New Beetle

Aloittaja Kupla73, 19.03.10 - klo:14:36

« edellinen - seuraava »

tsiih

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 21.12.11 - klo:22:50
Hieman lisää jalkatilaa taakse A4 tarvis ja ehkä juurikin tuon pikkukoneen S-Tronicilla. Sittenhän se olis jo melkein käyttökelpoinen auto.
Niskatukea pitäisi myös hiukan säätää alaviistoon.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Skula

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 21.12.11 - klo:22:46
Sanoisin että ilman mutta teippauttaisin mustaksi katon. Itse tekisin niin koska se tulisi halvemmaksi, kai. ;D  Musta katto käy jotenkin tuohon kokonaisuuteen. Toki panoraamakatto saattaisi tuoda tilan tuntua.

Tämä on muuten jännä juttu... Kun istuin tuohon kuskin paikalle niin tilaa on kovakatollisessa versiossa jumalattomasti.. Siis ei ollut mitenkään ahdistava olotila, kuten tuli esim Scirocossa.. Ja pään ja katon väliin menee miehen, siis miehen, eikä vain minkään toimistoräpeltäjän pikkukätönen hennosti nyrkissä, vaan äijän nyrkki, sellainen lähestulkoon keilapallon kokoinen järkäle  :P .. Siis tätä ihmettelin, kun auto näyttää kuitenkin matalalta, paljon matalemmalta kuin edellinen Beetle.. Takatilatkin täysin riittävät tenaville, ja miksei umpihumaltuneelle Wellullekin  ::)

edit:selvennykseksi, mittaa on tuo 187cm noin suurinpiirtein siis pituutta, leveyttä sitten on hartioilla parikin ladon oven verran
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 21.12.11 - klo:22:50
Hieman lisää jalkatilaa taakse A4 tarvis ja ehkä juurikin tuon pikkukoneen S-Tronicilla. Sittenhän se olis jo melkein käyttökelpoinen auto.
Audi ei selvästikään ole sinun autosi.  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 21.12.11 - klo:22:52
Niskatukea pitäisi myös hiukan säätää alaviistoon.
;D ;D ;D

Skula

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 21.12.11 - klo:22:52
Niskatukea pitäisi myös hiukan säätää alaviistoon.

Hintaa myös  ::) Ainakin lisävarusteluetteloon  ;)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Cyclic Stig

Pistikö Skula jo tilauksen vetämään vai onko harkinta-aika menossa?

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 21.12.11 - klo:22:37
Se nyt on niin kiinni siitä missä autossa ja millaisessa laatikossa kone on kiinni. Mulla on Yetissä 1.2 TSi DSG ja se on kyllä niin hyvä yhdistelmä että vain täysin ymmärtämätön voi sitä haukkua. Beetlellä en ole päässyt ajamaan, mutta onhan se takuuvarmaa että sama kone toimii siinäkin ja vaggineen ingengörit ovat taatusti säätäneet asiat kohdalleen. Beetle on parasta mitä Vag-konsernista on pitkään aikaan tullut, se auto kuuluu perheeseen, vähän kuin koiranpennun ottais, se kun koira ekan kerran pääkallellaan katsoo suoraan silmiin, niin se on siinä. Luulen että Beetlen ostossa on vähän samoja fiiliksiä.
Mulla on 2.0 TFSI manuualina ja tässä ei todellakaan ole riittävästi tehoa. Pitänee siis hankkian seuraavaksi S TRonic/DSG, niin voisi tässäkin olla riittävästi tehoa.  Vaihteisto tekee ihmeitä ja saa tehottomankin moottorin tuntumaan tehokkaalta...vai miten se nyt meni???  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Skula

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 21.12.11 - klo:22:58
Pistikö Skula jo tilauksen vetämään vai onko harkinta-aika menossa?

Lainaan itseäni:

Lainaus käyttäjältä: skula - 20.12.11 - klo:16:22
Kattoluukusta, ei kiinnosta narinat ja nitinät. Se on vain ja ainoastaa fiilistelyä ja ulkonäköä varten. En usko että tämä kupla olis muutenkaan hiljaisempi kuin muutkaan VW:t joten nitinät sekaan vaan.

Tilausta en ole vielä siis tehnyt. Tilaus on kuitenkin vain paskaisen perskarvan varassa.

edit:nyt se tilaus meni sisään..

Toki kuten tuolla aiemmin mainitsin niin optio on avosta auki. Myyjä säikähti olemustani kun ilmoitin saapuvani vihaisena takaisin jos kuulen että avoversio tulee tänä vuonna markkinoille.. Ja nyt tosiaan myyjä vielä tänään kertoi että saattaa tuo tullakin.. Joten optio vaihtoon on vielä olemassa.. Toki tilaus on sisällä nyt umpiversiosta.. Toistaiseksi..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 21.12.11 - klo:23:00
Mulla on 2.0 TFSI manuualina ja tässä ei todellakaan ole riittävästi tehoa. Pitänee siis hankkian seuraavaksi S TRonic/DSG, niin voisi tässäkin olla riittävästi tehoa.  Vaihteisto tekee ihmeitä ja saa tehottomankin moottorin tuntumaan tehokkaalta...vai miten se nyt meni???  ;D
Olet asian ytimessä! Se tunnehan nimenomaan ratkaisee riittävyyden. Toki ymmärrän että numeroiden kyttääminen ja vertaileminen on luonnollista jo hiekkalaatikolta asti.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 21.12.11 - klo:22:51
Eihän tässä kukaan ole hermostunut. Enemmäkin hymyilytti kommentit tehokkaasta 1.2 TSI:stä. Teho ei välttämättä tee kesää, mutta aika paljon numerot kertovat. Olen ajanut 1.2 ja 1.4 vapareita sekä 1.8 TFSI:tä sekä 88 kW:n että 118 kW:n versioina ja molemmat olivat aivan mopoja, joten en usko, että tuo pienempikään vakuuttaa, koska siinä on vähemmän tehoa ja vääntöä.

Ongelma on siinä että vertaat sitä koeajamatta vuosien takaisiin vapari 100 heppaisiin ja päätät että yhtä voimaton se on. Noissa vapareissa on ihan erilainen vääntökäyrä (1.2TSI:n voima tulee laajasta väännöstä ja huippujakin siinä on oikeasti 115-120). Senpä vuoksi olisi hyvä koeajaa se 1.2TSI moottori niin ymmärrät miksi sitä kehutaan ja tuhnuksi sanomisesta ilman kokeilemista katsotaan vinoon.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 21.12.11 - klo:22:54
Audi ei selvästikään ole sinun autosi.  ;D

Audi on oikeasti hieno perusauto, meillä on perheessäkin ollut yksi sellainen, ruostuneen uuden mersun korvikkeena pari vuotta. Bemari sitten korvasi ahdingon.

Nyt kun viimein löysin itselleni sopivan auton, eli Yetin niin pysyn siinä niin kauan kuin Skoda ymmärtää olla hieman erilainen kuin muut vaggineet. Beetlen saatan kyllä joskus ostaa kakkosautoksi, tai Fabia räsän.  
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: skula - 21.12.11 - klo:23:03
Lainaan itseäni:
No kun tämä (teho)keskustelu etenee sen verran rivakkaa tahtia ettei tahdo huomata enää kaikkia postauksia lukea ::).

Onnea vaan, hieno peli. Pitäisi itsekin käydä potkimassa renkaita.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 21.12.11 - klo:23:04
Olet asian ytimessä! Se tunnehan nimenomaan ratkaisee riittävyyden. Toki ymmärrän että numeroiden kyttääminen ja vertaileminen on luonnollista jo hiekkalaatikolta asti.
Tässä taidetaan sitten olla vielä hiekkalaatikolla? Numerot antavat hieman suuntaa, mutta aika hyvin ne kertovat miten auto oikeasti liikahtaa? No taidan olla kuiten pikkupoika Tsiihn mielestä, joten kukapa minua kuuntelee, kunhan tässä jotain mölisen?

Ja Audin omistajiahan pidetään ihan pöljinä ja autoista tietämättöminä, kun maksavat ylihintaa Skodasta.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

tsiih

Minun mielestäni eivät kerro. Autoissa on eroa, painoeroa yms. kulkuun vaikuttavaa. Jos kerran hiekkiksellä ollaan niin pirullisena kakarana kippaan lapiollisen hiekkaa just nyt sun housunkauluksesta sisään ja juoksen karkuun  ;D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Wilburi

Tämä palstahan saa ihan uusia ulottuvuuksia ja taidan olla tänne hieman liian tyhmä, kun en oikein ymmärrä asioita? En muuten ymmärrä sitä, että autoossa on muka eroja. Eikö kaikki autot ole samanlaisia?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 21.12.11 - klo:23:06
Ongelma on siinä että vertaat sitä koeajamatta vuosien takaisiin vapari 100 heppaisiin ja päätät että yhtä voimaton se on. Noissa vapareissa on ihan erilainen vääntökäyrä (1.2TSI:n voima tulee laajasta väännöstä ja huippujakin siinä on oikeasti 115-120). Senpä vuoksi olisi hyvä koeajaa se 1.2TSI moottori niin ymmärrät miksi sitä kehutaan ja tuhnuksi sanomisesta ilman kokeilemista katsotaan vinoon.
Täytyy käydä koeajamassa. Hieman kuitenkin epäilen, että tuo 1.2 TSI olisi tehokkaampi kuin 1.8 TFSI, joka on tuhnu. Ehkä olen väärässä ja koeajo muuttaa tilanteen? Voihan tuossa pienemmässä koneessa olla oikeasti enemmän tehoa ja vääntöä kuin mitä paperilla niissä on?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

tsiih

Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 21.12.11 - klo:23:22
Täytyy käydä koeajamassa. Hieman kuitenkin epäilen, että tuo 1.2 TSI olisi tehokkaampi kuin 1.8 TFSI, joka on tuhnu. Ehkä olen väärässä ja koeajo muuttaa tilanteen? Voihan tuossa pienemmässä koneessa olla oikeasti enemmän tehoa ja vääntöä kuin mitä paperilla niissä on?
Eikun ymmärrä nyt että se pointti on juuri se, ettei tuijoteta sitä paperin lukua vaan annetaan persdynon kalkyloida.

Vielä rautalangasta; kymmenen heppaa mopossa ja sata panssarivaunussa. Kumpi on paperilla tehokkaampi-kumpi tuntuu takapuolen alla tehokkaammalta?
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

autofanaatikko

Wilburin auto kiihtyy ja kulkee hanakasti ja on kyllä varsin komia peli!!! Olet selvästikin tyytyväinen autoosi mutta aina löytyy autoja jotka on sinunkin autoasi tehokkaampia sekä vääntävämpiä ja ne niillä ajavat voi taas ajatella, että kiesus mikä mopo tuo on ja kummastella sitä, että miksi tuo pitää kaksilitraista moottorina isona ja tehokkaana, sehän on ihan mehupilli kun minulla on 3.0 tai  vaikkapa 4.2 litrainen. 2.0 TFSI on varsin riittävä autoon kuin autoon ja varmasti enemmänkin kuin riittävä mutta yhtälailla vähemmälläkin pärjää hyvin, varsinkin jos autossa on vaikkapa DSG vaihteisto tai se on vaikkapa huomattavan pienikokoinen tai kevyehkö.

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 21.12.11 - klo:23:18
En muuten ymmärrä sitä, että autoossa on muka eroja. Eikö kaikki autot ole samanlaisia?

Kyllähän ne periaatteessa samanlaisia ovat:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7205.msg166950#msg166950
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 21.12.11 - klo:23:27
Wilburin auto kiihtyy ja kulkee hanakasti ja on kyllä varsin komia peli!!! Olet selvästikin tyytyväinen autoosi mutta aina löytyy autoja jotka on sinunkin autoasi tehokkaampia sekä vääntävämpiä ja ne niillä ajavat voi taas ajatella, että kiesus mikä mopo tuo on ja kummastella sitä, että miksi tuo pitää kaksilitraista moottorina isona ja tehokkaana, sehän on ihan mehupilli kun minulla on 3.0 tai  vaikkapa 4.2 litrainen. 2.0 TFSI on varsin riittävä autoon kuin autoon ja varmasti enemmänkin kuin riittävä mutta yhtälailla vähemmälläkin pärjää hyvin, varsinkin jos autossa on vaikkapa DSG vaihteisto tai se on vaikkapa huomattavan pienikokoinen tai kevyehkö.
En nyt sanoisia, että autoni mikään raketti on. Ja kiitos kommenteista. Olen tyytyväinen omaan autooni eikä tarkoitus ole haukkua muiden kulkineita. Oleyt oikeassa siinä,mettä aina löytyy tehokkaampi autoja. Nuo pienet moottorit vain eivät ole tehokkaita vaikka varmasti useimmille riittävätkin. Jokainen pääättää itse mikä teho heille riittää.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 21.12.11 - klo:23:26
Eikun ymmärrä nyt että se pointti on juuri se, ettei tuijoteta sitä paperin lukua vaan annetaan persdynon kalkyloida.

Vielä rautalangasta; kymmenen heppaa mopossa ja sata panssarivaunussa. Kumpi on paperilla tehokkaampi-kumpi tuntuu takapuolen alla tehokkaammalta?
Ymmärrän kyllä  tämän, mutta väitätkö, että perdynolla 1.2 TSI tuntuu tehokkaammalta kuin 1.8 TFSi? Tarkoitin, että isommassa moottorissa on yleensä myös enemmän tehoa ja vääntöä. Itse en vain ole ajanut vielä pientä konetta, jossa on paljon tehoa ja vääntöä, mutta ehkä tulevaisuudessa sellainenkin kone on olemassa?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 21.12.11 - klo:23:46
En nyt sanoisia Oleyt oikeassa siinä,mettä aina löytyy tehokkaampi autoja.
Ei enään yhtään tänään ;D,huominen on 7minsan päässä ;D

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 21.12.11 - klo:23:26

Vielä rautalangasta; kymmenen heppaa mopossa ja sata panssarivaunussa. Kumpi on paperilla tehokkaampi-kumpi tuntuu takapuolen alla tehokkaammalta?

Yhdyn tässä edelliseen mielipiteen antajaan ...... mielipiteelläni, eli jos mun pitäis nyt rehellisesti sanoa että kummalla ajaisin mielluummin nurkka-ajot, omalla Audilla vai sillä koklaamallani Seat Ibiza ST 1.2 TSI:n liikuttamalla vekottimella niin sanoisin että Ibizalla, teho riittävä, kevyt kiulu joka liikkuu herkän näppärästi.

Oma toki antaa hienot kyydit ja on tuossa matka-ajossa hieman turvallisemman ja mukavemman oloinen.

Ja se on quattro.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Kapa

LainaaYmmärrän kyllä  tämän, mutta väitätkö, että perdynolla 1.2 TSI tuntuu tehokkaammalta kuin 1.8 TFSi? Tarkoitin, että isommassa moottorissa on yleensä myös enemmän tehoa ja vääntöä. Itse en vain ole ajanut vielä pientä konetta, jossa on paljon tehoa ja vääntöä, mutta ehkä tulevaisuudessa sellainenkin kone on olemassa?

Nyt valehtelet, sillä kaksilitrainen on pieni kone, vaikka sitä hehkutteletkin. 1.5 litraisestakin on heruteltu 1500 pollea; onko pieni kone kuitenkin?

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 21.12.11 - klo:23:52
Ei enään yhtään tänään ;D,huominen on 7minsan päässä ;D

Pojilla se ei tunnu pysyvän tää tilanne asiapohjalla, ei sitten mitenkään.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Skula

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 22.12.11 - klo:00:01
Pojilla se ei tunnu pysyvän tää tilanne asiapohjalla, ei sitten mitenkään.  ;D

Juu pullonpohja häämöttää jo, ja nyt on jo huominen, tai siis eilinen, eiku uutta hissiin.. Beetle on ihqu.. Vähä ku ihana nainen, sisään on päästävä, ja ja luopua siitä ei taho  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 22.12.11 - klo:00:00
Nyt valehtelet, sillä kaksilitrainen on pieni kone, vaikka sitä hehkutteletkin. 1.5 litraisestakin on heruteltu 1500 pollea; onko pieni kone kuitenkin?
Miten kaksilitrainen tähän liittyy? Totesin vain, että 1.8 on isompi kuin 1.2. Ja pienestÃ...ä koneestahan saa paljon tehoa, jos halutaan. Onko tuosta 1.2 TFSi:stäkin otettu yli 200 heppaa? Senhän saa ahtopainetta nostamalla, joten ei sitä välttämättä tarvita kuutiotuumia kunhan ahdetaan tarpeeksi.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 21.12.11 - klo:23:50
väitätkö, että perdynolla 1.2 TSI tuntuu tehokkaammalta kuin 1.8 TFSi?
Et tunnu ymmärtävän, et sitten millään.... Riippuu edelleen siitä, että minkä painoiseen kiuluun nuo moottorit on pultattu kiinni.

Jokaisella on oikeus mielipiteeseen ja sen julki tuomiseen, mutta tuo jankkaaminen (vielä täydellistä offtopikkia) alkaa olla jo vähän huvittavaa. Sama kuin vähän aikaa sitten ketjussa "automaatti vai manuaali". Varmaan parikymmentä viestiä samalta henkilöltä ja jokaisen viestin perussisältö ihan sama. Jänkjänkjänkjänk... ::)

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 21.12.11 - klo:23:26
Eikun ymmärrä nyt että se pointti on juuri se, ettei tuijoteta sitä paperin lukua vaan annetaan persdynon kalkyloida.

Vielä rautalangasta; kymmenen heppaa mopossa ja sata panssarivaunussa. Kumpi on paperilla tehokkaampi-kumpi tuntuu takapuolen alla tehokkaammalta?
Anteeksi, koska taisin ymmärtää asian väärin. Eli 1.2 TSI kiihtyy ja kulkee paremmin kuin isompi kone? Teho-painosuhde on tosiaan ratkaiseva ja pieneen autoon riittää pienempi teho. Eli omanikin A4 kulkisi paremmin pienemmällä koneella, mikäli ymmärsin Tsiih kommentit oikein?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy