Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

skodamig

Kaluston uusintapohdskelua.. ???
Tulisiko taloon Citigo+Ocu III Combi Elegance tasolla
vai
Mii+LeonST Style tasolla... Kumpaankin kombinaatioon "sopivasti" varusteita.
Vastaavilla varusteilla Seatit n. 3100 halvemmat, mutta jääkö kaipaamaan herkkuja mitä niihin ei saa :o
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

P.Alikka

Kahpas, jäsen MMV:n "vuosittainen" autopaletti on pyörähtänyt ja oikein Jumalauto!  ;D Ei vais, omaan silmään aika täydellinen väriyhdistelmä (ruskea nahkasisusta on itsellä jossain kaukaisissa haaveissa) ja ei tuo varustelu paljon jätä toivomisen varaa. Malli on toki vanha, mutta tuskinpa tuohon vuodessa? paljoa kerkeät kyllästyä. Vaihtoa Golffiin olisin ihmetellyt, mutta Tigu tarjoaa jo hiukan enemmän vaihtelua.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: JPN_V70D3OR - 20.11.13 - klo:19:18
...
Varsin erihintaisi kärryjä, vaikkakin kokoluokka sama. Suht.tasatuilla varusteilla&tehoilla välirahat Astra&Focus n. 15000,-, Golf 20000, - ja V40 25000,-
Olin aika valmis vaihtamaan VAG-leirin ulkopuolelle, mutta niin se vaan Kolopallo V vaihtuu VII:een.
1.4 MultiFuel (Comfortline, Night blue) terästettynä Comfort-paketilla, 5.8" bluetooth radio ja takapenkin turmatyynyt.

V40 tuntui ahtaalle/pimeälle, Astra oli jo myymälässä kauhtuneen oloinen. Focus oli vahvin ehdokas, mutta näytöjä siellä täällä (vähän kuin joulukuusi) ja painikkeet notkuivat epämääräisesti. Ajamaan en päässyt vaikka kahdessa liikkeessä kävin, joten kulkupuolesta en osaa sanoa mitään.

'Vaagismi on sairautta'
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

MMV

Lainaus käyttäjältä: MMV - 25.11.13 - klo:17:18
- 2.0TDI 4Motion Track&Style man.
- Pure white
- Exclusive-paketti
- Luxury-paketti (ruskealla Vienna Furioso nahkasisustuksella)
- Peilipaketti
- Polttoainekäyttöinen lisälämmitin
- Vetokoukku

Tuo keyless access jaksaa vaan vielä hiukkasen kuumotella. Vielä ehtisi tekemään muutoksia tilaukseen, mutta onhan tuo keyless aika järjettömän hintainen saatuun hyötyyn nähden ja jälleenmyyntiarvon kannalta täysin nollavaikutus. Toisaalta Tigun perinteinen virtalukko ja linkkariavain ei oikein istu tuohon Luxury-paketin yhteyteen. Olisipa Tigussa edes Passatista tuttu avainjärjestelmä (siis ei virtalukkoa, vain aukko jonne avain työnnetään). Mietiskelen myös mallimerkintöjen poistoa takaluukusta...

tuRboman

Merkit pois vaan! Keylessiä ei osaa kommentoida kun ei ole kokemuksia. Mutuna luulis, että ois kai se varmaan kiva. Avaako se takaluukun ilman avaimeen kosketusta? Silloinhan siitä ois käytännön hyötyä. Muuten aikalailla vain mukavuusjuttu.
"All 4 The Driver"

Antza

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 28.11.13 - klo:15:32
Merkit pois vaan! Keylessiä ei osaa kommentoida kun ei ole kokemuksia. Mutuna luulis, että ois kai se varmaan kiva.
Kolmen auton kokemuksella avaimettomuus on ihan must -varuste. Tuntuu todella vanhanaikaiselta kaivella avainta taskusta/laukusta ovien avaamiseksi silloin kun pitää jollakin kuli-mallilla ajella. Ja sitten pitäisi muistaa jättää se avain vielä esille että sitä voisi hetken päästä sovitella virtalukkoon ja ajon päätteeksi ottaa avain mukaan ratin taakse piilotetusta "säilytystelineestä".

Hinta on suhteellinen kysymys enkä edes tiedä mitä se Tiguaniin maksaa mutta ainakin tällaiseen aikaan vuodesta kun auton näkee vain säkkipimeällä ja silloinkin kuraisena niin mieluummin laittaisin itse viimeiset rahani avaimettomuuteen kuin metalliväriin.
Skoda

MMV

Keyless ei käsitykseni mukaan tuo Tiguanissa muuta funktionaalisuutta kuin tuon avaimettoman käynnistyksen ja hintaa tuolle on onnistuttu taikomaan lähes 500 euroa. Hinnasta huolimatta mietin varustetta ihan tosissani tyyliseikkojan takia... Onko tuo 500 euroa turhamaisuudesta sitten liikaa kokonaiskonkurssissa?!

Antza

Lainaus käyttäjältä: MMV - 28.11.13 - klo:15:51
Keyless ei käsitykseni mukaan tuo Tiguanissa muuta funktionaalisuutta kuin tuon avaimettoman käynnistyksen ja hintaa tuolle on onnistuttu taikomaan lähes 500 euroa. Hinnasta huolimatta mietin varustetta ihan tosissani tyyliseikkojan takia... Onko tuo 500 euroa turhamaisuudesta sitten liikaa kokonaiskonkurssissa?!
Lainaus esitteestä:
LainaaAvaimeton lukitus- ja käynnistysjärjestelmä Keyless Access mahdollistaa auton lukkojen avauksen ja lukitsemisen etu oven kahvaa koskettamalla ilman, että avainta tarvitsee ottaa taskusta. Moottori käynnistetään keskikonsolissa olevasta painikkeesta

Eli ihan "normaali" toiminnallisuus ko. varusteessa
Skoda

MMV

Toki tiesin, että mukana tulee myös avaimeton ovien avaus/lukitseminen. Pidän tuota kuitenkin melkoisen turhana ominaisuutena, koska kaukosäätimen painallus ei ole oikeastaan sen "rasittavampi" kuin ovenkahvan hipelöinti. Tottunut Passateissa, että hehkutukset ja käynnistykset on hoitunut automaattisesti sillä kun tökkäät avaimen sille varattuun koloon ja siksi perinteinen virta-avain tuntuu Tigussa kökölle ratkaisulle, kun muutoin auton varusteet alkaa olla omalla mittapuulla ihan ok.

skodamig

Case closed: Mii ja LeonST tulossa..
Eli 2 kpl Ocu Combeja myyntiin.. -10 ja -99. Harmittaa kyllä tuo -99 myyminen sitten ajan kanssa  >:(
Tämmöinen päätös tällä erää  ::)
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

k23001

Lainaus käyttäjältä: MMV - 28.11.13 - klo:16:12
Toki tiesin, että mukana tulee myös avaimeton ovien avaus/lukitseminen. Pidän tuota kuitenkin melkoisen turhana ominaisuutena, koska kaukosäätimen painallus ei ole oikeastaan sen "rasittavampi" kuin ovenkahvan hipelöinti. Tottunut Passateissa, että hehkutukset ja käynnistykset on hoitunut automaattisesti sillä kun tökkäät avaimen sille varattuun koloon ja siksi perinteinen virta-avain tuntuu Tigussa kökölle ratkaisulle, kun muutoin auton varusteet alkaa olla omalla mittapuulla ihan ok.
Näin ne mielipiteet on erilaisia. Omasta mielestä pelkälle käynnistysnapille ei olisi mitään virkaa. Itselle keyless accessin juttu on se ettei avainta tarvitse kaivaa ollenkaan esille taskun pohjalta missään vaiheessa.

MMV

Mielestäni ihan asiallinen kauppa. Seateissa on varmasti VAG-konsernin paras hinta-laatusuhde ja koska kauppa ei käy VW/Skoda/Audi -kolmikon malliin on varmasti liikkeissä kaupankäyntihalukkuuttakin kohtuullisen mukavasti.

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: Antza - 28.11.13 - klo:15:45
Kolmen auton kokemuksella avaimettomuus on ihan must -varuste. Tuntuu todella vanhanaikaiselta kaivella avainta taskusta/laukusta ovien avaamiseksi silloin kun pitää jollakin kuli-mallilla ajella. Ja sitten pitäisi muistaa jättää se avain vielä esille että sitä voisi hetken päästä sovitella virtalukkoon ja ajon päätteeksi ottaa avain mukaan ratin taakse piilotetusta "säilytystelineestä".

Hinta on suhteellinen kysymys enkä edes tiedä mitä se Tiguaniin maksaa mutta ainakin tällaiseen aikaan vuodesta kun auton näkee vain säkkipimeällä ja silloinkin kuraisena niin mieluummin laittaisin itse viimeiset rahani avaimettomuuteen kuin metalliväriin.

Olkoonkin että oon ihan samaa mieltä sinänsä tuosta että metallinen avain/hyllyyn asetettava rfid lätkä (Passat) on melkosen vanhanaikainen keksintö ja etenkin turha, mut silti vähän pisti hymyilyttään taas tää ensimmäisen maailman arjen "must have" :). Tuo toiminto pitäs olla vakio-ominaisuus vuonna 2013 joka pirun rimpulassakin, mutten siitä silti 500euroa maksaisi (koska en ole rikas), niin paljon ei lihakset tai muisti ylirasitu tuosta muoviläpyskän taskusta kaivelusta. Lisäksi noissa keyless kotteroissa, ainakin niissä mitä itse olen testannut, on ärsyttävää se ettei esim. kaveri, joka ennättää autolle 2m etumatkallaan ennen kuskia, saa oveaan apparin puolelta auki ennenku key-lord / gaylord tulee hiplaamaan auton kahvoja tarpeeksi lähelle. Tällöin siis kärsimättömän kaverin vuoksi joutuu kuitenkin retroilemaan ja kaivamaan sen sisäänpääsytiketin taskusta ja treenaamaan surffausnakkeja muoviläpyskään integroidun, kumisen suojan alle piilotetun mekaanisen koskettimen liikuttamiseksi asentoon joka aktivoi radio-aallot jotka voisivat toimia ilman tätä mahdotonta ponnisteluakin.

Peeveli

Vaikka kohtuu tuore kaarani on "ihan ok", ja työkaveritkin ovat poikkeuksetta -ainakin kasvotusten- kehaisseet ja uteliaina halunneet katsoa ja koeistahtaa, niin huomaan säpsähtäen välillä ajattelevani Ocu III bensaräsää ja mikä kaameinta, metallinvihreänä. :P Tämä foorumi on nykyisin 95%:sti ocufoorumi ja on siis tartuttanut räsäkuumeen parantumattomana. Hirvittää jo, miten pääsee esmes joulun ajan yli; silloin kun autoliikkeet yleensä vielä markkinoivat välipäivätarjouksilla tyyliin talvirengaspaketti kaupan päälle jne.

carro

Oliskohan tuosta uudesta Opelin Insigniasta mihinkään. Pitääpi käydä ajelemassa. Luulis Opelilla olevan neuvotteluvaraa hinnoissa, koska kauppa ei ilmeisesti ole liian hyvin käynyt.

Santtu123

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 29.11.13 - klo:07:23
Vaikka kohtuu tuore kaarani on "ihan ok", ja työkaveritkin ovat poikkeuksetta -ainakin kasvotusten- kehaisseet ja uteliaina halunneet katsoa ja koeistahtaa, niin huomaan säpsähtäen välillä ajattelevani Ocu III bensaräsää ja mikä kaameinta, metallinvihreänä. :P Tämä foorumi on nykyisin 95%:sti ocufoorumi ja on siis tartuttanut räsäkuumeen parantumattomana. Hirvittää jo, miten pääsee esmes joulun ajan yli; silloin kun autoliikkeet yleensä vielä markkinoivat välipäivätarjouksilla tyyliin talvirengaspaketti kaupan päälle jne.

Itse myös RS haaveilin pasuunan tilalle mutta onneksi sain päähäni kolme asiaa miksi ei kannata hommata.
1. Talvella ei meinaa saada 160hepoakaan tiehen saatika rs:n 220hv.
2. Suht edullisesti sais 1.8tsi lastutettua samoille tehoille RS 2.0tsi kanssa.
3. VW sportti penkit komeammat ja mukavemmat kuin nuo skodan versiot (oisivat ottaneet edellisen rs jakkarat)

Yrittänyt tässä noita takoa päähäni ja myös sitä että rouvan iv golfin vois kyllä seuraavaksi päivittää eikä oma pasuunaa.

Sent from my MediaPad 7 Lite using Tapatalk

Vesihiisi

Jostakin syystä itselleni ei ole tuo RS aiheuttanut minkäänlaista hankkimisen hinkua - taidan olla harvoja poikkeuksia tällä foorumilla. Vaikuttaisi siltä, että noita on nyt hankittu ja hankinnan alaisena niin paljon, että mistään uniikkituotteesta ei voida puhua. Ã,,ärimmäisen vastenmielisenä pitäisin jonkinlaista "me räsäläiset" -nostatusta, josta kieltämättä on aika vahvojakin merkkejä joissakin ketjuissa ollut :-X

MMV

Minä luen myös itseni porukkaan, jotka eivät ole syttyneet RS:ä. Tilanne olisi toinen, mikäli autosta olisi ruksittavissa neliveto-optio. Minulla oli muistaakseni vuonna 2006 kakkoskoppainen bensa-Räsä ja auto oli varsin toimiva ripeänä perheautona, mutta mitään sporttifiiliksiä siitä ei kyllä saanut. Ilmeisesti tämä uusi RS on jo ainakin jonkin verran toista maata.

Omegapo

En edes miettisi uuden A3:sen vaihtoa Octaviaan, en tiedä ehkä olen vähän nuija, mutta aikaisemmin lähinnä Skodilla ajaneena; Octaviaa ja Fabiaa niin mielestäni Audi on monella tapaa paljon miellyttävämpi auto, vaikka samasta konsernista tulevat niin on niissä muutakin eroa kuin hinta  ;)
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI S-tronic Open Sky Edition Business Sport -16

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Omegapo - 29.11.13 - klo:09:39
En edes miettisi uuden A3:sen vaihtoa Octaviaan, en tiedä ehkä olen vähän nuija, mutta aikaisemmin lähinnä Skodilla ajaneena; Octaviaa ja Fabiaa niin mielestäni Audi on monella tapaa paljon miellyttävämpi auto, vaikka samasta konsernista tulevat niin on niissä muutakin eroa kuin hinta  ;)

Ã,,läs nyt hyvä mies itseäsi nuijaksi hauku. Jos joku on nuija, se on allekirjoittanut, et sinä.

Ehkä minä en vaan ole audikuski; en tunne jotenkin vaan oloani kotoiseksi premiumissa -siksi kai en vuosikausiin ollut sellaista alitajuisesti omistanutkaan. Minulle sopinee parhaiten kansan syvien rivien pelit, ja kun Toyota yököttää nykyisin itseäni niin Skoda on seuraava ehdokas. :D

MMV

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 29.11.13 - klo:09:53
Toyota yököttää nykyisin

Kävikö Peevelille kuten minulle? Toyotan omistaminen teki Toyotan vihaajan.

Omegapo

Peeveli, siis en sillä, että Skoda millään muotoa huono auto, loistava peli se on, mulla oli vm 2010 1.4TSI DSG Elegance, ajoin sillä vuoden verran ja ihan ok, ei siinä mitään vikaa ollut. Sittemmin erinäisen vaiheiden kautta mulle tuli Fabia RS vm 2011, ja se oli pettymys, MELUA MELUA, siis aivan sairaat alusta/rengasäänet, en sopeutunut autoon millään, Muuten tuosta Fabiasta pidin mutta siinä häiritsi armoton melu...ehkä olisi pitänyt koeajaa pidempään ennen ostoa, se oli mulla 3 kk  :)

Uusi Ocu RS tuskin niin meluisa on mitä Fabia RS on, vaikka taisi melusta jotain huomioita olla uusimman Tekniikanmaailman tyypeissä, mutta koeajossa ollut auto oli jollain 35 sarjan kumeilla ja saattoi tietty johtua tuosta renkaasta.
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI S-tronic Open Sky Edition Business Sport -16

Anzander

Lainaus käyttäjältä: Vesihiisi - 29.11.13 - klo:08:28
Jostakin syystä itselleni ei ole tuo RS aiheuttanut minkäänlaista hankkimisen hinkua - taidan olla harvoja poikkeuksia tällä foorumilla.

Täällä myös käsi ylös.
Kaksikin kertaa uskaltauduin koeajolle ja kyllähän tuo tarvittaessa löytyvä voima tuntui erittäin mukavalta, mutta loppujen lopuksi sitten... no... ei vaan kuitenkaan.
Itseä miellyttää sellainen business-tyyli enemmän kuin rälllye-lookki mustalla sisäkatolla, punaisilla jarrusatuloilla ja punaisella koristelluilla penkeillä. Siihen päälle vielä suurempi kulutus...
Tuo uusi 1,4 TSI tuntui sitä vastoin erittäin riittävältä tehoiltaan ja samaan aikaan erittäin polttoainetaloudelliselta. Ja käytännössä RS:n hinnastolähtöhintaan sain tulevan autoni käytännössä kaikilla haluamillani varusteilla: metalliväri, webasto, Amundsen, Canton, vetokoukku, yms..
Ainiin, Dynamic-jakkaroiden verran oli vaan pakko antaa urheilullisuudelle siimaa, vaikka tavallisten ulkonäkö silmää enemmän olisikin miellyttänyt.

Mutta, sen olen oppinut ettei koskaan pidä sanoa ei koskaan... ;)

Peeveli

teemur

Molemmat kädet ylös, Octavia III RS ei ole minuakaan varten. Auto on kaikin puolin jees, ja sen tilanneet varmasti tyytyväisiä.

Siinä on pari ongelmaa (minun mielestäni):
- ei erotu enää riittävästi perusmallista
- race blue väri "pilattu" tarjoamalla sitä 1.6TDI:n kanssa
- turhan iso

Ja tehokkaita nyky-autoja yleisesti koskeva ongelma: loppuunsa hifistellyt moottorin ominaisuudet (ei tehopiikkejä jne) yhdessä kehittyneiden alustojen kanssa tekevät 220hp tehoisesta perheautosta tylsän. Nopeutta kun ihmetellään vaan mittarista. Tehokkaaksi nimettävä auto vaatinee nykyään yli 300hp tuntuakseen myös tehokkaalta ja säväyttääkseen. RS onkin enemmän kuin Audin S-Line tms. Sama vaivaa hieman GTI Golffiakin...

Auto ostetaan tunteella. Järkisyyt luodaan osin keinotekoisesti tunteen perusteella kun mieleinen malli/merkki on alitajuisesti jo valittu (ei se nyt niin paljoa kuluta, ei se bensa nyt niin kallista ole jne). RS, GTI, M, AMG, vRS-mallien pitäisi mielestäni saada autolehtien arvosteluissa huonoja numeroita edes jostain (tilaloistaan, kulutuksestaan, hinnastaan, huoltojen kalleudesta tms), kompromissi kun on aina vaan kompromissi. Riittävän hyvä ja monille varmasti enemmän kuin riittävän hyvä. Vaikea pukea sanoiksi.. Octavia III RS on siis liian hyvä kompromissi. Siksi se ei ole minua varten  :D
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: teemur - 29.11.13 - klo:11:46
Molemmat kädet ylös, Octavia III RS ei ole minuakaan varten. Auto on kaikin puolin jees, ja sen tilanneet varmasti tyytyväisiä.

Siinä on pari ongelmaa (minun mielestäni):
- ei erotu enää riittävästi perusmallista
- race blue väri "pilattu" tarjoamalla sitä 1.6TDI:n kanssa
- turhan iso

Ja tehokkaita nyky-autoja yleisesti koskeva ongelma: loppuunsa hifistellyt moottorin ominaisuudet (ei tehopiikkejä jne) yhdessä kehittyneiden alustojen kanssa tekevät 220hp tehoisesta perheautosta tylsän. Nopeutta kun ihmetellään vaan mittarista. Tehokkaaksi nimettävä auto vaatinee nykyään yli 300hp tuntuakseen myös tehokkaalta ja säväyttääkseen. RS onkin enemmän kuin Audin S-Line tms. Sama vaivaa hieman GTI Golffiakin...

Auto ostetaan tunteella. Järkisyyt luodaan osin keinotekoisesti tunteen perusteella kun mieleinen malli/merkki on alitajuisesti jo valittu (ei se nyt niin paljoa kuluta, ei se bensa nyt niin kallista ole jne). RS, GTI, M, AMG, vRS-mallien pitäisi mielestäni saada autolehtien arvosteluissa huonoja numeroita edes jostain (tilaloistaan, kulutuksestaan, hinnastaan, huoltojen kalleudesta tms), kompromissi kun on aina vaan kompromissi. Riittävän hyvä ja monille varmasti enemmän kuin riittävän hyvä. Vaikea pukea sanoiksi.. Octavia III RS on siis liian hyvä kompromissi. Siksi se ei ole minua varten  :D
Olet ehdottomasti oikeiden asioiden jäljillä. Tulee myös mieleen jokin TM:n sport-autojen testi, jossa todetaan, että auto on jo niin hiottu, että se on "tylsän täydellinen", "Jokainen pystyy tällä autolla huippusuoritukseen kerta toisensa jälkeen".

Näin siis yhtään morkkaamatta mitään tai ketään.

chr

Minulla myöd tuo RS jotenkin tökkii - pääsisin siitä yli jos tuosta tehtäisiin nelivetoversio.

MMV

Lainaus käyttäjältä: MMV - 25.11.13 - klo:17:18
Tämän vuoden jahkailut on jahkailtu, tulossa "jumalauto":

- 2.0TDI 4Motion Track&Style man.
- Toffee Brown
- Exclusive-paketti
- Luxury-paketti (ruskealla Vienna Furioso nahkasisustuksella)
- Peilipaketti
- Polttoainekäyttöinen lisälämmitin
- Vetokoukku

Olihan tuohon nyt pakko ottaa se kessykin mukaan, niin ei jää vaivaamaan!

metS80

Onnittelut MMV lle autosta ja myös avaimettomuuden valinnasta. Näistä ++lisävarusteista avaimettomuus ja muistipenkki on kyl sellaset joista jotakin olen valmis maksamaan. Logiikat erilaisia ja kauan meni ennenkuin oppi muistamaan Hopasta poistuttaessa painaa ulkokahvan napista ovet lukkoon. Rellu kun laitto ittensä säppiin kun riittävän kauaks ehti.

Ja todella tyytyväinen olen fordinkin ruskeaan nahkaan.
Tollanen tigu kyl ois makee kun sais katsella maalimaa korkeemmalta.
kadettx2>isocorolla>taunus>orion>passat>pajero>sierra>mondeox2>passat>9-5>octavia>S80x2>Grand Scenic>Mondeo>Ateca>Tarraco

MMV

Tähän Tiguaniin tulee kyllä sellaisia varusteita, joilla ei juuri taida arvoa olla, kun vaihtoon vuoden päästä tuota vien. Arvottomaksi arvelemiani varusteita lienevät:

- LED-päiväajovalot ja rekisterikilven valot
- Pysäköintiavustin Park Assist 2.0
- Pysäköintitutkat
- Panoraamakattoluukku.
- Sähkösäätöinen kuljettajan istuin (ei saa muistillista!)
- Peilipaketti
- Kessy

Nahkoista, xenoneista, webastosta ja vetokoukusta saattaa jokusen satasen saada, mutta kaikki muu Exclusive- ja Luxury-pakettien sisällöstä lienee vaihdon kannalta arvotonta tavaraa. En ole yleensä raksinut mitään tarpeetonta uusiin autoihini, mutta Tiguanista ei saa itselleni haluttavaa pakettia muuten kuin varustelemalla hiukan runsaammin. Viime yönä tuli pyöriteltyä jopa säädettävää alustaa mielessäni, mutta ahkera lompakolla otsaan paukuttaminen helpotti asiaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy