Vahaus

Aloittaja MacVolsu, 04.02.10 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

makelja

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 21.07.11 - klo:19:21
Kaverin tumma auto pitäs vahata ja siihen hommaan on haussa aine jossa on hyvä kesto,fillereitä pikku vikojen peittoon ja helppo työstö. Suosituksia?
Siihen lienee paras BiltHamber Autobalm. Täyttää ja peittää samalla.

TKe_

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 21.07.11 - klo:22:07
Erased.fi:stä tuli tilailtua Claybar, Dodon liukkari sekä Sour Power ja lammasrukkanen.

Vielä kun saa tiedon Prospectilta koska Collinitea saa, lähtee sieltä vahat tilaukseen.

Sitten ei muuta kuin lauantaina honkkari/motonet kierros ja etsimään hyviä mikrokuituliinoja kiillotukseen ja parit vahanlevityssienet.

Tästä se sekoaminen lähtee ::)

Voih, eipä ollut näistä kaupoista puhetta aiemmin. Erasedin kanssa on ollut ihmisillä vähän ongelmia.

Itse olen tilannut dodon tuotteita pari kertaa www.dodoshop.fi. Molemmilla kerroilla toimitus nopeasti ja postikulut 5â,¬.

Jos ulkomailta tilaaminen ei ole ongelma niin collinitessa (kuten monessa muussakin tuotteessa) säästät pitkän pennin.

Erzi

Niin ja sille claylle käy kyllä liukkariksi vaikka prismasta turtlen big orange. Pistää vaan jäykällä seoksella, esim. 1:2. Liukkaria kuitenkin menee paljon, tai siis pitää mennä paljon, niin eipähän sitten tarvitse miettiä paljonko tuo liukkari maksaa tai liian tarkkaan tarvitse seoksia mittailla.
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

PaveKoo

Lainaus käyttäjältä: TKe_ - 22.07.11 - klo:09:27
Jos ulkomailta tilaaminen ei ole ongelma niin collinitessa (kuten monessa muussakin tuotteessa) säästät pitkän pennin.

Itse olen tilaillut esim. www.cleanyourcar.co.uk ja www.shinearama.co.uk
Tuolta Shinearamasta tulee paketit 30kg asti £7 postikuluilla.
Molempia paikkoja suosittelen lämpimästi.

Lisäsin cleanyourcar:in linkkiin n kirjaimen - Kiviharju
Mini ja Leon

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: TKe_ - 22.07.11 - klo:09:27
Voih, eipä ollut näistä kaupoista puhetta aiemmin. Erasedin kanssa on ollut ihmisillä vähän ongelmia.

Itse olen tilannut dodon tuotteita pari kertaa www.dodoshop.fi. Molemmilla kerroilla toimitus nopeasti ja postikulut 5â,¬.

Ei ole vielä liian myöhäistä, en ole onneksi tavaroita maksanut. Tuon ketjun perusteella en taida maksaakkaan vaan perun tilauksen.
Kiitoksia tiedosta.
Katsotaanpas noita tilauksia uudestaan jostain muualta.

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 22.07.11 - klo:10:04
Niin ja sille claylle käy kyllä liukkariksi vaikka prismasta turtlen big orange. Pistää vaan jäykällä seoksella, esim. 1:2. Liukkaria kuitenkin menee paljon, tai siis pitää mennä paljon, niin eipähän sitten tarvitse miettiä paljonko tuo liukkari maksaa tai liian tarkkaan tarvitse seoksia mittailla.
Ajattelin että otanpa kunnon aineen niin ei tarvi ensikertalaisena sitä miettiä. No nyt saan tämänkin korjattua ;)
Audi A4 Allroad quattro -17

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 22.07.11 - klo:18:29
Ei ole vielä liian myöhäistä, en ole onneksi tavaroita maksanut. Tuon ketjun perusteella en taida maksaakkaan vaan perun tilauksen.
Kiitoksia tiedosta.
Katsotaanpas noita tilauksia uudestaan jostain muualta.......
Jos Suomesta haluat tilata niin prospect.fi. Aikalailla samanlainen valikoima kuin erasedissa. Pari kertaa tilannut prospectista ja homma toimii.

Edit : Olitkin näköjään jo tilannut/tilaamassa prospectilta tavaraa...

Kiviharju

Olen yrittänyt tukea mahdollisimman paljon suomalaista kauppaa, mutta nyt näyttäisi siltä että voisin koko setin tilailla briteistä kun tulisi tavaraa kaverille kanssa...

TKe_

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 22.07.11 - klo:21:14
Olen yrittänyt tukea mahdollisimman paljon suomalaista kauppaa, mutta nyt näyttäisi siltä että voisin koko setin tilailla briteistä kun tulisi tavaraa kaverille kanssa...

Shinearama.co.uk, tuolta tullut monta tilausta ja ei ongelmia. Halvat toimituskulut. Samoin nykyään on cleanyourcar.com halvat postikulut tiettyyn kilorajaan saakka.

Jos saa suositella (jos/kun tilaat ulkomailta) niin ota bilt hamber autoclay, siihen käy liukasteeksi pelkkä vesi.

Itse olen kotimaisista liikkeistä tukenut seuraavia:
www.autonhoito.com
www.projectech.fi
www.dodoshop.fi

Ja kaikkien kanssa on homma pelannut hyvin. Harmittavan usein jos tekee isomman kimppatilauksen niin suunta on britit, kun siinä tahtoo tulla aika paljon säästöä...

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: TKe_ - 22.07.11 - klo:21:44
Jos saa suositella (jos/kun tilaat ulkomailta) niin ota bilt hamber autoclay, siihen käy liukasteeksi pelkkä vesi.
Olipa muuten tuo jo ruksittu ostoskoriin ;) Ennakoin vaikka en tiedäkkään vielä oikein mitään näistä.

Kiviharju

Kertokaa joku vielä että tarvisiko pintaan laittaa vielä saven jälkeen esimerkiksi Dodon Lime Prime ennen Black Holea ja 476Sää??
Nyt sen pystyy vielä lisäämään tilaukseen.
Eikö LimePrimessäkin ole fillereitä kuten Black Holessa? Tarviiko pinta lisäpuhdistusta saven jälkeen shampoo pesun lisäksi?

Leroy

^ Ei. Joko sitä BH:ta tai Lime Primea. Lime Prime on noista kahdesta vähän topakampaa ainetta hiontaominaisuuksiltaan. On siinä tietty fillereitäkin, aivan kuten Black Holessakin. Ainakin pienpoisto olisi hyvä tehdä vielä savestuksen jälkeen. Esim Valet Pron Citrus Tar And Glue Remover on hyvä ja edullinen tuote. Muutenkin Valet Prolla on ihan käyttökelpoisia tuotteita edullisen hintaan. Itse tykkään niistä. Esim. VP:n Citrus Bling voisi olla sulle tilaukseen oheistamisen arvoinen. Laimennussuhteesta riippuen toimii mm. ikkunanpesussa, detailerina, clay liukkarina ja raakana vaikkapa pikavahana.
Outback

TKe_

Se on joko tai Lime prime tai Blackhole. Lime Prime sisältää myös hiovia ainesosia niin sillä tekee kätevästi "pikafiksin" autolle (tosin tarttee sitten sen myllytyskoneen).

Pohdi vielä sitä collinitea; vaikka se 915 on vähän kalliimpi, mutta hintansa arvoinen kyllä.

Mä teen pienpoiston ennen savestusta. Tämä sen takia, ettei se piki turhaan sotke savea.

PTG

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 23.07.11 - klo:20:43
Kertokaa joku vielä että tarvisiko pintaan laittaa vielä saven jälkeen esimerkiksi Dodon Lime Prime ennen Black Holea ja 476Sää??
Nyt sen pystyy vielä lisäämään tilaukseen.
Eikö LimePrimessäkin ole fillereitä kuten Black Holessa? Tarviiko pinta lisäpuhdistusta saven jälkeen shampoo pesun lisäksi?

Hyöty ainakin kyseenalainen, mutta teoriassa Lime Prime ehkä enemmänkin puhdistusaine siinä missä BH on pikemminkin puhdistava/pohjustava filleri, joten ehkäpä tuo teoriassa noinkin päin toimisi. ::) Mutta turhaa siis jt.

Molempia sattumalta on hyllyssä ja luulen, että Limellä ens kerralla tulee puuhasteltua - ellei sitten tule kokeiltua CarLackin vermeitä uudelleen... ;D

Pystyykös joku muuten esittämään teorian siitä, miten em. aineita saisi hyödynnettyä optimaalisesti ja/tai miksi niitä ei voi/kannata vetäistä samalla kertaa? CL:n tuotteitakin kun pystyy ainakin mainospuheiden mukaan ns. kerrostamaan....

edit: näköjään jo vanhaa infoa/luuloa ;)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: TKe_ - 23.07.11 - klo:21:10
...Mä teen pienpoiston ennen savestusta. Tämä sen takia, ettei se piki turhaan sotke savea.
Juuri näinpäin teen itsekin, suurimmat, näkyvät mömmöt pienpoistoainella pois ensin ja savella sitten "näkymättömät" skeidat, eli pinnan viimeistely.

Noista Valet Pron tuotteista mulla on kahta eri tuotetta ja en kyllä voi muuta kuin varauksettomasti suositella. Citrus Tar & Glue Remover poistaa kyllä piet todella hyvin. Toinen on muovin hoitoaine Valet Pro Protectant jolla tulle esmes harmaantuneisiin ovien sisäkynnyksiin tulee kyllä uutta hohtoa ja harmaantuneetkin muovit muuttuu todella edukseen.

Kiviharju

Kiitoksia kaikille vinkeistä.

Miten tuota Valet Pro Citrus Tar & Glue Removeria käytetään? Levitys sumupullolla varmaan mutta raakana vai lantrattuna??
Eli kannattaako ottaa samantien isompi pönikkä?

Lainaus käyttäjältä: TKe_ - 23.07.11 - klo:21:10
Pohdi vielä sitä collinitea; vaikka se 915 on vähän kalliimpi, mutta hintansa arvoinen kyllä.
Mitä varsinaista eroa noilla on, huomaako sen aloittelijakin? ;) Jos luulette että ei, niin antaa nyt olla tuon ja koittaa 915:ttä sitten myöhemmin.

Leroy

Juu, kyllä mäkin sellaiset isommat pikiräkäisyt otan ennen savestusta pienpoistoaineella, tai esim. lepästä lähtevät mahlapallukat,jotka turmelee clayn aika hyvin, mutta toisaalta vielä savestuksen jälkeenkin niitä ylläripylläreitä löytyy etenkin ovien alalaidoista kun sormnpäillä tunnustelee..

Sitten vielä VP asiaa ja slight OT: Valet Pron Brute Force on loistava esipesuaine! 1:40 lantraussuhde, ja kyllä lähtee!
Outback

TKe_

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 23.07.11 - klo:21:36
Kiitoksia kaikille vinkeistä.

Miten tuota Valet Pro Citrus Tar & Glue Removeria käytetään? Levitys sumupullolla varmaan mutta raakana vai lantrattuna??
Eli kannattaako ottaa samantien isompi pönikkä?
Mitä varsinaista eroa noilla on, huomaako sen aloittelijakin? ;) Jos luulette että ei, niin antaa nyt olla tuon ja koittaa 915:ttä sitten myöhemmin.

476S on enemmän lasimainen pinnaltaan ja 915 on taas enemmän syvä & "lämmin" kiilloltaan. Huomaatko eron, en tiedä :D Aloita 476S, ei se ole missään nimessä huono tuote, itselläkin sitä on.

Leroy

Kiviharju,Tar remover raakana pintaan ja pyyhintä mikrokuidulla. Tietty saattaa joutua pientä mekaanista nitkuttelua tekemään tiukemmassa istuvan kontaminaation kanssa. Et välttämättä tartte sitä isompaa lekkeriä,on aika riittoisaa. Jos tuosta Citrus Blingista innostut, niin sitä ehdottomasti isompi pakkauskoko tilaukseen. :)
Outback

TKe_

Lainaus käyttäjältä: Leroy - 23.07.11 - klo:21:48
Kiviharju,Tar remover raakana pintaan ja pyyhintä mikrokuidulla. Tietty saattaa joutua pientä mekaanista nitkuttelua tekemään tiukemmassa istuvan kontaminaation kanssa. Et välttämättä tartte sitä isompaa lekkeriä,on aika riittoisaa. Jos tuosta Citrus Blingista innostut, niin sitä ehdottomasti isompi pakkauskoko tilaukseen. :)
Citrus Blingiä voi kyllä varauksella suositella. Juuri viime viikolla tuli itselle sitä taas 5l tonkka. Kunhan me toi Kiviharju nyt upotetaan tähän "harrastukseen" niin kohta hänellä on varsin kattava tuotesetti tallissa alkaen foam lancesta  ;D

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: TKe_ - 23.07.11 - klo:22:03
Citrus Blingiä voi kyllä varauksella suositella. Juuri viime viikolla tuli itselle sitä taas 5l tonkka. Kunhan me toi Kiviharju nyt upotetaan tähän "harrastukseen" niin kohta hänellä on varsin kattava tuotesetti tallissa alkaen foam lancesta  ;D
Ei onnistu, vuokralla asutaan vielä eikä ole pesupaikkaa itsellä, joten ei siis painepesuriakaan :D
Vähän alkoi jo mietityttämään että mihin h***ttiin minä nuo kaikki puunauskamat talveksi säilön, ei ole lämmintä varastoa ::) ;D

Leroy

^ Elähän mittään "True love will find a way" ;) Meinasin ottaa kuvan meidän vaatehuoneesta ja liittää tähän, mutta annoin olla, järkyttyisit  ;D
Outback

TKe_

OT: Siis meidän pitää ensin ylipuhua Kiviharju talokaupoille. Mä käyn ehkä kerran kuussa kouvolassa niin voin alkaa vähän katteleen jo sillä silmällä :D

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: TKe_ - 23.07.11 - klo:22:17
OT: Siis meidän pitää ensin ylipuhua Kiviharju talokaupoille. Mä käyn ehkä kerran kuussa kouvolassa niin voin alkaa vähän katteleen jo sillä silmällä :D
OT jatkuu:
Kyllä niitä on jo katseltu jonkin verran, ei vaan ole vielä tärpännyt.

Sitähän pitää joskus käydä kahvittelemassa kun näillä nurkilla pyörit.

sapitsi

Hei,

Asiantuntijoilta pakko kysyä, että mitä eroa näiden laitteiden välillä on? Alottelija olen näissä hommissa ja tuli vain tällainen mieleen.

Mikä Einhellissä on huonompaa vrt. DAS6:een?

DAS6 Pro
http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing-machines/das-6-pro-dual-action-polisher/das-6-pro-dual-action-polisher/prod_673.html

Einhell BT-PO 1100 E
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=3315

MasTurbo

Suurin ero se että dassi on epäkesko.Aloittelijalle 100% turvallisempi.
Tosin alkuun ostaisin bilteman cyclon.

Lainaus käyttäjältä: sapitsi - 25.07.11 - klo:14:36
Hei,

Asiantuntijoilta pakko kysyä, että mitä eroa näiden laitteiden välillä on? Alottelija olen näissä hommissa ja tuli vain tällainen mieleen.

Mikä Einhellissä on huonompaa vrt. DAS6:een?

DAS6 Pro
http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing-machines/das-6-pro-dual-action-polisher/das-6-pro-dual-action-polisher/prod_673.html

Einhell BT-PO 1100 E
http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=3315

" Dont be scared, just be prepared for the worst "

sapitsi

Miksi sitten cyclo eikä suoraan DAS6:sta?

Minkä takia on parempi eka käydä hommaa läpi cyclolla? kummassakin yhtä suuri mahdollisuus rikkoa maalipinta?

Pertsa

Tyhmiä kysymyksiä koneen käytöstä vahauksessa, siis nimenomaan vahauksessa, ei myllytyksessä. Miten homma käytännössä tehdään jos jossain vaiheessa itsekin innostuis jonkinlaisen konen hankkimaan.
Levitetäänkö vaha käsin ja kiillotus koneella, vaiko levityskin koneella ja kiillotus myös koneella. Jos jälkimmäinen vaihtoehto niin siinä pitänee vaihtaa aina sopiva laikka/tyyny levityksen ja kiillotuksen välillä?
Miten esim. Poorboys White Diamond/Black Hole. Nehän ohjeen mukaan laitetaan niin että levitellään pintaan niin kauaan kunnes kiilto alkaa ilmestymään, eli aine alkaa häviämään pinnasta. Ilmeisesti sitten koneella tehdään tuo niin kauan että aine tosiaan alkaa hävitä pinnasta, sitten vielä lopuksi erikseen vielä kiillotusko?

Ville R

LainaaMikä Einhellissä on huonompaa vrt. DAS6:een?

Se painaa tuplasti enemmän. Ajattele kun kiillotat kylkiä, niin konetta pitää kannatella ja pitää hallinnassa.

Cyklo on kuulemma helpompi hallita, itse olen kiillotellut vain epäkeskolla

MasTurbo

Cyclo esim siksi että niitä saat melkein kolme ostettua sillä dassin hinnalla.Eli jos homma ei lyö leiville niin ei mene rahaakaan niin paljoa hukkaan.Cydlo siksi että perus harrstaja saa silläkin OSATESSAAn hyvää jälkeä aikaan.
Jos et fanaatikoksi fixauksen suhteen ala niin älä osta konetta ollenkaan vaan myllytytä tarvittaessa ammattilaisella.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Leroy

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 26.07.11 - klo:09:45
Miten esim. Poorboys White Diamond/Black Hole. Nehän ohjeen mukaan laitetaan niin että levitellään pintaan niin kauaan kunnes kiilto alkaa ilmestymään, eli aine alkaa häviämään pinnasta. Ilmeisesti sitten koneella tehdään tuo niin kauan että aine tosiaan alkaa hävitä pinnasta, sitten vielä lopuksi erikseen vielä kiillotusko?

Itse olen White Diamondin "työstänyt" DAS-6:lla ja viimeistelylaikalla (esim.Lake Country musta) seuraavasti: Ainetta muutama täppä laikkaan, levitys n. 40cmX40cm alueelle matalilla kierroksilla, sitten nupit kaakkoon ja ajellut "ruohonleikkuutyyliin" aluetta ristiin rastiin muutaman kerran, minkä aikana aine alkaa kyllä katoamaan pinnasta. Lopuksi vielä alueen matalilla kierroksilla läpi (ei välttämätöntä tuon WD:n kanssa, mutta enivei). Sitten mikrokuituliinalla loppujen aineiden pyyhintä pinnasta. Siinä se.
Outback

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy