Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

1.8 "APR" Q

LainaaNo ihan millä tiellä vaan. Hinnat alkaen quattrot (eli ne valtaosa nelivedoista Suomen teillä) ovat kohtuu lussuja vehkeitä, mutta toki nekin tuntuvat pirteiltä talviliukkailla. 
Jos verrataan suunnilleen saman tehoisia autoja,niin kyllä Quattro vaan pesee vajaavetoisen liukkaalla kelillä. Kesällä tilanne on tasaisempi ja huomattavasti kevyempi etuveto/takaveto saattaa raskaan (esim. Torsenin) nelivedon lyödä. Kesällä taasen eron huomaa mutkaisilla tiellä ajettaessa,neliveto ei aliohjaa ollenkaan ja mutkiin voi mennä lujempaa,suurin osa etuvedoista aliohjaa (jotkut enemmän,jotkut vähemmän) ja ajo menee enemmän pumppaamoseksi.
Itsellä kokemusta Audin A4:sta (MTM ohjelmalla 230 hp/330 nm) etuvetoisena,vaikka Audi onkin aika neutraali ja hyvä ajettava,niin talvella jäätiin kuin tikku paskaan verrattaessa radalla raskaimpiin Quattroihin. Kesällä tilanne oli kuivalla kelillä tasainen ja alkukiihdytyksen jälkeen etuveto sai Quattron kiinni ja meni jopa ohi. Kiihdytys on vaan huomattavasti levottomampi,kuin quattrolla. Quattro kiihtyy kuin juna ja vajaaveto täyskiihdytyksessä tuppaa hiukan vetelemään (tosin sekin riippuu paljon lämpötilasta,rengasmerkistä ja autosta).
Kyllä noi nopeat etuvetosportit itseänikin kiinnostaisi,jos ajelisin sen 20 tkm vuodessa,silloin jaksaisi sen muutaman kuukauden "sutia",mutta kun ajelen yli 50 tkm vuodessa,niin tilanne on eri.
Tais tulla vähän väärään aiheeseen kirjoitettua tämä,mutta joku ylläpitäjistä voi sen siirtää vaikka tuonne quattro-ketjuun.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

JeanC

Neliveto ei aliohjaa ollenkaan...  ::)

1.8 "APR" Q

LainaaNeliveto ei aliohjaa ollenkaan...
Hiukan korjaan..Kirjoitin ehkä hiukan virheellisesti....tarkoitin lähinnä vertailua vajaavetoisiin.
Jos nelivetoja verrataan keskenään,niin kyllä niistäkin löytyy aliohjausta...mutta pointti on se että,nelivetoa verrattaessa etuvetoon ero on huomattava (joitain poikkeuksia lukuunottamatta).
Nämä mielipiteet on lähinnä omista kokemuksista.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro


gloter

Ensivaikutelma on että onpa järkyttävä...toivottavasti on pilaa tai jotain. Onpa hiukan sulateltavaa.
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

skodamig

^taitaa olla CC:n alamaski photoshopattu jne...
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: gloter - 10.04.13 - klo:07:44
Ensivaikutelma on että onpa järkyttävä...toivottavasti on pilaa tai jotain. Onpa hiukan sulateltavaa.

Jonkun virtuaalituunaajan photoshoppihan tuo on.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

TPi

Linkin takana muutamia uusia spyshotteja mahdollisesta RS-mallista. Jotain noistakin voi yrittää jo päätellä, vaikka vahvasti on vielä naamioitu näyttämään perusmallilta. Tuplaputket näyttävät löytyvän takapuskurista ja spoileri näyttää samalta kuin konfiguraattorista napatuissa kuvissa. Etupuskurin teippausten alta pyrkii näkyviin teräviä muotoja..



http://www.topspeed.com/cars/skoda/2013-skoda-octavia-vrs-ar152122/picture503351.html

JLa

Ilta-Sanomien artikkeli tulevasta Ocu RäSästä:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288560495220.html

Toivottavasti ulkonäköön saadaan jotain piristystä. Tuo kuvissa oleva yksilö on toki hieman peitelty, ja ehkä jotain muutakin vielä puuttuu kuin vRS-badget.

evilk

Aika tylsän näköinen. Ei noiden teippausen alle kovin paljon muotoiluja mahdu. Toivottavasti tässä ei ole kaikki.

Tuo kaareva takaspoileri näyttää olevan väärässä autossa. Vanhakoppaisen spoileri oli sopivan härski ja teräväkulmainen. Tuo Iltasanomien kuvissa näkyvä ei ole oikein minkään näköinen. 

Mielenkiintoista nähdä lopullinen versio ja mihin sen hinta asettuu. Edellisessä mallissa hintaero 1.8TSI:hin verrattuna alkoi mennä jo kipurajalle ottaen huomioon mitä sillä sai lisää.
Superb IV 1.4 TSI Sportline Combi -20
EX: Octavia RS 2.0 TSI DSG Combi -15, Octavia RS 2.0 TSI Combi -10, Octavia RS 2.0 TFSI Combi -08, Nissan Primera 5d 2.0 -01, Nissan Primera 4d 2.0 -98, Toyota Corolla 1.3 -88, Ford Escort 1.4 -86

Stig

Lainaus käyttäjältä: evilk - 30.04.13 - klo:22:53Tuo kaareva takaspoileri näyttää olevan väärässä autossa. Vanhakoppaisen spoileri oli sopivan härski ja teräväkulmainen. Tuo Iltasanomien kuvissa näkyvä ei ole oikein minkään näköinen.

Samaa mieltä. Suorastaan vitsi. Toivottavasti ei jää autoon, mutta koska tuossakin on kyseessä testiajo, niin luusi aerodynamiikkaan edes marginaalisesti vaikuttavien varusteiden olevan lopullisia. Onneksi on sentään RS Combi?

Ritzenhoff

Huh miten voikin olla ruma...
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

nikob

Täytyy kyllä yhtyä muiden mielipiteisiin, ei hyvältä näytä uusi rs jos tuon näköinen tulee olemaan. Vanha rs oli komean näköinen auto, mutta uudessa malissa mennään kyllä metsään ja tuo takaspoileri on ruma  :o.
Onneksi nuo kuvat ei kerro viellä kaikkea.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Markku J

Isompaan koriin ei yhtä helposti enää sovi spoilerit, helmat ym. sporttihärpäkkeet, kuin kompaktimpaan edeltäjäänsä. Mielestäni tuollainen spoileri on tässä autossa nimensä mukainen designin pilaaja. Ehkä tuotantomalli on maltillisemman näköinen.

fourvalve

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.05.13 - klo:08:52
Isompaan koriin ei yhtä helposti enää sovi spoilerit, helmat ym. sporttihärpäkkeet, kuin kompaktimpaan edeltäjäänsä. Mielestäni tuollainen spoileri on tässä autossa nimensä mukainen designin pilaaja. Ehkä tuotantomalli on maltillisemman näköinen.

Samaa mieltä, paremmin  RS malli sopii hieman pienempään korimalliin. Enään puuttuu mallistosta superb RS spoilerilla ja lintulaudalla.
BMW z4 3.0i roadster

Skoda Octavia 1.2T

Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

Markku J

On vähän liiankin esillä oleva etuhuuli tässä Suomen oloihin. Toivottavasti RS ei ole ihan yhtä ulospäin suuntautunut talvisia jääkinoksia parkkipaikoilla ajatellen.

Uppe

Ei nuo puskurit nyt mitenkään liian ulkonevat ole ;)

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 08.05.13 - klo:21:41
Ei nuo puskurit nyt mitenkään liian ulkonevat ole ;)

Siis autossako?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

s-mod

Ei pakosti lippa sar´jaa , vaan korisarja sivuille ja perään
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Markku J

Etuhuulesta mainitsin. Pekka T laajensi kuvaa. Siis oikeasti tuo etuhelma näyttää isommalta, kuin sarjatuotantoautoon sopii. Minun mielipiteeni vain.

nikob

Näyttää ihan hyvältä tuo etuhelma, tuo kyllä näyttävyyttä kun ulkoneen hiukan.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

s-mod

Okei! Mark..Mutta osa ei tarvi 5550 .vanhaa...viestin elämää. Ja jos riitaa.... Niin vaihdossa 1.2 TSI.13. 19.900.......
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Uppe

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 08.05.13 - klo:22:50
Okei! Mark..Mutta osa ei tarvi 5550 .vanhaa...viestin elämää. Ja jos riitaa.... Niin vaihdossa 1.2 TSI.13. 19.900.......
Huomenta vain sinnekin, onko jaffa maistunut? :D

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 09.05.13 - klo:11:01

Huomenta vain sinnekin, onko jaffa maistunut? :D
;D mita mita mita sina sanoa

-TimoS-

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.05.13 - klo:21:34
On vähän liiankin esillä oleva etuhuuli tässä Suomen oloihin. Toivottavasti RS ei ole ihan yhtä ulospäin suuntautunut talvisia jääkinoksia parkkipaikoilla ajatellen.

Tasan samaa mieltä. Tarkkana saa olla tuollaisen kanssa, nimimerkillä 5 cm jäi talvella varaa, kun sen pakkaslumikinoksen sisällä olikin betoniporsas.

jaripetteri

Olikohan nää täällä jo, manualista löytyy sivulta 267 alkaen speksejä RäSälle.

Ja Slovenian konfiguraattorista löytyy RäSä tosin ilman kuvia.

Briskodalla spekulaatiota mm. hinnasta.

OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

s-mod

Tota manual:ia selailin pikaisesti. Niin kyllä pitäs ottaa toi webasto 1.4:seen, pieni öljytilavuus ja suuri jäähdytysnesteen tilavuus. Voipi olla että säteilylämmittimestä ei paljon hyötyä ole auton lämpiämiseen talvella vrt: Fabia RS 1.4.

Mutta,, ehkä ne on jotain uusia termostaatteja sijoitellut autoon, kun on uudet lämmityslaitteetkin. Mutta eipäilen. sen takia kun tarjolla on tuo webasto jo 1,4:seen. No toivottavasti tuo termini 1850 edes riittää combi ocun lämmitykseen sisältä.
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010


jaripetteri

OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy