Savuttelu ja moottorin nykiminen tasakaasulla voisi viitata EGR-ongelmiin. Joka tapauksessa saa liian vähän ilmaa suhteessa syötettyyn poltoaineen määrään.
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - Mtyy #1
Moottori ja voimansiirto / Vs: 2.5 tdi R5 128 kw + tiptronic ongelmia03.08.15 - klo:08:20
Savuttelu ja moottorin nykiminen tasakaasulla voisi viitata EGR-ongelmiin. Joka tapauksessa saa liian vähän ilmaa suhteessa syötettyyn poltoaineen määrään.
#2
Passat 3C (05–10) / Vs: Ajattelin VAIHTAA hiukkassuodattimen03.06.15 - klo:22:56
Kuten noista kuvista näkee, ihan perustyökaluilla irroitettavissa. Hankala kuitenkin tilan ahtauden takia. Antureita ei kannata yrittää irroittaa suodattimen ollessa paikoillaan
![]() Pitkän päivän, jonkinlaisen nosturin, paljon erilaisia avaimia ja pulttipyssyn kun varaa käyttöön, niin sitten onnistuu. Itse noita aika paljon raplanneena voin kommentoida, ettei ihan helppo homma kuitenkaan... #3
Moottori ja voimansiirto / Vs: DPF poisto17.01.15 - klo:22:31Lainaus käyttäjältä: vwp - 12.01.15 - klo:12:21 Pöntön irroitus on vaikea ja vaatii aikaa, hermoja ja työkaluja, kaikkia paljon... Jos loukku menee tukkoon ja se päätetään poistaa toiminnasta, samalla kannattaa ohjelmoida EGR pois. Vikaantuessaan sen vaihtaminen on yhtä hankala, kuin tuo DPF:n. EGR:n kohdalla puhutaan parhaillaan noin tuhannen euron remontista vikaantuessaan. Näin saadaan loppupelissä järkevä kokonaisuus, koska nuo molemmat ovat tosiaan kulutustavaraa nykyautoissa. Työn hinta riippuu tietenkin tekijästä, mutta missään nimessä halvimpia tyhjennettäviä nämä eivät valitettavasti ole ![]() #4
Passat 3C (05–10) / Vs: 1.9tdi kova kulutus07.12.14 - klo:20:52
Onko autossa DPF ?
Jos on, eikä ole koskaan vaihdettu, niin saattaa tehdä polttoja tiuhaan mikä kyllä nostaa keskikulutusta #5
Moottori ja voimansiirto / Vs: DPF poistettu, pakokaasu haisee21.11.14 - klo:23:02
Kaikki Passatit (1.9TDI ja 2.0TDI koneilla olevia) mitä olen naplannut, niin yksi pönttö ja yksi kenno on ollut sen sisällä, ei erillistä katalysaattoria vaan tosiaan toinen pää kastettu katalyyttiin. Tuolloin DPF:n tyhjennyksessä lähtee siis kaikki sisältä. Haju ehkä hivenen muuttuu, mutta ainakaan itse en ole havainnut isoa muutosta.
BMW:ssä, Hondassa (Dtec) ja Volvon pöntöissä sen sijaan on ollut erikseen katalysaattori, mutta samassa pytyssä silti, jolloin se kannattaa jättää paikoilleen. #6
Octavia II (04-13) / Vs: Octavia 1,9 TDI DSG 77kW lastutus18.07.14 - klo:22:43
Siellä on todennäköisesti ihan eri moottorinohjaus jonka vuoksi boksi ei toimi. Lisämausteen tuo myös mahdollinen DPF
#7
Superb II (08-15) / Vs: Dpf paine-eroanturi, missä?16.07.14 - klo:10:22Lainaus käyttäjältä: JeeRock - 15.07.14 - klo:21:51 DPF:lle kannattaisi tehdä anturin vaihdon yhteydessä pakkopoltto ja sen jälkeen kertoa eculle, että on uusi paine-eroanturi. Tällöin ecu tajuaa saamansa signaalin oikeanlaiseksi paineeksi, eikä anna turhia herjoja esim tukosa olevasta suodattimesta, vaikka tämä olisikin kunnossa. Mutta jos vikavaloja ei tule, niin sitten defaultit on ok, ja ei kuin kovaa ajoa ![]() #8
Moottori ja voimansiirto / Vs: Diesel hiukkassuodatin08.07.14 - klo:22:59Lainaus käyttäjältä: DaMake - 04.07.14 - klo:23:06 Vaihtelua noissa kyllä on. Honda i-CDTi moottorilla 100-150tkm, D-Tech moottorilla 100-+200tkm. BMW:t 200-250 tkm Vaggilaiset +250tkm. Mersuissa lähes ikuisia Ja tietenkin löytyy yksilöitä, jotka eivät osu noihin kilometreihin ollenkaan. Viallinen EGR ajaa monesti DPF:n tukkoon jo paljon aikaisemminkin, ilman että antaa edes vikakoodia itsestään. #9
Octavia II (04-13) / Vs: kokemuksia 1,6 tdi cr27.06.14 - klo:11:56Lainaus käyttäjältä: purtsi83 - 26.06.14 - klo:14:52 Otappa yhteys tuonne www.sercap.fi ennenkuin ostat uutta ecua. Vanhankin voi saada korjattua! #10
Moottori ja voimansiirto / Vs: 2.0 CR dieselin ohjelmointi25.06.14 - klo:09:50Lainaus käyttäjältä: sonic - 24.06.14 - klo:23:09 Ã,,lä suotta poista loukkua, jos se vielä toimii. Sen voi poistaa myöhemminkin. 170hp malliin saa reilut 210hp ja 430Nm helposti, ilman mekaanisiakin muutoksia. #11
Moottori ja voimansiirto / Vs: Kokemuksia TDI 1.6 CR koneesta22.04.14 - klo:22:17
Kyllä tuolla varmasti suurimman osan vikakoodeista luettua saa. Suodatinta jos haluaa tutkia ja antureiden livearvoja katsella, niin VCDS voisi olla pätevämpi laite tuolloin.
#12
Moottori ja voimansiirto / Vs: Kokemuksia TDI 1.6 CR koneesta15.04.14 - klo:21:57Lainaus käyttäjältä: seppotaas - 15.04.14 - klo:09:21 Lastutus ja karttojen optimointi ovat sama asia, mekaaninen viritys sitten tietysti erikseen, mutta yhtäkaikki, ohjelmalla tuohon saa mukavasti potkua lisää. Rakettia siitä ei voi tehdä, mutta erittäin kelvollisen kulkineen kylläkin. Kulutus noissa on jo niin pieni, että tuon kokoisen massan liikuttamiseen ei paljon pienemmällä energiamäärällä enään päästä. Tuosta syystä kannattaa pitää ne tehdaswebastot kunnossa ja viimasuojat talvella paikoillaan! #13
Passat 3B/3BG (96 - 05) / Vs: Alhainen ahtopaine Passat TDI 1.9 74kW -0229.03.14 - klo:14:31
Takerteleva EGR tekee ainakin nykimistä ja ylimääräistä savuttelua
#14
Octavia II (04-13) / Vs: kokemuksia 1,6 tdi cr20.03.14 - klo:11:12Lainaus käyttäjältä: hansolo - 20.03.14 - klo:10:11 Kyllä, ECU avataan fyysisesti ja siihen jää pieni jälki kyseisestä toimenpiteestä. Katsastuksessa sitä eivät varmasti huomaa, elleivät asiaa erikseen tutki. Ja oman Ecunhan saa jokainen avata ja sulkea, vaikka ihan uteliaisuuttaan, siinä ei ole mitään minkä pitäisi katsastusta haitata ![]() Vaihdettu turbo, isompi välijäähdytin, väärin muokattu putkisto yms mekaaniset muutokset kiinnostavat katsureita! #15
Octavia II (04-13) / Vs: kokemuksia 1,6 tdi cr14.03.14 - klo:21:50Lainaus käyttäjältä: apche - 14.03.14 - klo:21:09 1.9tdi on Bosch edc16 ja 1.6tdi on Simos pcr2.1- moottorinohjain. Tästä syystä vanhat keinot eivät toimi uudemmissa. Uusissa on lisäksi ohjelmallinen lukitus, jonka poistaminen edellyttää ohjaimen avaamisen ja lukituksen poiston. Sen jälkeen kaikki ohjelmointi onnistuu suoraan OBD-portista (tämä nippelitieto nyt ei ketään kiinnosta, mutta kerroin kuitenkin) #16
Octavia II (04-13) / Vs: kokemuksia 1,6 tdi cr13.03.14 - klo:17:55Lainaus käyttäjältä: hansolo - 13.03.14 - klo:13:40 Onnistuu toki, eikä anna vikakoodeja. Vaikka ei niitä dieselistä katsastuksessa edes katsota. Samoin DPF on mahdollista disabloida softasta pois. #17
Octavia II (04-13) / Vs: kokemuksia 1,6 tdi cr12.03.14 - klo:22:26
Tuo egr on melko ongelmallinen näissä. Jos autoa on joskus viemässä piristettäväksi/optimoitavaksi niin samalla kannattaa ehdottomasti kysyä myös egr:n poistoa ohjelmasta. Tämän jälkeen tuo ei ainakaan tulisi vaivaamaan.
#18
Golf VI (08–13) / Vs: Golfia ostamassa. 1.9 TDI vai 1.6 TDI12.03.14 - klo:22:15Lainaus käyttäjältä: Markku - 12.03.14 - klo:00:36 Tuo 1.6 on kyllä tosiaan tehtaan jäljiltä aika hengetön, mutta uudelleen ohjelmoinnilla noista tulee todella mukavasti vääntäviä koko kierrosalueelle, myös sinne alakierroksille tulee väkevästi lisää vetoja. 1.9 on taas pitkään palvellutta ja hyväksi todettua tekniikkaa. Alkaa tosin käymään pikkuhiljaa vanhaksi. Kumpikin varmasti ihan hyviä valintoja #19
Octavia II (04-13) / Vs: Skoda Octavia Rs TDI -07 DPF ongelma?29.01.14 - klo:23:02
Polttoa se yrittää tehdä, joka ei sitten onnistukkaan. Käytä jossain töpselissä ja tehkää pakkopoltto, se saattaa auttaa. Samalla voisi vilkaista täyttöasteen ja suodattimen vastapaineet.
Paljonkohan autolla on ajettu? #20
Passat 3C (05–10) / Vs: Webasto25.01.14 - klo:08:43
Jokin ylläpitolaturi on enemmän kuin suotava. Itselläni on Ctekin laturi kytkettynä autossa sisätilanlämmittimen pistokkeeseen ja sieltä sitten syöttö akulle. Virran se saa lohkolämmittimen johdosta, itse lämmitin on irroitetu. Näin virtaa riittää joka aamu webaston pyörittämiseen. Halpa ja hyvä ratkaisu.
Jos olette tuollaista pikkulaturia ostamassa ja ajatuksena kytkeä kuten minulla, eli toimimaan automaattisesti, olkaa tarkkoja että se tosiaan lähtee lataamaan itsestaan saadessaan 240V. Kaikki laturit eivät site tee! #21
Passat 3C (05–10) / Vs: Onko jollain mennyt jo hiukkasloukku vaihtoon?10.01.14 - klo:18:05Lainaus käyttäjältä: Gonan - 09.01.14 - klo:21:44 Jos vikoja ei ole, niin ei kannata edes huolestua. Tuhkan määrä on tietääkseni ihan vain laskennallinen arvo, joka perustuu kulutettuun polttoaineeseen. Tuhkan määrän perusteella tekevät sitten vaihtosuosituksia. Itse tuhka harvoin suodatinta kovin nuorena tukkii, vaan epäonnistuneista poltoista suodattimeen kertynyt palamaton noki. Jos kaikki on kunnossa, niin kokemusten mukaan tuolla kyllä pitäisi 250tkm päästä ongelmitta kulkemaan. #22
Octavia II (04-13) / Vs: Octavia 1,8 DSG 118kW lastutus09.01.14 - klo:22:25Lainaus käyttäjältä: miha - 29.04.13 - klo:14:39 Tulee piiikkuisen myöhässä tämä vastaus ![]() Eli onnistuu toki ja kahta eri versiota on tarjolla. 210hp/315Nm ja 227hp/353Nm DSG:n vuoksi suosittelisin ehkä tuota kevyempää versiota. Hinnat saa yv:llä jos asia on enään ajankohtainen. Ja DPF:n eläkkeelle siirrolla tarkoitin suodattimen tyhjentämistä. #23
Passat 3C (05–10) / Vs: Passat 2.0tdi BMR hiukkassuodatin kysymys24.12.13 - klo:08:48
Ei tuo 170hp malli sen kummempi ole ohjelmoinnin suhteen kuin muutkaan. Tässä on Siemensin ECU, kun muissa VW malleissa pääosin Bosch. Jokatapauksessa onnistuu OBD-portin kautta.
214/435 tuosta saa ainakin ulos. Jos noin usein valoa vilkuttelee ja noilla kilometreillä, luulisin suodattimen olevan lopussa. Testeriin kiinni ja vastapaineita/täyttöastetta mittaamaan, sieltä saattaisi irrota lisäinfoa... #24
Octavia II (04-13) / Vs: Octavia 2010 tehdas Webasto ja automaatikäynnistys19.12.13 - klo:22:19
Ilmattiinko järjestelmä uuden laitteen asennuksen yhteydessä? Joissain malleissa on jopa ilmausproppu kyljessä, jolloin saadaan lämmittimen sisältäkin kaikki ilma pois.
#25
Transporter T5 (03-) / Vs: VW T5 -06 webasto ei pysy käynnissä17.12.13 - klo:22:23Lainaus käyttäjältä: spande - 16.12.13 - klo:21:54 Myös lämpöanturi voi olla viallinen ja sammuttaa polttimen liian herkästi. Tai sitten se palosukka tai jotain sinne päin, en muista oikeaa nimeä, eberissä tunnetaan höyrystimenä. Se kun karstoittuu, niin ei pidä kunnolla liekkiä yllä. #26
Transporter T5 (03-) / Vs: Hiukkassuodatin t5 koska täynnä ?22.11.13 - klo:14:46
Nuo grammamäärät ovat laskennallisia ja lopullisen tukkeutumisen aste yksilöllistä. Toistaiseksi älä hätäile, vaan selvittele valmiiksi ratkaisu, jolla sitten hiukkassuodatinogelman hoidat, kun se ajankohtaiseksi tulee.
Jos aikomuksena on piristellä autoa, niin samaan pakettiin kannattaa dpf:n poistoa noilla grammamäärillä harkita #27
Moottori ja voimansiirto / Vs: dpf tyhjennys optimoinnin yhteydessä, kannattaako?11.11.13 - klo:17:38Lainaus käyttäjältä: Nakunaakka - 11.11.13 - klo:11:29 Siis jos loukku ohjelmoidaan softasta pois, täytyy se ehdottomasti myös tyhjentää. Ohjelmoinnin jälkeen autoon ei jää mitään seurantaa tukkeutuvan suodattimen varalla ja tällöin edessä on isompaa remonttia hyvinkin pian! Jos loukku toimii, en suosittele sen poistamista, siitä kun ei ole mitään varsinaista hyötyä. Jos suodatin menee joskus lopullisesti tukkoon, niin sitten vasta ottaa sen pois softasta. Hinnassa ei pitäisi olla eroja (ainakaan meillä), vaikka suodattimen softaa pois myöhemminkin. Kone noissa kyllä kestää tuon tehonlisäyksen. #28
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: polo 1.6 tdi egr vika.11.11.13 - klo:08:33Lainaus käyttäjältä: Foxit - 11.11.13 - klo:07:47 Tuo moottorin häiriövalo voi viitata hyvin moneen eri vikaan (pieneenkin) konehuoneen puolella. Suosittelen vikakoodinlukua, ennenkuin ryhdytään liikaa kauhistelemaan näiden keskustelujen perusteella ![]() #29
Moottori ja voimansiirto / Vs: Varoittava tarina kreikkalaisesta virityksestä05.11.13 - klo:21:46
Olisikohan nyt voinut käydä niin, että tämä Kreikan ecu ei ollutkaan hw:n osalta täysin identtinen alkuperäisen kanssa ja tämän vuoksi ei toiminutkaan autossa kunnolla. Jotkin anturitiedot yms. kun saattavat mennä helposti tällöin vituralleen?
Toisin sanoen Kreikan ecun softa asennettuna alkuperäiseen olisi voinut toimiakkin. Ja paras tietysti tosiaan tulee kun tehdään virisofta alkuperäiseen ecuun ja alkuperäiseen softaan. #30
Passat 3C (05–10) / Vs: Passat 2.0tdi BMR hiukkassuodatin kysymys22.10.13 - klo:23:08Lainaus käyttäjältä: Janska - 18.10.13 - klo:17:08 Ota nykyisestä kennosto talteen, rälläkällä vain auki ja sieltä löytyy. Helppo asentaa takaisin, jos joskus sitä haluaa. Ei tahdo purkaamoilta oikein löytyä, ja jos löytyy niin varmasti satasia maksaa nekin. |
![]()
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |