Skoda Suberb Style Combi 2.0 TDI 190hv/400nm.

Aloittaja Mikkes, 28.02.18 - klo:18:31

« edellinen - seuraava »

Mikkes

Elikkäs tuollaisella ajelen.

Onko muilla tehnyt samaa ja onko vika jopa löytynyt? Webasto päällä puoli tuntia-tunti.
Kun lähden peruuttamaan pihasta, niin moottori sammuu usein. Yhden kerran jopa moottori lämpimänä.
Vaihteistona DSG6.

DSG vaihteistolla varustettuja autoja ollut 4 kpl tätä ennen, aina ollut tätä ennen DSG7 ja koskaan ei ole sammunut. Nyt siis usemman kerran viikossa. Pakkasta ei tarvitse olla kuin muutama.
Huollossa eivät löydä vikaa, ei siis jätä vikakoodeja, joten mitään ei voi kuulemma tehdä. Jotenkin perstuntumalta ajattelisi kytkinongelmaa, mutta mene ja tiedä.

Vika ilmenee siis voittopuoleisesti aamupakkasilla lähdettäessä, tosin webastolla lämmitettynä.

Hawtin

Webasto päällä tunnin? Eikös se ole aika paljon...luulin siinä olevan jokin aika- tai termostaattikatkaisu jo paljon aiemmin. Kas että lähtee yhtään liikkeelle moisella akun tiristyksellä.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Petunet

Tuolla Octavia -osiossa tästä on ollut juttua.
Omassani tuota ongelmaa ei ole mutta samalla moottori/vaihdelaatikkoyhdeistelmällä muilla on ollut.

Oletko kokeillut ennen vaihteen päällelaittoa antaa koneelle kierroksia ja ikään kuin herättää kone?
Pari kaasun polkaisua vain ennen vaihteen päälle kytkemistä.
Joillakin tuo on auttanut.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Zetor

Mulla tekee täsmälleen samaa. Oireet on pahimmillaan kun ulkolämpötila on -5 ja +5 välillä. Kovalla pakkasella tai leudolla kelillä täysin kylmällä moottorilla ei mitään ongelmia. Samoin lämpimällä koneella ei ongelmia ole.

Itse teen aina katoksesta peruutuksen vapauttamalla käsijarrun pienellä kaasun napautuksella ja sen jälkeen tyhjäkäynnillä ryömittämällä. Kaasun painamisen jälkeen kierrokset tippuu suht terävästi kytkimen ottaessa kiinni ja välillä ne tippuu niin alas, että kone sammuu sekunnin kuluessa liikkeellelähdöstä. Hyvällä tuurilla kierrokset vain tippuu alas ja DSG avaa kytkimen terävästi pelastaen tilanteen. Käytös on ihan sama jos vapauttaa käsijarrun manuaalisesti ja vaan nostaa jarrun. Jos antaa selvästi kaasua, ei ongelmaa ole.

Itse olen prässännyt korjaamoa aiheella aikalailla ja leasingyhtiö on laittanut lisäpainetta maahantuojan kautta. Tähän mennessä tehty:
- tolkuton määrä tutkimuksia, auto ollut pajalla yhteensä luokkaa 1-1,5kk
- siirtopumpun ohjainlaite vaihdettu (hinurikeikka)
- DSG:n mekatroniikka vaihdettu
- 2. pytyn suutin vaihdettu (auttoi muutamaksi viikoksi)

Seuraavaksi vaihdetaan sylinterikansi, jota parhaillaan odotetaan.
VW Tiguan Allspace 2.0TSI Highline -19
VW Golf 1.4 TSI DSG Comfortline -17
ex Skoda Superb Combi L&K 2.0 TDI 190 4x4 DSG -16 + 4*VAG

Zetor

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 28.02.18 - klo:19:39
Oletko kokeillut ennen vaihteen päällelaittoa antaa koneelle kierroksia ja ikään kuin herättää kone?
Pari kaasun polkaisua vain ennen vaihteen päälle kytkemistä.
Joillakin tuo on auttanut.
Ainakaan mun autossa tämä ei auta, eikä ainakaan minuutin tyhjäkäynnillä ole vaikutusta. Myöskään kondenssivesiteoriaan en tässä tapauksessa usko, koska:

• Sammuilua on esiintynyt jopa +15 asteessa, kunhan kone on kylmä (ei tarvitse Webastoa jotta noissa keleissä kone olisi "sammumislämpöinen") ja liikkeellelähdössä on sopivasti vastusta eli loiva mäki tai sorapohja
  • mulla kone saa niin paljon kenkää, että vettä ei pääse kertymään
VW Tiguan Allspace 2.0TSI Highline -19
VW Golf 1.4 TSI DSG Comfortline -17
ex Skoda Superb Combi L&K 2.0 TDI 190 4x4 DSG -16 + 4*VAG

Petunet

Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

tommiristo

Mulla tekee samaa että auto sammuu kylmänä lähdettäessä peruuttamaan. Oli jo kerran Rinta-Joupilla eivätkä tietenkään saaneet autoa sammumaan tai löytäneet mitään vikaa.

schubi

Sama on esiintynyt täälläkin. Ei tuo mikään iso ongelma ole mielestäni, mutta erikoista sinänsä että automaattivaihteinen auto stumppaa. Tämä on stumpannut neljän kuukauden aikana useammin kuin edellinen manuaalivaihteinen auto kolmen vuoden aikana.

Mikkes

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 28.02.18 - klo:19:29
Webasto päällä tunnin? Eikös se ole aika paljon...luulin siinä olevan jokin aika- tai termostaattikatkaisu jo paljon aiemmin. Kas että lähtee yhtään liikkeelle moisella akun tiristyksellä.

Saan säädettyä Webaston maksimiajaksi tunnin ja siitä alaspäin. Sammuu kun maksimiaika saavutettu. Näin olen kovilla pakkasilla aina pitänyt, eikä edes 170 tkm ajetulla autolla ole akkuun täytynyt kajota. Automatiikka hoitaa myös tuon puolen, mikäli akun jännite laskisi liian alas, webasto sammuisi.

No, kiitoksia vastauksista, eli aika yleiseltä vaikuttaa. Pitää siis jälleen todeta, kyseessä ominaisuus, ei vika.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Mikkes - 05.03.18 - klo:21:15
Saan säädettyä Webaston maksimiajaksi tunnin ja siitä alaspäin. Sammuu kun maksimiaika saavutettu. Näin olen kovilla pakkasilla aina pitänyt, eikä edes 170 tkm ajetulla autolla ole akkuun täytynyt kajota. Automatiikka hoitaa myös tuon puolen, mikäli akun jännite laskisi liian alas, webasto sammuisi.

No, kiitoksia vastauksista, eli aika yleiseltä vaikuttaa. Pitää siis jälleen todeta, kyseessä ominaisuus, ei vika.
Onko autoosi vaihdettu kaksoismassavauhtipyörää vielä? Näiden uudempien sammuiluja ei selitä, mutta itsellä alkoi aiemmin ollut Golf V tehdä suurinpiirtein noilla kilsoilla samaa, ja myös vaihtopyörän äänimaailma alkoi voimistua.

Käytännössä siis vauhtipyörä ei jousta oikein, ja yhteispeli vaihteiston kanssa ei siksi toimi.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Mikkes

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 05.03.18 - klo:22:00
Onko autoosi vaihdettu kaksoismassavauhtipyörää vielä? Näiden uudempien sammuiluja ei selitä, mutta itsellä alkoi aiemmin ollut Golf V tehdä suurinpiirtein noilla kilsoilla samaa, ja myös vaihtopyörän äänimaailma alkoi voimistua.

Käytännössä siis vauhtipyörä ei jousta oikein, ja yhteispeli vaihteiston kanssa ei siksi toimi.

Eipä ole suht. uuteen autoon vielä vaihdettu. Ajettu n. 60 tkm.

Mikkes

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 05.03.18 - klo:22:00

Tarkoitin siis tuolla 170 tkm ajetulla yhtä aiempaa diesel passattiani, en nykyistä autoani. Nykyään en autoa pidäkään kuin n. 120-140 tkm määrille ja sen jälkeen uusi alle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy