Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Docw

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 24.09.11 - klo:19:08
Docw, miten olisi uusi kupla?  :)

Sehän on tuolla viimeisenä mustana lampaana. Vaimolla on vähän vanhan kuplan neitimäisyys mielessä, on kuitenkin luvannut käydä katsomassa :)

Minulle kyllä kelpaisi  :-*

skriko

Lainaus käyttäjältä: Szep - 24.09.11 - klo:17:33
Heitä vähän perusteluita? Mikäs Hondassa mätti? En ole hondamiehiä :)

Szep, klikkaa kirjaudu riviltä haku, ja kirjoita siihen Honda. Honda palstalla on selostus mikä Hondassa mätti.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Docw - 24.09.11 - klo:18:58
Alkaa jo ahdistamaan tämä netin selaaminen ja mietiskely  ;D

Minua alkaisi ameriikan automarkkinoilla ahistamaan kovasti, jos siellä pitäisi katsella golffeja ja aakolmosia ;)

Jos nyt verrokkina ajattelee vaikka juuri pinnalla ollutta Camaroa, minkä saa ihan hyvillä varusteilla ja 312 hepoisella vinkkelikutosella selkeästi alle 30 000 taalan.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Docw - 24.09.11 - klo:19:11
Sehän on tuolla viimeisenä mustana lampaana. Vaimolla on vähän vanhan kuplan neitimäisyys mielessä, on kuitenkin luvannut käydä katsomassa :)

No niinpäs olikin, oli niin paljon tekstiä etten malttanut lukea juttua loppuun asti A3 ja Golf pähkäilyjen jälkeen.  :D

Kupla on todella hieno, kelpaisi myös minulle, ehkä sitten joskus.  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Docw - 24.09.11 - klo:19:11

Tuohan on itseasiassa hieno - ja näyttää oikeastaan jo Porschelta! NYT kupla on palannut siinä mielessä juurilleen että tuo kupla tosiaan muistuttaa samalla tavalla Porschea kuin aikoinaan kupla ja ensimmäiset Porschet muistuttivat toisiaan silloin kuin Ferdinandt niitä teki :)
Hieno!

bm

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 23.09.11 - klo:21:25
Tänään tuli taas poikettua tutussa liikkeessä josta nykyinen kulkine on hommattu. Siellä kun oli nyt myynnissä kiva auto, http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/4133457
Eli uus koppanen SCOUT. Olin kyllä jo ihan myyty kun näin ilmotuksen netissä. Ainoo mikä uupu oli rattinapit radiolle ja BT, mutta ilman niitäkin pärjää.
Onneksi tilannetta jarruttaa hieman juuri vaihdettu työpaikka ja sieltä luvattu työsuhdeauto. Joten taitaa nuo autovaihdot jäädä unholaan. Vai pitäisikö vain käydä pokkana vaihtaan ja ilmoittaa että ajelen omalla autollani :D

Olen kytännyt näitä tuoreita Scoutteja ja ihmetellyt niiden kovia pyyntejä. Mulla on tarjous tuollaisesta uudesta 36 500, perusvarusteilla: kahdet renkaat, lohko, koukku, metalliväri. Ylläolevasta kaksivuotiaasta pyydetään 32900 (puutuu muuten lohko), aika pieni on ero kun vertaa uuteen. Uusi olisi CR koneella, täydellä takuulla, paremmilla varusteilla (+ varusteet). Onko muut ihmetelleet Octavian kovia pyyntejä tuoreille yksilöille? Ok, eihän mulla pitäis olla ongelmaa, vaan ostaa sitten uusi kun ne pitää noin hyvin hintansa. Jotenkin ei kuitenkaan viitsis laittaa noin paljon rahaa kiinni autoon, kun kelpais pikkasen ajettu halvempikin kärry. Vaikeeta on...

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 24.09.11 - klo:19:19
Minua alkaisi ameriikan automarkkinoilla ahistamaan kovasti, jos siellä pitäisi katsella golffeja ja aakolmosia ;)

Jos nyt verrokkina ajattelee vaikka juuri pinnalla ollutta Camaroa, minkä saa ihan hyvillä varusteilla ja 312 hepoisella vinkkelikutosella selkeästi alle 30 000 taalan.

Nyt on kyllä pakko hiukan kompata kukkasta. Kyllä kanssa omaan korvaan Golffi ja A3 kuulostaan hiukan tylsältä, vaikka ne varmasti todella hyviä kakkosautoja olisivatkin. Siltikin niistä joutuu näillä markkinoilla maksamaan aika kovaa import-hintaa ja onhan ne vähän "taviksia" verrattuna muuhun tarjontaan. Itse pyrin kokemaan ja ajamaan sellaisia autoja täällä, joiden Suomessa ostaminen ei olisi mahdollista tai muuten vaan järkevää.

Lainaus käyttäjältä: Docw - 24.09.11 - klo:18:58
Kia Optimaa mietiskelin pitkään, mutta vastikään Kialla vuokra-autoilleena unohdin jo tuon vaihtoehdon.

Mustang alkaa myös pudota listalta. Kohtuuhintaisena perusmallina tuo V6 on kyllä niin karu, että tuollaisen osto jäisi varmasti kaivelemaan.

Sokerina pohjalla ja (toivottavasti) mahdollisena yllättäjänä Kupla. Launch Edition mustana on kyllä ainakin kuvissa melkoisen hieno auto. Vaimo on kyllä kovasti tuota vastaan, mutta on lupautunut ainakin tutustumaan siihen livenä :)

Tuota Optimaa suosittelen ainakin koeajamaan ja katsastamaan. Siitä ehdottomasti se SX-paketilla oleva versio. Minuun tuo auto kyllä teki suuren vaikutuksen melkein kaikilta osin.
Kyllähän tuollainen V6-mustangi automaatilla ja premium-paketilla irtoaa reilusti alle 30k$. Silloin tosin ei hirveästi jää valinnanvaraa enää lisävarusteille. Minun mielipiteen tosin jo V6:stä tiedätkin muskeliauton koneena... ;)
Tuo kupla on kanssa hyvin piristävän näköinen uutuus. En ole livenä nähnyt, mutta kuvissa näyttää ainakin hyvältä. Mieluummin sellaisin valitsisin kuin Golfin tai A3:n.
Itse noista vaihtoehdoista ottaisin kyllä Optiman. Todella hieno auto ja lyhyen koeajon perusteella ei valittamista ajettavuudessakaan. Laatuvaikutelmakin kunnossa. Suorituskykyä piisaa ja varusteita saa autoon huomattavasti enemmän kuin muihin samanhintaisiin.

Docw

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 24.09.11 - klo:19:19

Noita on mietitty jo 2.5 vuotta ja aina jätetty kauppaan, joten taitaa olla korkea aika uskoa ettei ne ole meikäläisen autoja :P Pitäisi varmaan koputtaa puuta kun tuolla Chevyllä näyttää kerrankin olevan hallissa ihan kohtalainen V6. Yleensä nuo ovat mustilla peltivanteilla olevia perus-perus malleja :)

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: Docw - 24.09.11 - klo:20:01
Noita on mietitty jo 2.5 vuotta ja aina jätetty kauppaan, joten taitaa olla korkea aika uskoa ettei ne ole meikäläisen autoja :P Pitäisi varmaan koputtaa puuta kun tuolla Chevyllä näyttää kerrankin olevan hallissa ihan kohtalainen V6. Yleensä nuo ovat mustilla peltivanteilla olevia perus-perus malleja :)

Kyllä vaan kelpais tänne harmauden keskelle, vaikka sitten niillä peltivanteilla. Olis mielenkiintoista tietää, miten jenkkilän markkinoilla pärjäisi esim. Dacia Duster. Olisi ainakin erilaisempi kulkine.

DocW:lle en vaan oikein osaa kuvitella kuin Audia tai BMW:tä, mm. muskelit tai jaappaninihmeet olis vaan sopimattomia. Muut tunnustaisi, mitä olen seuraillut, toimivan vaan jotenkin laastareina. Noh, todennäköisesti olen enemmän mettässä kuin kainuulainen erakko :)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Docw - 24.09.11 - klo:20:01
Yleensä nuo ovat mustilla peltivanteilla olevia perus-perus malleja :)

Sun pitää vain vaivautua ajamaan pidemmälle kuin max 10 mailin päähän. Miamissa esim tämä. Onhan noita Floridassa vaikka kuinka halleissa tarjolla.

Docw

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 24.09.11 - klo:20:00
Tuota Optimaa suosittelen ainakin koeajamaan ja katsastamaan. Siitä ehdottomasti se SX-paketilla oleva versio. Minuun tuo auto kyllä teki suuren vaikutuksen melkein kaikilta osin.
Kyllähän tuollainen V6-mustangi automaatilla ja premium-paketilla irtoaa reilusti alle 30k$. Silloin tosin ei hirveästi jää valinnanvaraa enää lisävarusteille. Minun mielipiteen tosin jo V6:stä tiedätkin muskeliauton koneena... ;)
Tuo kupla on kanssa hyvin piristävän näköinen uutuus. En ole livenä nähnyt, mutta kuvissa näyttää ainakin hyvältä. Mieluummin sellaisin valitsisin kuin Golfin tai A3:n.
Itse noista vaihtoehdoista ottaisin kyllä Optiman. Todella hieno auto ja lyhyen koeajon perusteella ei valittamista ajettavuudessakaan. Laatuvaikutelmakin kunnossa. Suorituskykyä piisaa ja varusteita saa autoon huomattavasti enemmän kuin muihin samanhintaisiin.

Se pienempi Forte teki vaikutuksen ensimmäisen kymmenen kilometrin aikana, mutta loput 190km sitten sai toisiin aatoksiin. Mutta pitänee se Optimakin käydä katsastamassa ennen lopullista päätöstä.

Mustangin ja muiden paikallisten mallien huonona puolena on varastomallien huono varustelu. Lisäksi noita menee näillä nurkilla kaupaksi kuin olutta juhannuksena niin alennuksia on turha odottaa. Tutulta myyjältä taas olen saanut melkoisia alennuksia ainakin audeista...

Jos saisin jotenkin perusteltua itselle kaksipaikkaisen auton niin olisin jo aikaa sitten hakenut itselleni Boxsterin :)

Mutta kuten jo aikaisemminkin olen todennut, ei sellaista kristallipalloa ole keksittykkään joka ennustaisi minun mielenliikkeitä autokaupassa  ;D Jännää kun ostot tulee aina itsellekin yllätyksenä :) Olisihan siellä ylivuotinen S4:kin myynnissä, toivottavasti eivät tee liian hyvää tarjousta siitä  ::)

Docw

Lainaus käyttäjältä: Anshjelm - 24.09.11 - klo:20:10
DocW:lle en vaan oikein osaa kuvitella kuin Audia tai BMW:tä, mm. muskelit tai jaappaninihmeet olis vaan sopimattomia. Muut tunnustaisi, mitä olen seuraillut, toimivan vaan jotenkin laastareina. Noh, todennäköisesti olen enemmän mettässä kuin kainuulainen erakko :)

Voi kunpa tietäisit ;) Olen senverran omalaatuinen luonne että esimerkiksi kodinelektroniikka on vajavaista jos kaikki ei ole samaa merkkiä. Autotallissakin oikeastaan pitäisi Q5:n rinnalla olla täsmälleen saman värinen A5 tai S5 ;D Lisäksi kun nuo omat audit ovat tähän mennessä olleet 3,3,4,4,5 ja lisäksi kolmoset ja neloset molemmat ulkoisesti toistensa kaksosia, niin varmaankin jää puutteellinen tunne jos en oikeasti osta A5:ttä harmaana  ::)

Markku J

Ymmärrän hyvin Docw:n linjauksen. Mikäs siinä harmaassa A5:ssä olisi vikana ? Sehän sopisi aivan upeasti sinun talliisi. Voisi olla paikallaan raottaa lompakonnyörejä hieman perusbudjettiasi enemmän, ja ostaa tuo A5, yksi maailman kauneimmista autoista !
Vaikka rahoituksella, jos tarpeen. Niin itse tekisin. A5 on jotain muuta, kuin ikivanha A3, tai jokin Korean ihme, tai karvalakkijenkki.

Docw

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 24.09.11 - klo:20:54
Ymmärrän hyvin Docw:n linjauksen. Mikäs siinä harmaassa A5:ssä olisi vikana ? Sehän sopisi aivan upeasti sinun talliisi. Voisi olla paikallaan raottaa lompakonnyörejä hieman perusbudjettiasi enemmän, ja ostaa tuo A5, yksi maailman kauneimmista autoista !
Vaikka rahoituksella, jos tarpeen. Niin itse tekisin. A5 on jotain muuta, kuin ikivanha A3, tai jokin Korean ihme, tai karvalakkijenkki.

A5:ssä ei ole muuta vikaa kuin kohta tännekin eksyvä facelift ;)

Rahoituksella hankin muutenkin autoni. Kerran olen uuden kakkosauton käteisellä ostanut ja lisäksi muutamaa kuukautta myöhemmin vaihtanut ykkösauton 1.9tdi:n 2.0tdi S-troniciksi. Sen verran lahjakkaasti noihin upposi euroja, että olen päättänyt jatkossa rahoittaa tämän harrastuksen kuukausittaisella panostuksella :) Varsinkin kun raha on tänäpäivänä sen verran edullista..

Aiheeseen liittyen, meidän firman talousjohtaja tuli vuosi sitten ford-rahoituksen palveluksesta. Mitä nyt aiheesta ollaan keskusteltu, niin täällä auton saa ostettua käytännössä halvemmalla kun ottaa rahoituksen (riippuen hieman merkistä). Autoliike saa tuosta rahoituksesta sen verran hyvät korvaukset, että pystyvät liisimään omista katteistaan.

POSSU

Kyllä-samaa mieltä, itsekin kävin katsomassa kamuxilla 08- mopo A5,sta... mutta hintaa vielä pitkälti yli 30000e. aika hyvin pitää hintansa. lisäksi 3v. ja 80tkm? olivat jo jättäneet jälkensä-mustista listoista maali jo irtoili aika tavalla...

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: bm - 24.09.11 - klo:19:59
Olen kytännyt näitä tuoreita Scoutteja ja ihmetellyt niiden kovia pyyntejä. Mulla on tarjous tuollaisesta uudesta 36 500, perusvarusteilla: kahdet renkaat, lohko, koukku, metalliväri. Ylläolevasta kaksivuotiaasta pyydetään 32900 (puutuu muuten lohko), aika pieni on ero kun vertaa uuteen. Uusi olisi CR koneella, täydellä takuulla, paremmilla varusteilla (+ varusteet). Onko muut ihmetelleet Octavian kovia pyyntejä tuoreille yksilöille? Ok, eihän mulla pitäis olla ongelmaa, vaan ostaa sitten uusi kun ne pitää noin hyvin hintansa. Jotenkin ei kuitenkaan viitsis laittaa noin paljon rahaa kiinni autoon, kun kelpais pikkasen ajettu halvempikin kärry. Vaikeeta on...

Totta puhut. SCOUT pitää hyvin hintansa. Edellis koppasta SCOUTia kattelin 3v sitten enne kun ostin silloisen RS tdi:n. Ei löytynyt kohtuu hintaista satkun ajettua, RS löyty. No vuosi sitten ois ollut kohtuu ajettuja mutta kun ei automaattia SCOUTssa niin tuli laitettua nykyinen. Ja nyt ei tartte automaattia niin tuossahan se olisi :D Nyt kyllä tekis mieli SCOUTa automaatilla. Pitää mennä koeajaan kun niitä ilmaantuu pääkaupunki seudulle. Tuo laittamani linkin SCOUT olisi oiva peli vaikka ei ole CR ja uupuu lohko, sen saa asennettua,

Kävin tuota koeistuun eilen ja ei se paljoa uudesta hävennyt. Leasinki auto, ei tosiaa oltu räppäilty ja pellit oli kunnossa. 2 hyvät renkaat oli mukana aluilla. Ja tosiaaan 63tkm 2v ei oo paha. meikä kun veivannut nykysellä 50tkm vuodessa.

Tähän ei voi sanoa SCOUT:sta muuta ku niinpä :D

ps. http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/4268528 tuossa 2012 mallinen ei ois paha.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Docw - 24.09.11 - klo:21:19
A5:ssä ei ole muuta vikaa kuin kohta tännekin eksyvä facelift ;)

Sittenhän kannattaa jäädä odottamaan sitä! Muuten siitä FL vitosesta tulee pirun kallis, jos välissä ostaa Golffin ;)

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 24.09.11 - klo:20:54

Minusta tuossa logiikka vaan ontuu aika pahasti. Jos on varaa raottaa lompakonnyörejä A5:n kohdalla, niin eikö se olisi tehtävissä sitten myös kaikkien muiden autojen kohdalla? Kun hiukan lisää budjettia, niin on taas aivan uudet vaihtoehdot mahdollisia. Ei mm. tarvitsisi tyytyä siihen karvalakkijenkkiin vaan voisi senkin ottaa kunnon varusteilla. Kyllä se jenkkikin isolla koneella on minusta aivan jotain muuta kuin karvalakki A5. Täysin karvalakki A5 2.0T koneella, kun maksaa reilu 37000$ täällä. Samalla rahalla saa V8 Mussen tai Camaron kaikilla mahdollisilla järkevillä varusteilla. Sitten kun Audiin lisää pakolliset lisävarusteet, niin hinta onkin jo varmasti lähempänä 45k$. Kumpi sitten tarjoaa enemmän ajonautintoa on tietenkin ajajasta kiinni. Korealaiseen autoon kun laittaa saman rahan kiinni, niin aletaankin puhua melkein jo A8:n vertaisesta luksusautosta.

Docw

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 25.09.11 - klo:00:02
Minusta tuossa logiikka vaan ontuu aika pahasti. Jos on varaa raottaa lompakonnyörejä A5:n kohdalla, niin eikö se olisi tehtävissä sitten myös kaikkien muiden autojen kohdalla? Kun hiukan lisää budjettia, niin on taas aivan uudet vaihtoehdot mahdollisia. Ei mm. tarvitsisi tyytyä siihen karvalakkijenkkiin vaan voisi senkin ottaa kunnon varusteilla. Kyllä se jenkkikin isolla koneella on minusta aivan jotain muuta kuin karvalakki A5.

Niinno logiikkakin on niin henkilökohtaista. Sitä $37k A5:ttä en missään nimessä ostaisi, mutta $41k premium plus olisi täysin riittävä. Se on kirjaimellisesti totta että A5 on ihan eri auto kuin muskelijenkki, mutta molempia kuitenkin menee kaupaksi. Se on niin mieltymyksistä kiinni kumpi noista vaihtoehdoista miellyttää enemmän.

Minä pidän molemmista, mutta totuuden nimissä on sanottava että ostaisin todennäköisesti sen A5:n. Niin tuli tehtyä myös A4:n kohdalla, sen vaihtoehtona nimittäin oli GT Musse. Oikeastaan oltiinkin jo varmoja että Mustang ostetaan, mutta ostimme kuitenkin A4:n joka oli enemmän meidän auto.

Yllä olevista mieltymyksistä huolimatta seuraava auto voi hyvin olla jenkki, se on niin kiinni siitä fiiliksestä minkä autosta ostotilanteessa saan. (=lue: kiinni siitä palautteesta minkä vaimolta saan ;D)

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 25.09.11 - klo:00:02
Korealaiseen autoon kun laittaa saman rahan kiinni, niin aletaankin puhua melkein jo A8:n vertaisesta luksusautosta.

Tässä kommentissa mennään jo todella pitkälle mieltymyksien puolelle. Moneen otteeseen olen törmännyt saman tyylisiin kommentteihin esimerkiksi Skoda vastaan Audi keskusteluissa. Tähän mennessä olen jättänyt kommentoimatta, mutta tartunpa tilaisuuteen kun on aikaa kirjoitella :) Tämä ei siis suoranaisesti ole vastine sinulle, vaan yleisemminkin kyseistä ajatusmallia kohtaan.

...toiselle koko ja varusteiden määrä ratkaisevat auton arvon, toiselle (esimerkiksi minulle) ei varusteiden/koon ja hinnan suhde määrittele alkuunkaan mitä olisin autosta valmis maksamaan. Muutama viikko sitten uudesta A8L:sta tyyppejä ottaneena täytyy sanoa, että ei tuollaista tunnelmaa ihan joka autosta saa. Samat varusteet löytyy varmasti monesta autosta, mutta se fiilis joka kaikista kytkimistä, materiaaleista ja harmoniasta tulee on ihan mieletön. Tuo fiilis on juuri se asia miksi olen ilomielin valmis maksamaan siitä "audin merkistä" niinkuin melko moni on asian ilmaissut. Tuon fiiliksen puute on jättänyt monta autoa kauppaan. Jos joku muu ei tuota ymmärrä ja kritisoi Audin ostoa niin ihan vapaasti, suosittelisin kuitenkin muistamaan että mielipiteitä on muitakin kuin se oma ;)

En minä asunnoksikaan valitse sitä rahtariyrittäjän vanhaa autohallin ja asunnon yhdistelmää jossa on neliöitä mielettömästi ja hallissakin rakentaisi vaikka lentokoneen :) Etsin mieluummin omiin mieltymyksiini ja tarpeisiini parhaiten soveltuvan kodin. Sitten kun se oma koti löytyy niin katsotaan sen hintalappua ja ostetaan jos siltä tuntuu, miettimättä sitä naapurin taloa jossa samalla rahalla saisi viisikymmentä neliötä enemmän mutta joka ei vain tunnu omalta...

pokkus

Lähinnä kritisoin tuota logiikkaa siitä että miksi venyttää budjettia vain yhden mallin kohdalla ja verrata sitä selkeästi halvempaan malliin. Minusta kun sitä pitäisi verrata vastaavanhintaiseen toiseen vaihtoehtoon. Eli jos oikeasti budjettia voi venyttää yhden mallin kohdalla niin ei se alkuperäinen budjetti siis ollut todellinen.

Docw, vaikka kuinka sanot ettet ole merkkiuskovainen, niin kyllä noista perusteluista ja teksteistä Audi-uskollisuutta on huomattavissa :-)

Docw

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 25.09.11 - klo:05:24
Lähinnä kritisoin tuota logiikkaa siitä että miksi venyttää budjettia vain yhden mallin kohdalla ja verrata sitä selkeästi halvempaan malliin. Minusta kun sitä pitäisi verrata vastaavanhintaiseen toiseen vaihtoehtoon. Eli jos oikeasti budjettia voi venyttää yhden mallin kohdalla niin ei se alkuperäinen budjetti siis ollut todellinen.

Docw, vaikka kuinka sanot ettet ole merkkiuskovainen, niin kyllä noista perusteluista ja teksteistä Audi-uskollisuutta on huomattavissa :-)

En kai minä ole budjettia venyttänyt minkään auton kohdalla? :) Edellisestä 25k kaavailusta se venyi kolmeenkymppiin, mutta tässä se vielä toistaiseksi on pysynyt.

Audi-uskollisuuden myönnän kivuttomasti, uskovaisuutta en kun kuitenkin muitakin katselen ;) ...olen kyllä hyvin yllättynyt jos tuo kakkosauto tulee olemaan Audi.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Docw - 25.09.11 - klo:05:37
En kai minä ole budjettia venyttänyt minkään auton kohdalla? :)

Ã,,hh, nyt menee kommentoinnit taas ristiin :) Minähän alunperin kommentoin tuota Markku J:n ehdotusta venyttää budjettia. En siis suinkaan tarkoittanut, että sinä olisit niin tekemässä jonkun mallin kohdalla.

Docw

Autokauppoja kierreltiin ja tulostakin syntyi :)

Oli kyllä toooooodella lähellä ettei talliin tullut toista Audia, mutta kun se FL A5 kiinnostaa niin päädyttiin sitten vähän ajettuun volkkariin.. Jospa tällä sen odotteluajan ajelisi  8)

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Docw - 26.09.11 - klo:00:31
Autokauppoja kierreltiin ja tulostakin syntyi :)

Onnittelut autosta! Onko tarkempia speksejä mitä tuo pitää sisällään? :)

Docw

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 26.09.11 - klo:00:57
Onnittelut autosta! Onko tarkempia speksejä mitä tuo pitää sisällään? :)

Kiitos. Lyhyesti ja ytimekkäästi VW CC 2.0TFSI -09, mittarissa 25tkm. Pitääpä jossain välissä napata pari kuvaa ja kirjoittaa pieni esittely autotalliin.

Quality

Upea valinta kakkosautoksi, onnittelut! Tuota ei tarvitse enempää ulkomuodoiltaan kuin tehoiltaankaan Audin rinnalla hävetä.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

rob-s

Kylläpäs Docw:llä on huolitellun näköinen piha, ajotie ja autotalli!! +++
..niin joo onnittelut CC:n hankinnasta johtuen:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 26.09.11 - klo:08:37
Kylläpäs Docw:llä on huolitellun näköinen piha, ajotie ja autotalli!! +++

Kyllä hieraisin itsekin silmiäni ....... sen aiemman uima-allasesityksen lisäksi.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

msvahn

Olen ollut tähän asti siinä uskossa, ettei uuden auton tuominen Suomeen kannata. Käsitys siis, että meidän verottomat hinnat ovat kilpailukykyisiä. Työkaveri (tuo pertti.comin Pertti) vinkkasi muutaman autonvälityssivuston, ja kyllä alkoi ahdistamaan, kun ei enää ehdi tänä vuonna kilvittää jos veromuutos tulee..   :(

Yllätys oli, että euroopassa yleinen alennusprosentti listahinnoista on 20% ja parhaat diilit välittäjien kautta reilusti enemmänkin.
Mm. Bemarin 3-sarjassa on muikea vajaan kymppitonnin hintaero suomen verottomiin hintoihin! Jopa 320d touring efficient lähes 9te eroa Suomeen (veroton 28.600e). Samoin esim. Passat CC dieselinä lähtisi huimasti halvemmalla (myös jotain 8-9te). Peruspassatit ei sitten montaa tonnia, kuten ei a4 jne.. Noissa ei oikein vaivan palkkaa saa, mutta toisaalta ihan joku diesel Fabiakin oli useita tonneja edullisempi verojen jälkeen.

Ensivuonnakin vielä jonkun 320d:n tuo päästöjen takia (jos vanhan mallin nyt haluaa), mutta esim. 330d olisi poltellut jo alle viidenkympin hintaan veroineen. Toimitusaika esim. yhden sivuston mukaan on 2-3kk, joten tiukille menee tänä vuonna.

Tämä on yksi sivusto, josta katselin.. http://www.apl24.de/neuwagen/bmw/3er-touring/preisliste.php
Tuossa siis itse kauppa tehdään ihan merkkiliikkeessä ilman mitään riskejä.

EDIT: itse asiassa tuossa BMW esimerkissä oli jo toimituskulutkin mukana eli mennään yli 9te..  ;D Toisaalta tuleehan siitä rekisteröintikulut ja haku.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 26.09.11 - klo:19:42
Olen ollut tähän asti siinä uskossa, ettei uuden auton tuominen Suomeen kannata. Käsitys siis, että meidän verottomat hinnat ovat kilpailukykyisiä. Työkaveri (tuo pertti.comin Pertti) vinkkasi muutaman autonvälityssivuston, ja kyllä alkoi ahdistamaan, kun ei enää ehdi tänä vuonna kilvittää jos veromuutos tulee..   :(

Yllätys oli, että euroopassa yleinen alennusprosentti listahinnoista on 20% ja parhaat diilit välittäjien kautta reilusti enemmänkin.
Mm. Bemarin 3-sarjassa on muikea vajaan kymppitonnin hintaero suomen verottomiin hintoihin! Jopa 320d touring efficient lähes 9te eroa Suomeen (veroton 28.600e). Samoin esim. Passat CC dieselinä lähtisi huimasti halvemmalla (myös jotain 8-9te). Peruspassatit ei sitten montaa tonnia, kuten ei a4 jne.. Noissa ei oikein vaivan palkkaa saa, mutta toisaalta ihan joku diesel Fabiakin oli useita tonneja edullisempi verojen jälkeen.

Ensivuonnakin vielä jonkun 320d:n tuo päästöjen takia (jos vanhan mallin nyt haluaa), mutta esim. 330d olisi poltellut jo alle viidenkympin hintaan veroineen. Toimitusaika esim. yhden sivuston mukaan on 2-3kk, joten tiukille menee tänä vuonna.

Tämä on yksi sivusto, josta katselin.. http://www.apl24.de/neuwagen/bmw/3er-touring/preisliste.php
Tuossa siis itse kauppa tehdään ihan merkkiliikkeessä ilman mitään riskejä.

EDIT: itse asiassa tuossa BMW esimerkissä oli jo toimituskulutkin mukana eli mennään yli 9te..  ;D Toisaalta tuleehan siitä rekisteröintikulut ja haku.

Miten voit verrata BMW ed 320D Touringin hintaa suomen vastaavaan? Suomessa kun ei ole olemassakaan ko. ekomallia kuin sedanina. Tuo 320d ed on manuaali jossa mm. ekorenkaat, ekovanteet, matala alusta, pitkät välitykset ja 163hv teho. Suomessa myytävä 320d farkku on isompipäästöinen ja painavampi kuin ed malli ja tehoa on 184hv ja maxääntö on 380nm.

320d Touring manuaalin ovh. suomessa 46 386,76 ekua ja sama auto suomessa Limited business edition varustein, ovh. 47 381,70 ekua.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy