Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

GTI

Niitä myöskin mietin,edullisesti saisi.Jotenkin kangas mukavampi,tai alcantara olisi paras vaihtoehto,ihme ettei sitä käytetty.Mutta kankaisena kuitenkin tulossa!

Jere#18

Mulla on nahkapenkit ollut nyt ajossa reilun tonnin verran. Ei pahaa sanottavaa, itse asiassa en ole juuri huomiota kiinnittänyt niin se kertoo kai jotain..

Aiemmat kokemukset on osanahkaisista ja nahka-alcantaroista.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Jere#18 - 22.10.13 - klo:12:14
Mulla on nahkapenkit ollut nyt ajossa reilun tonnin verran. Ei pahaa sanottavaa, itse asiassa en ole juuri huomiota kiinnittänyt niin se kertoo kai jotain..

Aiemmat kokemukset on osanahkaisista ja nahka-alcantaroista.
Oliko sulla kuvia noista nahkajakkaroista jossakin?

voipa

Lainaus käyttäjältä: Jere#18 - 22.10.13 - klo:12:14
Mulla on nahkapenkit ollut nyt ajossa reilun tonnin verran. Ei pahaa sanottavaa, itse asiassa en ole juuri huomiota kiinnittänyt niin se kertoo kai jotain..
Minulla oli nahkapenkit Volvo S60:ssa. Talvipakkasilla tuntui kuin olisi jääpalojen päälle istunut eivätkä koskaan lämminneet niin kuumaksi kuin kangaspenkit. Muina vuodenaikoina toki oikein mukavat.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

jrinnes

Tästä on varmasti ollut puhetta ennenkin, mutta onko RäSässä tuo ajomoodin valinta vakiona? Eli siis tuoko tuo RS Performance mode selection- lisävaruste mukanaan vain sen pörinäpurkin, vai täytyykö tuo ruksia, jotta saa sen namiskuukkelin kojelautaan? Jos sitä vaikka itsekin alkaisi tarjouspyyntöä laatimaan.:)
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

makkis

jrinnes esitti kysymyksen johon en itse osaa vastata. Olen siinä uskossa, että ajomoodin valinta on vakiona ja pöristin ekstrana ruksittava. Jälkikäten olen tullut tulokseen, että näin ei olekaan, vaan pöristin tuo mukanaan ajomoodin valinnan. HUOM! Tämä EI siis FAKTAA!

kaide

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 22.10.13 - klo:17:37
Tästä on varmasti ollut puhetta ennenkin, mutta onko RäSässä tuo ajomoodin valinta vakiona? Eli siis tuoko tuo RS Performance mode selection- lisävaruste mukanaan vain sen pörinäpurkin, vai täytyykö tuo ruksia, jotta saa sen namiskuukkelin kojelautaan? Jos sitä vaikka itsekin alkaisi tarjouspyyntöä laatimaan.:)

Ei ole vakiona ja täytyy ruksia . RS mallissa saa pörinäpurkin vielä lisäksi . Otin , mutta voinen jo nyt sanoa että typerin varuste mitää autoon voi laittaa . Toisessakin kohdassa menin lankaan kun luulin ettei bluetooth yhteys ole vakiona ja menin ruksimaan sen bluetooth lisäpalikan
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

maher

#3007
Lainaus käyttäjältä: kaide - 22.10.13 - klo:18:52
Ei ole vakiona ja täytyy ruksia . RS mallissa saa pörinäpurkin vielä lisäksi . Otin , mutta voinen jo nyt sanoa että typerin varuste mitää autoon voi laittaa . Toisessakin kohdassa menin lankaan kun luulin ettei bluetooth yhteys ole vakiona ja menin ruksimaan sen bluetooth lisäpalikan

Perustele, miksi turha varuste? :)
Myyjältä kannattaa kysyä ennen ruksimista tarkempia tietoja varusteista tai pyytää selvittämään. TOSIN ensimmäinen myyjä, jolta ajomoodin valintavarusteesta kysyin, antoi väärää tietoa. No onneks kysyin toisaallakin ja päädyin ostamaankaan autoni sieltä varusteen kera.

EDIT: taisinkin saada perustelut jo toisaalla ajomoodin valintaan liittyvässä keskustelussa. Tosin lopullinen totuus vielä auki...
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

livejungle

Nürburgringilla pyörittelyä. Vois olla ihan hauskaa, ja vois olla että itte ottais vähän rauhallisemmin..  ;)

Nürburgring Nordschleife Skoda Octavia RS 22.09.2013 BTG 08:50

makkis

Niin, kyllä näin tietokonemyyjänä tuntuu että keskivertoautomyyjä on alaltaan aika kuutamolla. Kieltämättä. Kokeeko automyyjä sitten minut olevan samalla tavalla kuutamolla omalta alaltani, en tiedä. Vapaa-aikani notkun autofoorumeilla enkä suinkaan tietokonefoorumeilla, kuten varmaan pitäisi.

No, itse olen työssä hieman eri roolissa ja minun leipä ei tule Core ijotain tai rammeista, mutta kunhan totesin.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: makkis - 22.10.13 - klo:21:02
Vapaa-aikani notkun autofoorumeilla enkä suinkaan tietokonefoorumeilla, kuten varmaan pitäisi.

Tuttu Skoda-myyjä sanoi että kun hän aloitti automyyjänä niin hän tilasi kotiin suunnilleen kaikki autolehdet ja myös luki ne tarkoin, ja nyt kun niitä hallissa seisovien Ocujen ja Fabioitten perseitä on muutaman vuoden tuijotellut niin ei paljon napostele enään iltapalaksi lukea tuoreinta Tuulilasia.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VAG!

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 22.10.13 - klo:21:01
Nürburgringilla pyörittelyä. Vois olla ihan hauskaa, ja vois olla että itte ottais vähän rauhallisemmin..  ;)

Hienoa settiä perhefarkulta. Varsinkin kohdista 4:30 ja 6:30 eteenpäin tulee oikein kivoja otoksia ;)

SORS

Tilasin kuukausi sitten RS Combi TDI manuaalivaihteinen

Candy White
Black paketti
Gemini 18 " Antrasiitti
Irrotettava vetokoukku
Hälytinjärjestelmä

Autoni valmistetaan viikolla 44-46 ja on Suomessa jo marraskuun lopussa. Rekisteröinti tammikuussa. :)

Ville R

Varsin eleettömästi käyttäytyy kyllä Nyrrellä RS, joitakin muita pätkiä olen katsonut siviiliautolla ajettavan, kuten se M5 Ringtaxi (Tosin täti joka ajoi taisi ajaa kovempaa) Hieman ennen toista karusellia auto kevenee reilusti nypystä, M5 oli lähes ilmassa siinä kohtaa mutta tämä näytti ottavan paikan huomattavasti rauhallisemmin. Muutenkin kuski näytti osaavan ajaa todella pyöreästi koko radan.

Hyvä rata varmasti testata autoa kun yhdeltä kierrokselta löytyy mitä vaan. Hullu edes ajatella että F1:setkin on ajaneet joskus tuolla kilpaa

KN

Tilattu lokakuussa seuraava: 
Skoda OCTAVIA Combi 2,0 TDI RS DSG Autom.
Väri Black Magic

Irrotettava vetokoukku
Gemini -kevytmetallivanteet 7, 5Jx18"
225/40R18
Polttoainetoiminen lisälämmitin
kauko-ohjaimella
Canton Sound System
Rs nahkaverhous
Black-paketti
Mattosarja+pienireunainen kaukalomatto
Talvirenkaat 17 Hakkapelitta 8"+alut
Seam red
Kotiinkuljetus

clima

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 22.10.13 - klo:21:01
Nürburgringilla pyörittelyä. Vois olla ihan hauskaa, ja vois olla että itte ottais vähän rauhallisemmin..  ;)

Edellisten kanssa samaa mieltä RS:n tasapainoisesta menosta, toki pätevän oloinen ja radan hyvin tunteva kuski ratissa myös tekee osansa.
Tuolla tuli itsekin tuolloin 4 pv pörrättyä Touristenfarhtenissa, tosin "kartanlukijana". Yllättävän vähän muuta liikennettä radalla videossa, tuo sunnuntai oli muuten tosi ruuhkainen.

makkis

Tuo videon kuski osaa asiansa, sen kyllä näkee ja osaa myös hyödyntää tsin ominaisuudet hyvin (matalan kierrosten väännön) mutta siltikin minusta meno on eleetöntä, näyttää lähes sunnuntaiajelulta. Noissakin kohdissa missä mennään ihan siinä pidon rajamailla, mitään korjausliikkeitä tai höntyilyä ei kabiinissa näy.

vorkki

#3017
Kuuluuko pärinäpurkin pärinät myös auton ulkopuolella vai ainoastaan sisällä? Ettei siis käy nolosti kun tyypilliseen RS-tapaan kuski haluaa "murinoitaan" naapurille esitellä niin naapuri joutuu ihmettelemään miksi tuo singeriä vinguttaa tai kaasuöljyä kalisuttaa...

Koeajoin Polo 6R GTI:tä ja mietin nyt että onko siinäkin vastaava räpätin kun sisälle kuulosti ihan moottorilta...

Edit: Sori en huomannut että pärinäfaneille onkin jo oma topic ettei räsä tahraannu :)
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

makkis

Lainaaainoastaan sisällä

Pärinäpurkkitopicissa on hyvä powerpointti aiheesta, varmaan aloitteleville räsämyyjille tehty. Se on rintapellin/tuulilasin välissä oleva räpätin joka generoi pauhua kabiiniin. Ã,,lä siis elvistele naapureille, niitä voi naurattaa.

Laiska

Nyt on reilu (600 km.) koeajo suoritettu Combi RS TSI DSG ja sen verran hyvältä vaikutti, että tarjouspyytö jätetty. Nyt odotellaan minkälaista välirahaa myyjä ehdottaa.

ram1

Lainaus käyttäjältä: makkis - 23.10.13 - klo:18:14
Tuo videon kuski osaa asiansa, sen kyllä näkee ja osaa myös hyödyntää tsin ominaisuudet hyvin (matalan kierrosten väännön) mutta siltikin minusta meno on eleetöntä, näyttää lähes sunnuntaiajelulta. Noissakin kohdissa missä mennään ihan siinä pidon rajamailla, mitään korjausliikkeitä tai höntyilyä ei kabiinissa näy.
Tuttu rata hemmolle.Katoin ton pätkän ja pari mutkaa alkupuolella meni mun mielest pieleen.Muuten aika optimikiekka.Jos näyttää sunnuntailta, niin se nopea.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

MMV

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 23.10.13 - klo:23:13
Tuttu rata hemmolle.Katoin ton pätkän ja pari mutkaa alkupuolella meni mun mielest pieleen.Muuten aika optimikiekka.Jos näyttää sunnuntailta, niin se nopea.

Täytyy olla tuttu. Olen kerran ajanut "Vihreän helvetin" läpi ja tuolla on useita paikkoja, joihin et voi ladata perstuntumalta vaan rata on tunnettava. Kyllä on asiallainen kuskikin, sillä laskin että kaveri missasi kaksi apeksia ja yhden vasen-oikea -yhdistelmän koko ajolinja meni melko kuralle, se on Nyrren kohdalla todella vähän ei ammattikuskille.

Peeveli

Piti ostaa se Auto motor und sport-lehti mistä joku täällä mainitsi. Vertailussa siis Ocu RS DSG 220 hv, Golf GTI performance 230 hv ja Focus ST 250 hv.

Lehden mittausarvoja sek. RS:lle (Golfille):

0-100  6,7 (6,5)

0-120  8,9 (8,9)

0-140  11,8 (11,5)

0-160  15,4 (14,9)

0-180  20,2 (19,0)

0-200  27,1 (24,6)

0-400 m: 14,9 (14,6)

Testikulutus RS:ssä 9,3 ja Golfissa 9,0 ja Focuksessa 10,8. Vertailun vuoksi Audi A3 sedan 1,4 tfsi cod 140 hv masiinalla Auto Bildissä Saksassa mitattu testikulutus oli 6,1. Ehkä nämä sporttivehkeet ovat saaneet baanalla enemmän runtua...

Harmi kun oma saksantaitoni on vähäsen ruosteessa etten kaikkea vertailutekstistä tajua...

V-O

Oisko siinä lehdessä ollu mahtollisesti Golfin ohituskiihtyvyys-lukemia.

Tarkootan siis kiihtyvyyksiä nopeuksista 60...100 km/h, 80...120 km/h tjsp...

Markku J

Kummasti RS alkaa hyytyä 120 kmh jälkeen hieman ja enemmän sitten 160 kmh jälkeen. Paino ja ilmanvastus kai vaikuttavat. Hienoja arvoja silti ja alle valmistajan lupauksen tuo 0-100 kmh. Kelpaa kyllä minulle  ;D.

kaide

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 24.10.13 - klo:20:13

Testikulutus RS:ssä 9,3 ja Golfissa 9,0 ja Focuksessa 10,8. Vertailun vuoksi Audi A3 sedan 1,4 tfsi cod 140 hv masiinalla Auto Bildissä Saksassa mitattu testikulutus oli 6,1. Ehkä nämä sporttivehkeet ovat saaneet baanalla enemmän runtua...

Harmi kun oma saksantaitoni on vähäsen ruosteessa etten kaikkea vertailutekstistä tajua...

Pari litraisella koneella oleva ,reilu 200 heppanen perheauto syö sen " noin kympin"  ja tämä sama fakta on ollut tiedossa jo 20 vuotta  :P Ihan sama mitä nää ituhippimittaukset sanoo
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Peeveli

Onko liftbackin ja combin akseliväli muuten sama? Mikä lie painoero noissa räsänä?

Jos tässä päätyisikin tilaamaan semmoisen, pähkäilyä olisiko sittenkin järkevää sijoittaa 1200 euroa lisää farkkuun kun se on visuaalisesti isomman näköinen, joskin kattokaiteet häiritsee ja lb on ilmanvastukseltaankin pienempi.

Huomasin lisävarustehinnastosta, että räsäseen saa black-paketin sijaan myös kromikehysreunan sivuikkunoihin sekä combiin hopeiset kattokaiteet. Eli vaikkapa mustassa värisssä noilla spekseillä saisi herrasmiesajokkia muistuttavan vehkeen ja vielä kun kaikki mallilätkät poistaisi niin olisi aika hauska piilo-GTI...

Minulle myyjä kyseli tulisiko se lisävarusteinen ajomooditsydeemi myös. Hän sanoi että ajomoodit (mukaan lukien ohjaustehostimen muutosmoodit ja kaasuvastemuutos) eivät ole vakiona (siis vakiona olisi vain dsg:n s-ajomoodi) ja että tuohon lisävarusteeseen tulisi mukaan se joku pöristin. Jotkut taas sanovat täällä,että ajomoodisysteemi on vakiona ja pörinäpoksi on lisähintaan. Miten se lienee?

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: V-O - 24.10.13 - klo:20:16
Oisko siinä lehdessä ollu mahtollisesti Golfin ohituskiihtyvyys-lukemia.

Tarkootan siis kiihtyvyyksiä nopeuksista 60...100 km/h, 80...120 km/h tjsp...

Ymmärrän mitä tarkoitat. Niitä arvoja ei valitettavasti lehdessä ole.

TomiS

Lainaus käyttäjältä: kaide - 24.10.13 - klo:20:22
Pari litraisella koneella oleva ,reilu 200 heppanen perheauto syö sen " noin kympin"  ja tämä sama fakta on ollut tiedossa jo 20 vuotta  :P Ihan sama mitä nää ituhippimittaukset sanoo
Ja höpön höpön. En ole ituhippu, mutta n. 10l on liiottelua. Edellisen RS:n keskikulutus softattuna 8l/100km.
Vähemmälläkin pääsi jos ajoi ituhippi moodissa.

livejungle

#3029
Tossa on tommoinen pieni dueli. Ocu III RS:ää ei vielä löydy mutta uusi golffi kylläkin samalla koneella. Siitä löytyy ohitusarvoja. 80-120km/h

VW Golf VII GTi DSG    VS    VW Golf VII GTi Performance DSG
http://www.zeperfs.com/duel4623-4601.htm

Skoda Octavia II RS 2.0 TFSi vs VW Golf VII GTI
http://www.zeperfs.com/duel1357-4563.htm

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy