Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

vwmies

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 08.10.19 - klo:17:32
Laturi ilmoitti että hän ei jaksa enään, koodia pukkaa. Mekaaninen ja sähkönen vika, 248700km mittarissa. Aamulla korjaamolle.
Jännitteet kyllä akussa ok ja välillä tulee herjaa että ei pysty ladata ja välillä lataa. Hiilet varmaan. Eipä ole laturiakaan koskaan aikaisemmin mennyt.

Tuossa on selvästi jokin vika, sukulaisen VII Golfissa alternateur kesti huimat 70tkm .. ja kassan kautta kiitos...  >:(
Yritetään pärjätä.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 12.10.19 - klo:21:45
Kannattaa hyppiä niitä vaihteita vaihtaessa?
Tä? Mikäs juttu toi oli? Miten se edes liittyy mihinkään. Ai vaikka kolmoselta ei saisi kutoselle vaihtaa?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05


b1mpo

Ei kannata, sillä vaihde se on tuossa sähköautossakin. Ja ilmeisesti alennusvaihde olisi pätevä, jos sähkiksellä jotain tarvii vetää.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

GeeTee

Tämähän lienee sähkömoottorin ominaisuus mutta en välttämättä jää kaipaamaan dsgtä tai muutaboksia  :o

b1mpo

Todennäköisesti näiden kansakunnan kipuilujen seassa ei loppuviimein ole monelle tärkeää, miten se vaihde vaihtuu tai kuuluuko surinaa. Kokonaistaloudellisin ratkaisu on veivata käsin toistaiseksi ja aika vähän se itselläni huomiota saa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 12.10.19 - klo:22:23
Tuossa on selvästi jokin vika, sukulaisen VII Golfissa alternateur kesti huimat 70tkm .. ja kassan kautta kiitos...  >:(
2400e laittanut 3.5kk aikana okuun :) Lähtee kirje autoliikkeeseen. Ei ole ihan normaalia että kaikenlaista hajoaa vaikka autolla ajettu vajaa 250tkm. Niin se kyllä on nykyisin auton maksimi kestoikä.
Serkulla Skoda huolto ja sanoi että ei muista koska olisi III koppaseen vaihdettu viimeksi laturi. Ei ole ihan normaalia.

b1mpo

Vaikuttaa maanantaikappaleelta.  :-\
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 13.10.19 - klo:00:00
Vaikuttaa maanantaikappaleelta.  :-\

Eiköhän kalleimmat remontit ala juuri 200-300tkm väliin varsinkin, jos autolle ei ole tehty ennakoivaa huoltoa. Unohtamatta, että räsää harvempi "pappa" ostaa sunnuntai suhailuun...

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 12.10.19 - klo:23:39
2400e laittanut 3.5kk aikana okuun :)

Pikku rahoja noin paljon ajetussa autossa. Kaksoismassa, jarrut ja iskarit, niin hups meni tuo summa helposti.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

sahtiwaari

Lainaus käyttäjältä: samileim - 12.10.19 - klo:19:58
Nyt se sit myrkyn lykkäs.
Ajoittain ollut vaikeuksia kolmosvaihteen päälle menemisessä, Rinta-Jouppi tutki asiaa alkuun ja todettiin että vaihdetaan takuuna vaihteiston jokin torni (liittyykö siirtäjään vai mihin en tiedä varmaksi) sekä laatikkoöljyt. Autoa tuosta huollosta hakiessa todettiin , että nyt tarvitaan aikaa..... Laatikkoöljyn seassa oli havaittu metallisilppua. Varattiin uusi aika jossa puretaan laatikko sekä kytkin että selviää mistä metallisilppu on tullut. Autolla tulee kuun lopussa 3-vuotta täyteen ja 72tkm mittarissa, 6-vaihteinen manuaali 1.6tdi greenline. Onneksi on ruotsin tuonti, jossa on kolmen vuoden jatkotakuu  ;D
Muistan lukeneeni vastaavien autojen laatikkovioista täältä...

Joo itsekin luin täältä avautumista greenlinen manuaalilaatikosta. Oma greenline täyttää kuun lopussa 5 vuotta ja nyt 115tkm mittarissa, ostaessa helmikuussa oli 90tkm. 102tkm kohdalla meni jakopää ja kampiakselin stefa vaihtoon mutta ihan hyvä että ei mennyt omaan piikkiin niistä kuin noin 30%. Kytkin edelleen joskus ulahtaa jos luistatattaa esim mäkilähdössä, toimii kyllä muuten hyvin. Manuaalilaatikosta en ole huomannut mitään erikoista, paitsi joskus 1-2 vaihteet ja pakki jäykähköjä mutta jos starttauksen jälkeen pumppaa kytkintä ylös-alas pari kertaa niin sitten menee tosi sulavasti. Ei kyllä skodan laatu ole vakuuttanut mutta mukava auto on ajaa ja merkkihuollon palvelu hyvää ja goodwilliin ongelmissa 102tkm kohdalla olen tyytyväinen.
Skoda Octavia Combi 1.6TDI 110 GreenLine 2015

RSOCUstin

#5680
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 13.10.19 - klo:08:11
Eiköhän kalleimmat remontit ala juuri 200-300tkm väliin varsinkin, jos autolle ei ole tehty ennakoivaa huoltoa. Unohtamatta, että räsää harvempi "pappa" ostaa sunnuntai suhailuun...

Pikku rahoja noin paljon ajetussa autossa. Kaksoismassa, jarrut ja iskarit, niin hups meni tuo summa helposti.

Kaksoismassahan tuohon on laitettu, ei mennyt omasta kukkarosta.
Ja ihan normi huollot tuohon on tehty mität tehdas vaatii ja siitä on mustaa valkoisella.

Huolloilla et voi vaikuttaa siihen jos hajoaa, puhaltimen säätömoottorit, valojen ohjausyksikkö tai laturi.

Tähän voisi listata mitä ocuista mulla hajonnut joten siinä mielessä läppämoottori ja laturi on uutta sille listalle.
Mutta taitaa olla sitten offtopikkia, laitan kuitenkin.

Ocu 2002 sisäilmapuhallin, ikkunan vaijerit kuskin puoli, etulaakerit, etulevyt ja palat, vapaakytkin laturiin, n.125tkm - 250tkm / 3,5v
Ocu 2006 vRS, 3 suutinta, etujarrut ja iskarit, vapaakytkin laturiin, koiranluut n.92tkm - 172tkm/1,5v
Ocu 2009 vapaakytkin laturiin, pyöränkulmien säätö n.63tkm - 132tkm / 1,5v
Ocu 2010 dsg7 laatikko, kaksoismassa, valojen ohjausyksikkö apukuskin puoli, takajarrut, koiranluut ja etupään takapuslat, ahtopaineanturi, pakokaasunlämpöanturi, nokka-akselin asentotunnistin, pyöränkulmien säätö, xenon polttimot, egr, n.150tkm - 305tkm 4,5v
Ocu 2008 vRS, peili, takalaakerit, etujarrut, ahtopaineanturi, johtosarjan hiertymä, xenon polttimot n.260tkm-319tkm / 1,5v
Ocu 2014 vRS, puhaltimen läppämoottorit, valojen ohjausyksikkö apukuskin puoli, laturi 14tkm / 3,5kk

Listasta päätellen tuo 2010 malli oli kuitenkin se maanantai kappale :)

cannon

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 04.10.19 - klo:20:16
... talouspaperissa saattaa olla aivan pieniä hiekan murusia, jotka saattaa naarmuttaa autoa, etten kyllä suosittele.
Vielä palaan tuohon tunteita kuohuttaneeseen talouspaperi-gateen. Yhdeltä valmistajalta sain seuraavan vastauksen:

"Valmistamamme talouspaperi ei sisällä hiekkaa.
Ikkunoiden ja auton lasien puhdistus Serla talouspyyhkeellä on turvallista.
Mutta, Serla talouspyyhettä emme suosittele erityisen herkkien pintojen, kuten esim. silmälasien puhdistukseen.
Talouspyyhkeen pinta ei ole tarpeeksi pehmeä hyvin herkästi naarmuttuville pinnoille.
Ystävällisin terveisin,
Serla markkinointi"

Eli ei hiekkaa, eikä naarmuta lasia. Ainakaan valmistajan mukaan...  :)

Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

b1mpo

En silti aio käyttää tuulilasiin talouspaperia, enkä sellaista ”hallirullaa”. Helpommalla pääsen, kun käytän siihen hommaan paremmin soveltuvia vermeitä, jotka ei varmasti naarmuta, eivätkä jätä tavaraa itsestään lasiin. Enempi tuo tavaran jääminen on ollut ongelma.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 14.10.19 - klo:20:54
En silti aio käyttää tuulilasiin talouspaperia, enkä sellaista ”hallirullaa”. Helpommalla pääsen, kun käytän siihen hommaan paremmin soveltuvia vermeitä, jotka ei varmasti naarmuta, eivätkä jätä tavaraa itsestään lasiin. Enempi tuo tavaran jääminen on ollut ongelma.

Pyyhkimet tai lentävä hiekka naarmutta puhdasta tuulilasia enemmän, kuin jokapäiväinen talouspaperilla pyyhkiminen. Ja jos jo tuuliasi on hiekkainen, niin millä tahansa pyyhkiminen naarmutta tuulilasia.

Ja kun kuitenkin vaihdat autoa kolmen vuoden välin, vaikka joka päivä hankaat tuulilasia talouspaperilla, et saa sitä kuitenkin huonompaan kuntoon.

b1mpo

Sisäpuolesta ollut puhetta. En kaipaa näkyvyyteen yhtään ylimääräistä huononnusta. Ulkopuolelta tulee putsattua lähinnä pesun yhteydessä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 14.10.19 - klo:21:47
Sisäpuolesta ollut puhetta. En kaipaa näkyvyyteen yhtään ylimääräistä huononnusta. Ulkopuolelta tulee putsattua lähinnä pesun yhteydessä.

Olen varmaa, et jos vaikka pyyhit joka päivä (itse kai max 4 kertaa vuodessa, jos sitäkin) talouspaperilla tuulilasia sisältäpäin, et saa sinne mitään naarmuja.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 14.10.19 - klo:22:00
Olen varmaa, et jos vaikka pyyhit joka päivä (itse kai max 4 kertaa vuodessa, jos sitäkin) talouspaperilla tuulilasia sisältäpäin, et saa sinne mitään naarmuja.
En, mutta kerran tuusasin kolmen aineen kanssa talouspaperilla, eikä vika ollut niissä aineissa, vaan siinä paperissa, josta jäi sellaista huntua.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 14.10.19 - klo:22:08
En, mutta kerran tuusasin kolmen aineen kanssa talouspaperilla, eikä vika ollut niissä aineissa, vaan siinä paperissa, josta jäi sellaista huntua.

Mitäs jos et ostaisi halvinta tai paskaa talouspaperia  ;D? Vaikka serlaa?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 14.10.19 - klo:22:08
En, mutta kerran tuusasin kolmen aineen kanssa talouspaperilla, eikä vika ollut niissä aineissa, vaan siinä paperissa, josta jäi sellaista huntua.

Tämähän on silkkaa isämaallisuutta, kun suomen puuhiukkasia on autossa, ainakin parempi kuin roikkuva saksalainen wunderbaum. :)

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 14.10.19 - klo:22:14
Mitäs jos et ostaisi halvinta tai paskaa talouspaperia  ;D? Vaikka serlaa?
Mitä jos pitäisi suunsa kiinni, niin ei tulisi mitään väärin ymmärryksiä? Kuvitteletko, että ostan "pirkan" talouspaperia? Ei tarvinne kuitenkaan talouspaperin merkkiä tässä nyt alkaa selvittämään? Ymmärrät tai oot ymmärtämättä pointin. Lasiin on parempiakin liinoja olemassa, jopa pestäviä sellaisia, joista ei irtoa mitään pesuaineen vaikutuksesta.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 14.10.19 - klo:22:36
Mitä jos pitäisi suunsa kiinni, niin ei tulisi mitään väärin ymmärryksiä? Kuvitteletko, että ostan "pirkan" talouspaperia? Ei tarvinne kuitenkaan talouspaperin merkkiä tässä nyt alkaa selvittämään? Ymmärrät tai oot ymmärtämättä pointin. Lasiin on parempiakin liinoja olemassa, jopa pestäviä sellaisia, joista ei irtoa mitään pesuaineen vaikutuksesta.

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 14.10.19 - klo:22:08
En, mutta kerran tuusasin kolmen aineen kanssa talouspaperilla, eikä vika ollut niissä aineissa, vaan siinä paperissa, josta jäi sellaista huntua.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 14.10.19 - klo:22:14
Mitäs jos et ostaisi halvinta tai paskaa talouspaperia  ;D? Vaikka serlaa?

Tuusasit kolmella aineella, mutta et vaihtanut talouspaperia ja teit johtopäätöksen, että vika oli talouspaperissa  ;D. Ensin oli hiekkaa, joka kumottiin, sen jälkeen oli paskaa talouspaperia jonka merkkiä ei edes mainittu ja vain yhtä talouspaperia. Sitä en kiellä etteikö parempiakin tuohon pyyhkimiseen ole, mutta hyvin talouspaperillakin on ikkunat lähteneet, niin sisältä, kuin ulkoa puhtaaksi! Samalla myös vedit naruja yhteen ettei ns. hallirullaakaan voisi käyttää.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Voiko ihminen olla tyhmä? Ehkäpä. Paperi jätti lasin likaiseksi, kuten meillä hallilla oleva sininen paperirulla. Jouduin myös kädestä pitäen opettaa työkaverille sen sinisen liinan jättämän likaisen lasin putsaamisen pestyillä puuvillaräteillä, kun sekin manasi würthin ikkunapesuvaahtoa huonoksi. Syy oli paperissa, eikä aineessa. Hänkin oppi uuden asian. Tämä vänkääminen saa loppua tähän ja saat pitää ihan omat johtopäätöksesi itselläsi. En osta isoja säkkejä kokeillakseni sitä, mikä talouspaperi ei mahdollisesti jälkiä jätä. Käytän mielummin jotain muuta, minkä olen hyväksi havainnut. Oletko ymmärtänyt? Jos talouspaperin mahdollisesta naarmuttamisesta on varoitettu, niin riippumatta siitä sisältääkö se mitä tavaraa, joka naarmuttaa, vältän sen käyttöä, olkoon vaikka timantteja joukossa. Tämä on mielipiteeni ja saan olla sitä mieltä. Sinä saat olla sitä mieltä kuin olet, mutta ei tarvitse toisia mollata, jos eivät kanssasi ole samaa mieltä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

b1mpo

Niin ja pointti tässä on se, että jos jollain tulee vastaan samoja ongelmia, niin osaa välttää niitä. Pointti ei ole löytää hiekatonta testivoittajaa tai karpan hyväksymää talouspaperia.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

T. Neuvoton

Pienen pieni kiveniskemä Ocun umpion yläreunaan, josta laajentunut umpion yläosan halkeamaksi. Ei tietoa koska tapahtunut. Olen vaan ihmetellyt umpion huurtumista nyt kun syksyn sateet alkaneet. No eilen sitten pitkästä aikaa avasin konepellin ja syy huurtumiseen selvisi. Vahinkotarkastajakin ihmetteli että onpa tarkasti osunut kun ei mitään jälkeä konepellissä. Kustannusarvio uusi umpio n. 800 egee - töitä 4-5 tuntia kun koko keula joudutaan purkamaan umpion vaihtamiseksi ja tietty samalla tutka kalibroimaan ja valot säätämään. Aika kallista pienen ongelman korjaaminen tässä FL MY18 -mallissa. MY17 mallissa olisi selvinnyt paljon halvemmalla kun keulaa ei joudu purkamaan eli pelkällä umpion vaihdolla.
ex-skodat: Skoda 105 L, Skoda 130 Rapid, Skoda 135 L , Ocu I 1.6 Classic HB, Ocu I 1.6 Amb HB, Ocu I 2.0 Amb Combi, Ocu II 1.9 Tdi Amb HB, Ocu II 1.9 Tdi Eleg. combi, Ocu II 1.4 TSI Eleg. combi, Roomster 1.2 TSI 105 Amb.  Skoda Yeti 1.2 TSI Adventure (Platin Grey),  Ocu III (FL) Combi 1.5 TSI Style (Quartz Grey),  Ocu III (FL) Combi 1.5 TSI Style G-TEC (Quartz Grey). Ajossa: Ocu IV Amb HB 1.0 e-tec (Black Magic)

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: T. Neuvoton - 16.10.19 - klo:16:00
Pienen pieni kiveniskemä Ocun umpion yläreunaan, josta laajentunut umpion yläosan halkeamaksi. Ei tietoa koska tapahtunut. Olen vaan ihmetellyt umpion huurtumista nyt kun syksyn sateet alkaneet. No eilen sitten pitkästä aikaa avasin konepellin ja syy huurtumiseen selvisi. Vahinkotarkastajakin ihmetteli että onpa tarkasti osunut kun ei mitään jälkeä konepellissä. Kustannusarvio uusi umpio n. 800 egee - töitä 4-5 tuntia kun koko keula joudutaan purkamaan umpion vaihtamiseksi ja tietty samalla tutka kalibroimaan ja valot säätämään. Aika kallista pienen ongelman korjaaminen tässä FL MY18 -mallissa. MY17 mallissa olisi selvinnyt paljon halvemmalla kun keulaa ei joudu purkamaan eli pelkällä umpion vaihdolla.
Ihan yhtälailla se keula purettais my17 ku fl my18 umpion vaihdossa. Tutkan sijainti vaa eri ku uudemmassa se kiinnitetty puskuriin. Ja siksi tulee enemmän työtä.

Adokcs

#5695
Lainaus käyttäjältä: Nippanappa - 26.09.19 - klo:20:10
Tänään otettu kuva viikko sitten puhdistetusta lasista. Kuvan keskellä oleva puhdas alue on pyyhitty mikrokuituliinalla juuri ennen kuvan ottamista.



Hyvin outoa, itse en ole vuosikymmeniin pessyt tuulilasia sisäpuolelta. Olen ainoastaan pyyhkinyt kuivalla ja joskus ensin hieman vedellä kostutetulla talouspaperi rullalla. Tuon pyyhkimisen olen tehnyt vain silloin kun aurinko on sopivasti paistanut tuulilasiin ja sitten on näkynyt kaikki liat ja harmaudet.

Olisiko kysyjän tapauksessa käytetty jotain tuulilasin sisäpintaan kiellettyjä aineita. Ensin ajattelin että on sumutettu kojelautaan silikonia, tai muita kemikaaleja ja samoja aineita on mennyt tuulilasiin. Sitten tuulilasiin tarttuu kaikki lika.

Silikoni on varsin paha aine, sitä ei saa helpolla pois. Voisi myös ajatella että uudesta aktiivihiili sisä ilmansuodattimesta lentää aina hiiltä. (meillä ei käytetä em. suodattimia koska ovat huuhaa juttuja, vaan valkoisia).

Joskus oli runsaasti kirjoituksia "5 sateesta" aineesta, kun joku laittoi sisäpintaan.

Myös tupakointi voi tehdä moista, varsinkin jos lasin pinnassa on jotain kiellettyä ainetta.

Lisään, tuossa on kai kyseessä tuulilasin lika, eikä heijastuma. Ainakin mun skodassa koelauta heijastaa hurjasti ja heikentää näkyväisyyttä. Sen takia ostinkin heti suojan. "Octavia auton kojelautamaton maton aurinkosuoja", uskomatonta myös , tämä ei kuumene auringossa kuten koelauta.  https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=or+Skoda+Octavia+MK3+13+14+15+16+17+LHD+Car+Dash+Board+Carpet+Sun+Cover+Mat&_sacat=0
Octavia Combi 2015, 1.4 TSI DSG Autom., Miksi vahata tai pintakäsitellä autoa. En ymmärä. Olen pitänyt useita 0-11 v jopa 18 vuoden ikään. Itse myynyt ja iloiset ostajat ei ole valittanut vaikka en ole vahannut autoa koskaan. Edellisillä  autoilla ajettu 160-210 000 km.

teraja

Lainaus käyttäjältä: Adokcs - 20.10.19 - klo:18:55
Voisi myös ajatella että uudesta aktiivihiili sisä ilmansuodattimesta lentää aina hiiltä. (meillä ei käytetä em. suodattimia koska ovat huuhaa juttuja, vaan valkoisia).
Tähän oli pakko puuttua, että millä tavalla aktiivihiilisuodattimet on huuhaata? Aktiivihiili on ainoa yleisesti käytössä oleva tapa suodattaa esim. pakokaasuista tulevat haittakaasut. Lisäksi suodattavat hajuja pois. Ja hiili ei niistä kyllä karkaa minnekään jollei joku suodatinta onnistu fyysisesti repimään auki.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Adokcs - 20.10.19 - klo:18:55
(meillä ei käytetä em. suodattimia koska ovat huuhaa juttuja, vaan valkoisia).

Kannattaa kysyä joltain pahasti allergiselta onko valkoisella ja huuhaa suodattimella mitään eroa..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Adokcs

Lainaus käyttäjältä: teraja - 20.10.19 - klo:21:58
Tähän oli pakko puuttua, että millä tavalla aktiivihiilisuodattimet on huuhaata? Aktiivihiili on ainoa yleisesti käytössä oleva tapa suodattaa esim. pakokaasuista tulevat haittakaasut. Lisäksi suodattavat hajuja pois. Ja hiili ei niistä kyllä karkaa minnekään jollei joku suodatinta onnistu fyysisesti repimään auki.

Aktiivihiilisuodattimet ovat sillä tavalla huuhaata, tiedät varmaan että sillä hiilellä on rajallinen kyky "imeä" epäpuhtauksia tms.

Luuletko että se hiili tietää koska sen autoosi asennat ja alkaa toimimaan siitä hetkestä kun sen asennat. Toimii vain ajaessasi eikä paikallaan ollessa.

Meilläpäin on opetettu että hiili alkaa toimimaan heti ja on jo varastossa menettänyt tehonsa.

Jos se suodatin pinnoitettu jollain aineella, tai olisi pakattu johonkin sopivaan  suojakaasuun, tai jotain muuta, niin se hiilen määrä on niin pieni että sen  teho riittäisi kenties 1 tunnin ajoon,  vajaan 100 kuutiometrin ilman puhdistukseen.

Octavia Combi 2015, 1.4 TSI DSG Autom., Miksi vahata tai pintakäsitellä autoa. En ymmärä. Olen pitänyt useita 0-11 v jopa 18 vuoden ikään. Itse myynyt ja iloiset ostajat ei ole valittanut vaikka en ole vahannut autoa koskaan. Edellisillä  autoilla ajettu 160-210 000 km.

Jodl

Tullut ketjua kovin tarkkaan luettua mutta vaikutti että Octavia g-tec mallissa ajovalot jonkin verran hikoilee? Onko normaalia?
Mielestäni lampun kuvun alla oli "vesihöyryä" tai siis sellaista sumetta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy