:sen mikä olisi talvella mainio. Perkule kun ei osaa ihminen päättää  ;D
MB W246 B200 -12
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 05.05.15 - klo:16:45
Kiitoksia kommenteista! Tuo V40 teknari-video oli jo tuttu, mutta A3 ei. Ulkomaisissa testeissä taas kerrotaan päinvastaista: eli V40 on meluisa ja A3:n tylsä ajettava. Ota siitä sitten selvää. Autolla tullaan kuitenkin lähinnä ajamaan pelkkää maantietä joten siinä V40 olisi mieluisampi. Mutta samalla rahalla saisi quattro-A3:sen mikä olisi talvella mainio. Perkule kun ei osaa ihminen päättää  ;D

Osta V60. Enemmän tilaa, yhtä mainio ajaa, samat koneet ja ennenkaikkea kilpailijoitaan hiljasisempi TM:kin mukaan. Eikai tuossa suurta hintaeroa ole V40:n ja V60:n välillä  ;). Itselläkin vasta kolmas menossa  ;D.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

exlex

Mielestäni jos on hankkimassa jompaa kumpaa, niin viisainta on ottaa vaikka autot koeajoon viikonlopun yli ja arvioida, jos ei voi ajaa autoja muuten. Molemmat ovat loistavia autoja, mutta hyvin erillaisia. Itse olen ajanut pääsääntöisesti Volvoja viimeiset 15-vuotta, niin oli kyllä tosi mukava hypätä Audin rattiin. Tottakai olen ajanut välissä muitankin autoja, muttä pääsääntöisesti Volvoja. Nyt kun ollut tuo auto toistavuotta, niin osaan kyllä arvostaa molemmissa autoissa eri asioita.
- Volvot ovat rauhallisia, mutta hieman tylsiä, Audi taas ajajan auto, mutta jollakin tavalla kova.
- Volvon median käyttölogiikka vanhanaikainen, Audissa ei vieläkään suomenkieltä valittavissa.
- Volvon ajovalot loistavat, Audin ei niin hyvät.
- Volvo muovisempi kuin Audi, mutta Volvo on paikoitellen taas luksuksempi.
- Volvon alusta mukavuuspainotteinen, kun Audin melko kova.
- Volvossa istutaan korkealla ja Audissa matalalla.
- Audin penkit hyvät, mutta kovat. Volvon pehmeät sohvamaiset, mutta huonosti sivuttaistukea.

Voisi pähkinänkuoressa kiteyttää, että Volvo on super mukava sohva ja Audi rata-auto.  ;D Olen huomannut, että osa ihmisistä joilla on ollut saksalainen auto eivät voi sietää Volvoa, koska ne ovat niin miellyttäviä ja osa sanoo että ajotuntuma katoaa. Taas Volvo fanit eivät pidä Saksalaisten autojen kovuudesta.

Odotan innolla peevelin kokemuksia aiheesta, kun se saa alle Volvon. Vielä kaikenlisäksi, kun sillä on ollut jo A3:nen, Oktavia ja nyt Volvo. Pitäisi olla jo jonkinasteista kokemusta malleista.  :D Vaikka Peevelillä taisi valitettavasti olla siinä A3:sessa ohjauksessa se vika, joka on ollut osalla A3:sen omistajista. mm. itselläni oli. :(

V-O

Perkule kun ei osaa ihminen päättää  ;D
Tommosta se on useimmalla ...

Oletko muuten kuinka pitkän koeajolenkin tehnyt semmoisella autolla vanteineen/renkaineen kun sinulla on kiikarissa? Itse ajoin melkein 150 km, ennekuin olin varma että "kyllä".

Kyllä semmoista pikkupyöritystä tekee vaikka millaisella autokulkineella mutta jos paljon ajaa matkaa niin koeajokin matka-ajona. Mutta tämän varmaan kaikki tietääkin.

Kannustan auton vaihtoon, ottamatta kantaa merkkiin  :)

JPN_V70D3OR

V40:stä en ole paljoa ajanut, mutta tehtailla on mallistossa yhteneväinen suunnittelufilosofia. En olisi kovikaan vakuuttunut, että A3 Quatro olisi lumipolanteisella maantiellä Volvoa tukevampi. Ainakin V70 menee A4:een verrattuna, kuin juna.

Syynä juuri tuo tunnokkuus, tai miksi sitä haluaa kutsua. Mikäli tehdään alusta, joka nöyrästi seuraa kuljettajaa (rata-alusta), niin se myös antaa tarkan palautteen tienpinnasta. Mukavuuspainotteinen taas suodattaa perunapeltoa muistuttavan pinnan ja kuski lähinnä kertoo mihin halutaan.  ;)

Perinteiset jenkkilullat ovat sitten oma lukunsa, ne suodattaa myöskin kuskin toiveet suunnasta ;D
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

batman14

Lainaus käyttäjältä: JPN_V70D3OR - 05.05.15 - klo:18:16
V40:stä en ole paljoa ajanut, mutta tehtailla on mallistossa yhteneväinen suunnittelufilosofia. En olisi kovikaan vakuuttunut, että A3 Quatro olisi lumipolanteisella maantiellä Volvoa tukevampi. Ainakin V70 menee A4:een verrattuna, kuin juna.

Syynä juuri tuo tunnokkuus, tai miksi sitä haluaa kutsua. Mikäli tehdään alusta, joka nöyrästi seuraa kuljettajaa (rata-alusta), niin se myös antaa tarkan palautteen tienpinnasta. Mukavuuspainotteinen taas suodattaa perunapeltoa muistuttavan pinnan ja kuski lähinnä kertoo mihin halutaan.  ;)

Perinteiset jenkkilullat ovat sitten oma lukunsa, ne suodattaa myöskin kuskin toiveet suunnasta ;D

Omasta mielestä A4 on paljon paremmin hanskassa kuin tunnoton V70. Näin niitä mielipiteitä ja tuntoja on vain monia  :D .

Heifetz oletko harkinnut A4 Audia? Joo kohta tulee uusi, mutta paketit on aika kohdillaan ja siinä quattro on sentään aito torsen. Auto on erittäin tasapainoinen ajettava ja vakaa.

heifetz

V60 ja A4 ovat hintansa puolesta ulottumattomissani.

Olen koeajanut yön yli (n. 200km per auto) nämä mallit: Golf 4-motion, A3 quattro, V40 cross country, 1-sarjalainen). Vain V40 ja 1-sarjalainen kuivalla, loput pöperössä. Sinänsä kaikki hieman erilaisia autoja, jokaisessa on joku yksittäinen Juttu mistä diggasin. Bemarin ja Golffin otin harkinnasta pois koska Golf on tylsä ja Ykköset tyyriitä hyvillä varusteilla.

Jotta ei mene liian OT:ksi, niin onko V40:sen takakontissa vakiona mitään koukkua? En tajunnut katsoa koeajolla.
MB W246 B200 -12
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

ARIMO

Lainaus käyttäjältä: exlex - 05.05.15 - klo:17:13
Mielestäni jos on hankkimassa jompaa kumpaa, niin viisainta on ottaa vaikka autot koeajoon viikonlopun yli ja arvioida, jos ei voi ajaa autoja muuten. Molemmat ovat loistavia autoja, mutta hyvin erillaisia. Itse olen ajanut pääsääntöisesti Volvoja viimeiset 15-vuotta, niin oli kyllä tosi mukava hypätä Audin rattiin. Tottakai olen ajanut välissä muitankin autoja, muttä pääsääntöisesti Volvoja. Nyt kun ollut tuo auto toistavuotta, niin osaan kyllä arvostaa molemmissa autoissa eri asioita.
- Volvot ovat rauhallisia, mutta hieman tylsiä, Audi taas ajajan auto, mutta jollakin tavalla kova.
- Volvon median käyttölogiikka vanhanaikainen, Audissa ei vieläkään suomenkieltä valittavissa.
- Volvon ajovalot loistavat, Audin ei niin hyvät.
- Volvo muovisempi kuin Audi, mutta Volvo on paikoitellen taas luksuksempi.
- Volvon alusta mukavuuspainotteinen, kun Audin melko kova.
- Volvossa istutaan korkealla ja Audissa matalalla.
- Audin penkit hyvät, mutta kovat. Volvon pehmeät sohvamaiset, mutta huonosti sivuttaistukea.

Voisi pähkinänkuoressa kiteyttää, että Volvo on super mukava sohva ja Audi rata-auto.  ;D Olen huomannut, että osa ihmisistä joilla on ollut saksalainen auto eivät voi sietää Volvoa, koska ne ovat niin miellyttäviä ja osa sanoo että ajotuntuma katoaa. Taas Volvo fanit eivät pidä Saksalaisten autojen kovuudesta.

Odotan innolla peevelin kokemuksia aiheesta, kun se saa alle Volvon. Vielä kaikenlisäksi, kun sillä on ollut jo A3:nen, Oktavia ja nyt Volvo. Pitäisi olla jo jonkinasteista kokemusta malleista.  :D Vaikka Peevelillä taisi valitettavasti olla siinä A3:sessa ohjauksessa se vika, joka on ollut osalla A3:sen omistajista. mm. itselläni oli. :(

Pakko kompata "exlexin" kommentteja. Itsellä kokemusta Volvoista V50, C30 ja V60 (nykyinen, V60 D5 R-design AWD). Myöskin olen koeajanut V70 ja V40 mallit. Pari vuotta tuli  kokemuksia A5:sta ja onpa tullut koeajettua muitakin Audi malleja. Volvot ovat minusta etenkin matka-ajossa tosi mukavia ja kulkevat suoraan. Myös Volvon urheiluistuimet ovat loistavat. A5:n oli jämäkämpi ja tuntui muutenkin sporttisemmalta kuin V60. Myös A5:n oli kaupungissa V60:stä näppärämpi. V60:in sisusta on paikoin Audia ylellisempi, mutta jossain kohdin muoviosien laatu on Audia heikompi. V40 oli pari viikkoa sitten ajossa huollon ajan ja se tuntui Volvomaiselta (jämäkkä ja mukava). Kävinpä myös koejamassa A3 G-tronin. Mahdollinen vaihtehto työsuhdeautoksi. Audi oli ihan hyvä, mutta suuntavakaus oli Volvoa heikompi.
Nykyiset: Audi A5 sportback business sport edition 1.4 tfsi ja Audi A3 sedan 1,4 tfsi sline edition -16

Edelliset: vw passat variant comfortline 1.6 tdi dsg, Audi s3 sedan, Volvo v60 D5 AWD R-design edition VW Polo Blue GT 1.4 TSI DSG Volvo C30 kinetic 1,6D drive -10, Audi A5 Sportback 2,0 tdie -12, Volvo V50 2,0D Momentum, Seat Ibiza ST 1.2TSI Sport, Volvo V50 2,0 Momentum

Peeveli

Minä olen varmaan väärä immeinen antamaan mitään analyysiä enää oikein mistään kaarasta...tuntuu että toistaa itseään. No olkoot viel tän kerran.

Minulla siis ON OLLUT jo V40 D4 Momentum automaatti, käyttönotto syyskuu 2012 eli oli eka V40 joka luovutettiin ostajalleen Hämeenlinnan Auto-Iveksestä (laittavat muuten sen typerän ilveksentassu-tarran taakse ja on veemäinen poistaa). Lisävermeinä oli sen ajan teknologia-tai mikä se olikaan paketti jossa keyless iso näyttö ja paremmat stereot.

Auto oli lyhyesti autoiluhistoriani (31 vuotta ja about 27 autoa) paras auto ajaa kokonaisuutena. BMW oli paras mutkatiellä ja Alfa Giulietta lähelle, mutta ei sielläkään V40 dynaamisella alustalla ja etenkään hankkimillani 17-aluilla 45-profiilin renkain ollut juuri heikompi. Maantiellä matka-ajossa V40 paras, ja mitä huonompi keli (kaatosade, lumisohjo tai sivusta puhaltava myrsky)sitä parempi. Jousitus jämäkkä, hallittavuus Conti CV5-kitkoin ihailtavan helppo ja etenemiskyky "murhaava" etuvedoksi. Jousituksen lievä kauneusvirhe oli tietty allergisuus tien poikittaissaumoille päästäen alustaääniä ja tärskäyttäen. Ohjaus mukava mutta tarkka, hitusen vetelyä kovissa kiihdytyksissä mutta ei ärsyttävyyteen asti.

Istuimet omalle raihnaiselle selälle parhaat mahdolliset. Niissä voisin istua 24 h putkeen, kodin tv-tuolissa tai työpaikan konttorituolissa en. Selkänoja tukee todela hyvin, ristiseläntuen säätövara riittävä ja istuinosassa sopivasti pintapehmeyttä joka on meille laihoille ehdoton must. Muutenkin ergonomia hyvä, ainoastaan niitä nappuloita ja valikoita piti aikansa opetella -lopussa sujui ns selkäytimestä. Vahvoja plussia myös lämpimyys, ilmanvaihto ja hyvät valot. Miinusta ettei päiväajovalojen kanssa pala takavalot. Sisustus eleganssia, joku siinä teki itselleni premium-fiiliksen; liekö kankaat, saumat, satiinialumiinit jne...Melutaso hyvää luokkaa, ei edes isommalla rengaskoolla tullut mitään negatiivistia esim äänentoiston osalta ja takapenkkiläisten kanssa juttelu onnistui ääntä korottamatta. Kone oli mukava ja tykkäsin geartronicista (S-moodi oli oikeaoppinen eli ei pidä liian korkeita kierroksia osakaasulla ajaessa vaan vasta tallaa tiskiin lyödessä).

Miinuksena auton mataluus ja sutjakkuus; sai oppia oikean tavan istahtaa ja nousta siitä. Takanäkyvyys heikohko, pakkitutka tarpeellinen. Aika vähän pikkutavaralokeroita. Vakiomittaristo ankea, ehdottomasti digimittaristo ruksittava. Mitäs muuta? Neljä aikuista matkasi ihan ok joskaan taksi se ei ole. Tavaratila Giuliettan kokoa eli meille juuri riittävä.

Yritin olla puolueeton, mutta minkäs sille voi että plussaa pukkasi enemmän -no siksi semmoinen on jälleen tilattuna. :D

Peeveli

Kaarreajossa kesällä A3 sedan 17" renkain oli ok, ei valittamista. Sen sijaan suuntavakaus suoralla maantiellä oli pettymys ja mitä kovempi sivutuuli sitä rasittavampaa ajaminen. Kesärenkain kuitenkin vielä siedettävä. Talvirenkain (Hakkis 2-kitkat 16") pilasivat koko autoni. Aivan kuin 3 promillen känniläinen ratissa myrskykelissä ja sohjossa sellainen kepoisen (heppoisen) tuntuinen. Ohjauksessa oli sitä mutteria mistä porukat on valitelleet mutta eivät tehneet muuta kuin pyöränkulmien säätö ja joku uusi softa vissiin pistettiin en edes oikein muista kun tilasin pikana Ocu RS:n. Tyylikäshän A3 sedan oli päällepäin eikä liannut takalasia. Varsinaisia muita teknisiä murheita ei ollut ja aika vähäruokainen. Liekö yksilövika sitten tuo ajettavuuden ongelmallisuus, mutta ainoa omistamani auto jolla en talvella lähtenyt enää lopussa huvikseen minnekään.

Quattrona varmaan eri auto, olen kokeillut tutun sb 1,8 quattroa vm 2014 viime talvena ja oli hyvä ajaa ex-etuvetoiseeni verrattuna, nimenomaan jääpinnalla kiihdyttäminen ja ohittaminen, suuntavakavuuskin etuvetoversiota parempi. Kuitenkin sellainen, noh vaikea kuvata mutta keveys/pienuus tuntui silti eli pikkuautofiilis. Vaikka V40 ei ole päältä suurempi, se vaan tuntuu maantiellä ja kaupungissakin jotenkin isommalta kuin on. Toki kääntöympyräkin isohko mutta kyllä se aina lopulta kääntyi.

exlex

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 05.05.15 - klo:18:25
Omasta mielestä A4 on paljon paremmin hanskassa kuin tunnoton V70. Näin niitä mielipiteitä ja tuntoja on vain monia  :D .

Itsekkin olen kyllä sitä mieltä, että jos A4:sta ja V70 ruvetaan vertailemaan, niin V70 ei ole kyllä mikään rennoin auto ajaa. Omaan ajooni aivan liian raskas ja kömpelö. Varmasi hyvä, jos haluaa ison takakontin.  :) Oman kokemukseni mukaan A4:nen painii jossain aivan eri sarjassa ajettavuudeltaan. Ja nyt syksyllähän tulee jo uusi A4:nen, joten se ottaa todennäköisesti taas reilun askeleen eteenpäin.

V-O

Lainaus käyttäjältä: exlex - 05.05.15 - klo:21:13
V70 ei ole kyllä mikään rennoin auto ajaa
Tartun tähän viimeiseen viestiin, komppaan tätä.

Yllättävän epärento oli minunkin mielestä ajella kun oli päivän ajossa  V70 D4 Classic automaatti. Aikaisemmin olinkin ajellut D3 automaatilla R-design varustein.

Yllätyin että onpa oma maku nopeesti muuttunut kun aikoinaan tuota V70 D3:a kehuin jopa mukavaksi käteen käypäiseksi kapineeksi.

Nyt tolla Classicilla kun ajelin niin totesin että ei, ei sovi minulle. Istuttiin omituisen korkealla ja tuntui minustakin hiukan epämukavalle mutta kaipa tuohonkin olisi tottunut. Onhan tuo toki nyt nykyiseen ajokkiin verrattuna aivan eri tyylin auto.

Kyl tuo A4 minunkin mielestä painii ihan eri autoluokassa ja autotyypissä, eli ei kannata tosiaankaan noita keskenään verrata.

Mutta pitääks minun nyt mennä "518dA-eco-auto-kauppaan"...  ::) ?

heifetz

Kiitoksia kokemusperäisistä kommenteista Peeveli. Meidän taloudessa myös selkävaivaisia ja Vollessa oli selkeästi parhaimmat penkit. Istuma-asento ei mielestäni ollut mitenkään korkea, paitsi jos vertaa Ykköseen (missä käytännössä istutaan lattialla). Mitä nyt sporttisuuteen tulee niin ainoa oikeasti edes vähän sporttinen on Ykkönen. Ja V40 tuntui ihan tarpeeksi dynaamiselta tarpeisiini nähden. Enää en ole parikymppinen joten mutkia ei enää tarvi mennä sivuttain eikä amiksille tarvi pullistella.

Kyllä vaaka on nyt taas Vollen puolella. Siinä oli jotain omaperäistä fiilistä mitä Konsernin autoista puuttuu.

Vielä se takakontin koukku, löytyykö sellaista jos ei tilaa tilanjakajaa?
MB W246 B200 -12
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

V-O

Sorry tyhmä kysymys vielä, mutta tarkoititko tavarankiinnityssilmukoita.

Jos tarkoitit niin näyttäisi tuon allaolevan kuvasarjan mukaan olevan tai luulisin olevan:
http://accessories.volvocars.com/fi-fi/V40%2813-%29/Accessories/Sections/pack-n-load/2015

Jotain tuon tyyppisiä pilkottaa...

heifetz

Lainaus käyttäjältä: V-O - 05.05.15 - klo:22:42
Sorry tyhmä kysymys vielä, mutta tarkoititko tavarankiinnityssilmukoita.

Jos tarkoitit niin näyttäisi tuon allaolevan kuvasarjan mukaan olevan tai luulisin olevan:
http://accessories.volvocars.com/fi-fi/V40%2813-%29/Accessories/Sections/pack-n-load/2015

Jotain tuon tyyppisiä pilkottaa...

Tarkoitin siis koukkuja mihin voi ripustaa ostokset niin ettei mandariinit lähe seilaa kurveissa..
MB W246 B200 -12
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Peeveli

Kassikoukku on joskin huonompi kuin esmes Octsvia combissa. Tavarakiinnityssilmykat ovat ja lisävarusteena saa verkot lattiaan ja hattuhyllyn alapuolelle ja kiskoilla siirreltävän puomimaisen jakajan.

Rice

Tuli pyydettyä tarjous liikkeen varastossa olevaan V40 D2 aut. Ocean Race malliin. Autossa lisälämmitin, digimittaristo ja 7" keskusnäyttö.
Saas nähdä saako mitään etua kun varastomalli.
Opel Astra
Volvo V60

heifetz

Lainaus käyttäjältä: Rice - 07.05.15 - klo:13:38
Tuli pyydettyä tarjous liikkeen varastossa olevaan V40 D2 aut. Ocean Race malliin. Autossa lisälämmitin, digimittaristo ja 7" keskusnäyttö.
Saas nähdä saako mitään etua kun varastomalli.

Itsekin näitä olen silmäillyt. Autoissa hyvät varusteet edullisesti. Taidan silti odotella FY16 mallia tosin.
MB W246 B200 -12
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

heifetz

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 05.05.15 - klo:22:58
Kassikoukku on joskin huonompi kuin esmes Octsvia combissa. Tavarakiinnityssilmykat ovat ja lisävarusteena saa verkot lattiaan ja hattuhyllyn alapuolelle ja kiskoilla siirreltävän puomimaisen jakajan.

Kunhan kassit jotenkin saa roikkumaan niin se riittää.
MB W246 B200 -12
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Rice

Nyt muutaman tarjouksen saaneena niin ei kannata ottaa "vanhan" tekniikan Ocean Race mallia kun uuden MY2016 mallin V40 D2 aut Summum varustelulla saa samaan hintaan.

No soppaan tuo lisämausteen vielä, että toinen vaihtoehto V40:lle olisi vähän käytetty S/V60.
Opel Astra
Volvo V60

heifetz

Lainaus käyttäjältä: Rice - 07.05.15 - klo:14:45
Nyt muutaman tarjouksen saaneena niin ei kannata ottaa "vanhan" tekniikan Ocean Race mallia kun uuden MY2016 mallin V40 D2 aut Summum varustelulla saa samaan hintaan.

No soppaan tuo lisämausteen vielä, että toinen vaihtoehto V40:lle olisi vähän käytetty S/V60.

Summumista puuttuu digimittaristo ja 7" Sensus.
MB W246 B200 -12
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Rice

Tuossa minun Summum tarjouksessa oli mukana lisävarusteena digimittaristo, lisälämppäri, takatutka ja Sensus 7" näytöllä.
Opel Astra
Volvo V60

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy