Polo GTI

Aloittaja RoccoScientist, 22.02.10 - klo:14:09

« edellinen - seuraava »

Tuksuu

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 28.01.12 - klo:22:09
Sä et nyt vaan tajua mistä on kysymys. Sille mä en taas voi mitään!

Oorait.

Joo mulla ei oo premuimbemaria. Enkä sellaista hanki.

Mulkunjatkeet niille jotka niitä tarvitsee ;)

eGetin

No mutta eikö tuo tarkoita että ääntäähän se Bemarikin? Yhtälailla saan omasta Golfista yhden sirinälähteen pois kun jaksaisin kiristää mittaristosta torx-ruuveja tasaisin väliajoin, tai vaihtoehtoisesti purkaa sen ja laittaa silikonia siihen lasin ja muovikuoren väliin, mutta ei maksa vaivaa kun ei sitäkään kuule kuin silloin kun on muutoin hiljaista. Toinen rätinä kuuluu Climatronicin puhaltimesta kylmillä keleillä ja ilmenee vain kun puhallusta on vähän enemmän kuin tavallisesti.

Tos®

pian pirahtaa joku paikka
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

JeanC

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 28.01.12 - klo:22:09
Pikku napina kuuluu joskus vasemman takaoven tiivisteestä. Sen saan pois kun viitsin sitä voidella tasaisin väliajoin. Nyt en ole voidellut ja napinaa kuuluu joskus. Se on ääni jota kukaan muu kuin minä ei kuule joten se ei ole kovin suuri tai häiritsevä. Ihme vouhotusta! Sori kun oon autooni helvetin tyytyväinen! ja niikun mä sanoin niin mulla oli joskus A  mallin Vectra johon tuli kilsoja pikkasen eri tahtiin kuin nyt ja se ei natissut eikä äännellyt mistään edes 270.000km:a ajettuna.

Eli tästähän voidaan todeta, että kannattaa ostaa ennemmin Opel kuin Bmw, jos haluaa hiljaisen laadukasta kyytiä  ;D ;)

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Tks. - 28.01.12 - klo:22:12
Oorait.

Joo mulla ei oo premuimbemaria. Enkä sellaista hanki.

Mulkunjatkeet niille jotka niitä tarvitsee ;)

Se ei oo mulle mikään mulkunjatke. En sitä ajatellut ensiksi autoa hankkiessani. Mulkun koon tai sen näennäisen takia en autoa osta. Sen pitää vaan olla kaikilla tapaa sellainen, että se kelpaa minulle ja sitä tämä auto on ollut. Ei valittamista. Hyvä peli. Aina nämä samat narinat nousee esiin tämän merkin kanssa ja aina samat ihme kettuilut joillakin jos tästä merkistä tykkää tai tällä ajaa. Anteeksi ot mutta tuo on jotain niin ärsyttävää ikivanhaa läpänderiä. Seuraava autokin voi joskus vuosien päästä olla BMW mutta se voi olla ihan hyvin Volvo, mersu, Peugeot tai Ford.

Jos tää tämmöiseksi menee niin menetättä kyllä kohta yhden jäsenen. Eipä sillä ole varmaan mitään väliä kellekään mutta kun en oikein jaksa tämmöistä.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: J1978 - 28.01.12 - klo:22:20
Jos tää tämmöiseksi menee niin menetättä kyllä kohta yhden jäsenen. Eipä sillä ole varmaan mitään väliä kellekään mutta kun en oikein jaksa tämmöistä.
Jos sitä kerran on jo lähteny, ni miks ei toisenkii  ;D

Skula

Kyllä pilkunviilaus-laadusta välittävän kannattaa sijoittaa eurojaan jonnekin muualle kuin VW tai Skoda.

Peukkua tälle...

Kyllä se vaan on niin että esimerkiksi huonolla pinnalla ajettaessa, alustan(ja koko kabiinin) äänimaailma on aivan erilainen VW vs Audi/BMW.. Natiointa ei vielä ole omassa A4:ssa 100 tonnin jälkeenkään.. Joten niitäkin varmasti jossain vaiheessa tulee, muttei vielä 5tkm ajettuna  :D

Nyt kun oikein mietin, ainoa selvästi nitinävapaa VW oli Touareg, mitä tässä omassa autohistoriassa on tullut enemmän ajettua... Phaetonia kokeilin niin vähän etten sano mitään..

Ne erot Audi vs Skoda/VW ovat vaan aika pieniä, ja joillekin ne merkitsevät enemmän kuin toisille...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 28.01.12 - klo:22:20

Ã,,lä välitä.. Joitain ei edes kiinnosta tietää mitä eroja esim BMW/Audi löytyy kun verrataan VW/Skoda... Turha yrittää kääntää mielipiteitä.. Pääasia on että itse on tyytyväinen... Mie oon ainaki  ;)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 28.01.12 - klo:22:14
Eli tästähän voidaan todeta, että kannattaa ostaa ennemmin Opel kuin Bmw, jos haluaa hiljaisen laadukasta kyytiä  ;D ;)

Oonko mä väittänyt että mun auto on joku kovakin ääntelijä. Hiljaisen laadukasta kyytiä se on tässäkin. Joku pikku satunnainen napse ei sitä asiaa muuta. Joka sattuu kuulumaan joskus ja silloinkin vain jonkun sekunnin. Voitelemalla se loppuu mutta mulla ei oo nyt sitä ainetta ja kun se ei niin kova ääni ole (kuuluu vaan mun korvaan) niin en ole jaksanut tehdä laiskuuttani asialle mitään. En ole myöskään laiskuutani imuroinut autoa tai pessyt sen mattoja kertaakaan vajaan vuoden aikana. Enkä ole jaksanut viedä sitä autoa pesuunkaan moneen viikkoon.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 28.01.12 - klo:22:22
Jos sitä kerran on jo lähteny, ni miks ei toisenkii  ;D

Voin olla dorka jätkä ja mulla on varmasti tyhmiä juttuja ja kirjoituksia mutta sun tyyli oli yksi syy miksi lähdin täältä. Sä osaat ärsyttää vaikka se ei välttämättä ole sun tarkoitus. Tai minä ainakin ärsyynnyin siitä ja sinusta.

Oli siinä muitakin syitä mutta kun täällä on fiksujakin juttuja ja sellaisiakin merkkejä tahi automalleja jotka nyt sattuu kiinnostamaan itseänikin, niin täältä ei voinut olla pois.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 28.01.12 - klo:22:30
Voin olla dorka jätkä ja mulla on varmasti tyhmiä juttuja ja kirjoituksia mutta sun tyyli oli yksi syy miksi lähdin täältä. Sä osaat ärsyttää vaikka se ei välttämättä ole sun tarkoitus. Tai minä ainakin ärsyynnyin siitä ja sinusta.

Oli siinä muitakin syitä mutta kun täällä on fiksujakin juttuja ja sellaisiakin merkkejä tahi automalleja jotka nyt sattuu kiinnostamaan itseänikin, niin täältä ei voinut olla pois.
Ja turhaan sitä yhden keskustelun takia olisi heti pois lähtemässä ;)

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 28.01.12 - klo:22:30

Täällä on välillä aika kova vastakkain asettelu "reemium" vs. "kuolevaisten autot" ja äkkiä täällä nousee myrsky jos omaansa liikaa puolustaa saati sitten äityy oikein kehumaan, puolin jos toisin! Omasta puolestani voin sanoa, että kukin ajaa millä parhaaksi katsoo, mutta ei suotta mollattaisi toisten valintoja (tämä ei siis sinulle kohdistettu, vaan ihan yleisesti) nämä on vaan autoja!  :D Helppo tietty minun sanoa kun ajaa tällasella Reesnevin kostolla jossa kilomeettereitäkin jo kertynyt.  ;D
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Karvis

Ja sitten rauhoitellaan ja palataan aiheeseen keskutelemaan siitä GTI Polosta, eiköstä joo ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Peeveli

Olen pahoillani että nitinöistä purkautumiseni aiheutti täällä joidenkin välillä vihaisen väittelykierteen, se ei ollut tarkoitukseni.  :-[

Se, että omassa yksilössäni hälyääniä on pukannut Newmanin yksilön tapaan, ei tarkoita varmastikaan sitäkään että kaikissa GTI-Poloissa moista olisi. Esimerkiksi 12 tkm ajetussa esittely-yksilössä jota kokeilin, ei kuulunut mitään hälyääniä vaikka autossa oli panoraamakattoluukku. Korjaus vielä omani asiaan se,että tosiaan natinat kuuluvat ihan + 20 asteisesta parkkihallista lähdettäessä eli ei ole syynä osittainkaan esim. jäätynyt vesi ja lumi.

Koska olen tuhlannut kottikärryllisen rahaa vuosien varrella vaihtelemalla autoja milloin minkäkin syyn takia, niin nyt koetan hyödyntää 2 vuoden takuuta täydellä teholla eli natinoista valitan aina jos niitä ilmenee ja käytän niin monta kertaa kuin tarvitsee. Jos ei joku merkkikorjaamo ole halukas niitä poistamaan, vaihdan firmaa. Loppupeleissä täytynee kiikuttaa kauemmas eli Keravan Laakkoselle, siten että ottaa etukäteen myös yhteyttä automyyjääni jotta saisi huollon kavereihin liikettä. Ja jos saavat sen media in-systeemin pelaamaan usbi-tikun musan suhteen kelvollisesti eli rätinät pois niin sitten viimeisenä keinona nostetaan musan volyymiä että äänet peittyvät.

Mutta jos ei ratkaisua tule korjauksena niin sitten harkitsen seuraavaksi autoksi vähän ajettua käytettyä premiumia.

Muilta ominaisuuksiltaan kun tosiaan tämä on itselleni ollut mitä kivoin laite.

Peeveli

Takaosan natinat ne vaan kovenee... Samalla moottoriäänen "muokkaaja" tms. on sanonut kokonaan sopimuksensa irti, ainoastaan matalataajuuksinen sirinä on läsnä voimistuen kierrosluvun mukana. Entistä muhkeaa ääntä ei siis kuulu kiihdytyksissä, ainoastaan pienen neloskoneen huuto.

Outo piirre auton monitoiminäytössä on se, että valitun vaihteen sijasta sen paikalla lukee yllättävän usein vain kirjaimet MFD (vai oliko MDF). Vaimo ei muista vaihdekaaviota ulkoa joten asia kiusaa eniten häntä ja joutuu kumartumaan vaihdekepin valikkoa vilkaisemaan. Muistaakseni kutos-Golfissa oli sama homma, mutta V-koppaisessa vaihdenäyttö näkyi muistaakseni koko ajan mikä olisi ehdottoman fiksua. Onkohan tuo näyttö säädettävissä tuon osalta?

Newman

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 30.01.12 - klo:19:59
Outo piirre auton monitoiminäytössä on se, että valitun vaihteen sijasta sen paikalla lukee yllättävän usein vain kirjaimet MFD (vai oliko MDF). Vaimo ei muista vaihdekaaviota ulkoa joten asia kiusaa eniten häntä ja joutuu kumartumaan vaihdekepin valikkoa vilkaisemaan. Muistaakseni kutos-Golfissa oli sama homma, mutta V-koppaisessa vaihdenäyttö näkyi muistaakseni koko ajan mikä olisi ehdottoman fiksua. Onkohan tuo näyttö säädettävissä tuon osalta?
MFD siinä lukee. MDF on kuumapuristettu kuitulevy! Täsmennätkö vielä, että miksi vaihdekaavio pitäisi osata ulkoa? Tai että mitä tarkoitat vaihdekaaviolla? Tai minne vaimosi joutuu kumartumaan? En ymmärtänyt, sorry.

Kuutos-Golfissa näkyy kyllä koko ajan pykälät monitoiminäytön yläosassa, kuten myös Polo GTI:ssä.

Markku J

Ei hyvältä vaikuta Peevelin kokemukset. Minkälainen tuo moottoriäänen muokkaaja on GTI:ssä ? Jonkinlainen läppäohjattu imusarjan resonanssikammio, vai jotain muuta ?

Newman

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.01.12 - klo:20:05
Ei hyvältä vaikuta Peevelin kokemukset. Minkälainen tuo moottoriäänen muokkaaja on GTI:ssä ? Jonkinlainen läppäohjattu imusarjan resonanssikammio, vai jotain muuta ?
En tiedä tarkemmin, mutta epäilisin vanhaa kunnon mikrofonin, resonaattoriputken ja dsp:n yhteispeliä. Ei se kuulosta erityisen hyvältä muttei nyt erityisen ikävältäkään. Siis silloin kun se toimii. Itselläni pelaa fine.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Newman - 30.01.12 - klo:20:03
MFD siinä lukee. MDF on kuumapuristettu kuitulevy! Täsmennätkö vielä, että miksi vaihdekaavio pitäisi osata ulkoa? Tai että mitä tarkoitat vaihdekaaviolla? Tai minne vaimosi joutuu kumartumaan? En ymmärtänyt, sorry.

Kuutos-Golfissa näkyy kyllä koko ajan pykälät monitoiminäytön yläosassa, kuten myös Polo GTI:ssä.

Vaihdekaavio? Siis se P-R-N-D-S -kaavio. Itse osaan sen ulkoa ja muistan selkäytimestä vaihteiden paikat, mutta vaimo ei. Tilanne tulee eteen silloin, kun auton käynnistää eli MFD lukee sen vaihteennäytön paikalla estäen kätevästi valitun vaihteen näkemisen. Toinen vastaava tilanne tulee, kun autolla on ajanut eteenpäin, ja pysäyttää sen ja laittaa pakin päälle peruuttaakseen. Samalla lailla MFD-teksti peittää valitun vaihteen näytön. MFD-teksti kestää ainakin tässä autossa pari kolme sekuntia ennen kuin se vaihtuu vaihdenäytöksi. Emäntä joutuu siis "lunttaamaan" vaihdekepin vieressä olevista vaihdekirjaimista mikä vaihde on päällä. Ã,,äh, ehkä en osaa selittää selkokielellä joten antaa olla...pitää kysyä huollossa.

Newman

^ Ymmärsin kyllä.

En usko, että tuota saa säädettyä ainakaan omin voimin. Itselläni se MFD näkyy pari sekuntia kunnes vaihdevalinta ilmestyy näkyviin. Tuo aika on hyvä odottaa jo siksikin, että DSG ehtii varmasti mukaan. Ei ole vika.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.01.12 - klo:20:05

Nooh, en anna vielä masentaa. Nuo natinat on saatava kyllä merkkikorjaamolla pois, käytän vaikka useamman kerran ja useassa paikassa. Muutoin tosiaan tykkään pelistä ja muu tekniikka pelaa. Luultavasti siinä sitten on jopa joku mikrofoni-systeemi äänitehostajana mikä kuullostaa ehken koomiselta. Eiköhän Fabia RS:ssä tai Ibiza Cuprassa ole sellaista?

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Newman - 30.01.12 - klo:20:20
^ Ymmärsin kyllä.

En usko, että tuota saa säädettyä ainakaan omin voimin. Itselläni se MFD näkyy pari sekuntia kunnes vaihdevalinta ilmestyy näkyviin. Tuo aika on hyvä odottaa jo siksikin, että DSG ehtii varmasti mukaan. Ei ole vika.

Ok. Se saa sitten olla sellaisenaan. Opettaa vaimollekin malttia. :D

Newman

Ã,,äni on sen verran putkimaisen kolkko ja yksiulotteinen, että on vaikea kuvitella ääni-insinöörien tehneen mitään ylimaallisia virityksiä tuon uminan aikaansaamiseksi. Sehän on sellaista 200-400 hertsin uminaa, ainakin itselläni.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 30.01.12 - klo:20:23
Juu. Se on Golfissakin ihan sama juttu.

Jfer

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 30.01.12 - klo:20:23

Minusta näppärintä on juuri katsoa lähtövaihde siitä kepin juuresta, joskin olen alkanut jo oppia valitsemaan D:n ilman katsomista. Mutta pakin valitse aina katsomalla vaihdekepin juureen, en ole koskaan ajatellut että sitä edes katsoisi näytöstä. :)
Seat Leon 1.4 TSI DSG ACT FR vm. 2015 | Ex-autot: Polo 1.2 TSI DSG Highline vm. 2011, Polo 1.4 Firstline vm. 2004
Auto ja liikenneblogini: http://poloinen.autotie.fi | Facebook | Twitter | Instagram

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Jfer - 30.01.12 - klo:22:49
Minusta näppärintä on juuri katsoa lähtövaihde siitä kepin juuresta, joskin olen alkanut jo oppia valitsemaan D:n ilman katsomista. Mutta pakin valitse aina katsomalla vaihdekepin juureen, en ole koskaan ajatellut että sitä edes katsoisi näytöstä. :)

Makuasioita. Toisaalta, miksi sitä edes sitten on näyttöön mittariston keskelle edes laitettu...

Newman

Siis DSG-vaihteistossa on viisi toiminta-asentoa kaikki samassa linjassa. Jos niitä ei opi käyttämään "sokkona" muutaman päivän jälkeen niin lisää harjoittelua vaan. Osaavathan (lähes) kaikki ajokortin saaneet ajaa myös käsivalintaisella vaihteistolla, jossa saattaa olla - kauhistus sentään - jopa kuusi pykälää ja vielä kukin eri suunnissa. Pitäisikö nekin katsoa aina kepin juuresta tai monitoiminäytöltä? 

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Newman - 31.01.12 - klo:08:31
Siis DSG-vaihteistossa on viisi toiminta-asentoa kaikki samassa linjassa. Jos niitä ei opi käyttämään "sokkona" muutaman päivän jälkeen niin lisää harjoittelua vaan. Osaavathan (lähes) kaikki ajokortin saaneet ajaa myös käsivalintaisella vaihteistolla, jossa saattaa olla - kauhistus sentään - jopa kuusi pykälää ja vielä kukin eri suunnissa. Pitäisikö nekin katsoa aina kepin juuresta tai monitoiminäytöltä? 

Kerro se paremmalle puoliskolleni. ;D

Peeveli

Noista hälyäänistä vielä Newman kysyisin tarkemmin: kun sinulla viimeksi niitä korjattiin, oliko yksi hälyäänien suunta auton takaosa ja sieltä kuuluvat natinat, vai onko nyt nämä uusimmat hälyäänet sen sisältäviä? Sinulla siis taisi olla tuuria firman kanssa, missä asioit, kun kerran ilmeisen perusteellisesti purkivat autoa ja tutkivat äänilähteitä?

Kiinnostaisi myös nimimerkki tlindstr:n "Harmaavarpusen" tilanne äänettömyyden osalta: eikös siihen rakennettu äänieristystä ja uutta äänentoistoa eli purettiin sisustus veks ja takaisin? Onko ääniä ilmaantunut Harmaavarpuseen pakkasilla vai edelleen ääneti?

JeanC

Kyllähän se vaihde pitäisi saada päälle vaikka katsoisi taivaalle. Ei kai se nyt niin vaikee ole, tai sitten olen vaan keskivertoa kehittyneempi :D ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy