New Beetle

Aloittaja Kupla73, 19.03.10 - klo:14:36

« edellinen - seuraava »

jni

Lainaus käyttäjältä: Fully Articulated - 20.04.11 - klo:21:51
On mutta olen käsittänyt, että se on tehty autoihin joissa moottori on pitkittäin (pääasiassa Audit). Vai onko tullut joku ihan uusi DSG nyt aivan hiljakkoin?

Muistaakseni Audi TT RS -versioon se tuli ensimmäiseksi.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Fully Articulated

Lainaus käyttäjältä: jni - 20.04.11 - klo:22:22
Muistaakseni Audi TT RS -versioon se tuli ensimmäiseksi.
Meinasitko, että laittavat 200hp koneen jatkeeksi Audin tehoversioon tehdyn laatikon? Jotenkin epäilen.

Yksi kiinnostava juttu tuossa on myös, että VW näyttäisi edelleen käyttävän 2litraisesta tuota vanhempaa 200hp konetta eikä uudempaa 211hp. Onkohan ne huhutut öljynkulutusongelmat niin pahoja, että ovat ottaneet "pakkia"?

Volkswagen Commercial: Updated Black Beetle with the 2012 Beetle

jni

^No epäilläpä aina soppii. Olen jostain lehdestä (Tuulilasi, autobild) tässä keväällä lukenut myös, että uusin DSG-versio on märkäkytkimillä varustettu 7-vaihteinen.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Keksimies

Tyylikäs kokonaisuus. Voin harkita vakavasti tuollaisen ostamista. Toivottavasti hinnoittelussa ei ole liian paljon kerrointa vaan pitäydyttäisiin VW:n nimen mukaisessa teemassa. Liika asemointi kermankuorinnan malliksi vie alkuperäisen Kuplan idean metsään.

Muotoilussa on haettu selvästi enemmän urheilullisuutta, mikä on toisaalta riskikin Kuplan historiaa ajatellen. Aavistuksen enemmän olisi ehkä voinut kunnioittaa perinteitä ja retroa. Näitä väkisin väännettyjä "urheilullisia" malleja on markkinoilla jo valmiiksi aivan tarpeeksi. Leppoisa semihippimeininki kukkatelineineen kun on ainakin ison veden toisella puolen Kuplan tunnusmerkki, vaikka Kuplan tarinan alku onkin vähemmän mairitteleva.

NY:n lanseerauksessa näki hyvin, kuinka musta auto tuollaisessa tilanteessa ei toimi. Muodot eivät tulleet lainkaan esille, kun taas valkoisessa yksilössä uutuuden yksityiskohdat tulevat hyvin esille. Samoin tuo iso turbo-teksti auton kyljessä oli jotenkin niin kasaria! Varmaan sillä on jotakin statusta amerikan pahvihattujen keskuudessa, eurooppalaisesta näkökulmasta se näyttää vuonna 2011 jo naurettavalta.

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Fully Articulated - 21.04.11 - klo:10:37
Meinasitko, että laittavat 200hp koneen jatkeeksi Audin tehoversioon tehdyn laatikon? Jotenkin epäilen.

Yksi kiinnostava juttu tuossa on myös, että VW näyttäisi edelleen käyttävän 2litraisesta tuota vanhempaa 200hp konetta eikä uudempaa 211hp. Onkohan ne huhutut öljynkulutusongelmat niin pahoja, että ovat ottaneet "pakkia"?

Sama uusi märkäkytkiminen 7 vaihteinen on myös esim. uusissa Tiguaneissa ja Transportereissa 103 kW 2.0 TDI:n jatkona.

200 heppaa on teholukema jenkeissä. Bensan laatu vaihtelee sen verran enemmän, että eivät lupaa 211 hevosvoimaa. Esim. kuutoskopan GTI on myös jenkeissä 200 ja euroopassa 211, vaikka moottori on sama.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Fully Articulated

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 21.04.11 - klo:12:10
Sama uusi märkäkytkiminen 7 vaihteinen on myös esim. uusissa Tiguaneissa ja Transportereissa 103 kW 2.0 TDI:n jatkona.

200 heppaa on teholukema jenkeissä. Bensan laatu vaihtelee sen verran enemmän, että eivät lupaa 211 hevosvoimaa. Esim. kuutoskopan GTI on myös jenkeissä 200 ja euroopassa 211, vaikka moottori on sama.
Kiitos tiedoista.

VW:n Suomen sivuillakin on kyllä mainittu 2,0 tsiin tehoksi 200hv vaikka Suomi on kai Euroopassa. Tiedäppä sitten mikä on totuus.

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Fully Articulated - 21.04.11 - klo:21:07
VW:n Suomen sivuillakin on kyllä mainittu 2,0 tsiin tehoksi 200hv vaikka Suomi on kai Euroopassa. Tiedäppä sitten mikä on totuus.

Kappas niinpä näyttää. Tosin tuosta samasta uudemmasta moottorista on euroopassakin 200 hv versioitakin olemassa, kuten esim. Octavia RS:ssä ja A3:ssa. Volkkareissa on nykyään käytössä vain tehokkaammat versiot, joten oletin suoraan että Beetleenkin tulisi tuo hieman tehokkaampi viritys.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Jonde

Toivottavasti tästäkin korista tulee 4veto malli kuten vanhastakin, pelkkiä etuvetoja rupeaa olemaan mallisto jo pullollaan eikä yksikään niistä kiinnosta.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 21.04.11 - klo:21:21
Volkkareissa on nykyään käytössä vain tehokkaammat versiot, joten oletin suoraan että Beetleenkin tulisi tuo hieman tehokkaampi viritys.

Uudessa Jetassa on myös tuo "vain" 200-heppainen versio.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Fully Articulated

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 21.04.11 - klo:22:14
Toivottavasti tästäkin korista tulee 4veto malli
Jotain huhuja netissä on pyörinyt, että R-malli olisi ainakin suunnitelmissa. Mikäli tekniikka tulisi Golf R:stä niin siinä tapauksessa Haldex voisi olla saatavissa. Siis joskus tulevaisuudessa.

Tämä uusi Beetle jonain sporttisempana versiona kiinnostaa kyllä minua, pidän autoa ainakin kuvien perusteella tosi hienona ja persoonallisena. Päihittää nyky Sciroccon. 200hp voisi kyllä riittää jos etuvetoa ajattelee, onhan siinä vielä lastutus"vara". Ja miksei dieselkin mikäli tehokkaampi 2litrainen joskus tulee valikoimaan. Siinähän on 170hp hyvän väännön kera.

Donitsi

On kyllä loistavasti onnistuttu muotoilussa tavoittamaan alkuperäinen Kupla! Vanha Beetle on lähinnä vitsi tuohon verrattuna.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Donitsi - 24.04.11 - klo:09:01
On kyllä loistavasti onnistuttu muotoilussa tavoittamaan alkuperäinen Kupla!

Sitäkin, mutta siinä on mielestäni mukavasti Porsche 356 lookkia...


--

--
... varsin katon kaartuessa takana alaspäin, pienen takaikkuna linjassa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Docw

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 21.04.11 - klo:12:10
200 heppaa on teholukema jenkeissä. Bensan laatu vaihtelee sen verran enemmän, että eivät lupaa 211 hevosvoimaa. Esim. kuutoskopan GTI on myös jenkeissä 200 ja euroopassa 211, vaikka moottori on sama.

Ei mene näin ainakaan Audilla. Samat 211hp luvataan omalle 2.0t jenkkimallille kuin euroopassakin.

tsiih

Tuntuu että tämä tulee kilpailemaan hiukan Sciroccon kanssa. Itse ottaisin Beetlen ehdottomasti, mielestäni se on urheilullisemman oloinen  ;D
:P :P
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

RoccoScientist

Nyt on silmä vähän tottunut tuohon uuden Beetlen muotoon. On tuo selvästi ärhäkämmän näköinen kuin vanha, mikä tavallaan sitten korostaa vanhan version sympaattisuutta.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Cyclic Stig


tsiih

Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Cyclic Stig

No ei sitä nyt heti tarttee olla kieli pitkällään vaikkei tykkäiskään. :D Vai oliko tuo kenties jokin yleisluontoisempi protesti jota en ihan käsittänyt?

VWonderman

Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

eGetin

Ai hitto. Miten voi olla noin hieno auto  :-* Tämä on pakko vielä joskus omistaa :)

Cyclic Stig

Aika perverssin väriset vanteet...

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 15.06.11 - klo:13:28
Aika perverssin väriset vanteet...
Jollain pervolla tavalla ne sopivat tuohon...

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 14.06.11 - klo:23:44
No ei sitä nyt heti tarttee olla kieli pitkällään vaikkei tykkäiskään. :D Vai oliko tuo kenties jokin yleisluontoisempi protesti jota en ihan käsittänyt?
On, siinä minä kuolaan kieli pitkänä suupielessä kerrassaan upeaa autoa! Jos muuten kieltä näyttäisin se olisi näin
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 16.06.11 - klo:21:02
On, siinä minä kuolaan kieli pitkänä suupielessä kerrassaan upeaa autoa! Jos muuten kieltä näyttäisin se olisi näin
Aijaa, se menee noin.

Edellä on mainittu myös mahdollinen R-malli. Tässä on siitä jotain huhuja, paikkansa pitävyydestä en osaa sanoa. Mutta tuon artikkelin mukaan auto tulisi olemaan etuvetoinen.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 16.06.11 - klo:21:49
Aijaa, se menee noin.

[OT]Oma tulkintasi oli oikea (Edit: Siis juuri hymiön merkityksen suhteen). Näin se menee:

=P - näyttää kieltä
=P~ - kuolaa

Forum-softa ei oikein taivu tähän hymiöiden monimuotoisuuteen kaksoispisteitä käyttäen:

:P - näyttää kieltä (kuten voi todeta viemällä osoittimen tuon vastaavan kuvan päälle viestiä kirjoitettaessa)
:P~ - kuolaa
[/OT]
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

lari

No niin nyt löytyy faktoja & konfiguraattori uudesta tulokkaasta : http://www.volkswagen.de/de/models/beetle.html

Alkuunsa vaan 1.2 TSI 6v manuaalilla ja 2.0 TSI 6v DSG:llä... myöhemmin sitten lisää vaihtoehtoja.
Taitaa olla ainakin tuo 1.2 TSI n. Golfin hintainen Saksassa , tiedä sitten miten meidän maahantuoja tuon hinnoittelee !?
Toivottavasti pysyy korkeintaan Golf hinnoissa...

Vaginisti

Hieno on kupla, edellisestä en ikinä tykännyt mutta tämä on hieno peli. Ehkä jos hinta pysyy aisoissa on muutaman vuoden päästä ehdolla vaihtoon...

Taky

Lainaus käyttäjältä: lari - 27.06.11 - klo:09:23
Taitaa olla ainakin tuo 1.2 TSI n. Golfin hintainen Saksassa , tiedä sitten miten meidän maahantuoja tuon hinnoittelee !?

Ja TDI mallit puuttuu täkäläisestä tarjonnasta kokoaan....
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Arcca

Lainaus käyttäjältä: lari - 27.06.11 - klo:09:23
No niin nyt löytyy faktoja & konfiguraattori uudesta tulokkaasta : http://www.volkswagen.de/de/models/beetle.html


Tykkään tuosta värillisestä "peltisestä" kojelaudasta, todellakin tulee vanha kupla mieleen.

Takapään muotoilu valitettavasti tuo jotain Chrysler PT Cruiser/Crossfire fiilistä mieleen, mikä ei ole positiivista.

Takaluukusta en onnistunut kuvaa löytämään, ilmeisesti on pieni luukun kansi eikä takalasi avaudu mukana?... paha puute jos näin on.



VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 27.06.11 - klo:13:15
Tykkään tuosta värillisestä "peltisestä" kojelaudasta, todellakin tulee vanha kupla mieleen.

Takapään muotoilu valitettavasti tuo jotain Chrysler PT Cruiser/Crossfire fiilistä mieleen, mikä ei ole positiivista.

Takaluukusta en onnistunut kuvaa löytämään, ilmeisesti on pieni luukun kansi eikä takalasi avaudu mukana?... paha puute jos näin on.

Takaluukusta kuvaa:


Eli on mallia hatch, tilaa varmaan vähemmän kuin mm. Polossa kun on noin viisto takaosa, mutta eipä toi tila-auto ole olevinaankaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy