Passat B8, kokemusperäistä faktaa

Aloittaja Mr Vice, 22.01.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

b1mpo

Naapurilla kaksi passattia. Toinen on jostain -09 tienoilta ja toinen cc ehkä -11. Molemmissa sähkönen käsijarru krenannu, eli satulaa vaihdettu. Tuoreemmissa taitaa toimia noi sähköset paremmin. Käyttämättä jättäminen on huonointa, mitä voi käsijarrulleen tehdä.

Ps. Ja kyse ei siis tietenkään näissä b8 passatista. En ole kuullut ongelmista sen kohdalla.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

peped

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 03.12.19 - klo:17:26
Naapurilla kaksi passattia. Toinen on jostain -09 tienoilta ja toinen cc ehkä -11. Molemmissa sähkönen käsijarru krenannu, eli satulaa vaihdettu. Tuoreemmissa taitaa toimia noi sähköset paremmin. Käyttämättä jättäminen on huonointa, mitä voi käsijarrulleen tehdä.

Ps. Ja kyse ei siis tietenkään näissä b8 passatista. En ole kuullut ongelmista sen kohdalla.

Noinhan se on, mutta asiaan ei voi täysin vaikuttaa jos ei autoa hanki itselleen uutena. Edellinen omistaja jos käyttänyt käkkäriä miten sattuu, jättänyt jarrut aina putsailematta yms niin jumiongelma on valmis.  :D

Tänään syttyi ensimmäistä kertaa huomautua että pitäisi lisätä AdBlueta. Minkäs verran sitä sinne menee ja kuinka kiire on lisäyksellä? Jossain vaiheessahan käsittääkseni auto ei enää edes käynnisty jos AdBlue on liian vähissä tms.

Onko merkillä / laadulla väliä? Ihmettelin kun esim. Motonetissä on Nesteen AdBlueta 10l tonkka ja 3,5l pussi ja ovat saman hintaisia? Esim:

https://www.motonet.fi/fi/tuote/605906/Neste-AdBlue-10-l
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6000569/Neste-AdBlue-35-l
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/yara-adblue-3-5l-urealiuos?searchTerm=adblue
https://www.hongkong.fi/fi/adblue-p110200230101.aspx
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

M_M

Eikö auton näytöiltä selviä paljonko sinne mahtuu? Skoda kertoi summittaisen litramäärän joka säiliöön mahtuu. Itse ostin motonetistä tuon 10 litran kanisterin koska litrahinta on kohdallaan ja kannussa tulee mukana erittäin toimiva täyttöputki. Ei tullut pisaraakaan sotkua sen kanssa, erittäin kätevä ja helppo homma.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

peped

Lainaus käyttäjältä: M_M - 03.12.19 - klo:18:58
Eikö auton näytöiltä selviä paljonko sinne mahtuu? Skoda kertoi summittaisen litramäärän joka säiliöön mahtuu. Itse ostin motonetistä tuon 10 litran kanisterin koska litrahinta on kohdallaan ja kannussa tulee mukana erittäin toimiva täyttöputki. Ei tullut pisaraakaan sotkua sen kanssa, erittäin kätevä ja helppo homma.

Voipi olla, en ole päässyt itse edes vielä autoa katsomaan... Vaimo vaan sanoi että oli tullut ruutuun kehoitus täyttää AdBlue tms. Tuossa 10l pöntössä on ainakin hinta kohdillaan, täytyy vaan huomioida että tuota ei varmaankaan viitsi kylmässä varastossa säilyttää. "Huomaa säilytyslämpötila, AdBlue jäätyy â€"11 °C asteessa."
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

autoilija14

Lainaus käyttäjältä: peped - 03.12.19 - klo:17:46
Tänään syttyi ensimmäistä kertaa huomautua että pitäisi lisätä AdBlueta. Minkäs verran sitä sinne menee ja kuinka kiire on lisäyksellä? Jossain vaiheessahan käsittääkseni auto ei enää edes käynnisty jos AdBlue on liian vähissä tms.


Omassa autossa näyttää täyttömäärän (yleensä 4 - 11 litraa) ja montako kilometriä voi vielä ajaa nykyisellä määrällä. Itsellä on aina ollut jäljellä yli 2000 km kun ensimmäiset huomautukset tulee.


Lainaus käyttäjältä: peped - 04.12.19 - klo:12:09
"Huomaa säilytyslämpötila, AdBlue jäätyy â€"11 °C asteessa."

Mitäköhän auton tankissa olevalle aineelle tapahtuu kun auto on ulkona ja pakkasta yli tuon -11 ...? No, ainakin tähän asti auto on toiminut (kolmas talvi tulossa) ...
Passat Variant -17 2.0 TDI 190hv DSG 4M
Ex: Passat Variant -14 2.0 TDI Highline

M_M

Joo, ei sitä kanisteria kannata ostaa ennenkuin ajomatkaa on jäljellä riittävän vähän, jolloin pitäisi mahtua koko tonkka kerralla.

Lainaus käyttäjältä: autoilija14 - 04.12.19 - klo:13:33
Mitäköhän auton tankissa olevalle aineelle tapahtuu kun auto on ulkona ja pakkasta yli tuon -11 ...? No, ainakin tähän asti auto on toiminut (kolmas talvi tulossa) ...

Se jäätyy.

Tankissa, pumppuyksikössä ja siirtolinjassa on lämmitys joka hoitaa homman sitten kun autolla lähdetään ajamaan.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

peped

Lainaus käyttäjältä: M_M - 04.12.19 - klo:13:41
Tankissa, pumppuyksikössä ja siirtolinjassa on lämmitys joka hoitaa homman sitten kun autolla lähdetään ajamaan.

Jostakin lueskelin että noita lämmittimiä on vioittunut jolloin AdBlue pääsee jäätymään --> autoa ei saa edes käyntiin. Aina välillä sitä miettii näitä uudempien autojen "hienouksia"...  ;D :-X

edit: no täällähän se: https://www.vagarena.fi/index.php?topic=37405.0
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Japi_

Nyt pakkasten jälkeen (-10c) on ruvennut kuljettajan puolen ovi temppuilemaan. Ovi ei välttämättä aukea, mutta kun aukeaa niin kiinni saaminen on hankalaa. Ovi siis "pamahtaa" takaisin ettei oven lukitusmekanismi toimisi ollenkaan.
Tämä aiheuttaa ehkä pientä hilpeyttä parkkipaikalla kun takoo ovea kiinni edestakaisin..

Lähinnä aikaisemmissa ei ole ollut tämmöistä, että ovi ei mene kiinni/lukkoon. Onko joku avannut ovipahvit ja tietäisi mikä tuolla on syynä?

Superkossu

Lainaus käyttäjältä: Japi_ - 31.12.19 - klo:13:05
Nyt pakkasten jälkeen (-10c) on ruvennut kuljettajan puolen ovi temppuilemaan. Ovi ei välttämättä aukea, mutta kun aukeaa niin kiinni saaminen on hankalaa. Ovi siis "pamahtaa" takaisin ettei oven lukitusmekanismi toimisi ollenkaan.
Tämä aiheuttaa ehkä pientä hilpeyttä parkkipaikalla kun takoo ovea kiinni edestakaisin..

Lähinnä aikaisemmissa ei ole ollut tämmöistä, että ovi ei mene kiinni/lukkoon. Onko joku avannut ovipahvit ja tietäisi mikä tuolla on syynä?

Oven lukkolaite, tyyppivika jokaisessa vag-konsernin vehkeessä.  ::)
Audi A3 8P 1.4TFSI

Jus

Joo, ihka aito volkkarin ovi  ;D  Oma -17 mallinen sai juuri uuden kuskin oven lukon. Oireet olivat eri (ovi ei auennut pakkasella ulkokahvasta), mutta muistaakseni huoltoneuvoja mainitsi, että justiinsa tuosta kiinnimenemättömyydestä oli tiedote, jonka mukaan homma johtuu kostuvasta lukosta ja korjauksena on lukon vaihto uuteen malliin. Ittelle lyötiin oveen osa 5TB837015C, hinta töineen n.220â,¬.

Epes

Vajaa 50tkm ajettu -17 mallin 2.0TDI DSG6:lla kävi huollossa. Kaikki muuten ok mutta DSG hikoilee öljyä ulos. Oli laatikko sen verran tatinassa että nyt pestiin ja katsotaan myöhemmin mistä vuotaa ja mitä tehdään. Onneksi otin 5v huoltosopparin oston yhteydessä. Ei tarvitse kaivaa taskunpohjia jos tulee jotain arvokkaampaa korjattavaa ja jos maahantuoja ei maksa viuluja täysimääräisenä.

Japi_

Lainaus käyttäjältä: Jus - 31.12.19 - klo:13:47
Joo, ihka aito volkkarin ovi  ;D  Oma -17 mallinen sai juuri uuden kuskin oven lukon. Oireet olivat eri (ovi ei auennut pakkasella ulkokahvasta), mutta muistaakseni huoltoneuvoja mainitsi, että justiinsa tuosta kiinnimenemättömyydestä oli tiedote, jonka mukaan homma johtuu kostuvasta lukosta ja korjauksena on lukon vaihto uuteen malliin. Ittelle lyötiin oveen osa 5TB837015C, hinta töineen n.220â,¬.

Kiitos, tätä itsekkin mietin, että varmaan lukkolaitteen vaihto tulee kyseeseen. Minkäköhän takia muissa ovissa ei vastaavaa esiinny?

R-Inssi

Lainaus käyttäjältä: Japi_ - 31.12.19 - klo:13:05
Nyt pakkasten jälkeen (-10c) on ruvennut kuljettajan puolen ovi temppuilemaan. Ovi ei välttämättä aukea, mutta kun aukeaa niin kiinni saaminen on hankalaa. Ovi siis "pamahtaa" takaisin ettei oven lukitusmekanismi toimisi ollenkaan.
Tämä aiheuttaa ehkä pientä hilpeyttä parkkipaikalla kun takoo ovea kiinni edestakaisin..

Lähinnä aikaisemmissa ei ole ollut tämmöistä, että ovi ei mene kiinni/lukkoon. Onko joku avannut ovipahvit ja tietäisi mikä tuolla on syynä?

Ei kannata takoa kuin kerran ja sitten nostaa oven päädystä lukon sisältä se kääntyvä salpa sormella tai vaikka avaimen avulla samalla kun aukaisee lukkoa sisältä tai ulkoa, sen jälkeen ovi menee kiinni kun salpa on yläasennossa.
Uskomattomia nämä vag-konsernin "tyyppiviat"

peped

Sivupeilin vilkkujen vaihto vaatii ilmeisesti peilin kuoren (ja peilin lasin) irroituksen? Liekkö noita kuitenkaan juuri vaihtoon menee, koska ledit. Tätä mietin lähinnä sen vuoksi että omasta kotterosta joku kolhaisi peiliä ja nyt on vilkun yläpuolella olevasta peilin kuoresta kiinnikkeet rikki. Tuonhan voisi esim. liimata kiinni mutta tällöin ei taida päästä vilkkua vaihtamaan laisinkaan. Toinen vaihtoehto uusi pohjamaalattu peili + maalaus eli â,¬â,¬â,¬...
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

peped

#1094
Tuonne kylmäkäynnistys ongelma -ketjuun jo lyhyesti kirjoitinkin, mutta laitetaas tänne vielä kunnolla. Enkö nyt vaan tyhmänä tajua tekeväni jotain väärin, onko tämä auton/dsg:n ominaisuus vai onko syytä epäillä jotain vikaa? Kaikki huollot on mielestäni autoon tehty ajallaan.

Esimerkki tilanne tältä aamulta. Pakkasta aste pari, webasto ollut päällä ~15min. Auto ollut yön yli katoksessa.

Istahdan autoon, ovi kiinni ja...
1. (tai 2.) auto napista käyntiin
2. (tai 1.) turvavyö kiinni
3. start/stop napista pois päältä
4. vaihteisto --> R
5. jalka pois jarrulta ja kevyesti kaasua
6. auto liikkuu parikymmentä senttiä ja sammuu --> "käynnistä moottori manuaalisesti"
7. vaihteisto --> P
8. auto uudelleen napista käyntiin ja vaihteisto R:lle --> tämän jälkeen ei ongelmaa

Tämä tapahtuu siis päivän ensimmäisen startin yhteydessä. Sama on toistunut lähemmäs 10 kertaa, ulkolämpötilan ollessa mitä tahansa nollakelin ja jokusen pakkasasteen välillä. Kunnon pakkasiahan ei ole vielä käytännössä ollutkaan...  Pari viikkoa sitten kävin merkkiliikkeessä tämän ja/tai kylmäkäynnistyksen takia, ei löytynyt koodeja joten eivät osanneet sanoa/tehdä mitään.

Sammumista ei ole esiintynyt silloin kun lähtee liikkeelle vaihteiston ollessa D-asennossa, joskaan sitä ei ole tehty aamun ensimmäisenä starttina. Täytynee välillä peruuttaa auto katokseen ja testata toistuuko ongelma D:llä liikkeelle lähtiessä. Samaten testata saako tilanteen toistumaan siten että jättää start/stop ominaisuuden päälle.

Myöskään jos webasto EI ole ollut päällä, ei ongelmaa ole esiintynyt. En tiedä onko vain sattumaa, kun sammuminen ei kuitenkaan toistu joka päivä.

Octavian kanssa toimin aikanaan ihan samoin, sillä erotuksella että siinä ei ollut webastoa. Eli aina kytkin start/stopin heti pois jne. Vastaavaa ongelmaa ei esiintynyt kertaakaan.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

M_M

Eiköhän tuo esilämmitykseen liity. Kone on puolilämmin ja anturien lämpötiedot on sellaiset ettei kone käy ihan optimaalisesti. Vähän katsojasta kiinni, onko tuo ominaisuus vai vika. Ratkaisuja ei oikein ole jos ei moottorinohjaimeen löydy ohjelmistopäivitystä.

Tai sitten esilämmittää pidempään, sekin luultavasti auttaa ongelmaan.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Allroadi

Tuossa pohjoisessa kun kävin ja erehdyin maantiellä ajamaan loskapatjan päällä, kuului rengaskotelomelun lisäksi myös arviolta keskikonsolin takaa auton pohjasta outo kilinä/helinä. Tämä siis silloinkin, kun renkaat olivat suorassa. En keksi millä logiikalla sinne voisi millään osua tuossa tilanteessa mikään, mutta kaveri arveli kardaanin tukilaakerin olevan juuri siinä kohtaa, josta ääni tuli. Onko siis mahdollista että sieltä päin on antautumassa nyt jokin?

Auto on siis 2016 140kW DSG Alltrack, ajettu 145tkm.
Volkswagen Passat 2.0 TSI Alltrack 4Motion -16

peped

Onko tuo valohoito, joka myös tarkastushuoltona tms tunnetaan, pakollinen? Ihan älytön tuo huolto-ohjelma näissä nykyvehkeissä, ellei sitten muuta huoltoväliksi kiinteää 1v/15tkm (onnistuuko liikkeessä?) tai vastaavaa. Merkkiliikkeestä sanoivat, että nyt olis ajankohtainen laaja tarkistushuolto + raitisilmasuodattimen tms vaihto. Ja siitä huvista maksaa melkein 200e, että tarkistelevat nippelit ja nappelit ja vaihtavat yhden suotimen... Mieluummin ajaisin vielä puolisen vuotta, jolloin tulee ajankohtaiseksi isompi "180tkm huolto" ja siinä sitten kaikki kerralla.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

jrinnes

^Onnistuu vaihtaa kiinteälle ohjelmalle. Omaankin pyysin viime huollossa vaihtamaan. Tuo öljynvaihdon ajattelin tehdä itse, niin ei tarvitse käyttää sitten kuin siinä "oikeassa" huollossa liikkeessä 30tkm välein.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Iro

#1099
Kenelläkään kokemusta/tietoa mitkä takapään puslista antautuu ensin?

Kun joskus tuntuu että, takapää ohjaa ja aikaisemman kokemuksen mukaan takapään puslilla on ollut osuutta asiaan.

Ohjauskulmat on säädetty.

Suunnitteilla iskareiden vaihto niin siinä samalla sitten helposti...

Kilsoja nyt 171tkm
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

Topias H

Lainaus käyttäjältä: peped - 22.01.20 - klo:09:21
Tuonne kylmäkäynnistys ongelma -ketjuun jo lyhyesti kirjoitinkin, mutta laitetaas tänne vielä kunnolla. Enkö nyt vaan tyhmänä tajua tekeväni jotain väärin, onko tämä auton/dsg:n ominaisuus vai onko syytä epäillä jotain vikaa? Kaikki huollot on mielestäni autoon tehty ajallaan.

Esimerkki tilanne tältä aamulta. Pakkasta aste pari, webasto ollut päällä ~15min. Auto ollut yön yli katoksessa.

Istahdan autoon, ovi kiinni ja...
1. (tai 2.) auto napista käyntiin
2. (tai 1.) turvavyö kiinni
3. start/stop napista pois päältä
4. vaihteisto --> R
5. jalka pois jarrulta ja kevyesti kaasua
6. auto liikkuu parikymmentä senttiä ja sammuu --> "käynnistä moottori manuaalisesti"
7. vaihteisto --> P
8. auto uudelleen napista käyntiin ja vaihteisto R:lle --> tämän jälkeen ei ongelmaa

Tämä tapahtuu siis päivän ensimmäisen startin yhteydessä. Sama on toistunut lähemmäs 10 kertaa, ulkolämpötilan ollessa mitä tahansa nollakelin ja jokusen pakkasasteen välillä. Kunnon pakkasiahan ei ole vielä käytännössä ollutkaan...  Pari viikkoa sitten kävin merkkiliikkeessä tämän ja/tai kylmäkäynnistyksen takia, ei löytynyt koodeja joten eivät osanneet sanoa/tehdä mitään.

Sammumista ei ole esiintynyt silloin kun lähtee liikkeelle vaihteiston ollessa D-asennossa, joskaan sitä ei ole tehty aamun ensimmäisenä starttina. Täytynee välillä peruuttaa auto katokseen ja testata toistuuko ongelma D:llä liikkeelle lähtiessä. Samaten testata saako tilanteen toistumaan siten että jättää start/stop ominaisuuden päälle.

Myöskään jos webasto EI ole ollut päällä, ei ongelmaa ole esiintynyt. En tiedä onko vain sattumaa, kun sammuminen ei kuitenkaan toistu joka päivä.

Octavian kanssa toimin aikanaan ihan samoin, sillä erotuksella että siinä ei ollut webastoa. Eli aina kytkin start/stopin heti pois jne. Vastaavaa ongelmaa ei esiintynyt kertaakaan.

Täällä havaittiin samaa vikaa noin vuosi sitten. Autolla ajettu 170tkm. Vikaa ei koskaan saatu selville. Viat eivät myöskään hävinneet. Tosiaan vikaa toistui myös eteenpäin ajettaessa ja pahimmillaan sillä tavalla, että ku lähesty risteystä ja DSG vaihto 2 â€"> 1 : lle. Niin sammahti siihen ja pitkällä startilla käyntiin.

Jotku osasi sanoa, että voi liittyä jotenkin parkkitutkiin ja automaattiseen pysäytysjärjesyelmään. Itse en siihen usko, mutta ei näistä koskaan tiedä. Se mitä itse tekisin toisin, niin vaihtaisin akun ja seuraisin häviääkö ongelmat.
Auto oli työsuhdeautoa ja meni vaihtoon vikoineen.
~ VCDS-OULU ~ HEX - V2 unlimited ~ Pitkä jono volkkareita ja muutama Peugeot, Volvo, Nissan.

Zetor

#1101
Lainaus käyttäjältä: peped - 22.01.20 - klo:09:21
Tuonne kylmäkäynnistys ongelma -ketjuun jo lyhyesti kirjoitinkin, mutta laitetaas tänne vielä kunnolla. Enkö nyt vaan tyhmänä tajua tekeväni jotain väärin, onko tämä auton/dsg:n ominaisuus vai onko syytä epäillä jotain vikaa? Kaikki huollot on mielestäni autoon tehty ajallaan.

Esimerkki tilanne tältä aamulta. Pakkasta aste pari, webasto ollut päällä ~15min. Auto ollut yön yli katoksessa.

Istahdan autoon, ovi kiinni ja...
1. (tai 2.) auto napista käyntiin
2. (tai 1.) turvavyö kiinni
3. start/stop napista pois päältä
4. vaihteisto --> R
5. jalka pois jarrulta ja kevyesti kaasua
6. auto liikkuu parikymmentä senttiä ja sammuu --> "käynnistä moottori manuaalisesti"
7. vaihteisto --> P
8. auto uudelleen napista käyntiin ja vaihteisto R:lle --> tämän jälkeen ei ongelmaa

Tämä tapahtuu siis päivän ensimmäisen startin yhteydessä. Sama on toistunut lähemmäs 10 kertaa, ulkolämpötilan ollessa mitä tahansa nollakelin ja jokusen pakkasasteen välillä. Kunnon pakkasiahan ei ole vielä käytännössä ollutkaan...  Pari viikkoa sitten kävin merkkiliikkeessä tämän ja/tai kylmäkäynnistyksen takia, ei löytynyt koodeja joten eivät osanneet sanoa/tehdä mitään.

Sammumista ei ole esiintynyt silloin kun lähtee liikkeelle vaihteiston ollessa D-asennossa, joskaan sitä ei ole tehty aamun ensimmäisenä starttina. Täytynee välillä peruuttaa auto katokseen ja testata toistuuko ongelma D:llä liikkeelle lähtiessä. Samaten testata saako tilanteen toistumaan siten että jättää start/stop ominaisuuden päälle.

Myöskään jos webasto EI ole ollut päällä, ei ongelmaa ole esiintynyt. En tiedä onko vain sattumaa, kun sammuminen ei kuitenkaan toistu joka päivä.

Octavian kanssa toimin aikanaan ihan samoin, sillä erotuksella että siinä ei ollut webastoa. Eli aina kytkin start/stopin heti pois jne. Vastaavaa ongelmaa ei esiintynyt kertaakaan.

Tuo tuntuu olevan kohtuullisen yleinen vaiva tuon ikäisissä 140kW dieseleissä (ilmeisesti myös 110kW malleissa) läpi konsernin. Saman voimalinjan Superbien ongelmista voi lukea vaikka näistä viestiketjuista:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=38532.msg629532#msg629532
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=25444.msg666463#msg666463

En ole tuota aihetta enää seurannut kun auto vaihtui, mutta ainakaan 2019 kevääseen mennessä siihen ei ollut tehtaan suunnalta mitään ratkaisua julkaistu eikä oma autoni tullut kuntoon vaikka sitä pari vuotta yritettiin korjata tuon vian takia yli kymmennellä korjaamokäynnillä maahantuojan ja tehtaan tuella.

Lainaus käyttäjältä: M_M - 22.01.20 - klo:09:31
Eiköhän tuo esilämmitykseen liity. Kone on puolilämmin ja anturien lämpötiedot on sellaiset ettei kone käy ihan optimaalisesti. Vähän katsojasta kiinni, onko tuo ominaisuus vai vika. Ratkaisuja ei oikein ole jos ei moottorinohjaimeen löydy ohjelmistopäivitystä.

Tai sitten esilämmittää pidempään, sekin luultavasti auttaa ongelmaan.
Minulla ongelmia esiintyi ilman esilämmittämistäkin noin kymmenen asteen ulkolämpötilaan asti pahimmillaan monta kertaa viikossa. Esilämmittämisellä sai oireet esiintymään myös pienillä pakkasilla. Esilämmittämisen pituudella en huomannut olevan vaikutusta asiaan. Oma tulkintani lopulta oli, että tuon koneen vääntö on tietyissä lämpötiloissa tyhjäkäynnillä niin hentoa, että se ei kestä kylmän DSG:n hivenen äkkipikaista kytkimen käyttöä. Helpointa ongelma on kiertää painamalla vähän ronskimmin kaasua kun lähtee peruuttamaan, jos se on turvallisesti mahdollista. Riittää kun kaasua painaa sen hetken että auto on lähtenyt liikkeelle. Jos kaasua lipsauttaa vain sen verran, että automaattinen käsijarru vapautuu ja auto lähtee ryömimään tyhjäkäynnillä on sammuminen todennäköisempää. Siinä vaiheessa kun kone uhkaa stumpata ei kaasun painaminen pohjaankaan enää auta, moottori sammuu jos on sammuakseen.
VW Tiguan Allspace 2.0TSI Highline -19
VW Golf 1.4 TSI DSG Comfortline -17
ex Skoda Superb Combi L&K 2.0 TDI 190 4x4 DSG -16 + 4*VAG

SKODA Fabia -12

#1102
-16 mallinen, jokaisen oven alareunassa olevista listoista on lähtenyt maalia 2-3 cm kaistaleina ja kuljettajan oven kahvan alta on maali pois kun kahva "makaa" peltiä vasten joka VW:n edustajan mukaan on ollut edellisessä mallissa tyyppivika ja korjattu good willin piikkiin.

Käyty näyttämässä Turun VW:llä ja kuukauden päästä tuli vastaus että mitään ei korvata/korjata.

Auto täydellä merkkiliikkeen huoltokirjalla ja ajettu 127tkm. En viitsi tähän mainita että mitkä on tunnelmat.

passo_s

#1103
^Tähän ohuesti liittyen, ed viestiin liittyen muistiini palautui hetki jolloin olin ostokierroksella hankkimassa käytettyä autoa.Ford liikkeeseen oli ajettu huolella pesty 4 v ikäinen Ford Mondeo, perheautoa kun tarvitsin katseeni siihen heti kiinnityi. Hyvin pian huomasin ovien alareunan ruosteen ja takapyöränkaarien alareunan ruosteen. Käännyin auton luota pois, mutta myyjä ei päästäyt millään minusta irti vaikka sanoin että en osta ruostunuta autoa. Myyjä jankkasi ja jankkasi siitä kuinka se on menossa takuukorjaukseen. Myyjän jankkaus loppui vasta kunnes kävelin liikkeestä ulos. Tulevana viikonloppuna oli laivareissu Ruotsiin perheen kanssa. Laivan saunassa lauteilla istui Ford merkkikorjaamojen miehiä ryyppyretkellään. Kertoivat auliisti että niin paljon on Fordien ovia parsittu takuutöinä kasaan että lähdetiin välillä nollaamaan ruotsinlaivalle päänuppia :)

Ike_12

Kevät pesua tehdessäni huomasin, että -17 mallisessa R-line Passatissa (kromilistoin) varustetussa autossani on molemmin puolin etupyörältä takapyörälle kromilistassa ikäänkuin hapettumista näkyvissä. Käytännössä koko matkalla on 1-4mm hapettuma kohtia, jotka eivät lähde kovallakaan hinkkaamisella pois..
Onko muilla tällaisesta kokemuksia eli ovatko jotain kiveniskujälkiä, joista on pinnan väliin mennyt jotain vai mitä tuollaiset ovat?
Varmaan on sanomattakin selvää, että tallaisesta on turha kysyä mitään takuuasioita.. 

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: Ike_12 - 11.04.20 - klo:00:47
Kevät pesua tehdessäni huomasin, että -17 mallisessa R-line Passatissa (kromilistoin) varustetussa autossani on molemmin puolin etupyörältä takapyörälle kromilistassa ikäänkuin hapettumista näkyvissä. Käytännössä koko matkalla on 1-4mm hapettuma kohtia, jotka eivät lähde kovallakaan hinkkaamisella pois..
Onko muilla tällaisesta kokemuksia eli ovatko jotain kiveniskujälkiä, joista on pinnan väliin mennyt jotain vai mitä tuollaiset ovat?
Varmaan on sanomattakin selvää, että tallaisesta on turha kysyä mitään takuuasioita..
mulla on samaa efektiä takarenkaiden takana. ei lähtenyt ainakaan metal polish aineella. pitää selvittää muita aineita vielä.+
6
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Ike_12

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 11.04.20 - klo:10:32
mulla on samaa efektiä takarenkaiden takana. ei lähtenyt ainakaan metal polish aineella. pitää selvittää muita aineita vielä.+
6
Kysin eräältä fixarilta tästä ja mielipide oli, että voi olla myös niin että pinta on mennyt rikki "kromilistasta" näiltä hapetumiskohdin ja lika mennyt pinnan ja listan väliin, joten silloin peli on menetetty.. :-((

Turbokiisseli

Mulla myös samaa havaittavissa GTE:n ovien kromilistoissa. Harkistin josko teippauttaisi nuo mustiksi kun ei kromi nappaa muutenkaan.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

peped

Onko joku asentanut etupenkin kiskoihin kiinnikkeitä lasten vyökiinnitteiselle turvaistuimelle? Pitääkö jotain ottaa huomioon pultteja aukaistessa vai pultit vaan irti, lenksut paikalleen ja pultit kiinni? Omassa autossa ei ole sähkösäätöisiä penkkejä.

Eli jotkut tämmöiset: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/auton-sisatilat/lastentarvikkeet/turvaistuimet/lastenistuimen-kiinnikkeet-2-kpl-2000016382

Toinen vaihtoehto toki yrittää ujuttaa turvaistuimen vyöt auton penkin kiskojen alitse, jos sieltä jostain rakosta löytyy.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

autoilija14

Haldexiin liittyen:

Oma auto oli just tarkastushuollossa, Haldex ensimmäisen kerran huollon kohteena (öljynvaihto, aj. n. 72 tkm). Foorumilla olleiden kommenttien perusteella pyysin lisätyönä myös tarkistamaan imusihdin ja olihan se "täynnä moskaa".

Aika omituista että tätä ei lisätä normaaliksi huoltokohteeksi 4Motion-malleihin koska nähtävästi tästä voi seurata aika pahojakin vaurioita ... jossakin vaiheessa.
Passat Variant -17 2.0 TDI 190hv DSG 4M
Ex: Passat Variant -14 2.0 TDI Highline

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy