Yetiä odottavien vertaistukiryhmä :-)

Aloittaja Asterion, 25.05.10 - klo:20:42

« edellinen - seuraava »

Autoholisti

Sen verran noista renkaista, että ainakin tuo 16-tuumaiselle vanteelle laitettava 215/60-16 on erittäin harvinainen rengaskoko. Suomen autokannassa Yeti lienee lähes ainoa auto, jossa tuota käytetään. Omatkin Hankookin kitkat tuossa koossa olivat ihan erikoistilaustavaraa.

sotkamies

Jostain taisin lukea että myös rengaskoko 215/65-16 käy Yetiin. Se lienee yleisempi koko ja näkynee myös rengaan hinnassa eli mahdollisesti halvempi kuin 60 rengas. Voiko joku vahvistaa, että näin on. 65 kai mahtuu pyörimään ihan hyvin ja lain sallimissa puitteissa.

vasara

Lainaus käyttäjältä: sotkamies - 17.11.10 - klo:11:49
Jostain taisin lukea että myös rengaskoko 215/65-16 käy Yetiin. Se lienee yleisempi koko ja näkynee myös rengaan hinnassa eli mahdollisesti halvempi kuin 60 rengas. Voiko joku vahvistaa, että näin on. 65 kai mahtuu pyörimään ihan hyvin ja lain sallimissa puitteissa.
Omassa Yetissä hakkapelitta 7 rengaskoossa 215/65-16. Mahtuu pyörimään, mutta ääriasennossa käännettäessä ottaa aivan aavistuksenomaisesti sisälokariin kiinni.. kuuluu semmonen mieto hankausääni.
Lain sallimissa rajoissa tuo koon kasvu pitäisi olla.
215/65-16 rengaskoon kumit on kantavuudeltaan (ainakin nokia ja conti) hieman ylimitoitettu Yetiin => vähän kovan sorttiset + tuo saattaa vaikuttaa myös rengasääniä lisäävästi?
Nyt jos valitsisin renkaat uudelleen ottaisin pienemmän 215/60-16. Hintaero on mitätön.

JK

Huoh, Yetin tuotantoviikko on hämärän peitossa, DSG kuulemma rajoittaa, viimeinen tieto oli viikolle 3, nyt ei mitää tietoa. Tilattu siis syyskuun alussa, saas nähdä pääseekö kesärenkailla liikkeelle sittenkin, kun tässä pähkäilin talvirengasvalintaa.
VW ID.3 1st Max

JAK

Lainaus käyttäjältä: JK - 17.11.10 - klo:14:48
Huoh, Yetin tuotantoviikko on hämärän peitossa, DSG kuulemma rajoittaa, viimeinen tieto oli viikolle 3, nyt ei mitää tietoa. Tilattu siis syyskuun alussa, saas nähdä pääseekö kesärenkailla liikkeelle sittenkin, kun tässä pähkäilin talvirengasvalintaa.

Njaa, meillä on tilaus tehty heinäkuussa, eikä kukaan tiedä koska tehdään vai tehdäänkö ollenkaan. DSG ja lasikatto on tilauspaperissa.

wellup

JAK ja JK älkää hätäilkö, noita minäkin mietin heinäkuun alussa, kun muutama kuukausi tilauksesta oli takana. Ja ihan
näinä viikkoina pitäisi auto saada...

JAK

Eipä tuossa muuta ongelmaa ole kuin, että tullin invapaperi täyttää 6kk maaliskuussa. On voimassa sen 6kk, saahan tohon toki hakea jatkoakin, mutta katotaan nyt.

Metsämies

Eipä luvannut autokauppias manuaaliakaan alle 4 kk:n toimitusajalla.......

G.Durango

No niin ! Nyt on Skoda Yeti 2011 pihassa  ;D

Meni melkein 6 kuukautta ennekuin sain auton, tilasin sen 26/5-10 ja sain sen 22/11-10.

Ja Nokian nastarenkaatkin ne oli löytänyt jostakin ja asentanut ne paikalle  :)

Yritin ottaa pari kuvaa autosta, mutta on aika vaikea saada hyviä kuvia mustasta autossa pimeässä
pihassa missä ei ole valoja, eli en liitä mitään kuvia nyt (en kyllä tiedä miten kuvia voi liittää näihin viesteihin)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: G.Durango - 22.11.10 - klo:21:20
(en kyllä tiedä miten kuvia voi liittää näihin viesteihin)

Klikkaa tuosta alta "lisätoiminnot" niin sieltä pääset lisäämään kuvat liitteeksi, tai sitten vaihtoehtoisesti käytät jotain netin kuvapalvelua johon lataat ne ja linkität sitten tänne.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

G.Durango

Yritin lähettää kuvan mutta se oli liika iso, täytyypäs yrittää saada kuvankoko pienemmäksi, mutta
nyt tiedän ainakin miten liitetään kuva.

G.Durango

No niin, yritän taas lähettää kuvia minun uudesta Yetistä, valitettavasti auto on jo
ehtinyt likaantua ennenkuin ehdin ottaa kuvia.

G.Durango

Jipii ! onnistuin lähettää kuvan, mutta nyt se oli liika pieni  >:(

Karvis

Lainaus käyttäjältä: G.Durango - 25.11.10 - klo:22:31
Jipii ! onnistuin lähettää kuvan, mutta nyt se oli liika pieni  >:(

Jos sulla on esim. Picasa koneella, niin sillä on helppo pienentää kuvat haluamaasi kokoon.

G.Durango

Ei taida olla picasaa, mutta keksin pian miten pystyn lähettämään sopivan kokoeisen kuvan, mutta en enää
tänään, nyt täytyy mennä nukkumaan  :)

G.Durango

No niin ! nyt olen ajanut viikon Yetillä , ja en voi muuta sanoa kun että kyllä on hyvä auto ajaa, verrattuna entiseen autoon
(Suzuki Grandvitara XL7). Kokeilin tänään eka kertaa sitä "taskuparkeeraus-assistenntiä", kyllä se autoa hyvin osasi itse parkeerata
kahden auton väliin, tuntu vaan oudolta, kädet oli koko ajan menossa ottaan rattiin kiinni.

Yritän nyt viimmeeisen kerran liittää kuvia minun Yetistä (joka nyt on jo ehtinyt likaistua) luulen että nämä kuvat ei ole liika suuria/pieniä.

G.Durango

Ahaa ! nyt tajuan ! lähetän yhden kuvan kerralla.

G.Durango

Karvis

Lainaus käyttäjältä: G.Durango - 01.12.10 - klo:20:28

Voit liittää 10 kuvaa/viesti, valitse ensin lisätoiminnot ja sitten liitettävä kuva. Selaa napin vieressä on teksti "lisää liitteitä", siitä kun aina klikkaat saat lisättyä usemman kuvan samaan viestiin.

sotkamies

Lainaus käyttäjältä: G.Durango - 01.12.10 - klo:20:28

Eikö sotkan mukana tullut edes pölykapseleita  ;D. Näkyy muuten olevan samaa vikaa kaikissa sotkissa. Tuo etupyörien sisälokari kerää tehokkaasti sohjoa ja kun on oikein paha keli, niin pyörä ei sovi kunnolla pyörimään. Joskus olen Roomsterilla jopa joutunut pysähtymään ja puhdistamaan pyörän kotelon, kun se on ollut sohjoa täynnä. Sitten jos päästät sen vielä jäätymään sinne, niin johan riemu aamulla ratkeaa. Saattaahan tuo vika olla muissakin merkeissä, mutta Octaviassa ja Roomsterissa sen olen omakohtaisesti kokenut. Ja luultavasti seuraavan kerran koen, kun oma Yeti tulee joskus ensi vuonna.

G.Durango

Ei tullut pölykapseleita renkaiden mukana, mutta sain renkaat ja vanteet kaupanpäälliseksi, ekana minu olis pitänyt maksaa
täysi hinta niistä, ja sitten vaan puolihintaa, ja lopulta sain ne ilmaiseksi, ja yksi syy siihen oli se että kun jouduin odottaa auto
niin kauan.

PowerYeti

Lainaus käyttäjältä: Samppari - 23.08.10 - klo:18:23
Tervehdys,

Uusi Yetiä odottava ilmoittautuu. Tänään lähti tilaukseen 2.0TDI 170 4X4 Experience, värinä Candy White ja lisävarusteina ainoastaan lämmitettävä tuulilasi ja irroitettava vetokoukku. Myyjä uumoili luovutusajankohdaksi tammikuuta, mutta keskusteluja tällä sivustolla seuranneena en odottele Yetiäni ennen helmi- maaliskuuta...

Radiohiljaisuus päättyköön - - - kävin tänään jälleenmyyjän juttusilla ja Skodan materiaalinhallintajärjestelmä oli suuressa viisaudessa päättänyt, että kärryni menee tuotantoon vkolla 1/2011. Myyjä totesi suurella itsevarmuudella, että auto on luovutuskunnossa tammikuun lopulla johon mielessäni heitin epäilyksen varjon - - - olen palstaa seuranneena siinä käsityksessä, ettei autoa valmistusviikon jälkeen voi odottaa n. kuuteen viikkoon, onko tästä tarkempia käsityksiä?

Jälleenmyyjän tuntemusta Skodan materiaalihallintajärjestelmästä ei voi kovin kiittää, viime kuulemalla (n. kk sitten) myyjä ei tiennyt järjestelmän koodin D* merkitystä mutta nyt autoni statuksen muuttuessa N:ksi hän tiesi kertoa, että 'D* on tosi huono juttu ja toi N on tosi hyvä'. Ei herätä vakaata luotamusta. No, lupasi, että tilaa Hankoon valmiiksi luovutuskuntopaketin jotta auton luovutus sujuisi terhakkaammin. Saas nähdä. Mikäli tällä foorumilla on jäseniä, jotka ovat saaneet auton valmistusviikosta 3-4vk sisään niin ilmoittautukaa mielenterveyteni säilyttämiseksi  :D

G.Durango

Samppari !

Voin vastata miten täällä Ruotissa kävi, olet varmaan lukenut että olen kirjoittanut että minun auto valmistettiin viikko 40 ja
sain sen viikko 47, viikko 46 alkasin vähän hermostumaan että missä se minun auto oikeen on, auton myyjä sanoi että syy viimäistymiseen
on se että kun halusin talvirenkaat autoon silloin kun hän ilmoitti että auto on tullut Ruotsiin (v45) että se on minun vika että auto on
myöhässä, eli niinkuin hän sanoi "voit kyllä tulla hakemaan auton heti (v46) mutta silloin et saa talvirenkaita", "mutta jos tulet maanantaina v47
niin saat ostaa talvirenkaat puoleen hintaan" (4600kr).

Meni hakemaan auton maanantaina, ja se kauppa päättyi niin että sain renkaat ja vanteet ilmaiseksi, epäilen että myyjä alkas katumaan sanojansa,
hän peräti soitti minulle viikon päästä ja kysyi että mitä tykkään autosta, ja se on eka kerta kun joku auto myyjä on soittanut ja kysynyt sellaista.

No niin ! nyt ei ole enää radiohiljaisuutta  ;D

wellup

Samppari,
mulla kesti valmistuksesta jämylle 2,5 viikkoa, sain auton 3 viikon jälkeen. Lienee nopeutunut tämä.

JK

Välillä mittarit osoittivat jo tuotantoa viikolle 7, nyt viikko 2, jihaa. Selvittelin moottorilämmitin-asiaa, tuohon moottoriin ei saa DSG:n kanssa letkulämmitintä, vain säteilylämmittinen. Manuaaliin sais letkulämmittimen. Harmi homma, ongelma kuulemma siinä että lämmöt menee liikaa vaihteiston puolelle... No näillä mennään.
VW ID.3 1st Max

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: sotkamies - 02.12.10 - klo:15:18
Eikö sotkan mukana tullut edes pölykapseleita  ;D. Näkyy muuten olevan samaa vikaa kaikissa sotkissa. Tuo etupyörien sisälokari kerää tehokkaasti sohjoa ja kun on oikein paha keli, niin pyörä ei sovi kunnolla pyörimään. Joskus olen Roomsterilla jopa joutunut pysähtymään ja puhdistamaan pyörän kotelon, kun se on ollut sohjoa täynnä. Sitten jos päästät sen vielä jäätymään sinne, niin johan riemu aamulla ratkeaa. Saattaahan tuo vika olla muissakin merkeissä, mutta Octaviassa ja Roomsterissa sen olen omakohtaisesti kokenut. Ja luultavasti seuraavan kerran koen, kun oma Yeti tulee joskus ensi vuonna.

Tuo lumien kerääntyminen lokasuojiin ja roiskeläppiin on niin totta. Sitä tapahtui 1991 Golperossa, 2002 Ocussa, 2006 Räsä Ogussa ja 2009 Ogussa. Jo Golperon jälkeen totuin siihen että aina kun auto jää parkkiin, kierrä auto ja potki loskat/lumet irti.  Se on suola ja lumimössö joka jää kiinni.

jarkko_h

Liittyen lokariin tarttuvaan lumeen:

Liikkeissä autokuumehoureissa olen ollut huomaavinani että Skodalla joidenkin mallien lokasuojat ovat huopamaista materiaalia. Tuommoinen huopapinta ei varmaan paranna tilannetta, vaan se on otollinen pinta jään ja loskan kiinnittymiselle. Parempi olisi mahdollisimman liukaspintainen muovi vaikka tarttuu se suolaloska noihinkin kohtuu tiukasti.

vasara

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 10.12.10 - klo:10:44
Tuo lumien kerääntyminen lokasuojiin ja roiskeläppiin on niin totta. Sitä tapahtui 1991 Golperossa, 2002 Ocussa, 2006 Räsä Ogussa ja 2009 Ogussa. Jo Golperon jälkeen totuin siihen että aina kun auto jää parkkiin, kierrä auto ja potki loskat/lumet irti.  Se on suola ja lumimössö joka jää kiinni.
Kaikissa muissakin autoissa sama ilmiö kun keli on otollinen. Nyt pakkaskeleillä lunta ei kerry renkaiden taakse lainkaan. Huopalokari tuntuisi toimivan ihan samalla tavalla kuin muovinenkin.. epäilin tuotan ennen lumien tuloa, mutta ei mitään valittamista.

Tapanila

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 10.12.10 - klo:23:02
Skodalla joidenkin mallien lokasuojat ovat huopamaista materiaalia.

Joo, Yetissä tosiaan lokari on huopamaista ainetta, joskaan ei ilmeisesti järin huokoista. Osaako joku valveutunut palstalainen kertoa, mitä se materiaali on ja miksi sitä käytetään tavallisen muovin sijasta? En ole huomannut, että se mitään ongelmia aiheuttaisi, mutta jotenkin hassulta materiaalilta tuohon paikkaan vaikuttaa...

Metsämies

Lainaus käyttäjältä: Tapanila - 14.12.10 - klo:08:18
Osaako joku valveutunut palstalainen kertoa, mitä se materiaali on ja miksi sitä käytetään tavallisen muovin sijasta?

Luulisin huovan olevan hyvä äänieriste......

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy