Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Keke78

Lainaus käyttäjältä: Sande - 04.04.11 - klo:14:30
^^ + talvirenkaat ~800 eur

+ sen sais heti ilman kuukausien odottelua :-) Mä kun päätän jotain ostaa niin en malta odottaa sitä suunnilleen sekuntiakaan, pakko saada heti perkele. Jos olin tohkeissanu uudesta pölynimurista niin mullahan menee saatana yöunet jos jodun kuukausia venaamaan.
Fabia rs combi -11

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 04.04.11 - klo:14:33
+ sen sais heti ilman kuukausien odottelua :-) Mä kun päätän jotain ostaa niin en malta odottaa sitä suunnilleen sekuntiakaan, pakko saada heti perkele. Jos olin tohkeissanu uudesta pölynimurista niin mullahan menee saatana yöunet jos jodun kuukausia venaamaan.

Oikea toimintamalli perkele! :D

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 04.04.11 - klo:14:25
Esittelyautosta ei taida olla 600 euron toimituskulua? Eli 1600 euroa nettoa. ;)
Uuden tilaamalla tuollaisessa Fabia RS -hintaluokassa pelkkä käteisalennus tuo helposti saman verran "hyvää". Liike toki esittelyvehjettä markkinoidessaan muistaa verrata ko. yksilön pyyntihintaa uuden OVH-hintaan :)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 04.04.11 - klo:16:11
Uuden tilaamalla tuollaisessa Fabia RS -hintaluokassa pelkkä käteisalennus tuo helposti saman verran "hyvää".

Mitä nyt itse olen nettikeskusteluista seurannut esittelyautojen alennuksia, niin aika surkeita ne ovat olleet. Aivan samaa tasoa kuin käteisalennukset.

Itse luulen, että esittelyautoista ei anneta parempia alennuksia sen takia, että aina löytyy ostajia, jotka haluavat auton heti.

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 04.04.11 - klo:16:43
Mitä nyt itse olen nettikeskusteluista seurannut esittelyautojen alennuksia, niin aika surkeita ne ovat olleet. Aivan samaa tasoa kuin käteisalennukset.
Tässä reilu vuosi sitten työkaveri kehui saaneensa hyvät, suorat kaupat esittely-Octaviasta. Tuolloin noin 5000 km ajettu 1.4 TSI Ambiente DSG:llä lisävarusteena metalliväri sekä "talvivarustus" (talvirenkaat peltivanteilla) oli irronnut "lähes puolitoista tonnia" halvemmalla, kuin olisi ollut vastaavan uuden auton ohjehinta. ;D

Ei vaihtoautoa, ei mitään erillistä alennusta tuosta hankitusta autosta... Kun sitten kerroin hänelle, minkä suuruinen oli käteisalennus edellistä autoa ostaessani, hän ei (ymmärrettävästi) uskonut kertomaani. Jokainen päätelköön, oliko käteisalennus suurempi vai pienempi, kuin hänen esittelyautosta saamansa "alennus" ;)

Jokainen toki voi perustella hankintansa itselleen ja muille kuten haluaa :D

ram1

Lainaus käyttäjältä: njs - 04.04.11 - klo:11:27
Joko sait Focuksesta tarpeeksesi?
Hyvin pitkälti.Paprut tehty uudesta autosta, mutta Fiikus myytävä itse.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

downtime

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 04.04.11 - klo:17:23
Hyvin pitkälti.Paprut tehty uudesta autosta, mutta Fiikus myytävä itse.

Saako udella mikä tämä uusi on? Päättelisin parista keskustelusta että BMW?

ram1

No kun tilaa ei eron jälkeen enää ole tarvinnut ruokakasseja enempää niin ostin suurinpiirtein tällaisen 116D mallin, mutta sport-alustalla.Siinä nyt hyvät tyrkyt, kun uusi tuloillaan ja alkuihmetyksen jälkeen olen parisen vuotta jo tykännyt tuosta.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Markku J

Onnittelut fiksusta valinnasta. Tuohan on nyt hinnaltaan kilpailukykyinen ja 2 -litran koneella varmasti miellyttävä auto.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.04.11 - klo:18:03
Onnittelut fiksusta valinnasta. Tuohan on nyt hinnaltaan kilpailukykyinen ja 2 -litran koneella varmasti miellyttävä auto.
No 4 päivän koeajon jälkeen voi sanoa ettei tuo toki tykki ole, mutta ihan kohtuullisesti tuokin liikkuu.Ja jos ei uusimpia suojauksia, tuosta saa kovia lukemia softaamalla.Mutta ei siitä nyt enempiä.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Keke78

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 04.04.11 - klo:16:52
Tässä reilu vuosi sitten työkaveri kehui saaneensa hyvät, suorat kaupat esittely-Octaviasta. Tuolloin noin 5000 km ajettu 1.4 TSI Ambiente DSG:llä lisävarusteena metalliväri sekä "talvivarustus" (talvirenkaat peltivanteilla) oli irronnut "lähes puolitoista tonnia" halvemmalla, kuin olisi ollut vastaavan uuden auton ohjehinta. ;D

Ei vaihtoautoa, ei mitään erillistä alennusta tuosta hankitusta autosta... Kun sitten kerroin hänelle, minkä suuruinen oli käteisalennus edellistä autoa ostaessani, hän ei (ymmärrettävästi) uskonut kertomaani. Jokainen päätelköön, oliko käteisalennus suurempi vai pienempi, kuin hänen esittelyautosta saamansa "alennus" ;)

Jokainen toki voi perustella hankintansa itselleen ja muille kuten haluaa :D

Mitäs tää 'käteisalennus' nyt sit tarkoittaa, sitä ettei olla tyrkyttämässä vanhaa paskaa vaihdossa vaan otetaan uus kokonaan rahalla?? Mulla on sellainen tilanne että on remppalainaa asuntoa varten vielä n.10 nostamatta + n.5 tonnia jemmassa säästöjä jtn. rahoitusta joutuis ottaan varmaan sen n. 10 tonnia, käteiskauppahan se silti on myyjän kannalta joten onko tuossa varaa yrittää tinkiä isoakin alennusta??

Ite en ajatellu edes yrittää tyrkyttää tuota vanhaa paskaa vaihdossa vaan myyn se ite, eikä ne varmaan 10v vanhaa 200k ajettua pikkukirppua enää edes ottais mihinkään liikkeeseen kun jälleenmyyntiarvo on käytännön tonnin luokkaa.  
Fabia rs combi -11

ram1

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 04.04.11 - klo:18:15
Mitäs tää 'käteisalennus' nyt sit tarkoittaa, sitä ettei olla tyrkyttämässä vanhaa paskaa vaihdossa vaan otetaan uus kokonaan rahalla?? Mulla on sellainen tilanne että on remppalainaa asuntoa varten vielä n.10 nostamatta + n.5 tonnia jemmassa säästöjä jtn. rahoitusta joutuis ottaan varmaan sen n. 10 tonnia, käteiskauppahan se silti on myyjän kannalta joten onko tuossa varaa yrittää tinkiä isoakin alennusta??

Ite en ajatellu edes yrittää tyrkyttää tuota vanhaa paskaa vaihdossa vaan myyn se ite, eikä ne varmaan 10v vanhaa 200k ajettua pikkukirppua enää edes ottais mihinkään liikkeeseen kun jälleenmyyntiarvo on käytännön tonnin luokkaa.  
Kyllä sen saman alennuksen saa pätkälläkin.Kyseessä periaatteessa juurikin se, ettei vanhaa vaihdossa.Saahan myyjä provikkaa rahoituksestakin.
Edit.Ja saahan sen alennuksen vaikka vaihdokkikin, mutta se valuu huonoon hyvitykseen, ja taitaa olla niin, että sekä asiakas, että uuden auton myyjä kärsii eniten, ja voittaja on vaihtoautopuolen myyjät, jos saavat hyvän yksilön pilkkahintaan.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

downtime

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 04.04.11 - klo:17:34
No kun tilaa ei eron jälkeen enää ole tarvinnut ruokakasseja enempää niin ostin suurinpiirtein tällaisen 116D mallin, mutta sport-alustalla.Siinä nyt hyvät tyrkyt, kun uusi tuloillaan ja alkuihmetyksen jälkeen olen parisen vuotta jo tykännyt tuosta.
Onneksi olkoon vain uudesta autosta. Tuo on kyllä tosi fiksun näköinen peli. Itse pidän myös 1-sarjan muotoilusta.

MVA

Onnittelut uudesta pirssistä. Tuollaisella BMW:llä ajelin Espanjassa ollessani, hyvä oli ajella eikä ollut kovin janoinenkaan  8).

ram1

Lainaus käyttäjältä: MVA - 04.04.11 - klo:18:46
Onnittelut uudesta pirssistä. Tuollaisella BMW:llä ajelin Espanjassa ollessani, hyvä oli ajella eikä ollut kovin janoinenkaan  8).
Kiitos.Koeajokulutus 4 päivän aikana tasan 5l tietsikan mukaan.Ei nyt maailman pienin, mutta luulisin tuolla pääsevän mun normiajossa 4.5l paikkeille hyvillä keleillä, jollei jopa lähemmäs neljää.Tosin 18" renkaat estää huippulukemat.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 04.04.11 - klo:18:08
No 4 päivän koeajon jälkeen voi sanoa ettei tuo toki tykki ole, mutta ihan kohtuullisesti tuokin liikkuu.Ja jos ei uusimpia suojauksia, tuosta saa kovia lukemia softaamalla.Mutta ei siitä nyt enempiä.

Jos oikein ymmärsin niin Skodasi sai mennä ollessaan siihen hetkeen liian arvokas ..... ja nyt tommonen peli - mistäs nyt oikein tuulee?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

ram1

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 04.04.11 - klo:19:48
Jos oikein ymmärsin niin Skodasi sai mennä ollessaan siihen hetkeen liian arvokas ..... ja nyt tommonen peli - mistäs nyt oikein tuulee?
No tällasta se mun järjenkäytttö on.Kutsutaan myös nimellä autokuume.Hetkellinen rahantarve tosiaan oli, mutta minkäs teet.Jos nyt ei elämä muuten oikeen rullaa niin ostetaan auto.Ihan koko totuushan tuo Ocun myyntisyy ei ollut.Tämä talvi sai tympimään pahasti sen auton, ja siitä ei Ocumiesten kannata hermostua.Loistava autohan se on, mutta ehkä tuon Rs Ocun jälkeen olisi kannattanut jo vaihtaa merkkiä.Mutta sain sen tosiaan sellaiseen hintaan, ettei keksinyt syytä olla ostamatta.Kyseiset autot tietysti aivan erilaiset, mutta hintaluokka samaa.Tällä hetkellä tuon Bemun omilla höysteillä saa kyllä halvemmalla kuin Ocun, mutta merkittävää eroa ei kyllä ole.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 04.04.11 - klo:20:06
No tällasta se mun järjenkäytttö on.Kutsutaan myös nimellä autokuume.Hetkellinen rahantarve tosiaan oli, mutta minkäs teet.Jos nyt ei elämä muuten oikeen rullaa niin ostetaan auto.Ihan koko totuushan tuo Ocun myyntisyy ei ollut.Tämä talvi sai tympimään pahasti sen auton, ja siitä ei Ocumiesten kannata hermostua.Loistava autohan se on, mutta ehkä tuon Rs Ocun jälkeen olisi kannattanut jo vaihtaa merkkiä.Mutta sain sen tosiaan sellaiseen hintaan, ettei keksinyt syytä olla ostamatta.Kyseiset autot tietysti aivan erilaiset, mutta hintaluokka samaa.Tällä hetkellä tuon Bemun omilla höysteillä saa kyllä halvemmalla kuin Ocun, mutta merkittävää eroa ei kyllä ole.

Hienoa huomata että muidenkaan autovaihdoissa ja autokuumeilussa ei ole järjen häivääkään, ei tule orpo olo. :D Meinaan, vaihdoit tehopelistä mopodieseliin. Toki merkki on hyvä. Palataanko taas vaihtospekulaatioihin kesällä? ;)

ram1

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 04.04.11 - klo:20:23
Hienoa huomata että muidenkaan autovaihdoissa ja autokuumeilussa ei ole järjen häivääkään, ei tule orpo olo. :D Meinaan, vaihdoit tehopelistä mopodieseliin. Toki merkki on hyvä. Palataanko taas vaihtospekulaatioihin kesällä? ;)
Myyjä kysyi kauan pidän autoa.Vastaus oli 2kk-2 vuotta ja naurut tuli.Minä kun noista softauksista tykkään, vaikka täällä vastustajia löytyy, niin tuo moottorihan järkevin ostos.185/360 liikuttaa ihan kivasti.Toki jos tuossa se Boschin uusin suojaus, niin jää tekemäti.Siksi kyseinen autonmyyntiskaala :D
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Markku J

Saatko uuden Bemun suoraan varastosta vai tehdastilauksena ? Jos tuon saa softattua, niin ilman muuta on järkevin valinta kaikista Bemun malleista.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.04.11 - klo:21:05
Saatko uuden Bemun suoraan varastosta vai tehdastilauksena ? Jos tuon saa softattua, niin ilman muuta on järkevin valinta kaikista.
Tehdastilaus.Pari kuukautta.Noissa ykkösissähän hinta pompsahtaa pahasti jos ottaa tehokkaammalla moottorilla suoraan.Noissahan ei juurikaan kuitenkaan eroa ole 116/118 ja 120 moottorin puolesta.Ihan samojahan ne ei ole, mutta ainakin vielä 2010 mallin sai softattua.Ja tietysti saa tuonkin tietyillä konsteilla, mutta itse ottaisin mielellään Motorbitin, ja alustava keskustelukin jo käyty.Tosin ei ihan sisäänajovaiheessa vielä kannata.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Markku J

OK. Saat samalla autollisen takavetoisen ajamisen iloa, mistä itse olen nauttinut. Tänä talvena on ollut kivaa ajella takavedolla, joka ESP:n avulla kääntyy 90 -asteen kaupunkimutkissa melkein sisäkaarteen puoleisen etupyörän "ympäri" - tosi notkeasti siis, mutta hallitusti. Hienosti Bemun ESP hallitsee talven kääntymistilanteet.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.04.11 - klo:21:17
OK. Saat samalla autollisen takavetoisen ajamisen iloa, mistä itse olen nauttinut. Tänä talvena on ollut kivaa ajella takavedolla, joka ESP:n avulla kääntyy 90 -asteen kaupunkimutkissa melkein sisäkaarteen puoleisen etupyörän "ympäri" - tosi notkeasti siis, mutta hallitusti. Hienosti Bemun ESP hallitsee talven kääntymistilanteet.
No takavetohan se suurimpia syitä ostokseen.Niin ikävä ollut nuoruusvuosien ajokokemuksia.Bemun DTC aika herkkä kokonaan päällä, etenkin talvirenkailla, mutta tulipa tuota testattua kokonaan ilman, ja hymy herkässä.Ajoin myös 318D:llä, ja kitkoilla tuo jopa liiankin kiva leikkiä.Miksköhän ne vakuutusmaksut noissa isot :D
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Wilburi

LainaaMitä siihen laatuun ja tyytyväisyyteen autoyksilöön sitten tulee, niin sen suhteen kaikki ei ole mennyt "ihan" putkeen.

Kuulostaa ihan tyypilliseltä voortilta, joten sanoisin että tuo on ihan normaalia. Meillä töissä yhdellä voorttifanilla ei muita autoja ole ollutkaan vikaisuudesta huolimatta. Auto käy viikoittain keskiviikko huollossa.  ;D

Parasta mielestäni on ollut kaikkien ovien vaihto, kun niissä oli jotain vikaa. Niitä sitten säädeltiinkin seuraavat kuukaudet, kun joku ovi vuosi aina jostain kohtaa jne.  ;D

Nyt uusin malli on oillut vähävikaisin tähän astisista (Mondeo 2.0 TDCI Titanium-varustuksella)
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 04.04.11 - klo:22:14
Kuulostaa ihan tyypilliseltä voortilta, joten sanoisin että tuo on ihan normaalia.

Niin kai sitten.  :-\

Päätin poistaa tuon v*tutuspäissäni kirjoittamani raportin tuosta ylempää.

Mutta asia ei muutu, eli S-Maxin tilalle saa ehdotella järkeviä vaihtoehtoja Vehon valikoimasta. Eli tilava dieselautomaatti. Itse en ole muita keksinyt kuin E-sarjan Mersun, enkä tiedä onko sekään sitten kovin tilava. Viikonloppuna selvinnee, kun kokeillaan.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 04.04.11 - klo:22:19
Päätin poistaa tuon v*tutuspäissäni kirjoittamani raportin tuosta ylempää.

Olisit vaan antanut olla...

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 04.04.11 - klo:22:19
Mutta asia ei muutu, eli S-Maxin tilalle saa ehdotella järkeviä vaihtoehtoja Vehon valikoimasta. Eli tilava dieselautomaatti. Itse en ole muita keksinyt kuin E-sarjan Mersun, enkä tiedä onko sekään sitten kovin tilava. Viikonloppuna selvinnee, kun kokeillaan.

Superb combi?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 04.04.11 - klo:22:26
Superb combi?

Olisi 4x4 TDI DSG Elegancena mieluisa, mutta kokeilimme tuota koko perheen voimin hiihtolomareissulla ja takapenkki on liian kapea, vaikka sen miten tahtoisi hyväksyä...

Kokeilu sitten paljastaa, onko MB yhtään sen kummempi.

mol

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 04.04.11 - klo:22:33

Kokeilu sitten paljastaa, onko MB yhtään sen kummempi.

TM mittausten mukaan Superbin takaselkänoja on kymmenen senttiä leveämpi kuin Een. Toisaalta taas Een istuinosa on seitsemän senttiä leveämpi kuin Superbin...

downtime

Mikäs Markon Fjoortissa nyt mättää? 13.1 vielä kirjoitit että autolla on mukava ja vakaa ajaa huonojakin teitä.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: downtime - 05.04.11 - klo:07:21
Mikäs Markon Fjoortissa nyt mättää? 13.1 vielä kirjoitit että autolla on mukava ja vakaa ajaa huonojakin teitä.

Niin sillä on edelleenkin mukava ja vakaa ajaa, ja hiljainenkin on -- mutta kun se on jatkuvasti rikki. Tähän mennessä tällaisia vikoja:

* vilkun viiksi hajosi
* kaiutin pimeni
* jäähdyttimen räppänöiden softavika
* hiukkassuodatin hajosi -- korjaaminen vei kuukauden
* turbo hajosi -- auto seisoi kolme ja puoli viikkoa pajalla
* auto ei yhtenä aamuna enää käynnistynyt, hinurilla pajalle -- syy ei selvinnyt
* lapsilukot toimivat, kun sattuvat toimimaan
* takaovea ei aina meinaa saada kokonaan auki
* turboremontin jälkeen auto nykii, eikä aina kiihdy
* vaihteisto ei enää suostu aina vaihtamaan pienemmälle ja on päästänyt pari lupaava paukahdusta

Laatupeli...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy