VAG-COM/VCDS kysymyksiä

Aloittaja RiMa, 05.03.10 - klo:20:24

« edellinen - seuraava »

Taky

Lainaus käyttäjältä: repomies - 09.05.13 - klo:21:39
Kysymys DPF:stä: pystyykö polttoväliin vaikuttamaan koodaamalla?

Onko se kiinteä - siis ei anturiin perustuva jolloin polttotapahtuma vain tarpeen mukaan = Pron vaikutus tulee automaattisesti huomoitua...?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

repomies

Lainaus käyttäjältä: Taky - 10.05.13 - klo:08:53

Onko se kiinteä - siis ei anturiin perustuva jolloin polttotapahtuma vain tarpeen mukaan = Pron vaikutus tulee automaattisesti huomoitua...?

Ei ole täysin kiinteä, mutta siinä algoritmissa on valitettavasti myös kiinteä komponentti, jota ei ole säädetty parempia polttoainelaatuja ajatellen.

Lisätietoa oheisen dippatyön loppupuolella: http://www.google.com/url?q=http://www.transeco.fi/files/600/Polttoainelaadun_vaikutus_dieselhenkiloauton_hiukkassuodattimen_toimintaan.pdf&sa=U&ei=yZmMUeDRNsnc4QSipYHgAQ&ved=0CBoQFjAA&usg=AFQjCNEqfYQjMvp_Xg7MIskwlgKN-1L8eQ

Koska kunnon softaajat osaavat sen DPF:n disabloida niin varmaan tuota algoritmiakin voisi säätää.. tosin ei ehkä VCDS:n voimin. Soisin chiptunaajien kommentoivan, jos sattuvat tämän lukaisemaan. Kilometrirajaa (tai aikarajaa) pitäisi saada softassa ylös, niin että homma perustuisi enemmän paine-eroon.

rado

Opeli oli helpompi. Siihen vaan OP-COM ja kaikkea pystyi autosta lukemaan ja monenlaista koodaamaan..

Nyt Golf V 2008 ja siitä pitäis lukea tarkemmin vikakoodeja sekä DSG:n toimintaa.

Onnistuuko tällä ja jos ei niin millä Villen kaapelilla onnistuis ?

http://www.e-ville.com/fi/18-obd-vikakoodikaapelit/3132-obd-cable-hex-usb-can-vag-com-for-7041-.html

tet

^ Mitäs helpompaa siinä OP-COM:issa oli VCDS:ään verrattuna?

Kyllähän tuollaisia halpiskaapeleita voi ainakin kerran kokeilla, sillä mukana tulevalla piraattisoftalla. Turha on kuvitella että niihin ajantasaisen softan saisi, eikä kaapelikaan kuulemma välttämättä kestä kuin pari käyttökertaa (kokemuksia on foorumilaisillakin).

Se kunnollinen kapine löytyy esim. täältä:
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=117&category_id=46&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=29
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Sniiki

Muutama kymysys:
1) Päivittelin RNS510:n 4020 firmikseen ja katos PDC autokuvasta panoraamakatto. Aivan hirveä menetyshän tämä on enkä nyt pysty katsomaan tuota kuvaa ollenkaan. Koitin noita long code helperin eri vaihtoehtoja + metsästin netistä muutaman arvon mitä listassa ei ole, mutta en saanut lasikattoa enään kuvaan takaisin. Voisko joku lasikatollisen RNS510:llä varustetun CC:n omistaja kurkata mikä arvo on byte 9:ssä (eli kymmenes byte)?

2) Saako tota kattoluukkua koodattua aukeamaan avaimella erikseen ilman että lasit laskee? Jos haluaa laiskana tuulettaa vähän autoa niin joutuu avaamaan ensin kaikki röörit, sitten sulkemaan ne, jolloin lasit menee kiinni ensin ja kattoluukun saa pysymään auki (sulkeutuu kyllä jos pitää lasien sulkeutumisen jälkeenkin nappia pohjassa).

3) Onko liikennemerkkien tunnistimelle tuulilasikameran lisäksi oma moduulinsa? En löytäny mistään 'Traffic sign recognition' täppää RNS510:n koodauksen lisäksi.

harri81

adaptation valikko harmaana eikä pysty valitsemaan. pitäis ilmastointi sopeuttaa. kaapeli pitäis olla täysversio. ikateckilta ostettu

tet

Lainaus käyttäjältä: harri81 - 04.09.13 - klo:08:46
adaptation valikko harmaana eikä pysty valitsemaan. pitäis ilmastointi sopeuttaa. kaapeli pitäis olla täysversio. ikateckilta ostettu

Tietääkseni sopeuttamiset tehdään "Basic Settings" -valikosta. Adaptation on numeeristen parametrien muuttamiseen.

Esim. tähän tyyliin: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_(5K)_Climatronic
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Magirus

Soittelin tänään automaattien korjausta työkseen harrastavalle Siekkiselle Maaningalle. Omassa tipissä tullut ongelmia öljyn vaihdon jälkeen entisellä omistajalla. Neuvoi nollaamaan adaptaatiot (jollain) ohjelmalla. Pystyykö VCDS:llä ja miten? Auto A4 1.9TDI -01 ja on siis AJM koneella, jatkona EZP loota (5HP18 aka tiptronic). Tämä kaveri puhui jostain launchista tjsp.? Ilmeisestikin jokin ohjelma sekin.

b1mpo

Mikä tuo lcode2 vaihtoehto tossa longcode ikkunan ylhäällä? Saanko ruksittua sieltä kautta bittiä joka antaa valoherjaa?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mi16

Hei, koodasin uudeen akun A4 b8 malliin. Akku on exide 100A. Vanhalla akulla vcds näytti virtaa olevan 19A   akkuna oli 95A varta, nyt viikon ajelun jälkeen exiden kohdalla näyttää 58A. Onko normaalia vai onko koodi väärin. Olisiko jollain 100A exideen sopivaa numerosarjaa tallessa tai voisiko lukea omasta autosta.
Kiitos etukäteen :)

tet

^ Viilaanpa vähän pilkkua, sorry jo etukäteen.

Sähkövarauksen yksikkö akuista puhuttaessa on ampeeritunti, lyhenne Ah. Ampeeri (A) on sähkövirran yksikkö. Ero on selkeä ja helppo käsittää jos vertaa vaikkapa vedellä lutraamiseen: ampeeritunnit = vesisäiliön tilavuus litroina, ampeerit = säiliöstä valuva vesimäärä aikayksikössä, esim. litraa tunnissa. :)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

mi16

Pilkun viilaamisen on oikeus vain jos tuo lisäarvoa kysymykseen. Pilkunviilaaminen ilman kysymykseen vastaamista on oman huonon käytöksen ilmaisemista :)

TJI

Miten saa golf v:stä turvavyön piippauksen pois käytöstä ? Jos löytyy vielä osaava henkilö helsingistä tekemään koodauksen olisi se vain plussaa.

ConD

Lainaus käyttäjältä: TJI - 25.10.13 - klo:15:15
Miten saa golf v:stä turvavyön piippauksen pois käytöstä ? Jos löytyy vielä osaava henkilö helsingistä tekemään koodauksen olisi se vain plussaa.
Mittaristosta (Instruments) VCDS:llä koodausta muutetaan helppi-palleron mukaisesti poistamalla koodin lukemasta helpperin ilmoittama lukema. Koodin kirjoitus, ja hep... turvavyöstä ei varoiteta enää.

Kuutoskorisessa homma on jo vähän toisenlainen, mutta hoituu VCDS:llä koodaamalla mittaristoa myös.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

mi16

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 21.10.13 - klo:20:28
Hei, koodasin uudeen akun A4 b8 malliin. Akku on exide 100A. Vanhalla akulla vcds näytti virtaa olevan 19A   akkuna oli 95A varta, nyt viikon ajelun jälkeen exiden kohdalla näyttää 58A. Onko normaalia vai onko koodi väärin. Olisiko jollain 100A exideen sopivaa numerosarjaa tallessa tai voisiko lukea omasta autosta.
Kiitos etukäteen :)

Exideltä sai suoraan apuja. :)

Nesmit

#465
Ja amatööri Hämeestä kysyy  :-[
Mikä versio VCDS ohjelmasta tulee ladata jos autona toimii 2010 Superb ja bluetooth mokkula OBD-portissa?
Käyttöjärjestelmänä Windows.

http://www.ross-tech.com/vcds/download/


Ja itse itselle vastaten: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=337073
Ei taida pelittää bluetoothin kautta?
Skoda Octavia RS Combi 2.0tdi RallyeGreen  -16

jaripetteri

Ei pelitä Bluetoothin kautta kun sellaista adapteria ei ole, perjaatteessa BT-sarjaportilla ja HEX-COM adapterilla voisi toimia mutta minusta noitakin on kokeiltu ja viiveet kasvaa tuossa senverran pitkiksi että ohjelma katkaisee yhteyden.

Superbi tarvii VCDS:n kanssa CAN-väyläisen adapterin eli käytännössä HEX:in. VCDS Lite ei toimi.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

samiq

Seuraava ongelma Polo n93 2006 1,4tdi ei tuulilasinpyyhkijä toimi ainoastaan takalasinpyyhin toimii viiksestä joka toimii ihan omituisesti. Eli 09-Cent.elec osiosta löytyy Output test jolla voin ainoastaan käyttää tuulilasinpyyhkijää.

Siru joka on konepeitossa olen irrottanut sen ja ohittanut sen pois. Viiksen purkanut ja kasannut sekä purkanut viiksen nipun ja liittänyt yhdistettävät karvat yhteen ja ei tule ON-tilaa grouppiin johon tiedon pitäisi saapua kytkimen toiminnasta.

0899-Fuse for Wiper Motor (S128) 37-10-Faulty-Intermittent ainoa koodi joka löytyy vikalistalta. Em. torppasin sillä että otin sulakkeen ja tein sillä Output testin ja kyllä sekään ei toiminut joten uskon sulakkeen toimivan.

Sitten vaihdoin 53 releen ja toisenkin. Pikku hiljaa käännyn tuohon ohjainlaitteeseen joka ei jostain syystä toimi niinkuin kuuluisi eli kysymys kuuluu Polonez ei tue long coding-järjestelmää joten jos vaihdan boksin tarvitseeko minun lyödä mitä kaikkea koodia jotta saan sen toimimaan tiedän että täytyy kopioida Software codin ja workshop codin mutta tarvitsenko jotain muuta vielä ? Central electronics (J519) coding ei muuten näytä ollenkaan että Front wiper olisi edes installoitu tällä hetkellä mistähän ton koodin vois löytää ja mihin lisätä niin saisi senkin mukaan josko vika on siinä ?

samiq

No hainpa vielä ohjainlaitteenkin jossa numerot 6Q1 937 049 F vanhassa oli D vaihdoin sen ja ei mitään vaikutusta eikä muuten tarvinnu mitään koodeja
vanha pois ja uusi tilalle tuntuis toimivan tossa boxissa ilmeisesti lisänä cruice joka laitetaan jossain vaiheessa. Ja vaihdoimpa takaluukun lukkosysteemin mikrokytkimellä vielä ja ne laitettuani ei sitten mitään eloa.

Mietin  ??? hetken ja kattelin sulakekorttia mistä ohjaus saattaa oikein tulla viikselle. No osuipa silmäni tuohon 16 numeroon joka on pissapojan moottori ja BINGO ongelma oli ohitse se oli palanut eli ohjaus kulkee sen sulakkeen kautta viikselle.
Teetti paljon työtä mutta ompahan tuo puoli käyty läpi oikein perusteellisesti.

Antti

Mistäs sitä ajovalojen pesutiheyttä sai roplattua? Potilas on toi Yeti.
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

Bobinage

En haulla löytänyt perustietoja, mutta täältä löysin jotain. Jos haluaa ns huoltaa ja koodata a6 Audia, sitä uudempaa mallia vuodelta 2005, pitääkö tämä hankkia:

http://www.obd.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=117&category_id=46&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=29&vmcchk=1

Vai mikä on perusvarma ratkaisu?
Porsche Cayenne S Hybrid -11

vakio

Tuolla kyseisellä piuhalla pitäisi pärjätä.
Skoda Superb Combi 2.0 TDI 170 4x4 Ambition -12
VW Polo Trendline United 1.4 TDI -09

Ex VAG: VW Passat Variant Highline 1.9 TDI 4MOTION -05

Seat-mies77

Mitenkäs VCDS:llä saisi tuon lämpötilavaroituksen (esim. + 4,0:ssa asteessa) pois?
Ã,,kkiseltään en löytänyt, mistä noita pääsee säätämään.
Tuo on näillä keleillä vähän turha pimputus.

M_M

Luulenpa ettei sitä saa millään pois. En ole ainakaan itse sellaista vaihtoehtoa koskaan löytänyt, mielelläni kyllä poistaisin!
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Seat-mies77

No höh, onko tosiaan noin? Ibizassa ei ole kuin yhden rivin näyttö, ja itse tykkään katsoa ajonopeutta digitaalisessa muodossa. Tuo varoitus kun muuttaa myös näytön näyttämään ulkolämpötilaa. Myös "nollakeleillä" käynnistyksen jälkeen näytössä näkyy ulkolämpötila väistämättä. Pelkään, että säätövivun jatkuva räpeltäminen on pitkän päälle kuluttavaa monessakin mielessä.

Jonny

Saako esim. A6 C7 muutettua CH/LH valot xenoneista DRL ledeille? Vai vaan sumuvaloille?
Audi A6 2.0 TFSI Multitronic Sedan Business S/S MY14

Jonny

Lainaus käyttäjältä: Jonny - 12.01.14 - klo:17:35
Saako esim. A6 C7 muutettua CH/LH valot xenoneista DRL ledeille? Vai vaan sumuvaloille?
Itse itselleni vastaten. Saa kun ottaa molemmat täpät pois eli headlights ja fog lights niin palamaan jää vain DRL:t.
Audi A6 2.0 TFSI Multitronic Sedan Business S/S MY14

NykanVe

1999 mallin 3B Passat. Valot on saksalaisittain eli valot päälle vain valokytkimestä.
Saako ohjelmoitua siten että valokytkimen 0-asennossa lyhyet syttyy kun auton käynnistää, kuten yleensä skandinavian malleissa on?
Ohjeita vastaanotetaan. Ross-tech wikistä en löytänyt tuosta ohjeita.
Vai onko valokytkimen vaihtohomma?
Viikonloppuna VCDS käytössä ja tuon muutoksen voisi tehdä.
MB E350 CDI 4Matic Avantgarde

Arska F

Lainaus käyttäjältä: NykanVe - 07.02.14 - klo:14:14
1999 mallin 3B Passat. Valot on saksalaisittain eli valot päälle vain valokytkimestä.
Saako ohjelmoitua siten että valokytkimen 0-asennossa lyhyet syttyy kun auton käynnistää, kuten yleensä skandinavian malleissa on?
Ohjeita vastaanotetaan. Ross-tech wikistä en löytänyt tuosta ohjeita.
Vai onko valokytkimen vaihtohomma?
Viikonloppuna VCDS käytössä ja tuon muutoksen voisi tehdä.

Saattaa mennä kytkimenvaihdon lisäksi myös sähköhommiksi :(

3B Passatti on vielä niinkin Low-Tech laite, että valoautomatiikalle on oma johtonsa. Pajalle.comissa oli aikanaan tarinaa aiheesta, mutta taitaa olla kuollut jo koko sivusto.
Jos oikein helpolla haluaa päivänvaloon riittävät tuikut keulalle, niin suosittelen jälkiasenteista ledisarjaa. Ainakin Philipsin valmistamissa ledisarjoissa kytkentä oli helppo. Kolme johtoa, yksi plussaan, yksi maihin ja viimeinen parkin johtoon.
Boeing 737
      &
M/S Cinderella

wille84

Lainaus käyttäjältä: Arska F - 07.02.14 - klo:16:04
Saattaa mennä kytkimenvaihdon lisäksi myös sähköhommiksi :(

3B Passatti on vielä niinkin Low-Tech laite, että valoautomatiikalle on oma johtonsa. Pajalle.comissa oli aikanaan tarinaa aiheesta, mutta taitaa olla kuollut jo koko sivusto.
Jos oikein helpolla haluaa päivänvaloon riittävät tuikut keulalle, niin suosittelen jälkiasenteista ledisarjaa. Ainakin Philipsin valmistamissa ledisarjoissa kytkentä oli helppo. Kolme johtoa, yksi plussaan, yksi maihin ja viimeinen parkin johtoon.

3B ja 3BG passateissa tulee tosiaan virtalukolta valokatkasimelle +15 virta joka ohjaa noita automaatti valoja (veljen autosta 3BG passat piti poistaa tuo automatiikka käytöstä, onnistui poistamalla valkoinenjohto jossa keltainenraita valokatkaismen takaa liittimestä paikalta 3) Jos valktkaisimessa on tuossa kolmos paikassa pinni niin pitäisi onnistua siihen virtalukon kautta katkeava virta laittamalla..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy