Passat B8, kokemusperäistä faktaa

Aloittaja Mr Vice, 22.01.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

o.b.

Lainaus käyttäjältä: Joelm - 18.02.22 - klo:11:34
Nyt alkaa huumori loppumaan tuon kulutuksen nousun kanssa. Auto ollut minulla vuodesta 2018, jolloin ajopäiväkirjojen mukainen keskikulutus talven ajan n. 6.5L/100km. Parhaimmillaan olen 2018 talvella päässyt 6.0L/100km matka-ajossa. Siitä sitten kulutus on pikkuhiljaa alkanut nousemaan. Tänä talvena keskikulutus on mitattuna 9.4L/100km!  100% matka-ajossa olen tänä talvena päässyt 7.2L/100km. Keskimääräinen ajosuorite on 15km siivu kaksi-neljä kertaa päivässä. Tästä 13km on 80kmh rajoituksella olevaa pikitietä.

Minulla oli vastaava auto vastaavalla tekniikan lainassa viikon ajan ja ajoin samat ajosuoritteet. Keskikulutus n. 2,6L pienempi eli vastaava kulutus mitä olen omalla aikoinaan päässyt. Kaikki kulutukset ovat tankkauksista laskettuja.

Auto huollettu huolto-ohjelman mukaisesti. Vikavaloja ei ole ikinä palanut, ei vikakoodeja.. 2.0Bitdi 4motion 2015

Mitäs tuolle keksisi?
Kannattaisi tutkia, kuinka usein auto tekee hiukkassuodattimen polttoa ja seurata suodattimen paine-eroa.

Muutaman euron OBD-mötikällä (ELM237 bluetooth) ja 5â,¬ maksavalla android sovelluksella saa kätevästi näkyviin kaiken tarvittavan tiedon:



Iro

CRLB moottoriin on tarjolla apulaitehihnoja 1025 - 1033mm väliltä.

Continentalin sivuilla on ainoa vinkki että manuaalivaihteiseen menisi 1033 pituinen.
Dayco:n sivulla taas viitataan että 11/15 olisi vaihtunut pituus.

Mikähän pituus olisi oikeasti oikea?
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

o.b.

Lainaus käyttäjältä: Iro - 13.04.22 - klo:21:25
CRLB moottoriin on tarjolla apulaitehihnoja 1025 - 1033mm väliltä.

Continentalin sivuilla on ainoa vinkki että manuaalivaihteiseen menisi 1033 pituinen.
Dayco:n sivulla taas viitataan että 11/15 olisi vaihtunut pituus.

Mikähän pituus olisi oikeasti oikea?
ETKA:n mukaan DSG6 ja manuaali-6 autojen hihnan pituus muuttui 11/2015 pidemmäksi. Milloin auto on valmistettu?

Hihna maksaa merkkarilla alle 50â,¬, joten suosittelen hakemaan sieltä, niin tulee ainakin oikea.

Iro

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 13.04.22 - klo:23:27
ETKA:n mukaan DSG6 ja manuaali-6 autojen hihnan pituus muuttui 11/2015 pidemmäksi. Milloin auto on valmistettu?

Hihna maksaa merkkarilla alle 50â,¬, joten suosittelen hakemaan sieltä, niin tulee ainakin oikea.

Kiitos.

Auto on rekisteröity keväällä 2015.
Olisiko liian tiukka hihna aiheuttanut näitä raportoituja kitinöitä?

Hihna maksaa alle 10e muissa kaupoissa...
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

o.b.

Lainaus käyttäjältä: Iro - 14.04.22 - klo:08:49
Kiitos.

Auto on rekisteröity keväällä 2015.
Olisiko liian tiukka hihna aiheuttanut näitä raportoituja kitinöitä?

Hihna maksaa alle 10e muissa kaupoissa...
Sitten sen pitäisi olla se lyhyempi. Mutta osta molemmat ja palauta se väärän mittainen ;)

Joelm

Viime viikolla huomasin autoon tullee uuden ominaisuuden. Tyhjäkäynti rupesi hieman täristämään, AID mittariston kierroslukumittarin viisari väpättää myös tyhjäkäynnillä. Samalla huomasin, että ajon aikana tasaisella vauhdilla ajaessa hetkellisen kulutuksen mittari väpättää myös suuntaan ja toiseen. Mitään nykimisiä en ole huomannut. Ennen ei ole tämmöistä tehnyt. Ei vikakoodeja. Hyviä arvauksia mistä nämä voisivat johtua?

BMF

Onko uudemmissa B8 vuoden 2020 passateissa ääntävaimentavat / laminoidut etu- ja sivulasit vakiona? Ei ainakaan eriversioissa tai lisävarustehinnoissa ole tästä mitään mainintaa. Vai saako näitä enää lainkaan?
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Lurkki

No niin taas uusi ongelma. Passatti kävi merkkiliikkeessä vesipumpun vaihdossa. Nyt vaihdon jälkeen alko autossa melkonen rytkytys. Soitin heti sinne ja kysyin että mitä tehty. Epäilin itse DSGtä joskin varauksella. Ne sanoi että mikäli kytkinten asetukset on nollaantunu jostain syystä korjauksen aikana niin menee hetki että kytkimet sopeutuu. Rytkytys vähenikin mielestäni kun ajoin muutamia kymmeniä kilometrejä mutta edelleen välillä rytkyttää kun hiastaa vaikka hidastetöyssyyn ja laittaa kaasua kakkos vaihteella. Alussa rytkytti muistaakseni 1-4 vaihteilla. Samoten kuuluu ääntä ajoittain samassa vaiheessa.

Huollon aikana oli katkennu ahtoputkea irroittaessa jokin klipsu jostain kauluksesta joka yhdistyy kaasuläppään. Ilmeisesti tuo kaasuläppä aiheuttaa kaiken näköisiä ongelmia mitä nyt nettiä vähän luin. Voikohan tuon kyseisen klipsun katkeaminen aiheuttaa tuota rytkytystä jos joku kohta vuotaa?

Vaihteistovikaan en jotenki jaksa uskoa koska kaikki on toiminu hienosti ennen tätä vesipumpun vaihtoa.

BMF

#1418
Onko kokemuksia tuosta passatin uusimmasta 2.0tdi (evo ) dsg dieselistä?
Ajatus oli vaihtaa tuohon malliin kun vähän käytettyjen GTE mallienkin hinnat lähti lapasista ja emäntä ei oikein innostunut tuosta jokapäiväisestä töpselileikistä (minulle aivan sama).
En ainakaan ole kuullut että olisi mitään isompia vikoja. Käsittääkseni DPF-polttelee aika tiheään, mutta siinäpähän polttelee. Kulutus taitaa olla myös hitusen pienempi kuin aiemmalla koneella.
Käyntiääni on ilmeisesti vähän erilainen ja hieman hiljauisempi edeltäjään. 150hp ja 360Nm vääntö riittänee omiin tarpeisiin mainiosti.
Passatin dieselissä on vielä ilmeisesti houkutteleva 66litran tankki niin ei tarviisi ihan joka viikko olla tankilla ,sekä matrix valot on kiva lisä. Samoin langaton android auto.

Olen hankkimassa vuoden 2020 2.0TDI dsg (evo) r-line variant mallia hintaan 34000â,¬ (30tkm ajettua ) kun vastaava 2020 GTE vastaavilla kilsoilla olisi 42000-43000â,¬. Aika paljon on hintaeroa ja itselläni tulee vetästyä pidempää siivua myös niin tuota sähköä ei pääsisi GTE mallissa niin kattavasti hyödyntämään. Aika rajusti on lähtenyt dieselipassatista hintaa kun laskin että uutena 2x renkailla kyseinen malli olisi ollut aika tarkalleen 50 tonnia eli 1,5 vuodessa hinta tippunut 16000â,¬ eli likimain 1/3 osa ;D

Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Len

Meillä on sama pata&laatikko kombo Arteonissa ja samat osat siinä taitaa olla kuin Passatissa.

Kulutus ollut ekalla 25 tuhannella kilomitrilla 5.6 (mitattu kulutus) ja tuo polttojen tiheyden olen itsekin huomannut (polttoväli ollut 600-800km), Adblue tankillisella pääsee noin 30tkm.
Suomen nopeuksille käskyä ihan tarpeeksi, Saksan reissulla huomasin että 150km/h-> löyly vähän loppuu kesken (tiedoksi: 220 mittarinopeus niin kulutus on 12l/100km).

Viat:
- MIB3 uusin softa päivitetty huollossa (0306 taitaa olla versio numero), nyt ei pauku buutatessa ja muistaa muistitikulta soitattaessa mihin kappaleeseen on jääty
- Webasto, päivitetty (SW 5WA 963 272 A, Component: STH-VW37x 006 0010), vanhalla softalla piti käynnissä miten sattui.
- Liikennemerkkien tunnistus, välillä ei toimi, kuulemma siihen ei ole päivitystä
- weConnect toimii välillä erittäin hyvin välillä ei ollenkaan (tuosta ei kannata maksaa mitään)

Meillä toisena autona 2017 B8 Passat 150hp diesel manuaali (ilman adblueta), siihen verrattuna moottoriäänet about samat en ole huomannut eroa. Kaikenkaikkiaan ihan hyvä pitkänmatkan kulkine.

Ammunta Jarru & Wanha Nafta Pasuuna lehmännahkapenkeillä

BMF

#1420
No nyt on 2.0 tdi evo dsg testissä ja kyllähän se hienosti kulkee. Hyrrää hieman hiljaisemmin kuin skoda, mutta ei isoa eroa. Tehoa on riittävästi ja en kyllä isoa eroa vanhaan huomannut, koska vääntöä on kuitenkin kiitettävät 360Nm mukana.
+ Laatuvaikutelma ja ajettavuus on matka-ajossa kyllä loistava verrattuna RS-ocuun
+ Digimittaristo on kiva lelu
+ R-line ulkopaketti on ihan ok ja ei ole onneksi turhaan otettu lisämadallusta
+ Eco ajomoodi rullasi kivasti.
+ Android Auto langaton versio ehdottamasti paras digiuutuus viimeiseen 5 vuoteen ;D
+ Kulutus näyttää pikaisella testilla olevan kohillaan, mutta katsotaan kun pääsee ajelemaan pidempää siivua
+ Vakiokajarit on ihan riittävät (tai sitten octavian cantonit oli vaan huonot)  ;D
+ MIB3 on nopea (verrattuna ocun boleroon)
+ Ergo alcantara nahkapenat on kyllä aivan fantastiset. 190cm pitkänä tuo reiden jatkopala ja niskatuen säätömahdollisuus iso plussa. Saisipa työtuoliksi samanlaisen  ;D
- Ei ilmeisesti progressiivista ohjausta, mutta kevyt ohjaus kuitenkin hyvä
- Pienen pientä ritinää kuului jostain päin autoa mutta tämä on paikannettava ja eliminoitava kunhan ennättää.
- Kangasmatot, joten joutuu kumimatot hankkimaan.
- Metallisen poljinpinnat ei kuulunut ilmeisesti aikanaan R-line ulkopakettiin, joten joutuu tilaamaan ebaystä 30â,¬ hintaan.
- Jarrut ei pure ihan yhtä hyvin kuin ocussa, joten joutuu himpun lujempaa painamaan.

We connectin laitoin tulille mutta eipä tuolla kyllä mitään oikein tosiaan tee.
Hyvä fiilis kyllä autosta.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: Len - 23.05.22 - klo:12:36
Meillä on sama pata&laatikko kombo Arteonissa ja samat osat siinä taitaa olla kuin Passatissa.

Kulutus ollut ekalla 25 tuhannella kilomitrilla 5.6 (mitattu kulutus) ja tuo polttojen tiheyden olen itsekin huomannut (polttoväli ollut 600-800km), Adblue tankillisella pääsee noin 30tkm.
Suomen nopeuksille käskyä ihan tarpeeksi, Saksan reissulla huomasin että 150km/h-> löyly vähän loppuu kesken (tiedoksi: 220 mittarinopeus niin kulutus on 12l/100km).

Viat:
- MIB3 uusin softa päivitetty huollossa (0306 taitaa olla versio numero), nyt ei pauku buutatessa ja muistaa muistitikulta soitattaessa mihin kappaleeseen on jääty
- Webasto, päivitetty (SW 5WA 963 272 A, Component: STH-VW37x 006 0010), vanhalla softalla piti käynnissä miten sattui.
- Liikennemerkkien tunnistus, välillä ei toimi, kuulemma siihen ei ole päivitystä
- weConnect toimii välillä erittäin hyvin välillä ei ollenkaan (tuosta ei kannata maksaa mitään)

Meillä toisena autona 2017 B8 Passat 150hp diesel manuaali (ilman adblueta), siihen verrattuna moottoriäänet about samat en ole huomannut eroa. Kaikenkaikkiaan ihan hyvä pitkänmatkan kulkine.
Mikäs Hw- versio(minun on 12) sulla on Mib3: ssa?  Mulla tuli toi sama pamahtelu 278 softan asennuksen jälkeen. Valtuutettu ilmoitti ettei autooni löydy uudempaa softaa. Avaimen tunnistuskaan ei meinaa toimia, kun toisella avaimella. Meille tuli myös herjoja liikennemerkkien tunnistuksesta, mutta ne saatiin kuntoon.
PASSAT GTE VM. 2020

Len

Ammunta Jarru & Wanha Nafta Pasuuna lehmännahkapenkeillä

Wiiseli

Ok. Selittää miksi mulle ei löytynyt tuota 3: lla alkavaa päivitystä
PASSAT GTE VM. 2020

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 03.06.22 - klo:20:08
Mikäs Hw- versio(minun on 12) sulla on Mib3: ssa?  Mulla tuli toi sama pamahtelu 278 softan asennuksen jälkeen. Valtuutettu ilmoitti ettei autooni löydy uudempaa softaa. Avaimen tunnistuskaan ei meinaa toimia, kun toisella avaimella. Meille tuli myös herjoja liikennemerkkien tunnistuksesta, mutta ne saatiin kuntoon.

Millaisia havaintoja tuosta pamahtelusta on?

Omaan Ocuun päivitettiin hiljattain viimeisin Mib3-softa (hw 1897). Sitä ennen ilmiötä ei esiintynyt, sen jälkeen harvoin liikkelle lähtiessä on kuulunut sellainen räsähdys/pamahdus kaiuttimista.

BMF

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 04.06.22 - klo:15:49
Millaisia havaintoja tuosta pamahtelusta on?

Omaan Ocuun päivitettiin hiljattain viimeisin Mib3-softa (hw 1897). Sitä ennen ilmiötä ei esiintynyt, sen jälkeen harvoin liikkelle lähtiessä on kuulunut sellainen räsähdys/pamahdus kaiuttimista.

Minun passatti paukkuu obd11 lukijaa käytettäessä välillä tai jos buuttaa soittimen virtanapista niin pamahtaa muhkeasti 0278 versiossa.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Wiiseli

Obdelevenin paukahdus on  normaalia, kun ottaa yhteyden infotaimentin ohjainboxiin. Toi buutatessa tuleva paukahdus on softa bugi.
PASSAT GTE VM. 2020

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 04.06.22 - klo:16:05
Toi buutatessa tuleva paukahdus on softa bugi.

Onko? Golf 7:n MIB1 std paukahti bootatessa. Passat B8:n MIB2 high paukahti bootatessa. Audi Q3:n MIB3 (high?) ei paukahda bootatessa. Itse tulkitsisin asian niin että paukahdus on pidetty "merkkiäänenä" että voi päästää napista irti ja nyt merkkiäänestä olisi luovuttu syystä tai toisesta, tietoisesti tai tietämättä.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Wiiseli

Ei meillä kuulunut mib3 sw- versio 0152: ssa pamahdusta buutatessa. Se tuli vasta 0278:een päivityksen jälkeen. Näin arenalla keskustelun jossa oli mib3:n päivitetty uudempaan softaan ja pamahdus oli hävinny. Se on muutenkin niin kova pamahdus ettei sitä voi luokitella äänimerkiksi.
PASSAT GTE VM. 2020

Ohituskaista

Onko tätä Passatia saanut kaksilla eri takavaloilla? Pre-faceliftissä näkee takavaloja raidalla valon keskellä ja ilman eikä suoraa yhteyttä vuosimalliin tunnu löytyvän.

o.b.

Lainaus käyttäjältä: Ohituskaista - 13.06.22 - klo:22:23
Onko tätä Passatia saanut kaksilla eri takavaloilla? Pre-faceliftissä näkee takavaloja raidalla valon keskellä ja ilman eikä suoraa yhteyttä vuosimalliin tunnu löytyvän.
Ainakin kahdenlaisilla eri takavaloilla. Tytöllä on edessä ledvalot ja minulla H7. Myös takavalot erilaiset, sama vuosimalli 2016 molemmilla.

Banned

Lainaus käyttäjältä: Ohituskaista - 13.06.22 - klo:22:23
Onko tätä Passatia saanut kaksilla eri takavaloilla? Pre-faceliftissä näkee takavaloja raidalla valon keskellä ja ilman eikä suoraa yhteyttä vuosimalliin tunnu löytyvän.

Toinen on muuttuvakuvioinen "tummennettu" led-takavalo. Kun jarruttaa, niin tulee kaksi pystyrantua valokuvioksi.
Passat GTE

Ohituskaista

Lainaus käyttäjältä: Banned - 14.06.22 - klo:07:59
Toinen on muuttuvakuvioinen "tummennettu" led-takavalo. Kun jarruttaa, niin tulee kaksi pystyrantua valokuvioksi.

Joo mulla on nämä, mietin vain ovatko ne olleet lisävarusteena tarjolla jostain vuodesta alkaen? Kaikissa samanikäisissä ei näy samoja valoja. Ja mitä vanhempi vuosimalli, sitä harvemmin ne tuntuu olevan.

TeroPee

Riippuu varustetasosta ja/tai edessä olevista valoista.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Ohituskaista

Lainaus käyttäjältä: TeroPee - 14.06.22 - klo:21:50
Riippuu varustetasosta ja/tai edessä olevista valoista.

Okei, harvemmin tullut nähtyä muita autoja molemmista päistä. Omassa on kääntyvät ledit edessä, varustetasosta en tiedä kun on tuontiauto.

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Banned - 14.06.22 - klo:07:59
Toinen on muuttuvakuvioinen "tummennettu" led-takavalo. Kun jarruttaa, niin tulee kaksi pystyrantua valokuvioksi.

Nuo muuttuvakuvioiset olivat ennen faceliftiä Suomessa vakiona Highline-varustetasossa. Saattaa olla, että sai myös lisävarusteena muihinkin.
VW Passat Variant GTE

Seva

VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 125 hv plus Webasto ja Travel-paketti (navigointi ym.). 4 vuotta ja 116 000 km. Tämä alkaa olla jo ns. vanhan liiton automalli eikä pätkääkään seksikäs, mutta laitetaan nyt tähän muutama kommentti jos jotakuta sattuu kiinnostaa ja kyllähän näitä liikenteessä ja vaihtoautoina tulee näkymään vielä pitkään.

1. Luotettavuus ja laatu erinomainen. Koko matkan varrella ei ole ollut yhtään varsinasta vikaa. Normaalilla huolto-ohjelmalla on menty. Minulle tämä on neljäs Passat ja ensimmäinen, joka on vapaa nitinöistä, natinoista ja ritinöistä. Joko laatu on parantunut tai kohdalle on sattunut onnenkantamoinen.

2. Taloudellisuus on myös erinomainen. Tankkauksista laskettu kaikkien ajojen keskikulutus on ollut 5,95 l/100 km. Maantiellä pääsee jopa nelosella alkaviin lukemiin, mutta tyypillinen lukema on ollut 5,5 l paikkeilla. Ajotietokone näyttää pari desiä vähemmän eli virhe on 5% luokkaa. Oma ajotyyli on joustava ja ennakoiva, mutta ei mikään erityinen pihistystyyli. Edellinen autoni oli Octavia 1.4 TSI manuaalivaihteistolla. Tämä Passat on kuluttanut lievästi vähemmän, mikä on minulle ollut yllätys, koska tässä on kuitenkin Webasto ja 200 kg enemmän massaa. Olisiko syynä kuitenkin tuo DSG eli se pakottaa tai ainakin ohjaa taloudelliseen ajotapaan?

3. Ajettavuus on erittäin hyvä kaikkina vuodenaikoina ja kaikissa olosuhteissa. Mielestäni auto on myös mukava ja hiljainen â€" ainakin 215/60-16 vakiorengastuksella.

4. Moottori on siis 125 hv 200 Nm. Paperilla etukäteen tuntui alimittaiselta tällaiseen autoon, mutta moottori on ominaisuuksiltaan puhdikkaampi kuin mitä numeroista voisi päätellä. Toisaalta teho- ja vääntöarvot ovat samaa luokkaa kuin vuosituhannen alun vapaastihengittävillä kaksilitraisilla enkä muista, että kukaan olisi moittinut niitä voimattomiksi.

5. Sitten vaihteisto eli DSG. Hmm. Ensinnäkin pitää sanoa, että se on toiminut luotettavasti ilman häiriöitä ja vaihtaa kahdeksan kertaa kymmenestä erinomaisesti. Yhdeksäs kerta on liikkeellelähtö, jolloin se pyrkii pitämään kierrokset turhan alhaalla ja vaihtaa isommalle jo 1500 rpm paikkeilla eli juuri kun moottori on vasta pääsemässä kunnon vetoalueelle. Kaasun reippaampi painallus aiheuttaa puolestaan turhan repivän lähdön. Optimi olisi jossakin noiden välillä, mutta 4 v on ollut liian lyhyt aika sen oppimiseen. Niin se kymmenes kerta - se on uudelleenkiihdytys moottorijarrutuksen jälkeen, jolloin se hetken arpoo lähdetäänkö vai eikö lähdetä. Kaiken tämän urputuksen jälkeen pitää kuitenkin sanoa, että onhan se hyvä vaihteisto ja toimii varmastikin juuri niin kuin saksalainen insinööri on suunnitellut sen toimivan. Polttoainetaloudellisuus lienee ollut ensisijainen päämäärä ja ei voi kiistää etteikö siinä olisi onnistuttu.

6. Hallintalaitteet ja käytettävyys yleisesti ovat kunnossa. Tässä ei digiloikka ole edennyt vielä liian pitkälle. Infotainment (Discover Media) toimii hyvin (puhelin, navigointi, media player). Navigaattoria pidän hyvänä, vaikka jotkut hakutoiminnot Google hoitaa paremmin. Ainahan voi ottaa käyttöön Googlen navigoinnin Android Auton kautta. Päivitin juuri navigaattorin uusimpaan versioon, mutta edelleen siellä on jäljellä tietyt bugit. Ne tosin johtuvat karttamateriaalista, eivät itse navigaattorista.

7. Tiloista voi sanoa lyhyesti, että ovat kunnossa kaikilla osa-alueilla (etutilat, takatilat, tavaratila). Kuljettajan istuin on erinomainen â€" pituussäädettävä reisituki on loistava pitkäjalkaiselle.

Eli summa summarum: näiden kokemusten perusteella järki sanoo, että voisin hyvinkin ostaa uuden samanlaisen tai vastaavan käytetyn kuin tämä. Mutta eihän autoa järjellä osteta. Sillä vain yritetään perustella tunteella tehty valinta.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Thumper

Katselemassa käytettyä pre-fl passattia, jotkin on "Winter edition". Mitä tuo tarkoittaa, nelivetoa? Kuuluuko pakettiin muuta?

jppetteri

^Sitä ainakin joskus '15 myytiin kampanjamallina, ei varuste-eroja vastaavaan ei-winter-editioniin, jotain hintaetua oli.




SNG

Lainaus käyttäjältä: Thumper - 31.07.22 - klo:11:36
Katselemassa käytettyä pre-fl passattia, jotkin on "Winter edition". Mitä tuo tarkoittaa, nelivetoa? Kuuluuko pakettiin muuta?

Ainakin Webastoa.

Ei tarkoita nelivetoa!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy