A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Waltsu83

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 30.06.15 - klo:18:52
Koskahan hybridi tulee ja onkohan siinä sähköisesti toteutettu neliveto? Ja onkohan kukaan kuullut huhua kotimaisten hintojen julkaisusta? Superbin hinnat tulivat jo tovi sitten ja molemmat esitellään Frankfurtissa, niin joskos Aanelosenkin hinnat tulisivat lähiaikoina...kilpailutilanne on ainakin sen verran napakka, ettei ihan kiskurihintoja liene odotettavissa...

No tuota... Audin tapaan niin hinnat alkaen on ihan "jees". Hinnoittelu alkaakin sitten niistä lisävarusteluista. Taas
nähdään 2-3 vuoden päästä nettiauto pullollaan karvalakki A4:ia. Ja onhan se helvetin hieno auto, kun autosta löytyy
ilmastointi ja vakionopeudensäädin. Loput on lisävarustelistalta ja tällöin hinta pomppaa perusauton hinnan verran! :D

Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Waltsu83

Ulkomuoto aivan pirun tylsä (livenä toki voi olla ihan kiva) ja sisältä ihan hieno, mutta ei minkäänlaista autokuumetta aiheuta, ei sitten minkäänlaista. Merkkivaihtuu.com  ::)
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

batman14

Lainaus käyttäjältä: wtf - 30.06.15 - klo:21:07
En ymmärrä tuota ainaista napinaa siitä että uusi malli ei ole tarpeeksi eri näköinen kuin edellinen? Onko jollain muulla saksalaisella premium merkillä muka muutokset niin suuria että autoa ei tunnista edellisen mallin seuraajaksi? Tais mersun e-mallin muuttuminen "väyryseksi" olla se radikaalein ,mutta ei hyvä. Minusta on hyvä että auton tunnistaa Audiksi heti ja että nykyisellä mallilla ajavien peli ei ole heti vanha niinkuin joillain japsimerkeillä jotka muuttuu vuoden välein ihan eri autoiksi. Onhan tuo nyt varmasti kuitenkin tarpeeksi erilainen kuin vanha että tuntee uudella mallilla ajavansa.

Sama. En ymmärrä mitä oikein halutaan uudelta mallilta? Jotain futuristisa ufo-muotoja jotka kääntävät kaikkien päät? Tämä on sopivan hillitty, moderni ja ihan urheilullisen näköinen. Ostaa sitten Juken jos haluaa jotain niin erilaista. Mitkäköhän mallit tulevat quattrona? 218hp diesel on jo varmaan todella maukas. FL A6 mallissa ainakin ei sillä koneella kaipaa juuri mitään enempää Suomena teillä. Ja uusi A4 aika paljon kevyempi kuin A6  :P

wtf

Lainaus käyttäjältä: Waltsu83 - 30.06.15 - klo:21:38
Ulkomuoto aivan pirun tylsä (livenä toki voi olla ihan kiva) ja sisältä ihan hieno, mutta ei minkäänlaista autokuumetta aiheuta, ei sitten minkäänlaista. Merkkivaihtuu.com  ::)
Tuohon voi laittaa bemarin ja mersun vastaavat rinnalle, niin minusta Audi on silti hienoin. Jopa nykyinen B8 on edelleen varsin kilpailukykyinen mikäli ulkonäöstä puhutaan.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Tonttu66

Pistetään moottorit vielä uudemman kerran päivitetyillä tiedoilla... (quattro)



Moottorit ovat

1.4 TFSI 110 kW (150 hv) 250 Nm 0-100 km/h 8,5 s 210 km/h
2.0 TFSI 140 kW (190 hv) 320 Nm 0-100 km/h 7,3 s 240 km/h (ultra)
2.0 TFSI 185 kW (252 hv) 370 Nm 0-100 km/h 5,8 s 250 km/h (saatavilla quattrona)

2.0 TDI 110 kW (150 hv) 320 Nm 0-100 km/h 8,7 s 219 km/h (saatavilla ultrana)
2.0 TDI 140 kW (190 hv) 400 Nm 0-100 km/h 7,7 s 237 km/h (saatavilla ultrana) (saatavilla quattrona)
3.0 TDI 160 kW (218 hv) 400 Nm (7-vaihteinen S tronic) (saatavilla quattrona)
3.0 TDI 200 kW (272 hv) 600 Nm 0-100 km/h 5,3 s 250 km/h (8-vaihteinen tiptronic) (aina quattro)

Kaikkiin malleihin paitsi 3.0 TDI 200 kW saa 7-vaihteisen S tronicin. 160 kW on vakiona 7-vaihteinen S tronic.

Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 30.06.15 - klo:22:40
Pistetään moottorit vielä uudemman kerran päivitetyillä tiedoilla... (quattro)



Moottorit ovat

1.4 TFSI 110 kW (150 hv) 250 Nm 0-100 km/h 8,5 s 210 km/h
2.0 TFSI 140 kW (190 hv) 320 Nm 0-100 km/h 7,3 s 240 km/h (ultra)
2.0 TFSI 185 kW (252 hv) 370 Nm 0-100 km/h 5,8 s 250 km/h (saatavilla quattrona)

2.0 TDI 110 kW (150 hv) 320 Nm 0-100 km/h 8,7 s 219 km/h (saatavilla ultrana)
2.0 TDI 140 kW (190 hv) 400 Nm 0-100 km/h 7,7 s 237 km/h (saatavilla ultrana) (saatavilla quattrona)
3.0 TDI 160 kW (218 hv) 400 Nm (7-vaihteinen S tronic) (saatavilla quattrona)
3.0 TDI 200 kW (272 hv) 600 Nm 0-100 km/h 5,3 s 250 km/h (8-vaihteinen tiptronic) (aina quattro)


Vissiin kuitenkin 500 Nm?

juntikka

On muuten sata ruma sisältä! Ainakin, jos toi näyttö nousee.... Ei pyhä pyssy!

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: wtf - 30.06.15 - klo:21:07
En ymmärrä tuota ainaista napinaa siitä että uusi malli ei ole tarpeeksi eri näköinen kuin edellinen? Onko jollain muulla saksalaisella premium merkillä muka muutokset niin suuria että autoa ei tunnista edellisen mallin seuraajaksi? Tais mersun e-mallin muuttuminen "väyryseksi" olla se radikaalein ,mutta ei hyvä. Minusta on hyvä että auton tunnistaa Audiksi heti ja että nykyisellä mallilla ajavien peli ei ole heti vanha niinkuin joillain japsimerkeillä jotka muuttuu vuoden välein ihan eri autoiksi. Onhan tuo nyt varmasti kuitenkin tarpeeksi erilainen kuin vanha että tuntee uudella mallilla ajavansa.
Muotoilussa voi ottaa rohkeitakin askelia ilman, että sukunäkö katoaa. Esimerkiksi Alfa 159:n tunnisti heti Alfaksi, vaikka se olikin persoonallinen. Sukunäköinen ei välttämättö tarkoita sitä, että eroavaisuuksia pitää etsiä suurennuslasilla ja viivottimella. Mitä tulee saksalaisiin, niin kyllä sielläkin toisinaan on valittu rohkeampia linjoja. Audilla tästä on esimerkkeinä ensimmäinen TT. Siitähän tulikin trendsetteri, jonka jälkeen ei Audilta mitään samanveroista designia ole nähty. Kaikki Banglen suunnittelemat ensimmäisen aallon bemarin mallit ovat myös hyvin persoonallisia ja erittäin rohkeita. Mersun viimeisimmät mallit ovat myös ottaneet eroa edeltäjiinsä. Esimerkiksi A-luokassa ei paljoa ole yhteyttä edeltäjäänsä. Jos aina vain varottaisiin tekemästä virheitä ja nojattaisiin menneeseen, niin kaikki autot yhä näyttäisivät T-Fordilta.

Tonttu66

#158
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 30.06.15 - klo:22:51
Vissiin kuitenkin 500 Nm?

Mjkarhun linkkaamassa dokumentissa vääntö on pienempitehoisessa 3-litraisessa 400 Nm 1250-3750 1/min, vaikka kyllähän se kieltämättä epäloogiselta kuulostaa. Rajoittaako vaihteisto väännön 400 Nm:ään?
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Pumafi

Olisiko tuossa sama kuin A6:sen kanssa. Etuvedossa 400 nm ja quattrossa 500 nm?
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Ritzenhoff

En usko et tehokkaampi 2l TFSI 185kw tulee etuvetona suomeen. Tuosta vaan sai sen kuvan että ainakin saksassa tulee saamaan molempina. Yleisestikin ottaen vähän suppeat moottorivalikoimat vielä. Taitaa tuo 140kw bensa olla ainoa jonkin sortin uutuusmoottori ja innovaatio, muut samaa vanhaa pääosin. Superbissa, Passatissakin 280hp 2l bensat ja 2l 240hp bi-turbo tdi:t. No eiköhän se A nelkunkin moottorivalikoima vuoden päästä ole huomattavasti parempi.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

psxgamer

Aika jännä, että tehokkaampi kaksilitrainen onkin "vain" 250 heppainen. Tuntuu jotenkin hassulta, että vaikka Skoda Superbiin saa sen 280 heppaisen, mutta Audiin ei. Toki voi olla, että tämä vertautuu enemmän Superbin 220hv koneeseen ja Audi tuo vielä tehokkaamman 300hv koneen tarjolle? Tosin varmaan aika epätodennäköistä, koska sitten ollaan jo lähellä S4:n reviiriä...

Quattro A4

Onhan tuo 250hv ihan riittävä, varsinkin kun auto kevenee ilmeisesti yli 100kg. Audi A6:seen sitten saa tehokkaampaa 2l bensakonetta.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 01.07.15 - klo:08:51
Aika jännä, että tehokkaampi kaksilitrainen onkin "vain" 250 heppainen. Tuntuu jotenkin hassulta, että vaikka Skoda Superbiin saa sen 280 heppaisen, mutta Audiin ei. Toki voi olla, että tämä vertautuu enemmän Superbin 220hv koneeseen ja Audi tuo vielä tehokkaamman 300hv koneen tarjolle? Tosin varmaan aika epätodennäköistä, koska sitten ollaan jo lähellä S4:n reviiriä...
Audin moottori on kehitetty eteenpäin kulutusta silmällä pitäen. Se näkyy pyrkimyksenä alhaisemmille kierroksille. Audin versiossa on enemmän vääntöä kuin Skodassa ja Audin huippuvääntö myös alkaa alempaa. Audissa siis 370 Nm @1600-4500 rpm ja Skodassa 350 Nm @1700-5600 rpm. EU CO2-päästössä on melkoinen ero: Audi 129 g/km ja Skoda 159 g/km. Toki Skoda on nelivetoinen, mutta 220 hv -versiona etuvetoisenkin Skodan päästö on 142 g/km.

Alempaa alkava vääntöalue ja korkeampi huippuvääntö tekevät Audin moottorista vahvemman aika isolla alueella kierrosaluetta. Skodan moottori sysää paremmin sitten jossain 5000 rpm yläpuolella.

Ritzenhoff

Niin ja jos 280-300hp neliveto A4:n saisi 50-60kâ,¬:lla, niin se veisi kyllä juurikin pohjan tuolta 30-40kâ,¬ kalliimman S4:n hankinnalta, vaikka siihen varmasti 350-360hp tuleekin uuden mallin myötä jossain vaiheessa. Tuo tuleva 252hp korvaa siis tuon edellisen sukupolven 225hp mallin ja jää varmasti tehokkaimmaksi bensa A4:ksi. Faceliftissa sitten taas joskus 10hp perinteinen lisäys.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 01.07.15 - klo:10:57
Audin moottori on kehitetty eteenpäin kulutusta silmällä pitäen. Se näkyy pyrkimyksenä alhaisemmille kierroksille. Audin versiossa on enemmän vääntöä kuin Skodassa ja Audin huippuvääntö myös alkaa alempaa. Audissa siis 370 Nm @1600-4500 rpm ja Skodassa 350 Nm @1700-5600 rpm. EU CO2-päästössä on melkoinen ero: Audi 129 g/km ja Skoda 159 g/km. Toki Skoda on nelivetoinen, mutta 220 hv -versiona etuvetoisenkin Skodan päästö on 142 g/km.

Alempaa alkava vääntöalue ja korkeampi huippuvääntö tekevät Audin moottorista vahvemman aika isolla alueella kierrosaluetta. Skodan moottori sysää paremmin sitten jossain 5000 rpm yläpuolella.

What? 20Nm eroa ei huomaa erkkikään. Eikös sokotassa noiden numeroiden mukaan ole laajempi vääntöalue?  Maksimiväännön alaraja käytännössä sama.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 01.07.15 - klo:11:22
What? 20Nm eroa ei huomaa erkkikään. Eikös sokotassa noiden numeroiden mukaan ole laajempi vääntöalue?  Maksimiväännön alaraja käytännössä sama.
Noin pyöreästi ero huipputehoissa on 10 prosettin, maksiväännössä 5 prosenttia ja maksimiväännön alarajan kierroluvussa noiden väliltä. Eli mikään noista eroista ei ole nyt niin kovin suuri. Suorituskyvyssäkään ei liene kovin suuria eroja. Ainakin sama 0-100 aika noille ilmoitetaan.

Huippuväännön alue on Skodassa luonnollisesti laajempi, mutta eiköhän molemmat vedä ihan hyvin rajoittimelle asti. Suorituskyvyssä noiden moottorien paremmuus riippuu siitä, millä kierroksilla ollaan.  Omassa käytössä kierrokset pysyvät varmaankin 99 prosenttia ajasta sillä alueella, missä Audin moottori on vahvempi, vaikka täällä tehoja tulee käytettyä selkeästi enemmän kuin Suomessa.

Devl

Oiskohan kuitenkin niin että Audissa on täysin uusi moottori vaikkapa malliltaan EA888 GEN4, kun taas Superbissa käytetään tuota EA888 GEN3.

tpu

Mitä tämä "ultra" käytännössä tarkoittaa? Kun tuossa listassa oli muutaman mallin kohdalla että "saatavana ultrana", niin mitä eroa on kahdella muuten samanlaisella mallilla, mutta toinen on ultra ja toinen ei?

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Devl - 01.07.15 - klo:15:11
Oiskohan kuitenkin niin että Audissa on täysin uusi moottori vaikkapa malliltaan EA888 GEN4, kun taas Superbissa käytetään tuota EA888 GEN3.

En tiedä, mikä nimi tuolle moottorille on suotu, mutta eiköhän se joka tapauksessa ole enemmän ja vähemmän eteenpäin kehitetty versio nykyisistä moottoreista.

Typ2

Lainaus käyttäjältä: tpu - 01.07.15 - klo:16:18
Mitä tämä "ultra" käytännössä tarkoittaa? Kun tuossa listassa oli muutaman mallin kohdalla että "saatavana ultrana", niin mitä eroa on kahdella muuten samanlaisella mallilla, mutta toinen on ultra ja toinen ei?

Ultra tarkoittaa ultrapientä kulutusta. Moottorin ohjelma, vaihteiston välitykset ainakin ovat viilattu ultraksi. Taitaa olla jotain pientä korissakin, kuten tukittuja maskin aukkoja ja liekö sentin matalampi alustakin.
Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

Taky

Lainaus käyttäjältä: Typ2 - 01.07.15 - klo:17:14
Ultra tarkoittaa ultrapientä kulutusta.

Myös vetokoukuttomuutta?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Nalle

Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 01.07.15 - klo:09:12
Onhan tuo 250hv ihan riittävä, varsinkin kun auto kevenee ilmeisesti yli 100kg. Audi A6:seen sitten saa tehokkaampaa 2l bensakonetta.

Eikös A6:seen saa juurikin tuon saman 252hv 2.0TFSI koneen, eikä tehokkaampaa?
Vai onko sellainen tulossa?

Typ2

Lainaus käyttäjältä: Taky - 01.07.15 - klo:17:17
Myös vetokoukuttomuutta?

Ehkä sitäkin.

Taitaa "ultruuden" sisältö vaihdella mallisarjoittain.
Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

Hawtin

Hieman valjun ensivaikutelman uutuus kieltämättä jätti omaan mieleen. Kun valmistumista mahtipontisesti lykättiin, niin odotin jotain hieman lisää ulkonäköönkin. Tietyistä kulmista näyttää samalta kuin vuosia vanhat versiot. Ja Tesla-aikakaudella ei moottoritekniikkakaan nyt suuria innostuksia herättänyt...hybridiäkään eivät saaneet väännettyä aloitukseen. Täytyy varmaan alkaa säästää Teslaan, jos niiltä tulisi joku vähän pienempi sporttifarkku (eipä taida olla tiedossa) ja paljon lisää latauspaikkoja...😎
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

exlex

Pakko olla kyllä Hawtin kanssa samaa mieltä. Itse olisin olettanut että nyt panostetaan hybridiin, mutta tuli sitten perusmoottoreita. Itse olisin jo sen kannalla, että sais ruveta tulemaan Teslan tyyliin sähköversioita pirsseistä. Itsekkin kelailin tuossa jossakin vaiheessa vaimoni kanssa, että vois tesla olla kova sana.

ixnay

Aika lupaavilta vaikuttavat nämä ensimmäiset koeajot vaikka ei aivan sarjatuotantomalleja olekaan.

Olisi mielenkiintoista tietää kuinka paljon tämän uuden 2.0tfsin oikeat kulutuslukemat ovat. Todennäköisesti aika kaukana virallisista.

http://youtu.be/7MSY-Cq3l58

Flat

Vaikka ulkomuoto olikin pienimuotoinen pettymys (odotuksiin nähden), on alkanut tämä kiinostamaan enemmissä määrin. Pinnan alla on itse asiassa tapahtunut hyvinkin paljon ja vaikuttaa hyvin lupaavalta. Sa nähdä millaiset suomi hinnat tulevat olemaan, saksanmaaltahan on jo hieman tihkunut tietoja/arvailuja.

Audi A4 1.4 TFSI 150 hp 30,600 euros
Audi A4 2.0 TFSI 190 hp 35,050 euros
Audi A4 2.0 TFSI 252 hp 42,100 euros
Audi A4 2.0 TDI 150 PS 32,500 Euro
Audi A4 2.0 TDI 190 PS 38,100 Euro
Audi A4 3.0 TDI 218 hp 43,100 euros
Audi A4 3.0 TDI 272 hp 50,100 euros

Onko jollain kokemusta tuosta virtuaali mittaristosta joka tule ilmeisesti kunnon MMI:n mukana, onko se oikeasti hyvä vai vai joku trendikäs viritys. Tuon suhteen olen hyvin skeptinen.


Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Flat - 29.07.15 - klo:09:01
Audi A4 1.4 TFSI 150 hp 30,600 euros
Audi A4 2.0 TFSI 190 hp 35,050 euros
Audi A4 2.0 TFSI 252 hp 42,100 euros
Audi A4 2.0 TDI 150 PS 32,500 Euro
Audi A4 2.0 TDI 190 PS 38,100 Euro
Audi A4 3.0 TDI 218 hp 43,100 euros
Audi A4 3.0 TDI 272 hp 50,100 euros

Mitkähän noista on quattroja... ainakin viimeksi mainittu.

Eikö virtuaalimittaristo ole sama kuin TT:ssä?

Onko jännä nähdä lyökö 1.4 TFSI Aanelkussa tällä kertaa läpi... koneen ominaisuuksista se ei varmaan jää kiinni. Aikanaanhan B6-koriin tuli tarjolle 1,6-litrainen bensa, mutta sen suosio jäi marginaaliseksi ainakin täällä meillä.

Waltsu83

Perusauton hinta tulee olemaan taas suhteessa kovin korkea auton perusvarusteluun. Kangaspenkit, ilmastointi ja vakionopeuden säädin vakiona. Loput sitten räätälöidään asiakkaalle h*lvetin kovaan hintaan. Varmaan 3.0 TDI quattro perushinta hipoo jossain 70 000 â,¬ korvilla ja siihen sitten ruvetaan lataamaan perusvarusteet niin 80 000 â,¬ mennään...

Terv.

Niin h*lvetin kyllästynyt Audin lisävaruste hinnoitteluun ja "vakio"varusteisiin...
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy