Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

tapanixxx

Ottaisin itse octavian koska siihen olet valinnut 1.4tsi moottorin.

Vähän isompi moottori ja enemmän tehoa tuovat ajamisesta mukavampaa, etenkin moottoritienopeuksissa. Tämä tunne kun on voimaa vähän enemmän reservissä vaikuttaa silloinkin kivalta kun auto ikääntyy ja alkaa tuntua muutoin vanhalta.

1.4 tsi on hyvä kompromissi kulutuksen ja tehon suhteen. Itse en tämän takia edes miettisi 1.8 tsi:tä, vaikka voimaa olisi taas enemmän reservissä.

TTO

Eleganceen (ainakin, en tiedä Ambitionista) saa vapaasti valita jalopuujäljitelmät tai "alumiinisemmat" somisteet.

Highline Golfissa taitaa olla ledivaloja sisällä, Comfortlinesta en tiedä, Ocussa on vain hehkupolttimoita. Golfiin saa halutessaan peruutuskameran. Ocun sähköinen takaluukku tuntuu koko ajan järkevämmältä varusteelta ja takaluukussa on kunnon kassikoukkuja vaikka muille jakaa.

JPN_V70D3OR

Kakkosautona on uudesta ollut Golf 1.6FSI -06. Huolettomiksi ei kilometrejä ole voinut sanoa, joten merkin vaihto ei ole mahdottomuus. Tuli kuitenkin uudesta 1.4 MultiFuelista muutamilla kilkkeillä nettotarjousta kyseltyä. Vain vähän reilu tonnin tuntuisi alennusta saavan. Maksettavaa jäisi reilu 28000,- ns. pakollisilla mausteilla (esim. perusvalot onnettomat) tuntuu aika kovalle pyynnille, sillä esim. V40 T2 suht' samoilla mausteilla ei menisi hinnaltaan paljoa pidemmäksi.

Volkkarin laatuhaasteet ja -kokemukset eivät myöskään varsinaisesti nosta autokuumetta VAG:n suuntaan.

Focuksella olisi 1.0 (125hv) TrendX:sta varsin kattava maustepaketti  (150v kampanja) alle 23000,- mitä tuosta vielä jaksaa tinkiä - en ole vielä tarjouksia kysellyt. Jonkun läheen mukaan tuon Ecoboostin lohko suunniteltu käyttöikä olisi 150tkm, tois'aalta puolimoottorin varaosahinta on 1750,- joten tuon kun tietää niin eipähän tulisi yllätyksiä, vaikka pidäisi pidempäänkin. (Mitähän TSI-koneiden repat maksanevat, nimittäin varmaan nämä downsizing koneet eivät 3-400tkm kestä)

Vähän siis autokuumetta pukkaa 5-ovinen Golfin kokoinen 'euro' on kiikarissa, mutta tiukemmin ei merkki ole vielä  napannut.

Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

psxgamer

Ursukselle: Itse ottaisin noista kahdesta ehdottomasti Ocun, ihan vain jo koneen perusteella.

Mutta tässä voi hämmentää pakkaa vielä entisestään. Olit ruksinut urheilulliset penkit Golfiin. Nämä taitavat maksaa 180â,¬. Mutta 580â,¬ lisää ja Golfiin saa Ergo-active sisustuksen. Todella upeat etupenkit, nahkaa keskikyynärnojaan ja takamatkustajille hienommat istumet myös. Lisää auton fiilistä varmasti todella paljon kustannukseen verrattuna ja Ocuun ei saa edes rahalla mitään vastaavaa.

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: JPN_V70D3OR - 18.11.13 - klo:23:07
Kakkosautona on uudesta ollut Golf 1.6FSI -06...

Vähän siis autokuumetta pukkaa 5-ovinen Golfin kokoinen 'euro' on kiikarissa, mutta tiukemmin ei merkki ole vielä  napannut.
Tänään tuli käytyä katsomassa V40, Golf, Astra ja Focus.

V40 T2 Business, oli mukavan pirteä tuttavuus. Sisältä kylläkin aika pimeän oloinen, tukevat A-pilarit ja matalat ikkunan. Lisäksi huonoin hyvitystarjous, joten kalliilta tuntui.

Golf MultiFuelia kyselin, mutta ajoon sain tehokkaamman 1.2 Trendlinen. Melko kesyltä tuo tuntui, mutta kaupunki pyörittelyssä varmaan menisi. Trendlinen viimeistely ei hirveästi häpeä, mutta istuimen jousto ja ristiselän tuki tuntui täysin riittämämättömille. Mikäli haluaa Confortlinen niin hinta nousee julmasti.  +1000,- suurempi hyv.tarjous.

Astraa en saanut ajoon ollenkaan.  Myyjä halusi myydä vain myymälässä ollutta vm-13 autoa. Kylmissä tyypeissä huomio kiinnittyi radioäänessä ei ollut diskantteja ollenkaan. Säätämällä sai vähän parannusta.  Karkea pistematriisinäyttö on sama, kuin Opeleissa viime vuosituhannen lopulla. Yllättävin havainto oli, että konepellin takareuna on harmaata muovia, joka oli jo myymälässä kauhtunut läikikkääksi.  Hyvitystarjous +2500,- Tuskin kuitenkaan nappaa, vaikka tarjous vaikutti olevan keskustelun avaus.

Focuksen kohdalla en nähnyt edes oikeaa korimallia, eikä ajettavissa ollut  myöskään 1.0:aa. Kylmien tyyppien perusteella Astraa parempi esitys. Perustason näyttöjä vähän siellä sun täällä ja vähän pitää miettiä valikoiden logiikkaa. TrendX:n varustus varsin OK,  varsinkin kun Comfort-paketti on 0-hintainen.Hyvitystarjous +2000, Lisäksi maahantuojalta 1350,- kampanja-alennus.

Varsin erihintaisi kärryjä, vaikkakin kokoluokka sama. Suht.tasatuilla varusteilla&tehoilla välirahat Astra&Focus n. 15000,-, Golf 20000, - ja V40 25000,-
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Antza

Lainaus käyttäjältä: JPN_V70D3OR - 20.11.13 - klo:19:18
Suht.tasatuilla varusteilla&tehoilla välirahat Astra&Focus n. 15000,-, Golf 20000, - ja V40 25000,-
Tuntematta tarkemmin käyttötarkoitusta jotenkin kuvittelisin että kakkosautoksi vähille kilsoille Astrassa tai Focuksessa olisi ihan riittävästi autoa. Tai sitten tulee fiiliksille reilusti hintaa jos maksaa tuosta Volvosta kymppitonnin enemmän. Hintaeron Volkkariin voi jossain tilanteessa saada osittain takaisinkin vaihtohetkellä mutta tarjoaako se kuitenkaan niin paljon parempia kyytejä että kannattaisi pitää rahaa autossa kiinni noin paljoa enempää..?
Skoda

vorkki

Kannattaa käydä koeajolla tuolla Fordin litraisella myllyllä, voi yllättää positiivisesti esim VW:n 1.2-litraiseen verrattuna. Tai sitten ei, koska jotkin asiat ovat makuasioita.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

MMV

Tämä näyttää menevän taas perinteisen vaikeaksi. Downgreidaus 4Motion farkku-Golfiin on nyt unohdettu, A6:ssa tökkää multitronic (ja hinta + vajaavetoisuus), A4 Avant ja A5 Sportback liian pieniä (ja vanhoja malleja). Ollaan taas samassa pisteessä kuin vuosi sitten; ottaisiko Tiguanin vaikka mallina onkin jo iän ikuinen? Väliraha olisi varsin pieni ja Tigu pitää hintansa todella hyvin. Vaihtaisi sitten vaikka vuoden kuluttua sen Audin...

Japoff

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 20.11.13 - klo:19:43
Kannattaa käydä koeajolla tuolla Fordin litraisella myllyllä, voi yllättää positiivisesti esim VW:n 1.2-litraiseen verrattuna. Tai sitten ei, koska jotkin asiat ovat makuasioita.

Vaihto ei sinänsä kiinnosta , mutta muuten kyllä mielenkiinnosta pitäis käydä tuo Voortin litrainen kojeistamassa , kun nyt on tuota 1,2 Tsi kokemusta jonkin verran alla
Missäs malleissa tuota konetta on ? Olisko Fiesta vai Focus lähempänä Fabiaa , itse luulen et Fabia on siitä välistä  (Focus joskus ollutkin itsellä)
1,2 TSI  Ahdettua Woimaa

Antza

Lainaus käyttäjältä: Japoff - 22.11.13 - klo:17:27
Olisko Fiesta vai Focus lähempänä Fabiaa , itse luulen et Fabia on siitä välistä  (Focus joskus ollutkin itsellä)
Eiköhän se aika yksiselitteisesti ole Fiesta joka vastaa Fabiaa. Siis nykyisistä malleista, joku vanhempi Focus voi nyky-Fabiaan ollakin verrattavissa joillakin mittareilla.
Skoda

Taky

Lainaus käyttäjältä: Japoff - 22.11.13 - klo:17:27
Vaihto ei sinänsä kiinnosta , mutta muuten kyllä mielenkiinnosta pitäis käydä tuo Voortin litrainen...
Missäs malleissa tuota konetta on ?

Fiesta, Focus, C-Max

Takana litraisella Focuksella +51000km tammikuusta 2013 lähtien ja moottori on todella fiksu vekotin.

Kulkee kokoisekseen kivasti, jaksaa vääntää, kulutus pikkaisen reilun 6l/100km laskettuna, kts sigun linkki.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Ursus

Nyt on saatu emännän auton vaihtoruljanssi päätökseen. Päädyin sittenkin Octavia 1.4 Elegance Combiin. Hiluja tuli otettu seuraavasti.

-polttoainetoiminen lämmitin
-sport alusta
-ajoprofiilin valinta
-etututkat
-nahkainen monitoimiohjauspyörä

1.4 varianttiin ois pitänyt maksaa 2000 â,¬ extraa suurinpiirtein samoilla varusteilla. En tiedä teinkö sitten tyhmästi vai en kun ocun valitsin.

Mikäli golfiin olisin päätynyt niin oisin sen ostanut Jyskylän Antilta:) Vimpan päälle kauppamies. Täällähän häntä oli suositeltukin. Eikä suotta.

Ursus

Toinen autonvaihtoprojekti saa jäädä tällä kertaa toteutumatta. Mutta onko muut huomanneet sen, että esim. kun bmw myynti on nyt liki kokonaan laakkosen hallussa niin välirahat pompanneet rajusti. Ylivoimaisesti huonoimman tarjouksen teki uudesta Bemukasta juurikin laakkonen.

focceristi

Onnea Ursus! Kerrotko milloin uusi ocu olisi määrä saapua. Mikä näiden normiocujen toimitusaika nykyisin on? Arvaanpa että valkoinen tulossa? Kyselitkö useammasta liikkeestä tarjousta?
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

Ursus

Valkonen toki:). Enpä edes tajunnut sen tarkemmin kysellä toimitusaikaa tais jossain sivulauseessa mainita helmi-maaliskuuta. Skodaan en kysynyt oikeastaan kuin 3 liikkeestä (Miettinen,Mutanen,Rinta-Jouppi).  Rinta-Jouppi möi taas kerran edukkaammin.  Golffiin sit vähän useammalta. Golfiin parhaat tuli Jyväskylästä ja Huittisista. Mutta Jyväskylästä oisin ottanut jos Golfiin oisin päätynyt. Poikkeuksellisen hyvä myyjä Antti-Pekka tuntus olevan. Suorastaan harmittaa kun en päätynyt hänen merkkiin.

Mersuissa tuntus Hartikaisen Kuopion pisteen Mielonen olevan taas hyvä tyyppi hänen kanssaa oisin diilit tehnyt oman auton vaihdosta mutta hinta jäi tavotteestani jonkun matkaan ja periaatteen mies kun olen niin en voinut antaa periksi:)

Pakko sanoa, että helpolla nykyajan automyyjät periksi antavat. Yleensä tuli yksi sähköposti jos sitäkään ja ei soittoja perään. Ilmeisesti ovat kuukausipalkalla ja aivan sama saako myytyä vai ei. Mutta poikkeuksiakin siis on. Toivon hartaasti myös ettei suomen autokauppa ajaudu yksien käsiin. Silloin kuluttaja maksaa ns. monopolihinnoista raskaalla kädellä.

MMV

Vaimo halunnutkin Tigua, joten taitaa tulla tällainen paketti ihan rouvan mieliksi:
- 2.0TDI 4Motion Track&Style man.
- Toffee Brown (tai valkoinen tai jotain muuta...)
- Exclusive-paketti
- Travel-paketti
- Light assist
- Peilipaketti
- Polttoainekäyttöinen lisälämmitin
- Vetokoukku

Mahdollisia varusteita:
- Luxury-paketti
- Kessy

Anzander

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 18.11.13 - klo:18:09
... todella kattavat varusteet lähes ilmaiseksi, kun uusi malli oli tulossa myyntiin. Lisäksi autoliike vauhditti kauppaa hyvällä alennuksella ja ilmaisella talvirengaspaketilla. Mahtava auto ja kerrankin olisi ollut varaa ostaa hyvin varusteltu BMW, mutta kyllä se kauppa sitten kaatui siihen tosiasiaan, että minua olisi alkanut veetättämään sinä päivänä, kun F10:jä olisi alkanut tulemaan kadulle.

Jos uuden auton törkeän hinnan maksaa, niin sen auton on sitten syytä pysyäkin uutena useampi vuosi ;)

Tismalleen samoilla tuntemuksilla ollaan täällä.  Viime keväänä uusi Ocu oli pitkään todella vahvasti tapetilla, mutta pitkä toimitusaika tuntui ikuisuudelta autokuumeen kourissa kärsivälle, ja lopulta tuli päädyttyä heti myymälästä löytyvään tarjouskampanja-pre-facelift-Superbiin. Valitettavasti kauaa ei mennyt kun uuden muotokielen farkku-Ocut tulivat myymälöihin, ja hetken päästä jo nuo uudet Superbitkin.
Vähän nolo tunnustaa, mutta kyllä niin kävi että oma vaan alkoi tuntumaan niin "vanhahtavalta" ja vielä nuo muutamat mieltä painaneet varustepuutteetkin kärjistivät lopulta tilanteen Combi Octavian tilaamiseen. Toimitus joskus 1-2/2014, jolloin tuo reilu parikymmentä tuhatta ajettu punainen paholainen tulee jonkun vähän käytettyä hamuavan iloksi Auto-Sunin vaihtoautorivistöön jo vajaan vuoden ikäisenä.
Mitä tästä opimme: En koskaan enää osta poistuvaa mallia vaikka tarjoukset olisivat kuinka hyvät - krapula alkaa heti kun uusia alkaa tulemaan vastaan. Tuo viimeinen lause "Jos uuden auton törkeän hinnan maksaa, niin sen auton on sitten syytä pysyäkin uutena useampi vuosi" on vaan ainakin omalla kohdalla niin totta.

MMV

Lainaus käyttäjältä: MMV - 22.11.13 - klo:20:54
Vaimo halunnutkin Tigua, joten taitaa tulla tällainen paketti ihan rouvan mieliksi:
- Exclusive-paketti
- Travel-paketti
- Light assist
- Peilipaketti
- Vetokoukku

Mahdollisia varusteita:
- Luxury-paketti
- Kessy

Yön mietittyäni, taitaa tämä mennä tilaukseen parilla varustemuutoksella:
- Exclusive-paketti
- Luxury-paketti (ruskealla nahkasisustuksella)
- Light assist
- Peilipaketti
- Vetokoukku

Nyt kysymys, onko kellään tuota ruskeaa nahkasisustusta (Vienna Furioso)? Millainen tuo on luonnossa? Nettikuvien pohjalta sopisi loistavasti toffeen ruskeaan tai valkoiseen autoon.

VWRiddare

Pidemmän aikaa olen harkinnut VW Transporter T5 Retkeilyauton/Bussin hankkimista. Tässä oli yksi erittäin hyvä yksilökin tarjolla, vm.2007 bussi. Hintakin oli kohtuullinen, kun vertasi auton kuntoon. Mutta hidas hämäläinen kun olen, niin mietin liian kauan, ja se auto myytiin.

Mielelläni kuitenkin ostaisin sen retkiversion, koska siinä olisi huomattavasti pienempi vuotuinen käyttömaksu. Peugeottia on kyllä tarjolla, mutta jotenkin luotan kuitenkin enemmän Volkkariin (HiTecci on varmasti toista mieltä) ::) Volsustakin on monta eri moottoriversiota, ja kiinnostaisi tietää mikähän niistä olisi se paras vaihtoehto. Entäs sitten se DSG noissa pakettivehkeissä, kestääköhän se?

Paljon on esim.Laakkosella vanhoja Takseja myynnissä, mutta luonnollisesti ne ovat paljon rullattuja, eli luultavasti isot ja kalliit remontit edessä.
Täytyy nyt kysyä asiantuntijoilta neuvoa, koska nuo on mulle aika outoja pelejä. Henkilöautojen kanssa on tullut paljonkin pelattua, mutta ei noiden paketti/bussi yhdistelmien.

MMV

Tämän vuoden jahkailut on jahkailtu, tulossa "jumalauto":

- Pure white
- Exclusive-paketti
- Luxury-paketti (ruskealla Vienna Furioso nahkasisustuksella)
- Peilipaketti
- Vetokoukku

xch

Lainaus käyttäjältä: MMV - 25.11.13 - klo:17:18

- Pure white
- Exclusive-paketti
- Peilipaketti
- Vetokoukku

Onnittelut, hieno peli! Ehtiikö vielä talven liukkaille saamaan alle? Mitäs kaikkea nuo exclusive- ja luxury-paketit sisältävät?

MMV

Ei tietoa toimituksesta, mutta ilmeisesti olisi mahdollista saada jopa tammikuulle. Tämä Tiguan on vähän niin kuin vaimon toiveesta, itse pidän enemmän VW:n Alltrackin ja Audin Allroadin tyyppisistä. Kokeillaan nyt kuitenkin "muka maasturia".

Exclusive:
Bi-Xenon -ajovalot. Ajotilanteen mukaan säätyvät. LED-päiväajovalot ja rekisterikilven valot (tuotantoviikosta 22/2013 alkaen). Pysäköintiavustin Park Assist 2.0. Pysäköintitutkat edessä ja takana. Etäisyysnäyttö ja äänimerkki. edessä ja takana. Optinen näyttö ja äänimerkki

Luxury:
Panoraamakattoluukku. Sähkökäyttöinen, aurinkoverholla. Nahkaverhoilu Vienna. Istuinpinnat nahka, urheilulliset etuistuimet. Sähkösäätöinen kuljettajan istuin, vetolaatikko matkustajan istuimen alla Etumatkustajan istuimen selkänoja alaskäännettävissä Turvallisuusoptimoidut pääntuet edessä korkeuden- ja etäisyydensäädöllä

Nipademu

Onko MMV:n Alltrack menossa vaihdossa? Voisi vaikka kiinnostaa. :)
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

MMV

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 25.11.13 - klo:18:01
Onko MMV:n Alltrack menossa vaihdossa? Voisi vaikka kiinnostaa. :)

Menee vaihdossa. Nyt 32 tonnia mittarissa ja jos tammikuun lopussa luovutus, niin menee noin 40 tonnia ajettuna vaihtoautoriviin Jyväskylän Autotarvikkeelle. Saa toki ostaa minulta suoraankin, saan nettohinnan Alltrackille huomenna kun olen allekirjottanut tilaussopimuksen Tigusta.

Alltrack:
- Urano gray
- Passat-paketti 1; BiXenon, tutkat, ledit jne.
- Sporttipenkit
- Vetokoukku
- RCD510
- 2:t renkaat
- merkkihuollettu, takuu 2/2015

YV:llä jatkot jos kiinnostaa

MMV

Lainaus käyttäjältä: MMV - 25.11.13 - klo:17:18

- Pure white
- Exclusive-paketti
- Peilipaketti
- Vetokoukku

Ja vielä tuli säädettyä pakettia; väri vaihtui toffeen ruskeaksi (FL Tigun lanseerausväri). Ruskea Viennan nahkasisustus on tuon toffeen kanssa niin makean näköinen yhdistelmä että oli pakko vaihtaa, vaikka itse ruskea ei ehkä ole minun ykkösvärejäni. Vaimo repinee pelihousut, kun valkoinen oli ehdoton...  ;D

aamu-uninen

Lainaus käyttäjältä: MMV - 26.11.13 - klo:13:10
Ja vielä tuli säädettyä pakettia; väri vaihtui toffeen ruskeaksi (FL Tigun lanseerausväri). Ruskea Viennan nahkasisustus on tuon toffeen kanssa niin makean näköinen yhdistelmä että oli pakko vaihtaa, vaikka itse ruskea ei ehkä ole minun ykkösvärejäni. Vaimo repinee pelihousut, kun valkoinen oli ehdoton...  ;D

Valkoinen on vain tylsä muotiväri, mutta tuossa ruskeassa on sitä jotain! Upean auton olet tilannut, vaikkei nykyisessä autossakaan pitäisi olla valittamista :)

Hawtin

Samaa mieltä, tyylikäs ruskea on todella hieno, etenkin jos sitä täydentää sopivasti nahkat. Tähän saakka kaikki omat autoni ovat olleet eri värisiä (ja merkkisiä), täytyy varmaankin ruskeakin vielä kokeilla.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

tuRboman

Mahtava auto tulossa! Ja tosiaan myös hieno auto on menossakin.
Väriyhdistelmä on varmasti näyttävä. Mielellään näkis vaikka jonkun kuvan jossa näkis ulkoverhoilun ja sisällön värin yhtä aikaa. Mun silmiin ruskea tai punertavanruskea nahkasisusta on kyllä niii-in hienoja, ettei paremmasta väliä.
"All 4 The Driver"

MMV

Tässä väriyhdistelmä, harmi kun ei nopeasti löytynyt kuvaa jossa toffeen värinen kori ja tuo ruskea nahkasisustus.

MMV

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 26.11.13 - klo:14:07
Mahtava auto tulossa! Ja tosiaan myös hieno auto on menossakin.
Väriyhdistelmä on varmasti näyttävä. Mielellään näkis vaikka jonkun kuvan jossa näkis ulkoverhoilun ja sisällön värin yhtä aikaa. Mun silmiin ruskea tai punertavanruskea nahkasisusta on kyllä niii-in hienoja, ettei paremmasta väliä.

Kiitoksia kovasti. Vanhahtavahan Tiguan alkaa jo olla, eikä edes edusta aivan sitä, mitä autoltani haluan. Audi A6 on poltellut jo jonkin aikaa, mutta minun rahavarannoilla joutuisi tyytymään melkoiseen kulimalliin. Olen autoja ostanut hyvin paljon tarpeen perusteella ja jättänyt aiemmin ylellisyysvarusteet pois. Nyt nämä ylellisyysaspektit korjaavat itse auton pientä epähaluttavuutta. Ylellisen Tigun saa puolella välirahalla, mikä olisi Audiin mennyt. Oikeastaan odottelen tätä autoa yllättävänkin suurella täpinällä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy