Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

skula

Ihme salapolisointia... EI ole tuo yksilö.. Merkki meni oikein, malli EI.. Mutta tuokin auto jota kävin katsomassa - jokin aika tässä - on jo poistunut valikoimasta..

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Skula - 02.09.10 - klo:14:01
Taas tänne on ulostettu offtopikkia!

Pysykää kurissa!

Topikkiin..

Taitaa olla niin että nyt on myyjän markkinat käytetyissä autoissa.. Tai siis lähinnä 40ke -> 'premium' luokassa ainakin..

Hyvä jos pääsee koeajolle ollenkaan..

Asiaa puhut/kirjoitat, Skula. Vastaavasta on kokemuksia itsellä ja työkavereilla. Eräskin kaveri olisi ostanut volsun heti ilman vaihdokkia, mutta homma meni kiville kun ei saanut koeajolle. Oli kuulemma auto juuri pesty ja olisi koeajossa likaantunut  :P. Itse olen monen monta kertaa hakemalla hakenut myyjiä kopeistaan joissa piileksivät ties mitä puuhaamassa, asiakkailta suojassa. Eräskin myyjä näki kopistaan heti ovelta että tulin sisään ja jatkoi silti jonkin lehden lukemista...

Tällä viikolla kävin katsomassa vaimon auton tilalle uutta peliä, mutta hiukan vaikeaksi meni. Merkistä vastaava myyjä oli lomalla ja muilla oli mielenkiintoisempaa puuhaa. Korjaamopäällikkö(!) sentään lähti etsimään minulle myyjää. Noh, kävin joutessani ilman myyjää istumassa potentiaalisessa ostokohteessa sisällä ja totesin nopeasti että ei se olekaan meidän valintamme. Säästyivätpä rahat hetken aikaa. Tosin, olisi tuossa yksi toinen mahdollinen kohde mielessä...

zammy

Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 02.09.10 - klo:14:36
Voi olla

Miten se myynti-ilmoituksen täyttökin voi olla niin haastavaa? Nythän tuohon on ihan turhaan käsin naputettu nuo varusteet ja vieläpä niin, ettei ne nyt toimi hakuna jos joku vaikka haluaa etsiä E-sarjan meseä jossa on navigaattori niin tuo kyseinen jää löytymättä. Ja caps lock on ilmeisesti myös jumittunu pohjaan.

jf

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 02.09.10 - klo:15:02
Asiaa puhut/kirjoitat, Skula. Vastaavasta on kokemuksia itsellä ja työkavereilla. Eräskin kaveri olisi ostanut volsun heti ilman vaihdokkia, mutta homma meni kiville kun ei saanut koeajolle. Oli kuulemma auto juuri pesty ja olisi koeajossa likaantunut  :P. Itse olen monen monta kertaa hakemalla hakenut myyjiä kopeistaan joissa piileksivät ties mitä puuhaamassa, asiakkailta suojassa. Eräskin myyjä näki kopistaan heti ovelta että tulin sisään ja jatkoi silti jonkin lehden lukemista...

Tällä viikolla kävin katsomassa vaimon auton tilalle uutta peliä, mutta hiukan vaikeaksi meni. Merkistä vastaava myyjä oli lomalla ja muilla oli mielenkiintoisempaa puuhaa. Korjaamopäällikkö(!) sentään lähti etsimään minulle myyjää. Noh, kävin joutessani ilman myyjää istumassa potentiaalisessa ostokohteessa sisällä ja totesin nopeasti että ei se olekaan meidän valintamme. Säästyivätpä rahat hetken aikaa. Tosin, olisi tuossa yksi toinen mahdollinen kohde mielessä...

Te vaan asioitte väärissä liikkeissä katselemassa väärän merkkisiä autoja.  ;)
Tuulipukukansan myymälöissä myydään autoja ihan reippaasti ja jos joku on onnistunut myymään sen vanhan katiskan vaikkapa preemiumi kauppaan, niin myyjät suorastaan juoksevat paikalle, mikäli joku on kiinnostunut viemään sen pois (kunhan ensin kertovat, etteivät ymmärrä miksi joku maksaa riisikupista satatonnia).
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Skula - 02.09.10 - klo:14:01

just.. joo.. sanoin myyjälle että joo, kaiva ulos valmiiksi, mä lähden käymään kotona ja tulen sitten takaisin.. toivottavasti koira kaivoi luunsa ulos pask*sta.. vain kaivaakseen sen takaisin paska*n..

Ja myyjä pääsi toteamaan "sellainen taivaanrannanmaalari tällä kertaa, arvasinhan mä. Onneks en antanut autoa koeajolle..."

Kyllä mun mielestä auton kuin auton saa koeajolle, siihen auttaa kun kertoo tilanteensa avoimesti eli toisin sanoen myyjä uskoo, että on ihan oikeasti ostamassa jotain. Tai sitten jos antaa riittävän ison vastatarjouksen hintapyyntöön, konditionaalisesti tietenkin että auto osoittautuu sellaiseksi kun olettaa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Jamo

Lainaus käyttäjältä: Skula - 02.09.10 - klo:14:43
Ihme salapolisointia...

Et muuten ole täysin syytön tämän "lieveilmiön" syntymiseen tällä foorumilla.  ;) ..."Skulan vaihturilotto" taisi olla jossain otsikkona... (ei herneitä näsaan, tack)
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

skula

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 02.09.10 - klo:17:00
Ja myyjä pääsi toteamaan "sellainen taivaanrannanmaalari tällä kertaa, arvasinhan mä. Onneks en antanut autoa koeajolle..."

Joskus sillä taivaanrannanmaalarillakin voi olla ostoaikeita.

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 02.09.10 - klo:17:00
Kyllä mun mielestä auton kuin auton saa koeajolle, siihen auttaa kun kertoo tilanteensa avoimesti eli toisin sanoen myyjä uskoo, että on ihan oikeasti ostamassa jotain. Tai sitten jos antaa riittävän ison vastatarjouksen hintapyyntöön, konditionaalisesti tietenkin että auto osoittautuu sellaiseksi kun olettaa.

Jos asiallisesti olisi sanottu että odota hetki, siirrän autot niin pääset tekemään lenkin.. Voisi avainkaapissani roikkua kyseisen auton avaimet.. Nyt juuri olen heikko, ja saatan sortua työntämään rahani, (kohtuullisen summankin mielestäni) jopa sellaiseen autoon joka ei 100% tyydytä.. Täytyy vaan ajatella että säästyipä rahani - taas.

Olen varsin helppoa asiakas tällä hetkellä hyvälle myyjälle.. Jos vain on oikeansuuntainen kalusto tarjolla.. Mutta toistaiseksi vain yksi asiallinen myyjä on tullut vastaan, ja siltä se kalusto sitten lähtikin nenäni alta.. Muutkin ymmärtää ostaa sieltä missä palvelu on asiallista.

Lainaus käyttäjältä: Jamo - 02.09.10 - klo:17:01
Et muuten ole täysin syytön tämän "lieveilmiön" syntymiseen tällä foorumilla.  ;) ..."Skulan vaihturilotto" taisi olla jossain otsikkona... (ei herneitä näsaan, tack)

Totta.. Minä en vain ole tulevalla autollani spekuloinut.. Muut tekevät sen puolestani.. Mikä sopii kyllä minulle.. Saan hyviä ehdotuksia, ja silti voin ostaa melkein mitä vain...

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Skula - 02.09.10 - klo:18:41
Olen varsin helppoa asiakas tällä hetkellä hyvälle myyjälle.. Jos vain on oikeansuuntainen kalusto tarjolla.. Mutta toistaiseksi vain yksi asiallinen myyjä on tullut vastaan, ja siltä se kalusto sitten lähtikin nenäni alta.. Muutkin ymmärtää ostaa sieltä missä palvelu on asiallista.

Joo, kyllähän sen ymmärrän, että joskus pinna palaa myyjään kun tuntee kohdelluksi väärin, etenkin kun on ihan tosissaan kaupanteko aikeissa.

Itsellekin on käynyt niin, kyseessä oli jopa merkkiliikkeen myyjä. Suunnittelin vaihtaa silloista autoa automaattilootaiseen.

No, minä pääsin jopa koeajolle ja kaikki meni hyvin kunnes ruvettiin sitten puhumaan välirahasta. Myyjä ei jostain syystä suostunut sanomaan välirahapyyntöänsä ollenkaan, vaan tivasi minulta, asiakkaalta, mitä maksan väliä. Lopulta ahdistettuna sanoin summan, minkä tiesin liian vähäksi varmuuden vuoksi, mutta enhän halunnut heti aluksi sanoa mitä lopulta oikeasti haluan maksaa. Mutta myyjä totesi vastaukseksi "liian suuri ero todelliseen, ei kannata jatkaa neuvotteluja" ja lähti pois sanomatta mitään muuta  ??? Kyllä v-tutti äijä, hyppäsin autooni ja päätin etten siihen liikkeeseen toisten mene.

skula

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 02.09.10 - klo:19:04
No, minä pääsin jopa koeajolle ja kaikki meni hyvin kunnes ruvettiin sitten puhumaan välirahasta. Myyjä ei jostain syystä suostunut sanomaan välirahapyyntöänsä ollenkaan, vaan tivasi minulta, asiakkaalta, mitä maksan väliä. Lopulta ahdistettuna sanoin summan, minkä tiesin liian vähäksi varmuuden vuoksi, mutta enhän halunnut heti aluksi sanoa mitä lopulta oikeasti haluan maksaa. Mutta myyjä totesi vastaukseksi "liian suuri ero todelliseen, ei kannata jatkaa neuvotteluja" ja lähti pois sanomatta mitään muuta  ??? Kyllä v-tutti äijä, hyppäsin autooni ja päätin etten siihen liikkeeseen toisten mene.

Itse olen pari kertaa vuosien varrella törmännyt samaan, ja tuo on minustakin aivan naurettava tapa tehdä kauppaa.. Kyllä myyjän pitää antaa jokin osviitta siitä mitä väliraha voisi olla.. Ja siitä lähdetään.. Tilanne voi olla eri jos vaihtoon on viemässä jotain "erikoisempaa" autoa.. Jota myyjä ei ole ennen käsitellyt, mutta silloinkin myyjän pitää tämä tuoda nöyrästi ilmi ja kertoa kysyvänsä viisaammilta.

skula

6% on ollut se järkevä alennus jota melkein kaikki ovat tuollaisesta n.vuoden ikäisestä preemiumista antaneet alennusta, heti kättelyssä.. Uskon vakaasti että 6-7% olisi se millä kauppa toteutuisi jos niin tivaisin.. Mutta jos myyjä ei osoita halua kuin 1-2% alennuksiin niin pitäköön tunkkinsa..

Mutta, kuten totesin, tilanne on nähtävästi (siis oikeasti myös) se että nyt on myyjän markkinat, näissä arvokkaammissa preemiumeissa..

Täytyy vielä vissiin ottaa tarkempaan syyniin nämä tuontiautot...

Markku J

Minua myös todella riipoo tuollainen kysymys, johon olen muutaman kerran törmännyt. Kun myyjä vaihtoauton hyvitystä kysyessäni sanoo: "paljonko olet itse ajatellut", niin tekee mieli poistua.

Reneto

Mullapa tuli "positiivinen" ongelma eteen. Pistin sähköpostilla eilen tarjouspyynnön tynkää eräästä essarista, ja meiliin tulikin yllättäen erittäin varteenotettava vaihtotarjous. Tai sanotaanko hyvät lähtökohdat neuvotteluun.. Ongelmana on vain se uskallanko pistää kymppitonnin likoon, kun työt eivät ole kiveen kirjoitettu. Scheiße..  >:(  Nyt meni yöunet.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

skula

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 02.09.10 - klo:19:22
Mullapa tuli "positiivinen" ongelma eteen. Pistin sähköpostilla eilen tarjouspyynnön tynkää eräästä essarista, ja meiliin tulikin yllättäen erittäin varteenotettava vaihtotarjous. Tai sanotaanko hyvät lähtökohdat neuvotteluun.. Ongelmana on vain se uskallanko pistää kymppitonnin likoon, kun työt eivät ole kiveen kirjoitettu. Scheiße..  >:(  Nyt meni yöunet.

Koska ne työt olis kiveen hakattu? Tänä päivänä ei koskaan..

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 02.09.10 - klo:19:21
Minua myös todella riipoo tuollainen kysymys, johon olen muutaman kerran törmännyt. Kun myyjä vaihtoauton hyvitystä kysyessäni sanoo: "paljonko olet itse ajatellut", niin tekee mieli poistua.

Jep.
Mutta loukkaannuin ennen kaikkea siitä, että myyjä lähti tilanteesta pois jättäen asiakkaan seisomaan monttu auki sanomatta omaa hintaansa tai EDES hyvää päivän jatkoa, olin kuitenkin itse käyttäytynyt kohteliaasti ja korrektisti. 

Filixon

Itse olen ikäni ajellut kansankulkineilla, ja kaikki viimeistä edeltäneet ovat olleet käytettyjä. Myyjät ovat aina suorastaan tyrkyttäneet autojaan kokeiltaviksi.

Kerran viime vuosikymmenellä menin katsomaan Passatia lehti-ilmoituksen perusteella. Petyin vaihdokkiin, koska se vaikutti jo päällisin puolin silloista omaa kulkuneuvoani huonommalta, vaikka oli uudempi. ”Entäpä tuo tuolla?” kysyi myyjä ja viittasi vähän piilossa olleeseen mustankiiltävään, vähän ajettuun Passat GL 2.0:aan. Kun katsoin sinne, näytti kuin auto olisi iskenyt minulle silmää ja viestittänyt: ”Ota minut!”

”Käy ihmeessä kokeilemassa!” yllytti myyjä. Eipä siinä muuta tarvittu. Vehje oli niin paljon entistäni parempi, että koeajon jälkeen rupesimme tekemään autokauppoja. Ajelin sillä autolla kymmenen vuotta ja 250 tuhatta kilometriä. Moottorissa ja manuaalivaihteistossa ei ollut koskaan ongelmia. - Pari viikkoa sitten osuin kaupunkiliikenteessä entisen ajokkini peesiin ja tunsin saman lämpimän läikähdyksen kuin ensi tapaamisellamme.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

_156_

Lainaus käyttäjältä: Skula - 02.09.10 - klo:19:20
Mutta, kuten totesin, tilanne on nähtävästi (siis oikeasti myös) se että nyt on myyjän markkinat, näissä arvokkaammissa preemiumeissa..

On myyjän markkinat kaikissa vähän ajetuissa ja suht' tuoreissa autoissa. Tarjonnassa on paikoin sellaisia kapeikkoja, että hinnat uuteen verrattuna ovat kapentuneet uskomattoman pieniksi. Tämä ohjaa tietysti katselemaan uusia, mutta kun niissäkin kysynnän kasvu on venyttänyt saatavuuden kysytyissä malleissa todella heikoksi.

Automyyjiä on kyykytetty pari vuotta, kun suoralla kaupalla on voinut käydä vyölaukussa ja sandaaleissa tinkaamassa itselleen reteen pelin alle reilulla alennuksella. Nyt ne takatukat kostaa. Kohta loppuu myytävä sekä vaihtohalleissa että uusien osalta ja mihin niitä myyjiä silloin tarvitaan? Ehkä kannattaa maksavia asiakkaita edelleen palvella, vaikka olisi kuinka niskanpäällä juuri nyt.

Olen itsekin noin tusinan vaihtotarjousta pyytänyt, eikä palvelussa hirveästi ole ollut moittimista. Mitä nyt joidenkin tarjousten jälkeen ei ole monta sanaa vaihdettu. Tarjouksia olen pyytänyt sähköpostilla, puhelimella ja paikanpäällä.

Oma tapa toimia on katsoa kohde päällisinpuolin ja kysyä myyjältä olennaiset kysymykset ja jos myyntikohde antaa aihetta, pyytää myyjältä suoraan vakavasti otettava tarjous. Jos tarjous ei miellytä, loppuu kaupankäynti siihen. Minkä ihmeen takia jokaikinen kiesi pitää käydä koeajamassa jos et tiedä pääsetkö siitä järkeviin kauppoihin. Innostut koeajolla ja myyjä ampuu alas pilvistä tarjouksellaan. Uudehkoissa autoissa käytön laatu näkyy päällepäin riittävän hyvin. Jos kauppa on oikeasti liipasimella, otetaan auto alle ja testataan onko tekniikka kunnossa ja jos on, niin lyödään kauppa kiinni. Sen verran laiska olen lähtemään koeajolle, että osa potentiaalisista vaihtokohteista on pelkällä kylmien tyyppien asteella, kunnes on riittävä todennäköisyys että ko. kohde voisi tulla talouteen.

skula

Lainaus käyttäjältä: _156_ - 02.09.10 - klo:19:55Minkä ihmeen takia jokaikinen kiesi pitää käydä koeajamassa jos et tiedä pääsetkö siitä järkeviin kauppoihin. Innostut koeajolla ja myyjä ampuu alas pilvistä tarjouksellaan. Uudehkoissa autoissa käytön laatu näkyy päällepäin riittävän hyvin. Jos kauppa on oikeasti liipasimella, otetaan auto alle ja testataan onko tekniikka kunnossa ja jos on, niin lyödään kauppa kiinni.

Niin.. Olet ytimessä.. Olen aina selvittänyt sen hinnan ensin, onko se "lähellä" sitä mitä voisin siitä maksaa.. Ellei myyjä itse ehdota että käyn ajamassa ensin, ja katsotaan hinta sitten... Thats the way i do it.

edit:ja joskus se auto kiehtoo niin paljon että sitä on pakko päästä kokeilemaan, vaikka myyjä olisikin hanurista..

_156_

Lainaus käyttäjältä: Skula - 02.09.10 - klo:20:01
Niin.. Olet ytimessä.. Olen aina selvittänyt sen hinnan ensin, onko se "lähellä" sitä mitä voisin siitä maksaa.. Ellei myyjä itse ehdota että käyn ajamassa ensin, ja katsotaan hinta sitten... Thats the way i do it.

edit:ja joskus se auto kiehtoo niin paljon että sitä on pakko päästä kokeilemaan, vaikka myyjä olisikin hanurista..

OK, my bad.

skula

Lainaus käyttäjältä: _156_ - 02.09.10 - klo:20:09
OK, my bad.

No problem.

Itse en ole nyt etsimässä kansankulkinetta, kansankulkineissa melkein tietää mitä saa, jolloin kokeilu en ole niin ensisijaisen tärkeä asia.. Etsin vähän eksoottisempaa laitetta, ainakin jollain tapaa.. Joka on melkein kuin pakko päästä kokeilemaan että is it worth it.. Eli koeajo on myös ihan pakko suorittaa ennen viimeistä tinkimistä..

nimim.kansanwagoneihin kyllästynyt, joka silti höyrypäissään saattaa laittaa nimensä paperiin jossa kaupat tehdään Golf/Ocu TDI:stä ;D

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Skula - 02.09.10 - klo:20:14
Itse en ole nyt etsimässä kansankulkinetta
.
.
nimim.kansanwagoneihin kyllästynyt

Samat fiilikset. tosin budjeteissa meillä pientä eroa  ;D

nimim. Hassun värisestä ahtaasta coupesta tarjousta pyytänyt infantiili

VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Tikka

Joskus on tullut mieleen, että miten ihmeessä jotkut automyyjät voivatkin olla niin vähäpalvelualttiita. Auton myynnin perusteella tulee palkka, joten luulisi kiinnostavan pääsy mahdollisimman useisiin kauppoihin. Mutta jo yllämainittujakin esimerkkejä miettiessä voisi kuvitella, että automyyjillä on todella hyvät palkat, kun ei kiinosta edes hyvästellä asiakasta...

Toki juuri niitä toisenlaisiakin myyjiä on, jotka kyllä tekevät kaikkenssa, että saavat auton edes koeajoon asiakkaalle.

_156_

Lainaus käyttäjältä: Skula - 02.09.10 - klo:20:14
Itse en ole nyt etsimässä kansankulkinetta, kansankulkineissa melkein tietää mitä saa, jolloin kokeilu en ole niin ensisijaisen tärkeä asia.. Etsin vähän eksoottisempaa laitetta, ainakin jollain tapaa.. Joka on melkein kuin pakko päästä kokeilemaan että is it worth it.. Eli koeajo on myös ihan pakko suorittaa ennen viimeistä tinkimistä..

Silloin kun hain autoa suoralla käteiskaupalla, kannoin näitä tilanteita varten povitaskussani kirjekuorta, johon olin kirjoittanut valmiiksi autotalon johtajan tai vaihtoautopäällikön nimen. Sisällä oli käyntikorttini, johon voin tarvittaessa kirjoittaa rekisterinumeron ja summan. Kirjekuoren voi ojentaa donitsia syövälle "asiakaspalvelijalle" ja pyytää häntä viemään se kuoressa mainitulle henkilölle. ;D  Tai näin minun olisi pitänyt varautua em. tilanteisiin. ::)

Peeveli

Jotkut myyjät ovat tosiaan itseltänikin tivanneet väliraha-asiassa että paljonko autostasi pitäisi hyvittää. Kerran sanoin vakavalla naamalla, tähän varautuneena, että sopiva hyvityshinta on XX.XXX euroa eli noin 1,5-kertainen summa auton uuteen ostohintaan verrattuna. Myyjän hymy kaikkosi, ja eipä tullut kaksista tarjousta. Halusin kuitata, en voinut estää itseäni. :D

Näköjään nyt on myyjän markkinat. Olen edelleen huvikseni tsiikaillut autotallin ja nettiauton tarjontaa ja vähäistä on mieleiset mallit. Hintapyyntö esittelyautoissa jopa reilusti suurempi kuin kohtuuvarusteltu uusi. Tässä vielä keväällä esimerkiksi useat uudenkarheat saksantuontibemarit oli hinnoiteltu todella houkutteleviksi, nyt niiden hinnat hipoo hyvin lähellä uutta. Varmaan se piristynyt vaihtoautokauppa ja edelleen vaisuhko uusien kauppa tyhjentää vaihtoautovarastoja ja valikoimaa. Myös piiiitkä uusien tilausaika vaikuttanee suosikkimallien koviin hintapyyntöihin esittelyautoissa tai uudenkarheissa 1 omistajalla olleissa.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 02.09.10 - klo:21:09
Joskus on tullut mieleen, että miten ihmeessä jotkut automyyjät voivatkin olla niin vähäpalvelualttiita. Auton myynnin perusteella tulee palkka, joten luulisi kiinnostavan pääsy mahdollisimman useisiin kauppoihin. Mutta jo yllämainittujakin esimerkkejä miettiessä voisi kuvitella, että automyyjillä on todella hyvät palkat, kun ei kiinosta edes hyvästellä asiakasta...

Toki juuri niitä toisenlaisiakin myyjiä on, jotka kyllä tekevät kaikkenssa, että saavat auton edes koeajoon asiakkaalle.

Tässä asiassa nyt elokuussa osui muutama poikkeus eteeni. Huippuinnokas Audi-myyjä Herttoniemen centeristä, joka soitteli useita kertoja perään ja kyseli missä vaiheessa autohankintaprosessi on (otin tarjouksen A3:sta). Myös Seat Centerin myyntipäällikkö oli aktiivinen, joskin hillitty. Eipä VW-Center Espoonkaan myyjän aktiivisuudessa ollut valittamista, ja tulos nyt siis näkyy tilauksena. Alennusprossakin oli reilu. Tämä ihmetyttää sikälikin että k.o. liikkeiden automyynnistä uskoisin huomattavan osan olevan työsuhdeautoja ja muutoinkin seudulla asuu varakkaampia ja kalliimpia malleja ostavia asukkaita joten meikäläisen tapaisen tavistallaajan olisivat voineet aivan hyvin taluttaa liikkeestä ulos ja opastaa vaikka ladakauppaan. Ehkä myyjille sattui muutoin hyväntuulinen päivä, mene ja tiedä...

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 03.09.10 - klo:07:50
Näköjään nyt on myyjän markkinat. Olen edelleen huvikseni tsiikaillut autotallin ja nettiauton tarjontaa ja vähäistä on mieleiset mallit. Hintapyyntö esittelyautoissa jopa reilusti suurempi kuin kohtuuvarusteltu uusi. Tässä vielä keväällä esimerkiksi useat uudenkarheat saksantuontibemarit oli hinnoiteltu todella houkutteleviksi, nyt niiden hinnat hipoo hyvin lähellä uutta. Varmaan se piristynyt vaihtoautokauppa ja edelleen vaisuhko uusien kauppa tyhjentää vaihtoautovarastoja ja valikoimaa. Myös piiiitkä uusien tilausaika vaikuttanee suosikkimallien koviin hintapyyntöihin esittelyautoissa tai uudenkarheissa 1 omistajalla olleissa.

Mites tämä nyt menee; tarkoittaako sitä että jos itse myy, saa hyvän hyvityksen? Vaiko sitä että jos autokauppa myy, kohteen hinta on korkea? Itselläni käy aina niin että ostan kalliilla ja myyn halvalla. Noh, lienee hyvä että en ole yrittäjä  :P

Mieleisten mallien niukkuudesta olen täysin samaa mieltä, kun nyt olen hiukan etsiskellyt meille sopivaa kohdetta. Ja kuten muualla totesin, olen myöskin päätynyt katselemaan noita aivan uusia kohteita. Otan esimerkin: Avensis ei ole ollut kiinnostuslistalla, mutta lehdessä olleen ilmoituksen perusteella farkun hinnat alkaen - malli oli n. 25 t,. Tuossa kuitenkin saisi uuden auton ja täyden takuun. Jos etsin kiinnostavista kohteista 2-3 vuoden ikäisiä vähän ajettuja yksilöitä, ei hintaeroa juurikaan ole. Lisäksi, kuten autokauppiaskin viime viikolla sanoi, tuollaisia vaihdokkeja ei juurikaan edes tule.

njs

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 03.09.10 - klo:07:56
Huippuinnokas Audi-myyjä Herttoniemen centeristä, joka soitteli useita kertoja perään ja kyseli missä vaiheessa autohankintaprosessi on (otin tarjouksen A3:sta). Ehkä myyjille sattui muutoin hyväntuulinen päivä, mene ja tiedä...

Luultavasti näin. Kaksi kertaa olen tämän vuoden aikana käynyt Hertsikan Audi Centerissä ja pitkät tovit esittelyautoja kierrellyt. Kummallakaan kerralla kukaan ei ole tullut kysymään mitään vaan myyjät on jutelleet lähinnä toisilleen.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: 4wdsuperbkombi - 03.09.10 - klo:08:27
Mites tämä nyt menee; tarkoittaako sitä että jos itse myy, saa hyvän hyvityksen? Vaiko sitä että jos autokauppa myy, kohteen hinta on korkea? Itselläni käy aina niin että ostan kalliilla ja myyn halvalla. Noh, lienee hyvä että en ole yrittäjä  :P

Mieleisten mallien niukkuudesta olen täysin samaa mieltä, kun nyt olen hiukan etsiskellyt meille sopivaa kohdetta. Ja kuten muualla totesin, olen myöskin päätynyt katselemaan noita aivan uusia kohteita. Otan esimerkin: Avensis ei ole ollut kiinnostuslistalla, mutta lehdessä olleen ilmoituksen perusteella farkun hinnat alkaen - malli oli n. 25 t,. Tuossa kuitenkin saisi uuden auton ja täyden takuun. Jos etsin kiinnostavista kohteista 2-3 vuoden ikäisiä vähän ajettuja yksilöitä, ei hintaeroa juurikaan ole. Lisäksi, kuten autokauppiaskin viime viikolla sanoi, tuollaisia vaihdokkeja ei juurikaan edes tule.

Heh, taitaa se tarkoittaa sitä että jos liike myy käytettyä niin hinta on korkea ja alennusta ei juuri tipu. Kun itse myy, saa varautua tinkaamiseen ja jos ei jousta ei mene kaupaksi. Ja moni toteaa että uuden karvalakkimallin saa halvemmalla. Ja kun autoa koettaa vaihtaa liikkeessä, niin oma kärry hinnoitellaan sen hinnat alkaen karvalakkiversion mukaisesti. Jos olisi kylmähermoinen ja tunteeton autonostaja niin tyytyisi karvalakkiin ilman mitään lisukkeita ja saisi aikanaan alhaisimman hinnantippumisen muodossa taas kohtuukaupat aikaan.

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 03.09.10 - klo:09:25
Heh, taitaa se tarkoittaa sitä että jos liike myy käytettyä niin hinta on korkea ja alennusta ei juuri tipu. Kun itse myy, saa varautua tinkaamiseen ja jos ei jousta ei mene kaupaksi. Ja moni toteaa että uuden karvalakkimallin saa halvemmalla. Ja kun autoa koettaa vaihtaa liikkeessä, niin oma kärry hinnoitellaan sen hinnat alkaen karvalakkiversion mukaisesti. Jos olisi kylmähermoinen ja tunteeton autonostaja niin tyytyisi karvalakkiin ilman mitään lisukkeita ja saisi aikanaan alhaisimman hinnantippumisen muodossa taas kohtuukaupat aikaan.

Juu, minullakin on tuo nykyinen kulkine ollut Nettiautossa kaupan, mutta ei tunnu menevän toivomallani hinnalla. Eivätkä liikkeetkään sitä juurikaan arvosta. Sitten kuitenkin, jos liike sen ostaa, niin laittaa kovalla hinnalla myyntiin; sattuu nimittäin osumaan juuri siihen ryhmään, millaisista vaihdokeista nyt on pulaa. Minulla on juuri tuo tilanne jonka kuvasit: kallein varustetaso ja siihen viellä päälle kalliita lisävarusteita. Nyt se pitäisi myydä ulos perusmallin hinnalla  >:(

Isäukko aikanaan osti aina hinnat alkaen -mallin, ajoi sillä 2 vuodessa 80 - 100 tkm ja vaihtoi uuteen suurinpiirtein vastaavaan. Tuossa ehkä hävisi minimimäärän. Vastakohtana voisi ajatella että ostaa kalleimman version, ajaa pirun vähän vuosittain ja vaihtaa usein. Tulee muuten todella arvokkaita kilometrejä  :o

Filixon

Lainaus käyttäjältä: PalMikko - 03.09.10 - klo:09:54
Ja nyt asian vierestä; todella vittumaista tällaisen viestin kirjoittaminen kun ei näe kirjoittamaansa tekstiä kun se pitää vakea vierittämällä ruutua alaspäin.
Lieko tämä tapa jolla halutaan pitää viestit lyhyinä?

Kyllä pitkänkin jutun jaksaa lukea, jos se on asiaa kuten tämä kirjoitus. Mutta pitkä juttu kannattaa kirjoittaa ensin vaikkapa teksturilla valmiiksi. Sitten sen voi tarkastaa, kopioida ja liittää tähän pieneen luukkuun julkaistavaksi... Tämä kirjoittamisen teknisestä puolesta.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Otto.

[OT]
Vaihtamalla sen IE:n johonkin muuhun moderniin selaimeen, kuten esim. Firefox, Safari, Chrome tai Opera, pääsee eroon skrollauksen ongelmista ja muutenkin selaimen epämääräisestä toiminnasta.
[/OT]

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy