Passat B8, kokemusperäistä faktaa

Aloittaja Mr Vice, 22.01.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

TeroPee

Tilattiin loppuvuonna 2015 Hihline Winter Edition ja webasto ei kuulunut varustukseen
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Nahkamajava

Lainaus käyttäjältä: Thumper - 31.07.22 - klo:11:36
Katselemassa käytettyä pre-fl passattia, jotkin on "Winter edition". Mitä tuo tarkoittaa, nelivetoa? Kuuluuko pakettiin muuta?

Mun passat on Winter edition, webastoa ja jotain muuta lisävarustetta paketoitu autoon valmiiksi. Kauppiaan kikka kasvattaa myyntiä.
-23 Cupra Born e-Boost 170kw 58kwh
-18 Passat alltrack 2.0 tdi DSG 4x4
ex vaggineet:
-19 Superb combi 1.5 tsi DSG Style
-16 Superb combi 1.6 tdi DSG Style (0-122 tkm)
-11 Yeti 1.2 tsi DSG Experiense (104-135 tkm)
-11 Ibiza ST 1.2 tsi DSG Sport (22 - 66 tkm)
-10 Octavia combi 1.6 tdi 4x4 Elegance (0 - 177 tkm)
-05 Octavia combi 2.0 tdi DSG Elegance (50 - 160 tkm)

Thumper

Kiitoksia! Olisikohan sitten niin että eri vuosina noiden pakettien sisällöt ovat vaihdelleet. ::)

Herr K

Kysymys facelift-mallin Discover Mediasta (MIB3) ja musiikin soittamisesta muistitikulta: Olen sen verran vanhanaikainen, että tykkään välillä kuunnella musiikkia muistitikulta, vaikka toki Android Autoa ja Spotifyä tule myös käytettyä silloin tällöin. Tässä nykyisessä autossa "ongelmana" on, että aina auton käynnistyksen jälkeen soitin unohtaa biisin, jota edellisellä kerralla on kuunnellut ja lähtee sen sijaan soittamaan aakkosissa ensimmäistä artistia ja biisiä. Aiemmissa Volkkareissa ja Skodassa soitin on aina osannut jatkaa samasta kohdasta, mihin soitto loppui edellisellä kerralla. Onkohan tuolle mitään tehtävissä? Pieni ongelma, mutta tylsä aina selata biisejä liikkeelle lähtiessä  ::)
VW Passat Variant GTE

Len

Sama vika rahikaisella....

Mulla päivittivät huollossa softan versioon 0306 jolla ongelma vähän pieneni (nyt muistaa edellisen kappaleen joskus), marmorilta kyllä lupailivat tähän uutta päivitystä. Saas nähdä saako sen jo seuraavalla pajakäynnin yhteydessä
Ammunta Jarru & Wanha Nafta Pasuuna lehmännahkapenkeillä

makelja

Mulla jatkaa kyllä samasta kohdasta samaa kappaletta mihin jäi.

peped

Onko tietoa mistä voisi johtua/kuulua tuollainen "rattaan raksutusta" muistuttava ääni rattia käännettäessä? Esiintyy auton ollessa paikallaan tai kun esim. peruuttaa pihasta ja kääntää autoa tielle, ja ei ihan joka kerta mutta useimmiten. Kuuluu mielestäni vaihtelevasti molempiin suuntiin rattia pyörittäessä. Tuo ääni on sellainen että vaikea kuvitella sen kuuluvan jostain "syvempää" auton alta mutta mistäpä noista tietää. En ole itse törmännyt ennen moiseen...

Löysin videon jossa kuuluu n. 2 sekunnin kohdalla ainakin melko vastaavan kuuloinen ääni, tuollainen "raskutus". Mitään narinaa, kahinaa saati ohjaustehostimen ulinaa en ole havainnut.
https://www.youtube.com/watch?v=ebrNLc0MbAU

Eli onko tuo nyt sitten joku kellojousi joka siellä on hajoamassa. Kuulostaa taas helvetin halvalta kun arvatenkin vaatii merkkiliikkeen koodauksia airbagiin liittyen tms. Voi v**** näiden vehkeiden kanssa.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

o.b.

Kyllä se kellojouselta vaikuttaa. VCDS:llä olen pari sopeuttanut. Yksi jäi tekemättä kun siitä puuttui Passatin datasetti.

Vanhasta koodaus talteen, niin homma helpottuu.

Iro

Lainaus käyttäjältä: Iro - 13.04.22 - klo:21:25
CRLB moottoriin on tarjolla apulaitehihnoja 1025 - 1033mm väliltä.

Continentalin sivuilla on ainoa vinkki että manuaalivaihteiseen menisi 1033 pituinen.
Dayco:n sivulla taas viitataan että 11/15 olisi vaihtunut pituus.

Mikähän pituus olisi oikeasti oikea?

Sieltä löytyi 1025mm pitkä hihna, tilalle meni 1033mm pituinen.

Kiristintäkin olin vahtamassa mutta, oli niin eri näköinen että, jätin vaihtamatta.
Olisihan se pitänyt tietää että, kiristimestä on kahdenlaista versiota olemassa... ::)
https://urly.fi/32I0
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

o.b.

Lainaus käyttäjältä: Iro - 24.02.23 - klo:14:35
Olisihan se pitänyt tietää että, kiristimestä on kahdenlaista versiota olemassa... ::)
https://urly.fi/32I0
Nuo on kuitenkin vaihtokelpoisia keskenään. Kiristimen löystytys vaan tapahtuu eri kohdasta (rullan kiinnitysruuvi vs. erillinen kuusiokolo).

-o-p-

Moro
Minulla 2015 Alltrack. Nyt alkaa hermo mennä. Koittanut löytää kolinan lähdettä takakontista. Oikealta puolen kuuluu vit....mainen kolina kun ajelee kolosilla teillä. Ã,,äni on kuin jokin muovinen osa olisi irti joka kolisee kontin sisustan sisällä, ikkunan alapuolella. Luulin jo äsken löytäneeni vian, jokin sähkökomponentti oli löysästi kiinni. Korjasin tämän mutta vika ei ollut siinä. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Pitääkö tuo takakontti tosiaan mulistaa kokonaan jotta oikean puolen pehmusteet saa irti? Hyvä auto muuten mutta tämä kolina alkaa rassaamaan korvien väliä  :D

o.b.

Penkkien selkänojat nurin ja kaveri takakonttiin kuuntelemaan. Silleen ne kolinat paikannetaan.

-o-p-

o.b.
Näin on tehty ja kolina paikallistettu.. eli kontin oikean puolen sivun sisästä kuuluu. Sinne pitäisi päästä käsiksi, mutta mitä torkseja auoin ei muovit vielä irronneet. En uskaltanut väkisillä alkaa irrottaan, tiiä mitä sieltä särkyy

Sakari62

Terve,
kuinkas on sedaniin (B8, 2017) jälkiasennettavan vetokoukun kanssa, saako koukkua varten puskurin alaosaan leikattavan aukon suojaksi jonkinlaista valmista irrotettavaa suojakantta? Jollei, niin kertyykö puskurin sisälle tai muualle alustaan aukon kautta kovastikin kökköä? Ajatuksena olisi asennuttaa irrotettava tai taitettava vetokoukku. Jos nyt olen oikein ymmärtänyt, niin asennus kannattaa jättää merkkihuollon tehtäväksi.

philips

Passatti vaihtui pois ja täytyy sanoa, että oli hyvä auto ja mitään vikaa ei reilun 2v aikana autossa ollut. Todella hyvä ajaa pitkää matkaa ja 4veto toimii hienosti. Ainut valittamisen aihe on tuo 6v dsg joka jurraa liian isolla vaihteella/kierrokset liian matalalla. Tuntuu että kylmällä moottorilla tuo vielä korostuu pahemmin.
Skoda Octavia Combi 1.5tsi e-tec style -21
ex Passat B8 variant 2.0tdi 4motion 2018 R-line

Iro

Lainaus käyttäjältä: -o-p- - 01.05.23 - klo:09:27o.b.
Näin on tehty ja kolina paikallistettu.. eli kontin oikean puolen sivun sisästä kuuluu. Sinne pitäisi päästä käsiksi, mutta mitä torkseja auoin ei muovit vielä irronneet. En uskaltanut väkisillä alkaa irrottaan, tiiä mitä sieltä särkyy


Mitenköhan tälle kolinalle kävi?
Omassa oli samanlaista, poika konttiin ja vianhaku päälle, kolina kuului vasemmalta puolen konttia.
Viime kesänä purin koko kontin ja vaimensin kaiken. Kaiken. Paitsi kontin luukun.
Ja tänä talvena sama kolina on taas läsnä.
Tämä tulee esiin vain talvella ja nyt paremmin kuin koskaan ennen kun kontti on hiljainen...
Taytynee laittaa akka ajamaan ja mennä itse konttiin.
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy