Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - hosee

#91
^Ei p*****e, toikin on kyllä muuten ihan hyvä pointti....
#92
Jaahas. Katon teippaus polttelee edelleen ja pari tarjoustakin on hommasta pyydettynä.

Nyt pitäisi päättää onko kakkonen ykkönen vai onko ykkönnen sittenkin se ykkönen. Alkuun ajattelin että ykkönen on ykkönen, mutta 15min gimpshoppailun jälkeen vähän mietityttää olisiko sittenkin kakkonen ykkönen..... Havainnekuvan autossa on tosin ilmeisen rajut tummennukset, joten voi olla että kakkonen on ykkönen koska se mätsää paremmin noihin tummiin ikkunoihin. Alkaa livenä mennä helposti vähän liikaa pakettiauto-lookin puolelle....

Lähtökohta:


Ykkönen:


Kakkonen:

#93
Olen ollut aika skeptinen start&stop-automatiikan tuomaan polttoaineen säästöön. Ja vähän noin niinkuin periaatteesta olen ollut sitä mieltä että auto joka sammuu itsekseen on jollain tapaa rikki. Alfan s&s kytkeytyy päälle vieläpä aika tavalla agressiviisesti. (Käynnistyminen on kyllä paljon hienostuneempi tapahtuma kuin vaikkapa taannoisella lomamatkalla vuokra-autona toimineella 3-sarjalaisella.) Joka tapauksessa em. syistä johtuen  Juulialla on tullut ajeltua varmaankin 90% ajasta ko. ominaisuus poiskytkettynä.

Päätin testata parin tankillisen ajan mikä s&s:n vaikutus on sekalaisessa kaupunkiajossa. Vanha rutiini, jossa heti käynnistämisen jälkeen kytkettiin s&s pois päältä siis heitettiin romukoppaan. Lopputulos osoittautui varsin yllättäväksi. Ennen testin aloitusta kokonaiskeskikulutus oli 7.8l/100km. Kahden tankillisen s&s-testailun keskikulutukseksi muodostui 8.4l/100km. Keskikulutus siis kasvoi 0.6l/100km.

Ainakin oma skeptisyyteni start&stop-toiminnon tuomasta polttoaineensäästöstä sai testin vahvistusta.
#94
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf GTI Mk7
07.05.13 - klo:14:02
Ei vaan voinut vastuusta kiusausta. Pitihän sitä käydä klipsuttelemassa. Hinnaston varustepaketteja ei muuten löydy konfiguraattorista. Alkuarvio osui oikeaan; tarpeelliset varusteet mukaan rapsittuna alkaa verollinen hinta ilman toimituskuluja, lämmitintä ja sisähaaroitusta ja talvirenkaita mennä tuonne 47kâ,¬ pintaan. Eli käytännössä puhuttaisiin 50kâ,¬ kolopallosta....  :o Eli R:n hinta tulee arvatenkin pyörimään jossain 60-65kâ,¬ hujakoilla?

Lisäihmetys varustelupolitiikkaan aamuiseen Xenoneiden vakiovarustelistalta puuttumisen lisäksi: LED-takavaloista pitää maksaa ekstraa? GTI-kategorian 50kâ,¬ autossa? Vuonna 2013? Veron hinta 365â,¬?!?!
#95
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf GTI Mk7
07.05.13 - klo:12:53
Lisää samaa:
http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/golf/63631/volkswagen-golf-gti-performance-pack

"In fact, we’d go as far as to say the Mk7 is the best GTI ever. We knew VW could make it faster and more comfortable, but there was always a question mark over the fun factor. Not any more."


#96
Muut merkit / Vs: Honda Civic 2012
07.05.13 - klo:12:44
Kovasti ristiriitaista ja vailinaista tietoa ainakin Google asiasta tarjoaa. Jotain on ilmeisesti tulossa tarjolle jo tämän vuoden puolella, mutta ensimmäisessä vaiheessa ilmeisesti hybridi-teknologiaan yhdistettynä.

http://paultan.org/2012/11/14/honda-unveils-new-sport-hybrid-intelligent-dual-clutch-drive-system-with-seven-speed-dct/

Samasta peruskonstruktiosta on myöhemmin tulossa jotain pienempiin ja perinteisempiin konstruktioihin soveltuvaa, missä vaiheessa tuo löytänee tiensä myös civiciin.

#97
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII Chat
07.05.13 - klo:12:33
Lainaus käyttäjältä: tet - 07.05.13 - klo:11:54
Se taitaa olla näihin pienempiin ritsoihin vähän turhan iso mörkö tuo loota, se kun on pakuihin suunniteltu. Eiköhän DSG6 pysy edelleen henkilöautoluokan tehokkampien versioiden automaattina. Painossahan noissa ei ole paljoa eroa, mutta ehkä DQ500 on kooltaan niin paljon isompi ettei sitä helpolla pieneen autoon survota. :-\
Löytyyhän tuo loota Tigusta ja Q3:stakin, jotka kuitenkaan eivät varsinaisia möhköjä ole. Eikös tuo loota löydy myös TT RS:stä, jota ei ainakaan voi kovin kookkaana autona pitää :)

Kait kyse tietty voi olla ihan siitäkin että DQ500:n tuotantomäärät ovat vielä sen verran pieniä, ettei niitä vain riitä.....

Märän kutosen ongelma on mielestäni oikeastaan vain siinä että välitykset on tehty hyvää kulutusta haettaessa turhan lyhkäisinä. D-asennossa Beetlellä on kutonen silmässä jo kuudessa kympissä. S-asennolla taas laatikko päästää kierrokset ryntäämään turhan korkalle; viimeiset 1000-1500k/min menee jo tehojen kannalta flatillä alueella. Itse kaipaisin jotain noiden väliltä.
#98
Muut merkit / Vs: Honda Civic 2012
07.05.13 - klo:09:08
Hieno! Tykkään kovasti tämän nykymallisen Civicin muotoilusta. Erityisesti valkoisena oikein komea. Ja nuo valkoiset vanteet sopivat kokonaisuuteen oikein mainiosti! Tuo berberin "hiilikuitu" on siis tullut tuon Sport Packin myötä? 

Ylivoimaisesti huolettomimmat kilometrit ovat itselleni kertyneet Hondan omistajana, joten toivotaan samaa sinullekin.
#99
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII Chat
07.05.13 - klo:08:32
Lainaus käyttäjältä: lari - 07.05.13 - klo:07:52
Näkyy olevan uusi hinnasto www.volkswagen.fi sivuilla ... ainakin GTI ja GTD siellä hinnoiteltu , ehkä ei muuta uutta. Esim. ei ainakaan vieläkään Multifuel mallia...
Kas kas. Verottomissa hinnoissa GTI:n ja Highline 1,4 TSI DSG 103 kW:n välillä on eroa vähän vajaat 7500â,¬. Varuste-erot huomioiden n. 5000â,¬. Ei tuo nyt ihan järjettömän paha ero ole, vaikka varustetäydennysten ja talvirenkaiden kanssa puhutaankiin verollisena käytännössä 50kâ,¬ kulkimesta, mikä on tietty aika paljon rahaa. Kiinnostavaa nähdä mihin hintaa vastaavalla tekniikalla varustettu Leon aikanaan asettuu.

Mutta mutta. Edelleen DSG6? Odotin että GTI olisi saanut tässä sukupolvessa jo märän DSG7:n. Xenonit edelleen lisävarustelistalla? Pysäköintitutkista pitää maksaa erikseen? Mikähän logiikka on siinä, että GTI:tä ei saa tehtaalta ilman bädgejä? (Helppohan nuo on itse riipaista irti.) GTI:n vakiovanteet eivät omiin silmiin ole mitkään varsinaiset kaunokaiset....

Pitänee kuitenkin pysytellä lähikuukaudet kaukana myymälästä, jottei tule pyydettyä vaihtotarjousta.
#100
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Polo BlueGT
06.05.13 - klo:22:41
Lainaus käyttäjältä: Seba - 06.05.13 - klo:15:39
Siis autossahan juuri ei ole vakiona tota sadetunnistin/valoisuusanturia mikä on yksi ja sama mötikkä. Polo ja Beetle ovat kuulemma ainoat mallit missä AUTO-asentoa ei ole eikä saa tehtaalta.

Beetleen ei saa suomessa, mutta maailmalla kylläkin. Suomalaisessa käyttöohjeessakin on ko optioon liittyvät käyttöohjeet. Uusi katkaisija, jossa olisi tuo auto-asento maksaa uk ebayssä 10£. Kevyen selvittelyn perusteella tarvittava VCDS-kikka jotta tuon saisi toimimaan on vielä hakusessa....
#101
Kori ja valot / Vs: Auton teippaus
06.05.13 - klo:17:19
^Näin mäkin vähän luulen. Tai sitten ovat päätyneet tarjouspyynnön sisällöstä poiketen teippaamaan koko auton. Mikä saattaisi olla hyvin mahdollista, koska aikaa teippaukseen menisi kuulemma viikko....  :o
#102
Kori ja valot / Vs: Auton teippaus
06.05.13 - klo:16:40
Pyysin automatrix:sta tarjousta Beetlen katon teippaamisesta. Kohde siis yhtä vetoa, ei mitään läpivientejä, tms. Tarjouksen loppusumma 1500â,¬! Mites se vanha mainosslogan menikään.... "elämä on".
#103
Onnittelut! Aika löytö noilla kilometreillä.

Tämä taisi jäädä viimeiseksi sukupolveksi tuolla 3.2:lla... Ent.kolleegalla oli juuri tälläinen ja muutamaankin kertaan tuli parkkihallissa kiinnitettyä huomiota hienoon soundiin. Eikä menossakaan vaikuttanut olevan ongelmaa...
#104
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Polo BlueGT
03.05.13 - klo:14:28
Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 03.05.13 - klo:14:00
Itse muistelisin, että huoltosopimuksen hinnasta sai yllättävän vähän takaisin, vaikka mitään yllättäviä menoja ei tulisikaan.

Täydellisiä sopimusehtoja ei saanut etukäteen tutustuttavaksi, joten tarkka laskentakaava jäi tältä osin auki. Myyjä kuitenkin sanoi kysyttäessä avoimesti että palautustilanteessa vähennettävien palkkioiden osuus on yli 10â,¬/kk. Nämä siis toteutuneiden huoltokustannusten päälle. Prosentuaalisesti katsottuna palkkioiden osuus on siis aika kova....

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW
Tosin sillä saa takuulle tavallaan jatkoajan. Osa huoltosopparin maksustahan on suoraan vakuutusmaksutyyppistä.
Satutko kenties olemaan jonkun jälleenmyyjän tai maahantuojan leivissä? (No pun intended) Kutakuinkin sanasta sanaan tuolla argumentoinnilla minullekin sitä yritettiin myydä. Missä vaiheessa minulla meni loppukin kiinnostus tuohon soppariin, koska tarjousliitteessä kuitenkin todettiin suoraan:

"Huolenpitosopimukseen eivät kuulu: .... Takuiden, vakuutusten ja vastaavien vastuuperusteiden piiriin kuuluvat viat ja vahingot"

Eli ehdoissa nimenomaisesti todetaan ettei kyseessä ole takuu, vakuutus tai virhevastuun laajennus. Myynti-argumentoinnistä jäi vähän paha maku suuhun, koska siinä yritettiin niin vahvasti myydä mielikuvalla siitä että huolenpitosopimus laajentaa takuun kolmeen vuoteen. Moni varmaan tuohon lankeaakin.

Tämä alkaa mennä sen verran OT:n puolelle, että keskustelu kannattanee siirtää toiseen threadiin....
#105
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Polo BlueGT
03.05.13 - klo:11:16
Lainaus käyttäjältä: Seba - 03.05.13 - klo:10:24
Nostaisiko automaatti ja/tai xenonit hintaa sen takia kun automaattiin joutuu tekemään öljynvaihdon + DSG-riski ja xenon-polttimo on reilusti kalliimpi kuin halogeeni. Eikös toi huoltosoppari kattanut polttimoiden vaihdotkin?

3v/15kkm/v sopparin aikaväliin ei osu DSG:n öljynvaihtoa, eli tuon ei pitäisi hintaeroa selittää. DSG:n porsimisenkin pitäisi alle kolmevuotiaassa autossa sopimuksen mukaisilla kilometreillä mennä takuun ja virhevastuun piikkiin. Xenonneiden käyttötunneiksi luvataan 2000-3000h. Aika pieneksi jää keskituntinopeus sopparin kilometreillä, jos nuo käyttötunnit tulisivat sopimusjakson aikana täyteen. Etenkään kun ne xenonit eivät kuitenkaan kokoaikaa keulalla pala.

No, kauppa se on joka kannattaa. Eikä se ole tyhmä joka pyytää..... VW:n huoltosopimukset ovat aika kalliita, eivätkä ehdot ole kovin hyvät.

RAV4:ssä minulla kyllä oli aikanaan huoltosopimus. Hinta oli jonkun 30+â,¬/kk. Määräaikaishuoltojen kustannukset olivat helpommin arvioitavissa kuin VW:llä ja jaksolle osuvien määräaikaishuoltojen hinta oli sopimuksen tekohetkellä pikkuisen kovempi (+10-20%) kuin mitä joutui maksamaan huoltosopimuksesta vuodessa. Lisäksi Toyon huoltosopimus oli siirrettävissä uudelle omistajalle, jolloin siitä oli vähän etua kun auto lähti kiertoon.
#106
Polo 6R/6C (09-17) / Vs: Polo BlueGT
03.05.13 - klo:09:41
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 03.05.13 - klo:09:21
Itse en ottaisi huoltosopparia varsinkaan noilla kilsoilla, eihän autoon tule 3v aikana kuin yksi tai korkeintaan 2 huoltoa.
Samaa mieltä. Huoltosopparissa on pienellä präntätyissä aika yllättäviä rajoitteita ja haisevat muutenkin aika pahasti rahastukselta. Beetleen pyysin huoltosopimuksesta ihan uteliaisuuttani tarjousta. Hinta 46â,¬/kk eli 552â,¬/vuosi. Kolmen vuoden jaksolla autolle osuisi yksi määräaikaishuolto, jolle hintaa tulisi siis reilu 1600â,¬!

Lisäksi hauskana detaljina huoltosoppariin liittyen tuli ilmi että sekä automaattivaihteisto että xenonit nostivat huoltosopimuksen hintaa. Kun kiusallani kyselin että millaisia sopimuksen piiriin kuuluvia huoltotoimenpiteitä automaattivaihteistoon ja xenoneihin kohdistuu sopimusjakson aikana, en saanut vastaukseksi kuin hyminää.....
#107
Scirocco / Vs: Yleistä Sciroccosta
02.05.13 - klo:15:44
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 02.05.13 - klo:12:37
Pitäisköhän teippauttaa takadiffuusori tähän malliin. Vai onko teippaus oikea ratkaisu tuohon, kun haluan kiiltävän mustan? Kuvan autosta ei ole tietoa, että miten on tehty, teipattu vai maalattu. Menisi hyvin yhteen mustien peilinkuorien kanssa. Ja onko jollain jotain vinkkejä hyvistä teippaajista PK-seutu/Espoo -suunnalta?

Olen vähän harkinnut että jos tuon keulan badgen plastidippauksen jälkeen ihan testimielessä koittaisin saisiko dipillä Beetleen tumman berberin.... Kiiltävää pintaahan tuolla ei tietenkään saa, mutta halpa tapa testata miltä tuo tumma berberi näyttäisi. Luulisi dipin kestävän teippausta paremmin? Onko kenelläkään kokemusta plastin käytöstä tuohon tarkoitukseen?

Testailut menevät varmaan kesäkuun loppupuolelle. Ennen testausta pitää uusia Silver-pinnoite, kun kukaan ei ole osannut sanoa miten dipattu pinta käyttäytyy tuossa kestopinnoitekäsittelyssä. Vinkit hyvistä teippaajista otetaan kyllä kanssa kiitollisuudella vastaan; katto kaipaisi vähän kiiltävää toupée:ta.
#108
Vapunpäivän kunniaksi tuli tehtyä Maggikselle kunnon kevätpesu. Kolme pesukertaa kahden sangon taktiikalla ja AA:n detailerilla vähän vappukiiltoa pintaan. Viimeinen pesukerta oli ihan pelkään hifistelyä, mutta tulipa tehtyä. Lisäksi tuli tehtyä kunnon sisäpuhdistuskin ja tulipa vaihdettua kevään kunniaksi kangasmatot lattiaan. Aikaa kului koko hoitoon n. kolme tuntia.

Kutakuinkin keskeltä kattoa löytyi halkaisialtaan n. 5cm läntti, jonka kohdalta kestopinnoite on selkeästi antanut periksi. Eron huomaa pestessä selvästi. No, parin kuukauden sisään alkaakin olla vuosittaisen uusintakäsittelyn aika.

Jossain vaiheessa viimeisen kuukauden aikana Maggis on ottanut kiven nokkaan; ihan volkkarin logon vieressä on kiveniskemä, joka on rikkonut maalipinnan. Pitänee käydä tiskiltä hakemassa maalikynä ja ottaa tuo kiinni. 

Täytyy tunnustaa että jarrusatuloita ja poljinpintoja puhdistettaessa vähän mietitytti oma mielenterveys; vappupäivä sentään.... No, mutta onhan auto kuitenkin taas putsputs....
#109
Kymmenen? Miksei yksitoista? ("Mulla menee nääs vaihteet yhteentoista") Ehkä kytkimiä voisi olla kolme? Olisi aina yksi vaihde kytkettynä ja kaksi muuta valmiiksi valittuna....  :o

Paranisikohan se taloudellisuus kuitenkin enemmän askin luotettavuutta lisäämällä? Yhden rikkimenneen kustannuksilla ostaa aika paljon menovettä.
#110
Kertakaikkisen hieno projekti. Harrastuksen kriteerit täyttyvät ainakin siltä osin että aikaa ja rahaa palaa kohtuuttomasti  :D

En muista mainitsitko aiemmin, mutta onko tavoitteena saada Kielo museokilpiin? Tavoitehan on kuitenkin tainnut jo aikapäiviä sitten siirtyä teknisesti luotettavasta ajokuntoon saattamisesta auton entisöinnin puolelle. Alustasarja, rosterit ja rengastus taitaisivat tosin tulla esteeksi?

Onneksi ei itsellä ole tälläisiin projekteihin aikaa, paikaa tai rahaa. Saati sitten osaamista tai hermoja.... ;)
#111
Volkswagen / Vs: VW Beetle Design 1,2 TSI
27.04.13 - klo:20:58
Onnea uudelle! Pidän itsekin tuosta keltaisesta. Oli aikanaan ihan hilkuilla etten itse ottanut keltaista, mutta sitten rohkeus petti ja päädyin valkoiseen.

Jos GSR-henkeä lähtee hakemaan, niin lähemmäs aitoa henkeä päätyy varmasti teippauttamalla/dippaamalla koko konepellin mustaksi kuin noilla raitateippauksilla. Alkuperäisessäkin keula oli kuitenkin kokomusta...

#112
Tulipas pyörähdettyä keväisessä Italiassa akselilla Milano-Sirmione-Firenze-Rimini-Milano. Hauskaahan tuo taas oli. Italiassa on tullut ajeltua useampia kertoja, ja itse pidän siellä autoilusta kovasti. Liikenne on aika joustavaa, vaikka niitä satunnaisia kuulapäitä tuleekin tietty vastaan siinä missä suomessakin. Ensimmäinen 15 min motarilla kyllä aina menee totutellessa kun tuntuu että kaistat ovat metrin suomalaisia motarikaistoja kapeampia.... Ja kun kerran nurkilla pyörittiin, niin pitihän sitä taas käydä täällä:



Tuolla on muuten laajennuttyöt meneillään ja ensi kuun alussa avattava laajennusosa yli tuplaa pinta-alan. Tuli bongattua uusi LaFerrarikin tuolla hallissa. Kertakaikkisen komea värkki. Samalla pysähdyksellä tuli heitettyä lenkki Feren Californialla. Hinta oli absoluuttisesti ajateltuna suolainen 70â,¬/15min (sesongin aikaan ilmeisesti 100â,¬/10min), mutta tuostahan voi laskea montako tuollaista lenkkiä pitää vuokrata jotta auton hinta tulee kuitattua :) Kertakaikkisen makea vehje. Aivan kertakaikkisen. Aivan. Ollappa muutama satatonttua ylimääräistä......

Vuokraamoon upgrade-arpajaisissa alle päätyi tällä kertaa niukasti yli 2000km ajettu BMW 318d Touring automaattivaihteisena. Kilometrejä tuli mittariin tuollaiset 1400km. Varustetaso oli 'mielenkiintoinen'; autossa ei ollut vakkaria, muuta peräluukku oli sähköillä????  Jotain tuossa varmaan oli kulmien kanssa pielessä, koska auto ei meinannut millään kulkea suoraan. Ongelma piti ratkaista sillä että vältteli suoria teitä. Firenze-Rimini -väli suoraan vuorten yli on muuten mainio pätkä. Hyviä pätkiä kohtuullisen hyväkuntoisia, pieniä, mutkaisia paikallisteita. Keskinopeus jää varsin pieneksi, mutta mutkista pääsee nauttimaan senkin edestä.

Vähän tunnelmaa latisti tuo 318d:n äänimaailma; kone on käyntiääneltään omiin korviin aika karkea. Vaikka kori onkin farkku, niin tilaa takana on tosi vähän. Matkalaukkuja piti oikein sovitella kyytiin; pyöränkotelot kaventavat tilaa niin paljon, ettei kaksi keskikokoista matkalaukkua tahdo sopia vierekkän ja verhon alle jäävä tila on aika matala. Sama kahden keskikokoisen ja yhden pienen laukun arsenaali sopii Beetlen kyytiin ihan helposti, mikä pisti miettimään että kumpikos onkaan se järkevä käyttöauto....
#113
Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 11.03.13 - klo:12:01
Plastidip Finlandin sivuilta bongattu. Aika häijyn näköinen plastidipillä ylivedetty uusikorinen A6



Taisin bongata tämän torstaina pohjoisespalla. Takaluukussa oli MTM:n badge, joten auto on saanut osakseen muutakin käsittelyä kuin pelkän dipin ja madalluksen. Pinta oli likaisen näköinen, ja siinä näkyi vedenvalumajälkiä. Tiedä sitten miten tuo pesussa käyttäytyy ja palautuuko pinta niin siistiksi kuin kuvassa. Nyt se ei näyttänyt erityisen hyvältä...
#114
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII Chat
10.04.13 - klo:18:52
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 09.04.13 - klo:21:09
Aika useassa topicissa on saanut lukea huutavasta tehdastutkasta talvella.

Viidessä edellisessä ja molemmissa nykyisissä on tutkat. Kaikkien näiden vuosien aikana on kerran käynyt noin. (Suojasää oli jäädyttänyt tutkan yhden lapun kirkkaan jään peittoon.) Omakohtaisen kokemuksen mukaan en pitäisi ongelmaa mittakaavaltaan ihan järisyttävän suurena. :)

Alfaan ei eteen ole tarjolla tutkia. Tuntuu omituiselta kun niihin on tottunut. Ihan kuin autossa olisi jotain rikki. Vähän sama juttu kuin manuaalivaihteiston kanssa sen jälkeen kun automaattiin on tottunut.
#115
Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 10.04.13 - klo:13:21
Ajo on ollut kaupunkiajopainotteista ja lisäksi sisäänajo on kesken, mikä tarkoittaa kierrosten pitämistä välillä 2000-4000 rpm.

Mietin jo aiemmin että tuon sisäänajon aikana pitää ajamiseen keskittyä oikein tosissaan, jos kierrokset eivät saa tippua alle 2000 kierroksen?  ;D
#116
Lainaus käyttäjältä: hosee - 09.04.13 - klo:08:17
...jaahas. Tänään olisi tarkoituksena pyöräyttää kesärenkaat alle. Kieltämättä vähän mietityttää; aamulla mittari näytti lämpötilaksi -9 ja Maggigsen ikkunat olivat taas niin jäässä ettei sisään meinannut päästä.

Kävin sitten eilen pienestä epäröinnistä huolimatta laitattamassa kesäiset rinkulat alle. Hiljaista oli. Piha täynnä jamppoja odottelemassa että olisi jotain tekemistä. Tiskillä totesivat että joka päivä on myyty tukkoon ja aina aamuisin ryhtyy puhelin soimaan ja satelemaan peruutuksia.

Kyllähän tuo käytös ja ajotuntuma taas aika tavalla muuttuivat kun 215/55R17 kokoinen kitkarengas vaihtui 235/45R18-koon kesärenkaaseen. Rengasmelutkin kyllä kasvoivat....
#117
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII Chat
09.04.13 - klo:11:16
Lainaus käyttäjältä: vorkki - 08.04.13 - klo:21:23
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton tärkein ominaisuus on meluttomuus.

OT: Mainio sigu. Allekirjoitan saman. Menisikö samaan kategoriaan "...että auton tärkein ominaisuus on miten vähän polttoainetta se kuluttaa."?   ;D
#118
...jaahas. Tänään olisi tarkoituksena pyöräyttää kesärenkaat alle. Kieltämättä vähän mietityttää; aamulla mittari näytti lämpötilaksi -9 ja Maggigsen ikkunat olivat taas niin jäässä ettei sisään meinannut päästä.
#119
Alfa Romeo / Vs: Alfa Romeo
08.04.13 - klo:16:12
Tästähän on puhuttu jo vuosia, mutta mahdollisen kaupan logiikka on jäänyt itselleni pahasti pimentoon.

VAGin haaste brandinhallinnan puolella taitaa nykyisellään olla pikemminkin se että merkkejä on liikaa ja ne kannibalisoivat toistensa markkinoita. Brandi-hierarkia HA-puolella on nykyisellään: (Ja alla oleva menee IMO-kategorian alle; virallista julkista positiointia en ole nähnyt.)


  • Bentley
  • Bugatti
  • Lamborghini
  • Porsche
  • Audi
  • Volkswagen
  • SEAT
  • Å koda

Alfan rooli ko hierarkiassa olisi iso kysymysmerkki. Oma arvaus on, että tilaa lähdettäisiin raivaamaan positioimalla Skodaa selkeästi nykyistä alemmaksi (vähennetään konsernin sisäistä kilpailutilannetta VW:n kanssa), luomalla Seatille brandiä "Sub-premium"-luokan vähän sport-henkisempänä konserni-vaihtoehtona, tekemällä VW:n imagosta (vieläkin) konservatiivisempi (poistamalla esim Sciroccon kaltaiset "elämäntapa-autot" merkin brandin alta ja siirtämällä ne SEATin tai mahdollisesti Alfan heiniksi) ja positioimalla Alfa johonkin VW:n ja Audin väliin "semi-premium" -kategoriaan. Ko yhtälössä tilaa raivattaisiin ryhtymällä positioimaan Audia  vähän nykyistä ylemmäs. Näin haettaisiin peittoa tuohon  Porschen ja Audin väliin. Tässä liikkeessa Audi varmaankin lopettaisi pienimmät mallinsa (A1/A3) joille korvaajia tuotaisiin markkinoille Alfa-brandin alla. Alfan 4C saisi kuoliniskun kohtuullisen nopeasti; se menee liikaa pienten Porschejen markkinaan ja tuotanto tapahtuu Maseratin tehtailla.

Iso kysymysmerkki on miksi VW haluaisi Fiatin vanhoja tehtaita (nykyisellä ylikapasiteetilla pelkkiä tehtaita saisi halvemmalla) tai Magneti Marellin.

Itse tosin epäilen tämän olevan jälleen uutisankka....
#120
Beetle / Vs: Beetlen odottelua...
22.03.13 - klo:20:31
Tuo oviverhoilu on aika vitsi kyllä Sportissakin. Lieköhän noilla mitään eroa mallien välillä? Mitähän mahtaisi kustantaa teettää siihen vähän asiallisempi verhoilu
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy