A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

ttiikeri

Audi A4 1.8 TFSI

Passatti

Mikäs se siellä kojelaudan keskellä möllöttää? Kovasti parjattu Mese C sarjan näyttö.
Always lead, never follow

Ranssi

Hienohan tuo on, mutta yllätyksellisyyttä muotoilussa on puhtaan nollan verran eli olisi sitä voinut vähän radikaalimminkin uudistua. Sisällä muutos on sentään hieman havaittavampi.

Ritzenhoff

Jep, parjattu C-Mese näyttö.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 29.06.15 - klo:09:06
Mikäs se siellä kojelaudan keskellä möllöttää? Kovasti parjattu Mese C sarjan näyttö.
Vai onko Audin esiin nousevaa mallia ?  Aika vähän vielä kuvia mistä selviäisi ...
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

qekko

Audi.de:n sivulla lisää kuvia ja värejä: http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a4/die-neue-a4-limousine.html#

Näytön sisääntaittuvuudesta ei tullut kuitenkaan selkoa...
Ajossa:
Audi A4 Avant quattro 2.0TFSI 185kW (B9)
VW Touran 1.4 TSI DSG 110kW (2016)
Vanhat:
Audi A4 allroad 2.0TFSI 155kW (B8)

Herr K

VW Passat Variant GTE

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 29.06.15 - klo:09:06
Mikäs se siellä kojelaudan keskellä möllöttää? Kovasti parjattu Mese C sarjan näyttö.

Samoilla linjoilla mennään tosiaan. Ja miksipä ei mentäisi, koska ei kai sitä kovin pahana onglemana voi pitää, että näyttö on siinä kohdassa, missä sitä on helpoin ja turvallisin silmäillä. Mun silmään tuo näyttää aivan selvästi kiinteästi asennetelta. Piiloon liukuva näyttö onkin sellainen juttu, mille en vielä koskaan ymmärtänyt mitään järkevää tarvetta.
http://www.worldcarfans.com/115062995886/2016-audi-a4-sedan-and-a4-avant-officially-introduced/highphotos#31

Mitä muuten tulee tuohon Audiin, niin muotoilun puolesta olisin kyllä toivonut edes vähän uskallusta ja uutta. Alkaa jo miesmuisti loppumaan, ennen kuin muistan ajan, jolloin A4 näytti toisenlaiselta.

Teksisesti udistukset ovat sen sijaan mielenkiintoisempia. Uusi 2 litrainen TFSI yhidistettynä todella alhaiseen ilmanvastukseen ja laihdutuskuuriin lupailee hyvää kulutusta ajatellen. Pienitehoisimpien mallien ilmanvastuksen muotokerroin on 0,23.


psxgamer

Hinnat alkaen bensiini malli 1.4TSI, ilmeisesti aika sama kone kuin muissa konserni sisarissa? Ei kai tuossa mitään vikaa siis ole, hyvä kone ja paino alentunut selvästi, mutta imago mielessä isoon Audiin vähän hassu? Business kuleilla ajelevat ajelevat sitten tyytyväisenä käytännössä samalla koneella kuin papat omissa Octavioissaan.  ;D

europe

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 29.06.15 - klo:13:52
Hinnat alkaen bensiini malli 1.4TSI, ilmeisesti aika sama kone kuin muissa konserni sisarissa? Ei kai tuossa mitään vikaa siis ole, hyvä kone ja paino alentunut selvästi, mutta imago mielessä isoon Audiin vähän hassu? Business kuleilla ajelevat ajelevat sitten tyytyväisenä käytännössä samalla koneella kuin papat omissa Octavioissaan.  ;D

Eipä tuossa ole mitään hävettävää, jos  liikennevaloissa on vieressä 1.5 litrainen ja kolmepyttyinen 418i Gran Coupe...Tai Mersun C160. Hinnat alkaen on hinnat alkaen.

Atro

#132
Kas, avaimetonta käyntiä ja sähköistä takapaksia lupailevat vakiovarusteiksi. Vanhassa olivat yhteensä 2 kâ,¬:n investointi. Tosin muita uusia "pakollisia" lisävarusteita tulee sen verran saataville jotta eiköhän se tilauksen loppusumma ole samaa luokkaa vanhan mallin kanssa...

Kojelauta muistuttaa A6:sen vastaavaa mistä pidän paljon. Ulkonäöltään mieto päivitys mutta toisaalta miksi rikkoa hyväksi havaittua kaavaa? Melutasoon panostaminen kuulostaa hyvältä, toivottavasti myös koeajolla. Kokonaisuutena sellainen paketti että alle puolen vuoden toimitusajalla varmaan tällaisesta turha alussa haaveilla.

Ritzenhoff

Väärin,

As an option, Audi supplies gesture control for opening the trunk lid of the A4 or the tailgate of the A4 Avant: A proximity sensor in the rear bumper reacts to a kick motion so that the trunk lid or tailgate unlocks and opens automatically when the key is recognized. With the A4 Avant, there is also the option of an electric tailgate, which can also be closed by gesture control.
There are two buttons in the luggage compartment, one of which closes the tailgate while the other closes the tailgate and also locks the car. In addition, the driver can close the tailgate either with the button in the door or by pressing longer on the button of the convenience key. Remote-control keys and a start- stop button for keyless engine starting are standard equipment on the new A4 and Audi A4 Avant. The convenience key for keyless entry and ignition is an optional extra.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

tpu

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 29.06.15 - klo:11:12
Vai onko Audin esiin nousevaa mallia ?  Aika vähän vielä kuvia mistä selviäisi ...

Tuosta videolta kun katsoo tarkasti, niin siinä paikalla, jossa normaalisti (esim. A3, A6) on se nappi, olla saa näytön sisään/ulos, on näytön kuva, sekä ns. "on/off" ikoni (sen nuoli-ikonin sijaan). Joten tuosta viimeistään voi päätellä, että näyttö on ja pysyy kiinteästi esillä, napista saa sen vain päälle/pois.

Atro

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 29.06.15 - klo:16:12
Väärin,


Sivulla 3 tuossa mjkarhun linkkaamassa dokumentissa kyllä tuo sähköinen takaluukku mainitaan vakioksi. Avaaminen jalan heilautuksella on ekstraa. Avaimetonta käyntiä ei tosiaan taida olla vaan keyless go eli kun autoon on sisälle päässyt niin sitten sen saa avain taskussa käyntiin.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Atro - 29.06.15 - klo:19:45
Sivulla 3 tuossa mjkarhun linkkaamassa dokumentissa kyllä tuo sähköinen takaluukku mainitaan vakioksi. Avaaminen jalan heilautuksella on ekstraa. Avaimetonta käyntiä ei tosiaan taida olla vaan keyless go eli kun autoon on sisälle päässyt niin sitten sen saa avain taskussa käyntiin.

Kyllä, sähköinen takaluukku ja tavaratilan peitto on vakio. Avaus jalanheilautuksella on extra.

LainaaThe electric luggage compartment cover and electric tailgate are standard equipment. An optional extra is sensor control for opening and closing the tailgate.

Ja muuta standardia on lueteltu tässä (sivulta 6):

LainaaThe two new Audi A4 models will be available from dealerships in Germany and other Western European countries as of fall 2015. Their standard equipment is even more comprehensive than that of their predecessors. It includes xenon headlights, keyless go, a Bluetooth interface, Audi drive select (as of 140 kW/190 hp) and a 7-inch MMI color display.

Sivulta 11:

LainaaAll of the versions of the new models include the safety system Audi pre sense city as standard equipment. At speeds of up to 85 km/h (52.8 mph), the system scans the road for other vehicles and pedestrians using a windshield-mounted front camera with a range of up to 100 meters (328.1 ft).

Mukautuva vakionopeussäädin ei kuitenkaan ole vakiovaruste, ainakaan Saksassa.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

europe

#137
Jostain luin, että 5-tuumainen näyttö olisi vakiona ja 7-tuumainen lisävarusteena ja siten, että tuon isomman näytön saisi myös jälkiasenteisena. Ja että isompaan tulisi myöhemmin myös kosketustoiminto. Ken tietää...?

Lähde, AMS.
"Das serienmäßig 5-Zoll in der Diagonale messende Display ist jetzt feststehend und gleicht in der Optik einem Tablet. Gut, dass, wie bei VW gerade eingeführt, auch Audi Android-Smartphones oder iPhones komplett integriert. Schade, dass der Bildschirm nur auf 7 Zoll wächst, wenn ein Navi geordert wird und dass seine Touchfähigkeit erst später kommt â€" aber wer weiß, wie treffsicher die Finger bei der Positionierung des Displays wären."

Infoa on B9-mallista hajanaisesti joka puolella ja ristiriitaisuuksia varustuksista löytyy...

Mjkarhu

Lueskelin itse lävitse tuon koko setin ja ihan mielenkiintoisia varusteita. Traffic jam vaikuttaa ainakin harkitsemisen arvoiselta, jos ottaa adaptiivisen vakkarin. Harmi vaan ettei noita varusteita pääse kokeilemaan missään, ostettava "sika säkissä". Jalan heilautuksella toimiva luukku on kyllä otettava, jos ottaa keyles järjestelmän. Ei luulisi yhden anturin paljoa maksavan..

Jännä kyllä että quattroa ei tosiaan saa tähän uuten ihmebensakoneeseen, vaan pitää ottaa tehokkaampi 2.0TFSI. Vertaavat kuitenkin 1.4 konetta 1.8:iin tossa tekstissä ja nykymalliatossa senkin saa quattrona.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 29.06.15 - klo:21:31
Lueskelin itse lävitse tuon koko setin ja ihan mielenkiintoisia varusteita. Traffic jam vaikuttaa ainakin harkitsemisen arvoiselta, jos ottaa adaptiivisen vakkarin. Harmi vaan ettei noita varusteita pääse kokeilemaan missään, ostettava "sika säkissä". Jalan heilautuksella toimiva luukku on kyllä otettava, jos ottaa keyles järjestelmän. Ei luulisi yhden anturin paljoa maksavan..

Ei muuta kuin uusi Passat Highline koeajoon, jossa on Kuljettajaa avustavat järjestelmät -paketti. Järjestelmät lienevät pitkälti samoja, vaikka eroavaisuuksiakin toki varmasti löytyy. Audissa näyttäisi olevan saatavilla pre sense city, Basic ja rear. En ainakaan suoraan tunnista, että Passattiin olisi saatavilla pre sense rear.

Passat Highline:
Mukautuva vakionopeussäädin ACC
Ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla (ilmeisesti Audi pre sense city)

Passat Kuljettajaa avustavat järjestelmät -paketti
Hätätilanneavustin Emergency Assist
Kaukovalojärjestelmä Dynamic Light Assist
Kaistanpitoavustin Lane Assist
Kaistanvaihtoavustin Side Assist Plus. Aktiiviset ohjausliikkeet, varoittaa kuolleessa kulmassa olevasta ajoneuvosta ja peruutettaessa risteävästä liikenteestä.
Jalankulkijatunnistus Pedestrian Monitoring
Ruuhka-avustin Traffic Jam Assist

Itselläni on uusi Passat Highline, ja tuo adaptiivinen vakionopeudensäädin pysäytykseen ja uudelleen liikkeelle lähtöön asti on äärimmäisen kätevä. Kieltämättä muutaman ensi kerran epäröi pysäyttääkö automatiikka todella auton kun edellä ajava jarruttaa tai pysähtyy...
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

wtf

Lainaus käyttäjältä: europe - 29.06.15 - klo:21:23
Jostain luin, että 5-tuumainen näyttö olisi vakiona ja 7-tuumainen lisävarusteena ja siten, että tuon isomman näytön saisi myös jälkiasenteisena. Ja että isompaan tulisi myöhemmin myös kosketustoiminto. Ken tietää...?


Toivottavasti Audi ei lähde tuohon kosketusnäyttöbuumiin ainakaan niin että se olisi ainoa käyttötapa. Tähän astihan katkaisijoilla tapahtuva mmi-hallinta on ollut ihan tarkoituksella valittu. Kalliimpi mutta parempi. Itse en pidä kosketusnäytöistä autossa lainkaan.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: wtf - 30.06.15 - klo:06:58

Toivottavasti Audi ei lähde tuohon kosketusnäyttöbuumiin ainakaan niin että se olisi ainoa käyttötapa. Tähän astihan katkaisijoilla tapahtuva mmi-hallinta on ollut ihan tarkoituksella valittu. Kalliimpi mutta parempi. Itse en pidä kosketusnäytöistä autossa lainkaan.

Minustakin MMI on autossa parempi hallinta menetelmä kuin kosketusnäyttö. Käyttö onnistuu kurkoittamatta ja poistamatta katsetta tiestä, sekä myös silloin kun auto tärisee kovasti. Mutta: Android Auto ja Apple Carplay on luotu kosketusnäytölle, joten niiden sovittaminen MMI tyyliselle navigointi rullalle lienee sulaa mahdottomuutta. Ellei sitten iso MMI pyörykkä sisällä jonkinlaista läppäri tyylistä touchpadia ja sekin on käyttökokemuksena paljon surkeampi kuin suora kosketus...

kai75

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 30.06.15 - klo:09:25
Minustakin MMI on autossa parempi hallinta menetelmä kuin kosketusnäyttö. Käyttö onnistuu kurkoittamatta ja poistamatta katsetta tiestä, sekä myös silloin kun auto tärisee kovasti. Mutta: Android Auto ja Apple Carplay on luotu kosketusnäytölle, joten niiden sovittaminen MMI tyyliselle navigointi rullalle lienee sulaa mahdottomuutta. Ellei sitten iso MMI pyörykkä sisällä jonkinlaista läppäri tyylistä touchpadia ja sekin on käyttökokemuksena paljon surkeampi kuin suora kosketus...
Itsellä A6:ssa touchpad (vaihekepin vieressä) joka tuli navigaation mukana, A3:ssa taitaa vastaava touchpad olla siinä MMI-rullan päällä. Uskoisin et tuo touchpad yleistyy muissaki audeissa...
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

tpu

Itselleni tuli tuosta MMI-rullasta mieleen, että onko se vähän hankalassa paikassa kun on vaihteenvalitsimen takana? Nykyisessä A3:ssa kun ne ovat toisin päin, niin rullaa on ollut leppoisa käyttää kyynärpään levätessä kyynärtuen päällä.

Redown

Lainaus käyttäjältä: tpu - 30.06.15 - klo:09:48
Itselleni tuli tuosta MMI-rullasta mieleen, että onko se vähän hankalassa paikassa kun on vaihteenvalitsimen takana? Nykyisessä A3:ssa kun ne ovat toisin päin, niin rullaa on ollut leppoisa käyttää kyynärpään levätessä kyynärtuen päällä.

Eiköhän siinä ole juuri se idea, että käsi lepää vaihteenvalitsimen päällä ihan niinkuin uudessa Q7:ssa...
Nykyinen: Audi A5 Coupe 3.0TDI Quattro
Exät: Porsche Boxster 2.5 -99, VW Scirocco 1.4TSI Sport -09, VW Golf 2.0TDI 4MOTION Highline -05, Seat Leon TopSport 1.9TDI -03, Volvo V70 2.5T AWD, VW Vento 1.9TDI -92 jne.

tpu

Totta, onhan tuo matalampi ja muodoltaankin siihen sopiva.

Hawtin

Koskahan hybridi tulee ja onkohan siinä sähköisesti toteutettu neliveto? Ja onkohan kukaan kuullut huhua kotimaisten hintojen julkaisusta? Superbin hinnat tulivat jo tovi sitten ja molemmat esitellään Frankfurtissa, niin joskos Aanelosenkin hinnat tulisivat lähiaikoina...kilpailutilanne on ainakin sen verran napakka, ettei ihan kiskurihintoja liene odotettavissa...
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Tonttu66

Moottorit ovat

1.4 TFSI 110 kW (150 hv) 250 Nm 0-100 km/h 8,5 s 210 km/h
2.0 TFSI 140 kW (190 hv) 320 Nm 0-100 km/h 7,3 s 240 km/h (ultra)
2.0 TFSI 185 kW (252 hv) 370 Nm  0-100 km/h 5,8 s 250 km/h

2.0 TDI 110 kW (150 hv) 320 Nm 0-100 km/h 8,7 s 219 km/h (saatavilla ultrana)
2.0 TDI 140 kW (190 hv) 400 Nm 0-100 km/h 7,7 s 237 km/h (saatavilla ultrana)
3.0 TDI 160 kW (218 hv) (7-vaihteinen S tronic)
3.0 TDI 200 kW (272 hv) 0-100 km/h 5,3 s 250 km/h (8-vaihteinen tiptronic)

Kaikkiin malleihin paitsi 3.0 TDI 200 kW saa 7-vaihteisen S tronicin. 160 kW on vakiona 7-vaihteinen S tronic.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

ixnay

Ohjaamo on kyllä hieno, mutta suurin ongelma on juuri tuo ulkopuolen muotoilu. Evoluutiomaisesti ollaan vaan kehitetty olemassa olevaa linjaa. Autohan taitaa olla viimeisiä uuden Q7:n ohella jotka on kehitetty entisen muotoilujohtajan aikakaudella. Odotettavissa on että seuraavat kokonaan uudet automallit noudattavat uutta muotokieltä joita autonäyttelyissä esitelty "Prologue" konseptiauto (kuvassa alla) on vähän jo esitellyt.

Pelkäänpä että tämä ja Q7 eivät tule kestämään aikaa kovin.


wtf

En ymmärrä tuota ainaista napinaa siitä että uusi malli ei ole tarpeeksi eri näköinen kuin edellinen? Onko jollain muulla saksalaisella premium merkillä muka muutokset niin suuria että autoa ei tunnista edellisen mallin seuraajaksi? Tais mersun e-mallin muuttuminen "väyryseksi" olla se radikaalein ,mutta ei hyvä. Minusta on hyvä että auton tunnistaa Audiksi heti ja että nykyisellä mallilla ajavien peli ei ole heti vanha niinkuin joillain japsimerkeillä jotka muuttuu vuoden välein ihan eri autoiksi. Onhan tuo nyt varmasti kuitenkin tarpeeksi erilainen kuin vanha että tuntee uudella mallilla ajavansa.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy