New Beetle

Aloittaja Kupla73, 19.03.10 - klo:14:36

« edellinen - seuraava »

Skula

Lainaus käyttäjältä: jkuisma - 21.12.11 - klo:10:05
Jep, oikeassa olet. Ja se pani itsenikin vähän mietteliääksi kun väännettiin tuossa kauppiaan kanssa vaihtoa 2.0TSI:hin. Sain loppuhinnaksi "ruksailujen" jälkeen 43 tonnia... Sillä saa mukavan varustuksen mutta toisaalla vaakakupissa tuo 2.0TSI ei ole fiksu moottori kehän sisälle nurkka-ajoon ja ulkoisesti "melkein samanlaisen" hinnat-alkaen mallin saa 25 tonnilla. Tiedossa tuollaiselle hampaisiin asti varustetulle huuuurja arvonpudotus, harmi kyllä.

Suora ostohinta heiluu panoramaluukulla(ja muutamilla pienillä kilkkeillä) ja xenoneilla 23-24 välissä alennuksineen.. Mietin jo tuon panoramakaton tarpeellisuutta/tarpeettomutta.. Hinta tippuisi suoraan 22kiloeuroon.. Sanoisin että tuo on jo edullinen ja hintansa erinomaisesti (euroissa laskettuna) pitävä...(uskon vakaasti)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: skula - 21.12.11 - klo:10:13
Suora ostohinta heiluu panoramaluukulla(ja muutamilla pienillä kilkkeillä) ja xenoneilla 23-24 välissä alennuksineen.. Mietin jo tuon panoramakaton tarpeellisuutta/tarpeettomutta.. Hinta tippuisi suoraan 22kiloeuroon.. Sanoisin että tuo on jo edullinen ja hintansa erinomaisesti (euroissa laskettuna) pitävä...(uskon vakaasti)

Uusi malli pitää varmasti hyvin hintansa. Mitä tulee panoraamakattoon, niin yritä miettiä sitä paljon puhuttua ensi fiilistä ko. varusteeseen...sen pitäisi johtaa mahdollisimman vähän jälkispekulaatioita aiheuttavaan lopputulokseen. Oikein pirtsakan näköinen kulkine molemmilla katoilla, ehkä tuo panoraama enemmän omaan silmään istuu  ;)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: skula - 21.12.11 - klo:10:13
Hinta tippuisi suoraan 22kiloeuroon.. Sanoisin että tuo on jo edullinen ja hintansa erinomaisesti (euroissa laskettuna) pitävä...(uskon vakaasti)

Kuulostaa kyllä edulliselta 'erikoisautolta', muistaakseni se 1999 myyty 2-litranen bensamalli oli jo miltei 180 tmk/ 30 te, ja ihan varmaan pitää suhteessa paremmin arvonsa vrt. 2.0 TSI.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

hosee

Vaimon Golf VI 1.4TSI meni maanantaina vaihtoon. Eli tilauksessa valkoinen Beetle 2.0TSI DSG Sport. Ekaa kertaa tuli ostettua auto 15min koeajon perusteella. Tuotantoviikko näillä näkymin jossain välillä 8-20? Toimitus tuosta +6vko.
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Nudde

LainaaOtti varmaan aika todesta sanomani että jos avo tulee vuoden aikana myyntiin niin myllytän myyjän...

jotkut myllyttävät auton jotkut myyjän........ :) (anteeksi, oli pakko.....)

Guest-185258

Lainaus käyttäjältä: skula - 20.12.11 - klo:22:56
Ainoa asia mikä pitäisi hoitaa.. On se varaosaselvitys.. Mikä on sen Sporttispoilerin varaosanumero  8)
Uskoisin että tähän asiaan löytyy selvyys varaosatiskiltäkin, jos osaa kysyä ja vaatii myyjältä hieman viitseliäisyyttä... Epävirallisia tietolähteitä seuraillen löysin tiedon, että tuon sporttiversion orkkis-takaspoilerin kanssa tulee myös erilainen takaluukkukin kuin mitä normiversiossa. Kiinnitys on ns. läpipulttauskiinnitys luukun läpi, eikä mikään sikamassa-viritys.

Takaluukun pr-koodit ovat 5J0 ja 5J1, jotka tarkoittavat "Without rear spoiler" ja "Rear spoiler"
Takaluukun peltiosan hinta ~600e ja Spoilerin n. 350e Saksasta. M6 mutterit päälle...
Lainaa5C5827933C    GRU    SPOILER    0.74kg       358.41 e

XUE

jos olisi itse tuota Beetlea ostamassa niin pakkohan se olisi tällä hetkellä
ottaa sillä 2-litraisella, auto on aika sporttinen ja menevän näköinen peli,
siihen se 105 heppainen nuhnu olisi melkein pyhäinhäväistys :)
Eihän sillä kehtais ajelle  ;D

Sinäänsä kaipaa ehdottomasti tuohon väliin tulevia moottorivaihtoehtoja.

VW Passat Sedan 1.4TSI DSG R-line vm2013

VW Passat Variant 1.8TSI DSG R-line vm2010
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6097.0

Nudde

Lainaajos olisi itse tuota Beetlea ostamassa niin pakkohan se olisi tällä hetkellä
ottaa sillä 2-litraisella, auto on aika sporttinen ja menevän näköinen peli,
siihen se 105 heppainen nuhnu olisi melkein pyhäinhäväistys
Eihän sillä kehtais ajelle 

Juuri näin.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: XUE - 21.12.11 - klo:18:54
siihen se 105 heppainen nuhnu olisi melkein pyhäinhäväistys :)



Ootkos tuota myllyä kokeillut ?

Itsekin olin ennen tuota mottia vastaan mutta ( ainakin Ibiza:ssa) se kyllä pelittää ja hienosti, liikkeellelähtö helpppoa mutta kyllä se voima aika äkäseen loppuu.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Skula

Lainaus käyttäjältä: XUE - 21.12.11 - klo:18:54
jos olisi itse tuota Beetlea ostamassa niin pakkohan se olisi tällä hetkellä
ottaa sillä 2-litraisella, auto on aika sporttinen ja menevän näköinen peli,
siihen se 105 heppainen nuhnu olisi melkein pyhäinhäväistys :)
Eihän sillä kehtais ajelle  ;D

Sinäänsä kaipaa ehdottomasti tuohon väliin tulevia moottorivaihtoehtoja.

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 21.12.11 - klo:19:04
Juuri näin.

Pyh. Kaikenlaisia ne päästää vapaana kulkemaan  ::)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Nudde

LainaaPyh. Kaikenlaisia ne päästää vapaana kulkemaan

kyllä tähän asti on ihan vapaana saanut kulkea........  ???

Ton-1

..... tavoite on yleensä päinvastainen .......  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Arcca

Lainaus käyttäjältä: XUE - 21.12.11 - klo:18:54
jos olisi itse tuota Beetlea ostamassa niin pakkohan se olisi tällä hetkellä
ottaa sillä 2-litraisella, auto on aika sporttinen ja menevän näköinen peli,
siihen se 105 heppainen nuhnu olisi melkein pyhäinhäväistys :)
Eihän sillä kehtais ajelle  ;D


Olen ehdottomasti eri mieltä, en näe tuota koria urheiluautona. Noilla koneilla kyseessä on oikeastaan kaksi erikulmasta katsottavaa autoa ja molemmat järkeviä.
1.2TSI riittää mainiosti tuohon käyttöautonäkökulmalla (ei silti, 1.2TSI on "sporttinen" kone nurkka-ajossa), ja reilusti halvempi hinta tekee siitä järkevän ostoksen. 1.2TSI kutsuminen nuhnuksi on enemmänkin pyhäinhäväistys, niin hieno kone on kyseessä.
2-litrainen on taas GTI-luokan menoa haluaville sopiva Beetle, muttei muille mikään "pakko" ostos.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

XUE

niin siis mun mielestä koko pointtihan vähän niin että eihän Beetle olekkaan
mikään "järkihankinta" vaan ihan fiilis auto!

Jos "järkeä" käyttää ja haluaa säästömopon pienellä kulutuksella
niin sitten kannattaa miettiä ihan kokonaan eri autoa ;D
1.2TSI on ok Poloon tai Skoda Fabiaan,pikku kauppakassiin mutta itse en näkisi
Beetleä sellaisena lainkaan!

Toki alkuperäinen Kupla oli halpa kansanauto mutta retrona selkeästi
suunnattu erilaiseen ajatukseen ja siksi suorastaan vaatii ruudikkaamman koneen.
VW Passat Sedan 1.4TSI DSG R-line vm2013

VW Passat Variant 1.8TSI DSG R-line vm2010
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6097.0

Quality

Komppaan Arccaa. Minulle Beetlestä tulee väistämättä mieleen alkuperäinen Kupla, todellinen "pahnapuhaltaja", laiska, kovakulutuksinen ja suuriääninen (onneksi koneen äänet häipyivät taakse). Eihän retrohenkisen version tarvitse toki olla samanlainen, mutta jos yhtään auton alkuperäistä henkeä haetaan, niin kyllä siitä on suorituskyky kaukana. Tai no, kun tarpeeksi kauan talla pohjassa pisti menemään, saattoi alamäessä päästä jopa 130 km/h nopeuteen ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

automaattori

1,2 TSI moottori on taatusti riittävä Beetleen, DSG:n se kaipaa rinnalleen, mutta ilmankin pärjää. Käykääpä kokeilemassa konetta ja puhukaa vasta sitten.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: XUE - 21.12.11 - klo:19:48
niin siis mun mielestä koko pointtihan vähän niin että eihän Beetle olekkaan
mikään "järkihankinta" vaan ihan fiilis auto!

Jos "järkeä" käyttää ja haluaa säästömopon pienellä kulutuksella
niin sitten kannattaa miettiä ihan kokonaan eri autoa ;D
1.2TSI on ok Poloon tai Skoda Fabiaan,pikku kauppakassiin mutta itse en näkisi
Beetleä sellaisena lainkaan!

Toki alkuperäinen Kupla oli halpa kansanauto mutta retrona selkeästi
suunnattu erilaiseen ajatukseen ja siksi suorastaan vaatii ruudikkaamman koneen.

Erilaisten mielipiteiden takia on hyvä että siitä on eri versioita saatavilla  :)

Nopeasti katsottuna (lue: varusteita pahemmin vertaamatta) muuten hintaero 1.2TSI 2-ov manuaali comfortline Poloon on vain (edit:) vajaat 1700 euroa...
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Wilburi

Minä komppaan Skulaa. Ei Beetleä tosiaanlan voi hankkia 1.2 TSI-koneella. Se on aivan alimitoitettu kone tuohon malliin. En nyt vanno kuutiotuumiin, mutta kyllä tuossa vehkeessä pitää olla tehoa. Poloon tuo minikone sopii, mutta Beettelen kokoiseen autoon. Joku järki pitää tässäkin asiassa olla.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Wilburi

Sen verran täyty lisätä, että jos tuosta koneesta otetaan 100hv:tä/litra+30hv:tä turbolla, niin siinä tapauksessa valinta ihan ok.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Wilburi

Eihän tuollaiseen autoon voi mitään Aku Ankka moottoria valita...eihän?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

PTG

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 21.12.11 - klo:20:10
Minä komppaan Skulaa. Ei Beetleä tosiaanlan voi hankkia 1.2 TSI-koneella. Se on aivan alimitoitettu kone tuohon malliin. En nyt vanno kuutiotuumiin, mutta kyllä tuossa vehkeessä pitää olla tehoa. Poloon tuo minikone sopii, mutta Beettelen kokoiseen autoon. Joku järki pitää tässäkin asiassa olla.

Jaa no mitäkös/ketäkös nyt siis oikeastaan komppaat eli sitä, ettei tuota 1.2 TSI:llä voi hankkia (=liian mopo=XUE), vai sitä, että joku järki hommassa pitää olla eli +-22 topoa on halpa ja järkevä valinta ja tuplat maksava varusteltu 2-litrainen TSI taas ei, vaikka myllyssä sitten olisikin enemmän hönkää (=Skula) ;)

Wilburi

Moottorin kokohan ei ratkaise, mutta kyllä tuossa vehkeesä pitää olla about 200 hv:tä tai enemmän. Jos se saadaan 1.2 TSI:stä, niin ok.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Zaasa

Onneksi olkoon Skulalle :),hieno hankinta järkevällä hinnalla.1.2TSI riittää varmasti mukavaan menoon :D
Tekisi melkein mieli laittaa RS myyntiin ja hankkia samanlainen ;D

hosee

Kokonaisuuden synnytämä fiilis ratkaisee. Fiat 500 on ihan järjettömän hauska 1.2l Turbottomalla koneella. Uusi Bemarin 118i taas ihan järjettömän harmaa melkein 180hv 1.6l turbolla. Hauskin mulla ollut auto on varmaan vanha 205 1.9 GTI, joka taas ajo-ominaisuuksiltaan oli nykymittapuulla vähintäänkin 'mieleenpainuva'. Alfan 156 twin spark oli rehellisesti sanottuna ihan läpi p***a, mutta sillä ajaminen tuotti aina hyvän fiiliksen.

Beetle ei missään nimessä ole järki-auto, osti sen sitten 105 tai 200 heppaisella koneella. Jo lähtöhinnalla saa niin paljon järkevämpiäkin ajoneuvoja. Mä tiedän vaan sen että kun vetäisin vaihteiston S-asentoon ja polkaisin kiihdytyksen motarin ramppia alas, niin tiesin että tää taisi tulla kalliiksi. Sateesta huolimatta auto oli kiihdytyksessä tosi vakaa, mitään vetelyä tms ei ohjauksessa ollut havaittavissa, vehje lähti kun hauki rannasta ja äänimaailma sai hymyilemään. Varmasti 1.2TSIkin on ihan ok kone tuohon, mutta tuon lenkin jälkeen olin sen verran myytyä miestä ettei olisi tullut mieleenkään lähteä sitä testaamaan.
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Nudde

LainaaVarmasti 1.2TSIkin on ihan ok kone tuohon, mutta tuon lenkin jälkeen olin sen verran myytyä miestä ettei olisi tullut mieleenkään lähteä sitä testaamaan.

minä en taida sitten mennä edes kokeilemaan sitä, voi tulla niin kalliiksi..............kai noita parin vuoden päästä saa aika sopivasti käytettynä.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 21.12.11 - klo:20:50
Moottorin kokohan ei ratkaise, mutta kyllä tuossa vehkeesä pitää olla about 200 hv:tä tai enemmän. Jos se saadaan 1.2 TSI:stä, niin ok.

200 heppaa, joo, joo, kyllä lähtee. Suomessa taatusti riittää 105hv, varsinkin kun se on 1.2 TSI. Kokemuksesta tiedän että Yetillekin se riittää, miksi ei Beetlelle? Tehokoneet on tietenkin omassa sarjassaan. mutta Beetle on taatusti nautittavan hauska 1.2 TSI koneella.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 21.12.11 - klo:21:28
200 heppaa, joo, joo, kyllä lähtee. Suomessa taatusti riittää 105hv, varsinkin kun se on 1.2 TSI. Kokemuksesta tiedän että Yetillekin se riittää, miksi ei Beetlelle? Tehokoneet on tietenkin omassa sarjassaan. mutta Beetle on taatusti nautittavan hauska 1.2 TSI koneella.

No omassani on 180 hv:tä ja se nyt ei ole todellakan paljon. Beetle on kuitenkin fiilisauto ja tuolla 105 hv:llä, nyt ei todellakaan saa mitään fiilistä. Tuo teho sopii paremmin pikkuautoon, jolla käydään kaupassa ja tullaan mahdollisimman nopeasti takaisin kotiin.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Wilburi

Minulla oli vuosia sitten Peugeot 206 CC 1.6 (109 hv) ja toista niin tehotonta ei enää tule. Oli aika järkyttävä auto maantiellä, koska teho loppui aina heti alkuunsa kesken. Sulavaan liikkumiseen Suomessakin tarvitaan hieman enemmän tehoa...tai no joku tulee varmasti toimeen 50:lläkin hepalla?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Skula

Tää on kyllä hauskaa luettavaa tää Wilburin ja muiden tehojano.. Fiilistä ei oo ilman tehoja  ::)

Joskus tekis mieli sanoa sellainen ääneen että olen kovin tyytyväinen siitä että valtio nostaa näitä vähänkään tehokkaampien autojen kustannuksia.. Loppuis se ilo normituloiseltakin.. Tietkin rauhottuis kaiken maailman kaahareista... Ja tämä EI sitten ollut suunnattu kehenkään henkilökohtaisesti - vaan kaikille teiden vauhtihirmuille joille tehoja ei oo koskaan riittävästi  ;D

Romurautaa ja paalivehkeitä.

Tikka

Olen ajanut 1,2 turbolla ja pakko on todeta, että olisin luullut sitä tehokkaammaksi kuin mitä onkaan. Ei, se ei ole urheiluauto eikä edes urheilullinen, mutta ehdottomasti riittävä Suomeen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy