Bluetooth-matkapuhelinvalmius Premium (rSAP) [PT2]

Aloittaja Jyri, 29.11.09 - klo:18:34

« edellinen - seuraava »

Sikarisakari

Lainaus käyttäjältä: mla - 25.09.11 - klo:22:46
Eikös tuossa ole jo uudempi softa sisässä?
Kysy huollosta onko uudempaa.

Voinko itse jotenkin tarkistaa, mikä softa on käytössä? Meinaan vaan, että kun 8 Gb:n SD-kortin luku (käytössä vasta vähän reilut 4 Gb) mp3-fileitä kestää... ja kestää... ja kestää, niin kivaa olisi saada tätä nopeutettua.

mla

Lainaus käyttäjältä: Sikarisakari - 25.09.11 - klo:23:13
Voinko itse jotenkin tarkistaa, mikä softa on käytössä? Meinaan vaan, että kun 8 Gb:n SD-kortin luku (käytössä vasta vähän reilut 4 Gb) mp3-fileitä kestää... ja kestää... ja kestää, niin kivaa olisi saada tätä nopeutettua.

VCDS:llä tai jos development menu on aktivoitu niin sieltä näkee tuon version. Sitten mikä on uudempi niin ei ole minulla tiedossa, joten tarkista huollosta :)

Nopeutta jos oikeasti haluat niin osta Columbus - SD kortin nopeus on aina mitä on.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Sikarisakari

Lainaus käyttäjältä: mla - 26.09.11 - klo:08:02
Nopeutta jos oikeasti haluat niin osta Columbus - SD kortin nopeus on aina mitä on.

Ihan niin kovasti en nopeutta halua...  :)

SD-kortti on kuitenkin nopeusluokaltaan 10, eli ei hitaammasta päästä. Mutta tietysti myös itse laitteen lukunopeus vaikuttaa paljon. Täytyy ruveta perehtymään noihin soittolistojen tekoihin, mitä jotkut ovat käyttäneet ratkaisuna hitausongelmaan. Ja kyllähän tämänkin kanssa voi elää, jos lähtökohta on se että yhdellä euron kokoisella sirulla kulkee mukana 200 cd-levyllistä lempimusiikkia.   :D

savolaiskollega

Kellään mitään ideaa tuohon em. ongelmaan sampan galaxy II:n kanssa  ? Ei vittu jaksa rumpata bt: tä aina päälle ja pois päältä aina kun autoa sammuttaa. Pakko saada autom. yhdistyminen toimimaan....jos ei muuten niin sitten lähtee samppa kiertoon. 8)

ePa

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 16.10.11 - klo:14:57
Pakko saada autom. yhdistyminen toimimaan....jos ei muuten niin sitten lähtee samppa kiertoon. 8)

Eikö tuo ole jo syy vaihtaa Sokota premium vehkeisiin?  ::)

mla

Juu siis kun puhelin reistaa niin toki silloin auto menee vaihtoon :)

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: mla - 16.10.11 - klo:15:17
Juu siis kun puhelin reistaa niin toki silloin auto menee vaihtoon :)

Juu. Rahamiesten puhetta.....

Taitaa sittenkin päästä vähän edukkaammin luurin vaihdolla. Kuka ostaa siistin sampan ? :)

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 16.10.11 - klo:15:27
Juu. Rahamiesten puhetta.....

Taitaa sittenkin päästä vähän edukkaammin luurin vaihdolla. Kuka ostaa siistin sampan ? :)

No niin, nokialainen osaa yhdistämisen.....connecting people..... ;)   ei tartte bt:ta runkata joka kerta puhelimesta päälle ja pois kun auton sammuttaa. Helppoa kun sen osaa.  ;D

Tos®

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 20.10.11 - klo:17:00
confusing people se on  ;D

Niin tai näin, hyvä esimerkki että hyvä aina palata tutun kumisaapasfirman suojiin, niin homma pelittää ainakin niiltä osin kuin itselle on tarpeellista.... :D

KariH

Lainaus käyttäjältä: Sikarisakari - 26.09.11 - klo:09:45
Ihan niin kovasti en nopeutta halua...  :)

SD-kortti on kuitenkin nopeusluokaltaan 10, eli ei hitaammasta päästä. Mutta tietysti myös itse laitteen lukunopeus vaikuttaa paljon. Täytyy ruveta perehtymään noihin soittolistojen tekoihin, mitä jotkut ovat käyttäneet ratkaisuna hitausongelmaan. Ja kyllähän tämänkin kanssa voi elää, jos lähtökohta on se että yhdellä euron kokoisella sirulla kulkee mukana 200 cd-levyllistä lempimusiikkia.   :D

Oletko kokeillut tuollaista? Mahtaisiko tuo bolero_sd_organizer toimia?

Lainaus käyttäjältä: njs - 18.06.10 - klo:09:37
Onkos kukaan kokeillut tätä SD-kortin lukemisen nopeuttamiseksi:
http://briskoda.net/forums/topic/151637-speeding-up-bolero-sd-possible-solution/

Ketjun loppupäästä löytyy myös softa (bolero_sd_organizer) joka tekee tuon automaattisesti SD kortille: http://briskoda.net/forums/topic/151637-speeding-up-bolero-sd-possible-solution/page__view__findpost__p__1986754

Eli lyhyesti idena on tehdä 10 peräkkäistä alikansiota kortille ja laittaa sinne musiikit ja sitten kortin juureen luodaan soittolista .m3u muodossa jota soitin lukee. Ihan kivoja tuloksia ketjun aloittaja tuolla saanut:

Just filled my 16Gb card with 15Gb of mp3's. 2626 songs, 195 playlists.
First time insert: ~16 seconds
Root dir listing time: ~5-6 seconds
Time to hop between folders: ~2 seconds.

ptme

Lainaus käyttäjältä: ptme - 29.08.11 - klo:18:06
Ovat alkaneet ystävät huomauttelemaan, että kaikuu pahasti takaisin tuon premium-HF, eli kuulevat oman äänensä puolen sekunnin viiveellä "takaisin". Kokeiltu kolmella puhelimella, kaikilla sama juttu.

Nostetaanpas vähän, kun ei kukaan ole vielä osannut neuvoa.
Tuo kaiku on niin paha, että olen taas alkanut ajaa luuri kädessä, nolottaa...
Toimiiko muilla tuo systeemi ilman kaikua, eli alanko vaatia huollossa toimenpiteitä asian korjaamiseksi (onko ehdotuksia, miten korjataan)?
ex. Superb Combi 2.0 TDI 170 CR DPF 4 x 4 Elegance (2010) -> A4 Avant 1.8 TFSI q Alpine Pro (2013), -> A4 Avant q 1.8 TFSI (2016)-> A4 TDI Allroad (2017) -> A4 Allroad TDI (2021)

Stabilizer

Lainaus käyttäjältä: ptme - 06.11.11 - klo:08:05
Nostetaanpas vähän, kun ei kukaan ole vielä osannut neuvoa.
Tuo kaiku on niin paha, että olen taas alkanut ajaa luuri kädessä, nolottaa...
Toimiiko muilla tuo systeemi ilman kaikua, eli alanko vaatia huollossa toimenpiteitä asian korjaamiseksi (onko ehdotuksia, miten korjataan)?

Minulla toimii ainakin ilman kaikua. Ja tuo koko systeemi toimii kuin unelma Nokialaisen kännykän kanssa.
Superb 2,0 TDI 170 Elegance DSG vm.2010

Newman

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 20.10.11 - klo:17:00
confusing people se on  ;D
OT: eikö Nokian slogan ole pikemminnkin (dis)connecting people?

Kasis

Vai olisko: "Nokia disgusting people" ;D

Meikäläisellä Nokia 6700 slide ja RCD510+premiumBT(+scirocco), eikä tietääkseni ole kaiku ongelmaa. Pari kertaa käynyt, ettei yhdistä automaattisesti ja joutunut katkaisemaan puhelimesta bt:n ja käynnistämään bt-yhdistämisen uudelleen. Muuten olen ollut tyytyväinen paitsi ettei "omppua" saa kytkettyä(rsap).
Scirocco & VI Golf Variant

Kasis

Tämä menee vähän OT, mutta..

Ajattelin omia premium bt ongelmia ratkoa näin.
Hommaan autoon pysyvästi hanskalokeroon tai takakonttiin(jossa 12V tup.syt.liit.) perus Nokian, jossa on rSAP ja samalle puhelinnumerolle rinnakkaiskortin. Täten voin valita mitä puhelinta käytän, kiitos 3:n muistin premiumBT:ssa. Puhelimen ollessa kytkettynä ei voi vastata tulleeseen tekstiviestiin, ellet katkaise bt-yhteyttä(ärsyttävää).
Luonnollisesti ajan tiensivuun viestiin vastatessa. ::)

savolaiskollega

Tuossa huomasin sellaisen, että mielestäni noksu, huawei kuin samppakaan ei näytä spotifyn kautta soitettavan musiikin tietoja bolerolla. Näyttääkö vai pitäisikökään näyttää ? Vaikka ei ole bolerosta ruksittu sitä HIDE ARTIST NAME.....

Stabilizer

Lainaus käyttäjältä: Stabilizer - 27.11.11 - klo:10:48
Minulla toimii ainakin ilman kaikua. Ja tuo koko systeemi toimii kuin unelma Nokialaisen kännykän kanssa.

Ja paskat toimii   >:(

Välillä kaikuu välillä ei. En kyllä ole päässyt perille että mistä voisi johtua. Olen yrittänyt syyttää soittajan huonoa kännykkää, mutta kaiken merkkiset kännykät tuntuu välillä kaikuvan ja välillä kuuluu hienosti  :P. Onneksi useimmiten hyvin tai sitten toinen osapuoli ei tohdi sanoa että kaikuu pirusti.

Kysyikö savolaiskollega asiaa huollosta? Onko muilla kokemuksia onko tuo vika vai ominaisuus?

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Stabilizer - 29.12.11 - klo:20:13

Kysyikö savolaiskollega asiaa huollosta? Onko muilla kokemuksia onko tuo vika vai ominaisuus?

Siis tuotako musiikin tietojen näyttämistä ? Veikkaisin että ihan sama kysyn tai en, tuskin tietäisivät siitä mitään.... ;)

Ja nythän ongelmaa ei ole, koska i-luuria käytettäessä kyllä näyttää.... ;D

ptme

^^ Tuosta kaikumisesta tuolla aikaisemmin kyselin, mutta ei tuntunut oikein tulevan mitään vastauksia.
Tuntuu olevan ainakin pirusti kiinni volyymeistä: kun vetää volyymit niin pienelle, että vastapuolta hädintuskin kuulee, ei kaikukaan ole kuulema häiritsevä. Mutta eihän sen pitäisi noin olla, kyllä "parempien merkkien" sisäänrakennetut hands-freet osaavat suodattaa vastapuolen äänen pois mikrofoneista.
Huolto ei tuohon osannut ottaa kantaa (mikä ei sinänsä ole yllätys, heille kun taitaa öljynvaihtokin olla "ensimmäistä kertaa tuollaisesta kuulin"!)
ex. Superb Combi 2.0 TDI 170 CR DPF 4 x 4 Elegance (2010) -> A4 Avant 1.8 TFSI q Alpine Pro (2013), -> A4 Avant q 1.8 TFSI (2016)-> A4 TDI Allroad (2017) -> A4 Allroad TDI (2021)

Stabilizer

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 30.12.11 - klo:10:46
Siis tuotako musiikin tietojen näyttämistä ? Veikkaisin että ihan sama kysyn tai en, tuskin tietäisivät siitä mitään.... ;)

Ja nythän ongelmaa ei ole, koska i-luuria käytettäessä kyllä näyttää.... ;D

savolaiskollega ja ptme on niin samanlaiset nimimerkit että meni sekaisin   ::)

Kaikumisesta siis oli kyse. Jokatapauksessa minun pitää viedä autoa tässä alkuvuodesta huoltoon viedä, niin kysäsen piruuttani tuota. Jos löytävät keinon korjata niin kerron sitten minne kannattaa viedä auto huoltoon.

Nestori

Uusi Superb Elegance nyt ajossa. Tuli ongelma E7:n liittämisestä BT:n kanssa. Ei auttanut muu kuin otta back-up puhelimesta ja ajaa firmis uudelleen sisään, sen jälkeen yhteys muodostui taas normaalisti  :) Jotain oli niksahtanut firmiksessä.

Stabilizer

Onkos kellään kokemuksia tämän systeemin toiminnasta Nokian Windows puhelimen kanssa? Tai muun merkkisten Windows puhelinten kanssa?

Minä nyt lisään oman kokemuksen: Ei toimi. Auto ilmoittaa että puhelin ei ole yhteensopiva, löytää kyllä Lumian. Liekkö tuossa puhelimessa puutteellinen tuo BT vai autossa vanha ohjelmisto?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Stabilizer - 14.02.12 - klo:16:53
Minä nyt lisään oman kokemuksen: Ei toimi. Auto ilmoittaa että puhelin ei ole yhteensopiva, löytää kyllä Lumian.

Pikaisen guuglauksen perusteella Lumiassa ei ole rSAP:ia.

kmheisk2

Mulla toimii Nokia lumia amundsen + kanssa ihan nätisti yhteen. Ei ollut parittamisen kanssa mitään ongelmia
5xvapari
1xturbo

mla

Vanhemmalla Premium sarjalla ei tueta HFP tilaa (vaan ainoastaan rSAPia) jota taas uudemmat tukevat. Amundsen+ on sen verran uusi, että eiköhän ole bt-sarjakin uudempi versio.

Stabilizer

Eli ohjelmallisesti ei liene tuohon ratkaisua vaan vaatii uutta rautaa... Pitänee lähteä siis katsomaan uutta autoa  :P

mla

Bt-sarjan ohjainlaitteen voi vaihtaa uudempaan - halvempaa kuin auton vaihto  :P

Kasis

Tuliko tuo hfp/rsap-valinta 2011 mallisiin laitteisiin (rns315/amundsen+,rcd510,..)?

flabo

noniin taas ei järki päätä pakota..

Koko viesti  ketjun luin läpi ja en nyt tiedä ymmärsinkö oikein...

Mulla on HTC Desire HD ja auto 2007 Passatti jossa on tuo matkapuhelin BT-HF Premium tehdasasenteisena (ohje kirja tietenki saksankielinen:) mankka on  RNS-500 (ei kai mitää tekemistä auton puhelimenkanssa), auton puhelinjärjestelmä ei löydä puhelinta BT:llä. No sen nyt ymmärsin että tarvii tuon rSAP softan puhelimeen mutta se edellyttää roottausta ja sitä en halua tehdä. Vakkari softaan en ole ks.ohjelmaa löytänyt ja ei ilmeisesti löydykkää?

Siis mulla ei ole mahdollista saada puhelinta siis HTC:tä toimimaan auton puhelinjärjestelmän kanssa muuten kuin roottaamalla ? Ei halua ottaa multi sim palvelua kun 15e/kk ja Nokialaista vaan sen takia että autossa sais puhuttua puhelimeen. Koska tykkään kyllä tosta HTC puhelimestani.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy