VW Golf VII R

Aloittaja xch, 22.08.13 - klo:12:58

« edellinen - seuraava »

lepardiselka

Lainaus käyttäjältä: Penaxer - 23.01.18 - klo:00:54
En mene kyllä täysin takuuseen tästä, kun noilla Pretorian grey metalliceilla kokonaishinta on isompi vaikka vanteet ovat halvemmat kuin mustat  ???

Omaani otin kanssa mustat, tiedä sitten miten tuo rakennusohjelma oikein bugittaa.
Tosin kaupat ja väliraha on jo lyöty lukkoon, että tuskin rupeavat pyytämään lisärahaa.
Mulla taas kun kokeilin,niin oli grey vanteilla kokonaishinta juuri sen verran halvempi mitä oli vanteetkin.

Makke

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 06.01.18 - klo:20:10
Uusi ,,rrä farkku tilattu ja nyt pitäisi jaksaa odotella semmonen 3kk! Väriä en ole vielä saanu päätettyä,jäljellä väreistä on Lapiz blue(kuten nykyinen),punainen ja musta. Sininen kyllä johtaa kun sitä nyt ei tule kuitenkaan joka kulmalla vastaan kun saa pelkkään R:ään sitä väriä,toisaalta punainen olis vähän vaihtelua ja jotenkin nuo faceliftissä olevat mustat yksityiskohdat helmoissa ja puskurissa jää mustassa paitsioon,vaikka tosi hieno on myös koko musta auto. No onneks tässä on vielä hetki aikaa mutustella värivaihtoehtoja :)

Itse tilasin 1.5 Highline Golffin, johon otin tuon Lapiz blue värin. Tosin siihen piti ottaa myös R-line paketti jotta sen "sai".

lepardiselka

Lainaus käyttäjältä: Makke - 23.01.18 - klo:09:38
Itse tilasin 1.5 Highline Golffin, johon otin tuon Lapiz blue värin. Tosin siihen piti ottaa myös R-line paketti jotta sen "sai".
Ok,on sit muuttunu nuo värijutut :)

CF

Noniin, nyt on faktaa vuoden alussa rekisteröidyn R Variantin päästöistä 19" vanteilla: 161g/km ...ja mullakin näytti hinta tippuneen arvioidusta. Myyjä ei uskaltanut varmuudella luvata mitkä ovat päästöt niin vedettiin varmuuden vuoksi isommilla alkuun.
Cupra Formentor VZ -21
VW Golf R -18
Skoda Octavia RS -15

lepardiselka

Olisko kellään tietoa kun yritin vielä vaihtaa mun tilattuun autoon(tuotantoviikko alustavasti vko7) noita 19" mustia vanteita 18" tilalle,et onko tosiaan niin että auton väriä vielä pystyy muokkailemaan,mut vanteita ei muka pysty enään vaihtamaan? Näin sanoi automyyjä :(

CF

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 27.01.18 - klo:08:20
Olisko kellään tietoa kun yritin vielä vaihtaa mun tilattuun autoon(tuotantoviikko alustavasti vko7) noita 19" mustia vanteita 18" tilalle,et onko tosiaan niin että auton väriä vielä pystyy muokkailemaan,mut vanteita ei muka pysty enään vaihtamaan? Näin sanoi automyyjä :(

Jaa-a, ainakaan mulla ei ole kokemusta edes värivalintojen muuttamisesta. Ainoa kokemus aiheeseen liittyen on se, että valitessani vanteita olin pakotettu valitsemaan myös tummennetut lasit (jotka olisin ottanut kyllä muutenkin). En tiedä vaikuttaako vanteiden valinta sitä kautta koko autoon niin että valintaa ei jälkikäteen muka voi tehdä?
Cupra Formentor VZ -21
VW Golf R -18
Skoda Octavia RS -15

lepardiselka

Lainaus käyttäjältä: CF - 27.01.18 - klo:21:00
Jaa-a, ainakaan mulla ei ole kokemusta edes värivalintojen muuttamisesta. Ainoa kokemus aiheeseen liittyen on se, että valitessani vanteita olin pakotettu valitsemaan myös tummennetut lasit (jotka olisin ottanut kyllä muutenkin). En tiedä vaikuttaako vanteiden valinta sitä kautta koko autoon niin että valintaa ei jälkikäteen muka voi tehdä?
Juu itse otin myös kyllä tummennetut lasit :)

lepardiselka

Kertokaas minkä merkkisillä ensiasennusrenkailla olette saanet ,,rränne?

CF

Mulla tuli Pirellin P ZERO:t alla...kokemusta tasan 0km kun tulevat vasta keväällä käyttöön.
Cupra Formentor VZ -21
VW Golf R -18
Skoda Octavia RS -15

lepardiselka

Lainaus käyttäjältä: CF - 06.02.18 - klo:08:49
Mulla tuli Pirellin P ZERO:t alla...kokemusta tasan 0km kun tulevat vasta keväällä käyttöön.
Mulla ollu kahdessa edellisessä jotkut Bridgestonen kumit ja molemmat meni kyl vaihtoon ku olivat äänekkäät,joten toivon ettei tulis sen merkkisiä.

Penaxer

Onko olemassa "hiljaisia" kumeja kokoluokassa 235/35 19" näillä suomen teillä? Uudella asfaltilla ehkä ensimmäisen kesän melu on siedettävää...
Itsellä Seatissa continentalin kumit ja ainakin tuolla kuluneella maantiellä mitä ajan, niin meteli on kyllä aika kova.
Uusi ärrä tulee kevään kynnyksellä, joten jännityksellä odotan millä renkailla ja minkälaisella sisämelulla mennään  ;)

Tästä tulikin mieleen, talvirenkaat täytyy hommata ennen ensi talvea, kun en niitä tähän kauppaan saanut sopimaan (2500e oli myyjän "tarjous" 18" talvikumeista vanteineen).
Minkälaisia vanteita ja kumeja kannattaa katsella, kooksi ajattelin 18" ja pohjoisen kitkoilla?

lepardiselka

Lainaus käyttäjältä: Penaxer - 06.02.18 - klo:23:16
Onko olemassa "hiljaisia" kumeja kokoluokassa 235/35 19" näillä suomen teillä? Uudella asfaltilla ehkä ensimmäisen kesän melu on siedettävää...
Itsellä Seatissa continentalin kumit ja ainakin tuolla kuluneella maantiellä mitä ajan, niin meteli on kyllä aika kova.
Uusi ärrä tulee kevään kynnyksellä, joten jännityksellä odotan millä renkailla ja minkälaisella sisämelulla mennään  ;)

Tästä tulikin mieleen, talvirenkaat täytyy hommata ennen ensi talvea, kun en niitä tähän kauppaan saanut sopimaan (2500e oli myyjän "tarjous" 18" talvikumeista vanteineen).
Minkälaisia vanteita ja kumeja kannattaa katsella, kooksi ajattelin 18" ja pohjoisen kitkoilla?
Joo no mulle tulee kyllä nuo ensikumit 18" eli renkaat 225/40,vaik eipä sillä suurta eroa varmaankaan ole. Sen kyllä huomannut et kyllä niillä merkeillä silti aika suuria eroja on melussa,toinen olis tietysti et veis koko auton äänieristettäväksi vaik Tallinnaan. Sehän saattaa kyl olla et tulee kuitenkin 19" kesävanteet'(suunnitelmat vielä auki),niin ne ensiasennusrenkaat menee myyntiin pitivät sit melua tai ei. Mul tarkotus pistää nuo cadizit talvivanteiksi,mut jos suunnitelmat muuttuu,ni osta siitä itselles talvivanteet ;)

Penaxer

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 07.02.18 - klo:14:08
Joo no mulle tulee kyllä nuo ensikumit 18" eli renkaat 225/40,vaik eipä sillä suurta eroa varmaankaan ole. Sen kyllä huomannut et kyllä niillä merkeillä silti aika suuria eroja on melussa,toinen olis tietysti et veis koko auton äänieristettäväksi vaik Tallinnaan. Sehän saattaa kyl olla et tulee kuitenkin 19" kesävanteet'(suunnitelmat vielä auki),niin ne ensiasennusrenkaat menee myyntiin pitivät sit melua tai ei. Mul tarkotus pistää nuo cadizit talvivanteiksi,mut jos suunnitelmat muuttuu,ni osta siitä itselles talvivanteet ;)

Tosiaan, ne vakiot oli 18". Kyllä mä väittäisin että 235/35 on huomattavasti "herkempi" rengasmelun kannalta. 
Itsellä ei ole kyllä kokemusta kuin Dunlopeista kesäkumeina tossa 225/40 18" koossa, ja autona oli Mazda 3 MPS jossa alusta mallia kivireki, joten vertauskohtia vähän huono hakea.
Nykyisessä on Continentalin kitkat tossa koossa, ja olivat hiljaiset ensimmäisen talven, sen jälkeen on ääni mielestäni lisääntynyt.
Pääasiassa ajan valtatietä, nopeusrajoitus 80/100.

Juurikin nuo vakio 18" cadizit olisinkin ottanut talvirenkaille, että ilmoittele vaan jos aiot niistä luopua ennen syksyä   ;)

TommiLx

Jos on aikeissa luopua lähes uutta vastaavasta 19” Pretoria setistä kesärenkaineen tai ilman, olen kiinnostunut, erityisesti mustasta. Joko rahalla tai jos kiinnostaa vaihtaa, vm2018 GTI Golfista olisi tarjolla 18” musta Sevilla (red pinstripe)+Bridgestonet, ajamattomana. Tai noh, 11 km ajettuna :-) // Privat: tommilx(at)outlook.com

Makke

Lainaus käyttäjältä: Penaxer - 06.02.18 - klo:23:16

Katselin tuolta Rengas-onlinestä juuri 235/35 19 kesärenkaita ja siellä on merkattuna selkeästi tuo renkaan melu, vierintä ja märkäpito(kannattaa vielä varmistaa valmistajan sivuilta tietojen oikeellisuus). Itse päädyin Nokian z-lineen, jolle ilmoitetaan 72dB. Taitaa olla sieltä keskivaiheilta, mutta vierintä C ja märkäpito A, sai kelvata mulle. Listan mukaan ainakin Dunlop Sport Maxx RT2 on merkkirenkaista hiljainen (68 dB) eikä mikään älyttömän hintainen.

sambolo

Goodyearit myös usein hiljaisia.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

lepardiselka

Nyt on käyty liikkeen pihassa kattoo uutta kuljetinta ja ensi viikolla todennäköisesti luovutus edessä :) Aattelin laitattaa autoon Korrekin Cure pinnoitteen jo ennen luovutusta. Mites muuten uuden R:n omistajat on teillä taivalla mennyt autojen kanssa?

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Makke - 12.02.18 - klo:12:24
Katselin tuolta Rengas-onlinestä juuri 235/35 19 kesärenkaita ja siellä on merkattuna selkeästi tuo renkaan melu, vierintä ja märkäpito(kannattaa vielä varmistaa valmistajan sivuilta tietojen oikeellisuus). Itse päädyin Nokian z-lineen, jolle ilmoitetaan 72dB. Taitaa olla sieltä keskivaiheilta, mutta vierintä C ja märkäpito A, sai kelvata mulle. Listan mukaan ainakin Dunlop Sport Maxx RT2 on merkkirenkaista hiljainen (68 dB) eikä mikään älyttömän hintainen.

Eipä tuo ohiajomelun db-lukema totuutta kerro. Nokia nyt on aina suht äänekäs, oli sitten kesä tai talvi. Kokemuksen mukaan tuo Dunlopin kumi ei todellakaan ole myöskään mikään hiljainen rengas.

EDIT: Kuka tilaa rengasonlinesta nykypäivä mitään kun kivijalasta saa samaan hintaan. Poislukien kehäteiden sisäpuoli.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Bonepark

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 22.03.18 - klo:13:00
Nyt on käyty liikkeen pihassa kattoo uutta kuljetinta ja ensi viikolla todennäköisesti luovutus edessä :) Aattelin laitattaa autoon Korrekin Cure pinnoitteen jo ennen luovutusta. Mites muuten uuden R:n omistajat on teillä taivalla mennyt autojen kanssa?

Kahden viikon päästä pitäisi olla luovutus 2018 Variant R:ssä, sitten tietää enemmän.

Koch-Chemie nanopinta laitetaan luovutuksen yhteydessä, renkaat ja vanteet on jo hankittu toisaalta, Goodyearit tulevat alle juuri sen vuoksi että ne ovat (Golfissakin) olleet hiljaisia kun mennään 40- ja 35-profiileihin.

Penaxer

Uusi variant R haettu eilen. 50km ehdin ajelemaan kunnes vaimo vei auton  ;D

Muutama huomio:
Kuraläpät puuttuu näköjään edestä, mikäköhän siinä on että tämä vaihtelee? Ilmeisesti nuo helmat taas vaihtuneet 2018 mallissa, johtuneeko siitä sitten? Vai perus VW säästöohjelmaa niin kuin muutama muukin muutos...
Onko takajarrut aina ollut noin "pelkistetyn" näköiset?

Bonepark

Lainaus käyttäjältä: Penaxer - 27.03.18 - klo:23:30
Uusi variant R haettu eilen. 50km ehdin ajelemaan kunnes vaimo vei auton  ;D

Muutama huomio:
Kuraläpät puuttuu näköjään edestä, mikäköhän siinä on että tämä vaihtelee? Ilmeisesti nuo helmat taas vaihtuneet 2018 mallissa, johtuneeko siitä sitten? Vai perus VW säästöohjelmaa niin kuin muutama muukin muutos...

Minulle myyjä sanoi että johtuen helmalevikkeistä läppiä ei asenneta. Jos joku tietää tähän 2018 R-malliin käy jonkun muun mallin läpät niin se olisi kiinnostava tieto, voisi sellaiset itse virittää kiinni.

lepardiselka

Kyllähän Nikodeemuksen FL oli eturoiskeläpät valmiina ja mäkin sain yhden kuvan myyjältä omasta,niin läpät on sielläkin kiinni edessä :)

Bonepark

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 01.04.18 - klo:00:25
Kyllähän Nikodeemuksen FL oli eturoiskeläpät valmiina ja mäkin sain yhden kuvan myyjältä omasta, niin läpät on sielläkin kiinni edessä :)

Taitaa olla sitten eroja eri liikkeiden välillä, omani on tulossa Laakkosen kautta. Ensi viikolla näkee onko siinä läppiä edessä vai ei. Minkähän liikkeen kautta tulleissa on läpät olleet jo valmiiksi kiinni?

Jenkkifoorumeilla olivat sitä mieltä että 2016 GTI:n läpät kävisivät ainakin eteen, sillä varauksella että alimman ruuvin joutuu vaihtamaan pidemmäksi kuin mukana tuleva on. Täytyy värkät sellaiset kiinni jos ei läppiä ole/tai 2018 R:ään saa niitä erikseen ostettua.

Ilkka83

"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

Penaxer

Lainaus käyttäjältä: Bonepark - 02.04.18 - klo:14:40
Taitaa olla sitten eroja eri liikkeiden välillä, omani on tulossa Laakkosen kautta. Ensi viikolla näkee onko siinä läppiä edessä vai ei. Minkähän liikkeen kautta tulleissa on läpät olleet jo valmiiksi kiinni?

Jenkkifoorumeilla olivat sitä mieltä että 2016 GTI:n läpät kävisivät ainakin eteen, sillä varauksella että alimman ruuvin joutuu vaihtamaan pidemmäksi kuin mukana tuleva on. Täytyy värkät sellaiset kiinni jos ei läppiä ole/tai 2018 R:ään saa niitä erikseen ostettua.

Minulle tuli kanssa Laakkoselta, ja ilman läppiä siis. Pihassa oli myös toinen, valkoinen variant ilman läppiä.

Bonepark

Lainaus käyttäjältä: Penaxer - 03.04.18 - klo:01:20
Minulle tuli kanssa Laakkoselta, ja ilman läppiä siis. Pihassa oli myös toinen, valkoinen variant ilman läppiä.

Jos H-linnasta autosi hait, niin kyseessä on melko todennäköisesti minulle tuleva valkoinen variant R. Eli eipä ole sitten läppiä siinäkään.

Nuo 2016 GTI:n etuläpät löytyvät volkkarin varaosakoodilla: 5GV075116 tilasin yhdet sellaiset Ebaystä, laitan tänne tietoa miten sopivat jahka auto ja läpät joskus saapuvat.

CF

Lainaus käyttäjältä: Bonepark - 02.04.18 - klo:14:40
Taitaa olla sitten eroja eri liikkeiden välillä, omani on tulossa Laakkosen kautta. Ensi viikolla näkee onko siinä läppiä edessä vai ei. Minkähän liikkeen kautta tulleissa on läpät olleet jo valmiiksi.

Mä en tiedä 2018 puolella rekisteryistä autoista ensimmäistäkään, jossa läpät olisivat olleet kiinni. Nikodeemuksen auto on rekisteröity alkusyksystä -17. Omani on otettu käyttöön heti vuodenvaihteen jälkeen eri liikkeestä eikä siinä/muissakaan sinne saapuneissa ollut läppiä. Myös myyjä odotti että niissä olisi ollut koska aikaisemmissa oli. Joku muutos tullut loppuvuonna.

Talven kokemuksia autosta: Neliveto toimii upeasti! Ja uusi 7-lovinen dsg yllätti positiivisesti!
Cupra Formentor VZ -21
VW Golf R -18
Skoda Octavia RS -15

lepardiselka

Lainaus käyttäjältä: CF - 05.04.18 - klo:13:25
Mä en tiedä 2018 puolella rekisteryistä autoista ensimmäistäkään, jossa läpät olisivat olleet kiinni. Nikodeemuksen auto on rekisteröity alkusyksystä -17. Omani on otettu käyttöön heti vuodenvaihteen jälkeen eri liikkeestä eikä siinä/muissakaan sinne saapuneissa ollut läppiä. Myös myyjä odotti että niissä olisi ollut koska aikaisemmissa oli. Joku muutos tullut loppuvuonna.

Talven kokemuksia autosta: Neliveto toimii upeasti! Ja uusi 7-lovinen dsg yllätti positiivisesti!
Mulla on läpät kiinni ja tämän vuoden auto.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 05.04.18 - klo:17:26
Eikä myyjä ole läppiä laittanut?

No uusia mitä rekisteröidään ei ole kuraläppiä tehtaalta tullessa. Mutta myyjältä saa laitettuna alle satkun!
LIIKENTEESS,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

CF

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 05.04.18 - klo:17:26

Pahoittelut vääristä sanavalinnoista. Kuten S-mod sanoi, tehtaalla ei ole läppiä asennettu, mutta tottakai läpät saa alle niin erikseen sovittaessa. Pitää olla tarkempi seuraavalla kerrallalla  ;)
Cupra Formentor VZ -21
VW Golf R -18
Skoda Octavia RS -15

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy