VAG-COM/VCDS kysymyksiä

Aloittaja RiMa, 05.03.10 - klo:20:24

« edellinen - seuraava »

rob-s

LainaaLöytyy teksti genuine roos tech

Nimenomaan:)  (ross-tech)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Hande23

Itsellä on passat 3c vm. 05 2.0 FSI käytössä ja melkein aina kun lähden paikaltaan liikkeelle tällä autolla niin se sytyttää moottorin vika valon palamaan heti kytkimen ylös noston jälkeen että mistä vikaa voisi lähteä etsimään ?, ja olen lukenut vikakoodin lukijalla vikakoodit ja nämä vikakoodit sinne ilmestyy aina nämä samat vikakoodit.

00280-162  Can Bus, Differential Lock Valve 2 (N126), Sporadic 002-Lower Limit Exceeded, eli mitähän nämä merkkaavat ?  ???

Vikakoodin lukija joka on minulla käytössä on alla olevan laitteen näköinen

http://www.e-ville.com/fi/16-obd-skannerit/3036-obd-scanner--vikakoodinlukija-gs500---obd2-eobd.html

Natte

Pystyisikö kukaan Lahen lähistöllä lokkaamaan MAF- ja lämpötila-antureiden arvoja?

vcds_code

Naputtelin VCDS sivuston, kts. ohjeet yms... http://vcds.nettisivu.org/

duke7

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 24.05.12 - klo:18:39
Herätteitä lienee useampia koska talvellakin toimii vaikka hidastuvuus on liukkaalla pieni. Joku nopeusraja ainakin on, ei vilkuttele kaupunkinopeuksissa.
Löytyi sattumalta my-gti:tä selatessa vastaus olosuhteisiin jolloin hätävilkut aktivoituvat:
For the lights to flash the following parameters must be met:
Deaceleration has to be higher then 7m/s² and
for a duration longer then 700ms or
the ABS must be active for more then 2 seconds.

Kamppi

Jeps, vaan...

Koitin tässä juhannuksen aikana kattella mitä koodeja löytyy. Yllätyksenä havaitsin jotta ei saany yhteyttä kuin ecuun. Mihinkään muuhun ei päässy eikä lioin löytänyt. Koikeilin kahta ei versiota 311.2n ja uudempaa VCDS:ää (toisella pc:llä). Molemmilla sama juttu. Sitten tutkailin josko käytössä oleva adapteri olisi syypää. Noh, ehkä siinä ei ole CAN tukea. Näin katoin myyjän sivuilta josta vuosia sitten sen hommasin.

Siten heitänkin kysymyksen tietäjille....

Olisko mahdollista jotta väylässä on jotain mätää ettei muita controllereita "löydy"?
Pystyykö sitä jotenkin mittaamaan esim hyvällä yleismittarilla tms?


Muistelen jotta talvella sain yhteyden muihinkin ja sen jälkeen on asennettu vakkari alkperäisvermeillä merkkiliikkeessä. Peräkoukun box:in otin myös kokeeksi irti josko se aiheuttaisi kuormitusta väylään mutta ei vaikuttanut.

ConD

Nuin vanhalla VAG-COM:lla (311.2) et 3C Passattiin saa yhteyttä muualle kuin moottoriin ja ehkä ABS tai Airbag-ohjaimiin. CAN-väyläohjauksen takana olevat ohjainlaitteet vaatii sitä tukevan piuhan, eli esimerkiksi Ross-techin HEX+CAN-USB piuhan tai MicroCAN piuhan. Vanhemmat piuhat käyttävät ns. k/dual-k-linjaa, mitkä uudemmista autoista (esim 3C Passat) on suurimmalta osalta ohjainlaitteista jätetty pois CAN väylän vuoksi.

VCDS Lite ei myöskään toimi CAN-adapterien kanssa.

Summa summarum... sinulla lie 99% todennäköisyydellä väärä työkalu 3C Passattisi vianlueskeluun tällä hetkellä.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Kamppi

Lainaus käyttäjältä: ConD - 25.06.12 - klo:08:00
Nuin vanhalla VAG-COM:lla (311.2) et 3C Passattiin saa yhteyttä muualle kuin moottoriin ja ehkä ABS tai Airbag-ohjaimiin. CAN-väyläohjauksen takana olevat ohjainlaitteet vaatii sitä tukevan piuhan, eli esimerkiksi Ross-techin HEX+CAN-USB piuhan tai MicroCAN piuhan. Vanhemmat piuhat käyttävät ns. k/dual-k-linjaa, mitkä uudemmista autoista (esim 3C Passat) on suurimmalta osalta ohjainlaitteista jätetty pois CAN väylän vuoksi.

VCDS Lite ei myöskään toimi CAN-adapterien kanssa.

Summa summarum... sinulla lie 99% todennäköisyydellä väärä työkalu 3C Passattisi vianlueskeluun tällä hetkellä.

;D No niimpä tietysti. Tähän samaan johtopäätökseen itsekkin päädyin eileen ehtoolla tietoa netistä ettiessäni. Täytynee laittaa harkintaan uuden adapterin hankinta. Vaikka se on niin hiivatin tyyris. Tottahan se "maksaa" ittensä takasin kun itse saa tarkastella mikä on harmina kulloinkin. Kustantaahan jo pelkkä pistokkeen laitto kohtuullisen paljon, en ole nyt eres kysynyt, kun luetuttaa esim pikahuollossa tehtävän öljyvaihdon yhteydessä.

ConD

Lainaus käyttäjältä: Kamppi - 25.06.12 - klo:08:10
;D No niimpä tietysti...
Kustantaahan jo pelkkä pistokkeen laitto kohtuullisen paljon, en ole nyt eres kysynyt, kun luetuttaa esim pikahuollossa tehtävän öljyvaihdon yhteydessä.
Enhän nyt käsittänyt väärin ajatuksenjuoksuasi, mutta ihan samasta pistokkeesta se uusikin piuha pelaa kuin tuo vanha. Siellä jalkatilassa on se sama vanha OBD-liitin johon niin merkkiliikkeen testeri kuin VCDS piuhakin tökitään.

Merkkarilla tuosta vikakoodinluvusta veloittavat neljänkympin luokkaa täällä Oulussa, joten ei tarvi kummoinen homma olla kun maksaa jo itsensä takaisin vianetsimisessä.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Kamppi

Lainaus käyttäjältä: ConD - 25.06.12 - klo:08:16
Enhän nyt käsittänyt väärin ajatuksenjuoksuasi, .....

Merkkarilla tuosta vikakoodinluvusta veloittavat neljänkympin luokkaa täällä Oulussa, joten ei tarvi kummoinen homma olla kun maksaa jo itsensä takaisin vianetsimisessä.

Samaa luokkaa ne tääläkin suunnalla veloittavat. Siten hintansa tuo takaisin. Varsinkin kun itte mielummin muuttaa asetuksia kuten takalasipyyhkimen "pakkopyyhintä", huoltovälinollaus, koodien luku ym tarkastelu, ajovalopesurien asetus (joka muuten muuttui kun vakkari koodattiin. Nyt pumppaa aina valojen ollessa päällä ja pesuria käyttää. Alunperin pesi lamppuja noin joka viides kerta (tätä pidin ihan hyvänä ominaisuutena). Vielä kun radion vaihto ollut vakavasti mielessä (kait sekin on "kerrottava" kulkineelle jotenkin...). Noiden edellä mainittujen muutoksien hinnalla se jo tilaakin. Siis jos pystyisin sen itte tekemään  :D .

Taky

Pystyykö VCDS:llä  säätämään "mukavuussähkön viivettä", siis aikaa jolloin mm sähköikkunat toimii auton sammutuksesta?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

william

Samaa minäkin joskus etsiskelin, mutta en ainakaan löytänyt mitään siihen viittaavaa asetusta.

jarsiv

#312
Audi A4 B7 ja 2.0l bensakone kyseessä.

Voiko VCDS:llä nollata huoltoilmaisinta osittain? Koneessa nyt Mobil ESPit ja muuttuvahuoltoväli. Isäntä ajelee lyhyttä ajoa, jonka vuoksi nyt tulee ilmoitus, että 10tkm tai 7 päivää huoltoon. Nyt ajettu näillä öljyillä 10tkm.

Voiko pelkät päivät nollata jotenkin?
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 29.07.12 - klo:16:16
Audi A4 B6 ja 2.0l bensakone kyseessä.

Voiko VCDS:llä nollata huoltoilmaisinta osittain? Koneessa nyt Mobil ESPit ja muuttuvahuoltoväli. Isäntä ajelee lyhyttä ajoa, jonka vuoksi nyt tulee ilmoitus, että 10tkm tai 7 päivää huoltoon. Nyt ajettu näillä öljyillä 10tkm.

Voiko pelkät päivät nollata jotenkin?

Kyllä noihin kenttiin pitäisi pystyä ihan arvot asettamaan halutusti jos kiinteällä huoltovälillä. Matka satoina kilometreinä ja aika kymmeninä päivinä. Jos ei SRI ikkunan kautta onnistu niin sitten tuolta SRI ikkunasta katot oikeat kanavat ja Instruments Clusterin kautta päivittämään.

Offtopic: Omassa kakkosautossa ei taida ihan kymppi tulla vuoteen täyteen mutta kyllä öljyt silti siihen kerran vuoteen vaihdatan.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

jarsiv

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 30.07.12 - klo:12:25
Kyllä noihin kenttiin pitäisi pystyä ihan arvot asettamaan halutusti jos kiinteällä huoltovälillä. Matka satoina kilometreinä ja aika kymmeninä päivinä. Jos ei SRI ikkunan kautta onnistu niin sitten tuolta SRI ikkunasta katot oikeat kanavat ja Instruments Clusterin kautta päivittämään.

Offtopic: Omassa kakkosautossa ei taida ihan kymppi tulla vuoteen täyteen mutta kyllä öljyt silti siihen kerran vuoteen vaihdatan.
Niin vaihtaisin itsekkin, mutta ei ole oma auto kyseessä :) (se olikin muuten B7)

Kyseessä oli muuttuva/joustava huoltoväli. Ymmärrän toki senkin, että auto laskee päiviä rankasti alaspäin lyhyessä ajossa. Long lifen kaksi vuotta on vaihtunut käynnistyksien myötä vajaaseen vuoteen. Kuski haluaisi ajaa vielä noin 5000km eli samat kuin vakiovälillä olisi.

Pitääpä klikkailla kanavia auki. Ilmeisesti 44 ja 49 kanavia muuttamalla ilmoitus pitäisi hävitä.
http://www.ross-tech.com/vcds/tour/sri-reset.html
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

jaripetteri

Vaihda se kiinteään vaihtoväliin sitten seuraavassa öljynvaihdossa.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

jarsiv

Jep, "time since serviceä" muokkaamalla saatii vähän lisäpäiviä.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

Väpä

Miksiköhän mulla ei näy "Long coding helper" valikkoa, siis sitä missä voi vain ruksailla ominaisuuksia pois/päälle ? Onko exeossa niin vanhaa tekniikkaa vain ettei se ole mahdollista ? Ilman sitä en kyllä uskalla mitään tehdä tolla vagcomilla...

jaripetteri

Sitä ei ole kaikissa kontrollereissa, niissä missä se lyhyempi koodi tulee ohjeet koodaamiseen näkyviin kun vie kursorin sen koodin päälle. Bittejä siinäkin käännellään niinkun Long Codingissa.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

isopahasusi

Mistäs noita VAG-COM / VCDS yhteensopivia kaapeleita saa edullisesti?
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

william

Ebaysta. Toimivan saa Ross-techilta.

mla

Saahan noita jaripetteriltäkin toimivia Ross-Techin kaapeleita. Edullisia ne alkuperäiset ovat siihen nähden, että toimivat vuosia, eikä niitä joudu ostamaan kuin yhden. Halpoja joutuu ostamaan uuden aina parin käyttökerran jälkeen kun ovat halpoja kopioita jotka eivät kauaa kestä.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

jarsiv

Ajattelin ajovalopesurien sykliä muuttaa, mutta homma tyssäsi security accessiin... Mikseiköhän hiirtä kenttään viedessä ei tullu mitään koodiehdotusta...? Vaatiiko, että auto on käynnissä? Mulla oli vaan virrat päällä.

En sitten viitsinyt arpoa mitään, koska ilmeisesti jokin (mikä?) menee lukkoon. Ja tuohon muuten liittyen, että miten tuollaisen saa auki, jos onnistuu lukkoon laittamaan?
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

JeanC

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 05.09.12 - klo:19:08
Ajattelin ajovalopesurien sykliä muuttaa, mutta homma tyssäsi security accessiin... Mikseiköhän hiirtä kenttään viedessä ei tullu mitään koodiehdotusta...? Vaatiiko, että auto on käynnissä? Mulla oli vaan virrat päällä.

En sitten viitsinyt arpoa mitään, koska ilmeisesti jokin (mikä?) menee lukkoon. Ja tuohon muuten liittyen, että miten tuollaisen saa auki, jos onnistuu lukkoon laittamaan?
Koita 1234,
10min virrat pois jos menee lukkoon

jarsiv

#324
Lainaus käyttäjältä: JeanC - 05.09.12 - klo:19:16
Koita 1234,
10min virrat pois jos menee lukkoon
Pitää huomenna testata, kiitos.

Vai tarkoititko muuten 01234...?
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

KingMo

Skoda Octavia RS 2.0 TSI 2014
Ford Mustang Boss 302 1970 ratapäiväkimppaprojekti

jarsiv

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 05.09.12 - klo:19:16
Koita 1234,
10min virrat pois jos menee lukkoon
Ei ole toiminut 01234 eikä 12345. Tuo 1234 ei toimi, koska vaatii viisi numeroa.

Kirjautumisikkunassa muuten lukee, että virtoja pitää pitää päällä 10min...? Kaippa loggautumisien välinen ajaminen (useampi päivä) ajaa saman asian?
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

jarsiv

Ei ollut iloa Ross-Techin tuestakaan. Väittivät, ettei ajovalojen pesusuuttimien cycleä voi säätää...? Onko se tosiaan Passatin kohdalla näin?

Eivät sitten tuota security accessiäkään tienneet.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

geeni

Pakko ihmetellä ääneen, miks niin monet kyselee uudempiinkin malleihin tuota säätöä takalasinpyyhkijän automaattipyyhkäisylle pakilla. Omasta -09 A3:sta kun moinen löytyy ihan ajotietokoneen menusta.

tet

Lainaus käyttäjältä: geeni - 23.09.12 - klo:00:22
Pakko ihmetellä ääneen, miks niin monet kyselee uudempiinkin malleihin tuota säätöä takalasinpyyhkijän automaattipyyhkäisylle pakilla. Omasta -09 A3:sta kun moinen löytyy ihan ajotietokoneen menusta.

No esimerkiksi tästä vm. -11 Ocusta ei löydy. Siellä on kyllä se "Rear viper"-asetus mutta sillä ei ole mitään tekemistä tuon peruustushomman kanssa. Sillä saa valittua pyyhitäänkö takapyyhkimellä automaattisesti kovemmalla sateella vaikka sitä ei olisi laitettu päälle.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy