Madallukset ja säädettävät alustat

Aloittaja RoccoScientist, 24.03.10 - klo:12:39

« edellinen - seuraava »

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 30.06.11 - klo:15:20
Mielestäni ei ole mitään järkeä koittaa säästää tässä asiassa. Kannattaa siis tehdä kaikki heti alusta asti kunnolla ja kunnon osilla. Vakio osat, kun yleensä eivät kovin hyvin toimi tällaisissa tapauksissa.

Tota on täällä yritetty sanoa monen voimin, tosiaan jos ne asennukset ja muut säädöt menee omasta taskusta ja listahintojen mukaan niin jousien (n.200 e) lisäksi kunnon iskarien hankinta (n.500 e) heti alkuun on kaikkein fiksuin veto, toki tuo iskarien hinta on projektin isoin mutta kun niitä asennuksia ja säätöjä aletaan uusimaan niin käsille tulee ja roimasti.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

MasTurbo

No..

Jos iskaritkin haluaa vaihtaa niin mitä suosittelette?
Otetaan esimerkki autoksi vaikka omani,golf V variant 2.0TDI DSG ja se,että jousina on eibach.
Ko autoonhan ei saa esim eibachin pro systemiä.

Eli jos haluaisi laittaa eibachin pro-kit jouset niin mitkä iskarit,tonin mainitsemassa max 500â,¬ hinnassa ovat toimivat?
Muutamat on laittaneet audi A4:siin sachsin super touringeja,tämä vaimennin speksien mukaan käy sport jousitukselle.
Hinnaltaan ei päätä huimaa.Noin 300â,¬ koko kierros.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Ton-1

Itse itseäni soimaten olisi pitänyt ottaa ne Konin säädettävät iskarit omaan peliin, Eibach:in jousi on mukavan pintapehmeä, kaverikseen se (mun makuun) vaatisi hieman tätä Bilstein B8:a jämäkämmän iskarin.
Ei alustani nytkään huono ole mutta talvella iskarin ollessa jäykempi (pakkaolosuhteiden johdosta) oli tuntuma tanakampi.

MasTurbo

Ton-1

^ No eiköhän tuo minun 'vastaukseni' omannut sen itse vastauksenkin poliitikon kielellä.  ;D ;D ;D ;D

Mulla olis kuulemma siihen hommaan lahjoja, noin niin ku puheen muodossa. Valehdella mä en sitten taas oikein osaa (ilman heiluvia korvia).  :D

MasTurbo

Missähän hinnoissa nuo konin FSD STR.T iskarit on? Mun golffiin näyttäs esim noita saavan.

Ton-1

Hintaa en tiedä mutta omaa alustaa speksatessani tuosta FSD:stä joitain positiivisiä kommentteja luin (ulkomaan elävien saiteilta), itse asiassa ebay.de:ssä oli setti mikä meni sopivasti mutta jotenkin 'ohi'.  8)

Uppe

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 30.06.11 - klo:19:10
Missähän hinnoissa nuo konin FSD STR.T iskarit on? Mun golffiin näyttäs esim noita saavan.

Omaan seattimeeni katsoin noita FSD-iskareita,koko setti oli jotain 660e tjsp. Tein kuitenkin niin että vaihdoin Eibach pro-system jousten kavereiksi ensin taakse Konin Street-iskarit,etupää on vielä vakio kun tuntuu siellä vielä kaikki olevan 38tkm jäljiltä kunnossa. Taakse Streetit maksoivat 115e/2kpl. Tyytyväinen olen ollut,etupäähän tulee samanlaiset kun alkuperäisistä iskareista vaimennus loppuu.

MasTurbo

Täytyy kysellä huomenna noita sachseja.

Timpe85

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 30.06.11 - klo:20:51
Täytyy kysellä huomenna noita sachseja.

Onko nyt jo tarvetta uusille iskareille ?  :D Hommasin noi jouset ihan heräteostoksena, vanteita olin menossa ostamaan...mutta jos joku on ostamassa madallusjousia autoonsa, kannattaa kysellä Euromasterilta tarjousta. Sain mielestäni ihan kilpailukykyisen tarjouksen jousille+vaihtotyölle kulmien säätöineen: jouset 175eur - asennus ja aurauskulmat 195eur. Vanteet olikin sitte vähä tyyriimmät..
Audi A3 8Y 40TFSIe

MasTurbo

Ei oo...kunhan kyselen ja jos vaikka hankinkin niin voi olla että alle eivät mene.Koni STR.T iskarit osanetin kautta 360â,¬..ei paha.

Lanttu42

Joo Polo 6R + Eibach Prokit 35mm + vakioiskarit = Ei ole kiva.

Auto sukeltaa maantiessä oleviin pehmeisiin monttuihin ja loikauttaa todella epämääräisesti sieltä ulos... Suht karmea ajettava. :D
Polo 1.2 Tsi. Mustana, luonnollisesti.
http://www.tsih.fi

rob-s

Itsellä on viitosessa Eibach Pro:t yhdistettynä tehtaan urheiluiskareihin ja oikein hyvin toimii. Madallus n. 30mm edessä ja 25mm takana.

Pulma vakioiskareiden kanssa on varmaan että se saattaa pomppia madallusjousien kanssa töyssyissä. Tosin ajoin viime vuonna H&R madallusjousilla olevaa viitosta jossa vakioiskarit ja en huomannut minkäänlaista pomppimisilmiötä.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Lanttu42

No mun sietokyky ylittyi tuon pomppimisessa ja tilaan säädettävän alustan Poloon todennäköisesti.  Nyt menee tavalliset jouset takaisin alle. Haluaako joku ostaa 400 kilsaa ajetut Eibachit? Halvalla irtoo.

Ton-1

^ Sorry mutta tuossapa juuri kouluesimerkki kun yrittää päästä liian edullisesti hyvään lopputulokseen.

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 01.07.11 - klo:09:23
Pulma vakioiskareiden kanssa on varmaan että se saattaa pomppia madallusjousien kanssa töyssyissä.

Auton madaltuessa sen (paikalle jätetyn ? vakio-) iskarin työalue muuttuu, siitä ehkä se vakioiskari selviytyisi mutta jousen olleessa yleensä hieman jämäkämpi se tarvitsee kaverikseen enempi kontrolloivan
jämäkämmän iskarin, ja tässä kohtaa se vakioiskari menee 'kyykkyyn' ja alustasta tulee epätasapainoinen, mikä esiintyy esim. pompotuksena.

snoogie

Itse tilasin suosiolla Eibachin pro-street S:n korkeussäädettävän alustan Sciroccoon, omalla kohdalla tuota puoltaa jo pelkästään se että auton saa talveksi nostettua tarpeeksi ylös, ei tarvitse aurata teitä. Kesällä taas vastavuoroisesti saa riittävän alas ja varmasti tasapainoon.

Tuleehan noille hintaa toki enemmän, mutta mielestäni käytettävyyskin on eri tasolla. Samalla jää alkuperäinen alusta myös säilöön, voi sitten vaihdella myyntitilanteessa vaikka takaisin alle.

Skuda

Laittelin tuossa n. kuukausi sitten Eibachin Pro jouset Octavia Combin Sport alustalle. Eli Sport iskarit jäi alle. En sitten tiedä onko Octavian Sport alustan iskarit eri mitä vakioalusta iskarit, mutta hyvin tuntuu toimivan Eibachin jousilla. Mielestäni pintakovuus hävisi vs vakio sport alusta. Autolla ajeltu nyt n. 20tkm.

Wilburi

Itse en ole vielä päivääkään katunut, että tuli tilauksen yhteydessä ruksittua S Line -alusta. Sama alusta tulee seuraavaankin autooni. Varmasti noilla jälkiasenteisilla sarjoillakin pääsee samaa tai jopa parempaan lopputulokseen? Tämä vain oli helpoin tapa saada varmasti hyvä alusta.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Lanttu42

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 01.07.11 - klo:12:15
Itse en ole vielä päivääkään katunut, että tuli tilauksen yhteydessä ruksittua S Line -alusta. Sama alusta tulee seuraavaankin autooni. Varmasti noilla jälkiasenteisilla sarjoillakin pääsee samaa tai jopa parempaan lopputulokseen? Tämä vain oli helpoin tapa saada varmasti hyvä alusta.

No siis pakkohan tässä on sanoa, että se mitä säästin siinä, etten ottanut GTI poloa on palanut tähän leikkimiseen. Ostakaa hyvät ihmiset suoraan GTI älkääkä leikkikö. :D

Late

Lainaus käyttäjältä: Lanttu42 - 01.07.11 - klo:14:27
No siis pakkohan tässä on sanoa, että se mitä säästin siinä, etten ottanut GTI poloa on palanut tähän leikkimiseen. Ostakaa hyvät ihmiset suoraan GTI älkääkä leikkikö. :D

Niin hän se aina menee, että palaa rahaa.. ja mikään ei riitä.. ;)

Lanttu42

Lainaus käyttäjältä: Late - 01.07.11 - klo:14:32
Niin hän se aina menee, että palaa rahaa.. ja mikään ei riitä.. ;)

Totta. GTI:hin saa myös kaiken mailman karvanoppaa ja kromiputkee. :D

MasTurbo

Tilasin sachsin super touringit.Alle tulee laitettua kuukauden sisään..

Timpe85

Audi A3 8Y 40TFSIe

MasTurbo

Jäi hinnaksi 250 koko koko kierrokselle.
Mitä tuossa googlettelin niin sachs ainakin teki vissiin vuonna 2010 vielä eibachille tolpat.Saabscenessä oli juttua että nuo super touringit on samat kuin eibachin pro damperit,sachs vaan prändää eibachille omat tolpat.Eli jos näin on niin valinta osui nappiin ja tuli huokeammaksi kuin itse pro system.
LIsäksi kauppia jolta sachsit ostin oli soitellut eibachin maahantuojalle joka oli kertonut että eibachilla vaihtuu iskarinvalmistaja(eli saabscenessä ei ihan palturia tuosta puhuttu) ja kuulemma jos varastossa ei tuotetta ole niin voi kotvan kestää :)

Hyvä näin,tolpat siis saan  perjantaina ja lle laitan kaverin kanssa jossain vaiheessa lomaa(alkaa 2vkon päästä).

Timpe85

OK, ei paha hinta lainkaa. Kai noi saa A3seenki. Pittää huomen kysellä kun auto menee Euromasterille.
Audi A3 8Y 40TFSIe

MasTurbo

Ihmettelen suuresti jos ei saisi.Hyviä kokemuksia netti pullollaan tuosta sachs+eibach setistä.

Lanttu42

Tyhmä kyssäri... :D Jos ostan Eibach Pro-street setin (~1000 euroa hintaa) niin pitääks mun saatana silti ostaa iskarit? :D Mä luulin, että setissä tulisi mukana jo jotkut iskarit. :D

MasTurbo

Kalliit on jouset jos ei muuta setissä tule  ;D

Lanttu42

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 03.07.11 - klo:18:58
Kalliit on jouset jos ei muuta setissä tule  ;D

No niissä on sentään joku mutteri, jota voi yrittää talvea ennen ja talven jälkeen veivaa, että auton korkeus muuttuisi. :)

Mutta kun Eibachin tuotesivuilla kyseisen sarjan huomautuksissa on maininta, että kannattaa ottaa vakioiskareiden tilalle esim Eibachin iskarit...

isopahasusi

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 03.07.11 - klo:18:01
Tilasin sachsin super touringit.Alle tulee laitettua kuukauden sisään..

En löytänyt paljon sun jouset madalsi, mutta onko noi super touringit tarkoitettu madallusjousten kanssa käytettäviksi? Kiinnostava setti jos joskus joutuu tolpat uusimaan.
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy