Katsastuskokemuksia

Aloittaja Quality, 23.02.10 - klo:20:22

« edellinen - seuraava »

MasTurbo

Skula:Mulla oli gti golffissa melko korkea co arvo viime kesänä ja syynä oli katti josta sisuskalut oli jo tulossa ulos.Uusittiin katti niin arvot oli hyvät.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Quality - 11.06.12 - klo:20:27Taitaa olla jo kaiken kokenut, joten eiköhän ole vaihdon paikka. Pääset taas vaihteeksi auton makuun ;).

Ehei...hänellä on vasta ( ? ) 278tkm mittarissa, ja muutenkin hän on oikein nätti ja terhakka tapaus.  ;D Moottori, jarrut, iskunvaimentimet ja ( ihme kyllä, ) sähköt toimivat mitä parahultaisesti.

Tosin, viestistäsi ei käynyt ilmi, houkutteletko minua VAGgineen omistajaksi, vai ehdotatko peräti siirtymistä V***o-leiriin..?  :o  ;)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Skula

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 11.06.12 - klo:20:28
Skula:Mulla oli gti golffissa melko korkea co arvo viime kesänä ja syynä oli katti josta sisuskalut oli jo tulossa ulos.Uusittiin katti niin arvot oli hyvät.

Niin ne on mullakin, toisesta katista, ei jaksais millää  :D

(helisee)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

eGetin

Täytyy eräiden toimintaa vierestä katsottuna todeta että suhteilla ja oikealla katsastuskonttorin valinnalla kumpikaan ei ole ongelma ;D

Quality

LainaaTosin, viestistäsi ei käynyt ilmi, houkutteletko minua VAGgineen omistajaksi, vai ehdotatko peräti siirtymistä V***o-leiriin..?

It's up to you ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Paha71

::)  ;D

[OT] edelleen, mutta olkoon tämä viimeinen.  :) Tässä pari päivää tapausta pohdittuani, lienee viisainta antaa täysin palvelleelle ranskattarelle armonlaukaus, ja suoda hänelle uusi elämä kierrätysmetallina... Puolitoista viikkoa aikaa ( loppuloma ) tehdä tarvittavat järjestelyt, ja etsiä toinen ajokki alle. Nettiauto on tänään tullut ( jälleen ) erittäin tutuksi...  ;D Muutama varteenotettava vaihtoehto löytyikin suosikkilistalle; huomenissa sitten kyselemään tarkempia faktoja ja tiukkoja hintoja.  ;)

Ja ei, ehdokkaiden joukossa ei ole yhtään VAGginetta, Volvosta puhumattakaan.  ::)  :P

[OT/]
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

poloboy

Kävin eilen Jettaa katsastamassa Hertsikan K1 Katsastuksessa, FVWA:n jäsenkortilla sai 10â,¬ alennusta, mikä oli mukavaa, maksettavaa tuli muistaakseni 68â,¬. Ei yhtä mukavaa oli, kun katsastusmies totesi, että auto on muuten kunnossa, mutta päästöt ovat ihan päin honkia. Hän kokeili vielä monta kertaa saada päästöarvoa laskemaan, mutta arvo liikkui koko ajan 3:n tuntumassa, kun raja on 1,5 :-[ nimim. kolmosella 50 km motaria pitkin töihin tänä aamuna, toivottavasti auttaa...
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Golf 1.5 TSI Variant -19 LR7H
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: poloboy - 15.06.12 - klo:13:59
Hän kokeili vielä monta kertaa saada päästöarvoa laskemaan, mutta arvo liikkui koko ajan 3:n tuntumassa, kun raja on 1,5 :-[ nimim. kolmosella 50 km motaria pitkin töihin tänä aamuna, toivottavasti auttaa...
Samanlailla kävi mulla edellisen Passatin (07) kanssa. Päästöt oli mulla tosin vain luokkaa 1,6-1,7, mutta hylsy tuli. Eikä siihen varmaan auta kuin Forte tai joku muu moottorin putsaus operaation tekeminen, ja uusien öljyjen ja suodattimien vaihtaminen. Ainakin mulla auttoi. On kuulemma aika yleinen hylkäyksen syy konsernin autoilla.

Wekotin

Itselläkin olisi lähipäivinä ko. operaatio edessä. Vikakoodit poistinkin jo. Ilmeisesti vakionopeudensäädin oli jättänyt moottorin ohjausboksiin vikakoodin. Pidän kyllä VAG-konsernilta täysin ala-arvoisena suorituksena jos päästöt eivät mene läpi 3 vuotta vanhassa autossa.

Address 01: Engine (CAV)       Labels: 03C-906-027-CAV.clb
   Part No SW: 03C 906 027 BA    HW: 03C 906 027 F
   Component: MED17.5.5       G   5860 
   Revision: L1H08---    Serial number: VWX7Z0I324E0CQ
   Coding: 0000077

1 Fault Found:
005784 - Please Check DTC Memory of Steering Wheel Electronics
               P1698 - 000 -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 99
                    Mileage: 103083 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 19:57:21

tsiih

Kävin eilen Jettaa katsastamassa Hertsikan K1 Katsastuksessa, FVWA:n jäsenkortilla sai 10â,¬ alennusta, mikä oli mukavaa, maksettavaa tuli muistaakseni 68â,¬. Ei yhtä mukavaa oli, kun katsastusmies totesi, että auto on muuten kunnossa, mutta päästöt ovat ihan päin honkia. Hän kokeili vielä monta kertaa saada päästöarvoa laskemaan, mutta arvo liikkui koko ajan 3:n tuntumassa, kun raja on 1,5 :-[ nimim. kolmosella 50 km motaria pitkin töihin tänä aamuna, toivottavasti auttaa...
Maffin putsaus voi tehdä ihmeitä, koitapas.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Ton-1

Olin tänään muutoskatsastamassa alustani, konttorilla oli inan ruuhkaa, koska edellinen asiakas oli vielä nosturilla niin mun auton työnalle ottanut jeppe hyppäs autostani pois ja jätti autoni käymään piiitkäksi hetkoseksi paikallensa ennen sisätiloihin pääsyä ( tuli paikalle liian nopeasti koska ei testannut jarruja tms. vaanajo suoraan hallijonoon) - me not like.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 15.06.12 - klo:15:30
Itselläkin olisi lähipäivinä ko. operaatio edessä. Vikakoodit poistinkin jo. Ilmeisesti vakionopeudensäädin oli jättänyt moottorin ohjausboksiin vikakoodin. Pidän kyllä VAG-konsernilta täysin ala-arvoisena suorituksena jos päästöt eivät mene läpi 3 vuotta vanhassa autossa.
Ei se auton vika ole ettei omistajat anna niille leipää.

MasTurbo

Ei ole kyllä yleisin syy viallisiin päästöihin se ettei ole poljettu kuin naapurin tiinaa.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

jusba31

Koska viimeks vaihdettu ilmanputsari?

poloboy

Lainaus käyttäjältä: jusba31 - 16.06.12 - klo:11:49
Koska viimeks vaihdettu ilmanputsari?

Huollossa 7 tkm sitten oletukseni mukaan, mutta nyt kuittia lähemmin katsottuani vaikuttaa siltä, että olisivat vaihtaneet vain raitisilmasuodattimen??? Nyt ajettu 500 km Helsinki-Porvoo-Mikkeli-Porvoo kunnon kierroksilla, jos tämäkään ei auttanut täytyy kokeilla Forté-käsittelyä tms. Olen kyllä jo jonkin aikaa koekäyttänyt Payback-nimistä dieselin lisäainetta, sen pitäisi myös mm. puhdistaa polttoainejärjestelmää.
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968

ex.
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

jusba31

Lainaus käyttäjältä: poloboy - 17.06.12 - klo:17:45
Huollossa 7 tkm sitten oletukseni mukaan, mutta nyt kuittia lähemmin katsottuani vaikuttaa siltä, että olisivat vaihtaneet vain raitisilmasuodattimen??? Nyt ajettu 500 km Helsinki-Porvoo-Mikkeli-Porvoo kunnon kierroksilla, jos tämäkään ei auttanut täytyy kokeilla Forté-käsittelyä tms. Olen kyllä jo jonkin aikaa koekäyttänyt Payback-nimistä dieselin lisäainetta, sen pitäisi myös mm. puhdistaa polttoainejärjestelmää.

Jos ei tuonkaan ajelun jälkeen mene läpi, niin lähtisin kyllä ennemmin etsimään vikaa ilmanputsari/maf akselilta.

poloboy

Selailin juuri huoltokirjaa, ilmansuodatin on vaihdettu joka huollossa, paitsi nyt viimeisimmässä isossa 120 tkm huollossa? Suodatin oli kevyen pölyn peitossa, yritin ravistaa siitä pahimmat moskat, mutta käyn hankkimassa uuden saman tien. Olisin puhdistanut MAF:inkin, luulin että aukeaisi juuri hankkimani 6-sakaraisilla reikätorxeilla (joilla irroitin -97 Venton MAF:in puhdistuoperaatiota varten). Mutta Jettaan tarvitaankin  VIISIsakaraiset reikätorxit, joten jäi puhdistamatta ??? En nyt osaa sanoa että auttoiko että annettiin kunnolla kenkää, pysähdyttiin kaffelle Valkealan ABC:llä kotimatkalla ja silloin ei mielestäni savuttanut kuin nimeksikään kaasuttaessa.
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968

ex.
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

HneryK

Itsellä on etulaseissa kalvot Trafin luvalla ja siitä on maininta rekisteriotteessa, silti katsastusmies ensin käski repiä kalvot irti. Sitten kun sanoin että "et tainnut lukea sitä lappua, joka sun kädessä on (rekisteriote)", niin oli aika hauska ilme; alahuuli kuin pajatson kuppi. Saas nähdä mitä tapahtuu seuraavilla kerroilla...

tsiih

Mitkäs sellaiset luvalliset kalvot on? Täysin läpinäkyvät?
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 18.06.12 - klo:06:44

Kirkkaille kalvoille, sellaisille jotka estävät lasin putoamisen kokonaan pois rikkoonnuttua, saa kohtuullisen helposti luvan.

HneryK

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 18.06.12 - klo:06:44

75% täytyy olla valonläpäisy ja esim. terveydellinen syy (valoallergia)

poloboy

Ja katsastustarina jatkuu, ajoin tänään hyvin mielin uusintakatsastukseen, olinhan ajanut n. 500 km korkeilla kierroksilla, joten oletin, että päästöarvot olisivat kohdallaan. Mutta kuinka kävinkään, auto pölläytti ensimmäisellä yrittämällä vielä paksumman savupilven kuin viimeksi, eikä katsari minun pyynnöstäni edes kokeillut saada päästöjä alas. Eli nyt minulla meni sormi suuhun, ajattelin vielä kokeilla MAF:in puhdistus ja ilmanputsarin vaihtoa, sen jälkeen minulla loppuu kyllä neuvot. Mikäköhän voisi olla vikana, miten esim. suutinvika ilmenee? Auto kulkee kuitenkin hyvin ja vie vähän polttoainetta, siksi en ole huomannut tätä vikaa.
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968

ex.
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: poloboy - 20.06.12 - klo:13:42
Ja katsastustarina jatkuu, ajoin tänään hyvin mielin uusintakatsastukseen, olinhan ajanut n. 500 km korkeilla kierroksilla, joten oletin, että päästöarvot olisivat kohdallaan. Mutta kuinka kävinkään, auto pölläytti ensimmäisellä yrittämällä vielä paksumman savupilven kuin viimeksi
Minä tuossa aikaisemmin jo kirjoittelinkin entisen Passattini (3C 07) ensimmäisestä katsastuksesta, kuinka sain hylsyn minäkin ekassa katsastuksessa. Hylkäyksen jälkeen vaihdettiin ilmansuodatin, ja luukutettiin pitkään moottoritiellä, mutta ei auttanut. Päästöt saatiin laskemaan vain kun tehtiin Forte käsittely moottorille, niin öljykanaville, kuin polttoaine puolellekkin, sekä tietenkin vaihdettiin se suodatin, ja uudet öljyt. Tämän jälkeen meni helposti testistä läpi. Katsastumies sanoi, että mun autoni on hiukan huonoon aikaan valmistettu, koska mulla oli juuri niitä viimeisiä yksilöitä, missä ei ollut sitä hiukkasloukkua, mutta kuitenkin oli samat vaatimukset kuin DPF pirsseilläkin. Saattaa olla että sulla on jotain muuta häikkää, mutta mulla ainakin parani näillä konsteilla.

jarsiv

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 20.06.12 - klo:13:59
Minä tuossa aikaisemmin jo kirjoittelinkin entisen Passattini (3C 07) ensimmäisestä katsastuksesta, kuinka sain hylsyn minäkin ekassa katsastuksessa. Hylkäyksen jälkeen vaihdettiin ilmansuodatin, ja luukutettiin pitkään moottoritiellä, mutta ei auttanut. Päästöt saatiin laskemaan vain kun tehtiin Forte käsittely moottorille, niin öljykanaville, kuin polttoaine puolellekkin, sekä tietenkin vaihdettiin se suodatin, ja uudet öljyt. Tämän jälkeen meni helposti testistä läpi. Katsastumies sanoi, että mun autoni on hiukan huonoon aikaan valmistettu, koska mulla oli juuri niitä viimeisiä yksilöitä, missä ei ollut sitä hiukkasloukkua, mutta kuitenkin oli samat vaatimukset kuin DPF pirsseilläkin. Saattaa olla että sulla on jotain muuta häikkää, mutta mulla ainakin parani näillä konsteilla.
Sama virsi täällä. Olin katsastamassa, autolla ajettu reilusti ennen katsastusta ja revittelin korkeilla kierroksilla. 1.5 tuli juuri ja juuri paperiin...
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

poloboy

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 20.06.12 - klo:13:59

Kiitos neuvoista, soitin juuri Laakkoselle, missä tuo 120 tkm huolto tehtiin. He olivat sitä mieltä, ettei Forté-käsittely auta, jos päästöarvot ovat noinkin korkeita, ja vakuuttivat, ettei hihnanvaihdon yhteydessä ole voinut sattua mitään, joka vaikuttaisi tähän päästöasiaan. No, vaihdan nyt ainakin ilmanputsarin ja puhdistan MAF:in. He eivät osanneet antaa hintaa pelkälle Forté-käsittelylle, vaan sanoivat, että on tehty aina huollon yhteydessä. Joten, pitää varmaan viedä johonkin toiseen korjaamoon jos kaikesta huolimatta haluaa sen käsittelyn.
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968

ex.
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

dosetti

Minulla myös samanlainen välimallin auto, tiukat rajat eikä hiukkassuodatinta. Alle 1 tuli kuitenkin lukemaksi, sitä ennen ajelin reippaammin ja vaihdoin öljyt ja suodattimet. Silloin tällöin (n.4-6krt vuodessa) käytän näitä tankkiin laitettavia lisäaineita.

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 20.06.12 - klo:16:19
Minulla myös samanlainen välimallin auto, tiukat rajat eikä hiukkassuodatinta. Alle 1 tuli kuitenkin lukemaksi, sitä ennen ajelin reippaammin ja vaihdoin öljyt ja suodattimet. Silloin tällöin (n.4-6krt vuodessa) käytän näitä tankkiin laitettavia lisäaineita.
Pitkän reissun minäkin olin edellispäivänä ajanut (Tampere-Lieksa), mutta ei auttanut, kyllä vaan tuprutteli ihan kiitettävästi. Muutenkin autollani tulee paljon moottoritieajoa, joten ei ainakaan pitänyt paikat olla tukossa.  :) Katsastusmies sanoi,että on yleinen hylkyperuste nuo päästöt konsernin autoissa, joskin myös muissa dieselkäyttöisissä merkeissä. Mitä lisäaineita muuten laitat tankkiin? 

tsiih

Lainaus käyttäjältä: poloboy - 20.06.12 - klo:15:54
Kiitos neuvoista, soitin juuri Laakkoselle, missä tuo 120 tkm huolto tehtiin. He olivat sitä mieltä, ettei Forté-käsittely auta, jos päästöarvot ovat noinkin korkeita, ja vakuuttivat, ettei hihnanvaihdon yhteydessä ole voinut sattua mitään, joka vaikuttaisi tähän päästöasiaan. No, vaihdan nyt ainakin ilmanputsarin ja puhdistan MAF:in. He eivät osanneet antaa hintaa pelkälle Forté-käsittelylle, vaan sanoivat, että on tehty aina huollon yhteydessä. Joten, pitää varmaan viedä johonkin toiseen korjaamoon jos kaikesta huolimatta haluaa sen käsittelyn.
Kannattaa otattaa (tai siis olisi jo kannattanut) se opasiteettimittaus korjaamolla ja mennä vasta lappu kourassa hakemaan leima, tulee kalliiksi rampata katsastusasemalla koittamassa onnea. Maffi puhtaaksi niin eiköhän se siitä... Forte irrottaa karstaa, siksi se tankissa ei kannata mennä heti koittamaan ->savuttaa aluksi joskus jopa enemmän.

duke7

Vähän OT mutta miksiköhän tuo minun Passatti savutteli oikeaa nilkkaa oikaistessa silloin kun sen ostin (~50 tkm) mutta ei tee sitä enää (~120 tkm)?
Auto on BKP koneella eli pumppari ilman DPF:ää. Fortea ovat kyllä huolloissa laittaneet tankkiin.

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 20.06.12 - klo:23:21
Vähän OT mutta miksiköhän tuo minun Passatti savutteli oikeaa nilkkaa oikaistessa silloin kun sen ostin (~50 tkm) mutta ei tee sitä enää (~120 tkm)?

Koska edellinen omistaja ei oikaissut oikeaa nilkkaansa.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy