Maksaisitko mielummin käyttömaksun vai autoveroa?

Aloittaja MVA, 24.02.13 - klo:17:57

« edellinen - seuraava »

M1kke

Lainaus käyttäjältä: skriko - 28.02.13 - klo:21:14
Mieluummin maksattaisin uusien autojen autoveron lapsiperheillä. Otetaan lapsilisät ja äitiyslomat ja tukirahat pois. Jos kerran vanhojen autojen käyttäjillä on vara maksaa korotetut verot, niin kyllä lapsien hankkijoillakin on vara elättää lapsensa ilman yhteiskunnan tukia. Auton osto ja lapsen teko on täydellisesti oma valinta.

Oikeastaan jokainen lapsi tuottaa niin paljon hiilidioksidipäästöjä elämässään, että minun vapaaehtoisesti lapsettomana pitäisi saada vapautus kaikenlaisista päästöperusteisista maksuista. Ohittelisin mielelläni perheenisien "siinäontakaspoileri" Oktaavioita ahdetulla V8 Mustangillani.

Tämän viestin perästä ei puutu hymiö, olen ihan tosissani.

skriko

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 02.03.13 - klo:23:02
Oikeastaan jokainen lapsi tuottaa niin paljon hiilidioksidipäästöjä elämässään, että minun vapaaehtoisesti lapsettomana pitäisi saada vapautus kaikenlaisista päästöperusteisista maksuista. Ohittelisin mielelläni perheenisien "siinäontakaspoileri" Oktaavioita ahdetulla V8 Mustangillani.

+1

Puhumattakaan niistä vaippamääristä, joilla saastutetaan Suomi ja siitä sähkönkäytön määrästä mikä menee jatkuvaan paskapyykin pesemiseen minkä sinappikoneet aiheuttavat. En käytä koskaan hymiöitä, sillä olen aina tosissani.

Keke78

Jep. Ja veroihin muutenkin helvetillinen helpotus: kodinhoidontuen, neuvolat, peruskoulun + muut vastaavat kulut niille jotka niitä oikeasti aiheuttavat. Sosiaalidemokratia on yks vitun kirosana oikeesti.

Kyllä se välillä hiukan masentaa maksaa sitä 40-50% kokonaisveroastetta (enemmänkin kun vedän röökiä ja juon viinaa kuin sika) kun itse ei saa yhteiskunnalta takas mitään muuta kuin nuo saatanan kuoppaiset tiet ja hyvällä tuurilla erikois-sairaanhoidon siinä vaiheessa kun joku nopea tauti tappaa minut.
Fabia rs combi -11

Filixon

Oikeastaan jokainen lapsi tuottaa niin paljon hiilidioksidipäästöjä elämässään, että minun vapaaehtoisesti lapsettomana pitäisi saada vapautus kaikenlaisista päästöperusteisista maksuista. â€" â€"

Veikko Huovisella taisi olla aikoinaan juttu siitä, kun joku pilailija lähetti sotaveteraani-pienviljelijälle viralliseksi naamioidun kirjeen, jossa miestä syytettiin siitä, että hän elämällään pilasi ilmakehää ja tuhlasi suotta valkuaisia ja hiilihydraatteja ynnä muuta. Alkuäimistyksen jälkeen päähenkilö kokosi itsensä ja kävi vastahyökkäykseen. Sama syytös taitaa nykyään kohdistua meihin kaikkiiin. Miten reagoimme? Yllä yksi esimerkki.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

M1kke

^ Ihan kelpo ajatus, eikö?  :)

Lapsen tekemiselle ei ole enää nykyään vastaavaa perustetta kuin aikoinaan kun lasten piti myöhemmin elättää vanhempansa. Osa odottaa valtion vastaavan aikanaan kutsuun ja viisaammat kasvattavat kassaa myös omatoimisesti työuransa aikana. Lapsia siis tehdään vain jos koetaan, että elämässä ei ole tarpeeksi sisältöä ilman niitä.

Jos siis naapurini päättää hankkia mukulan ja käyttää siihen 18 vuoden aikana toistasataatuhatta euroa omiaan ja loputtomasti valtion varoja niin miksi minun pitää osallistua veroissa saman verran tuon lapsen kustannuksiin jos itse käytän tuon summan vaikka Porschen hankkimiseen? Eikö samalla kaavalla olisi oikeutettua jakaa (tulevan) Porscheni autoverotkin kunnan, kaupungin tai valtion budjetista?

Suuri osa ketjuun kirjoittaneista kannattaa autoilusta maksamista ainoastaan auton toteutuneen käytön mukaisesti (polttoaineessa) joten itsekin mielelläni maksaisin myös muita veroja edes lähemmäs vastaavalla kaavalla...  :)

Filixon

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 03.03.13 - klo:00:13
Lapsen tekemiselle ei ole enää nykyään vastaavaa perustetta kuin aikoinaan kun lasten piti myöhemmin elättää vanhempansa.

Mutta onhan lapset kivoja ihan semmoisenaan, varsinkin pikkuisina... Eikös?
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Quality

Näyttää keskustelu lipsahtaneen autoon kohdistuvista maksuista yleiseen verospekulointiin. Eiköhän palata aiheeseen.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

HiTecci

No jos muksunteko lakkaa, ei sinullakaan ole niitä eläkkeesi maksajia. Ja vaikka olisitkin varautunut jo maksamaan itse omat eläkkeesi, esim. vapaaehtoisen eläkesysteemin kautta, niin jostainhan tähän maahan tämä ihmismassa rakentuu. Jos ei omasta takaa muksujen kautta, niin sitten mamuja maa täyteen. Ja ainakaan allekirjoittanut ei tätä pappojemme venäjältä omalla verellään taistelemaa maata miksikään mulatti-valtioksi halua muuttaa! >:(

Jos olet omasta tahdostasi lapseton, OK se on sinun valintasi. Ja tod.näk. sinulla tällöin riittää myös fyrkkaa siihen X5:een, naapurin monimukulaisen perheen taistellessa yli 10v wanhan Corollansa kanssa. Elämä on valintoja täynnään. Vaan tuosta autostasi on jälleen iso osa pääomia valunut ulkomaille, ruokkiman ulkomaisten suuryritysten taseita. No ei tuo Corolla ole yhtään sen parempi, mutta vähemmän pääomia siinä on kiinni ja tuo muksukatras tulee aikanaan maksamaan nuo heihin kohdistetut investoinnit tekemällään työllä monin kerroin valtiolle takaisin, kenties jopa työskentelemässä jossain vientiteollisuuden yrityksessä :)

Jos siis kerran ilman hymiöitä, vakavalla naamalla on varaa tuollaista tuubaa kirjoitella, niin niinhän se metsä vastaa kun sinne huudetaan ;)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Ganes

LainaaJos siis kerran ilman hymiöitä, vakavalla naamalla on varaa tuollaista tuubaa kirjoitella, niin niinhän se metsä vastaa kun sinne huudetaan

Oon seurannu tätäkin keskustelua hoomoilasena. Uskon, että vitsillä heittävät vaan tahallaan saadakseen keskustelua aikaseksi. Vertailla nyt autoja ja lapsia jumalauta keskenään. Ei meitä oikeasti noin moneen junaan täällä voi olla. Vai voiko!? :o

M1kke

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 03.03.13 - klo:09:00
Jos siis kerran ilman hymiöitä, vakavalla naamalla on varaa tuollaista tuubaa kirjoitella, niin niinhän se metsä vastaa kun sinne huudetaan ;)

Tuossa jälkimmäisessä kirjoituksessa oli hymiöitä.  :)

Pointti siis oli lähinnä, että jos autoverotus muutettaisiin täysin käyttöön perustuvaan maksuun poistamalla kaikki muut verot ja ottamalla tarvittava raha pelkästään polttoaineiden hinnoista niin samalla periaatteella tulisi muitakin veroja kerätä edes osittain vastaavalla tavalla.

Esim. YLE-verosta nousi jostain syystä kauhea poru vaikka vastaavasti on kaikkeen muuhunkin raha kerätty, käytät tai olet käyttämättä tiettyä palvelua jonka joku muu on puolestasi päättänyt tarpeelliseksi.

En siis kannata tuota kaikkien kustannusten siirtämistä pelkkään polttoaineeseen sillä mielestäni esim. tieverkon ylläpitämiseen tarvittavat varat olisi kerättävä kaikkien kansalaisten kukkarosta ihan kuten muutkin vastaavat varat kerätään.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 03.03.13 - klo:11:55
Esim. YLE-verosta nousi jostain syystä kauhea poru vaikka vastaavasti on kaikkeen muuhunkin raha kerätty, käytät tai olet käyttämättä tiettyä palvelua jonka joku muu on puolestasi päättänyt tarpeelliseksi.

No vähän samaanhan tuo on mennyt jo hieman pienemmässäkin mittakaavassa. Taloyhtiöissä voidaan nykyisin tehdä aika isojakin päätöksiä pelkällä yksinkertaisella enemmistöllä ja PAU! Lasku maksetaan vastikkeista, jonka siis jokainen maksaa omalta osaltaan per kk. Näin menee niin parveke- kuin hissiremonttiakin as.oy:ssä läpi, vaikka sitten asuisit 1.krs eikä kämppääsi edes kuuluisi parveketta :o
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy