Audi A4 B8 polttoaineenkulutus

Aloittaja Markku J, 30.11.09 - klo:10:19

« edellinen - seuraava »

Skula

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 24.05.11 - klo:16:33
A4 Sedan 2.0TFSI quattro 180hp Flex fuel. Ekat 2500km ajotietokoneen mukaan 9.3 l/ sadalla, polttoaineena 95 tai 98. Kaks litraa sais varmaan pois keskikulutuksesta jos haluisi. Mutta kun en halua...

Sä et vaan osaa ajaa!

Itse ihmettelin tänään kun ajelin kotiin että ajotieturi näytti 6:lla alkavia lukuja..

Toki koko ajotieturin arvojen painottaminen on aivan turhaa.. Siis mitä merkitystä niillä ylipäätään on todellisen kulutuksen kanssa? Hetkellisesti nää menee 0:lla  8)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

1.8 "APR" Q

LainaaItse ihmettelin tänään kun ajelin kotiin että ajotieturi näytti 6:lla alkavia lukuja..

Toki koko ajotieturin arvojen painottaminen on aivan turhaa.. Siis mitä merkitystä niillä ylipäätään on todellisen kulutuksen kanssa?
Mulla ajotietokone kans näyttää helpostikin kutosella alkavia lukemia. Itse kun olen kulutusta laskenut,niin 10% näyttäisi ajotietokone näyttävän kulutuksen alakanttiin.
Ehkä tuo käytännön kulutuskin olisi mahdollista saada kutosella alkavaksi,mutta en ole koskaan "hissutellut" liikenteessä enkä aio aloittaakaan.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Ktk

Lainaus käyttäjältä: skula - 24.05.11 - klo:17:21
Sä et vaan osaa ajaa!

Oos nyt! Jos haluisin säästää niin tekniikka olisi autossa ihan muu. Kyllä tolla ajaa sekalaisessa maantieajossa seiskalla alkaviin lukemiin, mutta silloin nukahdan rattiin tai kuolen tylsyyteen.

Markku J

Onko sinulla, Mrk, tuo työsuhdeautona ? Vapaalla autoedulla kun ajelee, niin kulutuslisähän on vain palkankorotusta !

Flat

LainaaItse kun olen kulutusta laskenut,niin 10% näyttäisi ajotietokone näyttävän kulutuksen alakanttiin.

Heitto vaikuttaa todella isolta ! Mulla heitto on aika tasan tarkkaan 0,3 l vähemmän kuin todellinen kulutus.

LainaaKyllä tolla ajaa sekalaisessa maantieajossa seiskalla alkaviin lukemiin, mutta silloin nukahdan rattiin tai kuolen tylsyyteen.
Pahus, en huomannut mitään erityisiä tuntemuksia kun ajelin viitosen lukemilla. Taidan olla siis jo kuollut.....

Ktk

Juu on, meinasinkin juuri kirjoitella tuon saman!  ;D Kahdella edellisellä autolla pelastin maailmaa niin nyt ei vaan jaksa. Tosin mielenkiinnolla odotan kun pääsis ajelemaan RE85:llä, sillä vois vaikka koittaa tehdä jonkun körökörö-maantielenkin ja kattois tarkan kulutuksen ihan tankkaamalla. Tarttis vaan St1:sen kortin tulla eka.

Olen minäkin ajanut B8-korilla alle 3.5 lukemiin, mutta tuo rekkojen perässä valuminen ei vaan ole mun juttu. Jokainen tekee tavallaan.

Flat

LainaaTosin mielenkiinnolla odotan kun pääsis ajelemaan RE85:llä, sillä vois vaikka koittaa tehdä jonkun körökörö-maantielenkin ja kattois tarkan kulutuksen ihan tankkaamalla.

itseäni kiinnostais enemmän että mitä RE85 sanoo raskaaseen kaasujalkaan ? saisko 15 rikki ?

LainaaOlen minäkin ajanut B8-korilla alle 3.5 lukemiin, mutta tuo rekkojen perässä valuminen ei vaan ole mun juttu. Jokainen tekee tavallaan.

kKörökörö ajelu on joskus ihan virkistävää ellei suotavaa, vaihtelua raskaammlle kaasujalalle. körökörön jälkeen kirikiri tuntuu taas mukavalta. Hevoset on luotu laukkamaan !

Ktk

EU-yhdistetty on muistaakseni 2,9 litraa isompi tuolla RE85:llä joten kai periaatteessa jossain kyläräppäämisessä 15 menee puhki. Noh, eiköhän tuo joskus selviä.

1.8 "APR" Q

LainaaHeitto vaikuttaa todella isolta ! Mulla heitto on aika tasan tarkkaan 0,3 l vähemmän kuin todellinen kulutus.
Olen 7 tankillista ajanut ja joka tankkauksen yhteydessä ajotietokone näytti n.10 % enemmän kuin laskettu kulutus. Polttoaineena muuten 98.
Saas nähdä.,miten tuo Harisen ohjelma vaikuttaa kulutukseen.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Flat

LainaaSaas nähdä.,miten tuo Harisen ohjelma vaikuttaa kulutukseen.

körököröllä vähemmän, kikirikillä enemmän = plusmiinusnolla

1.8 "APR" Q

Voi olla...edellisessä normiajoissa vei tuommoisen 0,2-0,4 vähemmän. "Huviajelut" on sitten ihan eri asia....

qmckone

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "HCS" Q - 24.05.11 - klo:18:39
Mulla ajotietokone kans näyttää helpostikin kutosella alkavia lukemia. Itse kun olen kulutusta laskenut,niin 10% näyttäisi ajotietokone näyttävän kulutuksen alakanttiin.

Omani ajotietokone näytti alussa reilut 10 % vähemmän kuin todellinen kulutus oli. Huollossa pystyyvät ajotietokoneen lukemaa säätämään, kun tietäävät todellisen kulutuksen vs. ajotietokoneen kulutuksen.
A4 2.0Tq

1.8 "APR" Q

LainaaOmani ajotietokone näytti alussa reilut 10 % vähemmän kuin todellinen kulutus oli. Huollossa pystyyvät ajotietokoneen lukemaa säätämään, kun tietäävät todellisen kulutuksen vs. ajotietokoneen kulutuksen.
Juu,tuo on itselläkin tiedossa. Yhteen edellisistä B8:sta ajotietokone mukautettiin huollossa. Näin ajattelin tämänkin kanssa tehdä ekassa huollossa.

Skula

Nyt on siis neljän viimeisen tankkauksen keskiarvo 8,99. (tankkaus.com)

Jos tuosta tuo tippuu vielä(vaikkei tippuskaan) niin en näe mitään syytä sille että kulutuksen takia tämä (automaatti, neliveto ja >200hv)paketti pitäis jättää kauppaan, tahi edes moittia kulutusta.

Mietin vain että miksi tässäkin pitää olla niin pirun pieni tankki? +10-30 litraa kiitos!

fleetwood

Ei todellakaan paha lukema, itsellä näyttää vakiintuneen 9,5 litraan, mutta tulee ajettua liian paljon lyhyttä keskusta-ajoa.

Itse olen nyt päässyt testaamaan paremmin maantiekulutusta ja vertaamaan sitä entiseen B7:aan. Ajelen usein työkeikalle Hyvinkäälle ja on tullut tavaksi palata sieltä ihan kaikessa rauhassa pikkuteitä pitkin kotiin, jolloin nopeus on puolella matkaa noin satanen ja toisella puoliskolla reilua kahdeksaa kymppiä. Ex-B7:lla (etuveto, multi) tuo matka vei keskimäärin 6,5-6,9 l/100 km ja tuo on optimistinen ajotietokoneen lukema, johon pitäisi vielä lisätä n. puoli litraa. B8 vie tuolla matkalla 7,5 l/100 km ajotietokone sopeutettuna talvirenkaille ja todellinen lukema kesärenkaille on 7,3 tai 7,4 l. Jos matkaa olisi enemmän kuin n. 80 km, niin kyllä tuo voisi jopa tuohon tehtaan ilmoittamaan 6,8 litraan päästä.

Ihan kohtuu lukemilla tuolla pääsee.
Passat GTE Variant

Jeenyus

Iltaa,

Tänään ensimmäinen pidempi matka A4 1.8TFSI vekottimella. 580km josta Lahden motarilla sekä Kuopion ohitustiellä 120km/h rajoitukset, keskinopeus 98km/h matka-aika ~5h30' ------- keskikulutus 6.3l.
Audi A4 1.8TFSI

Wilburi

Tuli tehtyä lomamatka, joten Turku - Helsinki/Vantaan lentoasema - Turku välillä kulutus oli 7,4 litraa molempiin suuntiin. Ajo siis melkein kokonaan moottorietieajoa. Vakkari oli säädetty 135 km/h, joten todellinen nopeus hieman yli 130 km/h. Kohtuullinen kulutus moottorietieajoksi. Eli matkalla ei todellakaan säästelty.  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Marapetsu

Eilen tuli heitettyä 700km lenkki .Näytön mukaan joka lienee aika totuuden mukainen,niin kulutus 5,8l/100km.
Marapetsu.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Marapetsu - 05.06.11 - klo:17:02
Eilen tuli heitettyä 700km lenkki .Näytön mukaan joka lienee aika totuuden mukainen,niin kulutus 5,8l/100km.

Aika pienellä kulutuksella tuo 3-litrainen menee...varsinkin, kun takapyörätkin työntävät.  :)
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Trooper_75

Lainaus käyttäjältä: Marapetsu - 05.06.11 - klo:17:02

Vähällä menee iso diesel! Vertailuksi mopodiesel (105kw) quattrolla tänään 500 km 5,4l/100km eli ei suurta eroa. Keskikulutus vajaan 5000 km matkalta 5,9l/100km mikä sekin on nelivedoksi ihan ok.

Ktk

Aamun öpaut 35km duunimatka eilen 6,9 ja tänään 6,6 l/100km tietsikan mukaan, ajotyylinä pisaralla pisimmälle. Iso osa 100kmh isoa tietä + 120 motaria ja siihen päälle kylävalumista liikennevaloineen. Normisti 1,5-2,5 litraa enemmän, tuon verran se vaikuttaa kun köröttelee.  ;D

Ton-1

Ihan vastaavia lukuja vetelen vastaavalla ajotyylillä ja vastaavalla matkalla tuolla ed.sukupolven koneella mutta mitä lientä nyt käytät ? Sulle kun kelpaa kaikki.  ;D ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ktk

98 E5 ja välillä 95 E10. Tänään löytyi ST1:n korttiin tunnusluku niin sitä sitten seuraavaksi kun vaan saan ajettua tankin tyhjäksi.

mti

Tänään tuli yli 1000 km tankillillisella, joka on siis 60 litraa. Tuohon taipeleeseen osui railakkaampaakin ajoa ehkä 200 km:n matkalta sekä hieman kaupunkiajoa. Viimeiset 50 km tänään maantieajoa, keskinopeus 86 km/h, ajotieturin keskikulutus 5,1. Ajotietokone on osoittautunut hieman optimistiseksi, mutta ok lukemia siltikin. Pihistelemällä 1100 km tankillisella ei liene mahdottomuus, sen verran tuolla tankillisella auto kenkää sai. Myös moottoritieajon kulutus nousee mielyttävän vähän vrt alemmat nopeudet.

Lämmin sää näyttäisi vaikuttavan myönteisesti kulutukseen.

Pari Saabia

Audi 60 1,7 -71
Kupla 1,3 -69

Ex-vagit:
Ocu Combi RS TDI -15
Ocu FL 2,0 TDI Eleg DSG -09
B8 3,0 TDI Q man Avant -08
Ocu RS TDI Combi -07
Ocu 2,0 TDI Eleg -05

1.8 "APR" Q

Tänään laitoin tankkaus. comiin ylös tietoja viimeisimmästä tankkauksesta. Kulutus on (huhtikuu-kesäkuu) tippunut 9.0 litrasta 8.1 litraan. Viimeisin tankkaus sekalaisessa ajossa 8.13. Olen tuohon hyvin tyytyväinen,ei olla kuin puolen litran päässä eu-kulutus "yhdistetystä" lukemasta 7.6.
Noin lähelle en päässyt kertaakaan edellisellä vajaavetoisellakaan...sillä oli suunnilleen litran verran eroa eu-kulutuslukemiin. Vois sanoa,että tämä sedan-Quattro menee samaan kuin etuvetoinen Avant.
Ja nyt suunta kohti Tamperetta ja Sauna Open Airia. Hieno aloittaa kesäloma näillä keleillä hyvää musiikkia kuunellessa.

mti

200 km ajotietokoneen lukema 4,9 / 100 km, keskinopeus 85. Näytti 140 km tankkauksen jälkeen 970 km ajomatkaa, joten tuo 1100 km tankilla saattaisi todella mennä. Lämmintä 32, kyllä se vaan tuntuu auttavan.
Pari Saabia

Audi 60 1,7 -71
Kupla 1,3 -69

Ex-vagit:
Ocu Combi RS TDI -15
Ocu FL 2,0 TDI Eleg DSG -09
B8 3,0 TDI Q man Avant -08
Ocu RS TDI Combi -07
Ocu 2,0 TDI Eleg -05

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: mti - 11.06.11 - klo:03:28
Lämmintä 32, kyllä se vaan tuntuu auttavan.
Heh..heh.

Jokaisen, korostan JOKAISEN, polttomoottorin hyötysuhde huononee ilman lämmetessä/ ohentuessa (tavallaan sama efekti, eikö?). Autosi tietokone kusee sinua silmään. Toivottavasti ei kirvele.

rob-s

Lainaa200 km ajotietokoneen lukema 4,9 / 100 km

siis 3.0TDI:llä?? Itse ponnistelin asian suhteen ja sain 5,8 johon olin oikein tyytyväinen mutta jos sen alle pitäisi mennä niin ei saa koskeakaan kaasupolkimeen..taitaa ajotietokone juksata nyt hieman tai sitten olet erittäin taitava taloudellisen ajon kuljettaja.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

arsik

Minä en kyllä luota juurikaan autojen omiin kulutusnäyttöihin.
Esim Corolla 1,6 näytti vuoden kulutuksen (ei nollattu välillä) olevan 3,4l.Todellinen jotain 7,6L.
Eikä tunnu nämä wag-vaunutkaan olevan kovin luotettavia siinä suhteessa.
Tosin kun mietitte millaisella motivaatiolla valmistaja on mittareita säätänyt asia on helposti ymmärrettävissä.
Corollan näyttöön huollon selitys oli:Täytyy nollata aina välillä.

Skula

No niin, tähän loppui sitten henkilökohtainen A4 kausi..

Viimeiset kulutukset tässä:
(A4AvantQuattroStronic)

Ja friikkiä tästä tekee sen että tuo viimosin stintti.. 8,7 l/100km ajettiin 95E10:llä..
(eli kaksi viimosinta tankkausta suoritettu 95:lla, ensimmäinen näkyy nyt tuossa viimosena tankkauksena, koska toinen tankkaus tapahtui vasta eilen kun auton uudelle omistajalle luovutin - täydella tankilla tietysti))

Sanoisin että tämä yksilö on kyllä melkoinen säästöpossu, ainakin melkein.

Uusi omistaja oli melko ihmeissään, ja kieltämättä todella tyytyväinen lukemiin jotka hänelle näytin..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy