Uusi A3 2011/12

Aloittaja Flat, 21.01.10 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 27.11.12 - klo:08:16
Jos auton 'eloisuus' on mittarina niin quattro on sen tappaja, voimanulostulo on niin sivistynyttä että autot tuntuvat aina enempi vähempi 'tuhnuilta', quattro:on voisi

helposti laittaa vaikka tuplatehot niin hanskassa pysyy ja nätisti. Samaa ei voi sanoa vajakista.

Joo, olet varmasti oikeassa. Kehä I:llä kun liikennevaloista märällä asfaltilla lähdin hieman rivakammin, niin ihmettelin, että mitäs mummoja siellä takana on, kun jäivät kuin seisomaan, vaikka kiihdytys ei tuntunut paljon miltään. Quattroon tottumattoman täytyy nyt vielä hieman sulatella tuota kokemusta :D Mutta se äänipolitiikka kyllä edelleen tuntuu aika vaisulta, kun vertasin omaan ocu RS:ään. Kyse lienee erilaisesta putkituksesta. Eihän tässä kaivata mitään lähiötuunaripörinää, mutta kyllä se 1.8 hieman matalampaa ääntä saisi päästellä...
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 27.11.12 - klo:09:36
Pitkään mietin 1.4 TFSI:tä, mutta meidän perheessä tulee niin paljon kilsoja molempiin autoihin, että dieselillä mennään molemmissa kulkineissa jatkossakin. Ja jotenkin sitä vaan edelleen mieltää dieselin luotettavammaksi kuin pikkubensaturbon!

Vissiinkään tuossa tuoreimmassa 1.4 TFSI:sä ei pitäisi enää oleman suurempia ongelmia, kun ongelmia aiheuttaneen nokkaketjun käytöstä palattiin jälleen hihnaan. Näin ollen perusratkaisut 1.4 TFSI:ssä ja 1.6 TDI:ssä ovat melko yhteneväiset eli yksi ahdin ja nokkahihna, joten suurta eroa luotettavuudessa tuskin on.

Jere#18

rex:lle tulossa hieno auto, erityisesti iso+ s-line ulkopaketista! Aikanaan -06:ssa A3:ssa tuo minulla oli.
Ero monen mielestä vakioon oli pieni, mutta minun silmään kuitenkin hintansa arvoinen.

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 27.11.12 - klo:10:47
Vissiinkään tuossa tuoreimmassa 1.4 TFSI:sä ei pitäisi enää oleman suurempia ongelmia, kun ongelmia aiheuttaneen nokkaketjun käytöstä palattiin jälleen hihnaan. Näin ollen perusratkaisut 1.4 TFSI:ssä ja 1.6 TDI:ssä ovat melko yhteneväiset eli yksi ahdin ja nokkahihna, joten suurta eroa luotettavuudessa tuskin on.

Asiahan on juurikin näin, mutta silti... Ei pitäisi käydä lueskelemassa noita "ongelmakeskusteluketjuja". Muutaman tunnin kun niitä lukee niin tulee siihen tulokseen, että kaikki vaihtoehdot ovat huonoja! Sorry, OT...

No kuten mainitsin niin kilsojen takia valinta on diesel. Olisihan tuo pikkubensa hieman ripeämpi (ainakin paperilla) ja tuntui kyllä oikein miellyttävältä koneelta ajaa tuonkokoisessa autossa. Tiedä sitten eroista ohituskiihtyvyydessä. Sehän se tärkeintä on. Luulisi, että 1.6 TDI:n vääntävämpi kone ainakin tasoittaa tuota eroa. Jos oikein paljon löytyisi massia niin valinta olisi ehdottomasti 1.8 TFSI q. Ihan sama mitä kuluttaisi... ;D   

lq

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.11.12 - klo:07:54
Minua tuo avaimen sovittelu virtalukkoon nyppii aika rankasti meidän A1:ssä.

;D Suuret on murheet.  :-[

Nudde

No niin, nyt on pakko kirjoittaa tänne jotain..... Siis mulla on alla uusi A3 cc 1.4 l manuaalina. Olen ajellut tänään hieman erilaisilla teillä aina keskustan mukulakivistä kehien sileisiin asfaltteihin :) Ja täytyy kyllä sanoa että on todella hyvä ja mukava ajettava tämä auto! Mitähän se on kun siihen laittaa 1.8 litraisen quattron, no se kai on sellainen yhdistelmä jonka haluaa heti, ainakin minä! Kävin noin viikko sitten ajamassa uutta Golffia ja se jo hieman antoi osviittaa tulevaan, mutta tämä kolmonen ottaa kyllä voiton joka asiassa, ajettavuus, hiljaisuus ym. Kävin pari viikkoa sitten ajamassa Q3 bensaversiota, aikaisemmin dieseliä kokeillut, kumpikaan ei ollut omaan mieleen. En ole nyt uutta A4 koeajanut, mutta oman saan huomenna takaisin, silloin ollaan taas viisaampia miltä tuntuu yksi isompi luokka. Mutta tähän menneessä en voi kun onnitella kaikkia jotka ovat tähän päättyneet, hieno auto on. Niin ja SB versio oli tänään ja on vielä huomennakin Espoon Audi centterissä esillä. Se on vielä jotankin omaan makuun paremman näköinen, ja noita isoja ovie mitä CC-mallissa on en haluaisi itse, pari kertaa tänään parkkeerannut ja jo tietää että ei tarvi koskaan miettiä 2 ovista autoa. Eikös sieltä tule 1,4 litrainen hieman tehokkaampi kanssa, 140 hpp taisi olla, se on kyllä jo arkikäyttöön oikein hyvä, itsekin sillä pärjäisi, ainoa on että kun toi pää ei anna periksi, ja jotenkin vaan seuraava pitää kyllä olla toi quattro....... Niin ja vielä siihen manuaaliaskiin, oli todella hieno mukava ajella sillä, vaihteet menee sopivasti pykälään ja oikein hyvä tuntuma oli. Lisää ehkä huomenna kun ollaan vielä viisaampia.....jotain pieniä juttuja löysin mitä haluaisin itse toisin, mutta niistä ehkä myöhemmin lisää. Ja täälläkin puheenaiheena ollut avain on kyllä jotenkin askel menneisyyteen, kai siihen tottuisi kanssa, onhän se mukava stressilelu jos ei muuta..........

Pekka T

Nudde tästä kertomastasi A3:n ajettavuudesta, jos vertaat sitä nykyiseen A4:een, niin miten on?

Kun vaihdoin -06 mallisen A3 sb:n A4 b8:iin, niin silloin kaikenpuolinen laatu ja ajettavuus parani selvästi, onko siis uusi A3 ottanut aimo harppauksen eteenpäin?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Nudde

LainaaKun vaihdoin -06 mallisen A3 sb:n A4 b8:iin, niin silloin kaikenpuolinen laatu ja ajettavuus parani selvästi, onko siis uusi A3 ottanut aimo harppauksen eteenpäin?

Kuten sanoin, vaikea kertoa, ainakin se on hyvä ajettava. Katsotaan huomenna kun saan oman takaisin, mutta tuntuu hieman napakammalta ohjauksessa ja hiljaiselta. Oma A4 on äänieristettyä lisää joten vaikea verrata vakioon, mutta tuntuma on että uusi A3 on jopa hiljaisempi kuin A4.

Ton-1

Onpa kiva lukea näitä uuden A3:en kehuttuja ajokokemuksia, luulenpa että suuren osan tämän 'hyvän' takana on auton keventynyt paino, auto muuttuu enempi hanskassa olevaksi, joskus ennenkin heittänyt että ainakin itse ajan mieluummin 1200kg/ 150 hv- yhdistelmää kuin 2400 kg/ 300 hv - settiä.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Nudde

LainaaOnpa kiva lukea näitä uuden A3:en kehuttuja ajokokemuksia, luulenpa että suuren osan tämän 'hyvän' takana on auton keventynyt paino, auto muuttuu enempi hanskassa olevaksi, joskus ennenkin heittänyt että ainakin itse ajan mieluummin 1200kg/ 150 hv- yhdistelmää kuin 2400 kg/ 300 hv - settiä.

Juuri näin, ainakin tämä uusi A3 tuntuu tosi hanskassa olevalta, tiedä sitten jos on isompi moottori ja quattro, muuttaako se asiaa, ainakin painoa tulee hieman lisää.

Pekka T

A5:lla vielä yksi kesä, sitten ehkä uusi S3 on mietinnässä.

Ton-1 on oikeassa keveyden kanssa, jotain sellaista missä myös ajamisen ilo olisi läsnä hyvän ajettavuuden lisäksi.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Waltsu83

^Sama juttu... S3 SB:tä odottelen... Tai sitten S1 SB:tä... ;) Mutta jotain nopeaa, nelivetoista ja ylihintaista pitää saada alle!  ;D
Elämä tuntuu muuten aivan turhalta...  :)
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Ritzenhoff

Koskakohan saadaan myös a3 sportbackista konfiguraattori missä olisi myös tämä 1.2 tfsi sekä mm 1.4 tfsi 140hp, sylintereiden lepuutustoiminnolla. Itse en lähde kaupoille ennen kuin olen muutaman kerran pyöritellyt eri konfiguraatioita. Hopihopi maahantuoja!
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

FroDoZu

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 27.11.12 - klo:21:49
Koskakohan saadaan myös a3 sportbackista konfiguraattori missä olisi myös tämä 1.2 tfsi sekä mm 1.4 tfsi 140hp, sylintereiden lepuutustoiminnolla. Itse en lähde kaupoille ennen kuin olen muutaman kerran pyöritellyt eri konfiguraatioita. Hopihopi maahantuoja!

Elä hyvä mies hosu, eihän sieltä linjan päästä vielä ole edes yhtään autoa putkahtanut  ;D
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

Peeveli

Hesarissa tutustumisjuttu uudesta sportbackista:

http://www.hs.fi/autot/Audin+uusi+A3+Sportback+vakuuttaa+ajossa/a1353650200130

Tuo väri alkaa iskeä itseni sydämeen (siis positiivisesti). Tyylikäs, hillitty -ja ennen kaikkea maamme jatkuviin sade-ja kurakeleihin niitä ykkösvalintoja. Kiiltolistojen kanssa hieno.

Siis olikos sporttibäkki nähtävillä tällä viikolla Hgin AudiCenterissä?

Apaju

^
Audi A3 Sportback -ennakkoesittelyt näissä Audi-liikkeissä tällä viikolla:

ma 26.11. Audi Center Tampere, Tampere Audi Center Espoo, Espoo
ti 27.11. Autotalo Laakkonen, Lahti  Audi Center Espoo, Espoo
ke 28.11. Jyväskylän Autotarvike, Jyväskylä Audi Center Espoo, Espoo
to 29.11. Autotalo Laakkonen, Kuopio  Audi Center Helsinki, Helsinki
pe 30.11. Audi Center Oulu, Oulu Audi Center Helsinki, Helsinki
la 1.12. Audi Center Oulu, Oulu Audi Center Helsinki, Helsinki
ma 3.12. - Audi Center Airport, Vantaa
ti 4.12. - Audi Center Airport, Vantaa
VW ID.3 Life

Peeveli

^

Kiitos. Täytyy käydä katsomassa...

Apaju

Voisiko joku jolla on käytössään Elsawin ja/tai Etka katsoa, joko niistä löytyy mitään tietoja uudesta Audi A3 8V mallista. Lähinnä kiinnostaa tuon uuden modulaarisen MMI:n sisältö ja osanumerot sekä Connectivity pakettiin sisältyvät kilkkeet.
VW ID.3 Life

LEMMY

Eilen tilasin Turusta. AUDI A3 Sportback Business Sport 1,4 TFSI 90 kW S tronic.
Lisävarusteet sitten vaihtui kun mieli muuttui.

S-Line urheilualusta, sis. iskunvaimentimet ja 25 mm madaltavat jouset
Lukkopultit
Litteä urheiluratti
Audi sound system
Sisävalopaketti
Paikallaanpitoavustin
Sisätilaelementit mono pur. sis. pehmustetut ja tikatut ovien kyynärnojat ja keskikonsolin polvipehmusteet.

Väriksi tuli kuitenkin Monsuuninharmaa metalli ja sisäväriksi musta/hopea. Liikkeessä oli A4 Allroad kyseisellä värillä ja audeja on niin paljon valkoisena myyty että näin tällä kertaa päätin. Orkkisvanteista teen talvivanteet ja suunnitelmissa hommata uuden RS6 mallin replicat mitä Pompei nimellä myydään. Arvonta on vielä 17-18 välillä :) S-line alustaan päädyin kun 15 mm madallus ulkonäöllisesti kuitekin liian vähän jo 17 tuumasilla ja sitten mietin että saman rahan ja enemmän sen alustan osto taas vie ja näin pääsee helpommalla. Toukokuun alku laitettiin alustavasti toimituspäiväksi.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Voimasavu

Uusimmassa Tekniikan Maailmassa on uuden A3 1.4 TFSI:n koeajo. Tekstissä on maininta, että takapyöräntuennan rakenne on pikkudieselin sekä tulevan 1.2 TFSI:n yhteydessä toteutettu yhdystukiakselistolla. Kaikissa muissa malleissa (etuvetoisissa) on monivarsituenta. Kertokaapa nyt pyöräntuennan asiantuntijat mitä mahdollisia vaikutuksia tuolla on ajo-ominaisuuksiin? Itse 1.4 TFSI:n koeajon perusteella auton (1.6 TDI) tilanneena odotan tietysti, että tuleva kulkine on vähintään yhtä hyvä ajettava kuin koeajamani yksilö. Onko pyöräntuennan toteutuksella erilainen vaikutus normialustalla varustettuun autoon verrattuna sporttialustalla varustettuun? Onko jollakin tietoa miksi Audilla on päädytty erilaisiin ratkaisuihin eri moottorien yhteydessä? 

teemur

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 30.11.12 - klo:11:04
Uusimmassa Tekniikan Maailmassa on uuden A3 1.4 TFSI:n koeajo. Tekstissä on maininta, että takapyöräntuennan rakenne on pikkudieselin sekä tulevan 1.2 TFSI:n yhteydessä toteutettu yhdystukiakselistolla. Kaikissa muissa malleissa (etuvetoisissa) on monivarsituenta. Kertokaapa nyt pyöräntuennan asiantuntijat mitä mahdollisia vaikutuksia tuolla on ajo-ominaisuuksiin? Itse 1.4 TFSI:n koeajon perusteella auton (1.6 TDI) tilanneena odotan tietysti, että tuleva kulkine on vähintään yhtä hyvä ajettava kuin koeajamani yksilö. Onko pyöräntuennan toteutuksella erilainen vaikutus normialustalla varustettuun autoon verrattuna sporttialustalla varustettuun? Onko jollakin tietoa miksi Audilla on päädytty erilaisiin ratkaisuihin eri moottorien yhteydessä? 

Kustannukset. Yhdystukiakselisto halvempi toteuttaa.

Hyvin toteutettuna normaalikäytössä ero ei ole merkittävä. Yhdystukiakselistossa cambermuutosta ei tapahdu joustoliikkeen / kallistuksen aikana = urheilulliseen ajoon rajoitetut ominaisuudet, suoraan ajon kannalta varauksin hyvä asia.

Ilmeisesti myös heilahduksenvaimentimet muuttuvat sporttialustassa, ei pelkästään jouset? Näin lienee asia ollut ainakin ennen, jos varaosanumeroita on selaillut

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

FroDoZu

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 29.11.12 - klo:10:44
Voisiko joku jolla on käytössään Elsawin ja/tai Etka katsoa, joko niistä löytyy mitään tietoja uudesta Audi A3 8V mallista. Lähinnä kiinnostaa tuon uuden modulaarisen MMI:n sisältö ja osanumerot sekä Connectivity pakettiin sisältyvät kilkkeet.

Koitin kans noita Connectivity pakettiin tulevia kilkkeitä kysellä Jämyltä. Ainut mitä SB:tä esitellyt maahantuoja osasi kertoa oli että MMI:n boksissa on paketin kanssa kaksi lukijaa ja GPS-antenni on valmiina paikallaan. Plus tieten AMI. Eniten itseä kiinnosti josko AMIn saisi puukotettua tuohon perusmallin MMI:hinkin jälkikäteen.

Elsassa/Etkassa on vissiinki vielä varsin rajoittuneesti tietoa. Esimerkiksi vanteiden tietoja ei ainakaan vielä löytynyt.
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

Apaju

^
Ja toi toinen kortinlukija on mallia SDXC, joka on melko tärkeä luettaessa isoja määriä dataa.
VW ID.3 Life

Nilkki

Nyt se on tilattu ja alkaa armoton kärvistely ja odotus.

A3 SB Business Sport 1,4 TFSI

Lisäherkut:
-metalliväri (Shiraz-punainen)
-nahka-alcantara sisusta (titaanin harmaa)
-3-puolainen alhaalta tasainen monitoimiurheiluohjauspyörä
-advanced key-system
-sisätilan alumiinioptiikkapaketti
-sähköisesti sisäänpäintaittuvat peilit
-lohkolämppäri sisäpistokkeella
-B&O soundsystem
-ilman mallimerkintää ja moottorin tyyppimerkintää

Sisustaa tuli pähkäiltyä että uskaltaako tuon vaalean ottaa mutta aina oon vaaleesta sisustasta tykänny nii koitetaan nyt sellasta omaankin autoon :) Panoraamakattoa tulee varmaan ikävä, mutta ei valitettavasti rahapussi anna periks, että vois kaikki varusteet ruksia. Muuten oon kyllä hyvinkin tyytyväinen varusteisiin.

Kysäsinpä piruuttani samalla onko näissä uusissa yksnelosissa mitää lisälämmitintä (PTC?) jolla saa kabiiniin enempi lämpöä, mutta ei kuulemma ole. Mutta mä oon kyllä tuolla Polollakin pärjännyt, kun melkein aina saa tolpan päästä lähtee ni eipä sen niin väliä ja mistäs sen tietää vaikka toi uus motti olis lämpimämpi.

PS. Melko sähkönen ilma tänään ku kissa saa hirveitä sätkyjä ku käy tässä kirjotellessa välillä puskemassa ;D
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

Markku J

Onnittelut hienon paketin tilaamisesta hyvillä varusteilla. Upea väriyhdistelmä tulossa. Ehdottomasti nuo vaaleammat nahka-alcantarat sopivat tuohon kruunaamaan kokonaisuuden. Eikä ne nyt niin herkän vaaleat ole.

Vice

En tiedä onko vanhaa tietoa, mutta itselleni oli uutta, että keväällä tulee myyntiin A3 SB 2.0 TDI (184hv) quattro S-tronic...

Tämä selvisi, kun kävin 1.4T ACT:n hintoja kyselemässä, jotka edelleenkään ei oo tiedossa. Ei tosin ollut ton nelikko-kiisselinkään.
Molemmat pitäisi siis olla maalis-huhtikuun toimituksissa saatavissa.

Oletteko minkälaisia käteisalennuksia saanut neuvoteltua? Mulle kerrottiin, että max 6% olisi (verottomasta hinnasta)...

Markku J

Tuohan olisi just se mitä minä haluaisin. 184 hv dieselkone ja quattro automaattina. Pitää kysellä AC:stä.

Apaju

Lainaus käyttäjältä: Vice - 03.12.12 - klo:20:57
En tiedä onko vanhaa tietoa, mutta itselleni oli uutta, että keväällä tulee myyntiin A3 SB 2.0 TDI (184hv) quattro S-tronic...

Tämä selvisi, kun kävin 1.4T ACT:n hintoja kyselemässä, jotka edelleenkään ei oo tiedossa. Ei tosin ollut ton nelikko-kiisselinkään.

Eipä taida ihan alkaa noitten mallien toimitukset ainakaan Suomessa maalis-huhtikuussa, taitaa noi "perusmallien" toimituksetkin alkaa vasta huhti-toukokuussa ;) ; toivottavasti
VW ID.3 Life

Vice

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 03.12.12 - klo:21:18
Eipä taida ihan alkaa noitten mallien toimitukset ainakaan Suomessa maalis-huhtikuussa, taitaa noi "perusmallien" toimituksetkin alkaa vasta huhti-toukokuussa ;) ; toivottavasti

Olet oikeassa mun kirjoitus moka, eli huhtikuusta alkaen  ;)
Tosin lupailivat Laakkosella, että jos 1.4T ACT tilaukseen menee niin toimitus olisi jo huhtikuussa(?).

Hawtin

Oletteko minkälaisia käteisalennuksia saanut neuvoteltua? Mulle kerrottiin, että max 6% olisi (verottomasta hinnasta)...

Onkohan nyt ihan varmaa tietoa, että dieseli quattro tulee s-tronicilla? Näinhän ei pitänyt olla, vaan automaatti-quattro tulee vain 1.8 tfsi:n parina (+S3). Tai sitten tehdas on eilen muuttanut mieltään...
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy