Yetiä odottavien vertaistukiryhmä :-)

Aloittaja Asterion, 25.05.10 - klo:20:42

« edellinen - seuraava »

pmr

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 21.10.10 - klo:22:27
Yetin tuore esite on luettavissa englanniksi, läpyskästä löytyy nyt myös Greenline-malli sekä kuva kuli-ilmastoinnista. Olkaapas hyvä  :)
Uudessa esitteessä on yllättävän paljon samanlainen kuva kuin johon olen aikaisemmin törmännyt.
Katsokaa lasien ja maalipinnan heijastuksia.
Etsikää kuvista eroja.
Valkoisen Yetin rek. nro. näyttää myös jotenkin tutulta.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Karvis

Lainaus käyttäjältä: pmr - 22.10.10 - klo:10:20
Uudessa esitteessä on yllättävän paljon samanlainen kuva kuin johon olen aikaisemmin törmännyt.
Katsokaa lasien ja maalipinnan heijastuksia.
Etsikää kuvista eroja.
Valkoisen Yetin rek. nro. näyttää myös jotenkin tutulta.

Vanhasta esitteestä löytyy sama kuva jossa auton väri on Aqua blue, rekkari on myös siinä sama :D
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

mabe

Taitaa olla joku CGI-malli johon vaan lätkitään uusi väri tarpeen mukaan.
Tuskin kukaan on kuitenkaan lähtenyt valmiiseen kuvaan tuota väriä vaihtamaan.

Ihan tyylikäs on kun ei erota aidosta ympäristöstä kuitenkaan kovin selvästi. Mitenkähän paljon tätä oikein harrastetaankaan nykyään automainonnassa?

-ruoska-

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 21.10.10 - klo:23:01
Tuo on kyllä totta, luultavastihan kyse on siitä että esitteessä halutaan tuoda auto esille (jonkun markkinamiehen) mielestä parhaissa/edustavimmissa väreissä :-\

Olisi mukava jos tarjolla olisi myös esite joka keskittyy pelkästään väreihin, nyt siellä takasivulla olevat pienet kuvat on ainoa mahdollisuus tutustua väreihin jos internetin ihmeellistä maailmaa ei lasketa mukaan.
Esitteissähän on se vika, että ne värit eivät vastaa todellisuutta hirveän tarkkaan. Sama juttu toki webin kanssa, kaikilla monitoreita ole kuitenkaan kunnolla kalibroitu. Toki kaikille noilla asioilla ei ole edes mitään väliä.

Itse haluaisin nähdä tilan, jossa olisi kaikki mallit kaikissa väreissä esillä. Tähän lisättäisiin vielä vaihdettavat taustat ja valinnaiset valaistukset, jotta värien kaikki hienoudet ja kauheudet saisi esille.

Ehkä joskus.
Ajossa:
Cupra Born 2022 58kWh

Zausa

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 21.10.10 - klo:23:01
Olisi mukava jos tarjolla olisi myös esite joka keskittyy pelkästään väreihin, nyt siellä takasivulla olevat pienet kuvat on ainoa mahdollisuus tutustua väreihin jos internetin ihmeellistä maailmaa ei lasketa mukaan.

Tuo olisi kyllä selvää edistystä, niistä pikkukuvista on mahdoton sanoa miltä auto oikeasti näyttää.

On hyvä että värivaihtoehtoja on paljon ja jokaisella on oma makunsa mutta lopulta erot voivat olla kuitenkin aika pieniä. Mato brown ja cappucino näyttävät molemmat todella upeilta hohtavana ja puhtaana, hieman pölyisinä niitä ei juurikaan edes erota toisistaan (enkä nyt tarkoita mitään koko auton kurakuorrutusta). Vähän aikaa sitten katselin kun oma mato brown Yetini ja treenikaverini cappucino Yeti seisoivat metsänreunassa vierekkäin ja vähänkään kauempaa oli todella vaikea sanoa kumpi autoista oli kumpi. Liikenteessä vastaantulevista Yeteistä mm. cappucinoa ja vaaleanharmaata on vaikea erottaa toisistaan. Mutta Yeti näyttää mielestäni hyvältä lähes kaikissa väreissä joten eipä sillä värillä niin suurta väliä ole.

Felix

Onkohan kellään kunnollista kuvaa Aqua Blue väristä?

Esitteessä olevat kuvat tuntuvat olevan sinisempiä kuin googlaamalla löytämäni kuvat.

Traditionaalisesti perheeseen on tullut aina sininen auto - vaimon panostus autonvalintaan - mutta tällä kertaa se tummansininen ei sitten ollutkaan sopiva ja Aqua Blue tuli valittua.

Netistä löytämäni "luonnolliset" kuvat autosta tuossa värissä vaan tuntuvat olevan hieman vaisuja, jos saa sanoa. Tosin se hailakkuus vähän keventää ulkomuotoa, mutta lähentelee hopeaa, josta taas en itse pidä.
ID.4 Pro Performance Business

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Felix - 26.10.10 - klo:20:03

Esitteessä olevat kuvat tuntuvat olevan sinisempiä kuin googlaamalla löytämäni kuvat.

Traditionaalisesti perheeseen on tullut aina sininen auto - vaimon panostus autonvalintaan - mutta tällä kertaa se tummansininen ei sitten ollutkaan sopiva ja Aqua Blue tuli valittua.

Netistä löytämäni "luonnolliset" kuvat autosta tuossa värissä vaan tuntuvat olevan hieman vaisuja, jos saa sanoa. Tosin se hailakkuus vähän keventää ulkomuotoa, mutta lähentelee hopeaa, josta taas en itse pidä.

Tässä olisi kuva Arccan Aqua bluesta, muistaakseni hänkin mainitsi heidän olettaneen värin olevan sinisempi.

adoks

Ei ole, mutta Aqua Blue on kyllä hyvä väri Yetiin omasta mielestäni, koska on lähellä hopeaa, joka sopii Yetiin ja jonka värinen oma Yeti on. Mutta jos sanoit, ettet pidä hopeasta, niin.. Ja onhan se aika hailakka. Mutta keventää tosiaankin autoa. Esittelyauto, jonka itse koeajoin kesäkuussa ja jonka perusteella tein ostopäätöksen, oli juurikin Aqua Blue värissä.

Erkka

Täällä mielestäni onnistuneet kuvat Aqua Bluesta.

http://www.flickr.com/photos/darkearth/4416898392/#
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 26.10.10 - klo:20:19
Täällä mielestäni onnistuneet kuvat Aqua Bluesta.

http://www.flickr.com/photos/darkearth/4416898392/#

Sanoisin että tuo meidän kuva on luonnollisempi ainakin minun näytöltä arvioitaessa, tai sitten se johtuu siitä ettei meidän autoa ole vahattu noin kiiltäväksi kuin nuo flickrin  :D.

Emäntä sanoo että Aqua Blue on suorastaan harmaa! ???, ja meillä on siitä hyväntahtoinen kina päällä kun meikän mielestä se on vaaleansininen korkeintaan harmaalla vivahteella.

Ei se minusta kyllä hopeakaan ole Felixille lohdutukseksi.

Hyvä perus/käyttöväri joka ei suututa ketään, jos ei kauheasti ihasteluakaan aiheuta.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Felix

Kiitos, heti löytyi parempia kuvia kuin minä olin löytänyt. Kyllähän tuo flickrin kuva on ihan nätti, mutta ei niin nätti kuin Skoda -sivuston metsänäkymässä. Nimenomaan nätti on hyvä sana tähän yhteyteen. ;D

En onnistunut sisällyttämään kuvaa tähän viestiin joten jätän lisäämättä, mutta eiköhän kaikki täällä tiedä mistä puhun.

Edit: Tai sitten onnistuin kuin luin ohjeet.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Erkka

^ Värit kuvissa saattaa vaihdella paljonkin, riippuen missä olosuhteissa kuvat on otettu. Minun linkittämä kuva on otettu selkeästi kirkkaassa auringonpaisteessa, kun taas yllä oleva otos metsän keskellä varjossa, jossa Yeti korostuu tummemman sinisenä.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 26.10.10 - klo:20:29
Hyvä perus/käyttöväri joka ei suututa ketään, jos ei kauheasti ihasteluakaan aiheuta.

Itse olen ihastellut erästä Aqua blueta aina sen nähdessäni, paitsi aurinkoisena päivänä. Oikein kirkkaalla kelillä se on hiukan pliisu/harmaavarpunen, mutta sopivasti pilviä taivaalla mutta kuitenkin valoisaa niin :-* Silloin myös mustat osat/tummat ikkunat tulee esiin mukavasti.

Kallis

Niin, kyllä valaistus vaikuttaa tosi paljon miltä värit näyttävät.
Näin itse ensin eniten näitä mato browneja ja kun kun se tuli koeajoonkin, olin tyytyväinen. Mutta kun näin työkaverin caputtcinon, olisin melkein valinnut sen, ei ollutkaan niin harmaa kuin värikartta näytti.
Siksi olisikin näköjään hyvä olla paljon kuvia eri valaistuksissa.
Nyt Golf Variant, tilattu Yeti 1,4 Adventure Mato brown

pmr

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 26.10.10 - klo:21:08
^ Värit kuvissa saattaa vaihdella paljonkin, riippuen missä olosuhteissa kuvat on otettu. Minun linkittämä kuva on otettu selkeästi kirkkaassa auringonpaisteessa, kun taas yllä oleva otos metsän keskellä varjossa, jossa Yeti korostuu tummemman sinisenä.

Tai sitten värit näyttävät esitteessä siltä kuin esitteen tekijä haluaa niiden näyttävän.
Sama Yeti on esitteen kuvissa valkoisena, oranssina ja vaaleansinisenä.

Metsämies

Yeti näyttää hyvältä lähes kaiken värisenä. Itse vierastan hiukan tuota peruspunaista. Itse tilasin mustan. Jälkeenpäin on käynyt värin vaihto mielessä, kun tuo Mato Brown on hieno ja valkoinenkin on hieno eikä Cappucinokaan näytä hullummalta jne.... pakkohan se väri on valita ja olkoon se tuo musta.

wellup

Toki värillä on väliä, ja mielestäni valkoinen on Yetin oikea väri - tummennetut lasit ja mustat kylkilistat sekä puskurit komppaavat komeasti juuri valkoista. Sitä paitsi valkoinen myös visuaalisesti suurentaa autoa, vaikka onkin 'silmänlumetta'. Kesärenkaiden
vanteet aion myös näistä syistä sävyttää mustan/kiillotetun yhdistelmällä.

JAK

Heinäkuussa tilatussa Yetissä ei ole vielä tietoa edes suunnitellusta valmistumispäivästä. No, mikäs kiire tässä on.

Metsämies

Joo, värin ehtii vaihtaa vielä moneen kertaan........ ;D

Karvis

Lainaus käyttäjältä: wellup - 27.10.10 - klo:12:35
Kesärenkaiden vanteet aion myös näistä syistä sävyttää mustan/kiillotetun yhdistelmällä.

Peltivanteet ja pölykapselit? ::)

wellup

Karvis, olet siis jonkinlainen suomenkielen Pensselisetä?  ;D Ei, aion siis hankkia oikein a l u vanteet, joissa on mustaa ja kiillotettua yhdistettynä...

Karvis

Tässäpä olisi kuva miltä Aqua blue voi pahimmillaan(?) näyttää, muistui mieleen että moinen kuva tuli kesällä otettua.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 28.10.10 - klo:22:46
Tässäpä olisi kuva miltä Aqua blue voi pahimmillaan(?) näyttää, muistui mieleen että moinen kuva tuli kesällä otettua.

Tuo ei ole kyllä Aqua Blue sitten millään. Taitaa olla Platin Grey.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 28.10.10 - klo:22:55
Tuo ei ole kyllä Aqua Blue sitten millään. Taitaa olla Platin Grey.

Kyllä se on Aqua blue.

Felix

On kyllä sietokyvyn rajoilla tuo väri. Pitäisikö katsella valkoista sitten kuitenkin.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 28.10.10 - klo:22:58
Kyllä se on Aqua blue.

Olet varmasti vilpittömästi tuota mieltä, mutta valitettavasti emme pääse yhteisymmärrykseen tämän tiimoilta.
Olen 2kk katsellut tuossa pihalla Aqua Blue:ta ja se ei koskaan mielestäni ollut tuon värinen. Koska kuva näyttäisi olevan suht oikean sävyinen Mato Yetin ja liikennemerkin osalta, kovasti ihmettelen miten AB näyttäisi tuolta.

Felix

Flickrista löytyi lisää kuvia oikeilla hakusanoilla.

Vertailun vuoksi olisi se harmaa ollut hyvä tässäkin rivissä, mutta eipä ollut. Näillä mennään.

Tuo kyllä kelpaa ;-)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 29.10.10 - klo:12:21
Olet varmasti vilpittömästi tuota mieltä

Olen asiasta aivan varma, koska muistan tilanteen selvästi. Minulla on kotikoneella useampikin kuva eri kulmista, katsompa jos sieltä löytyisi kuva jossa sininen väri tulee paremmin esiin.

Lukeeko Aqua bluen rekisteriotteessa värinä sin(inen) vai har(maa)? Voisin tuon auton kilvellä tarkistaa mitä siitä sanotaan ::)

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 29.10.10 - klo:13:59
Olen asiasta aivan varma, koska muistan tilanteen selvästi. Minulla on kotikoneella useampikin kuva eri kulmista, katsompa jos sieltä löytyisi kuva jossa sininen väri tulee paremmin esiin.

Lukeeko Aqua bluen rekisteriotteessa värinä sin(inen) vai har(maa)? Voisin tuon auton kilvellä tarkistaa mitä siitä sanotaan ::)

Valokuvahan tietenkin valehtelee, mutta uskaltaisin laittaa tonnin vetoa ettei ole Agua Blue

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 29.10.10 - klo:13:59

En onnistunut löytämään enää rekisteriotteesta värimerkintää, vain kaikenmaailman versiokoodeja.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy