Audi S3

Aloittaja Vice, 11.10.13 - klo:21:52

« edellinen - seuraava »

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 15.11.13 - klo:15:50
Mistä autosta on kohdallasi kyse?

Ikävä kyllä sikäli offari kirjoitan, että Superbi löytyy meidän tallista. Kyllä ässäkin kelpaisi. Kauppakassiksi :)

J0n3

Kiitos onnitteluista, nyt vaaditaan kärsivällisyyttä odotteluun!

S3 SB
* S-Tronic
* väri: monsuuni (tämä oli lottoarvonta, lähes kaikki värit kävivät mielessä: musta, valkoinen, punainen ja sininen ja harmaa)
* varusteet (ulkomuistista): audi sound system, parkkitutkat, alcantarajakkarat, musta optiikka ja sisävalopaketti, jotain muuta pientä saattoi vielä olla...
Nykyiset:
2020 A4 Avant 45tfsi
2020 Seat Mii Electric Plus

Entiset:
2017 S3 8V Sedan S-Tronic
2014 S3 8V SB S-Tronic
2015 Seat Leon Cupra ST280

Aslaasj

Jos jollain mahdollista kokeilla tuota manuaalina, niin olisi mielenkiintoista kuulla kuinka siinä on tuota tehontunnetta.
Ainakin edelliskorin S3 manuaalina oli todella herkkä lähtemään jo alakierroksilta ja kone tuntui huomattavasti "väännökkäämmälle" ja herkemmälle kuin manuaali 3,0 tdi 240 hp versio.

V60

Joo, manuaalikokemukset kiinnostaa myös mutta  milloinkahan Suomessa edes ensimmäinen manuaaliversio on. Jos joku pääsisi ulkomailla kokeilemaan. Tuossa ote yhdestä koeajoraportista jonka löysin. Siinä kehutaan stronicia ja sanotaan että nelivetoisessa autossa ei olisi tehokkaan etuvedon kaltaista kontrollin tunnetta manuaalivaihteisena. Tiedä sitten...

The manual is 0,4 seconds slower to 100 km/h than the S-Tronic version of the Audi S3 Saloon. And another thing in favor of the S-Tronic is the lack of sound with the manual S3 Saloon that we drove, yes it sounds better than a standard A3 Saloon but lacks volume and a signature tone. Another reason to opt for the S-Tronic is the clean, emotionless power transfer through the AWD system. A RWD car with a manual transmission allows for significantly more control and potential fun over its automatic counterpart but with the Quattro all-wheel drive this is absent. It does have to be said that on the upside this means the car grips and grips and grips with nearly no boundaries.
Back in Monaco we swap our red manual S3 Sedan for a grey S-Tronic Audi S3 Saloon. The S-Tronic is not only faster but also offers a sportier experience with its better tune and signature exhaust sound when up- or down shifting.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Lebis

No sehän on ihan turha tulla kenenkään sanomaan, että ompelukoneella pärjää Suomessa, kun joku on edessä tai ei saa ajaa kun max. 120 km/h. Kyllähän sitä pärjää, mutta ihan varmasti jokaisesta hevosvoimasta on hyötyä aina ja joka kerta, kun hyppäät rattiin. Niitä tilanteita on jatkuvasti edessä ja vaikka pysytään ihan lain sallimissa nopeuksissa. Jos verrataan pelkkää paikaltaan lähtemistä niin mulle on aivan se ja sama onko 1,2 tsi vaiko 400 hv mylly... En arvosta sitä kiihtyvyyttä pätkääkään. Lähes kaikki nykyiset pikkuturbot liikahtavat paikaltaan sen verran hyvin ettei ainakaan minulla ole valittamista, minun tarpeeni ovat aivan toisaalla. Minun puolesta nämä "ylimääräisestä tehosta" kitisijät voi poistaa tästä topicista, jos ei kelpaa.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Lebis - 16.11.13 - klo:01:59
No sehän on ihan turha tulla kenenkään sanomaan, että ompelukoneella pärjää Suomessa, kun joku on edessä tai ei saa ajaa kun max. 120 km/h. Kyllähän sitä pärjää, mutta ihan varmasti jokaisesta hevosvoimasta on hyötyä aina ja joka kerta, kun hyppäät rattiin. Niitä tilanteita on jatkuvasti edessä ja vaikka pysytään ihan lain sallimissa nopeuksissa. Jos verrataan pelkkää paikaltaan lähtemistä niin mulle on aivan se ja sama onko 1,2 tsi vaiko 400 hv mylly... En arvosta sitä kiihtyvyyttä pätkääkään. Lähes kaikki nykyiset pikkuturbot liikahtavat paikaltaan sen verran hyvin ettei ainakaan minulla ole valittamista, minun tarpeeni ovat aivan toisaalla. Minun puolesta nämä "ylimääräisestä tehosta" kitisijät voi poistaa tästä topicista, jos ei kelpaa.

Aikalailla samaa mieltä. Kai sitä pärjää vaikka millä tahansa mopolla, korvien välistä se kiinni on. Itse ihmettelen tätä nillitystä, että mihin sitä tehoa tarvitsee, kun ei sitä voi käyttää. Tuo oma nykyinen kulkine ei mikään raketti ole, mutta lähes joka kerta kun olen sillä liikkeellä, on kaikki vähäisetkin heposet käytössä useamman kerran per reissu.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Lebis

Tuli vaihdettua itsekin 235/35-19 kesärenkaiden tilalle talvikiekot alle vastaavassa koossa kuin koeajo S3:ssa. Täytyy sanoa, kun ajelin samoissa olosuhteissa omallani niin alustan kohdalla vertailun tulos  kapeni entisestään. Niin suuri vaikutus näyttää olevan rengastuksella, että ero on jo hyvin minimaalinen. S3:n jousitus näyttää olevan napsun pehmeämpi, ja mainitsemani pieni ohjauksen levottomuus tuli renkaan vaihdon jälkeen ilmi myös omassani.

V60

Onkohan täällä vielä ketään uuden S3:n omistajaa? En tiedä olenko nähnyt unta mutta muistelen että jossain viestiketjussa oli maininta luovutuspäivästä 15.11.
Sitten vielä kyssäri s-tronicista ja liukkaasta alustasta eli millainen mahtaa olla ajoltaan verrattuna manuaaliin kun autoa viedään kunnolla liukkaalla alustalla? Kerran eräs kaveri mainitsi että AWD Volvo oli karsea ajettava automaatin huonon reagoivuuden takia.

BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

teemur

Lainaus käyttäjältä: V60 - 22.11.13 - klo:21:51
Sitten vielä kyssäri s-tronicista ja liukkaasta alustasta eli millainen mahtaa olla ajoltaan verrattuna manuaaliin kun autoa viedään kunnolla liukkaalla alustalla? Kerran eräs kaveri mainitsi että AWD Volvo oli karsea ajettava automaatin huonon reagoivuuden takia.

Jos viet autoa "kunnolla liukkaalla alustalla", mikset valitsisi sopivaa vaihdetta itse manuaalimoodissa? Normaaliin liukkaan kelin ajoon S-Tronic on hyvä. Momentinmuuntimen puuttuessa voimalinjahan on sopivilla moottorin kierroksilla "luistamaton"

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Lebis

Tuli tuossa mieleen, kun ajoin uudestaan Golf GTI:tä ja Polo R:ää, niin molempien Volkswagenien penkit olivat parempia sivuttaistuen suhteen kuin moittimani koeajoauton S3:n perussportpenkit. Tosin tämä on taas minun mielipiteeni, mutta se aivan perstuntumalta.

J0n3

Lainaus käyttäjältä: Lebis - 22.11.13 - klo:23:56
Tuli tuossa mieleen, kun ajoin uudestaan Golf GTI:tä ja Polo R:ää, niin molempien Volkswagenien penkit olivat parempia sivuttaistuen suhteen kuin moittimani koeajoauton S3:n perussportpenkit. Tosin tämä on taas minun mielipiteeni, mutta se aivan perstuntumalta.

Perstuntuma on varmaan oikein, muotoilultaan S3 -penkit on Grand Touring - tyyliset kun muissa sivutuet on "jyrkempiä". Ã,,ssän parempikaan penkki ei juuri muuta tätä asiaa. Paras sivuttaispito saadaan alcantaran avulla.
Nykyiset:
2020 A4 Avant 45tfsi

Entiset:
2014 S3 8V SB S-Tronic

AP

Kävipä tuuri. Satuin ajamaan paikallisen Audidiilerin ohi ja pihalla nökötti maahantuojan S3. Siitä sitten kaarros pihaan ja ässän avaimet käteen.

Yksilö oli siis tämä monen foorumilaisen "sisäänajama" valkoinen. Ulkoa ja sisältä auto on kyllä todella minun makuuni, punamusta nahkasisusta vielä kruunaa paketin. Varusteet tuosta on täällä varmaan jo listattu useaan otteeseen, joten ei niistä sen enempää.

Avaimet virtalukkoon ja kone tulille. Kivastihan se pörisee, ainakin omaan perus beekasiin verrattuna. Iphone pariksi audin kanssa, musa soimaan ja matkaan  8)

Melutaso omaan beekasiin verrattuna on aika samoissa, en ainakaan kiinnittänyt isompaan meluun huomiota. Kiihdytettäessä toki moottorin äänet ovat sopivasti läsnä, plussaa siitä. Liikkuminen on tuolla kyllä varsin vaivatonta s-tronikin ja tehokkaan moottorin ansiosta. Vaivaton on mielestäni juuri oikea sana kuvaamaan tuolla ajoa, D asennossa tuo ei todellakaan tuntunut 300hv autolta. Tietysti jos nilkan oikaisi kokonaan niin mentiin lujaa mutta ehkä silloinkin suorituskyky oli aavistuksen pettymys, olikohan odotukset turhan korkealla...

Niin hienosti kuin normaalissa ajossa tuo s-tronic toimiikin, niin en ihan vakuuttunut siitä olisiko minun valintani manuaali vai automaatti. Varmasti "järkevämpi" (normiajon vaivattomuus ja jälleenmyyntiarvo?) valinta olisi s-tronic, mutta koskaan en ole ajanut automaattia, joka olisi toiminut juuri kuten haluan.. Manuaali virisoftalla voisi olla ika muikea  ;)

B&O myös tuntui hieman pettymykseltä vrt oman nelosen vastaava. Omassa on ovet vaimennettu, joka parantaa matalien äänien dynamiikkaa, voi olla että ero johtuu siitäkin. Silti omaani B&O olisi ehdoton valinta, koska ASS tuntui toisessa kolmosessa niin vaisulta.

Mietintään 1.8tfsi vs. S3 tuli valaistusta sen verran, että jos S3 tuntui "vaisulta" niin.....

Edit: Niin ja kuuluisa kysymys, oliko ankeaa palata koeajon jälkeen omaan autoon? Tavallaan kyllä, mutta jos ajatellaan, että väliraha tuollaiseen varusteltuna olisi luokkaa 25ke, niin silloin ei missään nimessä.
A4 2.0TdiQ avant 2018

MoFFe

Näyttää moonson grey hienolta Sedanissa myös...

Harmi kun ei ymmärrä mitä ukkeli selittää mutta kivalta tuo S3en näyttää, ja kulkee.  :)
Audi S3 Limousine roadtest

HoXXma

Hienosti sopii OOOO:n neljä pakoputken ulostuloa. Ovaaliputket eivät olisi sopineet alkuunkaan näin klassisen upeaan sedaniin. Takanatulevalle selvä merkki - ohittaminen kiellet... mahdotonta. ;D

J0n3

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 03.12.13 - klo:14:16
Näyttää moonson grey hienolta Sedanissa myös...

Harmi kun ei ymmärrä mitä ukkeli selittää mutta kivalta tuo S3en näyttää, ja kulkee.  :)

Hienolta näyttää! Oon tyytyväinen omaan värivalintaan :) Ootko Moffe saanu päivitystä milloin olisit oman auton saamassa?
Nykyiset:
2020 A4 Avant 45tfsi

Entiset:
2014 S3 8V SB S-Tronic

rob-s

LainaaNo sehän on ihan turha tulla kenenkään sanomaan, että ompelukoneella pärjää Suomessa, kun joku on edessä tai ei saa ajaa kun max. 120 km/h. Kyllähän sitä pärjää, mutta ihan varmasti jokaisesta hevosvoimasta on hyötyä aina ja joka kerta, kun hyppäät rattiin. Niitä tilanteita on jatkuvasti edessä ja vaikka pysytään ihan lain sallimissa nopeuksissa. Jos verrataan pelkkää paikaltaan lähtemistä niin mulle on aivan se ja sama onko 1,2 tsi vaiko 400 hv mylly... En arvosta sitä kiihtyvyyttä pätkääkään. Lähes kaikki nykyiset pikkuturbot liikahtavat paikaltaan sen verran hyvin ettei ainakaan minulla ole valittamista, minun tarpeeni ovat aivan toisaalla. Minun puolesta nämä "ylimääräisestä tehosta" kitisijät voi poistaa tästä topicista, jos ei kelpaa

Ihme tarinointia tähän ketjuun;) Vaikka varmasti vaikka 50hv autolla voisin ajella kotoa töihin ja takaisin, niin kyllä teen sen mielummin 420hv autolla..mutta itse ketjuun liittyen, niin uskon tuollaisen uuden S3:n olevan aika optimiauto hinta/teho/laatu suhteessa..esim. S3 sedan on itselle ehdoton suosikki (sitä ei vaan saanut heti kun olin ostopäällä).
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

MoFFe

LainaaHienolta näyttää! Oon tyytyväinen omaan värivalintaan :) Ootko Moffe saanu päivitystä milloin olisit oman auton saamassa?

Joo on hieno... ja olen myös tytyväinen värivalintaan vaikka tuo väri on aika, harmaa :D
En ole kuullut mitään pitkästä aikaan, viimeksi oli viikolla 8 rakenetaan ja luovutus viikolla 12. :/

Toisaalta voisi tulla silleen ettei tarvis talvirenkaita ostaa heti :) Ajattelin tehdä niin että sit jossain vaiheessa kesää 19" alle, ja sitten seuraavaksi talveksi noi 18" vanteet talvirenkaiksi.

MoFFe

pitäiskö vaihtaa vihreään väriin?

en kyllä uskaltais, mutta silti haluisin  ;D perversiä...

AP

GO FOR IT!  8)

Quattro gmbh väri ja maksaa viittävaille v****ti?
A4 2.0TdiQ avant 2018

MoFFe

hehe...no en! Joke vaan. Kyllä tuota on kiva katsella, mutta en välttämättä haluisi omistaa.
En usko että jaksaisin katsella sitä joka päivä  :)

makkis

Mä jaksan, mutta mulla onkin ässän edessä ärrä... ;D

Vice

Tolla vihreällä värillä S3 tulisi väkisin huomatuksi, toki varmasti tulee muutenkin, mutta kuten osuvasti totesitkin:
"Kyllä tuota on kiva katsella, mutta en välttämättä haluisi omistaa"...

RäSä on sitten omalukunsa  ;) Näyttää hyvältä kuvassa!

bgis

Toi vihreä on tosi makee. Hetkeäkään en ole katunut että otin omaan Opeliin grasshopper green värin.

nikob

Lainaus käyttäjältä: bgis - 07.12.13 - klo:13:37
Toi vihreä on tosi makee. Hetkeäkään en ole katunut että otin omaan Opeliin grasshopper green värin.
Todella upea tuo vihreä myös S3:sessa!! Paljon tuo väri tekee autoon, yksi päivä näin valkoisen combin RS Ocu  niin ei ollut kovin erikoisen näköinen mutta taas tuo vihreä muuttaa auton ilmeen ihan toiseen suuntaan  8).
Hieno auto muuten sulla bgis ja viellä Nyrre edition, kelpaisi tännekin. Pistä ihmeessä tuonne autotalli osioon se  ;).
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

tapanixxx

Onhan tuo vihreä väri ihan pirteä. Tosin vaihtohyvitys on sitten -2000 e, eli siitä joutuu kaivamaan kuvetta ihan kunnolla jos erikoisemmalla värillä haluaa ajella.

J0n3

Heheh, aika villi toi vihreä! Ei tullut kysymykseen kun se ekstravärien lisähinta oli aivan järkyttävä... Toisaalta S3 ei ehkä lunastaisi värin asettamia "vaatimuksiakaan" :) Itse halusin aluksi sinisen S3:n mutta totesin värin luonnollisessa valossa liian tummansiniseksi, joten menin suosiolla toiseen ääripäähän: stealth-mode päälle ja harmaa kärry tilaukseen! Eipähän tarvitse jokaisissa valoissa kisata teinibemarin kanssa :D
Nykyiset:
2020 A4 Avant 45tfsi

Entiset:
2014 S3 8V SB S-Tronic

rob-s

Sprintin sininen (en tiedä saako mutta luulisin) ja daytona harmaa toimivat varmasti S3 SB ja sedanin kanssa.

Ehkä tuo vihreä met. väri on sopivampi skodan rs malleihin jotta se erottautuu rs massasta.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

J0n3

Saatavilla on sinisestä normaalisti ainoastaan Estoril Blue. Myöskään Daytona Grey ei ole normaalivalikoimassa... Estoril on liian tumma sininen (keinovalossa hieno), toimii mielestäni hyvin ainoastaan "suuremmissa" malleissa kuten RS6 :P

http://farm8.staticflickr.com/7325/9483363543_b6d7d425f4_b.jpg
Nykyiset:
2020 A4 Avant 45tfsi

Entiset:
2014 S3 8V SB S-Tronic

Seba

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 06.12.13 - klo:21:41
pitäiskö vaihtaa vihreään väriin?

en kyllä uskaltais, mutta silti haluisin  ;D perversiä...

Java Green :-*

J0n3

Taitaa auto tullakkin turbovauhdilla... sain tietää, että auto menee valmistukseen jo viikolla 51! Eipä tarvitse odotella kevääseen saakka :)
Nykyiset:
2020 A4 Avant 45tfsi

Entiset:
2014 S3 8V SB S-Tronic

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy