Octavia scout 184 hv vm 15 ja 75 tkmPerä vaihtoon täälläkin. Takaa alkaa kuuluu 80 jälkeen jollottava ääni. Moottoritienopeuksissa äänimaailma on kuin cessnassa Maahantuoja tulee vastaan 80% osissa (4700€) että työstä (about 500€). Kyllä perän pitäisi pitempään kestää!
Mahtako tuo vika olla Haldexissa vai perässä? Samaa pakettiahan nuo toki ovat joten vaihtuu molemmat mutta mietin noiden öljynvaihtovälejä ja siten kestävyyttä.
Kuulostaa oikeasti siltä, että taas yksi suunnitelu fiba vag-konsernilta, joka maksatetaan asiakkaalla!
Suositeltua vaihtoväliä en ole noille löytänyt.
Minun auto kävi tänään merkkiliikkeellä. Eivät löytäneet muuta vikaa ja epäilivät perää. Laittavat maahantuojalle kyselyä meneekö jatkotakuuseen (takuu loppunut 21.7.2018) ja mittarissa 92tkm.
Perä menee vaihtoon ja maahantuoja maksaa homman. Asiallista toimintaa tämän tapauksen osalta.
Perä vaihdettu. Omaksi osuudeksi jäi noin tonni jossa oli tonni liikaa. Perä sisälsi myös haldexin osat, käsittääkseni esim. haldex-pumpun. Tenttasin työnjohtajalta oliko vika perässä vai haldexissa johon vastaus oli että perä menee tehtaalle tutkittavaksi. Perän metelin hiljettyä autosta löytyi myös alkava pyöränlaakerin ääni. Pyöränlaakeri vaihdettiin samalla veloituksetta, josta pisteet Veholle.
^DSG Sportille niin loppuu jyrinä ja arpominen. Toki kierrokset ovat sitten kuin ralliautossa, välimuotoa ei ole. Noissa tilanteissa kaipaa manuaalia, aina oikea vaihde pykälässä. Myös pitkät nousut aiheuttavat D:lle harmaita hiuksia, edes Cupra ei jaksa vetää ilman että nopeus hiipuisi. Sitten alkaa arpominen, siksi pyrinkin ajamaan ACC päällä mahdollisimman paljon.
Ja miksi ihmiset ostaa "vielä" manuaaliaskilla autoja 😉
Nyt on noin 3000 km uudella Oculla mittarissa ja kokonaisuutena matkanteko maistuu oikein hyvin. Pari asiaa on kuitenkin löytynyt, joihin olen kiinnittänyt huomiota. Ensimmäinen on suht alhaisilla kierroksilla esiin työntyvä lievä jyrinä korissa, joka tuntuu suht selkeästi kuskin penkissä. Olen tottunut siihen, että nämä DSG vehkeet jyristävät alhaisilla kierroksilla, mutta omassani jyrinää ei tuntunut ennen kuin autoon tuli noin 2000 km mittariin. Toisaalta jyrinä ei myöskään ole jatkuvaa, vaan ilmenee parin sekunnin sykleissä. Onko veikkauksia onko vain ominaisuus jonka kilometrit ovat tuoneet esiin vai voiko joku muu aiheuttaa resonoimalla kyseisen jyrinän? Eipä tuo niin pahasti tunnu, että se alkaisi pidemmän päälle ärsyttämään, mutta onpahan kiinnittänyt huomion. Moottorina tosiaan 1.5 TSI.
Vaikka en ole 1.5-litraista ajanut, niin heitän veikkauksen että kyse on 2-sylinterimoodista. Ainakin tuo 1.4-litrainen täristää tietyissä tilanteissa kun käy kahdella pytyllä. Seuraapa monitoiminäytöstä, onko jyrinän aikana 2-sylinterimoodi päällä.