Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Ohikulkija

LainaaIhan hyvä on kyllä kamppis, kun sen päälle saa vielä jopa normaalit 6% alennustakin.
Mikä liikeketju kyseessä?
Minulle kyllä sanottiin, että kun on tuo kamppis, niin ei enää paljon voi alennuksia antaa. Olen kyllä ollut siinä uskossa, että maahantuoja nuo kamppikset taitaa maksaa.

jtp_fi

530d xdriveä voin kyllä lämpimästi suositella, todella nautinnollinen ajaa kun voimaa ja vääntöä löytyy. Ohituksissa sport-ajomoodi päälle ja menoksi.. Aika harvoin tulee töihin ajettua suorinta ja lyhintä reittiä, mielummin valitsen vähän pitemmän ja mutkaisen.
Volvo XC90 T8 Inscription 2017, VW Golf 2016
Ex-autoja: BMW 530d xdrive 2012, Outlander PHEV 2014
Ex-VAG: Skoda Octavia 1.2 TSI DSG 2010

jusape

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 20.09.13 - klo:12:07
Mikä liikeketju kyseessä?
Minulle kyllä sanottiin, että kun on tuo kamppis, niin ei enää paljon voi alennuksia antaa. Olen kyllä ollut siinä uskossa, että maahantuoja nuo kamppikset taitaa maksaa.

Ihan vaan kysymällä sain Käyttöauto 5% ja Laakkonen 5%, lisäprosentti +1% sitten "suhteilla". Kertoivat, että jälleenmyyjäkin joutuu osallistumaan "talkoisiin", mutta mikäpä lienee totuus.

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 20.09.13 - klo:11:32
Minusta Volvon nahkapenkit kestävät oikein hyvin vertailussa saksalaisten "perusnahkojen" rinnalla. Volvo -kokemukseni perustuu vain takseihin, mutta Audista ja Bemusta on omakohtaista kokemusta. Niiden halvin nahka on aika kovaa, ja saumojen neulomukset ovat "hiukan sinnepäin". Ostamalla sitten ne kalliimmat nahat saa jo premiumiakin, mutta hinta on kova.

Oma näkemykseni tähän on sellainen, että käytetyissä Volvoissa nahkapenkit ovat yleensä aika aneemisen näköisessä kunnossa, antaen koko auton interiööristä nuhruisemman ja jotekin halvemman kuvan kuin ehkä muutoin syntyisi. Sakemannien nahkavalinta kestää paremmin aikaa ja kulutusta? Tuliterän Volvon nahkasisustusta en itse asiassa ole koskaan nähnytkään...

Oli minulla kerran japsiautossakin nahkapenkit, joita jokuset kyydissä olleet irvailivat "muovinahaksi".

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Vesihiisi - 20.09.13 - klo:12:26
Oma näkemykseni tähän on sellainen, että käytetyissä Volvoissa nahkapenkit ovat yleensä aika aneemisen näköisessä kunnossa, antaen koko auton interiööristä nuhruisemman ja jotekin halvemman kuvan kuin ehkä muutoin syntyisi.

Mä en ole kyllä huomannut tätä ilmiötä. Siis sitä, että vain Volvoissa olisi nuhjuisia nahkajakkaroita ja saksalaisissa vain hyväkuntoisia. Käytetyn auton nahkapenkkien kunto kun riippuu todella monesta asiasta. Yksi tärkeimmistä asioista on luonnollisesti huolenpito.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: jusape - 20.09.13 - klo:11:59
Tuo 530d xdriven havittelu sai alkunsa eilen, kun vanhempi johtajakollega totesi, että on se nuhainen tuo 520d, laita ihmeessä 530 suoraan. No, hintaeroa tulisi kyllä, mutta wtf kerranhan tässä eletään... 530 xda käytetyt on hinnoiteltu pilviin ja tarjontaa ei oikein ole, sekin puoltaisi uutta. Minun sedaniin ei kyllä tulisi ihmeellistä varustusta, metalliväri space gray ja kenties nahkaverhoilu + pientä, kesäksi isommat vanteet tietty. Ihan hyvä on kyllä kamppis, kun sen päälle saa vielä jopa normaalit 6% alennustakin.

A7 on käytettynä melko lailla edullisempi (riippuen toki miten BMW.n varustelee) ja enemmän budjettihaarukassani mutta onhan se jo 2011 mallin auto ilman takuita ja kilometrejä 48t.
Jos tilaukseen menee, niin tinkaa nyt joku erikoinen peli odotusajaksi alle! Onhan tuo varmasti vieläkin hinnakas, mutta kaikkihan on suhteellista. Ei se A7 myöskään ole huono vaihtoehto.

MMV

Lainaus käyttäjältä: MMV - 20.09.13 - klo:11:47
Harmi vain kun tuo BMW:n konfiguraattori on väännetty Javalla, jota en koneeseeni kyllä asenna! Palautetta annettu...

Täytyy sanoa, että Bemarilla ainakin luetaan palautteita. Tuli sähköpostiin nimittäin vastaus, että BMW:n Java-pohjainen konfiguraattori poistuu ja uusi tulee vuoden 2014 alussa.

Ja sitten itse autoon. Piti käydä paikallisella diilerillä ihmettelemässä xDrive-vaihtoehtoja ja täytyy hämmästellä kuinka paljon enemmän 3-sarjan GT:ssä on sisätilaa kuin 3-sarjan farkussa. Vaihtoehtoina olisi siis 3-sarjan GT tai 5-sarjan farkku. GT oli itse asiassa ihan asiallisen oloinen peli, mutta saisihan tuo olla jokusen sentin leveämpi.

nolte

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 18.09.13 - klo:17:00
Mun mielestä nuo ovat hassuja motteja autoihin, joille luodaan valtavilla budjeteilla dynaamista ja urheilullista imagoa. Noin 140 kaakkinen motti kun ei luo yhtään minkäänlaista urheilullisuutta vitosen tai kutosen kokoisiin autoihin.

Tuohan se pointti juuri onkin, luodaan se sporttinen imago ja sitten asiakas voi rauhassa ostaa 140-heppaisen moottorin ilman mallimerkintöjä perässä ja naapuri ihmettelee että onpa sillä varaa.
Skoda Superb iV Combi L&K -22
ex Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG -18
ex Golf Variant VII 1.6 TDI 4Motion -13
ex Golf Variant VI 1.4 TSI DSG -10

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: nolte - 20.09.13 - klo:14:26
Tuohan se pointti juuri onkin, luodaan se sporttinen imago ja sitten asiakas voi rauhassa ostaa 140-heppaisen moottorin ilman mallimerkintöjä perässä ja naapuri ihmettelee että onpa sillä varaa.

Niin, ja tuossa hinnat alkaen -mallissa ehkä arvo laskee vähemmän kuin fully loaded -versiossa. Eli pienemmällä nettosummalla saadaan naapuri kateelliseksi...

hapelton1

Lisäksi varmaan todella rasittavia ajaa kun mopoautot työntyy oikealta ja vasemmalta ohi. Kaasua ei voi painaa pohjaan, koska muuten tämä sporttinen imago voi hieman kärsiä.

Kvee

Eikös se nyt kuitenkin ole hyvä, että on erilaisia vaihtoehtoja tehojenkin suhteen. Eivät kaikki - suurin osa?? - kuitenkaan sitä pedaalia pohjaan usein paina, jotkut jopa eivät koskaan.

Markku J

Alkaa hiukan poltella 520 dA xDrive -kampanjamalli. Ottais vaan 520 -lätkän pois ja jättäis xDriven  ;D

VAG!

:D

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 20.09.13 - klo:14:50
Alkaa hiukan poltella 520 dA xDrive -kampanjamalli. Ottais vaan 520 -lätkän pois ja jättäis xDriven  ;D

Nyt jäitä hattuun ja nimet ensin työsoppariin :)

jf

Lainaus käyttäjältä: Vesihiisi - 20.09.13 - klo:14:31
Niin, ja tuossa hinnat alkaen -mallissa ehkä arvo laskee vähemmän kuin fully loaded -versiossa. Eli pienemmällä nettosummalla saadaan naapuri kateelliseksi...
Täytyy asua pelottavassa paikassa, että audin kuutonen tai bemun viitonen herättäisi naapurikateutta.  :o
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

jusape

Asiaa!

Tuossa printtailin tarjouksia ulos ja 520xda ja 530xda hintaero tarjouksilla 13100e. On se aikamoinen summa kyllä, ehkäpä liikaa.

Skula

520xdA ja tuohon varusteiksi HiFi/HK, nahkajakkarat ja mukautuva vakkari.. Siinä on kaikki mitä voisin kuvitella tarvitsevani tuollaisen matkavaunun varusteiksi..

Isompien moottorien tehot ovat tuossa merkissä ja mallissa turhan kalliit. Itse asiassa minulle riittäisi varmaan tuo 518d, jos sitä saisi x ja A yhdistelmällä.

Se että joku perusmerkkinenmukasporttinenperheauto menee heittämällä ohi kiihdyttelyssä, kiinnostaa vain sen kuljettajaa  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: jf - 20.09.13 - klo:15:01
Täytyy asua pelottavassa paikassa, että audin kuutonen tai bemun viitonen herättäisi naapurikateutta.  :o

Miksi minkään auton pitäisi herättää naapurikateutta? Valitettava tosiasia on vain se, että ne samat kolme saksalaista automerkkiä tuntuvat olevan ilkivallan kohteena, kun "naapurin" Jormalla on paha mieli.

jf

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 20.09.13 - klo:15:13
Miksi minkään auton pitäisi herättää naapurikateutta?
Niinpä, mutta sivua kun lukee taaksepäin, monella näyttää se auto olevan jonkin puutteen/vajavaisuuden kompensoimiseen. Sinullakin "mun auto on nopeampi" näyttää olevan aika tärkeä argumentti...  ::)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: jf - 20.09.13 - klo:15:20
Sinullakin "mun auto on nopeampi" näyttää olevan aika tärkeä argumentti...  ::)

Tämä ehkä siksi, kun 1,5 vuoden päästä saan ajokortin niin ostan sitten sen tehokkaan Octavia RS:n.

jtp_fi

Lainaus käyttäjältä: jusape - 20.09.13 - klo:15:03
Asiaa!

Tuossa printtailin tarjouksia ulos ja 520xda ja 530xda hintaero tarjouksilla 13100e. On se aikamoinen summa kyllä, ehkäpä liikaa.

Jokainen tietysti tuntee itsensä ja tarpeensa parhaiten mutta jos "alitehoisuuden" vuoksi kärvistelee ja päätyykin sitten hetken päästä taas autonvaihtoon niin aika äkkiä tuo hinnan ero hupenee siinäkin. En ole vielä tähän päivään mennessä katunut sitä että olen ostanut jotain kallista (ja hyvää) mutta sitäkin useammin olen katunut kun olen ostopäätöksessä mielestäni säästänyt (ja ostanut jotain mitä en oikeasti ole halunnut). Joku tolkku tietysti pitää olla siinä minkähintaisen auton ostaa mutta mitään täältä ei mukaansa saa kun lähdön hetki aikanaan koittaa. Toki jos miettii sitä miten paljon auton jälleenmyyntiarvo putoaa niin eihän se auto rahallisesti mikään kannattava sijoitus ole. Mutta jos ajattelee että siinä sijoittaa itseensä ja omiin unelmiinsa niin tilanne on toinen.
Volvo XC90 T8 Inscription 2017, VW Golf 2016
Ex-autoja: BMW 530d xdrive 2012, Outlander PHEV 2014
Ex-VAG: Skoda Octavia 1.2 TSI DSG 2010

Ranssi

Eikös täällä jo ollutkin keskustelua paljonko (Skodan) tilauksen peruutus maksaa...

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: jtp_fi - 20.09.13 - klo:15:28
Jokainen tietysti tuntee itsensä ja tarpeensa parhaiten ...

... mitään täältä ei mukaansa saa kun lähdön hetki aikanaan koittaa. Toki jos miettii sitä miten paljon auton jälleenmyyntiarvo putoaa niin eihän se auto rahallisesti mikään kannattava sijoitus ole. Mutta jos ajattelee että siinä sijoittaa itseensä ja omiin unelmiinsa niin tilanne on toinen.

Niinhän se menee, jokainen panostaa mieltymystensä ja ehkä unelmiensa mukaisesti, yksi vähän parempaan autoon, jota vaihtaa usein, toinen kalliimpaan asuntoon arvostetulta alueelta, kolmas matkailuun ja muihin harrastuksiin... Oikein varakas voi mällätä kaikilla saroilla, meidän muiden pitää pyllistää johonkin suuntaan kun toisaalle kumartaa. Itselläni on paha tapa mitoittaa useimmat hankinnat yli realistisen tarpeen, ja tuo yhtälö ei ole kovin hyvä. Olisiko niin, että kun kurottaa samanaikaisesti liian moneen suuntaan, ei pääse millekään huipulle?

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: jusape - 20.09.13 - klo:15:03
Asiaa!

Jos sitä on, niin eihän mikään ole liikaa :)

Kun katsoo käytettyjen F10/11 pyyntihintoja, niin erosta on kautta linjan edelleen varsin suuri osa jäljellä eli ei välttämättä huono veto tuo suurempikoneinen.

jusape

Hyviä pointteja. X-tekniikan 5-sarjalaiset on tosiaan vielä tällä hetkellä harvinaista käytettyjen markkinoilla ja ne mitä löytyy, on pyyntihinnoiteltu kyllä raskaasti. Toki ne on vaan pyyntejä ja ilmaahan niissä on varsinkin nyt tämän kampanjan myötä ja paljon.

Minä lasken niin, että pidän autoa max. 2v ja kilometrejä on silloin max. 100.000 lasissa. Olen selvinnyt 10-13c/km nyt kolmella autolla arvonpudotuksessa ja se on tavoite. 50teur luokan autot on ollut helppo myydä tuossa kohtaa sillä 40teurolla etiäpäin. Tuollainen vajaa 70teur vempele on jo haasteellisempi varmaan myydä. 530xda jälleenmarkkinaa sotkenee hieman tulevaisuuden iso määrä käytettyjä 520xda autoja. Kun pitäisi saada 100tkm ajetusta isokoneisesta liki uuden pienikoneisemman hinta..

A6 on jo haudattu, nyt viikonlopun viivalla on A7 ja nämä Bimmerit... täytyy ottaa vaikka viisasten juomaa ja tuumata :)

sambolo

Lainaus käyttäjältä: MMV - 20.09.13 - klo:14:18
Täytyy sanoa, että Bemarilla ainakin luetaan palautteita. Tuli sähköpostiin nimittäin vastaus, että BMW:n Java-pohjainen konfiguraattori poistuu ja uusi tulee vuoden 2014 alussa.

Ja sitten itse autoon. Piti käydä paikallisella diilerillä ihmettelemässä xDrive-vaihtoehtoja ja täytyy hämmästellä kuinka paljon enemmän 3-sarjan GT:ssä on sisätilaa kuin 3-sarjan farkussa. Vaihtoehtoina olisi siis 3-sarjan GT tai 5-sarjan farkku. GT oli itse asiassa ihan asiallisen oloinen peli, mutta saisihan tuo olla jokusen sentin leveämpi.

Autobildin mukaan 3 sarjan gt on liki 5 sarjalaisen kokoinen, korkeudeltaan jopa isompi ja voisi kuulema yhtä hyvin olla malliltaan 5 sarjan gt jos sellaista ei jo olisi.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

vorkki

Harvassapa niitä 520-lätkiä perässä näkee... hyvä niin. Saman tien se turha xDrive-merkki pois myös rumentamasta. Kai se riittää että kuski tietää ja muutkin sen liukkaalla kyllä huomannee ;)
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: jusape - 20.09.13 - klo:12:17
Ihan vaan kysymällä sain Käyttöauto 5% ja Laakkonen 5%, lisäprosentti +1% sitten "suhteilla". Kertoivat, että jälleenmyyjäkin joutuu osallistumaan "talkoisiin", mutta mikäpä lienee totuus.

Tuskin joutuu...Pitäähän sitä jotakin jargonia syöttää, jos ei saa antaa ismpia alennuksia.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 20.09.13 - klo:10:48
Ajoin S60 T4 version. Uusi S60 T5 tulee alkuvuodesta 2014.
Ainoa negatiivinen huomio oli S60:ssa hidas/empivä automaattilaatikko ja siististi ajetun lenkin 9,5l/100km kulutus.
A4:sta olen "koeajanut" viisi vuotta ja ei uudessa suuria eroja tuntuisi olevan. Mitä nyt on jonkun verran enemmän varusteita. Molemmat hyviä ajettavia, ainakin matka-ajossa.

Kyllä BMW on ollut mielessä ja ajettukin. Jos BMW:n haluaa vaalealla sisustuksella, niin hintaero A4 välillä on aika suuri ja alkaa olla kipurajalla. Ero varusteltuna noin 5teur. Bemari olisi kyllä nelivetoinen. Ilmeisesti kulutus 320i xDrivessä likellä 10l/100km?

No ei se mitään kymppiä syö maantieajossa. Kapunkiajo on sille myrkkyä, mutta mitä olen maantiellä kulutusta seurannut, niin siellä menee ihan ok lukemin.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 20.09.13 - klo:19:24
Harvassapa niitä 520-lätkiä perässä näkee... hyvä niin.

En sanoisi aivan noinkaan, sillä itselläni olisi sellainen mielikuva, että F10/11-korisissa niitä on varsin yleisestikin. E60/61-korissa oli vielä toisin.

Markku J

Pääkaupunkiseudulla näkee 520 d -lätkiä aika paljon. Taksit eivät ole niitä poistaneet kovin aktiivisesti. Jos itselleni tilaisin, niin antaisin ehkä lätkien olla - sen verran ego kestää totuutta. Toisaalta ihan merkitön perä sekin on tyylikäs. Nykyään ei edes pakoputkista erota 520 d/i - mallia isommista. E60 -korissa ainakin dieselin erotti yhdestä ovaalinmuotoisesta pakoputkesta.

Audin linjoilla jos mennään, niin perä kertoo koneen (TDI / TFSI) ja quattron. Mutta Audilla ei olekaan tuollaista pikkukonetta quattroon.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy