Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

skula

Lainaus käyttäjältä: zammy - 03.09.10 - klo:10:09
Vagarenalaiset ja muut vaativammat autonostajat ovat sitten hieman vähemmistönä. Onneksi maailmaan mahtuu myös autoMYYJIÃ,, jotka ovat sen verran kiinnostuneita autoista, että osaavat sitten vaativamman henkilön kohdalla helliä kertomalla teknisistä yksityiskohdista - ja silloin saadaan lukea täältä hyvistä myyjistä.

Jaahas... Kumpaa ottais, kanaa vai lihaa.. On se vaikeeta.. No tässä ravintelissa ei oo kuin kaksi vaihtoehtoa.. Chicken it is.. Eli nyt kun päätin mitä tarjoilija saa luvan mulle pöytään kantaa totean että en todellakaan ole vaikea asiakas ravintolassa tai autokaupassa.. (jaahas sieltä se tuleekin.. Olipas simpsakka ja ihan - hmm - miellyttävän näköinen nainen - hmm - ööh - hämmennyin - ja hän sai hymyllään käännettyä pääni lihaan - ööh - hmm - joo - jatkuu..)Olen ehkä helpoimmasta päästä, jos en ole jo kauppaan/ravinteliin tullessani päättänyt mitä haluan niin päätös tehdään kuitenkin ennen myyjän paikalle tuloa..

Tiedän melko tarkkaan kaikki mahdolliset tuotteen speksit, yms.. Eli myyjän ei tarvitse kuin osata palvella minua oikein ja me lyödään kättä päälle.. Mutta kun sekään ei onnistu, niin missä on vika?

Nyt kun etsin autoa, minua ei kiinnosta mikään muu kuin mahdollinen huoltohistoria, jos sellaiseen on vielä ollut tarvetta. Ja hinta - mahdollinen alennus suorassa kaupassa.. ( Tämä on vähän kuin naista baarista noukkis - turha lätinä voidaan unohtaa - tiedän mitä tahdon - lähdetkö vai et.. yleensä ei  :-X )

Ehkä se on niin että myyjä ei voi ymmärtää sitä että joku on jo bongannut sen mitä tahtoo, ja vain hinta ja koeajo kiinnostaa?

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: PalMikko - 03.09.10 - klo:09:54
Niin, minultakin on autonvaihdossa usein kysytty ensimmäisenä omaa arviotani n.s. välirahasta.
Tätä on selitetty minulle sillä että usein asiakkailla on epärealistisen suuri hinta-arvio omasta autostaan.
Näin varmaan on, mutta omasta (ja täälläkin useammasta kohteesta kuullun perusteella) mielestä tämä tapa on hyvin epämiellyttävä tapa avata keskustelua rahasta.
Kyllä myyjällä PITÃ,,Ã,, olla rohkeutta kertoa jokin arvio. Jos ei sitä arviointia osaa tehdä heti niin se pitää osata ja uskaltaa sanoa asiakkaalle.
Vasta kun myyjä on esittänyt arvionsa niin voi (vaikka samassa lauseessa) esittää kysymyksen asiakkaan näkemyksestä.
Tämä on minusta oikea tapa, ja olen sen kyllä myyjille kertonut aina kun tähän asiaan olen törmännyt.

Varmaan moni on vetänyt herneet nänään, sen on nähnyt ilmeestä ja/tai sitten tarjouksesta, mutta siinä tapauksessa on minulla vapaus etsiä toinen myyjä, ehkäpä jopa jostakin toisesta liikkeestä.

On kyselty minultakin tuota omaa arviota vaihdokin hyvityshinnasta. En ole osannut tuosta närkästyä. Mutta, tämä närkästyttää sitäkin enemmän: olen yrittänyt (teoreettinen esimerkki) mahdollisimman luotettavasti selvitellä etukäteen oman autoni arvoa eri lähteistä, esimerkiksi Grey-Hen, Nettiauto, lehti-ilmoitukset, muiden autoliikkeiden hyvitystarjoukset, jne. Jospa olisi 25 000 Euroa se arvo joka mielestäni autolla olisi (liikkeen ulosmyyntihinta). Jotkut liikkeet hyvittävät vaihdokista 23t, toiset 21t ja jotkut 19t. Minusta tuo viimeinen on jo aika sikamaista vedätystä jos viikkoa myöhemmin myyjä laittaa auton ikkunaan pyynniksi 24.950 â,¬. Ymmärrän toki että tuo on heidän eka heittonsa pynnistä ja totuus selkiää aikanaan, mutta jotakin rajaa sentään. Kerran kun tästä jotakin mainitsin niin automyyjä suuttui ja sanoi että heidän myyntikatteensa ei minulle kuulu pätkääkään. Ei kuulu, ei. Mutta ei jatkunut kaupantekokaan heidän kanssaan...

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 03.09.10 - klo:09:50
Isäukko aikanaan osti aina hinnat alkaen -mallin, ajoi sillä 2 vuodessa 80 - 100 tkm ja vaihtoi uuteen suurinpiirtein vastaavaan. Tuossa ehkä hävisi minimimäärän. Vastakohtana voisi ajatella että ostaa kalleimman version, ajaa pirun vähän vuosittain ja vaihtaa usein. Tulee muuten todella arvokkaita kilometrejä  :o

Oma kesällä hankkimani käytetty oli juuri tuohon jälkimmäiseen kategoriaan kuuluva kappale, kilsoja lasissa 40 tkm ja rapiat ja hintaa pois uuden brutosta varusteineen miltei saman ! :o
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Karvis

Lainaus käyttäjältä: PalMikko - 03.09.10 - klo:09:54
Ja nyt asian vierestä; todella vittumaista tällaisen viestin kirjoittaminen kun ei näe kirjoittamaansa tekstiä kun se pitää vakea vierittämällä ruutua alaspäin.
Lieko tämä tapa jolla halutaan pitää viestit lyhyinä?

Tässä ratkaisu ongelmaan :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VAG!

aa

zammy

Lainaus käyttäjältä: PalMikko - 03.09.10 - klo:11:42
Millä alalla olet myyntityössä, zammy, ihan yleispyöreästi?

B-2-B

zammy

Jatkan vielä hieman: Onhan toki kyllä aloja, joissa ei voida kauppaa käytännössä edes tehdä sillä perinteisellä myyntimiestaktiikalla. Yleisesti joku projektimyynti jossa kauppaa hierotaan kuukausia ja todennäköisesti sekä myyjän, että ostajan puolelta hommaa on hieromassa useampi henkilö, niin silloin varmasti tarjouksia punnitaan paljon muutenkin kuin fiilispohjalta.

Mutta vaikka autokauppa onkin monelle asuntokaupan jälkeen suurin ostos, niin ei voi mitenkään kiistää sitä, että auton ostamiseen fiilis liittyy vahvasti. Kuinkahan monta tarinaa onkaan siitä, että joku lähtee vain huvikseen autokaupalle tai huollon yhteydessä piipahtaakin myymälän puolelle ja jo hyvin pian huomaakin lähes puolivahingossa iskeneensä nimen sopimuspaperiin.

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 03.09.10 - klo:11:19
On kyselty minultakin tuota omaa arviota vaihdokin hyvityshinnasta. En ole osannut tuosta närkästyä. Mutta, tämä närkästyttää sitäkin enemmän: olen yrittänyt (teoreettinen esimerkki) mahdollisimman luotettavasti selvitellä etukäteen oman autoni arvoa eri lähteistä, esimerkiksi Grey-Hen, Nettiauto, lehti-ilmoitukset, muiden autoliikkeiden hyvitystarjoukset, jne. Jospa olisi 25 000 Euroa se arvo joka mielestäni autolla olisi (liikkeen ulosmyyntihinta). Jotkut liikkeet hyvittävät vaihdokista 23t, toiset 21t ja jotkut 19t.

Nettiautossa jos on vastaavia autoja 25 000 eurolla ja joku on valmis hyvittämään samasta 23 000, niin kyseessä on jo hyvä kauppa. Ei se autoliike kuitenkaan hyvää hyvyyttään niitä autoja ota vastaan, vaan tarkoitus on tehdä samalla vähän voittoakin niistä. Vaikka pistäisivätkin sitten hintalapuksi 24 900 e, niin tuskin saavat sitä autoa tuohon hintaan kuitenkaan myytyä. Tähän kun lisätään liikkeen juoksevat kulut, niin tuo pari tuhatta euroa myynti- ja ostohintojen välissä alkaa olla pienimpiä summia mihin autoliikkeet pystyvät.

Minusta realistinen hyvitysarvo autosta lasketaan seuraavasti. Selvitetään nettikaupoista mitä vastaavista autoista pyydetään ja vähennetään saadusta summasta 10%. Jos sitten saa vähän enemmän niin hyvä. Jos taas haluaa samaa kuin mitä nettiautossa näkyy niin pitää pistää itse myyntiin ja toivoa että auto on erityisen haluttu.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

skula

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 03.09.10 - klo:12:12
Minusta realistinen hyvitysarvo autosta lasketaan seuraavasti. Selvitetään nettikaupoista mitä vastaavista autoista pyydetään ja vähennetään saadusta summasta 10%. Jos sitten saa vähän enemmän niin hyvä. Jos taas haluaa samaa kuin mitä nettiautossa näkyy niin pitää pistää itse myyntiin ja toivoa että auto on erityisen haluttu.

Jos saman mallisia autoja (samoilla kilsoilla) on myynnissä enemmän kuin kaksi oman lisäksi, ainoa vaihtoehto on kilpailla hinnalla.. Varusteilla voi "kuvitella" pääsevänsä muiden ohi..

Itse myin CC:n 'helposti' kun hinta oli heti oikein hinnoiteltu, eikä senttiäkään tarvinnut tinkiä, vaikka sitä ihan vähän ostaja yrittikin, mutta aivan turhaan.. Toisaalta yhtään toista 1.8TSI DSG:tä ei ollut edes kaupan sillä hetkellä, mutta mitä niitä oli ollut niin tämä minun olisi ollut kaikkein halvin.. Autoliikkeiden hyvityshintaankin verrattuna sain hyvän summan..

Olisin voinut laittaa hintaa pari tonnia lisää ja roikuttaa sitä siellä pari kuukautta.. Mutta halusin kuitenkin myydä auton, en vain kuunnella tinkimistä..

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Skula - 03.09.10 - klo:12:27
Jos saman mallisia autoja (samoilla kilsoilla) on myynnissä enemmän kuin kaksi oman lisäksi, ainoa vaihtoehto on kilpailla hinnalla.. Varusteilla voi "kuvitella" pääsevänsä muiden ohi..

Vuosimallin 2006 Golf R32:t ovat tästä hyvä esimerkki. Niitä on ollut nyt vuoden ajan lähes samat 15 autoa myynnissä ja hinnat ovat tippuneet yli 5000e. Se rohkea joka uskalsi pistää heti alkuun useamman tonnin alennuksella on sentään saanut autonsa myytyä.

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 03.09.10 - klo:11:43
Jos liike ajattelee laittavansa hintalapuksi 25 000 euroa, niin eihän se ole auton myyntihinta. Ainahan hinnasta tingataan. Autosta aiheutuu luultavasti aina myös jotain kuluja. Vähintään se puunataan ulkoa ja sisältä. Ehkä myllytystä, kiveniskemien paikkaamista ja mahdollinen määräaikaishuolto. Ja sitä katetta on tehtävä, kun se on autokaupan idea.

Itse kirjoitit, että autosi on jo ollut jonkin aikaa Nettiautossa myytävänä. Eikö tämä ole riittävä signaali, että hintapyyntösi on liian kova? Jos siis tarkoituksena on oikeasti myydä auto, eikä vain kokeilla kepillä jäätä, jos joku ummikko sen ostaisi. Eihän autoliike voi päästä nettohyvityksessä (hyvityshinnasta poistettu käteisalennus) lähellekään tätä hintaa, kun sen pitää tehdä kaupalla voittoa kulujen jälkeen. Ja tarjota vielä jollain tasolla takuutakin.

Vaihtohyvitystä liikkeiden välillä pitäisi myös verrata aina täsmälleen samanlaiseen autoon. Jos tarjoat autoasi vaihdossa vaikka varastossa makaavaan uuteen hyvin varusteltuun autoon tai tehtaalta tilattavaan businesskuliin, on hyvitys varmasti melko erilainen. Vastaavasti saisit tietysti varastomalliin kivat käteisalennukset ja businesskulin hinta olisi melko kiinteä.

Yleisesti ottaen voisi sanoa, että jos autoliikkeiden hyvitykset aiheuttavat närästystä, niin kannattaa (yrittää) myydä itse. Silloin selviää se oman lehmän todellinen arvo.

Juu, sori jos olin epätäsmällinen kun yritin kirjoittaa lyhyesti.  :-[
Toki ymmärrän kaupan katetarpeen ja työn jota siellä vaihdossa tuleville kohteille on tehtävä.
Yksi tarkennus tässä: jos kysyn välirahaa ihan samaan uuteen Passatiin kahdesta volsuliikkeestä ja toinen lupaa omastani 21 t ja toinen 19, kumman kanssa jatkan keskusteluja? Lähin VW-kauppias on tunnettu siitä että heillä on todella ahaiset hyvitykset sisääntuleville autoille.

Nettiautossa katsoin ensin mitä siellä (ja referenssiksi myös Grey-Henin arvio) oli pyydetty vastaavista, ja suhteutin sitten oman mallini km-lukemaan ja varusteisiin. Voi olla että on hiukan liian kallis. Ainahan voin laskea hintaa; ei sitä ole mihinkään kiveen hakattu.

Voin olla väärässä, mutta kuvittelisin että Nettiauton kautta liikkuu hiukan edullisemman pään autoja, eli jos on kalliimpi peli niin potentiaalisia ostajia on sitten vähemmän? Nyt taisin kyllä kirjoittaa itseni pussiin kun aiemmin totesin että vaihdokkini pitäisi olla sellainen, joista nyt on pulaa.  8)

Edit....

Jos neljän liikkeen hyvitykset menevät näin:
23.000
23.000
23.000
19.000,
niin vedän tuosta omat johtopäätökseni, riippumatta siitä mikä missäkin liikkeessä olisi ostokohteenani.

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 03.09.10 - klo:12:51
Yksi tarkennus tässä: jos kysyn välirahaa ihan samaan uuteen Passatiin kahdesta volsuliikkeestä ja toinen lupaa omastani 21 t ja toinen 19, kumman kanssa jatkan keskusteluja? Lähin VW-kauppias on tunnettu siitä että heillä on todella ahaiset hyvitykset sisääntuleville autoille.

Keskusteluahan voi jatkaa kummankin kanssa. Sinänsä en edes keskittyisi yhtään siihen mitä autosta tarjotaan hyvityshintana, vaan pelkästään välirahan määrään. Väliraha siitä kuitenkin maksetaan, loppu on vain verokikkailua.  ;)

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 03.09.10 - klo:12:57
Keskusteluahan voi jatkaa kummankin kanssa. Sinänsä en edes keskittyisi yhtään siihen mitä autosta tarjotaan hyvityshintana, vaan pelkästään välirahan määrään. Väliraha siitä kuitenkin maksetaan, loppu on vain verokikkailua.  ;)

Sori jos olen tyhmä, mutta voisitko tarkentaa.

Jos esimerkkini tapauksessa olen ostamassa molemmista paikoista samanlaista Passatia ihan samoilla varusteilla, silloin kai ostettavan kohteen arvo on sama? Ja jos toinen hyvittää omastani enemmän, pienenee väliraha vastaavasti.

VAG!

aa

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 03.09.10 - klo:13:11
Itse tein kesällä kahdelle autolle täsmälleen saman jutun. Ja molemmat menivät heti kaupaksi. Myymistä helpotti suunnattomasti Nettiautossa olleet täysin järjettömät yksityisten pyyntihinnat. Itse vertasin myyntihintaa vain liikkeestä vaihdossa saatavaan nettohyvitykseen ja vaikka tein molemmilla autoilla pari tonnia voittoa, oli minun pyyntihinnat silti selkeästi alakanttiin muihin verrattuna.

No juuri tätähän minäkin yritin, mutta meni tällä kerralla kiville. 8)

VAG!

aa

zammy

Lainaus käyttäjältä: PalMikko - 03.09.10 - klo:13:02
Minusta se ei ole kivaa, ei autoliikkeelle (mainoksena(kaan)) jota tämä asiakas kertoo ympärilleen, eikä sille asiakkaalle joka oppii olemaan käymättä autoliikkeessä.

Tää nyt on vähän tällaista urbaanilegendaa mitä kuulee aina puhuttavan, että asiakas poistuu kaupasta hyvällä mielellä ilman kauppaa olisi jotenkin hyvä asiakas? Tuo on vaan ihan yltiöoptimistista myyjältä, ei noista kaupaksi asti konkretisoidu kuin yksi tuhannesta.

Kyllä se kauppiaan ja myyjän kannalta on arvotettavissa karkeesti näin: On kahdenlaisia asiakkaita, niitä jotka ostaa ja niitä jotka ei osta. Sitten on myyjiä, niitä jotka myy ja niitä jotka ei myy. Hyvät myyjät ei joudu selittelemään, huonot myyjät sitten on just näitä jotka puhuu, että sekin asiakas vielä palaa tyytyväisenä takaisin jonakin päivänä kun en nyt paljon painostanu.. Miten paljon arvelet myyntipäällikön arvostavan tuota jälkimmäistä selitystä?

VAG!

aa

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 03.09.10 - klo:13:19
Eli olit pyytänyt autoliikkeestä myös käteishinnan, ilman vaihtoautoa ja laskit sen perusteella todellisen vaihtoarvon vanhalle autollesi?

Jokaisessa liikkeessä en toiminut noin, mutta osin tuli tuokin tehtyä. Tuollakin ajattelulla se 19.000 Euroa oli pahasti alakanttiin.

Ja, olen ehkä sikäli outo ostaja, että ostan oikeasti sieltä missä hyvitys on korkein. Noin tein viimeksikin. Väliraha sitten muodostuu sen mukaan mitä on ostamassa...  ;D

Myönnettävä on tässä myöskin se, että prosessissani on jo kulunut aikaa. Ei tosiaankaan voi olettaa että hyvitysninta olisi nyt sama kuin tammikuussa. Eli ei tämä ole ihan niin mustavalkoista kuin ehkä vaikuttaisi.

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 03.09.10 - klo:13:07
Jos esimerkkini tapauksessa olen ostamassa molemmista paikoista samanlaista Passatia ihan samoilla varusteilla, silloin kai ostettavan kohteen arvo on sama? Ja jos toinen hyvittää omastani enemmän, pienenee väliraha vastaavasti.

Toinen kauppa voi antaa vielä alennusta hyvityshinnan päälle ja toinen ei jolloin välirahasta tulee eri. Toinen kauppa voi vähentää hyvityssumman verotetusta arvosta ja toinen arvonlisäverottomasta, jolloin lopputulos eroaa huomattavasti. Tai sitten vain käteisalennus on huomattava.

Esimerkkinä työkaveri osti juuri käytetyn Audin, vaihdoksi oli menossa vanha ranskalainen joten pyysi kaksi tarjousta.

Käteisellä hinta oli 23 000e.
Ranskalaisesta sai hyvitetyksi 3000e, mutta ei käteisalennusta joten välirahaksi tuli 22 500e.

Yllättäen patonki on edelleen työkaverin pihassa.

Myyjiin mahtuu kaikenlaisia kotiinvetäviä numeronpyörittäjiä, joten en itse luota mihinkään muuhun kuin siihen rahamäärään mitä tiskille ladotaan lopuksi. Todellisen hyvityshinnanhan voi sitten laskea itse jälkeenpäin.

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 03.09.10 - klo:13:29
Toinen kauppa voi antaa vielä alennusta hyvityshinnan päälle ja toinen ei jolloin välirahasta tulee eri. Toinen kauppa voi vähentää hyvityssumman verotetusta arvosta ja toinen arvonlisäverottomasta, jolloin lopputulos eroaa huomattavasti. Tai sitten vain käteisalennus on huomattava.

Esimerkkinä työkaveri osti juuri käytetyn Audin, vaihdoksi oli menossa vanha ranskalainen joten pyysi kaksi tarjousta.

Käteisellä hinta oli 23 000e.
Ranskalaisesta sai hyvitetyksi 3000e, mutta ei käteisalennusta joten välirahaksi tuli 22 500e.

Yllättäen patonki on edelleen työkaverin pihassa.

Myyjiin mahtuu kaikenlaisia kotiinvetäviä numeronpyörittäjiä, joten en itse luota mihinkään muuhun kuin siihen rahamäärään mitä tiskille ladotaan lopuksi. Todellisen hyvityshinnanhan voi sitten laskea itse jälkeenpäin.

Tämä selvä nyt. Samaa mieltä.

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 03.09.10 - klo:13:27
Minun mielestäni aivan älytön väite. Myyntityön vaikeus on aina ollut ja tulee aina olemaan asiakkaan luokse pääseminen. Sehän se on koko myymisen vaikein osuus. Heti kun olet päässyt ensimmäisen kerran asiakkaan kanssa kasvokkain ja tilanne on hoidettu järkevästi, niin jatko on tsiljoona kertaa helpompaa.

Minulta plussapiste tälle kommentille. Samalla on kuitenkin kommentoitava että projektimyynnissä on usein melkoinen työ selvittää mikä asiakkaalle oikesti on tärkeää ja mistä on valmis maksamaan. Asiakkaan kokonaisedun ymmärtäminen on mielestäni tärkeää ja sen selvittämiseen kannattaa käyttää aikaa ja vaivaa.

tuRboman

Lainausta tuolta taaempaa, kun sattui hyvin kohdalle:

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 03.09.10 - klo:09:50
Isäukko aikanaan osti aina hinnat alkaen -mallin, ajoi sillä 2 vuodessa 80 - 100 tkm ja vaihtoi uuteen suurinpiirtein vastaavaan. Tuossa ehkä hävisi minimimäärän.

Tuossa on vinha perä ;) Appiukko on vetänyt tuota linjaa jo vuosia. Ajaa tuulipukumallin esittelyautolla, peruskoneella ja pari "myyntilisävarustetta" tyyliin vakkari yms. Ajaa autoilla n.3 vuotta ja n. 80tkm. Välirahat on olleet niin pieniä, että kun vertaa mun vaihtoihin niin minä vaikutan täysin idiootilta. (olen ajellut välillä ns premiumeilla ja vaihdellut kun siltä tuntuu).

Säästelijöille siis sopii sellainen auto / malli joka löytyy myydyimpien listan kärkipäästä, eikä tuuppaa siihen hirveästi varusteita niin vaihtokin on helppoa. Eli jos tykkää varusteista, täytyy hakea autoa jossa on paljon "vakiona".

Mulle kaupoilla näsäviisas valehtelija-myyjä on punainen vaate. Jos aletaan hehkuttaa jotainominaisuuksia ja laitetaan vielä hieman "lisää" päälle alkaa mulla ohimosuoni pullistua. Olen jonkinsortin autofriikki ja mallit joista olen kiinnostunut on speksien puolesta yleensä hyvin tuttuja. Joskus (nuoremmat) myyjät sortuu ihan suoraan valehteluun ja liioitteluun. Taas kokeneet vanhat konkarit osaa lukea asiakasta ja tunnistaa sen kenelle voi puhua mitä sattuu sylki suuhun tuomaan.

Nykyinen kulkine on osin hyvän myyjän ansiota. Olin hieman skeptinen vaihdosta "premium" eurooppalaisesta japsiautoon. Mutta kun silloin, kohta uusiutuvasta mallista, myyjä teki oikeat tarjoukset ja muutenkin palavelu sujui, tuli sitten kaupat tehtyä. 2 vuotta ja 50tkm myöhemmin olen edelleen tyytyväinen ja kyseisessä liikkeessä voi hyvillä mielin asioida. Jotku myyjät ymmärtää myös jälkihoidon merkityksen. Sitä ei pidä vähätellä. Se voi tuoda asiakkaan uudelleen kaupoille. Mutta jos maksun jälkeen olet liikkeessä se vastenmielinen kyselijä myyjien mielestä, niin sinne tulee tuskin toiste ostoaikeissa.
"All 4 The Driver"

lortti

VW auton pyyntihinta vanhasta focuksestani oli täsmälleen sama mitä Audicenter hertsikka siitä hyvitti. Mielestäni hinta oli nettiautoon verrattuna kohdallaan. Mutta eikai tuollaisissa alle kymppitonnin kiesissä suuria eroja ole suuntaan tai toiseen.

Mutta kuten sanottu niin katetta on liikkeen tehtävä joten "ilmaa" oli sitten varmaan Audin hinnassa. Tosin mielestäni tein hyvät kaupat  ;)

skula

Kiitos vaan yksityiselle automyyjälle joka ei sitten koskaan paikalle vaivautunutkaan.. Piä sinäkin tunkkis... Eli ei ne aina ole ammattimyyjiä jotka töppäilee.. Tai mistä minä tiedän vaikka tämän jannun ammatti olisikin sitä ihteään..

Jippikayjee!

JoJio

Lainaus käyttäjältä: Skula - 03.09.10 - klo:17:37
Kiitos vaan yksityiselle automyyjälle joka ei sitten koskaan paikalle vaivautunutkaan.. Piä sinäkin tunkkis... Eli ei ne aina ole ammattimyyjiä jotka töppäilee.. Tai mistä minä tiedän vaikka tämän jannun ammatti olisikin sitä ihteään..

Jippikayjee!

Jos sillä ei ollukkaan mitä myydä?  ::)

skula

Kyllä sillä oli olevinaan vielä 30min ennen sovittua tapaamista.. Nyt ei vastaa puhelimeen.. Kunnon ääliö.

JoJio

No jos se sit ei halunnukkaa myydä  ;D

Quality

A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Sande

Skulan kohdalla autonvaihtopohdiskelu tällä foorumilla näyttäisi loppuneen? ;D Ilmeisesti poistunut takavasemmalle etsimään parempaa asiakaspalvelua? 

Taisi arvaukset vaihdon kohteesta osua liian lähelle... tai sitten alkoi itse pelkäämään että tekee Peevelit ja ostaa kaiken hurmoksen jälkeen Skodan 8)

Mutta että nyt iso mies menee ja poistaa profiilinsa... hoh hoijaa...
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy