Passat B8, kokemusperäistä faktaa

Aloittaja Mr Vice, 22.01.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

PassatB8




Onko tästä pakokaasupäästöjen häiriövalosta Passatin omistajilla kokemuksia? Alusta lähtien (eli auton ostosta, mittarissa silloin n. 120 000km)  on vilkutellut tätä aina aika ajoin ennen käynnistystä mutta nyt viime aikoina alkanut palamaan pysyvästi. Varasin jo ajan huollosta mutta sit se merkkivalo taas hävis, niin peruin sit ajan. Nyt alkaa vaikuttamaan siltä, että tuo valo ei kyllä sammu, joten pitänee varata uusi aika. Onko kokemuksia/tietoa tästä?
VW Passat Variant Highline 2.0 TDI BiTurbo 4Motion (2015)

apche

Lainaus käyttäjältä: PassatB8 - 16.04.20 - klo:20:03


Onko tästä pakokaasupäästöjen häiriövalosta Passatin omistajilla kokemuksia? Alusta lähtien (eli auton ostosta, mittarissa silloin n. 120 000km)  on vilkutellut tätä aina aika ajoin ennen käynnistystä mutta nyt viime aikoina alkanut palamaan pysyvästi. Varasin jo ajan huollosta mutta sit se merkkivalo taas hävis, niin peruin sit ajan. Nyt alkaa vaikuttamaan siltä, että tuo valo ei kyllä sammu, joten pitänee varata uusi aika. Onko kokemuksia/tietoa tästä?

Pakokaasujepäästöjen häiriövalo? Eikös tuo ole ihan tavallinen check engine -vikavalo? Toki varmaan noin uusi antaa mittaristoon jonkun tekstinkin lisäinfona.
No anyway, sulla diesel ja hiukkasloukku. Onko paljon pätkäajoa? Meinaan jos on, niin mahdollisesti hiukkassuodattimen tyhjennyspoltot ei ole suoriutunut loppuun ja ehkä siksi valittelee päästöistä?
Oletko muuten seurannut kulutusta ihan tankkauksista laskemalla?

PassatB8

Lainaus käyttäjältä: apche - 16.04.20 - klo:20:15
Pakokaasujepäästöjen häiriövalo? Eikös tuo ole ihan tavallinen check engine -vikavalo? Toki varmaan noin uusi antaa mittaristoon jonkun tekstinkin lisäinfona.
No anyway, sulla diesel ja hiukkasloukku. Onko paljon pätkäajoa? Meinaan jos on, niin mahdollisesti hiukkassuodattimen tyhjennyspoltot ei ole suoriutunut loppuun ja ehkä siksi valittelee päästöistä?
Oletko muuten seurannut kulutusta ihan tankkauksista laskemalla?

Ohjekirjan mukaan tuo valo tarkoittaa:

”Palaa: Pakokaasupäästöihin vaikuttava häiriö
Vilkkuu: Palamishäiriöitä, jotka vaurioittavat katalysaattoria”

Eli mulla siis palaa, ei vilku. Aiemmin paloi vain ennen käynnistystä silloin tällöin epäsäännöllisesti. Nyt pari kertaa sit jäänyt palamaan pidemmäksi aikaa.

Ei ole mitään lisäohjetta mittariston puolella. Dieseli on ja aika paljon tulee ajettua pätkäajoa. Tuo merkkivalo on just yhdistynyt mun mielestä siihen pätkäajoon. Pidemmillä matkoilla tota valoa ei näy ja usein tuo poistuukin, jos ajaa pidemmän matkan. Eilen syttyi viimeksi ja jäi palamaan ja jouduin tänään ajamaan vähän pidempää matkaa, mutta eipä tuo ole sammunut. Kulutusta en ole seurannut sen tarkemmin.

VW Passat Variant Highline 2.0 TDI BiTurbo 4Motion (2015)

apche

Lainaus käyttäjältä: PassatB8 - 16.04.20 - klo:20:29
Ohjekirjan mukaan tuo valo tarkoittaa:

”Palaa: Pakokaasupäästöihin vaikuttava häiriö
Vilkkuu: Palamishäiriöitä, jotka vaurioittavat katalysaattoria”

Eli mulla siis palaa, ei vilku. Aiemmin paloi vain ennen käynnistystä silloin tällöin epäsäännöllisesti. Nyt pari kertaa sit jäänyt palamaan pidemmäksi aikaa.

Ei ole mitään lisäohjetta mittariston puolella. Dieseli on ja aika paljon tulee ajettua pätkäajoa. Tuo merkkivalo on just yhdistynyt mun mielestä siihen pätkäajoon. Pidemmillä matkoilla tota valoa ei näy ja usein tuo poistuukin, jos ajaa pidemmän matkan. Eilen syttyi viimeksi ja jäi palamaan ja jouduin tänään ajamaan vähän pidempää matkaa, mutta eipä tuo ole sammunut. Kulutusta en ole seurannut sen tarkemmin.

Pätkäajo ei oikein ole hyvää dieselille ja sille loukulle. Jää ne tyhjennyspoltot vaiheeseen ja suodatin tukkeutuu. Polttoaineenkulutus myös nousee kun polttoja koittaa jatkuvasti tehdä. Näkyy myös öljytikussa, kun osa dieselistä eksyy öljyn sekaan.

Mutta lueppa nyt alkuun vikakoodit. Sieltä selviää mistä lähteä vikaa hakemaan. Itse veikkaan tuota dpf:ää. Uusiminen kallista, joten ehkä paras vaihtoehto poistaa koko suodatin ohjelmoimalla ja tietysti mekaanisesti. Taitaa vain nelivedossa olla loukku haastavassa paikassa. Ainakin vanhemmissa passateissa on.

Kulutusta suosittelen myös tarkkailemaan muutenkin kuin ajotietokoneesta. Ei nimittäin pitänyt ainakaan 2010 vuosimallin diesel passatissa lainkaan paikkaansa, sillä loukun tyhjennyspolttoja ei laskenut mukaan.

dwntime

Komppaan edellistä kirjoittajaa. Kannattaa tsekata vikakoodit.

Yksi mahdollinen voi olla DPF paine-eroa sensori. Se sytyttää tuon vikavalon ja samoin DPF poltot tapahtuvat jatkossa enää aika/kilometriperustaisesti.

Maksaa marmorilla uusi sensori n. 90, ja vaihto on kotipihassakin n. 10 minuutin homma.

peped

Mistä löytää oikean pyöränpulttien speksit? Jos oikein ymmärsin niin koko on M14x1,5mm. Käyköhän nämä VW orkkisvanteisiin?

https://www.biltema.fi/autoilu---mp/styling/ulkopuoli/vanteenruuvit-10-kpl-2000019202
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: peped - 17.04.20 - klo:14:41
Mistä löytää oikean pyöränpulttien speksit? Jos oikein ymmärsin niin koko on M14x1,5mm. Käyköhän nämä VW orkkisvanteisiin?

https://www.biltema.fi/autoilu---mp/styling/ulkopuoli/vanteenruuvit-10-kpl-2000019202

Jos nyt oikein muistan (varmuus jotain fifty-sixty) niin VW:n ja Audin orkkisvanteissa pultinreikä on mallia "pallokartio" eli noi linkin "suorakartio" pultit ei käy. Eron kyllä huomaa kun kokeilee sormella vanteesta sitä pultinreikää.

Tässä vielä havainnollistavat kuvat

Pallokartio


Suorakartio
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

M_M

Noita pallokartioitakin on vielä eri pyöristyssäteellä, kantapään kautta kokeilin tämän.  ::)

Esimerkiksi nämä ovat sopivia: https://www.motonet.fi/fi/tuote/402026/Pyoranpultti-VAG-M14x15x27x475xSW17--Pallokartio-R13

Bilteman valikoimista en osaa sanoa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

peped

Näyttäs noita bilteman olevan M14x1,5mm speksillä molempaa mallia. Pyöristyssäteestä ei kyllä mitään puhuta...
Mietin mahtaako VW orkkisvanteet mennä samoilla pulteilla paikalleen kuin jotka on tarvike talvivanteissa.


Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: M_M - 17.04.20 - klo:15:10
Noita pallokartioitakin on vielä eri pyöristyssäteellä, kantapään kautta kokeilin tämän.  ::)

Hyvä tietää tämäkin! Kiitti vinkistä!

Ei ole vielä kertaakaan ollut tarvetta ostaa pultteja VAGilaiseen niin ei ole tullut edes mieleen  :-X
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

PassatB8

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 16.04.20 - klo:21:20
Komppaan edellistä kirjoittajaa. Kannattaa tsekata vikakoodit.

Yksi mahdollinen voi olla DPF paine-eroa sensori. Se sytyttää tuon vikavalon ja samoin DPF poltot tapahtuvat jatkossa enää aika/kilometriperustaisesti.

Maksaa marmorilla uusi sensori n. 90, ja vaihto on kotipihassakin n. 10 minuutin homma.

Kiitos vinkeistä! Kävin tarkistuttamassa koodin. ”P2002 Dieselhiukkassuodattimen tehokkuus kynnysarvon alapuolella”. Käväisin saman tien Motonetin korjaamolla kysymässä, että paljonko maksais vian korjaaminen. Hiukkasuodattimen puhdistus 250, mutta siihen liittyvä purku- ja kasaustyö 850,. Tuo oli alustava hinta-arvio. Se suodatin sijaitsee tossa mun autossa, jossain todella hankalassa paikassa. Käytännössä päivän homma. Korjaamon mies sanoi, että yleensä noita puhdistuksia tehdään sellaisiin 250-300tkm ajettuihin autoihin. Mun autolla on ajettu vajaat 150tkm. Korjaaja vinkkas ajamaan maantiellä pidempää lenkkiä pienellä vaihteellä isoilla kierroksilla. Sehän auttoi sitten. Näköjään tuo auto ei vain tykkää lyhyestä ajosta. Pitää yrittää ajella välillä pidempiä matkoja vaikka sit turhan takia. Vaikka dieseliä kuluu, niin tulee se halvemmaksi kuin tollanen tonnin remontti.
VW Passat Variant Highline 2.0 TDI BiTurbo 4Motion (2015)

apche

Lainaus käyttäjältä: PassatB8 - 17.04.20 - klo:20:16
Kiitos vinkeistä! Kävin tarkistuttamassa koodin. ”P2002 Dieselhiukkassuodattimen tehokkuus kynnysarvon alapuolella”. Käväisin saman tien Motonetin korjaamolla kysymässä, että paljonko maksais vian korjaaminen. Hiukkasuodattimen puhdistus 250, mutta siihen liittyvä purku- ja kasaustyö 850,. Tuo oli alustava hinta-arvio. Se suodatin sijaitsee tossa mun autossa, jossain todella hankalassa paikassa. Käytännössä päivän homma. Korjaamon mies sanoi, että yleensä noita puhdistuksia tehdään sellaisiin 250-300tkm ajettuihin autoihin. Mun autolla on ajettu vajaat 150tkm. Korjaaja vinkkas ajamaan maantiellä pidempää lenkkiä pienellä vaihteellä isoilla kierroksilla. Sehän auttoi sitten. Näköjään tuo auto ei vain tykkää lyhyestä ajosta. Pitää yrittää ajella välillä pidempiä matkoja vaikka sit turhan takia. Vaikka dieseliä kuluu, niin tulee se halvemmaksi kuin tollanen tonnin remontti.

Unohda tuo puhdistus, se on vain tekohengitystä ja kohta teetät samaa uudelleen kalliiseen hintaan.
Niin ja seuraileppa sitä kulutusta tankilta. Tod.näk. tyhjennnyspolttoja jatkuvasti ja kulutus nousee pikkuhiljaa huomattavaksi. Ei näy ajotietokoneessa. Loppuu se mielenkiinto ajella ylimääräisiä lenkkejä.

Tässä on kolme vaihtoehtoa:
1. Uusi hiukkasloukku. Se toki tukossa pätkäajolla taas alle 200tkm. Hinta merkkiliikkeessä tonneja.
2. Loukun mekaaninen tyhjennys ja ohjelmointi. Ohjelmointi alkaen 500, ja jollain osaavalla pikkupajalla loukun tyhjääminen muutaman satasen, noin tonnin siis yhteensä.
3. Auto vaihtoon ja murheet seuraavalle. Väliraha uudempaan yleensä tonneja.

Kaikki muu, esim. tyhjänpäiväinen ylimääräinen ajo on täysin turhanpäiväistä touhua. Lisäksi kaikenmaailman puhdistuslitkut tankkiin kuuluu samaan kategoriaan. Nuo ylläolevat vaihtoehdot tulee eteen lähiaikoina jokatapauksessa.

M_M

Jos ei ole muuta tutkittu kuin vikakoodit motomaatin pilipalitesterillä, niin noilla tiedoilla siellä voi ihan hyvin olla menossa se hiukkaspöntön paine-eroanturi... Ei ole kallis eikä hankala vaihtaa, verrattuna noihin pöntön vaihtoihin.

Aika ronski toimenpide mun mielestä, alkaa noilla kilometreillä ja tutkimuksilla ehdottelemaan hiukkaspömpelin irrotusta.  ???
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

apche

Lainaus käyttäjältä: M_M - 17.04.20 - klo:20:34

Aika ronski toimenpide mun mielestä, alkaa noilla kilometreillä ja tutkimuksilla ehdottelemaan hiukkaspömpelin irrotusta.  ???

Edessä kuitenkin jossain vaiheessa. Pätkäajossa saa sen tukkoon vähilläkin kilometreillä. Lisäksi se paljon puhuttu päästöhuijauskorjaus, joka lisää kulutusta...

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: apche - 17.04.20 - klo:20:37
Edessä kuitenkin jossain vaiheessa. Pätkäajossa saa sen tukkoon vähilläkin kilometreillä. Lisäksi se paljon puhuttu päästöhuijauskorjaus, joka lisää kulutusta...

Päästöhuijauskorjaus ei kyllä liity tähän kyseessä olevaan Biturboon...
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

apche

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 17.04.20 - klo:20:41
Päästöhuijauskorjaus ei kyllä liity tähän kyseessä olevaan Biturboon...

No vuosimalliin 2015 asti liittyy. Tarkemmin en tiedä mitkä moottorimallit siihen kuuluu.
Haluaisin kyllä kuulla kokemuksia noista uudemmista, dpf:n ja todellisen kulutuksen osalta.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: apche - 17.04.20 - klo:23:46
No vuosimalliin 2015 asti liittyy. Tarkemmin en tiedä mitkä moottorimallit siihen kuuluu.
Haluaisin kyllä kuulla kokemuksia noista uudemmista, dpf:n ja todellisen kulutuksen osalta.

Biturbo on aina ollut EA288 Euro IV AdBluella, ja näihin moottoreihin päästöhuijaukset eivät liity.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

peped

Meneekös näihin vielä R134a kylmäaineeksi ilmastointiin? Paikallinen pulju mainostaa ilmastoinnin huoltoa (eli täyttöä) 60e sis. aineet, mutta sitten 1234yf järjestelmällä hinta onkin tuplat.

Pian 160tkm mittarissa ja tokkopa ilmastointia on vielä kertaakaan täytetty. Huomasi ainakin ex Octaviassa täytön jälkeen, että kylmää alkoi puskea helteilläkin _todella_ nopeasti.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

M_M

Lainaus käyttäjältä: peped - 25.05.20 - klo:08:37
Meneekös näihin vielä R134a kylmäaineeksi ilmastointiin?

Varmin tapa asian selvittämiseen on katsoa konepellin alle, siellä on tarra jossa kylmäaineen laatu ilmoitetaan.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

peped

Lainaus käyttäjältä: M_M - 25.05.20 - klo:08:58
Varmin tapa asian selvittämiseen on katsoa konepellin alle, siellä on tarra jossa kylmäaineen laatu ilmoitetaan.

Jep, muistinpa tuon itsekin pian viestini jälkeen. R134a siellä komeili kuten arvata vähän saattoi, näin ainakin vielä 2016 mallissa.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

duke7

Mitä olette mieltä dynaamisten ledien pitkien tehosta?
Mietin siis pärjäisikö ilman lisäpitkiä. Ostin auton joulukuussa mutta en useista syistä ajanut yhtään kunnolla pimeässä. Jossain parkkipaikalla kokeiltuna vaikuttivat ihan hyviltä mutta vaikea sanoa.

jrinnes

^Ei niiden teho minua ainakaan vakuuttanut. Paremmin ne näyttää kuin B7 mallin xenonpitkät, mutta jos yhtään on syksypimeillä tarvetta ajaa valaisemattomilla teillä, niin suosittelen kyllä lämpimästi ledipalkin asennusta.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

duke7

^ juu kiitti. Aika vähän nykyisin tulee varsinaisesti pimeällä ajoa mutta ikäviä ne vähätkin reissut on jos ei näe kunnolla.

KesKari

Minulla on 25 kilometriä työmatkasta valaisemattomilla maanteillä, enkä ole viiden vuoden aikana kaivannut lisäpitkiä. Kannattanee odottaa syksyyn ja päättää sitten oman tarpeen mukaan.
Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
ex Passat 1,6 TDI 88kW DSG Highline 2015

peped

Kannattaako/pitääkö webastoa käyttää aika-ajoin myös kesäisin? Kuinka usein / minkä aikaa, jotain ohjenuoraa? Google sanoi esim. 15min kerran kuussa, liekkö riittävää
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Erkka

Lainaus käyttäjältä: peped - 15.06.20 - klo:07:51
Kannattaako/pitääkö webastoa käyttää aika-ajoin myös kesäisin? Kuinka usein / minkä aikaa, jotain ohjenuoraa? Google sanoi esim. 15min kerran kuussa, liekkö riittävää

Täällä naapuriforumilla keskustelua aiheesta.

https://www.autostadium.fi/index.php?topic=8300.msg741315#msg741315

Erkki
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: peped - 15.06.20 - klo:07:51
Kannattaako/pitääkö webastoa käyttää aika-ajoin myös kesäisin? Kuinka usein / minkä aikaa, jotain ohjenuoraa? Google sanoi esim. 15min kerran kuussa, liekkö riittävää

Itse laitoin omasta autostani webaston valikosta tuuletukselle. Tuoreiden sääennusteiden mukaan sille on nyt oikeasti käyttöä eli tulee sitä varmaan hieman huudatettua.

VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Natina

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 15.06.20 - klo:09:25
Itse laitoin omasta autostani webaston valikosta tuuletukselle. Tuoreiden sääennusteiden mukaan sille on nyt oikeasti käyttöä eli tulee sitä varmaan hieman huudatettua.

Tuuletus tuskin on rinnastettavissa "Webaston käyttöön". Sehän kuluttaa vain kabiinin sisäilman puhallinta eikä liikuta muita Webaston osia lainkaan (poltin, venttiilit, vesipumppu, pa-pumppu).

Itse en ole Webastoa kesäkaudella käyttänyt, vähän sama kuin en juuri ilmastointiakaan talvella. Jos joku weban bensapumppu sen takia porsii niin sitten mennään kiroten pajalle.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

Uraherkkä

Nyt tulee astetta nolompi kysymys. 2017 1.4 tsi Passat on ollut reilun viikon ollut omistuksessa, enkä millään meinaa päästä liikkeelle pehmeästi kylmällä tai puolikylmällä koneella. Lähtee kuin raketti tai meinaa nyykähtää, kumpikin epätoivottuja vaihtoehtoja. 2015 1.2 tsi Golfissa oli samaa ominaisuutta, mutta selkeästi lievempänä. Kortti on ollut parikymmentä vuotta ja aina manuaaliauto.

Eli miten tällä pitäisi ajaa? Tätä konettahan on aika monessa muussakin korissa. Edellisen auton litraisen ecoboostin kytkin oli erittäin helppokäyttöinen ja minun jalalleni/korvalleni looginen.

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: passatninja - 22.12.17 - klo:22:08
Ostin muutama kuukausi sitten pari vuotta käytetyn Passatin(vm2015, ajettu 70tkm), jossa active info display ja discover pro navigointi järjestelmä. Jotenkin tuntuu oudolta, että kosketusnäyttö toimii huonosti kostealla sekä kylmällä kelillä. En voi esim. tallentaa puhelinnumeroita suosikeiksi, koska näyttö tökkii välillä itseään ja soittelee tätä myöten suosikeille itsestään. Lisäksi nyt lakkasi toimimasta kartta digitaalimittaristossa ja näytössä lukee vain starting map view.

Yritin googletella ongelmaan apuja ja kysyin myös huollon yhteydessä firmiksen päivitystä... mutta sellaista ei kuulemma ole tarjolla. Olen nyt kokeillut seuraavia juttuja asian korjaamiseksi:
- Päivitin kartat uusimmiksi
- Nollasin laitteen ajamalla
- Oon nollannut laitteen painamalla käynnistysnappia 15s.

Onko jotain muuta vinkkiä tiedossa, jolla ainakin kartan saisi taas toimimaan active info displayssa? Mitä esim. akun navan irroitus tekee, saisiko sitä kautta raskaamman buutin aikaiseksi?

Autoliike josta ostin auton, vähättelee ongelmaa, mutta kaippa tästä täytyy taas olla yhteydessä... tuskin liikekään tähän muuta pystyy tekemään, kuin vaihtamaan koko järjestelmän uudeksi... ja se tuskin on kovin halpa juttu.


Onko kenelläkään tarjota apua tähän Active Info Displayn karttaongelmaan? Tänään nimittäin iski mulle tämän vaivan päälle. ::) Joskus aiemminkin on kerran tuon tehnyt, mutta ongelma on poistunut auton uudelleenkäynnistyksellä. Nyt ei mikään sadetanssi saa karttaa aukeamaan mittaristoon. Starting map view-teksti ja sininen pallero vain pyörii.
Auto on vm. -15 ja varustettu Discover Prolla.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy