A3 vannepohdintaa

Aloittaja Nilkki, 06.12.12 - klo:21:12

« edellinen - seuraava »

exlex

Lainaus käyttäjältä: Nilkki - 31.05.13 - klo:09:31
Siinä joitain ajatuksia omasta vannevalinnasta ja vähän yleisestikin mietteitä asiasta. Onko joku tietty AEZ malli mielessä? Genuan valintaa minulla helpotti myös se että vanne on nimenomaan Audiin suunniteltu ja näin ollen ei tarvinnut keskireiän sovitteita. Vaikka eipä kai sillä väliä vaikka sovitetta joutuisi käyttämään.

Kiitos paljon.  :)

En ole vielä tarkkaan päättänyt vanteen koko, että onko se 17 vai 18. Arvon myös vielä millainen vanne minulle tulisi, mutta olen harkinnut tilaavani auton valkoisena jolloin autoon sopisi hyvin tuollainen musta pohjainen vanne jossa alumiini reunat näkyy. Ja AEZ:illä on muutamia huippuja vaihtoehtoja ja olen myös harkinnut yhtenä vaihtoehtona tuota samaa vannetta mikä sinullakin on. Onhan toi ihan törkeän komean näköinen vanne. Varsinkin, kun näin vanteen sinun autossa niin se vakuutti lisää.  8)
Olen myös harkinnut Audin rotorin replicaa, mutta pidän ehkä kuitenkin enemmän AEZ:in malleista. Olen myös harkinnut replicana audin uutta 5-puolaista "dynamic" vannetta.  :D

Rauska

Tässä alkoi minullakin vannepohdinta  ;D
A3 SB 1.8 Business (Modified Sport) tilauksessa ja vantteetkin sais olla.
Tuo Mod Sport on lähdetty pelkästä Business mallista, kun en halunnut sporttipenkkejä  8)
Eli, kaksi olisi 17 tuumaisena ehdolla.
Mitäs tuumitte?-)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Tuomari

Tuollaisia kohtuuhintaisia rotoreita olen itsekin ajatellut, noissa puolat ei kuitenkaan ole mustat.

Rundo wh16 taitaa olla poistumassa ja muutenkin jotain kiinankuraa?
WSP-italyn w567 on jo hieman liian kallis replica.

TT_rex

Oikean puoleiseen kallistuisin ja mukavuudesta hieman tinkisin - eli lisäisin halkaisijaan vielä tuuman lisää :)
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

Pertsa

Itse taas valitsisin nuo vasemmanpuoleiset. Nuo Rotorit, vaikka ihan OK näköiset vanteet onkin, alkaa olemaan jo aika yleiset ...

Pekka T

Minulle kelpaisi A6:een molemmat noista vanne vaihtoehdoista, tosin 3 tuumaa isompina oem versioina.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Ton-1

Itse en laittaisi kumpiakaan ......
Member of a A(udi) & A(prilia) club

TeBsu

Mää en ymmärrä näitä kommentteja, jos joku kysyy et kumpi näistä. Ni tulee näitä, et en kumpaakaa tai sit jotain muuta vastaavaa. Eikös jokainen tee niin ku ite tykkää? Eikä oo isoa, kevyttä ja mustaa vannetta... Tai jotaki sinne päin? Miks pitää täyttää topicci tämmösellä, niinku tääkin on  ;D
lord of the rings

Rauska

Näinhän se käy, mielipiteet jakaantuu...
Sattuneesta syystä A3 aiheita selaillessani, huomasin jäsen LEMMYn valinneen tuon vasemmanpuoleisen.
Senpä taidan valita  8) ET on 42, ja sopii oikein hyvin kaaren sisään Rengas Turun mukaan...
Auto tulee vasta ensi tammikuussa, joten aikaa on  :D tuumatkin voi vaihtua 8)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX Audi e Tron GT 2021

Rauska

NYX RS E-Tron Gt 2022
EX Audi e Tron GT 2021

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: TeBsu - 30.07.13 - klo:22:35
Mää en ymmärrä näitä kommentteja, jos joku kysyy et kumpi näistä. Ni tulee näitä, et en kumpaakaa tai sit jotain muuta vastaavaa.

Et ole sitten ymmärtänyt että ei ole olemassa huonoa mielipidettä.

Lainaus käyttäjältä: TeBsu - 30.07.13 - klo:22:35
Eikös jokainen tee niin ku ite tykkää?

Tästä en aina olisi aivan 100 varma ....... mutta niin sen ainakin pitäisi mennä.

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 31.07.13 - klo:00:12
Tiedetään  8)

Aikuisten oikeasti en ollut ollenkaan tuputtamassa sitä omaa 'uskontoani' vannepohdisnnassasi, omasta mielestäni vaan ne 2 mallia ovat jo niiiiiiiiiiiin nähdyt ja kuluneet että, itse laittaisin jotain vähän freesimpää.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 31.07.13 - klo:09:51
Aikuisten oikeasti en ollut ollenkaan tuputtamassa sitä omaa 'uskontoani' vannepohdisnnassasi, omasta mielestäni vaan ne 2 mallia ovat jo niiiiiiiiiiiin nähdyt ja kuluneet että, itse laittaisin jotain vähän freesimpää.
Jep, en minä sitä ajatellutkaan, mutta kun näitä aikansa pohtii, tulee pian kyllästyminen ja ostaa jotain ihan "kamalaa".
Tässä vaan alkaa painaa valinnassa taas tuo helppo puhtaanapito, tai sitten joku "style" valinta. Stylejä vaan on niin paljon  :o
Kun / jos auto tulee tuolla sinisellä värilla, taidan valinta ns. perinteiset 5-6 puolaa hopean värisenä  :)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX Audi e Tron GT 2021

Bantsovilla

Niin se päättyy baijerin aika meidän taloudessa, kun A3 sportback business sport 1,4tfsi S-tronic lähti pari viikkoa sitten tilaukseen. Ei varmaan luojakaan tiedä koska sitten tulee, mutta vanteitahan se oli ensitöikseen lähdettävä valitsemaan. Auto on tulossa S Line Sport -paketilla, eli ne 18" tuplapuolaiset S Line -vanteet tulevat auton alla mukana, mutta luulenpa, että niitten päälle asennellaan nastoja täynnänsä olevat kumit.

Eli kesävanneongelmaa on nyt omassa päässä, joten mennäänpä kysymyksiin.

Kaikenlaista vaihtoehtoa on mielessä, mutta viimeisimpänä tuli BBS CS mustana (auto tulee valkoisena). Koko olisi 18" x 8". Mutta mitenkä sopii kun ET on 40? Käsittääkseni täällä porukka on aika paljon laittanut 8-leveetä ETllä 45 (esim. OZ Ult.Leg), joka ilmeisestikin on varsin passeli leveys/offsettyhdistelmä, mutta onko niin täydellinen, että 40 tulee jo liian ulos, sehän on kuitenkin jo 17mm orggisvanteen tasosta. Vai olikos jollakulla jo tuollainen yhdistelmä? Onkohan kuvia moisesta jostain löydettävissä? Itse haluaisin kovasti välttää "posket näkyy takaapäin" fiilistä, josta hyvä esimerkki on se VMR vanteilla varustettu A3 kuva, jossa toki vanne on 8,5 leveä.

Ã,,lkääkä tähän BBS-kysymykseen kiitos vastailko mitään niitä, "BBS; niiiiiiiin nähty" -juttuja. Itse en ole kuitenkaan koskaan omissa Audeissani BBS-vanteita nähnyt. Enpä tosin ole ennen Audia omistanutkaan.

Toinen kysymys liittyy noihin originaalivanteisiin. Myyvätköhän kaikki liikkeet noita Audin omia vanteita ihan samaan hintaan? Maahantuojako määrittänyt? On meinaan niin sanoinkuvaamattoman järkyttävät hinnat, että en edes yritä kuvailla sanoin. Nimittäin parit orggiksetkin näyttäisivät kyllä ihan hyviltä. Ensimmäiset ovat ne mustat "Rotorit", mutta niiden hinta tuntuu olevan koholla ihan ympäri Euroopan. Valmistaja lienee jokin pussihukkien, dodo-lintujen ja yksisarvisten yhteisyritys, joka toimii jossakin Arevan valmistuneessa ja käytössä olevassa ydinvoimalassa, ja jossa juuri nämä vanteet on valmistettu käsityönä ilman mitään työkaluja, sunnuntaiylityönä. Joten eipä niistä sen enempää. Mutta toiset valkoiseen autoon sopivat originaalit olisivat vanteet, jotka kulkevat nimella "Velum", jotka on varmaankin valmistanut jokin vannevalmistaja, mutta joille Suomessa on hintaa laitettu siten, että eipä kauppa kuumaksi asti pääse. Mutta esim. Saksassa on näille jälkimmäisille vanteille annettu arvonlisäveron sisältäväksi suositushinnaksi 345â,¬/kpl, ja sumuisilta saariltakin vanteet saisi karvan yli kahdella tonnilla (â,¬), jolloin siinä tulevat gumitkin mugana. Löytysiköhän täältä meiltä jotain paikkaa missä kauppahinnat olisivat suomalaisen palkansaajan tunnetusti huonon ostovoiman puitteissa?
Volkswagen Golf Variant, 1.0TSI DSG, -18
ex Skoda Octavia Combi 1.4TSI DSG, -16
ex Audi A3 SB 1.4TFSI S-Tronic, -14
ex BMW 320si, -06
ex BMW 523i M-sport, -00
ex BMW 320Ci, -00

TT_rex

Mulla on noi 8/ET45 vanteet joka nurkassa. Edessä istuu hyvin (tämä on taas sitten niitä makuasioita), takana voisi olla about puolisen senttiä ulompanakin, jos mittana pitää takakaaren yläreunaa. Tosin vaarana tässä sitten on, että takarenkaat alkavat liikaa tulemaan esiin lokasuojan keski- ja alaosistaan (eli posket näkyy takaa päin ilmiö). Tuo on vähän haasteellisesti muotoiltu tuo A3:sen takalokari optimaaliselle setupille.

Jotain kuvia olen lätkinyt tuonne autotalliosioon, joista voi saada vähän suuntaa, miltä tuo kokonaisuus näyttää. Renkaina mulla on noi GY F1 AS2, joissa on noin puolisenttiä vanteen ulkoreunasta ulospäin tulevat vannesuojat eli voisi ajatella myös, että tuo setuppi kuvastaisi tilannetta, jossa ET on 40.

Bantsovilla

Joo tallistahan löytykin hyviä kuvia. Kiitti. Kylläpä vaan sopii musta valkoisen alle.

Aika kohdallaan on toi 8 ja 45. Se vois olla siinä ja siinä tuleeko se ET 40 jo liikaa ulos, varsinkin tosiaan edestä. Vaikkakin kyse olisi vain viidestä millistä, niin ihmissilmä on yllättävän tarkka tällaisissa asioissa.

Ja muutenkin taidan unohtaa ton BBS CS:n, kun jännästi parista kaupasta löytyy kuvat ja tiedot täysmustasta mallista, mutta eipä löydy kyllä sellaisia BBS:n sivuilta. Lieko joku mallistosta poistunut versio. Siitä kiillotetulla julkisivulla varustetusta "mustasta" en itse pidä, siitä tulee mieleen ne gangstojen piirissä joskus tässä muodissa olleet ropellispinnerit.

Osaakohan kukaan muuten sanoa, että kuinka paljon tässä 8V korisessa on tilaa siellä holvin puolella? Täällä ainakin jollain taisi olla 8"/ET50 ja ilmeisesti mahtui, mutta menisiköhän vielä 8,5" samalla 50:n offsetilla? Vai alkaako jo vanteen sisäreuna lähestymään jotain kiinteitä osia?

Sitten tässä mietin, että kyllähän valkoiseen auton kävisivät myös valkoiset vanteet. Näitä löytyy ainakin Oxiginilta ja Brockilta.  Vähän ehkä karkin näköisiä nuo Oxiginit, mutta joku kohta pään syövereissä tykkää. Sanokaa vaan sairaaksi. Onkohan kokemuksia näistä? Kellään?

Tai sitten Speedlinen Marmorat valkoisina. Siinä olisi oikein rallitunnelmaa.

Niin ja sulla TT-rex näyttäis kans olevan noi S-linen tuplapuolaiset: Ootko muuten katsonut, että löytyykö vanteiden sisäpuolelta merkintää valmistajasta? Jossain brittifoorumilla joku oli tietävinään, että BBS, mutta enpä tiedä mihin perustui.

ex BMW 320si, -06
ex BMW 523i M-sport, -00
ex BMW 320Ci, -00

TT_rex

Optimaalisen ulkonäön suhteen saisi ET -luvut olla erilaiset - siis takana jonkin verran pienempi kuin edessä. Tästä tosin seuraa muutama mahdollinen käytännön ongelma. Renkaita ei välttämättä ole enää mielekästä kierrättää etu- ja taka-akselin välillä tasaisen kulumisen ylläpitämiseksi. Ja mahdollisessa myyntitilanteessa voi olla hankalampaa saada kaupaksi kahta erilaista ET-lukua sisältävää vannesettiä - ehkä.

Valkoiset vanteet tulisi olla sitten tasan saman sävyiset/väriset kuin auton kori. Muuten voi näyttää melko erikoiselta, jos sävyeroa on paljon. Itse ostaisin jotkut perushopean väriset vanteet ja maalauttaisin ne sitten korin sävyyn.

En ole tutkinut noita S-line vanteita sen tarkemmin. Pitää seuraavan kerran vilkaista, kun olen vanteiden lähettyvillä.

Bantsovilla

Näinhän se taitaa valkoisten vanteiden kanssa olla, varsinkin kun tämä A3 turkkilakkivalkoinen ei olekaan ilmeisesti ihan puhdas. Valmiiksi valkoiset vanteet jäisivät näinollen kirkkaammiksi kun itse auto, ja kui rumaa se olis.

Tuo samanlevyinen vanne eri offsetilla eri päihin kävi kans mielessä kun yhteenkin bemuuni vanteita mietin. Siten saisi varmasti mieluisan asetelman, mutta muutamat käytännön syyt puhuvat sinänsä asiaa vastaan. Team Dynamicsilta saisi Pro Racea millä ET:llä haluaa (5mm askelin). Mutta näiden vanteiden karkeasta ulkonäöstä voikin sitten olla montaa mieltä; hinta/laatu/painosuhteesta ei niinkään. Lähden kuitenkin siitä, että sama offsetti joka nurkkaan.

Niin ja mun kysymyksen tosta 8,5/50 yhdistelmästä voi unohtaa, koska ABT juurikin tällaista omissa vanteissaan käyttää, ja hyvinkin näyttävät mahtuvan. Ja varsin mallikkaasti vielä asettuvat kaaren reunalle. Tuolla yhdistelmällä tulee vanteen ulkoreuna alkuperäisvannestuksesta n. 13,7mm ulospäin; 8/45:n vastaava luku on 12,4mm, joten jossain siinä haarukassa se täydellinen alue menee; ainakin jos on omia silmiä uskominen.
ex BMW 320si, -06
ex BMW 523i M-sport, -00
ex BMW 320Ci, -00

Bantsovilla

Nyt taisi löytyä vanteet! Tai ainakin merkki.

Tosin eilen jo vähän niinkuin päädyin siihen, että laitetaan turkanen alle aika perinteiset BBS CH:t 18"x8" ET50 mustana, ne kun saisi Suuresta Britanniasta Suomeen asti alle 1500â,¬. Aloin jo hyväksymään myös tuon 50 offsetin katsellessani Nilkin keulapurjevanteita. Nehän ovat 8/50 ja erittäin hyvin istuvat. Hieno löytö muuten, Audi Exclusive vielä!

Mutta sitten, kuin raamatun joulutarinassa, tuli vastaan kaunis Enkei!

Käsittääkseni Enkei on melko hyvälaatuinen merkki, jolla jonkinlaisena missiona vanteiden keveys. Ja hinta, ei ollenkaan paha. Toki katselemani vanteet ovat pääasiassa Performance -mallistoa, joka valmistetaan hieman halvemmalla tekniikalla, mutta 10-11 kg kieppeilla senkin malliston vannepaino kieppuu. Toisaalta Performance-malliston vanteet ilmeisesti tehdään Japanin vanhan imperiumin alueella, missä toki suurin osa maailman vanteista. Tuning ja Racing -malliston valmistuspaikka lienee ihan itse Nousevan Auringon Maassa.

Onkohan foorumilaisilla tai foorumilaisten tutuilla tai foorumilaisten tuttujen sukulaisilla kuinka kokemuksia Enkein vanteista? Lähinnä siis niin, että onko tuo Performance mallisto hintansa väärti, vai kannattaisiko kaivella taskun pohjia syvemmältä, jotta kolikkopino riittäisi Tuning tai jopa Racing -malliston vanteisiin?  Offsetit vaihtelevat 45-50 välillä.

Tässä muutama ehdokas.

Performance (lähtee kutakuinkin kaupasta kuin kaupasta helposti alle 1kâ,¬)

http://www.enkei.com/ekm3.shtml    (gunmetal mielessä)
http://www.enkei.com/g5.shtml

Tuning (hinnat haarukassa 1100-1300â,¬)

http://www.enkei.com/raijin.shtml     (myös gunmetal tässä)

Racing (hinta varmaankin ulottumattomissa)

http://www.enkei.com/gtc01.shtml

ex BMW 320si, -06
ex BMW 523i M-sport, -00
ex BMW 320Ci, -00

Ritzenhoff

Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Vice

Bantsovilla, kun tästä istuvuudesta kaarelle olet maininnut pariinkin kertaan niin spacerillahan ne saa istumaan (jos esim haluaa takavannetta etuvannetta enemmän ulospäin) ja silloinhan voi vielä kierrättääkin vanteita edessä/takana. Spacerin kanssa on vaan syytä muistaa hommata pidemmät pultit.

Kuten TT_rex jo mainitsikin on hyvin istuakseen taakse laitettava ulkonevampaa vannetta, kun eteen (siis jos haluaa vain ulkonäön ehdoilla mennä).
Takalokari muotojensa puolesta on muutenkin haasteellinen. Lokari on ylhäältä melko ulkona, mutta alhaalta kaartuu aika paljon sisäänpäin.

Itse olen (ainakin toistaiseksi) tyytynyt sisäänjääviin 17" * 7.5" joissa ET 50 luokassa. Ulkonäöltään eivät ole se paras, mutta ajettavuudeltaan kyllä toimii todella hyvin A3!  8) Itse suosin autoissa kevyitä vanteita, mutta makuasioita ovat kuka tykkää mistäkin. Mitä vannekokoon 17" vs 18" tulee niin TT_rex:n OZ:t näyttää paremmilta eli 18" ulkonäöllisesti on parempi tossa A3 kuin 17", mutta ajettavuuden puolesta en osaa sanoa onko eroa suuntaan tai toiseen. Jokaisella on toki omat mielipiteet ja näkemykset näissä asioissa.

Ulkonäöllisesti Bantsovillan vanne vaihtoehdoista omaa silmää miellyttää EKM3. Kokemusta Enkei vanteista ei omalla kohdalla ole...

LEMMY

Mulla on 8x18 ET45 ja omasta mielestä passeli kompromissi. Rengas on vielä selkeästi yläosastaan lokasuojan sisällä ja ei heitä paskaa sivulaseihin eikä kylkiin. Etuläpät tietty asiaa lisäksi auttaa. Eilen oli just monsuunivesisade niin pääsi asiaan paremmin perehtymään. Ja ainakaan tällä setupilla ei quattro välitä uristakaan yhtään ja suoraan menee kuin juna muutenkin. Ohjaus on erittäin hyvä.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Vice - 13.08.13 - klo:10:04
Bantsovilla, kun tästä istuvuudesta kaarelle olet maininnut pariinkin kertaan niin spacerillahan ne saa istumaan (jos esim haluaa takavannetta etuvannetta enemmän ulospäin) ja silloinhan voi vielä kierrättääkin vanteita edessä/takana. Spacerin kanssa on vaan syytä muistaa hommata pidemmät pultit.

10mm spacereita oon tässä vakavasti harkinnut talvivanteiden kaveriksi tuonne taka-akselille. Nyt siis 7,5/ET51 talvivanteissa. Kohtuu syvälle ne jää takana. Jos sentin verran toisi niitä molempia ulospäin niin silloin olisi talvivanne vieläkin parisen milliä kesävannetta (8/ET45) syvemmällä. Tämä olisi mielestäni vielä ihan kelpo asetelma talviolosuhteisiin. Ja voishan sitä ens keväänä kokeilla kesävanteitakin niillä spacereilla :)

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Bantsovilla - 13.08.13 - klo:01:12
Käsittääkseni Enkei on melko hyvälaatuinen merkki, jolla jonkinlaisena missiona vanteiden keveys.

Samanmoiset on täälläkin käsitykset, vaikkei konkreettista kokemusta vanteista olekaan. Samaan sarjaan laittaisin esim. OZ:n kanssa.

bustedi

Bantsovilla:

Bongasin tuossa Enkei ekm3:set 18" koossa 129â,¬/kpl, vissiin kotimainen pulju vielä. Eli jos ne kiinnostaa niin hinta ei ainakaan päätä huimaa..
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

Bantsovilla

Bustedi: Löysin kans samat. Hinta on sen verran kohdillaan, että melkein voisi tilata ihan sitten vaan kokeeksi. Heittää sitten vaikka metallinkeräykseen, jos ei tykkää tai jos kyllästyy.

Tarjouspyyntö on vielä vastausta vailla noista Tuning ja Racing vanteista, mutta jos ei sieltä mitään tosi herkkua tarjota, niin on kyllä lähellä, että lähtevät EKM3:set Gunmetalina tilaukseen.
ex BMW 320si, -06
ex BMW 523i M-sport, -00
ex BMW 320Ci, -00

fisutus

Abt ainakin tarjoaa tähän 8,5 leveetä vannetta et45lla, eli tuollainen menee 225 leveellä kumilla alle heittämällä. Varmaan ulkonäöllisesti ihan passeli. Aika lähelle näyttää olevan edellisen 8p kopan speksejä noi vanteet, eli 8,5 leveenä eteen mennee vielä et40 ja taakse mahtunee jotain väliltä et35-38

Apaju

Lauantai-illan heräteostos tuli tehtyä felgenoutletista.

Oli joku erikoistarjous eli Borbet XB black polished 17 tuumaiset (7,5J offset 47) sarjalla oli hintaa 236 euroa :)
VW ID.3 Life

Apaju

^
felgenoutletistä laittoivat viestiä, ettei ole ko. vanne tyyppihyväksytty Audi A3 8V:hen, eikös kuitenkin noi alkupetäiset vanteet ole 7.5 leveät ja ET51 joten eikös noi pitäisi alle sopia kun ovat kokoa 7.5 ja ET47?

Vai yrittävätkö saada myytyä mulle kalliimpaa settiä, kun oli viikonlopun tarjous aika edullinen.
VW ID.3 Life

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 19.08.13 - klo:09:32
^
felgenoutletistä laittoivat viestiä, ettei ole ko. vanne tyyppihyväksytty Audi A3 8V:hen, eikös kuitenkin noi alkupetäiset vanteet ole 7.5 leveät ja ET51 joten eikös noi pitäisi alle sopia kun ovat kokoa 7.5 ja ET47?

Vai yrittävätkö saada myytyä mulle kalliimpaa settiä, kun oli viikonlopun tarjous aika edullinen.

Jos oikein olen käsittänyt, niin Saksassa on lakimääräykset kovempia ja tarkempia autoon soveltuville vannespekseille. Eli Suomessa ne ovat lailliset kunhan mahtuvat meidän lainsäädännön puitteisiin.

fisutus

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 19.08.13 - klo:09:32
^

Tuota kutsutaan asiakaspalveluksi. Eli Saksassa autoa ei saa katsastettua noilla vanteilla, eli on siis Saksassa laiton yhdistelmä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy