Hei VW - Tästäkö siis on kyse?

Aloittaja Keni1, 04.12.13 - klo:23:20

« edellinen - seuraava »

Keni1

Hei VW - Tästäkö siis on kyse?

Jos elät luulossa lue tämä ja et luule enää! Ensin tämä tietopaketti musertaa mielen ja sitten se räjäyttää tajunnan, jos tämä vain naurattaa sinua sinulle on aivan sama mitä paskaa sinulle myydään ja millaista sontaa sinulle jauhetaan kun reklamoit siitä paskasta!

Jos olet VW uskossa tämä on sinulle liian kovaa luettavaa ja reagoit heti asettumalla vastakarvaan ja rupeat puolustelemaan VW:tä päivänselvissä asioissa.

Toivonkin että jos juttua ehditään lainkaan kommentoida niin lyhesti joku napakka haista sinä vittu tai olipa uutinen tms tyyliin kahdella kolmella sanalla ei mitään jatkokertomuksia kiitos!

Lets Go!
Kun aiheeseen ja tähänkin tietopakettiin on tutustunut niin ensimmäinen reaktio on se, että kyllä se saatanan neiti jaksaa valittaa ikuisesti yhdestä saatanan autosta, mutta sitten kun tarkemmin hahmottaa kokonaisuuden niin tajuaakin että saatana sehän oikeesti tietää mistä puhuu ja kirjottaa, sillähän on saatana iha omat aivot joilla virittelee mitä monituisempia yhdistelmiä kuroo kasaan ja umpeen ja selvittää ja niin eespäin...haluan vain sanoa että jos et ymmärrä tätä avautumista niin älä huoli, et ehkä ymmärrä paljon muutakaan koska mitä ilmeisimmin olet umpisokea lammas joka antaa kaiken anteeksi.

Miksi tämä avautuminen:
No siksi, koska VW konserni kyykkäsi totaalisesti mm. 1.4 litraisen koneen kanssa eikä tiennyt kuinka sen öljynkulutuksen saisi loppumaan, tämä ei vaan ole mitenkään uskottavaa yhtiöltä jolla on niinkin pitkät perinteet ja jotenkin se kova osaaminen katosi kuin yllättäen ainakin 1.4 TSI 132 kw koneen kanssa. Niin, kehukaa taas nyt yhteen ääneen sitä volkkaria ja mä muistutan teitä hamaan tappiin asti kuinka volkkari kyykkäsi isolohkoisen 1.4 motin kanssa ja oli täysin neuvoton tuon monsterimoottorin kokonaiset kaksi aivonystyrää tarvitsevan ongelman edessä. Tästä on kyse.

Nyt aivan alkuun haluan KOROSTAA että kyse ei ole siitä onko minulle jotakin jostakin korvattu, luvattu vai ei ja tullaanko korvaamaan tms (no ehkä vähäsen ajan omaakin etua mutta haittaaks se?), kyse on enempi siitä kuinka hankalaksi maahantuoja heittäytyy kun se päättää olla korvaamatta tai tarkemmin perustella asioita tai päättää olla toimittamatta speksejä korjauksista jotka ovat käsittämättömiä moottoriin joka palkittiin useana vuotena maailman parhaaksi omassa luokassaan ja se oli aina raadin mielestä pienen kulutuksen ja pienten päästöjensä takia erittäin edistyksellinen, no jos moottori polttaa öljyä 10 litraa per 30 tkm tai enemmän niin voidaanko sanoa että moottori on kunnossa ja että se vastaa niitä speksejä joista se on palkittu, mitä? Ja parantaako asiaa yhtään se. että maailman johtava autonvalmistaja ei osaa korjata 1.4 litrasta moottoria, muka?

Haluan erityisesti KOROSTAA maahantuojan tapaa hoitaa asiaa keksimällä jos minkälaisia selityksiä, piiloutumalla aina emoyhtiön taakse joka asiassa. Jos emoyhtiö päättää että autot voi kuluttaa niin ja niin paljon öljyä niin esim. Suomen lainsäädäntökö ei voi estää tuollaisten öljysyöppöjen saastemoottorien käyttämistä Suomen maaperällä, niinkö? Aivan varmasti halutessaan voi koska autoille tehdään saastemittauksia katsastuksessa, otetaan esimerkiksi kone joka polttaa 0,33 litraa öljyä 1000 km matkalla, päästöt ylittää varmuudella ne mitä tehdas on ko. moottorille esittäny, siksi autot tulisikin määrätä jo uutena jonkinmoiseen katsatukseeen jossa tämä asia selvitettäisi heti eikä vasta 3 vuoden kuluttua kun se ensimmäinen pakollinen katsastus nykyään pitää suorittaa, näin autofirmat joutuisivat heti vastuuseen ja tekemään tarvittavat korjaukset ja laatu olisi jo uutena paljon parempaa ihan jokaisessa yksilössä. Nyt "hihnalta" tulee samoilla osilla kasattuja autoja joiden mm. öljynkulutuksessa voi olla jopa reilun litran heitto 1000 km matkalla, tuo ei mitenkään voi olla mahdollista nykytekniikalla ellei vanhoja moottoreita kierrätetä uusissakin autoissa.

VAG koneen öljynmittaus episodi osa 1

Tositarina siitä kuinka VW hoitaa hankalat tapaukset.

Olen selvittänyt asiaa ja perehtynyt kaikkeen huolella, tämän takia en koskaan enää osta volkkaria olipa laatu jatkossa kuinka hyvää tahansa. Selvittelyjen yhteydessä selvisi kaikki oleellinen, tämä hipoo jo autokaupan maailmanennätystä mitä tulee petoksiin, täysin etukäteen suunniteltua ja harkittua epäkurantin tavaran kierrätystä maksavilla asiakkailla.

Polo GTI 1.4 TSI DSG 7 historiikki jossa minun autoni tarina (ennen Storyn lukemista lue tämä viesti kokonaan ja katso myös kuvat, palaa näihin kun Story luettu):

http://www.kolumbus.fi/keni1/KokoStory.txt

Tässä ote Polo GTI 1.4 TSI DSG 7 historiikistä jonka tuossa aikani kuluksi rustasin, siitä on iloa lähinnä niille joita vastaava ongelma koskee tai jotka vastaavaa haluavat välttää jne. Mitään VW Auton mustamaalauskampanjaa ei ole tiedossa mutta näin näitä hissukseen hoidellaan ja asiakasta kustaan linssiin, tähän ei pysty kuin VW konserni, muilla ei yksinkertaisesti ole varaa tälläiseen:

<<<

Koska omaan autooni jouduin jatkuvasti öljyä lisäämään niin toki vein auton mittaukseen, omien laskujeni mukaan öljyä kului vähintään 0,5 litraa / 1000 km, VW sai tuloksen 0,33 litraa joka jäi alle heidän toleranssien ja näin 30 tkm huoltovälin yli 10 litran öljynkulutus ei siis ollut heidän mielestään mikään vika vaan ominaisuus. Nyt kun kävin uudestaan läpi nuo laput jotka huollosta silloin sain niin havaitsin muutamat erikoiset puutteet ja jopa räikeät dokumenttien väärentämiset. Näihin pyysin VW:ltä selityksiä, eivät edes vastanneet. Kuvat alla.

VW siis itse suoritti mittaukset, näinpä varsinkin dokumenttien olisi syytä olla täysin kunnossa allekirjoituksia myöten, näin ei kuitenkaan ole. Huomioi erityisesti päivämäärät ja muutettu kulutuslukema toisessa työnjohtajan allekirjoittamassa huollon lapussa, itse mittaustulos on kirjoitettu toiseen 27.4.2012 tulostettuun lappuun käsin, itse mittaus alkoi jo 17.4.2012, mihin siis kirjattiin se alkutilanne ja miksi mittaaja ei allekirjoittanut mittausta eikä lisännyt huoltoliikkeen omia tietoja lappuun? Onpa todella virallinen mittaus suoritettu vai mitä?





Moottori todettu vialliseksi myös männänrenkaiden osalta.




>>>

Muut kuvat puhuvat puolestaan, historiikistä http://www.kolumbus.fi/keni1/KokoStory.txt löytyy enempi infoa kuvien tueksi.












Muiden kokemuksia ja eka konevaihto naurettavan kuukausien pompotuksen jälkeen, ennen koneremppaa vaihdettiin myös huohotin eli kyllä nämä tiedettiin turha maahantuojan selitellä.







Ja näitä juttuja riittää ja riittää, huomioi päivämäärät ja kuinka Andon öljynkulutuksen mittaus muka epäonnistui sen huohotinkorjauksen jälkeen, ihmeellinen sattuma ja sitten vielä seuraava siirto olikin että vaihdettiin koko moottori ilman uutta mittausta, minä kävin kysymässä omaa korjausta vasta lokakuun puolella, ja minuahan ei edes erikseen informoitu että nyt olisi letkua tarjolla tuuppa käymään piti ite hokata taas pyytää. Ja vielä se, että olisi pitänyt erikseen testata korjausta joka oli todettu että ei toimi ja joka tiedettiin testaamatta että ei varmasti toimi koska ehjän letkun vaihtaminen uuteen ei todellakaan muuta mitään sen tajuaa lapsikin, millainen pösilö pitää olla että tuon uskoi toimivan, mentiin kuin lampaat laitumelle ja sokeasti luotettiin. Eniten tässä vituttaa se, että itekseen joutuu kaiken selvittämään kun muilla ei kantti riitä.

Tässä vielä vertailu kahden uuden Polo GTI mootorin välillä, arvatkaa kumpi moottori oli minun autossa ;)



Kaikki ei varmaan moottoreiden päälle ymmärrä, mutta siksihän tämä foorumi on perustettu että täällä jaetaan sitä informaatiota, Kumpaan luotat enemmän, rahojasi janoavaan autokauppiaaseen vai minuun joka pyyteettömästi autan kertomalla asioita joita et itse ymmärrä ja joissa sinua voidaan viedä kuin laskiympäriä, mietippä sitä kun on seuraavan kerran ongelmia autosi kanssa. Jos maahantuoja tarjoaa jotakin täysin omituista korjausta ja muut foorumilla varoittelee niin pyydä nähdä jotakin speksejä korjauksesta eli etukäteen infoa siitä mitä korjataan ja miten ja mihin korjaus perustuu ja miksi on tuotu markkinoille niin suuren virheen kanssa. Aivan normaalit kulumiset yms. ovat asia erikseen, huolto kyllä osaa ne, mutta jos tosiaan autossa kerrotaan olevan siihen autoon kuulumaton vika niin hälytyskellojen tulisi soida ja kovaa.

Lakimies oikoo ehkä hieman

Yhtiön lakimiehen viimeisin vastaus kuva alla, siinäkään ei päivämäärät ja asiat oikein täsmää vaikka sinnepäin ovatkin. Nimittäin lakimies korostaa useaan otteeseen 17.4.2012 päivämäärää sanalla tuolloin eli että muka heti öljynkulutuksen mittauksen suorituksen yhteydessä 17.4.2012 olisi muka tarjottu huohotinkorjausta vaikka asiasta väännettiin koko kesä ja vasta pitkällisen väännön jälkeen luvattiin huohotinkorjaus kun se valmistuu, ja vielä kun tiedossa oli jo silloin että koko operaatio oli vain silmänlumetta, sitä edelsi mm. TM toimittajan kommentti asiaan jossa mainitsi huohottimen vaikutuksen, ja huoltohan ei huohottimesta mitään vikaa tai tukkeumaa edes löytänyt. Edelleen tarkennetaan, että öljynkulutuksen mittaus alkoi 17.4.2012 ja päättyi 27.4.2012 ja tuolloin ei tarjottu muuta kuin toivoa siitä että kyllä kulutus ajan kanssa loppuu. Kyllä lakimiehen tulisi hieman tarkempi olla näissä, vielä kun dokumenteissa ja asenteessakin on myyjätahon puolelta aika paljon epäselvää niin olisin kyllä aika hiljaa ja maksaisin kiltisti asiakkaan tyytyväiseksi.



Plus loput dokkarit joita edustaa tässä yksi kuva:



Olette nyt lukeneet faktat, nämä lukiessa tulee huomioida että vastaava on koskenut lähes ellei jopa kaikkia ympäri planeetan jotka ostivat Polo GTI 6R 1.4 TSI + DSG7, Skoda Fabia RS vastaava voimalinja tai Seat Ibiza Cupra vastaava voimalinja. Netti on pullollaan matskua aiheesta, vuosituhannen kusetus on selvääkin selvempi. Jos sinulla on toimiva VAG auto, niin se on hyvä, muista että sinäkin voit joutua vastaavan kusetuksen kohteeksi jos ostat uuden VAG tuotteen, kaikille ei näin käy koska muutenhan kauppa tyssäisi kokonaan, silti epäkurantit osat kierrätetään edelleen, sen vahvistaa esim. käynnissä olevat DSG ja oktomurskeella maustettu jakohihna kampanja jatkuvista jakoketjujen katkeamisista ja rikkoutuvista Turboista puhumattakaan eikä unohdeta DSG mekatroniikkaa joka menee vaihtoon aivan turhan usein, uusissa volkswagen autoissa viimeaikoina havaittu myös jopa peltien ruostumista(?).

Ps. en ole katkera mistään sellaisesta ei todellakaan ole kyse, sain 2 vuotta ajaa muuten todella hyvällä autolla, jos se olisi ollut laadultaan sitä mitä ostin se olisi edelleen käytössäni ja se olisi mitä tod, näk. vaihtunut uuteen volkkariin.

Haluan vain että tähän maahan saadaan reilu meininki ja varsinkin volkkari vastamaan reilusti virheistään, ei sen kummempaa, jos asiakas tietää paremmin kuinka korjataan vika niin kyllä siinä on autotehtaalla ja sen tuotteita edustavalla maahantuojalla selittelemistä, minäkin vain itseoppinut mekaanikko tiesin heti kuinka olisi pitänyt korjata ilman mitään tutkimista, ei siinä montaa moottoria tartte purkaa ja kasata kun tietää miten se laitos toimii, pitäiskö vaan perkele perustaa ihan oma reilun kaupan autotehdas viroon ja alkaa kilpaileen markkinaosuuksista mitä, mähän oon fiksumpi kuin koko VW konserni ni mitä tässä muuta ku maanantaina pankkiin nostamaan hillot tehdasta varten ja aletaan tahkoo lisää hilloo mutta reiluudella pelaten, mitä?

Toistan itseäni:
VW konserni kyykkäsi totaalisesti mm. 1.4 litraisen koneen kanssa eikä tiennyt kuinka sen öljynkulutuksen saisi loppumaan, tämä ei vaan ole mitenkään uskottavaa yhtiöltä jolla on niinkin pitkät perinteet ja jotenkin se kova osaaminen katosi kuin yllättäen ainakin 1.4 TSI koneen kanssa. Kehukaa taas nyt yhteen ääneen sitä volkkaria ja mä muistutan teitä hamaan tappiin asti kuinka volkkari kyykkäsi isolohkoisen 1.4 motin kanssa ja oli täysin neuvoton tuon monsterimoottorin kokonaiset kaksi aivonystyrää tarvitsevan ongelman edessä. Tästä on kyse.

Erityisesti haluan KOROSTAA että kyse ei ole siitä onko minulle jotakin jostakin korvattu, luvattu vai ei ja tullaanko korvaamaan tms, kyse on enempi siitä kuinka hankalaksi maahantuoja heittäytyy kun se päättää olla korvaamatta tai tarkemmin perustella asioita tai päättää olla toimittamatta speksejä korjauksista jotka ovat käsittämättömiä moottoriin joka palkittiin useana vuotena maailman parhaaksi omassa luokassaan ja se oli aina raadin mielestä pienen kulutuksen ja pienten päästöjensä takia erittäin edistyksellinen, no jos moottori polttaa öljyä 10 litraa per 30 tkm tai enemmän niin voidaanko sanoa että moottori on kunnossa ja että se vastaa niitä speksejä joista se on palkittu, mitä?

Toivon, että lukijat mietitte asioita eri näkökulmista, jos asioita katsoo vain asenteella hyvä / huono on elämä varsin mustavalkoista, itse pyrin tässäkin hahmottamaan kokonaisuuksia jotta tajuan että miksi yksinkertaisten asioiden tekeminen ei muka onnistu valmistajalta jolla satavuotiset perinteet, vain tahallinen teko selittää tämän Polo GTI episodin, ei ne vahingossa huonoa laatua juuri tähän voimalinjaan laittaneet, kuten sanottu niin kierrättävät epäkuranttia osaa uusissa autoissa! Muistakaa että heillä on jokin oma laki joka mahdollistaa myös uudehkon auton korjaamisen vaikka käytetyillä osilla kunhan osat ensin kunnostettu, ehkä tässä hieman ennakoitiin ja käytetyt motit laitettiin valmiiksi uusiin autoihin koska niille uusille moottoreille oli jotain parempaa käyttöä!

Jopa uusissa Golfeissa näyttäisi jatkuvan tämä käytettyjen kierrättely, hienot kuoret kätkevät sisuksiinsa pelkkää paskaa! Toisille tosin kelpaa vähän heikompikin laatu kunhan autolla kehtaa ajella ja se toteutuu kun kuoret on tarpeeksi nätit.

Tästä voisi jatkaa vielä muutamat kipaleet mutta eiköhän asia tullut selväksi, pureskele tätä hieman ennenkuin kommentoit, minä harkitsin aika kauan tämän julkaisemista mutta päätin kuitenkin julkaista, asia on mielestäni sen arvoinen että pitää olla kaikkien tiedossa.

Ja äläpä ota tätä liian tosissaan, ota vain opiksi! Tämä tarina on tosi! VW kanna vastuusi!

Ps. vieläkö joku muistaa minä vuonna volkkari aloitti moottorien tehdaskorjaukset ja huollossa vaihdettujen osien kierrätyksen? onko uusissa autoissa vain uusia osia, takuuhuollossahan voidaan vaihtaa myös käytetty osa tilalle, mikä olisikaan iisimpää kuin vaihtaa valmiiksi käytetyn tilalle toinen käytetty, muutaman konevaihdon jälkeen loppuunajettu asiakas saa sitten ihan oikeasti uuden moottorin autoonsa jonka arvo on julkisen spekuloinnin seurauksena laskunut rajusti, kiitti vaan kovasti?

Edit. Korjattu kuvalinkit. -Jyri

jarkko_h

Ken1,
valittelut paskasta tilanteesta. Tuolla öljynkulutuksella olisin ehkä vienyt auton paalaamoon, ja pystyttänyt uudenkarhean Polo paalikasan Oulun Rotuarille VAG -laatumuistomerkiksi.

10 (15 mittauksesi mukaan) litran öljynkulutus huoltovälillä on Volkkarin mukaan Ilmeisesti niin vähän että mitään oikeita korjauksia ei kannate tehdä, vaan 10 litralla voi nostella asiakkaalle olkapäitä ja sanoa että "sulla kävi hiukan huono tuuri, osta uusi VAG. Ehkä ensikerralla käy parempi arpaonni"

tarzi

Siinä "letkunpätkässä" on sitten sellainen paineensäätöventtili joka jumittaessaan aiheuttaa huohotinjärjestelmän sekoamisen ja  öljyn menemisen huohottimen kautta koneeseen, joten ei sen vaihto ole mitään hakuammuntaa teknisessä mielessä. Mutta tässä tapauksessahan se ei auttanut, ei se silti tarkoita ettei missään tapauksissa auttaisi.

Hei mutta tässähän piti haukkua VW:tä, kuinahan äijän käy kun tällaista kirjoittaa  :(
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

pomo

Jutusta saa sem käsityksen, että olet saanut asioida suoraan maahantuojan kanssa? Useinhan ongelma on siinä, että liike/huolto ei halua tehdä takuukorjauksia, koska maahantuoja ei maksa kuluttajahintaa työstä ja osista.

Nämä nykyautojen öljyn kulutuksen raja-arvot on kyllä mennyt naurettavuuksiin, opelilla taitaa olla 1,5l/1000km ja volvollakin 1l/1000km... Volvo ei itse asiassa korjannut mitään, vaikka takuuaikana öljyä meni yli 1l/1000km omalla mittauksella! Siinäkin kyllä näin jälkikäteen arvioituna oli kyse huollon huonosta asenteesta...

oilburner

Tuosta huohotin korjauksesta jäi vaivaamaan: jos kerta öljy menee jo männänrenkaiden läpi palotilaan huohottimen takia, niin luulis sen jo ampuvan öljytikunkin pois, järkevämpi selitys olis kyllä epäsopivat männänrekaat. Mutta aika uskomatonta toimintaa  :-\

Vaarivanhus

Tuosta huohotuksesta:

Nelitahtimoottorissa työtahdin aikana syntyy paineisku männän puristusrenkaiden ohi ja katkosraon kautta kampikammioon. Mitä "väljempi" kone, sitä suurempi määrä kaasuja pääsee vuotamaan kampikammioon. Kampikammioon siis syntyy tykyttävä paine ja se on päästettävä pois huohottimen kautta. Huohotinputki on yhdistetty ilmanpuhdistimen koteloon, suodattimen sisäpuolelle. Koska kampikammiossa käy melkoinen "myllerrys", huohottavaan "kaasuun" sekoittuu öljysumua. Tämä sumu joutuu imutahdin aikana sylinteriin, palaa työtahdin aikana ja poistotahdin aikana pakoputkesta ulos. Sitä enemmän, mitä väljempi moottori.

Öljyrenkaiden tehtävä on levittää voiteluainetta sylinterin seinämille männän ja sylinterin voitelemiseksi eli kitkan pienentämiseksi. Siihen, että kampikammiosta siirtyisi öljyä palotilaan "epäkuranttien" öljyrenkaiden vuoksi, kuulostaa korvaani vähintäänkin omituiselta.

Tämä minun näkemykseni asiasta. Nelitahtimoottorin toimintaperiaate ei liene vuosien saatossa miksikään muuttunut tässä suhteessa. Huohotinletkujen sijainnissa ja rakenteesssa lienee moottorikohtaisia eroja.
 
Joutilas 76v

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 05.12.13 - klo:12:03

Öljyrenkaiden tehtävä on levittää voiteluainetta sylinterin seinämille männän ja sylinterin voitelemiseksi eli kitkan pienentämiseksi. Siihen, että kampikammiosta siirtyisi öljyä palotilaan "epäkuranttien" öljyrenkaiden vuoksi, kuulostaa korvaani vähintäänkin omituiselta.

Sylintereiden muotovirheet tekevät männänrenkaiden työstä hankalaa.

miisalo

Ja lääkityksen vähyys elämästä. Vaikka asiaakin oli seassa.
Ex. vagit: Erinäinen määrä käytettyjä isohkoilla moottoreilla varustettuja rinkelikeulia

765turbo

Hyvä kun jaksoit raapustaa romaanin. Outoa toimintaa kyllä tosiaan olet saanut osaksesi. Tästä näkee hyvin että yksittäisellä ihmisellä pitää olla pitkä pinna saadakseen
ongelmaansa korjausta.

"" öljyn kulutuksen raja-arvot on kyllä mennyt naurettavuuksiin, opelilla taitaa olla 1,5l/1000km ja volvollakin 1l/1000km... Volvo ei itse asiassa korjannut mitään, vaikka takuuaikana öljyä meni yli 1l/1000km omalla mittauksella"""

Jo 80-luvun 500-sarjan Bemareissa oli öljynkulutus mainittu käyttöohjekirjassa 1L / 1000km on aivan normaalia.
No mun -81 300D MB vei elämänsä loppumetreillä 3L /1000km....siinä teille öljynkulutusta ;)

tarzi

Lainaus käyttäjältä: oilburner - 05.12.13 - klo:10:13
Tuosta huohotin korjauksesta jäi vaivaamaan: jos kerta öljy menee jo männänrenkaiden läpi palotilaan huohottimen takia, niin luulis sen jo ampuvan öljytikunkin pois, järkevämpi selitys olis kyllä epäsopivat männänrekaat. Mutta aika uskomatonta toimintaa  :-\

Öljy menee siis imuilman mukana koneeseen jos huohari on rikki. Ei renkaiden kautta.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

oilburner

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 05.12.13 - klo:12:34
Öljy menee siis imuilman mukana koneeseen jos huohari on rikki. Ei renkaiden kautta.

Siis jos huohotin toimii, silloinhan huohotusilma, jossa on myös vähän öljyä (ja jos männänrenkaat kuluneet/jumissa sitä öljyä menee paljon huohotuksen kautta), menee imuilman mukana koneeseen. Mutta jos huohotin on tukossa se paine karkaa mistä helpoiten pääsee eli useasti öljytikun reijästä. Näin itse ymmärrän ja olen todennut (korjatkaa jos olen väärässä). Tässä kuitenkaan ei tainnut huohotin ollla täysin tukossa.  ???

Korvaton

Aivan mahtava teksti!
Pöllyttelikö tämä auto yhtään sinistä startatessa/ajossa?
Toki autot huohottaa vähäsen mutta tollanen on jo suorastaan hörppimistä.
Eiköhän tosta sun tarinasta joku lehdistöstäkin kiinnostu ja alkaa painostamaan maahantuojaa.
Tälläsiä tarinoita lisää.....

tarzi

Lainaus käyttäjältä: oilburner - 05.12.13 - klo:12:45
Siis jos huohotin toimii, silloinhan huohotusilma, jossa on myös vähän öljyä (ja jos männänrenkaat kuluneet/jumissa sitä öljyä menee paljon huohotuksen kautta), menee imuilman mukana koneeseen. Mutta jos huohotin on tukossa se paine karkaa mistä helpoiten pääsee eli useasti öljytikun reijästä. Näin itse ymmärrän ja olen todennut (korjatkaa jos olen väärässä). Tässä kuitenkaan ei tainnut huohotin ollla täysin tukossa.  ???

Huohottimen ei tartte olla tukossa vaan paineensäädin kun oikuttelee niin hävittää öljyt.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

amarok

Lainaus käyttäjältä: miisalo - 05.12.13 - klo:12:21
Ja lääkityksen vähyys elämästä. Vaikka asiaakin oli seassa.

Täysin samaa mieltä.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: 765turbo - 05.12.13 - klo:12:30
Hyvä kun jaksoit raapustaa romaanin. Outoa toimintaa kyllä tosiaan olet saanut osaksesi. Tästä näkee hyvin että yksittäisellä ihmisellä pitää olla pitkä pinna saadakseen
ongelmaansa korjausta.

+1

Kyllä nykyään täytyy olla varsinainen 'Lannistumaton Luke' saadakseen oikeutta nimim. kokemusta on.

Yleisesti ottaen olenkin ihmetellyt että miksi reklamaatiotapauksissa se jutun ainoa eteenpäin vievä voima on asiakas ?

Kele
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Eskoop

Kiitos kun jaksoit raapustaa, ompahan vähän taas viisastunut.

Vaarivanhus

Ostin joskus 60-luvulla käytetyn auton, jonka totesin kuluttavan lievästi sanoen "hieman" öljyä. Kyseessä oli 2-sylinterinen boxer, huohotinletkut oli vedetty venttiilikopasta ilmanputsarin pyöreän kotelon alareunaan kaasuttimen viereen. Ensimmäiset 25 km ajettuani auto alkoi työntää pakoputkesta niin paksua sinistä savua ettei takanatulijoita näkynyt ja hetken päästä syttyi öljynpainevalo. Tutkittuani totesin, että putsarin kotelon alaosa oli täyttynyt öljystä ja moottori ryysti imuilman sekaan öljyä kuin mummo kahvia "tassilta". Ei ihme, että savutti ja öljy koneesta väheni huimaa vauhtia.

Mietiskelin, mitä tehdä. Totesin heti, ettei huohotinta voinut tukkia, koska kyllähän se paine kulkureittinsä löytää. Sitten keksin laittaa huohotinletkujen päät litran muovipulloon ja sinnehän se öljysumu sitten "lauhtuikin". Piti vain pysähtyä noin 25 kilometrin välein ja kaataa öljyt takaisin moottoriin. Tällä menetelmällä ajelin tuhansia kilometrejä "kohtuullisella" lisäöljyn määrällä. Ilman tätä järjestelyä olisi voinut sanoa auton syövän 4 litraa öljyä/100km.

Myöhemmässä vaiheessa tein pienen remontin Laitoin mäntiin uudet puristusrenkaat, siihen aikaan oli myytävänä ns. tehorenkaita. Niissä oli männänrengasuraan puristusrenkaan alle laitettava kihara jousiteräksinen pellinsuikale, jonka tarkoitus oli puristaa männänrengas normaalia voimakkaammin kulunutta sylinterin seinämää vasten. Öljynsyönti loppui siihen.
Joutilas 76v

Vaarivanhus

Keni1:n tarinan eräs opetus on ainakin se, että autonomistajan on hyvä panostaa jonkin verran autotekniikan perusasioiden opiskeluun. Ihmisille voidaan muuten haluttaessa syöttää mitä tahansa puppua, mikäli ei ole asioista teknistä tietämystä.

Asioiden omaksuminen on huomattavasti helpompaa, jos hankkii autoilu-uransa alkuvaiheessa kulkineekseen sellaisen, jossa tuota opiskelua joutuu teoriatiedon lisäksi harjoittamaan käytännössä "nyrkit rasvassa". Kaikilta se ei nykyaikana tahdo - valitettavasti -luonnistua.
Joutilas 76v

jf

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 05.12.13 - klo:13:54
Asioiden omaksuminen on huomattavasti helpompaa, jos hankkii autoilu-uransa alkuvaiheessa kulkineekseen sellaisen, jossa tuota opiskelua joutuu teoriatiedon lisäksi harjoittamaan käytännössä "nyrkit rasvassa". Kaikilta se ei nykyaikana tahdo - valitettavasti -luonnistua.
Logiikkasi mukaan sairaalassa voidaan siis odottaa, että olet elämäsi alkutaipaleella hankkinut riittävät tiedot fysiologiasta ja vaikkapa noin vanhempana miehenä erikoistunut eturauhassyövän sekä sydäntautien syntyyn sekä hoitoon? Mikäli et ole näin toiminut, sinua EI tarvitse hoitaa asiallisesti... Miksiköhän minulla on jotain insinöörejä vastaan...  ::)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 05.12.13 - klo:12:03
...
Öljyrenkaiden tehtävä on levittää voiteluainetta sylinterin seinämille männän ja sylinterin voitelemiseksi eli kitkan pienentämiseksi. Siihen, että kampikammiosta siirtyisi öljyä palotilaan "epäkuranttien" öljyrenkaiden vuoksi, kuulostaa korvaani vähintäänkin omituiselta.

...ja lisäisin vielä yhden tärkeän öljyn+männänrenkaiden tehtävän: SYLINTERIN TIIVISTYS.

Tässähän auttamattomasti mennään metsään jos sylinteri on soikea tai renkaat jumissa.

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 05.12.13 - klo:14:28
...ja lisäisin vielä yhden tärkeän öljyn+männänrenkaiden tehtävän: SYLINTERIN TIIVISTYS.

Tässähän auttamattomasti mennään metsään jos sylinteri on soikea tai renkaat jumissa.
Luonnollisesti.
Joutilas 76v

Korvaton

En yllättyis jos maahantuojalle ilmotettaessa sylinteriputkien soikeudesta hän vetäisi vastavedon että vw konsernin moottoreissa on soikeet männätkin :D

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: jf - 05.12.13 - klo:14:16
Logiikkasi mukaan sairaalassa voidaan siis odottaa, että olet elämäsi alkutaipaleella hankkinut riittävät tiedot fysiologiasta ja vaikkapa noin vanhempana miehenä erikoistunut eturauhassyövän sekä sydäntautien syntyyn sekä hoitoon? Mikäli et ole näin toiminut, sinua EI tarvitse hoitaa asiallisesti... Miksiköhän minulla on jotain insinöörejä vastaan...  ::)
Sattuipa kohdalleni kerran yleislääkäri, jonka vastaanottohuoneessa huomasin pöydänkulmassa olevan puristinkiinnitteisen ruuvipenkin ja siihen kiinnitettynä auton kaasutin, kansi avattuna. Ammattimies, hoiti silmästäni sarveiskalvon tulehduksen kuntoon.

Pieneksi lohdutukseksi, kiitos kunniasta, mutta olen vain tavallinen työmies  ;)
Joutilas 76v

qwerty

Lainaus käyttäjältä: 765turbo - 05.12.13 - klo:12:30
Hyvä kun jaksoit raapustaa romaanin. Outoa toimintaa kyllä tosiaan olet saanut osaksesi. Tästä näkee hyvin että yksittäisellä ihmisellä pitää olla pitkä pinna saadakseen
ongelmaansa korjausta.

"" öljyn kulutuksen raja-arvot on kyllä mennyt naurettavuuksiin, opelilla taitaa olla 1,5l/1000km ja volvollakin 1l/1000km... Volvo ei itse asiassa korjannut mitään, vaikka takuuaikana öljyä meni yli 1l/1000km omalla mittauksella"""

Jo 80-luvun 500-sarjan Bemareissa oli öljynkulutus mainittu käyttöohjekirjassa 1L / 1000km on aivan normaalia.
No mun -81 300D MB vei elämänsä loppumetreillä 3L /1000km....siinä teille öljynkulutusta ;)

Ihanko itse keksit tuon Opelin 1,5 l/1000km? Ainakin tuossa oman uuden Insignian ohjekirjassa lukee 0,6 l/1000km.

teemur

Ottamatta kantaa ketjun aloittajan lääkityksen toimivuuteen tai aika ankariin syytöksiin moottorien kierrättämisestä, sanoisin, että maahantuojat (ei vain autojen maahantuojat) Suomessa ja Euroopassa eivät ymmärrä asiakkuuden ylläpitämisestä mitään. Lyhyellä matematiikalla olemassa olevaa asiakkuutta on helpompi / havelmpi kehittää kuin hankkia kokonaan uusia...

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

T5ID

Tuossa vuodatuksessa on paljon, mitä en ymmärrä, kun ei niin paljon jaksa kiinnostaa, että jaksaisin lukea useampaan kertaan. Mutta tuosta on pakko kysyä, kun laitoit kaksi kuvaa moottorista ja piti arvata, kumpi on sinun autostasi.

Toisessa moottoritarrassa lukee rumpfmotor, eli se on takuuseen vaihdettu puolimoottori. Miten niin uudesta autosta?

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: T5ID - 05.12.13 - klo:17:49
Toisessa moottoritarrassa lukee rumpfmotor, eli se on takuuseen vaihdettu puolimoottori. Miten niin uudesta autosta?

Itse ainakin ymmärsin tuon tekstin niin, että yksi epäkohta tässä oli juurikin se mitä takuuseen vaihdettu puolimoottori tekee uudessa autossa.

Tai sitten on mennyt jotain totaalisesti ohi.

Rookie

Eikö uusi auto muutu käytetyksi, kun se on rekisteröity ja ajettu pihalle liikkeestä?  :-\

djoh

Lainaus käyttäjältä: Rookie - 05.12.13 - klo:18:12
Eikö uusi auto muutu käytetyksi, kun se on rekisteröity ja ajettu pihalle liikkeestä?  :-\

Muuttuu, mutta jos asiakkaalle on tuo auto uutena myyty uuden hinnalla niin luovutushetkellä on tapahtunut isomman luokan kusetus.

Poni

Jaa, jospa jättäisit muitten haukkumisen vähemmälle ja keskittyisit asiaan, niin tuon viitsisi lukeakin.
Ihan turhaa arvuutella ja haukkua muita lampaiksi ym.
Tapasi kirjoittaa ei herätä luottamusta ja halua lukea.

Uskon, että koet saaneesi huonoa, jopa petokseen viittaavaa kohtelua,
mutta jos ei asiallesi löydy muuta perustetta, kuin pitää muita tyhminä, jos ei usko varauksetta sanomaasi,
niin heikoilla mennään.

Minua kiinnostaisi kovasti saada tolkku tuosta jutusta, mutta nyt, harakoille menee kaiken diipadaapan myötä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy