Audi A3 8P etupuskurin/maskin faceliftaus.

Aloittaja lemmentalja, 30.07.13 - klo:23:52

« edellinen - seuraava »

lemmentalja

Terppa!

Ajatuksena vaihtaa -04(8P) Pre facelift malliin faceliftin etupuskuri ja maski. Onko sopivuusongelmia? Kuva googletuksen perusteella lokarit ja konepelti aika saman mallisia...?
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

makelja

#1
Samaa tuossa on tutkiskellut.
Menee vaihtoon myös konepelti.
Se faceliftin facelift versio voisi osua kohdalleen, mutta pitäisi saada maskin yläreunan mitat jostain niin voisi mallata niitä tähän pre-facelifin mittoihin.

Olen myös katsellut tätä:
http://www.autostyle.nl/catalog_en/front-bumper-audi-a3-8p-03-05-s-design.html

Tuolla on yksi kuvaus tehdystä:
http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-sportback-8p-chassis/54571-conversion-pre-facelift-double-grill-bumper-facelift-s-line-bumper.html

Late

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 30.07.13 - klo:23:52
Terppa!

Ajatuksena vaihtaa -04(8P) Pre facelift malliin faceliftin etupuskuri ja maski. Onko sopivuusongelmia? Kuva googletuksen perusteella lokarit ja konepelti aika saman mallisia...?

Joutuu konepellin vaihtaa jos meinaat tuon puskurin ja maskin vaihtaa.



makelja

#5
Ne kaikki vähän taitaa olla joissa ei vaihdeta konepeltiä. Pellin reunan saaminen oikeaan kohtaa siihen maskin yläpuolelle näyttää aiheuttavan ongelmia.

Olen katsellut myös Saksan ebayn pikkuilmoituksia ja sieltä saisi noita oikeita puskureita ja maskeja pikkurahalla. Oma kun on musta, niin näyttäisi olevan suoraan oikean värisiäkin. Ainoa ongelma on konepellin saaminen Suomeen. Vaikka pellillä on hintaa vain 50-100e niin rahti lienee sen kokoisella kappaleella useampia satasia. Voisi tuon ehkä toimintatonnilla saada tehtyä koko homman alkuperäisillä osilla.

Vielä yksi mitä olen ihmetellyt.
Mattigilla on maski tuohon kaksiosaiseen versioon, mutta kun kyselin sitä sanoivat että ei käy 2004 malliseen vaan ainoastaan 2005:stä eteenpäin.
Tuote on siis tämä.
Onko siis todellakin niin että on split maski versio 04 ja 05 jotka ovat erilaisia? Ja onko Sportback versiota ollut split maskilla. Sehän tuossa kylläkin lukee että "nur Sportback"

Late

Lainaus käyttäjältä: makelja - 06.09.13 - klo:16:47
Ne kaikki vähän taitaa olla joissa ei vaihdeta konepeltiä. Pellin reunan saaminen oikeaan kohtaa siihen maskin yläpuolelle näyttää aiheuttavan ongelmia.

Olen katsellut myös Saksan ebayn pikkuilmoituksia ja sieltä saisi noita oikeita puskureita ja maskeja pikkurahalla. Oma kun on musta, niin näyttäisi olevan suoraan oikean värisiäkin. Ainoa ongelma on konepellin saaminen Suomeen. Vaikka pellillä on hintaa vain 50-100e niin rahti lienee sen kokoisella kappaleella useampia satasia. Voisi tuon ehkä toimintatonnilla saada tehtyä koko homman alkuperäisillä osilla.

Vielä yksi mitä olen ihmetellyt.
Mattigilla on maski tuohon kaksiosaiseen versioon, mutta kun kyselin sitä sanoivat että ei käy 2004 malliseen vaan ainoastaan 2005:stä eteenpäin.
Tuote on siis tämä.
Onko siis todellakin niin että on split maski versio 04 ja 05 jotka ovat erilaisia? Ja onko Sportback versiota ollut split maskilla. Sehän tuossa kylläkin lukee että "nur Sportback"

Tuo tuote kylläkin minusta on Sportback malliin. Kun katsoo sitä PDF tiedostoa. On vaan ritilöiden päivitys juttu tuo.

Kaksi-osaista maskia tehty 02/03 - 05/05 vuosina.

Samppis

Osaako kukaan kertoa, miten 8P pre faceliftista saa pelkän maskin irti irrottamatta puskuria? Kyseessä siis tuo liitteen kuvan 3 ovinen versio. Eli ensin nuo 3 kpl ruuveja irti (nro1.), mitä seuraavaksi? Nämä avaamalla ei vielä liiku maski mihinkään suuntaan.

Pertsa

Mahtaisko noita konepeltejä löytyä esim. Autovahinkokeskuksesta?
Onko sitten faceliftissa ja faceliftin faceliftissa (2009->) samanlainen konepelti?

makelja

Kun noita kuvia olen katsellut niin faceliftin faceliftissä, siis 08:sta eteenpäin näyttäisi olevan maskin yläreuna suorempi. Noissa ekoissa singleframe maskeissa se on vähän kaareva. Voi tietenkin olla että kuvakin vääristää.
Pitäisi päästä mittailemaan ja katsomaan tarkemmin, jos saisi joskus sellaiset vierekkäin. Tai mahdollisesti jos jotkut jäsenet voisi vaikka omaansa mittailla.

Late

#10
Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 06.09.13 - klo:22:14
Mahtaisko noita konepeltejä löytyä esim. Autovahinkokeskuksesta?
Onko sitten faceliftissa ja faceliftin faceliftissa (2009->) samanlainen konepelti?

Tässä vähän tietoa lisää.

Kaksi-osainen maski 02/03-05/05 "2-ovinen"
- 8P0 823 029 B "konepelti"

yksi-osainen maski 09/04-05/05 "Sportback 4-ovinen"
- 8P4 823 029 B "konepelti"

yksi-osainen maski 05/05-06/08
- 8P4 823 029 B "konepelti"

yksi-osainen maski 07/08-03/13
- 8P0 823 029 E "konepelti"
"tietääkseni myös sivupellit pitää vaihtaa. Kun valot ovat sivulta erinlaiset"
+ vielä joutuu sivupeilit laittamaan, että saa sivu vilkut.

makelja

Kiitos Late.
Selvitti tuonkin epäilyn.

lemmentalja

Mitenkäs tuo ohjauspyörän vaihto...Mitä täytyy huomioida sen päivityksessä? Ebaytä selailin ja sieltähän saisi kohtuulliseen hintaan esimerkiksi 2006 vuosimallin ratin bägeineen. Onko "bolt on" vai tarvitaanko kolvia ja yleismittaria? VCDS löytyy, mutta taitoa käyttää ei...
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

makelja

Ratin vaihto taitaa mennä ihan plug and play. Etenkin jos ei ole monitoimiratti.
Englannista olen itse noita katsellut. Ovat siellä halvempia kuin Saksassa. Airbagin kanssa parhaimmillaan alle 300e.

makelja

Nyt taisin löytää sellaisen etusen joka kiinnostaa: http://www.stxstyling.co.uk/StxStyling/Cars/showit.php?pnum=7529
Eihän tuo nyt aivan ole vastaava kuin aito, mutta parhaimman näköinen mitä olen löytänyt. Vrt. tämä. Maskina on A6:n maski.
Noista aiemmista postauksista puuttuu että jos faceliftin tekee alkup. osilla pitää myös puskurin takana oleva levy vaihtaa.

Kennedy

300ZX
Passat Variant 2013

makelja

#16
Katselin Alvadi.ee sivuja, ja heillä olisi konepelti 130e ja siihen sitten lisäksi vaikka tämä: http://www.tuningkauppa.com/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Kuusio/Products/63409
Näppärästi saisi faceliftin tehtyä. Tietenkin maalaukset pitäisi hoitaa, mutta selviäisi alle sen kuuluisan touhutonnin.
Tai koko setti Alvadilta:
http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/10092/2017#!tab4
http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/10083/2017
http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/46608/2017

Ja sumarin grillit saisi vanhasta puskurista.

jaripetteri

Väittäsin että menee lokaritkin uusiksi tuossa päivityksessä. Lamppujan muoto erillainen. Jos siis OEM osilla tekee.
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

makelja

Jos pitäytyy pre-facelift single frame versiossa niin ei tarvitse vaihtaa lokareita. Jos haluaa facelift single frame version menee vaihtoon lokareiden lisäksi myös umpiot.

jaripetteri

aa... mä olin pykälää uudemmassa päivityksessä... :)
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy