DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
349 (28.6%)
Ei (DSG7)
332 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.6%)
Kyllä (DSG6)
126 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
234 (19.2%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
244 (20%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
158 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
101 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
81 (6.6%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (5.9%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.6%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
120 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
72 (5.9%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
50 (4.1%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
54 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1219

JAK

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 08.01.16 - klo:18:39
Onneksi vain työautossa on DSG. Itse en sellaista ottaisi edes rahalla.

Valotatko minulle vielä mitkä on DSG:n öljynvaihtosuositukset?

Sulta jää sitten Bugatti Veyron, Fordin automaatit, Ferrarit ja Porschet väliin. Ja moni muu automaatti. :)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: JAK - 08.01.16 - klo:19:19
Sulta jää sitten Bugatti Veyron, Fordin automaatit, Ferrarit ja Porschet väliin. Ja moni muu automaatti. :)

Nehän on varmaan samoja DSG-lootia onhan  ;). Ja mä en noista löydä kuin yhden auton ja se on possu.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

JAK

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 08.01.16 - klo:19:50
Nehän on varmaan samoja DSG-lootia onhan  ;). Ja mä en noista löydä kuin yhden auton ja se on possu.

Totta kai ne on. Kuiva seiska DSG on noissa pohjana. Periaate nyt kuitenkin on sama.

tet

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 08.01.16 - klo:18:39
Valotatko minulle vielä mitkä on DSG:n öljynvaihtosuositukset?

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6857.0

Märkäkytkimelliset mallit 60 tkm, kuivakytkimisessä ei vaihdeta öljyjä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

mc

Päivitys tilanteeseen..
Lähtökohtahan oli että automaatilla vaihtui yhä harvammin isommalle. Manuaalilla vaihtui.
Lopulta pari kertaa kesken ajon syttyivät ABS- ja luistonestovalo palamaan.
Pientä vaihtelua oli toimivuudessa kelien mukaan. Vaiva kerkesi kehittymään puolisen vuotta.

Ei mennyt sitten vika rikki renkaanvaihdolla, vaikka siltä ensin vaikuttikin.

Sain lopulta aikaiseksi vaihtaa jarrulevyt ja -palat.
Samalla puhdistelin ABS-antureita ja pulssipyörän suojamuovia takaa, sekä käytin auki (+ suihkaus WD40) kaikkia ABS-antureiden liittimiä. Nyt on pari viikkoa vaihteet vaihtuneet hienosti. Jospa nyt olisi vika jo oikeasti rikki.
Takaa kun ottaa levyn irti niin näkyy ABS-anturin kärki seka pulssipyörän suojamuovi. Olivat karstaa keränneet.

Koppari

2009 Ocu 1,8 TSI ja ajettu 85 000. Kaikki huollot merkkiliikkeessä. Olen toinen omistaja ja ajanut autolla yli 55 000. Aiemmin ei mitään ongelmia. Tällä viikolla olin tulossa lyhyestä ajosta ja auto jätti autotallin oven eteen. Yritti lähteä liikkeelle, mutta lopetti yrittämisen kun kierrokset nousivat. Sitten alkoi kytkin haista. Ajoin suoraan huoltoon ja kuulemma kakkoskytkin ei pelaa kunnolla. Pitää vaihtaa siis kytkin n. 700â,¬ ja työt päälle n. 600â,¬ (jossa jo jotain alennuksia). Vasta kun kysyin, että eihän näin vähän ajetulla autolla pitäisi kytkimen kanssa olla ongelmia, niin sanoivat kysyvänsä, tuleeko maahantuoja vastaan.

Löytyykö vastaavia kokemuksia ja paljonko on pitänyt rempasta maksaa itse?
Ratkeaako ongelma tällä, vai onko odotettavissa vielä jotain lisäkivaa?

Murska

86tkm ajettu DSG7 ja välillä kytkin luistaa hetken aikaa kytkennän jälkeen parittomilla vaihteilla. Kylmänä ei luista mutta lämpimänä luistaa, ei pahasti mutta välillä sen huomaa. Ilmeisesti kytkinremppa edessä? Jos menee kokonaan omaan piikkiin niin miten suuri lasku on odotettavissa -13 Golfiin?
BMW 118dA M-Sport

Sheinonen

Pitkäänhän se laatikko kestikin :(
Vikakoodina: Hydraulic Pump P17BF Play Protection

Laakkosen tuomiona vähintään mekatroniikan vaihto tai mahdollisesti koko laatikko uusiksi. Ilmeisesti hinnaltaan ollaan hyvin lähellä toisiaan, tosin hinnat pilvissä niin ei luultavasti kannata vaihtaa enää vajaa 6 vuotta ja 350tkm ajettuun autoon.

tet

Lainaus käyttäjältä: Sheinonen - 05.04.16 - klo:17:15

Laakkosen tuomiona vähintään mekatroniikan vaihto tai mahdollisesti koko laatikko uusiksi. Ilmeisesti hinnaltaan ollaan hyvin lähellä toisiaan, tosin hinnat pilvissä niin ei luultavasti kannata vaihtaa enää vajaa 6 vuotta ja 350tkm ajettuun autoon.

Kunnioitettavan ikäinen DSG7 sinulla, ei paha kilometrimäärä jos on eka mekatroniikka. Eiköhän noita saa käytettynäkin, esim. Mectronic (www.mectronic.fi) niitä korjaa. Koko laatikon vaihtoa on tuon vikakoodin perusteella vaikea perustella, sehän viittaa hydraulipumppun joka pumppaa vain mekatroniikan sisäistä hydrauliöljyä. Laatikon voiteluöljy on ihan erikseen, ei tämän pumpun pitäisi laatikon voiteluun vaikuttaa mitenkään.
ex-vag:

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Sheinonen - 05.04.16 - klo:17:15

Ei ne näytä kestävän. Kun kyselin noita mecatroniikka hintoja niin Mechatronix vai mikä se on. Sano että kun tarpeeks on ns. noita vikavaloja ja ajaa sillä viallisella mekalla/laatikolla niin se polttaa pumpun. Onko sulla aikasemmin ilmotellut mitään vai poltti suoraan ns. hydraulipumpun.
Pitääkin se laatikon ja mekatroniikan putsaus suorittaa. Jos sais tekohengitystä.

Sheinonen

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 06.04.16 - klo:11:59
Ei ne näytä kestävän. Kun kyselin noita mecatroniikka hintoja niin Mechatronix vai mikä se on. Sano että kun tarpeeks on ns. noita vikavaloja ja ajaa sillä viallisella mekalla/laatikolla niin se polttaa pumpun. Onko sulla aikasemmin ilmotellut mitään vai poltti suoraan ns. hydraulipumpun.
Pitääkin se laatikon ja mekatroniikan putsaus suorittaa. Jos sais tekohengitystä.
Kerrasta vainaa.
Tohon on vaihdettu kerran jo koko laatikko 150tkm kohdalla just ennen kuin ostin sen.
Perustelivat mahdollista koko laatikon vaihtoa sillä että jos laatikosta tulevissa tapeissa tms on väljää niin silloin pitää vaihtaa koko laatikko.
Tuon takia ei viittis ottaa riskiä että osaa itse pelkän mekan ja sitten huomataankin että koko laatikko menee vaihtoon, jolloin uusi mekakin tulee paketissa valmiina.

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Sheinonen - 06.04.16 - klo:12:07
Kerrasta vainaa.
Tohon on vaihdettu kerran jo koko laatikko 150tkm kohdalla just ennen kuin ostin sen.
Perustelivat mahdollista koko laatikon vaihtoa sillä että jos laatikosta tulevissa tapeissa tms on väljää niin silloin pitää vaihtaa koko laatikko.
Tuon takia ei viittis ottaa riskiä että osaa itse pelkän mekan ja sitten huomataankin että koko laatikko menee vaihtoon, jolloin uusi mekakin tulee paketissa valmiina.
Mulla vaihdettu kytkimet 150tkm, ja 100tkm myöhemmin jotain vittuilua ilmennyt. Tosiaan putsataan mekatroniikka, vaihdetaan ölpät. Lisäksi sopeutus.
Kammpis ölpillä ja uudemmalla softalla ajettu nyt n.65tkm. Vauhtipyörähän tuossa kolkuttaa sekin voi vaikuttaa laatikon toimintaan kuulemma.

tet

Lainaus käyttäjältä: Sheinonen - 06.04.16 - klo:12:07
Kerrasta vainaa.

Asiasta en oikeasti mitään tiedä, mutta kuulostaa hullulle että koko laatikko pitäisi vaihtaa jos siellä on jossain väljää? Eiköhän osaava moottorikoneistamo pistä sinne uudet laakerit sun muut paljon halvemmalla kuin marmori vaihtaa koko laatikon? Itse lootahan on (siis ilman mekatroniikkaa) kutakuinkin manuaalilaatikon tekniikkaa, erona vain se että veto tulee sisään kahdella sisäkkäisellä akselilla.

Kannatta myös mieltää se asia, että marmori tuskin sinne uutta laatikkoa edes laittaa vaan "tehdaskunnostetun". Eli samalla lailla porsineen lootan, joka on käynyt Kasselissa koneistuksessa sen jälkeen, kun sen edelliselle omistajalle pakkomyytiin "uusi" laatikko jonkin pienen klapin takia. ::)
ex-vag:

peni

Moro! En tiedä minäkään asiasta sen enempää, mutta ongelma taitaa olla se ettei noita dsg-vaihteistoihin erikoistuneita tai edes niihin perehtyneitä pajoja taida juuri olla. Vai tietääkö joku jonkin suomalaisen vaihteistokorjaamon jolta löytyisi osaamista mekatroniikan, itse vaihteiston ja kytkimien remppaamisesta. Sekin paja josta alustavasti annettiin ymmärtää että pikkuhiljaa vikaantuvan mekan voi korjata halusi loppujen lopuksi myydä uuden yksikön hintaan 1700â,¬. Automaattipajoja on useita hyvämaineisia. Ja omista autoistani (mittarilukemat 330-460tkm niistä luopuessani) en ole saanut manuaalivaihteistoa rikki vaikka joukossa on myös ollut viritettyjä dieseleitä. Mutta pelkkää mutua tämä. Toivottavasti olen väärässä.

Smigis

Moro. Foorumia seuranneena aina kun on konsernin auto ollut omistuksessa ja nytten ensimmäinen oikea postaus, toivottavasti saisin vastauksia  :)
Autona siis kutoskoppainen 1.6 tdi 7-v dsg Golffi. 74tkm vaihdettu kytkin ja mekatroniikka (04/2014), 114tkm vauhtipyörä(04/2016). Nyt omasta mielestäni kytkin oireilee taas, ilmeneee liikkeelle lähdössä (luistaa 1600rpm ennen ku "nappaa" kiinni), nostaa kierroksia ennen kuin vaihtaa isommalle sekä jos kyydissä enemmän kuin 1 ihminen niin täristää 2 kakkosvaihteella lähtiessä liikkeelle, ei siis automaattisesti vaihda ykköselle ellei vauhti ole 5km/h tai alle. Mitäs mieltä itse foorumi on? Miten teillä nämä oireet on ilmennyt?

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Smigis - 26.05.16 - klo:07:21
Moro. Foorumia seuranneena aina kun on konsernin auto ollut omistuksessa ja nytten ensimmäinen oikea postaus, toivottavasti saisin vastauksia  :)
Autona siis kutoskoppainen 1.6 tdi 7-v dsg Golffi. 74tkm vaihdettu kytkin ja mekatroniikka (04/2014), 114tkm vauhtipyörä(04/2016). Nyt omasta mielestäni kytkin oireilee taas, ilmeneee liikkeelle lähdössä (luistaa 1600rpm ennen ku "nappaa" kiinni), nostaa kierroksia ennen kuin vaihtaa isommalle sekä jos kyydissä enemmän kuin 1 ihminen niin täristää 2 kakkosvaihteella lähtiessä liikkeelle, ei siis automaattisesti vaihda ykköselle ellei vauhti ole 5km/h tai alle. Mitäs mieltä itse foorumi on? Miten teillä nämä oireet on ilmennyt?

Ã,,kkiä liikkeeseen takuu mennyt just umpeen noissa kytkimissä ja mekatroniikassa. 2v varaosatakuu. Mielestäni saisivat tutkia. Ja tehdä ensin sopeutuksen, siellä voi olla aivot ns. nollaantuneet / oppineet väärille tavoille. Onko DSG7 kamppise tehty eli ölpät ja softat? Se oli käynnissä kuumimmillaan kesällä 2014.

Smigis

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 26.05.16 - klo:07:45
Ã,,kkiä liikkeeseen takuu mennyt just umpeen noissa kytkimissä ja mekatroniikassa. 2v varaosatakuu. Mielestäni saisivat tutkia. Ja tehdä ensin sopeutuksen, siellä voi olla aivot ns. nollaantuneet / oppineet väärille tavoille. Onko DSG7 kamppise tehty eli ölpät ja softat? Se oli käynnissä kuumimmillaan kesällä 2014.

On varattu aika jo vw centeriin, itseasiassa sitä tutkittiin samalla kun vauhtipyörä vaihdettiin maahantuojan piikkiin huhtikuussa ja silloinkin oli samat oireet mutta vw:n mukaan mitään vikaa ei ollut. :o Silloin tehtiin sopeutus sekä ohjelmistopäivytys. Ja kyllä, öljyt vaihdettu kamppikseen 2014.

Trackpad

Kuivakytkin DSG 7 meni koko kytkin osa vaihtoon auton ollessa noin 2v iässä (MY13 Skoda Octavia Combi 1.6 TDI) ja 77000 mittarissa. Täristi pienillä kierroksilla liikkeelle lähdöissä. Takuu korvasi.

RSOCUstin

Mulla ekatkytkimet vaihdettiin DSG7 153tkm kun ostin auton ja 95tkm/2,5v myöhemmin alkoi antaan mekatroniikka vikaa mutta epäilen että että kytkimet siellä taas vittuili. Löytyi joku koodi joka viittasi mekatroniikkaan. Epäilen että kytkimet kaput silloin ja siirsi ns. vian mekatroniikalle. Nyt on kaksoismassa/kytkimet hankitalistalla sekä menee mekatroniikan putsaukseen/ölpänvaihtoon ja sopeutukseen kohta. Kokeillaan sillä ensin.

Epäilen että menee kilut ja kalut vaihtoon sen jälkeen.

Eka Golf

Ihmetyttää ja kummastuttaa pientä lukijaa kun toisella palstalla kehutaan automaattia ylivertaiseksi manuaaliin verratttuna?  ???

BobSmith

Muutaman tuhannen kilometrin kokemuksella olisin valmis sanomaan, että DSG on todella hieno peli silloin kun se toimii. Joillakin se ei ole toiminut. Knock on wood...

tarzi

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 27.05.16 - klo:23:00
Ihmetyttää ja kummastuttaa pientä lukijaa kun toisella palstalla kehutaan automaattia ylivertaiseksi manuaaliin verratttuna?  ???

Onhan se. Dsg tehnyt manuaalista tarpeettoman. Kyllä niitä manuaaliaski vikojakin on. Dsg lootia on niin hitosti liikenteessä niin toki vikojakin nousee esille. Esim DSG6 ja DSG7 märkäkytkinlootat toimivat äärimmäisen hyvin. Tässäkin keskustelussa viat on lähinnä alkupääm kuivakytkin dsg7 lootissa..
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Smigis

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 27.05.16 - klo:23:00

Tämä.
Toinen auto jossa automaatti ja ei ole kuin huonoja kokemuksia. En sitte tiedä onko osunu maanantai kappale kohdalle vai mikä. Kovasti olen yrittänyt vaihtaa takaisin manuaaliin mutta todella huonosti hyvittävät tästä autosta niin en viitsi tonni kaupalla ottaa turpaa. Pakko yrittää vaan laittaa mieleisekseen ja toivoa että laatikko alkaisi joku päivä toimimaan kunnolla. ( Tai voittais eurojackpotissa  :D )

vetu

Harkinnassa Octavia 1.6tdi (tai mahdollisesti 2.0tdi). Katselin autoliikkeessä 1.6tdi farkkua, jossa manuaaliloota, mutta puheeksi tuli DSG:n kestävyys. Myyjän mukaan DSG ongelmia ei ole esiintynyt 2013 vuosimallista lähtien, jossa vaihdelaatikkoa vahvistettiin. Lieneekö myyntipuheita vai onko jollain parempaa tietoa uusimpien DSG automaattien kestävyydestä?

Itselläni nykyinen liisari (vm. 2014 Octavia) on DSG automaatilla (ajettu reilut 70 000km ja toiminut hyvin), mutta jos/kun omalla rahalla hankin auton, niin hieman pistää pohtimaan. Manuaali toki varma vaihtoehto mutta (toimivalla) automaatilla ajo leppoisaa.

Smigis

Justiinsa soitti huoltoneuvoja vv centeriltä että maahantuoja korvaa uuden kytkimen sekä 30% työn osuudesta, itselleni jäisi loput eli n. 520â,¬ maksettavaa. Omasta mielestäni kuulostaa hepposelta vastaan tulolta, kuitenki osalla oli vie takuu kun ensimmäisen kerran ilmoitin ilmenneistä vioista, silloin olisi vielä myyjä liike maksanut loput mutta ei tietenkään enään ku auton ostosta 1 ja 3kk. Sekä auto on koko ikänsä huollettu samassa paikassa. Kertokaas ihmiset joilla enemmän kokemusta näistä asioista miten tästä edetä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Smigis - 09.06.16 - klo:16:24
Justiinsa soitti huoltoneuvoja vv centeriltä että maahantuoja korvaa uuden kytkimen sekä 30% työn osuudesta, itselleni jäisi loput eli n. 520â,¬ maksettavaa. Omasta mielestäni kuulostaa hepposelta vastaan tulolta, kuitenki osalla oli vie takuu kun ensimmäisen kerran ilmoitin ilmenneistä vioista, silloin olisi vielä myyjä liike maksanut loput mutta ei tietenkään enään ku auton ostosta 1 ja 3kk. Sekä auto on koko ikänsä huollettu samassa paikassa. Kertokaas ihmiset joilla enemmän kokemusta näistä asioista miten tästä edetä.

Miksi autoa ei korjattu, kun ensimmäisen kerran ilmoitit asiasta?

Smigis

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 09.06.16 - klo:16:46
Miksi autoa ei korjattu, kun ensimmäisen kerran ilmoitit asiasta?
Sen takia koska asentaja ei saanut vikaa "päälle" eli toisin sanoen ei ilmennyt vikakoodeja. Näin ymmärsin kun auton viimeksi hain. Nyt vika oli saatu kun olivat tehneet tärinätestin ja asentaja oli ajanut pidemmän lenkin kun sanoin että saa ajaa enemmän kuin 1km niinkuin tekivät ed. huollossa.

Statisti

Lainaus käyttäjältä: Smigis - 09.06.16 - klo:16:56
Sen takia koska asentaja ei saanut vikaa "päälle" eli toisin sanoen ei ilmennyt vikakoodeja. Näin ymmärsin kun auton viimeksi hain. Nyt vika oli saatu kun olivat tehneet tärinätestin ja asentaja oli ajanut pidemmän lenkin kun sanoin että saa ajaa enemmän kuin 1km niinkuin tekivät ed. huollossa.

Pakkohan sen on mennä kokonaan liikkeen piikkiin, kun asiasta kerran on jo reklamoitu jo takuuaikana. Pyydä ainakin kuluttajaneuvojan mielipide, niin on jotain kättä pidempää, jos alkavat vaikeaksi.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Statisti - 09.06.16 - klo:17:10
Pakkohan sen on mennä kokonaan liikkeen piikkiin, kun asiasta kerran on jo reklamoitu jo takuuaikana. Pyydä ainakin kuluttajaneuvojan mielipide, niin on jotain kättä pidempää, jos alkavat vaikeaksi.

Juurikin näin! Ilmeisesti ei ole viitsitty pidempää lenkkiä ajaa ja siirretty vastuuta kuluttajalle.

d3nver

Lainaus käyttäjältä: Smigis - 09.06.16 - klo:16:24

Minulla ravisti DSG7 Golffissa, käytin autoa huollossa takuuaikana parikin kertaa tästä mutta eivät saaneet toistettua vikaa joten eivät korjanneet.

Vein auton uudelleen huoltoon samasta asiasta kun takuu oli jo ummessa, tällä kertaa huolto löysi vian ja sanoivat että korjaus maksaa minulle 300 euroa, sanoin etten maksa kun olen vikaa tutkituttanut jo takuuaikana. Huoltoneuvoja sanoi keskustelevansa myyjän kanssa ja lopputuloksena huolto ei maksanut minulle mitään.

Itse olen kaikenkaikkiaan oikein tyytyväinen DSG-laatikkoon, manuaalia en enää ikinä ota päivittäiseen käyttöautoon jos voin yhtään valita.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy