Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus

Aloittaja digiGolf, 06.12.12 - klo:10:06

« edellinen - seuraava »

vuolleh

Osaakohan joku vinkata Tampereen suunnalla webastohuoltoa, jossa vaihdettaisiin hehkutulppa? VCDS sanoo, että webaston hehkutulppa rikki ja mieluusti näkisin tietty, että vaihdettaisiin vaan rikkinäinen osa ja toivoisin että tulisi edullisemmaksi niin  :-\.

Ainakin kun tammer dieselistä kysyin, niin sanoivat että menee vaihtoon koko laite ja vaihtolaite töineen reipas 1 000 equa .

Auto on Golf Sportsvan vm2014

Enhancer

Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

mikama83

Tänään ajoin lapista pois ja eipä tarvinnu kauaa ajella räntäsateessa kun lähti vakkari yms pois pelistä..eikö siihen tutkaan olisi voinu pistää lämmitystä  >:(

Tämä siis uudemmassa versiossa missä tutka on siinä merkin takana.

Jasca

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 06.10.18 - klo:01:46
Tänään ajoin lapista pois ja eipä tarvinnu kauaa ajella räntäsateessa kun lähti vakkari yms pois pelistä..eikö siihen tutkaan olisi voinu pistää lämmitystä  >:(

Tämä siis uudemmassa versiossa missä tutka on siinä merkin takana.
Tai mahdollisuutta kytkeä perinteiseksi vakionopeudensäätimeksi, kuten joillain merkeillä on.
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

vuolleh

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 05.10.18 - klo:19:48
Jos sen tutkan itse laitoit keulalle, niin kai nyt yhden hehkunkin vaihdat? ;).

https://www.manualslib.com/manual/1204625/Webasto-Thermo-Top-Evo.html?page=45

https://www.mtt-trading.fi/cat/p533-hehkutulppa-webasto-thermotop-evo-ja-vevo-fi.html

Kysypä Lokomonkadulta Pirkanmaan Autotaidolta arviota myös.

Thänks, vähän laiskottais :D mut eipä olis osa pahan hintanen pitää kyllä oikeestaan jo harkita josko ite investoisi päivän rassaamiseen  8) Täytyy armaan kysäistä vielä ensin toi autotaidon arvio hommasta!


Reneto

Räntäsateiden myötä ajovalojen sisäpuolen huurtuminen on melkoisen voimakasta. Vänkärinpuoleinen pahempi, ja huurtuminen on sitä luokkaa, että voisi marssia marmoritiskille itkemään. Kuskin puoleinenkin kerää pienesti kosteutta, mutta siitä se häipyy säällisessä ajassa.



VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 26.10.18 - klo:23:44
Räntäsateiden myötä ajovalojen sisäpuolen huurtuminen on melkoisen voimakasta. Vänkärinpuoleinen pahempi, ja huurtuminen on sitä luokkaa, että voisi marssia marmoritiskille itkemään. Kuskin puoleinenkin kerää pienesti kosteutta, mutta siitä se häipyy säällisessä ajassa.




Täysin normaalia sanoivat saksan foorumeilla. Jos se huurretta on eikä vesitippoja niin ihan normaalia. Erwinissä jopa vw ohjeistanut huoltoa näin. Niin kauan kun ei ole vettä niin anna olla vaan

janppa78

#1087
Itsellä samaa huurtumis ongelmaa molemmissa umpioissa. Minulla ainakin umpion sisään muodostonut hento lika kalvo sille huurtumis alueelle. Kalvon huomaa kun katsoo taskulampulla umpion sisään ilman ajovaloja. Sanokoot huollossa mitä tahansa, mutta pikkuhiljaa huurre heikentää valotehoa mitä nytkään ei ole kuin onnettomasti. Tämä minun yksilö on joka osaalueelta susi vehje.

OctyRO

Juu kyllähän sitä näyttää aina voi huoltotiskillle. Taitaa teillä vähän useammin huurtua. Mulla ei mitään kalvoa näy vielä / en ole kattonu, eikä tuo huurtuminen sateella ole sääntö, vaan poikkeus. Joten itseä ei ole sen takia haitannut. Varmaa 4krt vuoden sisään huurtunu. Saksan gti foorumeilla jollain huurtunu jatkuvasti, mutta tosiaan ei pitäisi tehdä mitään damagee jos on huurretta. Mutta eipä mielestãni jatkuva huurtuminen tervettä ole ja jos oikeasti huurtunu aina kun on kosteeta niin veisin tiskille ja sanoisin et tehkää jotain tosiaan pieni kerros alhaalta on välillä

janppa78


Tässä kuva omasta yksilöstä kostealla kelillä jatkuvasti huurteessa. Tarvii varmaan itse purkaa ja kuivata ja tutkia mistä vuotaa.

Reneto

Oikean puoleisessa umpiossa näyttäisi kosteus tiivistyvän ihan vesipisaroiksi. Menen kyllä tulevalla viikolla valittamaan asiasta, tuli mitä tuli. Kerron sitten miten kävi.

muoks. eipä näytä kuvien liittäminen onnistuvan.





VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

topiazz82

Lämpenemis ongelmia.
Koneena 1.2 tsi dsg laatikolla vm.2015 ja ajettu 72tkm.
Tuntuu että kestää tuskaisen kauan ennen kuin alkaa lämpenemään.
Onko ollut termari vikaa näissä vai joku muu?

Golf

Tuohon valojen huurtumisongelmaan, muistelisin jonkin aiemman auton kohdalla että huurre tulee sinne juurikin vähäisen tuuletuksen vuoksi? En muista millä keinolla asian silloin laittoivat kuntoon, mutta muistelisin että selitys olisi ollut juurikin umpion tuulettumisessa. Ilmeisesti nämä uudet valoteknologiat eivät myöskään samalla tavalla poista huurretta umpiosta kuin halogeenit.

Reneto

Umpio kuvattiin ja kyselyt tehtaalle. Aika positiivinen tunne jäi, että voisi mennä takuuseen, vaikkei mitään tietenkään luvattukaan.
Kosteus on pisaroina, kuten kuvasta saattaa nähdä.



VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Reneto

Joop, aika on varattu umpion vaihtoon, ja samalla tsekkaavat takaovet, joista tuppaa tulemaan vettä sisään. Taitaa olla se yleinen kaiuttimen tiivistysongelma. Umpio näyttää entistä pahemmalta, nyt siellä valuu jo vesijorot sisäpinnalla  :-\
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Reneto

Tänään golffi sai uuden umpion ja takakaiuttimet. Aika iisisti meni takuuseen, niinkuin tietysti pitikin.
Mitenkäs muuten on, pitäisikö valokatkaisijassa palaa merkkivalo takasumarin ollessa päällä?  Mulla syttyy kyllä etusumareiden merkkivalo ekassa pykälässä kun vetää katkaisijaa ulospäin, toisessa pykälässä takasumari toimii, mutta sen merkkivalo ei pala.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 16.11.18 - klo:18:33
Mitenkäs muuten on, pitäisikö valokatkaisijassa palaa merkkivalo takasumarin ollessa päällä?  Mulla syttyy kyllä etusumareiden merkkivalo ekassa pykälässä kun vetää katkaisijaa ulospäin, toisessa pykälässä takasumari toimii, mutta sen merkkivalo ei pala.

https://youtu.be/MUa1JsJgdc8

Tuossa videossa ei myöskään syty/muutu takasumarin merkki. Itsellä ei muistikuvaa eikä auto tällä hetkellä lähettyvillä niin ei pääse tarkistamaan.

Syttyykö mittaristoon merkkivaloa takasumarin päälläolosta? Jos nyt oikein muistelen niin on merkkivalo takasumarille on lakisääteinen ja jos ei toimi (ja katsastusmies huomaa) niin korjauskehotusta pukkaa..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 17.11.18 - klo:14:14
https://youtu.be/MUa1JsJgdc8

Tuossa videossa ei myöskään syty/muutu takasumarin merkki. Itsellä ei muistikuvaa eikä auto tällä hetkellä lähettyvillä niin ei pääse tarkistamaan.

Syttyykö mittaristoon merkkivaloa takasumarin päälläolosta? Jos nyt oikein muistelen niin on merkkivalo takasumarille on lakisääteinen ja jos ei toimi (ja katsastusmies huomaa) niin korjauskehotusta pukkaa..

Tarkistin niin katkaisijaan ei tule takasumarin merkkiä, sensijaan mittaristoon nopeusmittarin keskelle tulee merkkivalo ainakin perinteisessä mittaristossa.



Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Reneto

Joo, pitihän se käydä tarkistamassa. On se merkkivalo digimittaristossakin. En vaan osannut vilkaista  ::)


VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

niku

Onko normaalia, että vikakoodeissa on "sytytyshäiriö, satunnainen, passiivinen"? Näin väittivät merkkihuollossa, jossa tsekkasivat koodit muista syistä. Että ei tarvi kuulemma tehä mitään asialle. Eikö tosiaan? Ei pala varoitusvaloja eikä oirehdi havaittavasti. Kyseessä vm. 2014 TGI-Golf eli kaasukoneella, mutta ihan tälleen yleiselläkin tasolla kyselen. Sakemannien volkkarifoorumilla tästä tuli melkeen tappelu, kun joku sanoi että tottahan semmosia on kaikissa autoissa joskus, ja toinen sanoi että no ei ainakaan mun.

En valitettavasti saanut tarkkaa koodia huollosta itselle.

mfroberg

Vikakoodeja voi autoista löytyä esim. kun jonkun anturin arvo on hetkellisesti käynyt ennalta määritellyn arvoalueensa ulkopuolella tms. Vikakoodit nollataan vaan pois jos autossa ei ole vikoja tai moottorin häiriövalo ei pala. Jos autossa on vikaa ja/tai valo palaa, luetaan koodit ja käytetään niitä apuna vian määrityksessä ja korjaamisessa.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

tslindho

Kysymys ulkolämpötilamittarista: Kuinka nopeasti teillä mittari havaitsee lämpötilan muutoksen? Esim. jos auto on ollut lämpimässä tallissa ja ajat sieltä pakkaseen tai jos lämpötila on esim. yön aikana muuttunut reilusti?

-T

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: tslindho - 28.12.18 - klo:17:42
Kysymys ulkolämpötilamittarista: Kuinka nopeasti teillä mittari havaitsee lämpötilan muutoksen? Esim. jos auto on ollut lämpimässä tallissa ja ajat sieltä pakkaseen tai jos lämpötila on esim. yön aikana muuttunut reilusti?

-T

Hitaasti ja samoin oli edellisessä 8 vuotta vanhemmassa Audissa. Itse ainakin tulkitsen tämän ominaisuudeksi kun molemmat kotterot reagoineet täysin samalla lailla.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

gaasutin

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 12.12.18 - klo:12:25
Vikakoodeja voi autoista löytyä esim. kun jonkun anturin arvo on hetkellisesti käynyt ennalta määritellyn arvoalueensa ulkopuolella tms. Vikakoodit nollataan vaan pois jos autossa ei ole vikoja tai moottorin häiriövalo ei pala. Jos autossa on vikaa ja/tai valo palaa, luetaan koodit ja käytetään niitä apuna vian määrityksessä ja korjaamisessa.

Niin tai nollataan sen jälkeen kun on tullut hylsy katsastuksessa. Se siitä normaalista.

EdMac

Ostin syyskuussa -18 2.0TDI Golf 4Motionin.(vm:2013) Eilen käytin sen VW airportissa jakopään huollossa, kun kerran maahantuoja sitä suosittelee 6 vuoden välein tehtäväksi. Tehtaan huolto-ohjelman mukaanhan tuo ilmeisesti pitäisi tehdä vasta 210tkm kohdalla. Omassa autossa mittarissa 143tkm. Oman mielenrauhan säilyttämiseksi päätin sen teettää kuitenkin alta pois ja economy huolto tarjouksella ei nyt kuukiviä maksanut marmorilla.
Hinta kuitenkin meinasi pompsahtaa, kun huoltomies soitti, että  kampiakselin stefa vuotaa öljyä jakohihnan puolelta. 428â,¬ maksaisi jos laitetaan samalla, kun jakopää on kerran jo auki. Tyhmäähän se olisi tuossa vaiheessa jättää tekemättä.
Tietenkin kyseenalaistin vian, koska ei tuon ikäisessä, noilla kilometreillä ja vw:n täydellisellä huoltohistorialla olevassa autossa luulisi vielä stefojen antautuvan.... Soitin myös auton myyneeseen liikkeeseen ja sieltä luvattiin tulla 100e kustannuksista vastaan. Tyydyin tähän, mutta varsinainen yllätys odotti, kun menin autoa hakemaan pois huollosta. Ilmoittivat tiskillä, että vw huolto tulee 50% vastaan stefan vaihdossa, kun kerran on siellä huollettu aina ja nytkin teetettiin isompi huolto heillä. Tästä jäljelle jääneestä puolikkaasta vähennettiin vielä se myyjäliikkeen 100â,¬, niin itselle ei jäänyt maksettavaa, kuin karvan yli satanen.

Näin jälkeenpäin ajateltuna ei kyllä harmita yhtään, että tuli tuo jakopää hoidettua nyt, eikä vasta sitten, kun kilometrit olisi täynnä. Vanha remmikin näytti jo haperoitumisen merkkejä ja siihen vielä sekaan mahdollisesti stefalta vähän öljyä, niin näinköhän olisi tehtaan ilmoittamaa vaihtoväliä menty ilman ongelmia??

h3mu

Lainaus käyttäjältä: EdMac - 01.01.19 - klo:09:49
Ostin syyskuussa -18 2.0TDI Golf 4Motionin.(vm:2013) Eilen käytin sen VW airportissa jakopään huollossa, kun kerran maahantuoja sitä suosittelee 6 vuoden välein tehtäväksi. Tehtaan huolto-ohjelman mukaanhan tuo ilmeisesti pitäisi tehdä vasta 210tkm kohdalla. Omassa autossa mittarissa 143tkm. Oman mielenrauhan säilyttämiseksi päätin sen teettää kuitenkin alta pois ja economy huolto tarjouksella ei nyt kuukiviä maksanut marmorilla.
Hinta kuitenkin meinasi pompsahtaa, kun huoltomies soitti, että  kampiakselin stefa vuotaa öljyä jakohihnan puolelta. 428â,¬ maksaisi jos laitetaan samalla, kun jakopää on kerran jo auki. Tyhmäähän se olisi tuossa vaiheessa jättää tekemättä.
Tietenkin kyseenalaistin vian, koska ei tuon ikäisessä, noilla kilometreillä ja vw:n täydellisellä huoltohistorialla olevassa autossa luulisi vielä stefojen antautuvan.... Soitin myös auton myyneeseen liikkeeseen ja sieltä luvattiin tulla 100e kustannuksista vastaan. Tyydyin tähän, mutta varsinainen yllätys odotti, kun menin autoa hakemaan pois huollosta. Ilmoittivat tiskillä, että vw huolto tulee 50% vastaan stefan vaihdossa, kun kerran on siellä huollettu aina ja nytkin teetettiin isompi huolto heillä. Tästä jäljelle jääneestä puolikkaasta vähennettiin vielä se myyjäliikkeen 100â,¬, niin itselle ei jäänyt maksettavaa, kuin karvan yli satanen.

Näin jälkeenpäin ajateltuna ei kyllä harmita yhtään, että tuli tuo jakopää hoidettua nyt, eikä vasta sitten, kun kilometrit olisi täynnä. Vanha remmikin näytti jo haperoitumisen merkkejä ja siihen vielä sekaan mahdollisesti stefalta vähän öljyä, niin näinköhän olisi tehtaan ilmoittamaa vaihtoväliä menty ilman ongelmia??

Huoltokirjassa ei tosiaan ole mainintaa kuin 210 tkm vaihtovälistä. Suomessa kuitenkin maahantuoja on antanut oman suosituksensa vaihtoväliin ja se on 210 tkm tai 6 vuotta riippuen siitä kumpi täyttyy ensin. Tämä tuli itsellenikin yllätyksenä, kun vein auton 160 tkm huoltoon. Olin varautunut muutamien satasten kuluun, mutta vastaanottotiskillä hinta nousi noin 1200 e:on.

Suomen maahantuojan suositus taitaa perustua Suomen poikkeuksellisiin ympäristöolosuhteisiin, jotka kuluttavat jakopään hihnaa. Ehdottomasti kannattaa vaihtaa maahantuojan suosituksen mukaan eikä huoltokirjan mukaan niin säästyy isommilta remonteilta.

DustyBadSkillz

Koitin etsiä, mutta en löytänyt aiheesta keskustelua.

Uuden Golf Variantin lisälämmittimen kaukosäätimen etäisyys on naurettavan lyhyt. 100 metrin matka linnuntietä esteetöntä (lukuunottamatta ikkunat) reittiä tuntuu olevan liikaa kaukosäätimen signaalille. Olen käynyt aiheesta pariin kertaan merkkihuollossa, mutta asialle ei juuri pystytty mitään tekemään, koska huollon sanoin "lisälämmittimen toiminta vastaa tuotannon tasoa". Manuaalissa luvataan 300 metrin käyttöetäisyys, joka ei täyty tässä tapauksessa mitenkään. Kaukosäädintä on myös kokeiltu vaihtaa, mutta ei auttanut mitään.

Onko jollain muulla vastaavia kokemuksia?

Jasca

Lainaus käyttäjältä: DustyBadSkillz - 22.01.19 - klo:15:49
Uuden Golf Variantin lisälämmittimen kaukosäätimen etäisyys on naurettavan lyhyt. 100 metrin matka linnuntietä esteetöntä (lukuunottamatta ikkunat) reittiä tuntuu olevan liikaa kaukosäätimen signaalille.
Onko minkä ikäinen rakennus mistä kakea käytät? Nykyaikaisten asuntojen selektiivilasit kiusaavat paitsi kännyköitä, myös kaikkia muita radioaalloilla operoivia aparaatteja. Kuten Webaston ja Eberin kaukosäätimiä.

Toki sekin on faktaa, että valmistajan ilmoittama kantavuus on saavutettavissa vain optimaalisissa olosuhteissa ... ja silloinkin varauksin.
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Variant

Lainaus käyttäjältä: DustyBadSkillz - 22.01.19 - klo:15:49
Koitin etsiä, mutta en löytänyt aiheesta keskustelua.

Uuden Golf Variantin lisälämmittimen kaukosäätimen etäisyys on naurettavan lyhyt. 100 metrin matka linnuntietä esteetöntä (lukuunottamatta ikkunat) reittiä tuntuu olevan liikaa kaukosäätimen signaalille. Olen käynyt aiheesta pariin kertaan merkkihuollossa, mutta asialle ei juuri pystytty mitään tekemään, koska huollon sanoin "lisälämmittimen toiminta vastaa tuotannon tasoa". Manuaalissa luvataan 300 metrin käyttöetäisyys, joka ei täyty tässä tapauksessa mitenkään. Kaukosäädintä on myös kokeiltu vaihtaa, mutta ei auttanut mitään.

Onko jollain muulla vastaavia kokemuksia?

Minulla kaukosäätimen max. kantama on noin 500m (katsoin kartasta). Tämä siis työpaikalla toimistorakennuksen edestä (sisältä ei kyllä toimi), suoraa näkymää parkkipaikalle ei ole mutta ei rakennuksiakaan välissä. Kaukosäätimen asento tuntuu olevan tärkeä, ohjekirjassa muistaakseni neuvottiin pitämään kapulaa pystyssä.
Golf 7.5 Variant 2019 85kW DKRF DSG
ex: Golf VI Variant 2010 90kW CAXA DSG

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: DustyBadSkillz - 22.01.19 - klo:15:49
Koitin etsiä, mutta en löytänyt aiheesta keskustelua.

Uuden Golf Variantin lisälämmittimen kaukosäätimen etäisyys on naurettavan lyhyt. 100 metrin matka linnuntietä esteetöntä (lukuunottamatta ikkunat) reittiä tuntuu olevan liikaa kaukosäätimen signaalille. Olen käynyt aiheesta pariin kertaan merkkihuollossa, mutta asialle ei juuri pystytty mitään tekemään, koska huollon sanoin "lisälämmittimen toiminta vastaa tuotannon tasoa". Manuaalissa luvataan 300 metrin käyttöetäisyys, joka ei täyty tässä tapauksessa mitenkään. Kaukosäädintä on myös kokeiltu vaihtaa, mutta ei auttanut mitään.

Onko jollain muulla vastaavia kokemuksia?

Täällä jossain vaiheessa moni haukkui uutta webaston kaukosäädintä (suorakaiteen mallinen) että kantama on jotain alle puolet vanhasta (pisaran mallinen). Eli jos on uuden mallinen kaukosäädin niin on ihan ominaisuus.

Ohjekirja kyllä suosittelee pitämään vanhan mallista pysty asennossa, uuden mallisen ohjeistuksesta minulla ei ole tietoa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy