Octavia G-Tec kokemuksia

Aloittaja Timellini, 24.02.15 - klo:00:00

« edellinen - seuraava »

jt

Semmoinen ero 1.4 ja 1.5 kaasukoneiden välillä on että 1.5 kone näyttäisi olevan ehkä hieman taloudellisempi. Näkyy noita 3.x kg/100km lukemiakin maantiepainotteisessa ajossa. 1.4 konetta Golfin kopassa joskus koittanut, siinä tahtoi olla ennemmin siinä 4kg tienoilla kulutus. 

Luotettavuuseroista hankala sanoa mitään, yleensä ottaen autojen kanssa mitä uudempi/vähemmän ajettu, niin vähemmän vikoja näin keskimäärin.

Omassa kaasuautossa myös ns. pieni bensatankki enkä ole suurempaa kyllä kaivannut. Omakohtaisesti jos saisi valita niin ennemmin isompi kaasutankki kuin isompi bensa, mutta tietenkin jos Lapin erämailla ajetaan viikkotolkulla ristiin rastiin, niin kyllä suurempi bensatankki on sitten plussaa.

Lapin reissuja ajatellen, Keminmaassa on jo nyt kaasuasema ja Rovaniemelle on tulossa Gasumin asema, niin bensan tarve vähenee sitäkin kautta, jatkossa Levin reissunkin pääsee tuolla isompitankkisella mahdollisesti jo helposti kokonaan kaasulla. 
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Salilla

Sehän tuossa on, kun ainoa tarve isommalle bensatankille olisi esim reissu Inariin tai Norjaan. Tosin nyt kun Rovaniemelle tulee uusi asema, pääsee siitäkin jo aika pitkälle pelkällä kaasulla. Ja jos spekuloida haluaa, niin olisin jopa hieman yllättynyt jos muutaman vuoden sisällä ei suunnitella uutta asemaa mm. Sodankylään. Siellä kuitenkin kaivosteollisuus ja ympäristöhommat ovat isosti tapetilla ja kokonaispäästöjä tarkastellaan laajalti.

Mikäli tarvitsee oikeasti kauas kairaan päästä niin siihen on sitten muut vehkeet keksitty kuin kaasu Octaviat  ;D

Järkevintä lienee siis etsiä omaan budjettiin uusin ja vähiten ajettu miellyttävillä varusteilla, ja tarvittaessa ottaa kanisteri matkaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy